Eroan adventtikirkosta

ex adventisti kohta

ja liityn Jehovan todistajiin.
Olen saanut tarpeekseni kirkkomme epärehellisyydesta,kieroiluista ja Ellen satuihin uskomisesta.
Olen löytänyt seurakunnan jossa valheille ei ole sijaa.Sielä kieroilijat ei menesty.Sielä ei harrasteta noituutta.(Kuten Elleninin jutut on).
Siellä julistetaan todellista evankeliumia Kristuksessa ja Hänen Isänsä Jehovan nimissä.
Jehovan todistajat ovat se maalikkojen lopun ajan seurakunta josta Ellen puhui.(Ainut hänen ennustuksensa johon uskon )
Hyvästi Baabelikirkko SPA.

62

571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Jt

      fniss, fniss!

    • Jehovan todistaja

      Nyt meni meiltä rauha.

    • veli.vapaa

      sutta pakoon, tulee karhu vastaan. Ja sitten kiertelet ovilla valehtelemassa viattomille ihmisille, että Jeesus tuli 1. lokakuuta 1914. Eipä ole näkynyt!

      • 70-luvullakin jehovalaiset kävivät ovella ojentamassa Herätkää! -lehden, jossa kerrottiin Jeesuksen saapuvan
        sinä vuonna. Jehovalaisuudessahan opetetaankin, että pettyä ei pidä jos Jeesus muuttaa aikataulua. Se on vain
        koetusta. Viimeisintä selitettiin virallisessa sisäisessä tiedonannossa, Brooklynin toimistoväelle, sillä että "Jeesus Kristus väsyi kesken kaiken".

        Mutta MIKSI pakenet? Eiköhän ole parempi etsiä Herraa kuin juosta villieläimen luota toisen villieläimen luo.

        Valit. 3:10
        Hän väijyi minua kuin karhu, kuin leijona piilopaikassaan. [Hoos. 5:14, 13:7,8]

        Hoos. 13:8
        Minä käyn sinun kimppuusi kuin karhu, jolta on riistetty pennut. Minä revin sydämen sinun rinnastasi, syön sinut suuhuni kuin leijona. Sinä jäät villieläinten raadeltavaksi. [2. Sam. 17:8; Sananl. 17:12 | Jer. 5:6]

        Aam. 5:19
        ikäänkuin jos joku pakenisi leijonaa ja häntä kohtaisi karhu, tahi joku tulisi kotiin ja nojaisi kätensä seinään ja häntä pistäisi käärme.


    • benedi=siunattu

      Onhan kirjoitettu: " Lähtekää siitä ulos , te minun kansani...jne...ettette joutuisi osalliselksi hänen synteihinsä!

      Kyllä tässä kerrotaan, että Jumalan kansan olisi lähdettävä siitä ulos.

      Onko mukamas joku paavi kirkko ollut Jumalan kansaa?
      Ei, nehän ovat herra jumala paavin kansaa. Adnentistitit pitivät ennen Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
      Nyt adventti seurakunta eivät pidä Jumalan käskyjä, eivät kä usko kuten Jeesus uskoi:
      " Minä olen pitänyt Isäni käskyt, ja pysyn hänen rakkaudessaan"

      Adventtikirkko on aiemmin pitänyt ne, koska se on ollut Jumalan kansaa, nyt se ei pidä niitä, ...ehkä sen takia kun on kirjoitettu: "Tämä on avionrikkoja sukukunta"

      Sitä hommaa adventtikirkko osaa nykyään tehdä, puhuttakaan muista

      • annu42

        Meidän tulee katsoa virheettömään ja tahrattomaan Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme. Ei meillä ole oikeutta katsella, mitä muut ihmiset tekevät. Me voimme ainoastaan rukoilla niiden puolesta, jotka tekevät sellaisia virheitä, jota näkyvät. Toisten virheet eivät näy, mutta ovat Jumalan silmissä aivan yhtä pahoja. Jokaisen on vain katsottava omaan eteensä, ettei itse lankea. Muista, mitä Kain teki, kun katseli veljensä Aapelin tekemisiä. Tapon, ja kun Jumala häntä siitä kuulustelee, hän vain on muka tietämätön!

        Minäkö jättäisin seurakuntani siksi, että siellä on syntiä ja sytisiä. Tulinhan itsekin sinne syntisenä, mutta armahdettuna. En voi arvostella ketään, jonka puolesta Jeesus on kuollut ristillä, koska en voi itsekään lyödä rintoihini niinkuin fariseus teki. Voin olla publikaanin tavoin vain hyvin nöyränä Jumalan edessä armoa pyytäen joka päivä, vaikka olenkin ns. "siivosyntinen", joka elää näennäisen moitteetonta elämää.

        Jeesus muuten kuoli koko maailman syntien tähden, vaikkei siihen enää kukaan uskoisi. Näin se vain on, Jumalan totuus.

        Meissä jokaisessa asuu se "vanha aatu", kuten ystävämme joskus sanoo. Se silloin tällöin nostaa päätään, ettemme pääse omasta erinomaisuudestamme kerskaamaan. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Tämä on se, mihin luotan.


      • benedi=siunattu
        annu42 kirjoitti:

        Meidän tulee katsoa virheettömään ja tahrattomaan Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme. Ei meillä ole oikeutta katsella, mitä muut ihmiset tekevät. Me voimme ainoastaan rukoilla niiden puolesta, jotka tekevät sellaisia virheitä, jota näkyvät. Toisten virheet eivät näy, mutta ovat Jumalan silmissä aivan yhtä pahoja. Jokaisen on vain katsottava omaan eteensä, ettei itse lankea. Muista, mitä Kain teki, kun katseli veljensä Aapelin tekemisiä. Tapon, ja kun Jumala häntä siitä kuulustelee, hän vain on muka tietämätön!

        Minäkö jättäisin seurakuntani siksi, että siellä on syntiä ja sytisiä. Tulinhan itsekin sinne syntisenä, mutta armahdettuna. En voi arvostella ketään, jonka puolesta Jeesus on kuollut ristillä, koska en voi itsekään lyödä rintoihini niinkuin fariseus teki. Voin olla publikaanin tavoin vain hyvin nöyränä Jumalan edessä armoa pyytäen joka päivä, vaikka olenkin ns. "siivosyntinen", joka elää näennäisen moitteetonta elämää.

        Jeesus muuten kuoli koko maailman syntien tähden, vaikkei siihen enää kukaan uskoisi. Näin se vain on, Jumalan totuus.

        Meissä jokaisessa asuu se "vanha aatu", kuten ystävämme joskus sanoo. Se silloin tällöin nostaa päätään, ettemme pääse omasta erinomaisuudestamme kerskaamaan. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Tämä on se, mihin luotan.

        Siksi tietenkin, koska on kirjoitettu: " Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriin
        kuuluvia ,ulkopuoliset tuomitsee Jumala"

        "Poistakaa keskuudestanne, se, joka on paha....koska eräskin elää veljensä vaimon kanssa!

        Sanommehan sapattisin: " Mitä hyvää veljelle, näin sapattina kuuluu"

        " Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani,...Joh 14: 24
        Kenenkä sanoja nämä ovat: " Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa.... ,äläkä mitään mikä on lähimmäisesi omaa.
        X käsky.
        Jeesus oli se Jumala, joka kirjoitti Jumalan lain omalla sormellaan kivitauluihin , ja antoi Moosekselle.
        Sen vuoksi Jeesus sanoi: " Minusta Mooses, on kirjoittanut!

        Mooses tuohon aikaan peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.2 Moos 3:6
        " Mutta et sinä eivätkä sinun palvelijasi, sen kyllä tiedän, vielä nytkään pelkää Herraa Jumalaa, niin että päästäisitte vaimoni synnin orjuudesta ,Egybtistä palvelemaan Herraa Jumalaa:

        Egytin faarao, nykyinen adventtikirkko, on kovettanut sydämensä, eikä päästä häntä palvelemaan Herraa.
        He sanovat: " Olkoon vain Herra teidän kanssanne, kunhan minä ensin päästän teidät ja teidän vaimonne ja lapsenne. Katsokaa teillä on paha mielessä"2 Moos. 10: 1
        " Siitä ei tule mitään. Mutta menkää te, miehet ja palvelkaa Herraa...ja heidät jotka pyysivät adventtikirkon johtokunnalta vaimojaan takaisin, heidät ajettiin pois " faaraon "edestä!!

        Adventtiseurakunta on saava osakseen vitsausten tulvan, sillämiten on: " Jos yksi-kaksi miestä rikkoo, niin vihastutko koko kansaan" " Mooses
        Osaako annu arvioida käykö niin?

        Minullehan kävi kuin Aabrahamille, asuin egybtissä (adventtikirkossa),jossa vaimoani ylisteltiin hänen kauneutensa takia (vrt Saara),..ja lopulta vaimoni vietiin faaraon hoviin. (adventisti miehelle)

        Mutta Herra antoi kovien vitsausten kohdata faaraota ja egybtiä...Mutta tämä faarao, eikä egyptin hallitus ei ole kutsunut minua luokseen ja sanonut: " benedi, mitäs olet tehnyt?
        Miksi et ilmoittanut minulle, että hän on sinun vaimosi"

        Asia on kuitenkin niin että olen ilmoittanut tälle adventistilleettä hän on minun vaimoni, ja olen vannottanut häntä Jumalan edessä, ettei hän koske vaimooni!
        Hän vannoi sen minulle kahden kesken, Jumala on todistajani,...mutta kavalsi minut kuin Juudas jeesuksen!

        Tämän vuoksi, koska adventtikirkko toimi pahemmin kuin egybtin faarao, joka erehdyksessä Aabrahamin kerrottua
        että Saara on hänen sisarensa,otti tämän luokseen, ja palautti vaimon takaisin kun Jumala häntä siitä nuhteli, uhaten surmata faaraon.
        Faarao kertoi tehneensä kaiken viattomin sydämin, ja Jumalakin oli samaa mieltä...Näin ei ole kuitenkaan advettikirkon laita, he ovat johtokuntaa myöten kaulaansa myöten, upoksissa synnin suohon.
        He eivät ole Jumalan lapsia, vaan synnin orjia!

        Siksi Ilm. kirja kertoo adventtiseurakunnasta näin: " ei loista sinussa ENÄÄ lampun valo; (Kristus on valo), ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle ( " tule Herra Jeesus) eikä huutoa morsiamelle (" olkaa valmiina minä tulen pian", sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat" Ilm. 18:23

        Adventtikirkko, joka on avionrikkoja sukukuntaa, ei enää huuda " Tule Herra jeesus", koska kun Jeesus tulee " Hän maksaa palkan palvelijoilleen"
        Mikä on se palkka? " Sinun on kuoltava sen vaimon takia , jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen vaimo"
        Tämän vuoksi seitsemännen päivän adventistit eivät enää saarnaa Jeesuksen takaisn tulemista, rangaistuksen pelosta, kuten Ilm 18: 23 kertookin.

        Kukaan mu seurakuntahan ei ole maailmassa huutanut yljälle " Olkaa valmiit Jeesus tulee pian"!

        Nyt on sekin huuto loppu, koska monet muutkin huutavat vaimojaan ja perhettääntakaisin, joita pidetään vääryyden siteissä adventtikirkossa!

        Katkerako? Kuka on katkera Jumalan sanalle? " Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa"..minusta ne ovat ne, jotka pitävät toisen omaa vääryyden siteissä, ja valkaisevat helakanpunaisen värin kalkilla!
        Valkoisella , eli Jumalan sanalla " Minä olen valkeus"!

        Hävettää todella paljon olla adventtiseurakunnan jäsen!


      • miksi näin
        annu42 kirjoitti:

        Meidän tulee katsoa virheettömään ja tahrattomaan Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaamme. Ei meillä ole oikeutta katsella, mitä muut ihmiset tekevät. Me voimme ainoastaan rukoilla niiden puolesta, jotka tekevät sellaisia virheitä, jota näkyvät. Toisten virheet eivät näy, mutta ovat Jumalan silmissä aivan yhtä pahoja. Jokaisen on vain katsottava omaan eteensä, ettei itse lankea. Muista, mitä Kain teki, kun katseli veljensä Aapelin tekemisiä. Tapon, ja kun Jumala häntä siitä kuulustelee, hän vain on muka tietämätön!

        Minäkö jättäisin seurakuntani siksi, että siellä on syntiä ja sytisiä. Tulinhan itsekin sinne syntisenä, mutta armahdettuna. En voi arvostella ketään, jonka puolesta Jeesus on kuollut ristillä, koska en voi itsekään lyödä rintoihini niinkuin fariseus teki. Voin olla publikaanin tavoin vain hyvin nöyränä Jumalan edessä armoa pyytäen joka päivä, vaikka olenkin ns. "siivosyntinen", joka elää näennäisen moitteetonta elämää.

        Jeesus muuten kuoli koko maailman syntien tähden, vaikkei siihen enää kukaan uskoisi. Näin se vain on, Jumalan totuus.

        Meissä jokaisessa asuu se "vanha aatu", kuten ystävämme joskus sanoo. Se silloin tällöin nostaa päätään, ettemme pääse omasta erinomaisuudestamme kerskaamaan. Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon. Tämä on se, mihin luotan.

        että ei tule katsella ihmisten synteihin, koska se on loputon suo.
        On synnin voittaja, jonka luo voi jokainen käydä.

        Entäpä synnin hyväksyminen?

        Eikös se ole synnin hyväksymistä, kun asetetaan naisvanhimmainen vastoin raamattua ja hyväksytään vielä se, että tehnyt abortin ja lähtenyt mieheltään pois. Siinähän tulee synti synnin päälle. On jo naispastori ja naisvanhimmainen julkisynnissä, eikös siinä käy niin, jos tämän hyväksyy tulee itsekin syntiin osalliseksi?

        Ihmisten yksittäisiä syntejä ei tule kaivella. Jokainenhan meistä tietää, että itse kukin on vastuussa omista synneistään, eikä ne toisten synnit kaadu toisen päälle. Julkisynnit on asia erikseen.
        Mitä Anu ajattelee?


      • annu42
        miksi näin kirjoitti:

        että ei tule katsella ihmisten synteihin, koska se on loputon suo.
        On synnin voittaja, jonka luo voi jokainen käydä.

        Entäpä synnin hyväksyminen?

        Eikös se ole synnin hyväksymistä, kun asetetaan naisvanhimmainen vastoin raamattua ja hyväksytään vielä se, että tehnyt abortin ja lähtenyt mieheltään pois. Siinähän tulee synti synnin päälle. On jo naispastori ja naisvanhimmainen julkisynnissä, eikös siinä käy niin, jos tämän hyväksyy tulee itsekin syntiin osalliseksi?

        Ihmisten yksittäisiä syntejä ei tule kaivella. Jokainenhan meistä tietää, että itse kukin on vastuussa omista synneistään, eikä ne toisten synnit kaadu toisen päälle. Julkisynnit on asia erikseen.
        Mitä Anu ajattelee?

        1. Mene ja puhu ensin kahden kesken rikkoneen kanssa. (synnistä)
        2. Ellei hän sinua kuule, ota joku toinen mukaasi ja keskustelkaa yhdessä.
        3. Ellei hän vieläkään teitä kuule, viekää asia seurakuntakokoukseen, ja siellä käsitelkää.
        Onhan siinä melko varmasti seurauksena, että tulee käyttöön seurakuntakuri, mikä merkitsee sitä, että voi vielä kulkea jumalanpalveluksissa muiden mukana, mutta ei voisi enää toimia viroissa, kuten jotajana, opettajana, lastentyössä tms. seurakunnallisissa toiminnoissa.
        Yleensä tämä on merkinnyt sitä, ainakin meilläpäin, että asianomaiset lähtevät pois seurakunnasta, joskus ovet paukkuen.
        Onko tässä sitten "paha" poistettu seurakunnasta?
        Jatko kertoo, että näin tapahtuessa "hän olkoon teille kuin pakana tai publikaani". Vastauksen malli heidän kohtelemiseensa tulee Jeesukselta. Hän otti syntiset vastaan, kuten meidät kaikki on otettu, rakkaudella.


      • mitenkähän lie
        annu42 kirjoitti:

        1. Mene ja puhu ensin kahden kesken rikkoneen kanssa. (synnistä)
        2. Ellei hän sinua kuule, ota joku toinen mukaasi ja keskustelkaa yhdessä.
        3. Ellei hän vieläkään teitä kuule, viekää asia seurakuntakokoukseen, ja siellä käsitelkää.
        Onhan siinä melko varmasti seurauksena, että tulee käyttöön seurakuntakuri, mikä merkitsee sitä, että voi vielä kulkea jumalanpalveluksissa muiden mukana, mutta ei voisi enää toimia viroissa, kuten jotajana, opettajana, lastentyössä tms. seurakunnallisissa toiminnoissa.
        Yleensä tämä on merkinnyt sitä, ainakin meilläpäin, että asianomaiset lähtevät pois seurakunnasta, joskus ovet paukkuen.
        Onko tässä sitten "paha" poistettu seurakunnasta?
        Jatko kertoo, että näin tapahtuessa "hän olkoon teille kuin pakana tai publikaani". Vastauksen malli heidän kohtelemiseensa tulee Jeesukselta. Hän otti syntiset vastaan, kuten meidät kaikki on otettu, rakkaudella.

        että ovatko olleet seurakunnassa vain viran takia, jos ovet pakkuu?

        Entäpä, jos seurakunnassa ei ole ketään joka nuhtelee? Kaikki ovat samassa hengessä.
        Näyttäisi, että ainakin Joensuun seurakunnassa on niin käynyt.


      • Lännessä asuva
        mitenkähän lie kirjoitti:

        että ovatko olleet seurakunnassa vain viran takia, jos ovet pakkuu?

        Entäpä, jos seurakunnassa ei ole ketään joka nuhtelee? Kaikki ovat samassa hengessä.
        Näyttäisi, että ainakin Joensuun seurakunnassa on niin käynyt.

        Kaukana sieltä ei kuule eikä näe.


      • Joensuussa on
        Lännessä asuva kirjoitti:

        Kaukana sieltä ei kuule eikä näe.

        Joensuussa on naispastori ja naisvanhin seurakunnan virassa, näin on Alttari saastutettu.


      • Juudasmies

        on entinen Piirikunnan pastori Rytkö Onninen, joka jäi kiinni 4 -vuotta kestäneestä aviorikoksestaan toiseen naiseen srk:ssa.....Nyt mies saa edelleen palkkaa ja saarnaa tisen aviorikkojan Eurosen kanssa..

        Tässä "porttosrk" menee...jos jotain hyvää siitä voisi etsiä, onneksi eivät papit tällä kertaa sekaantuneet lapsiin!


      • en voi heittää ensimmäistä kiveä
        Juudasmies kirjoitti:

        on entinen Piirikunnan pastori Rytkö Onninen, joka jäi kiinni 4 -vuotta kestäneestä aviorikoksestaan toiseen naiseen srk:ssa.....Nyt mies saa edelleen palkkaa ja saarnaa tisen aviorikkojan Eurosen kanssa..

        Tässä "porttosrk" menee...jos jotain hyvää siitä voisi etsiä, onneksi eivät papit tällä kertaa sekaantuneet lapsiin!

        Jospa Jeesus on sanonut hänelle: "Mene, äläkä enää syntiä tee". Vai kulkeeko hän ehkä saarnaamassa, että avionrikkominen on oikein Jumalan silmissä?


      • benedi=siunattu
        mitenkähän lie kirjoitti:

        että ovatko olleet seurakunnassa vain viran takia, jos ovet pakkuu?

        Entäpä, jos seurakunnassa ei ole ketään joka nuhtelee? Kaikki ovat samassa hengessä.
        Näyttäisi, että ainakin Joensuun seurakunnassa on niin käynyt.

        ei toimi enään nykyaikana ,,eli: " elleivät he seurakuntaakaan kuulee, olkoon hän
        teille niinkuin pakana"

        Pakanat ovat niitä joille julistetaan evankeliumi,...Ongelmana on että " elleivät he seurakuntaakaan kuule"...se, että " hekin tekivät sydämensä kovaksi kuin timantti, etteivät
        kuulisi lakia eikä niitä sanoja, mitkä Herra Sebaot on lähettänyt Henkensä voimalla entisten profeettain kautta ( Jes. Jer. E.G. W jne); ja niin on >Herralta tullut suuri vihastus" Sakarja 7: 12

        Vaikka jäsen ilmoittaisi jonkun seurakunnan jäsenen tekemästä vääryydestä , jossa tämä oikein elää,...niin seurakunta , joka on totuttanut itsensä jäsenen kanssa samaan syntiin, ei enää näe Herran korkeutta ja Jumalan lain pyhyyttä, ...eikä tee asialle mitään.

        Vaimoni ja ja erään adv.srk jäsenen ex-puoliso tekivät ovelalla tavalla...heidät erotettiin seurakunnasta, mutta he keksivät kikan, tempun, petoksen!

        He erottamisen jälkeen tulivat joka viikko sapattina kumartaen rukoilemaan Herraa, (mukamas),
        ja koettivat ja olivatkin aktiivisia missä vapaaehtoisia tarvitaan.
        Vaikka srk. varoitettiin ei se korviaan lotkauttanut,...se ryhtyi elämään yhdessä näiden luopioiden kanssa, eivätkä huomioineet, että näillä oli tarkoituksena " raadella laumaa".

        Lopulta srk jäsenet tottuivat tähän pois erottamaansa jäsen avoliittolaiseen niin, että lopulta, kun he saivat sopivan kannatusjäsen määrään taakseen, joku ehdotti heidän takaisin srk yhteyteen ottamiseen!

        Vaikka johtokunnan kokous oli riitainen, ja erimielinen heidät otettiin takaisin vaimon jälkeläisten joukkoon!
        Tästä oli tietenkin seurauksena että koko srk . jota heidän olisi pitänyt kuulla, saastui niin, että nyt heitäkään ei voida pelastaa.

        "Ulkopuolella ovat koirat, velhot, huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalveloijat ja kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät" Ilm. 22: 15

        Adventti srk. Joensuussa rakastaa sitä, että joku jäsen saa maata ja naida toisen srk jäsenen vaimoa,.

        " Elleivät he seurakuntaakaan kuule"...he kuulivat seurakuntaa ja liittyivät takaisin jäseniksi Joensuun adventti seurakuntaan!

        " Ulkopuolella ovat murhaajat"...Onko Ruanda yksin syyllinen kansanmurhiin? Mihin on kadonnut n. 300000 syntymätöntä suomalaista, ja adventistien lasta n. 30 vuoden aikana??

        Missä he ovat? " ei Raakel, vaan Risto itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli...Minä en ole Risto, mutta minunkin yksi lapsistani on syösty " Moolokin kitaan, ja poltettu" ...kun vaimoni joka mielestään rakastaa Jumalaa ylikaiken ja lähimmäistään niinkuin itseään, sanoi minun lapselleni:

        Tänäpäivänä saat vielä kuulla minun ääneni, mutta huomenna sitä et nää kuule, mikäli Joensuun naisten klinikan lääkärit osaavat työnsä!!
        Ja he osasivat työnsä, kukapa heille muutoin palkkaa maksaisi!!

        Tekonsa tehtyään , hän levitteli käsiään: " Tehtyä ei saa tekemättömäksi",...ja sen jälkeen hän varasti toiselta seurakunnan jäseneltä miehen, ja ryhtyi makaamaan tämän kanssa, nyt kun kohtu oli taas tyhjä!

        Tällaisesta Joensuun adventtikirkko nosti hänet ikäänkuin ylienkeli Miikaelin asemaan, tai ainakin enkeli Gabrielin asemaan, jos sitä suhteutetaan arvojärjestykseen Jns. srk hierarkiassa!

        " Ja minä rankaisen sinä päivänä kaikkia kynnyksen yli hyppääjiä, jotka täyttävät herransa huoneen väkivallalla ja petoksella" Sefanja 1: 9
        Tämä ex- puoliso on hypännyt minun makuuhuoneeni kynnyksen yli, vaimoni sänkyyn, ja odottaa nyt palkkaansa!
        Hänen mielestään, samoin kuin vaimoni, ja ko. seurakunnan nais papin mielestä minulla on väärä näkemys heidän palkastaan!

        Raamattu on kuitenkin samalla kannalla kuin minä!! " Minä otan pois ihmiset ja eläimet, otan pois taivaan linnut ja meren kalat, viettelykset ja jumalattomat.
        Minä hävitän ihmiset maan pinnalta sanoo Herra"
        Minä hävitän epäjumalain pappien nimet ynnä myös Herran papit. Sefanja 1: 3, 4

        Kenenkä pappi tämä naispappi sanoo olevansa? Baalin pappiko? Epäjumalain pappiko? ..ei, ei.
        Hän kertoo olevansa Herran Jeesuksen pappi!

        No, minkä takia myös Herran papit hävitetään?? ...Tästä eteenpäin saatte itse ajatella sen mukaan kuin Jumala teille viisautta antaa!

        Herrahan sanoi: " Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja, ei se auta vaikka joku ( joku Jeesus)
        kuolleistakin nousisi ylös"

        Lukekaa itse, mitä sanovat Mooses ja profeetat siitä, jos otatte toiselta srk jäseneltä, tai pakana lähimmäiseltänne , tämän ainoan karitsan, ja teette siitä paistin itsellenne ja ystävillenne??

        Siitähän tässä on kyse! Varastettu paisti saataa maistua makealta, mutta syötyäsi sen, alkaa vatsassasi karvastella,.. ja jos ei niin ...omatunto soimaa aikansa, ..kunnes Pyhä Henki ei enää halua asua samassa talossa ja syödä varastettua lihaa, vaikka se olisikin " syötäväeläin"

        Se kun on toisen miehen lehmä!!


      • höpöhöpö!
        Juudasmies kirjoitti:

        on entinen Piirikunnan pastori Rytkö Onninen, joka jäi kiinni 4 -vuotta kestäneestä aviorikoksestaan toiseen naiseen srk:ssa.....Nyt mies saa edelleen palkkaa ja saarnaa tisen aviorikkojan Eurosen kanssa..

        Tässä "porttosrk" menee...jos jotain hyvää siitä voisi etsiä, onneksi eivät papit tällä kertaa sekaantuneet lapsiin!

        koska ei ole kirkon palkkalistoillakaan enää.


      • tietäväinen....
        Juudasmies kirjoitti:

        on entinen Piirikunnan pastori Rytkö Onninen, joka jäi kiinni 4 -vuotta kestäneestä aviorikoksestaan toiseen naiseen srk:ssa.....Nyt mies saa edelleen palkkaa ja saarnaa tisen aviorikkojan Eurosen kanssa..

        Tässä "porttosrk" menee...jos jotain hyvää siitä voisi etsiä, onneksi eivät papit tällä kertaa sekaantuneet lapsiin!

        vaikka saarnaa! Vain vaimo on palkkalistoilla.


    • kehoitan

      Sielläkin riidellään korvat kuumina ja jokainen on oikeassa.

    • eräs vaan

      Voit erota Adventtikirkosta, mutta please älä liity Jehovan todistajiin, he eivät pidä Jeesusta Jumalana ja menet kyllä ojasta allikkoon.
      Miksi ylipäätään miettiä koko ajan mihin kirkkoon tai ryhmään pitäisi kuulua, kun enemmän tulisi etsiä Jumalaa.Kannattaa rukoilla suoraan Jumalalta , että hän näyttää totuuden, sillä Häneenhän me luotamme.

    • ja sillä siisti

      Mitä sitä mainostelemaan ja jaarittelemaan toisille, koska sinä teet niinkuin hyväksi näet itsellesi.

      • Hänelle se on tietysti yksinkertainen viisas teko. Mutta eikö adventtikirkossa pitäisi olla korvat höröllä, että mikä
        ehkä on mennyt vikaan tahi jämähtänyt viime vuosituhannelle, kun väki ei viihdy? Onko a-kirkko ehkä maallistunut?
        Eikö sapatin ja Ellenin kanssa olla ehkä riittävän tosissaan - kuten on IHAN tosissaan se piskuinen suomalainen
        adventtilauma, ne aidot seitsemäspäiväläiset:

        http://www.spaup.org/

        http://paimensauva.wordpress.com/


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Hänelle se on tietysti yksinkertainen viisas teko. Mutta eikö adventtikirkossa pitäisi olla korvat höröllä, että mikä
        ehkä on mennyt vikaan tahi jämähtänyt viime vuosituhannelle, kun väki ei viihdy? Onko a-kirkko ehkä maallistunut?
        Eikö sapatin ja Ellenin kanssa olla ehkä riittävän tosissaan - kuten on IHAN tosissaan se piskuinen suomalainen
        adventtilauma, ne aidot seitsemäspäiväläiset:

        http://www.spaup.org/

        http://paimensauva.wordpress.com/

        Harvoin kuitenkaan Jehovantodistajasta adventistiin.
        Itselläni on kokemusta kummastakin amerikanlahkosta ja voin myös todeta:"pysy kummastakin erossa".
        Rehellisyydenkaipuu on varmaankin hyvä asia.Jos ummistaa siltä silmänsä on siitä lyhyt tie:"sokea sokeaa taluttaa"ajatteluun.
        On myös muistettava että"hedelmistään puu tunnetaan"ja "hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää,huono huonoa hedelmää".
        Jos yksittäiset seurakunnan jäsenet poikkeaa raamatun mittapuista,ei siihen pidä loukkaantua,mutta jos,niinkuin annoit ymmärtää,usea poikkeaa esim.rehellisyyden mittapuusta,ei tietenkään voi poissulkea sitä ajatusta,että koko puu on mätä.Yhdyn tässä kohden kummankin lahkon mätäisyyteen.

        Kuitenkin,emme tiedä kaikkea.Vain Herra tietää ja lopulta ottaa vaakakuppiinsa eri asiat ja tuomitsee sen perusteella.
        Monet ovat tyytyväisiä kirkkoonsa,mutta monet eivät myös ole.
        Heille myös suotakoon oikeus valita mihin kuuluu.
        Yksi on kuitenkin varmaa.Jos hylkää Jeesuksen,hylkää myös koko kristillisen uskon peruskulmakiven ja myös vääriä tai vääränlaisia Kristuksia nousee ja he johtavat harhaan jopa valitut.
        Onko Jehovantodistajien tai adventistien näkemys Jeesuksesta oikea vai väärällä messiastuntemuksella höystetty?
        Kysynvaan.
        Että parempi katsoa kuin katua.


      • tod. esimerkki.
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hänelle se on tietysti yksinkertainen viisas teko. Mutta eikö adventtikirkossa pitäisi olla korvat höröllä, että mikä
        ehkä on mennyt vikaan tahi jämähtänyt viime vuosituhannelle, kun väki ei viihdy? Onko a-kirkko ehkä maallistunut?
        Eikö sapatin ja Ellenin kanssa olla ehkä riittävän tosissaan - kuten on IHAN tosissaan se piskuinen suomalainen
        adventtilauma, ne aidot seitsemäspäiväläiset:

        http://www.spaup.org/

        http://paimensauva.wordpress.com/

        ja spauppaa? Jokuhan paikka on kyykkyhypylle.
        Riitäisikö sinulle kaupunkisi vapaansuunnan kirkko n. 1%- tahi hilkun yli kuuluisi asukasmäärästäsi kirkkoosi ja kastettujen eli pystymetsästä tulleitten määrä olisi 1 käden sormilla luettavana, vaikka viimevuoden kastetettujen luetteloa katsellen.
        Toisaalta kyselisit kirkossasi työntekijöiden perään, kun nuorisotyö on lakkautettu toistaiseksi, kun työväkeä on vähän. Seurakuntasi olisi yli 80 vuotias maassamme ja kovasti ylistysmusiikilla olisi Jumalanpalvelukset höystetty.


      • hölökyn kölökyn
        m.naat kirjoitti:

        Harvoin kuitenkaan Jehovantodistajasta adventistiin.
        Itselläni on kokemusta kummastakin amerikanlahkosta ja voin myös todeta:"pysy kummastakin erossa".
        Rehellisyydenkaipuu on varmaankin hyvä asia.Jos ummistaa siltä silmänsä on siitä lyhyt tie:"sokea sokeaa taluttaa"ajatteluun.
        On myös muistettava että"hedelmistään puu tunnetaan"ja "hyvä puu tuottaa hyvää hedelmää,huono huonoa hedelmää".
        Jos yksittäiset seurakunnan jäsenet poikkeaa raamatun mittapuista,ei siihen pidä loukkaantua,mutta jos,niinkuin annoit ymmärtää,usea poikkeaa esim.rehellisyyden mittapuusta,ei tietenkään voi poissulkea sitä ajatusta,että koko puu on mätä.Yhdyn tässä kohden kummankin lahkon mätäisyyteen.

        Kuitenkin,emme tiedä kaikkea.Vain Herra tietää ja lopulta ottaa vaakakuppiinsa eri asiat ja tuomitsee sen perusteella.
        Monet ovat tyytyväisiä kirkkoonsa,mutta monet eivät myös ole.
        Heille myös suotakoon oikeus valita mihin kuuluu.
        Yksi on kuitenkin varmaa.Jos hylkää Jeesuksen,hylkää myös koko kristillisen uskon peruskulmakiven ja myös vääriä tai vääränlaisia Kristuksia nousee ja he johtavat harhaan jopa valitut.
        Onko Jehovantodistajien tai adventistien näkemys Jeesuksesta oikea vai väärällä messiastuntemuksella höystetty?
        Kysynvaan.
        Että parempi katsoa kuin katua.

        Amerikkalaisia lahkoja on hellutalaisista lähtien, lutterilaiset on taas Saksasta, Roomasta katolilaset uuden piispansa kansa jne. Missä totuus Jerusalemista?


      • hölökyn kölökyn kirjoitti:

        Amerikkalaisia lahkoja on hellutalaisista lähtien, lutterilaiset on taas Saksasta, Roomasta katolilaset uuden piispansa kansa jne. Missä totuus Jerusalemista?

        Jumalan sanasta raamatusta.Ei Russelin,Rutherfordin,Whiten y.m. selittäjien kirjoitteluista.
        Kakki tarvittava tieto on oman raamattusi kansien välissä.
        Mitä enemmän lukee selittäjiä sen monimutkaisemmaksi asia tulee.Sellaiseen ei Jeesus meitä kutsunut.
        "Jumala on tehnyt ihmisten tiet suoriksi,mutta ihminen tekee itse niihin monta mutkaa",vai miten se nyt oli?:-)


      • poimintoja
        m.naat kirjoitti:

        Jumalan sanasta raamatusta.Ei Russelin,Rutherfordin,Whiten y.m. selittäjien kirjoitteluista.
        Kakki tarvittava tieto on oman raamattusi kansien välissä.
        Mitä enemmän lukee selittäjiä sen monimutkaisemmaksi asia tulee.Sellaiseen ei Jeesus meitä kutsunut.
        "Jumala on tehnyt ihmisten tiet suoriksi,mutta ihminen tekee itse niihin monta mutkaa",vai miten se nyt oli?:-)

        Kouvolassa ilmestyvä lehti ja siitä oleva leike varmaan löytyisi ehkä vielä.
        Siinä luterilainen pappi tuumasi, että heiltä voisi ottaa Raamatun pois, niin Jumalanpavelus onnistuisi näitten kaavakirjojen mukaan jatkossakin, näin vapaasta muistista poimittuna.
        Eräs kirkon vanhin toi minulle tuon leikkeen taisin monistaakin niitä joillekin.
        Eli ei sitä raamattua kaikissa kirkoissa tarvita. Se tuossa lutterilaisessa kirkossa on hyvää, että löytyy jopa jokaiselle oma penkki, jos ahistaa.


      • annu42
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hänelle se on tietysti yksinkertainen viisas teko. Mutta eikö adventtikirkossa pitäisi olla korvat höröllä, että mikä
        ehkä on mennyt vikaan tahi jämähtänyt viime vuosituhannelle, kun väki ei viihdy? Onko a-kirkko ehkä maallistunut?
        Eikö sapatin ja Ellenin kanssa olla ehkä riittävän tosissaan - kuten on IHAN tosissaan se piskuinen suomalainen
        adventtilauma, ne aidot seitsemäspäiväläiset:

        http://www.spaup.org/

        http://paimensauva.wordpress.com/

        "Aamulla armoas muistan, illalla totuuttas", sanoi vanha kansa. Kun on totuuden löytänyt, ei tarvitse lähteä sitä enää muualta etsimään. Totuus auttaa minua "viihtymään" tässä seurakunnassa olosuhteista riippumatta.
        Meidän parjattu Ellenimme sanoo, ja tämän muistan ulkoa, eikä tarvinnut etsiä: "Seurakunta näyttää sortuvan, mutta se ei sorru." Ehkä minä tämän lauseen otan todesta.


      • annu42 kirjoitti:

        "Aamulla armoas muistan, illalla totuuttas", sanoi vanha kansa. Kun on totuuden löytänyt, ei tarvitse lähteä sitä enää muualta etsimään. Totuus auttaa minua "viihtymään" tässä seurakunnassa olosuhteista riippumatta.
        Meidän parjattu Ellenimme sanoo, ja tämän muistan ulkoa, eikä tarvinnut etsiä: "Seurakunta näyttää sortuvan, mutta se ei sorru." Ehkä minä tämän lauseen otan todesta.

        Vähään olet tyytyväinen, kun tuohon toisilta varastettuun tai demoneilta vastaanotettuun totuuteen tyydyt.

        Mutta Jumala ei tuommoista alennustilaa hyvällä katsele ja puhuu koko Raamatun mitalta tuollaista vastaan. Hänellä olisi sinulle parempaa tarjolla, jos ylpeydeltäsi ja paatumukseltasi malttaisit nöyrtyä.


      • Aamun sarastus
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Hänelle se on tietysti yksinkertainen viisas teko. Mutta eikö adventtikirkossa pitäisi olla korvat höröllä, että mikä
        ehkä on mennyt vikaan tahi jämähtänyt viime vuosituhannelle, kun väki ei viihdy? Onko a-kirkko ehkä maallistunut?
        Eikö sapatin ja Ellenin kanssa olla ehkä riittävän tosissaan - kuten on IHAN tosissaan se piskuinen suomalainen
        adventtilauma, ne aidot seitsemäspäiväläiset:

        http://www.spaup.org/

        http://paimensauva.wordpress.com/

        Toiset haluavat uskoa valheet ja mennä niiden mukana kadotukseen---toiset ovat valmiita ottamaan vastaan lisää valoa ja tekevät omat ratkaisunsa....Adventtikirkon johto on 20-vuoden aikana tuhonnut kaikki edellisten johtajien hyvät työt----Nyt saatanan johdossa olevat myyvät kaikki lampaansa ohrasta ?!

        Jokainen yksilö on vastuussa omista ratkaisuistaan---siksi ei pappien perässä kannata juosta; Kristus olkoon ylipappimme!

        Jyvät erotetaan akanoista ja pyhät pakanoista---kuten eräs viisas Turusta on sanonut !

        EGW on ennustanut kaiken tämän...."Joka on viisas; ostakoon silmävoidetta!"


    • Yksi monista

      liittymistä vartiotornilaisiin.
      1. Vaikka adventtikirkossa onkin epärehellisyyttä niin SINUN ei silti tarvitse olla samanlainen.
      2. Vaikka adventtikirkossa on kieroilijoita niin SINUN ei ole pakko kieroilla jos muut tekevät niin.
      3. Jos et pidä Ellen Whiten näkemyksistä niin voit silti turvallisesti tutkia Raamattua. Mutta et voi turvallisesti lukea eri teorioita, filosofiaa, psykologiaa, spiritualismia, satanismia, liberaaliteologiaa, humanismia sekoittamatta päätäsi - niillä on aina haitallinen vaikutus - puhumattakaan Ellen Whiten vastaisista vihakirjoituksista ja muista "laittomuuden salaisuuksista" ja "riivaajien opeista".
      4. Vartiotornissa joudut ansaitsemaan pelastuksesi keräämällä pisteitä kotikäyntien ja lehtien jakelun perusteella sillä vain ennen 1914 syntyneillä on mahdollisuus pelastua suoraan ja päästä 144000 joukkoon.
      5. Vartiotornia johtaa 144000 lukeutuva pieni jäännös, joilla ainoastaan on oikeus tulkita raamattua.
      6. Vartiotornin Raamattu on väärennös ja siihen on ammennettu materiaalia katoliselta spiritistipapilta nimeltä Johannes Greber.
      7. Vartiotornin Jeesus on gnostilaisten jeesus eli pikemminkin ihmisen hoitama virka kuin persoonallinen Jumala.
      8. Vartiotornilaisten opettamaa "tuhatvuotinen valtakunta" on käsite, jota ei löydy Raamatusta - se on teologista mielikuvitusta. Sen sijaan Raamattu kuvaa 1000-vuotista oikeudenkäyntiä taivaassa.
      9. Vartiotornin perustaja Charles Taze Russell oli innokas egyptin mystiikan tutkija ja vapaamuurari. Russell oli vapaamuurari, joka oli kirjoilla Dublinissa olevassa vapaamuurariloosissa. Russelin vaikutuksesta ensimmäiset Vartiotornilehdet näyttivät kannessaan vapaamuurarien temppeliherrojen tunnusta. Russelin vaikutuksesta myös vartiotornilaisten kirkkon etuoven yllä New Yorkissa roikkui vielä 1950-luvulla egyptiläinen siivekäs auringonkehrä. Russel vieläpä haudattiin pyramiidin muotoisen hautakiven alle itse omistamalleen hautausmaalle ja pyramiidin kyljessä on tuo temppeliherrojen tunnus - kruunu ja vinossa oleva risti. Tällainen mies oli siis Vartiotornin perustaja. Jos haluat lisätietoja niin lue ex-vartiotornilaisen Fritz Springmeierin aihetta käsittelevä kirja josta löytyy valokuvat ja lausunnot, jotka paljastavat Vartiotornin ja okkultismin väliset yhteydet.

      Vartiotornilaiset ovat varmasti mukavia ihmisiä mutta monet heistä eivät tiedä mistä heidän uskontonsa on peräsin. Jos haluat seurata Raamatun opetuksia niin älä tee samaa virhettä kuin muut Vartiotorniin liittyneet.

      • jaska joku

        Päivitä " Paavo " tietolähteesi?!


    • Tervemenoa

      Tervemenoa! Sinussa varmaan ei ole mitään syytä?

      • poislähtiä

        Kommentteihin olen turtunut adventtikirkossa.
        Kun aloin epäilemään adventtikirkon "totuutta" ja ainoana oikeana lopunajan seurakuntanaolemista ja kerroin ajatuksiani seurakuntamme vanhimmille,paimenille joidenka pitäisi olla päteviksi osoittautuneiksi paimeniksi oli kommentit kutakuinkin samaa:"tervemenoa".
        Joten miksi siis enää edes epäillä lähdön viisautta.
        Se on kuulkaa niin että:"TERVEMENOA" saatanallinen adventtikirkko.
        Poistun tältä palstalta ikuisiksi ajoiksi.


      • Bushmanni
        poislähtiä kirjoitti:

        Kommentteihin olen turtunut adventtikirkossa.
        Kun aloin epäilemään adventtikirkon "totuutta" ja ainoana oikeana lopunajan seurakuntanaolemista ja kerroin ajatuksiani seurakuntamme vanhimmille,paimenille joidenka pitäisi olla päteviksi osoittautuneiksi paimeniksi oli kommentit kutakuinkin samaa:"tervemenoa".
        Joten miksi siis enää edes epäillä lähdön viisautta.
        Se on kuulkaa niin että:"TERVEMENOA" saatanallinen adventtikirkko.
        Poistun tältä palstalta ikuisiksi ajoiksi.

        Näinhän se menee, kuten kerroit.

        Mutta jospa sinua lohduttaa, kun kerron että miksi on erittäin hyvä, että lähtijä aina syyllistetään, mutta ei koskaan kirkkoa tai sen oppeja.

        Se on hyvä siksi, koska lähtijän syyllistäminen ja luopioksi tekeminen yleensä saa jonkin seurakunnan jäsenen omantunnon koputtelemaan. Näin tapahtuu nykyään jopa jehovan todistajissa.

        Ja kun yksi huomaa, että lähtijässä ei ehkä ollutkaan vikaa, vaan saattaisiko jopa meissä ja meidän jäljelle jäävin opissa olla jotain vikaa, niin siitä se lumipallo lähtee vyörymään.

        Yhä enemmän tervehenkiset ja tervejärkiset ihmiset jättävät näitä höpölahkoja ja etenkin niiden älyttömiä oppeja, joten aina välillä tapahtuu näitä omantunnon heräämisiä ja se edesauttaa muiden lähtemistä.

        Juuri tämän takia höpölahkot yrittävät estää jäseniä olemasta eron jälkeen enää missään väleissä ja tekevät lähtiästä luopion, petturin ja jopa saatanan vallassa olevan. Jehovat ovat vieneet tämän kaikken pisimmälle.

        Sillä mikäli ihmiset jatkaisivat ystävyys- yms suhteita, jäljelle jäävät huomaisivat heidän olevan ihan tavallisia ihmisiä, joissa ei ole mitään saatanallista tai väärää. He vain osaavat ajatella omilla aivoillaan, mikä asia on erilaisille höpölahkoille suurinta myrkkyä, mitä kuvitella saattaa.

        Höpölahkot rakastavat yli kaiken sellaista jäsentä, joka kykenee olemaan ajattelematta ja syö kaiken mikä käsketään ja mukisematta. Se on amerikkalaisten höpölahkojen jäsenistön piirre, jota yritetään korostaa kieltämällä kaikki mahdoton ja mahdollinen. TV, radio, kirjallisuus, teatteri, elokuvat yms yms yms, koska sieltä jäsenistö saisi kosketuspintaa tavalliseen väestöön ja huomaisi, että eivät ne muut minkään saatanan vallassa vaella, vaan ovat ihan tavallista porukkaa.


      • järkihoi
        Bushmanni kirjoitti:

        Näinhän se menee, kuten kerroit.

        Mutta jospa sinua lohduttaa, kun kerron että miksi on erittäin hyvä, että lähtijä aina syyllistetään, mutta ei koskaan kirkkoa tai sen oppeja.

        Se on hyvä siksi, koska lähtijän syyllistäminen ja luopioksi tekeminen yleensä saa jonkin seurakunnan jäsenen omantunnon koputtelemaan. Näin tapahtuu nykyään jopa jehovan todistajissa.

        Ja kun yksi huomaa, että lähtijässä ei ehkä ollutkaan vikaa, vaan saattaisiko jopa meissä ja meidän jäljelle jäävin opissa olla jotain vikaa, niin siitä se lumipallo lähtee vyörymään.

        Yhä enemmän tervehenkiset ja tervejärkiset ihmiset jättävät näitä höpölahkoja ja etenkin niiden älyttömiä oppeja, joten aina välillä tapahtuu näitä omantunnon heräämisiä ja se edesauttaa muiden lähtemistä.

        Juuri tämän takia höpölahkot yrittävät estää jäseniä olemasta eron jälkeen enää missään väleissä ja tekevät lähtiästä luopion, petturin ja jopa saatanan vallassa olevan. Jehovat ovat vieneet tämän kaikken pisimmälle.

        Sillä mikäli ihmiset jatkaisivat ystävyys- yms suhteita, jäljelle jäävät huomaisivat heidän olevan ihan tavallisia ihmisiä, joissa ei ole mitään saatanallista tai väärää. He vain osaavat ajatella omilla aivoillaan, mikä asia on erilaisille höpölahkoille suurinta myrkkyä, mitä kuvitella saattaa.

        Höpölahkot rakastavat yli kaiken sellaista jäsentä, joka kykenee olemaan ajattelematta ja syö kaiken mikä käsketään ja mukisematta. Se on amerikkalaisten höpölahkojen jäsenistön piirre, jota yritetään korostaa kieltämällä kaikki mahdoton ja mahdollinen. TV, radio, kirjallisuus, teatteri, elokuvat yms yms yms, koska sieltä jäsenistö saisi kosketuspintaa tavalliseen väestöön ja huomaisi, että eivät ne muut minkään saatanan vallassa vaella, vaan ovat ihan tavallista porukkaa.

        Vieläkö joku jaksaa uskoa, että tässä maailmassa ihmiset pystyisivät luomaan jotain täydellistä ja Jumalallisen virheetöntä. Eiköhän tämä kaikki ole vain heikko yritys ymmärtää Jumalaa ja hänen tahtoaan. Ei Adventtikorkko ole täydellinen, eikä sen jäsenet ole täydellisiä. Jumala suuressa armossaan ja rakkaudessaan on antanut meille valoa tähän pimeyteen, jossa me vaellamme. Jos joku kuvittelee, että kaikki mitä Jumalasta voidaan ymmärtää on tässä, niin pieneksipä hän Jumalan luulee. Jos joku kuvittelee, että kaikki ymmärrys Jumalasta voidaan opettaa tässä ajassa, niin eipä ole kummoinen käsitys jumalasta. Meillä on kirkko, jonka tehtävä on tuoda Jumala tunnetuksi ihmisille, jotka eivät Jumalaa tunne. Vaikka vajavaisia, silti Jumalan työkaluja, tekemässä Jumalan työtä. Ei ne raamatun monet Jumalan miehét niin puhtoisia pulmusia olleet ja silti Jumala uskalsi heitä käyttää ja Rakastaa. Perehdyppä Raamattuusi ja EGW kirjoituksiin avoimin mielin, niin löydät valon, joka vie sinua suurempaan valoon ja se suurempi valo ei suinkaan ole mikään kirkkokunta niinkuin ilmeisesti väärin luulet. Pärjäile ja Siunausta etsinnässäsi.


      • ex-jäsen
        järkihoi kirjoitti:

        Vieläkö joku jaksaa uskoa, että tässä maailmassa ihmiset pystyisivät luomaan jotain täydellistä ja Jumalallisen virheetöntä. Eiköhän tämä kaikki ole vain heikko yritys ymmärtää Jumalaa ja hänen tahtoaan. Ei Adventtikorkko ole täydellinen, eikä sen jäsenet ole täydellisiä. Jumala suuressa armossaan ja rakkaudessaan on antanut meille valoa tähän pimeyteen, jossa me vaellamme. Jos joku kuvittelee, että kaikki mitä Jumalasta voidaan ymmärtää on tässä, niin pieneksipä hän Jumalan luulee. Jos joku kuvittelee, että kaikki ymmärrys Jumalasta voidaan opettaa tässä ajassa, niin eipä ole kummoinen käsitys jumalasta. Meillä on kirkko, jonka tehtävä on tuoda Jumala tunnetuksi ihmisille, jotka eivät Jumalaa tunne. Vaikka vajavaisia, silti Jumalan työkaluja, tekemässä Jumalan työtä. Ei ne raamatun monet Jumalan miehét niin puhtoisia pulmusia olleet ja silti Jumala uskalsi heitä käyttää ja Rakastaa. Perehdyppä Raamattuusi ja EGW kirjoituksiin avoimin mielin, niin löydät valon, joka vie sinua suurempaan valoon ja se suurempi valo ei suinkaan ole mikään kirkkokunta niinkuin ilmeisesti väärin luulet. Pärjäile ja Siunausta etsinnässäsi.

        "Meillä on kirkko, jonka tehtävä on tuoda Jumala tunnetuksi ihmisille, jotka eivät Jumalaa tunne." Miten tämä näkyy käytännössä? Tekeekö Adventtikirkko lähetystyötä? Saamani kuva on, että kirkko on hyvin 'low key'... tärkeintä on jäsenten yhteinen kanssakäynti, jos sitäkään oikeasti on.


      • järkihoi
        ex-jäsen kirjoitti:

        "Meillä on kirkko, jonka tehtävä on tuoda Jumala tunnetuksi ihmisille, jotka eivät Jumalaa tunne." Miten tämä näkyy käytännössä? Tekeekö Adventtikirkko lähetystyötä? Saamani kuva on, että kirkko on hyvin 'low key'... tärkeintä on jäsenten yhteinen kanssakäynti, jos sitäkään oikeasti on.

        Taas nähtiin miten helppoa on poimia yksi kohta tekstistä ja jättää kaikki muu huomioimatta. "Juudas meni ja hirtti itsensä .... tee sinä samoin". Unohtuiko joku muu osa pois? Vai onko vain kiva poimia yksi kohta ja keskittyä siihen, ilmeisesti. Otapa selvää tekeekö Adventtikirkko lähetystyötä, ennenkuin epäilet. EGW, jota varmasti arvostat ex-jäsenenä on kirjoittanut: "Maailma ei vielä ole nähnyt mitä yhden hänelle täysin antautuneen ihmisen kautta voidaan tehdä". Ole sinä se ihminen, niin varmasti saat tukea ja huomaat, että ympärilläsi on ihmisiä kirkkukuntaan katsomatta myös adventisteja, jotka haluavat viedä sanomaa Jumalasta maailmaan, joka ei vielä Häntä tunne. Mutta varmasti tulet saamaan myös vihamiehiä laidasta laitaan, jotka eivät sinua tule arvostamaan. Sitähän tämä elämä tässä maailmassa on.


      • kohta jt ja ex adv.
        järkihoi kirjoitti:

        Taas nähtiin miten helppoa on poimia yksi kohta tekstistä ja jättää kaikki muu huomioimatta. "Juudas meni ja hirtti itsensä .... tee sinä samoin". Unohtuiko joku muu osa pois? Vai onko vain kiva poimia yksi kohta ja keskittyä siihen, ilmeisesti. Otapa selvää tekeekö Adventtikirkko lähetystyötä, ennenkuin epäilet. EGW, jota varmasti arvostat ex-jäsenenä on kirjoittanut: "Maailma ei vielä ole nähnyt mitä yhden hänelle täysin antautuneen ihmisen kautta voidaan tehdä". Ole sinä se ihminen, niin varmasti saat tukea ja huomaat, että ympärilläsi on ihmisiä kirkkukuntaan katsomatta myös adventisteja, jotka haluavat viedä sanomaa Jumalasta maailmaan, joka ei vielä Häntä tunne. Mutta varmasti tulet saamaan myös vihamiehiä laidasta laitaan, jotka eivät sinua tule arvostamaan. Sitähän tämä elämä tässä maailmassa on.

        vie evankeliumia ja minne?
        Meidän seurakunnassa ei ainakaan kukaan.
        Meidän seurakunnassa evankeliumin vieminen oli seurakunnan sisäpuolella.Ehkä ilmoitus paikallislehdessä sapatin saarnan aiheesta.
        Ja sitten oltiin niin uskovaista..että!!!Pää kallella:"sapatin rauhaa".
        Jos vaikka joku ulkopuolinen tulis tilaisuuteen.Useimmiten ei tullut.

        Evankeliumin vieminen on 99 prosentille adventisteista sisäpiirin "kivaa".
        En ole nähnyt ketään julistamassa teillä ja toreilla sanaa.
        Kuka uskaltaa ihmisten oville mennä,muuten kun kerjäämään rahaa?
        Rahan kerjuu ei ole evankelioimista!!

        Nyt menen ensi viikonloppuna ensimmäisen kerran ovelta ovelle työhön,ilmaiseksi kertomaan jumalan valtakunnasta,enkä kerjää rahaa.
        Se on evankeliumin julistusta lopun aikana.Maalikkojen työtä.Se mistä Ellen puhui.
        Se on Jehovantodistajien työtä.


      • järkihoi
        kohta jt ja ex adv. kirjoitti:

        vie evankeliumia ja minne?
        Meidän seurakunnassa ei ainakaan kukaan.
        Meidän seurakunnassa evankeliumin vieminen oli seurakunnan sisäpuolella.Ehkä ilmoitus paikallislehdessä sapatin saarnan aiheesta.
        Ja sitten oltiin niin uskovaista..että!!!Pää kallella:"sapatin rauhaa".
        Jos vaikka joku ulkopuolinen tulis tilaisuuteen.Useimmiten ei tullut.

        Evankeliumin vieminen on 99 prosentille adventisteista sisäpiirin "kivaa".
        En ole nähnyt ketään julistamassa teillä ja toreilla sanaa.
        Kuka uskaltaa ihmisten oville mennä,muuten kun kerjäämään rahaa?
        Rahan kerjuu ei ole evankelioimista!!

        Nyt menen ensi viikonloppuna ensimmäisen kerran ovelta ovelle työhön,ilmaiseksi kertomaan jumalan valtakunnasta,enkä kerjää rahaa.
        Se on evankeliumin julistusta lopun aikana.Maalikkojen työtä.Se mistä Ellen puhui.
        Se on Jehovantodistajien työtä.

        Hieno homma. Toivotan menestystä ja siunausta. Muista, että kukaan ei pelastu kuulumalla johonkin kirkkoon tai lahkoon vaan oman uskonsa kautta ja sitä sinulla näyttää olevan. Ei Adventtikirkko ketään pelasta ja taidat olla oikeassa kun arvostelet sitä, mutta toisaalta niinhän ilmestyskirjassa on ennustettu, ei kuuma, eikä kylmä, itseensä tyytyväinen. Uudistusta ja tulta tarvittaisiin mutta näyttä siltä, että uudistajat jättävät uppoavan laivan. Taitaa se loppu sittekin tulla,kun on seurakuntakin mennyt tähän tilaan. Kerro kaikille uskostasi ja Jumalan tarjoamasta pelastuksesta, ehkä joku vielä pelastuu työsi kautta ennenkuin on liian myöhäistä. Siunausta.


      • Suinpäin tai ovet paukkuen ei kannata mistään koskaan lähteä. Tee kiusallisia raamatullisia kysymyksiä tiheään ja
        julkisesti, kunnes potkaisevat sinut pois. Tee evankeliumin tekoja kunnes suuttuneina sanovat: olet harhaoppinen ja
        meidän täytyy erottaa sinut.

        Kun sinulle selviää missäpäin korotetaan puhtaasti Kristusta ja ollaan nöyriä hengellisissä asioissa, sinne sitten.


      • lukien selkokielelle
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Suinpäin tai ovet paukkuen ei kannata mistään koskaan lähteä. Tee kiusallisia raamatullisia kysymyksiä tiheään ja
        julkisesti, kunnes potkaisevat sinut pois. Tee evankeliumin tekoja kunnes suuttuneina sanovat: olet harhaoppinen ja
        meidän täytyy erottaa sinut.

        Kun sinulle selviää missäpäin korotetaan puhtaasti Kristusta ja ollaan nöyriä hengellisissä asioissa, sinne sitten.

        Antin tekstiä veikeätä tehdä leikkeitä.

        Varmistu ensin uudesta hengellisestä kodistasi // esim. helluntalaisuus.

        Suinpäin tai ovet paukkuen ei kannata mistään koskaan lähteä. // eli jätä paluu helpoksi..

        Tee //helluntaissa// kiusallisia raamatullisia kysymyksiä tiheään ja julkisesti, // vaikka sapatista // kunnes potkaisevat sinut pois. Tee evankeliumin tekoja kunnes suuttuneina sanovat: olet harhaoppinen ja
        meidän täytyy erottaa sinut.

        Kun sinulle selviää missäpäin korotetaan puhtaasti Kristusta ja ollaan nöyriä hengellisissä asioissa, palaa sitten sinne sitten adventtikirkkoosi. ; )...


      • ex adventisti
        lukien selkokielelle kirjoitti:

        Antin tekstiä veikeätä tehdä leikkeitä.

        Varmistu ensin uudesta hengellisestä kodistasi // esim. helluntalaisuus.

        Suinpäin tai ovet paukkuen ei kannata mistään koskaan lähteä. // eli jätä paluu helpoksi..

        Tee //helluntaissa// kiusallisia raamatullisia kysymyksiä tiheään ja julkisesti, // vaikka sapatista // kunnes potkaisevat sinut pois. Tee evankeliumin tekoja kunnes suuttuneina sanovat: olet harhaoppinen ja
        meidän täytyy erottaa sinut.

        Kun sinulle selviää missäpäin korotetaan puhtaasti Kristusta ja ollaan nöyriä hengellisissä asioissa, palaa sitten sinne sitten adventtikirkkoosi. ; )...

        ovelta ovelle työssä adventistin,tiedän millä saan heidät miettimään onko adventtitotuus yllensäkään mikään totuus.
        Saatte liudan ellenin valheita.


      • nähdäänkös sitten?
        ex adventisti kirjoitti:

        ovelta ovelle työssä adventistin,tiedän millä saan heidät miettimään onko adventtitotuus yllensäkään mikään totuus.
        Saatte liudan ellenin valheita.

        Mitähän Jehovantodistajat ovat mieltä siitä, että kuljet levittämässä muka Jt:nä "liutaa ellenin valheita"? Eiköhän sinun pitäisi pitäytyä puhtaassa Jt opissa. Ne Jt:t, jotka ovellani ovat käyneet, eivät ole tulleet panettelemaan toisia uskovia, vaan julistaneet omaa oppiaan.

        Tervetuloa kotiini, mutta ei panettelemaan kuollutta ihmistä. Muuten lennät peppu edellä pihalle.


      • ex adventisti
        nähdäänkös sitten? kirjoitti:

        Mitähän Jehovantodistajat ovat mieltä siitä, että kuljet levittämässä muka Jt:nä "liutaa ellenin valheita"? Eiköhän sinun pitäisi pitäytyä puhtaassa Jt opissa. Ne Jt:t, jotka ovellani ovat käyneet, eivät ole tulleet panettelemaan toisia uskovia, vaan julistaneet omaa oppiaan.

        Tervetuloa kotiini, mutta ei panettelemaan kuollutta ihmistä. Muuten lennät peppu edellä pihalle.

        käyneet luonasi,eivät tunne adventtikirkon heikkoja kohtia,niitä kohtia johon ei ole mitään perustetta.
        Tai he eivät tiedä miten harhainen ellen oli.
        Minä tiedän ja siksi osaan todistaa adventtikirkon oppien mielettömyyden.
        Peppu edellä tai ei.Faktat isken pöytään.


      • rehellisyys maan perii
        ex adventisti kirjoitti:

        käyneet luonasi,eivät tunne adventtikirkon heikkoja kohtia,niitä kohtia johon ei ole mitään perustetta.
        Tai he eivät tiedä miten harhainen ellen oli.
        Minä tiedän ja siksi osaan todistaa adventtikirkon oppien mielettömyyden.
        Peppu edellä tai ei.Faktat isken pöytään.

        Mistä tiedät, mikä tosiaan on faktaa Ellenistä? Tunsitko Ellenin? Varo, ettet kulje levittämästä perättömiä juoruja joita olet lukenut netiltä.


      • ex-adv.
        ex-jäsen kirjoitti:

        "Meillä on kirkko, jonka tehtävä on tuoda Jumala tunnetuksi ihmisille, jotka eivät Jumalaa tunne." Miten tämä näkyy käytännössä? Tekeekö Adventtikirkko lähetystyötä? Saamani kuva on, että kirkko on hyvin 'low key'... tärkeintä on jäsenten yhteinen kanssakäynti, jos sitäkään oikeasti on.

        Adventtikirkon sanoma on kirkon sisällä pidetty:"meillä on kivaa saarnaat".
        Jos vaikka joku sattuis tulemaan ovesta sisään?
        Hauskanpitoa,hauskanpitoa.Ei henkilökohtaisia uhrauksia ja vaivannäköä evankeliumin vuoksi.


      • köyhä elämä
        ex adventisti kirjoitti:

        käyneet luonasi,eivät tunne adventtikirkon heikkoja kohtia,niitä kohtia johon ei ole mitään perustetta.
        Tai he eivät tiedä miten harhainen ellen oli.
        Minä tiedän ja siksi osaan todistaa adventtikirkon oppien mielettömyyden.
        Peppu edellä tai ei.Faktat isken pöytään.

        No, näihin seurakuntiin kyllä luikertelee vielä nykyäänkin näitä perkeleen käärmeitä jotka voivat tehdä suurtakin hajaannusta, että, pilaavat sen seurakunnan maineen jne.

        No, sitten on tämä asia, että me ihmiset olemme ne, joista seurakunta muodostuu, että meidän tekemisistämme se rakentuu, ja, jos on päässyt meidän seurakuntaan kuuluvien uskonasiat heikkenemään, niin sellaiseen paikkaan on hyvä tämän perkeleen lähettää joukkojansa, että näin kyllä voi käydä.
        Elikkä meidän oma henkilökohtainen usko Jeesukseen Kristukseen on oltava palava, eikä siis uinaileva. Ja, tästä johtuen ihmisten ei tulisi tukeutua toisten ihmisten uskon varaan, vaan jokaisen on tehtävä se usko itsessään toimivaksi, että oltava kuuliainen Jeesuksen opetuksille jne. Kilvoitelkaa, oli jossain kehotus.
        No, siis, jos ihminen ei löydä sellaista seurakuntaa, jossa voisi olla, ja toimia vapaasti, niin kyllä meidän ei ole silloin sellaisessa pakko olla mukana.
        Me elämme Jeesukseen uskoen, ja tämä on se asia, jota meidän on etsittävä näistä seurakunnista joihin olemme liittymässä.
        Kaikki seurakunnat, jotka toimivat Jeesukseen Kristukseen uskoen, ja haluavat palvella Isä Jumalaa, niin näissä seurakunnissa saamme olla yhteydessä, että sitten sellaiset, jotka eivät tätä Jeesuksen lihaksi tulemista Jumalan Poikana hyväksy, niin semmoiset ovat pahan vallassa.


      • ex adv.
        rehellisyys maan perii kirjoitti:

        Mistä tiedät, mikä tosiaan on faktaa Ellenistä? Tunsitko Ellenin? Varo, ettet kulje levittämästä perättömiä juoruja joita olet lukenut netiltä.

        sulle.
        Oletkos itse ollut todistamassa ellenin vieressä hänen näkyharhansa?
        Jakeletko ihmisille ellentotuutta,perättömillä juoruilla ja harhojen todellisuudella?
        Ottaako aivoon kun itse et enää pääse pois ellenharhoista?Olet niin niiden lumoissa että et erota todellisuutta harhoista?


    • Joosec

      rehelliset kristityt---- Onnea ja menestystä----ovilla tavataan!

      • Jeesus on Jumala

        Tavataan, jos ei opita lukemaan. Mutta miksi ihmeessä rehellinen kristitty alkaa levittämään oppia mikä ei ole kristinoppia. Ei ainakaan kuulu kristinuskon alle tällä foorumilla.


      • uskova
        Jeesus on Jumala kirjoitti:

        Tavataan, jos ei opita lukemaan. Mutta miksi ihmeessä rehellinen kristitty alkaa levittämään oppia mikä ei ole kristinoppia. Ei ainakaan kuulu kristinuskon alle tällä foorumilla.

        Raamattu kertoo ehdottomasti että Jeesus on Jumalan POIKA.
        Jos sanotaan että Jeesus on Jumala on hän sitä ainoastaan siten että Jumalan tahto on Jeesuksen. Jeesus on Kristus ylösnousemuksessa siihen asemaan asetettu.


      • ex-Jt
        uskova kirjoitti:

        Raamattu kertoo ehdottomasti että Jeesus on Jumalan POIKA.
        Jos sanotaan että Jeesus on Jumala on hän sitä ainoastaan siten että Jumalan tahto on Jeesuksen. Jeesus on Kristus ylösnousemuksessa siihen asemaan asetettu.

        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI JUMALA". Myös kerrotaan Sanan lihaksi tulemisesta. Kuka siis on Sana? Jeesus. Onko siis Jeesus Jumala?


      • ex adv.
        ex-Jt kirjoitti:

        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI JUMALA". Myös kerrotaan Sanan lihaksi tulemisesta. Kuka siis on Sana? Jeesus. Onko siis Jeesus Jumala?

        eräs Jumala.
        Jos tiedät vähääkään kreikan kielioppia.


      • uskova
        ex-Jt kirjoitti:

        "Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan tykönä ja Sana OLI JUMALA". Myös kerrotaan Sanan lihaksi tulemisesta. Kuka siis on Sana? Jeesus. Onko siis Jeesus Jumala?

        Raamattu sanoo kuitenkin:
        "Alussa oli Sana. Sana oli JUMALAN TYKÖNA ja Sana OLI JUMALA".

        Hän oli alussa Jumalan tykönä.

        Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
        Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.

        Sana on siis "Jumalan tahdossa oleva Jumalan tahdon toteuttaja", Jeesus on siten Jumalan tahdon ainutkertainen täydellinen ilmentymä maan päällä.

        Jeesus itse sanoi tämän selvästi useaan otteeseen ja halusi että ihmisetkin ymmärtäisivät sen.
        Isä oli lähettänyt hänet maailmaan ja hän teki kaikessa ISÄN TAHDON.

        Raamattu jatkaa samassa luvussa:
        "Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt".

        Tätä se tarkoittaa kun kerrotaan "Sanan lihaksi tulemisesta", että Jumalan tahto näkyi kaikessa mitä JEESUS TEKI ELÄMÄSSÄÄN, mutta "pimeys ei sitä käsittänyt" eikä käsitä tänä päivänäkään.

        Kysymykseesi voi siis vain vastata: Jeesus on Sana ja Jumalan tahdon toteuttaja, Jumalan Poika, Kristus ylösnousemyúksessa tähän asemaan asetettu.

        Paavali joka oli Herran apostoli kirjoitti Roomalaiskirjeessään näin:
        Julistamani evankeliumi, jonka Jumala on profeettojensa suulla edeltäpäin luvannut pyhissä kirjoituksissa, on sanoma hänen Pojastaan. Inhimillisen syntyperänsä puolelta hän oli Daavidin jälkeläinen; pyhyyden Hengen puolelta hän oli Jumalan Poika, jolla on valta, ylösnousemuksessa tähän asemaan asetettu. Hän on Jeesus Kristus, meidän Herramme..


    • Että silleen

      ilmoittaisi sen internetissä niin ei tänne paljon muutamahtuisikaan. Tai onko se niin uskomaton asia että joku eroaa adeventtikirkosta että siitä pitää oikein internetissä keskustella? Taitaa näköjään olla. Muutamissa helluntailaisseurakunnissa ei muuta tehdäkään kuin erotaan ja palataan kun on taas juhlittu tarpeeksi.

      Adventtikirkosta käsittääkseni erotetaan, joten ehkä sinäkin sait potkut takamuksillesi ja nyt purat kiukkuasi ja väität että muka erosit :), no oli miten oli ja uskoo kuka uskoo niin kovin kummallista on että valitat täällä kohtaloasi.

      Tiedä kuitenkin että sinut heitetään yhtä helposti Jt valtakunnasaleilta jos alat liikaa puhumaan omiasi. ;)

      Että silleen

      • ex-adv.

        lentää pihalle ainoastaan jos sanoo että ellen oli täynnä harhoja.Mutta muuten saa tehdämitävaan,kusetta toisia seurakuntalaisia linssiin,pettää valehdella,kertoa satuja y.m.
        Jehovantodistajien keskuudesta lentää ulos,haureelliset,varkaat valehtelijat noituuteen osalliset(m.m.ellenin noituus),sis sellaiset joista raamatuu puhuu ettäpitää poistaa srk:sta.
        Todettakoon että minua ei olla potkaisemassa ulos adventtikirkosta.Minä kirjoitan erokirjeen.


      • Että silleen
        ex-adv. kirjoitti:

        lentää pihalle ainoastaan jos sanoo että ellen oli täynnä harhoja.Mutta muuten saa tehdämitävaan,kusetta toisia seurakuntalaisia linssiin,pettää valehdella,kertoa satuja y.m.
        Jehovantodistajien keskuudesta lentää ulos,haureelliset,varkaat valehtelijat noituuteen osalliset(m.m.ellenin noituus),sis sellaiset joista raamatuu puhuu ettäpitää poistaa srk:sta.
        Todettakoon että minua ei olla potkaisemassa ulos adventtikirkosta.Minä kirjoitan erokirjeen.

        Todettakoon että sinua ei ehkä olla potkaisemassa ulos adventtikirkosta mutta olet riidoissa ihmisten kanssa ja kirjoitat siksi erokirjeen. Olen varma että he hyväksyvät erosi.

        Jos alat riitelemään myöhemmin Jt:den kanssa ja kirjoitat jälleen "erokirjeesi" niin ehdotan ettet kirjoittele siitä internetissä.

        Saanko sanoa sanan uskosta näin evääksi matkallesi?
        Usko on uskoa Jumalaan ja pelastukseen Kristuksessa ja samalla elämistä Jumalan tahdossa muiden vajavaisten uskovien kanssa tukien heitä heidän uskossaan.


      • "be happy"
        Että silleen kirjoitti:

        Todettakoon että sinua ei ehkä olla potkaisemassa ulos adventtikirkosta mutta olet riidoissa ihmisten kanssa ja kirjoitat siksi erokirjeen. Olen varma että he hyväksyvät erosi.

        Jos alat riitelemään myöhemmin Jt:den kanssa ja kirjoitat jälleen "erokirjeesi" niin ehdotan ettet kirjoittele siitä internetissä.

        Saanko sanoa sanan uskosta näin evääksi matkallesi?
        Usko on uskoa Jumalaan ja pelastukseen Kristuksessa ja samalla elämistä Jumalan tahdossa muiden vajavaisten uskovien kanssa tukien heitä heidän uskossaan.

        ovat syy eroamiseeni.
        En vuosienkaan jälkeen ole löytänyt raamatustani oppia sapattisinetille.Siis suoraa kohtaa raamatusta että saptti olisi kristityille jokin sinetti.
        En myöskään usko "tutkivan tuomion oppiin".
        En myös enää usko että Ellen olisi ollut jokin profeetta.
        En myöskään usko että kuolleet pikkulapset herätettäisiin tuhannenvuoden lopulla tuomion ylösnousemukseen.Tuomion ylösnousemus ei voi olla ainoastaan yhdenlainen tuomio.
        On olemassa hyviä ja huonoja tuomioita.
        On tietenkin myös niin että seurakuntiemme vanhimmat lähes aina ovat kelvottomia narsisteja ja psykopaatteja.
        Eihän tälläiseen seurakuntaan hakeudukaan muut.Pois on päästävä.
        Ai,niin.Eroamiseni ilmoitettiin kuulemma eilen.En ollut kuulemassa.

        Ovelta ovelletyö,raamatun kanssa oli hienoa.Kahden ihmisen kanssa meillä oli hyvät keskustelut raamatusta.Käytin ovenavaajan raamattua.


      • etsivä löytää
        "be happy" kirjoitti:

        ovat syy eroamiseeni.
        En vuosienkaan jälkeen ole löytänyt raamatustani oppia sapattisinetille.Siis suoraa kohtaa raamatusta että saptti olisi kristityille jokin sinetti.
        En myöskään usko "tutkivan tuomion oppiin".
        En myös enää usko että Ellen olisi ollut jokin profeetta.
        En myöskään usko että kuolleet pikkulapset herätettäisiin tuhannenvuoden lopulla tuomion ylösnousemukseen.Tuomion ylösnousemus ei voi olla ainoastaan yhdenlainen tuomio.
        On olemassa hyviä ja huonoja tuomioita.
        On tietenkin myös niin että seurakuntiemme vanhimmat lähes aina ovat kelvottomia narsisteja ja psykopaatteja.
        Eihän tälläiseen seurakuntaan hakeudukaan muut.Pois on päästävä.
        Ai,niin.Eroamiseni ilmoitettiin kuulemma eilen.En ollut kuulemassa.

        Ovelta ovelletyö,raamatun kanssa oli hienoa.Kahden ihmisen kanssa meillä oli hyvät keskustelut raamatusta.Käytin ovenavaajan raamattua.

        Kiva. Ehkä jonkun oven takaa löytyy hänkin, joka saa sinut myös ymmärtämään Raamattua. Kyllä Jumala johdattaa kun häntä rukoilet.


    • alttari

      Enkä oikein osaa oppialttareilla kumarrella, koska ihmiskäsi on koskenut työkaluillaan niihin kiviin.
      Se, minkä on Jumala luonut, siihen ei ole lupa kajota, ainakaan ilman, että tekisi vahinkoa suhteeseensa Luojaan, sekä lähimmäistä kohtaan.
      Eli kumarretaan Häntä, joka on luonut taivaan ja maan, sen kautta syntyy rakkaus lähimmäiseen ja toive, että niillä alttareilla kumarrettaisiin Herraa.

    • merkille pannut

      JT-yhteisössä ja mikä parasta Elleninkin mainitsemaa Jehovan Pyhän hengen uutta valoa on otettu vastaan!!!

      Teit hyvin oi ihminen!

      Nimimerkillä "merkille pannut"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1745
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1365
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1222
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1167
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      193
      961
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      84
      951
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      903
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      839
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      798
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe