Magix-musiikintekosoftat

ja ominaisuudet..

Tuolla on aika monia eri Magixin musiikkisoftia:

http://www.verkkokauppa.com/?page=http://www.verkkokauppa.com/main.php?path=ohjelmistot/pc&title=Ohjelmistot / PC&search=1&cat1=Ohjelmistot&cat2=PC&cat3=Magix

Mutta osaako joku kertoa mitä eroa näillä eri softilla on:
Music Maker 12 Deluxe
Music Maker 14 XXL Midi keyboard
Music Maker 15
Music Studio 12 Deluxe

Tuossa yhdessä on mukana midi-koskettimisto, okei, mut entä sen softan erot noissa keskenään?

Voiko kaikilla tehdä sekä audio- että midisekvenssejä? Voiko käyttää VST-plugineja?

Ennenkuin joku ehdottaa mitään Macin ja Logicin ostamista tai PC:lle Cubasea tai Cakewalkia niin sanon että budjetti on pieni, ja sitäpaitsi mä en Cubasea huoli siitäkään syystä että en ala niiden USB-kopiosuojauspalikoiden kanssa leikkimään! Eli pysyn siis Magixissa, nyt vaan pitää valita se oikeanlainen Magix.

Magix ei sitä pro-sarjaa lukuunottamatta ehkä kelpaa ammattimuusikolle mutta mäpä en olekaan ammattimuusikko vaan musisoin vaan omaksi ilokseni enkä edes aio julkaista mitään.

6

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • not so grim reaper

Luulis että mitä isompi numero niin uudempi versio. Mutta jos hyvää musaohjelmaa halvalla etsit niin saanen kiinnittää huomionne...

http://www.reaper.fm/

Latailet vaan tuolta reaperin ja luet pdf dokumentit että opit käyttämään.
      Siihen muutama ilmainen vst instrumentti ja efekti mukaan niin johan lähtee.

esim. synth1, polyiblit, asynth, superwave p8, e-mu proteus vx,

www.kvraudio.comista saat lisää tietoa ilmaisista ja maksullisista.

• ap.

Kokeilin tuon Reaperin ilmaisversiota 0.99 mutta en saanut sillä oikein mitään fiksua aikaan, kun en edes tajua sen logiikkaa.
        Logiikasta puheenollen, kokeilin tuossa erästä todella vanhaa Emagicin tekemää Logic Fun-sekvensseriä ja täytyy sanoa että epäloogisempaa softaa saa hakea. Tosin kai sellainenkin löytyis jos viitsis haaskata aikaansa ja etsiä. Nykyään noi Logic-musasoftat on Applen omistuksessa. Ehkä Apple on saanut niihin jotain selkeyttä, luulisin että Macistit haluaa että ohjelma on selkeä ja looginen.

• not so grim reaper
        ap. kirjoitti:

Kokeilin tuon Reaperin ilmaisversiota 0.99 mutta en saanut sillä oikein mitään fiksua aikaan, kun en edes tajua sen logiikkaa.
        Logiikasta puheenollen, kokeilin tuossa erästä todella vanhaa Emagicin tekemää Logic Fun-sekvensseriä ja täytyy sanoa että epäloogisempaa softaa saa hakea. Tosin kai sellainenkin löytyis jos viitsis haaskata aikaansa ja etsiä. Nykyään noi Logic-musasoftat on Applen omistuksessa. Ehkä Apple on saanut niihin jotain selkeyttä, luulisin että Macistit haluaa että ohjelma on selkeä ja looginen.

Cakewalkilla on myös halvempia sequja kuin sonar. Energy XT on eräs vaihtoehto ja linuxille löytyy kaiketi useitakin ilmaisia musaohjelmia, rosegarden tulee mieleen. FL-Studion halvimmat versiot ovat myös tuossa hintaluokassa jota toivot.
        Itse pitkästä aikaa kokeilin vanhaa kunnon buzz trackeria jota on alettu kehittää uudelleen ja yllätyksekseni huomasin että sillä saan parempaa musaa aikaiseksi kuin silloin aikoinaan 90-luvun lopussa tietokonemusaa aloitellessani. Ohjelma ei ole muuttunut vaan omat taidot kehittyneet. Sisältää muuten kaikki toiveesi, sämplet saa soimaan ja vst-tuki on ja hinta on 0 euroa.
        Joka musaohjelmassa on erilainen lähestymistapa ja vaatii opettelua että sisäistää uuden ohjelman ja työ alkaa sujua jouhevasti.
        Mutta jos magix on se oikea niin magixin sivuilta saa varmaan kaikkein parhaan tiedon ohjelmien eroista.

• StudioHemmo254

Jos samaa tekijän sarjaa niin nyrkkisääntönä yleensä on mitä kalliimpi sen kattavampi softa lisäosat kyseessä. XXL esim. on lyhenne Extra Extra Large mikä tarkoittaa reilusti normaalia isompaa.

En lähde tässä ja nyt lukemaan noiden jokaisen mainitsemasi softan ominaisuuksia, mun mielestä jos ostat softan tai siis harkitset ostamista sinun tulee osata katsoa nuo ominaisuudet itse ja mitä niissä on eroa ja soveltuvatko ne sinun tarpeisiisi ja muuhun laitteistoon sekä käyttöjärjestelmääsi.

Tutustu tuon softavalmistajan sivustoilla mikä on noiden softien ero, mikä on kevein ja mikä on raskain ja laajin paketti ja miten se istuu sun tarpeisiisi.

Kun et halunnut että ehdotan muutakin softaan niin jätän tämän sitten kertomatta.

Tutustu ja tutkaile, omatoimisuutta tuossa vaaditaan ja itse tunnet tarpeesi parhaiten.

• ap.

Tarkoitin vaan ettei kannata ehdottaa mitään yli mun budjetin menevää softaa tai sellasta jossa on noita kopiosuojaushässäköitä kuten esmes Cubase ja muutkin Steinbergin softat.

Mutta sen sijaan jos sulla on mielessäsi joku sopivan hintainen (alle 100 e) ja ei-kopiosuojattu, jonka arvelet sopivan mulle.

Mulle siis tärkeää että ohjelmassa on mahdollista syöttää mididataa koskettimistolta, sitä on mahdollista muokata esim. raitakohtaisesti sellaisella piano-roll tyyppisellä editorilla, siihen on mahdollista ympätä audiota eli sampleja raitoihin, niitäkin mahdollista maustaa efektein (esim. sisäänrakennetulla Vocoderilla tai VSTi-plugin vocoderilla), midi-instrumenteiksi mahdollista käyttää käyttiksen omaa softasynaa ja VSTi-softasyntikoita...

Tuollainen ohjelma sopisi mulle.

Ilmaisiakin softia saa ehdottaa jos niistä olisi joku ym. kuvaukseen sopiva.

Käyttiksinä mulla on Win98, WinXP sekä Ubuntu.

• StudioHemmo2534
        ap. kirjoitti:

Tarkoitin vaan ettei kannata ehdottaa mitään yli mun budjetin menevää softaa tai sellasta jossa on noita kopiosuojaushässäköitä kuten esmes Cubase ja muutkin Steinbergin softat.

Mutta sen sijaan jos sulla on mielessäsi joku sopivan hintainen (alle 100 e) ja ei-kopiosuojattu, jonka arvelet sopivan mulle.

Mulle siis tärkeää että ohjelmassa on mahdollista syöttää mididataa koskettimistolta, sitä on mahdollista muokata esim. raitakohtaisesti sellaisella piano-roll tyyppisellä editorilla, siihen on mahdollista ympätä audiota eli sampleja raitoihin, niitäkin mahdollista maustaa efektein (esim. sisäänrakennetulla Vocoderilla tai VSTi-plugin vocoderilla), midi-instrumenteiksi mahdollista käyttää käyttiksen omaa softasynaa ja VSTi-softasyntikoita...

Tuollainen ohjelma sopisi mulle.

Ilmaisiakin softia saa ehdottaa jos niistä olisi joku ym. kuvaukseen sopiva.

Käyttiksinä mulla on Win98, WinXP sekä Ubuntu.

Pahus kun sulla tuo budjetti on tuo 100 € mutta laitanpa kuitenkin sulle tietoa.

FL Studio 7 tai 8, näistä on XXL versiot, joissa on niitä lisä virtuaalisia soittimia enemmän kuin tarpeeksi.
        FL Studiosta 8, Producer version sitten tuo XXL versio (ensimmäisenä halvin versio, kallein viimeisimpänä).

Jos olet opiskelija niin nuo voi lähteä selvästi halvemmalla ainakin Carbon music sivulta ja uskoisin, että jos tilaat suoraan Imageline eli valmistajan sivuilta voit saada halvemmalla (jos et ole opiskelija versioon oikeutettu), hinnat pyörii aina alta satasesta aina yli 200 euroon mutta ainakin sun kannattaa nyt selvittää saatko tuota itsellesi sopivaan hintaan ja meneekö budjetin yli vai sopiiko budjettiisi.

Kyse on vallan mainiosta softasta, juurikin mainitsemasi piano-roll systeemiä tuosta löytyy, tukee ihan älyttömät määrät erillaisia VST ym. plugareita, rummut löytyy tuosta itsestään mutta tuohon saa esim. EZ drummerin ym. rumpusoftaa jne.

Tuota käyttää allan harrastajat ja pidemmällekin ehtineet ammattitason musantekijät.

Erittäin monipuolinen, toimiva, hyvät äänet ja paljon mahdollisuuksia, voi käyttää simppelisti nopeasti luoden tai sitten mahdollisimman paljon erillaisia ominaisuuksia käyttäen.

Vaatii kyllä alkuun hieman totutteluakin mutta nopeasti saa tehtyä ekat biisit tuolla ja kokemuksen karttuessa saa enempi hyötyä softan kaiksita mahdollisista jutuista joita on todella paljon jos niitä tarvii.

Itselläni tuo löytyy, Imagelinen sivuilta tilattuna saat elinikäisen versioiden päivityksen tuohon softaan, kaupasta ostettuna versio numeron vaihtuessa esim. 8:sta 9:ksi joutuu hieman pulittamaan lisää.

Tuosta on ladattavissa demoversio, joka on siitä hyvä että sinänsä sitä ei ole rajoitettu mutta siinä ei voi tallentaa keskeneräistä projektia eli kerralla pitää saada valmista tehtyä.

PS. Vaikka näin en saisi sanoa mutta, jos oikeasti haluaa ostaa jonkun hyvän niin testaukseen saattaa mennä niin pitkään että pitäisi voida myös tallentaa keskeneräistä projektia, koko versioita kyllä löytyy netistä jos vain etsii mutta en halua yllyttää "laittomuuksiin" . Tosin näissä softa jutuissa ei riitä se, että pääsee rajoitetusti testaamaan ja joutuu testaamaan ns. "kokoversiolla" ja sitten päättää onko tuo omiin tarpeisiinsa vai ei.

Tutustu tuohon ja tarkista mihin hintaa tuo lähtee.
        Toivottavasti löytyy hyvä softa sinulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe