Olen palauttanut parin sadan edestä nettikaupasta ostettuja tuotteita Ginalle ja matkahuolto hoitaa ilmeisesti palautuksen. Vein paketit lähisiwaani ja olen odotellut palautusrahoja tililleni kohta kaksi kuukautta. Ei kuulu. Kysyin Ginan asiakaspalvelusta, ovatko palautukseni tulleet perille, kun ei rahoja tilillä näy. Ei siellä tietoakaan palautuksista! Oikeaan asiakaspalautus-osoitteeseen olen paketit laittanut ja palautusajan puitteissa. Nyt otin yhteyttä matkahuoltoon ja kyselin pakettieni kohtaloa, toivottavasti asia selviää, on tuo aika iso raha maksaa ihan tyhjästä!
Onko muilla samoja kokemuksia? Oletteko saaneet asian kuinka selvitettyä?
Gina Tricot-palautukset ja Matkahuolto
23
3995
Vastaukset
- Tyhmä minä
Mulle kävi samallalailla. Vein palautukset Valintaloon, josta ne hainkin, ja kun masteri lasku tipahti luukusta, oli palautuspäivästä kulunut jo kuukausi. No huolestuin ja aloin kysellä palautusteni perään. Ginassa eivät tienneet mitään niistä, käskivät vain itse reklamoida paikkaan josta lähetin palautukset. Sain jäljitettyä pakettini niin, että se oli Matkahuollosta lähtenyt jo Ginalle tai jonnekkin. Tosi huonoa asiakaspalvelua on Ginan postimyynnissä, todellakin. Kaikeksi onneksi paketti lopulta löytyi noin puolentoistakuukauden ja kahden viikon metsästyksen jälkeen. Se oli firmassa, josta paketit tulee Ginaan. Siellä oli kuulemma yksi kokonainen rullakko niiden "kadonneita" paketteja. Sitten palauttivat rahat kortille. Mutta asenne siellä oli kyllä perseestä. JOs pakettia ei olisi löytynyt, olisin luultavasti maksanut myös parisataa tyhjästä. Gina tricotin se reklamointi pitäisi tehdä, eikä asiakkaan. Lähetin sinne jotain miljoona sähköpostia sinne asiakaspalveluun. MItään numeroa ei ollut mihin olisi voinut soittaa, joku Eija vaan sieltä sitten vastaili huono suomi. Asia ei edennyt puusta pitkälle. Mutta onneksi todella paketti löytyi. Enää en uskalla tilata sieltä yhtään mitään. Oli meinaa sellanen rumba.
- kuitti!
Jos teillä on kaupan kuitti siitä, että olette jättäneet paketin palautettavaksi, velvollisuus toimittaa paketti myös perille, on jollain muulla kuin teillä. Mutta vain ja ainoastaan sillä kuitilla voitte todistaa, että olette palauttaneet paketin ja vastuu siirtyy paketin liikuttajalle. Eli onhan aloittaja sinulla kuitti palautuksesta?
- syvältäsieltä
hei. tilasin gina tricolta reilu kuukausi sitten, palautin tuotteet postiin kuten käskettiin ja nyt minua vaaditaan maksamaan tuotteista. Paketista ei ole tietoakaan missä se on. Enkä todellakaan halua maksaa turhasta, olen opiskelija jolla muutenkin tekee tiukkaa.
Mitä tässä nyt voi tehdä! Ja p.s: palautuskuitti on täyttä pskaa, koska GT:n sivuilla lukee että palauttaessa vastuu on asiakkaan jos tuote katoaa/vioittuu. - mieti mitä teet
Äänestäkää lompakollanne ja tilatkaa vaatteenne muualta
"jos palautettu tuote katoaa/vioittuu on asiakas vastuussa" - kas kun eivät väitä että kaikki palautukset ovat kadonneet, sehän olis kätevää pakkomyyntiä.
Toisaalta kirjoittavat myös että jos palautat tuotteita ja olet valinnut maksutavaksi laskun niin maksat vain ne tuotteet, jotka pidät, lisäksi laskutuslisä ja toimituskulut. Uutta laskua eivät lähetä. Kannattaa siis tilata laskulla, jos epäilee palauttavansa tuotteita. Jos on 100-varma että pitää kaikki tuotteet voi käyttää luottokorttia maksamiseen. - Tittitididii
Voikohan tuon paketin viedä postilaatikkoon? Se on sen verran pieni kun sisällä vain pari vaatetta, että hyvin menee postilaatikkoon.
- Pettynyt asiakas
Voihan v#?&!!#"@! Mulla on tässä ihan sama tilanne päällä. 60 euroo lötköttää Ginan tilillä tuotteista, jotka olen palauttanut... Postista saatu käsinkirjoitettu ja -leimattu palautuskuitti on tallessa, mutta eihän sellaisessa mitään seurantanumeroa ole.. Onkohan tää nyt ihan tuhoon tuomittu juttu?
Olis ehkä pitänyt Googletella ennen tilaamista jo vähän näitä palautusasioita, mutta paljon nettiostoksia tekevänä (h&m, nelly, ellos) oletin tottakai että homma toimisi niinkun nettisivuilla luvataan sen toimivan.
Ei nyt suoranaisesti liity, mutta sain just Ginan myymälässäkin ihan äärettömään törkeää palvelua tehdessäni reklamaatiota. Itse olin kyllä ystävällinen ja ymmärtäväinen tehdessäni reklamaatiota, mutta silti sain vaan syytökset siitä että olin itse rikkonut tuotteen. Naama nurjalla sain rahat takaisin, vaikka luullakseni raha ole Ginan myyjän palkkapussista pois...
Äänestän aivan satavarmasti jaloillani, jos tää Online store palautus menee niinkun pelkään. Menettävät hyvän ja yritykselle kuukausittain paljon rahaa tuoneen asiakkaan. - Juliaano
Mulla kävi samalla tavalla! palautuspaketti ollut kadoksissa kolme viikkoa ja ei ollut pienestä palautuksesta kyse! Olen lähetellyt sähköpostia ja soitellut asiakaspalveluun mutta pakestista ei ole tietoakaan.
- Hjkkl
Itselleni on käynyt myös noin. Tilasin tuotteita laskulla ja palautin ne postilaatikkoon, noin kuukauden kuluttua tuli postista muistutuslasku. Otin yhteyttä asiakaspalveluun sekä klarnaan todella monta kertaa. Gina tricotin asiakaspalvelussa ei ollut kehumista, sieltä vaan sanottiin uudestaan ja uudestaan, että ei tiedetä missä pakettisi on ota yhteyttä klarnaan ja sitten taas meihin viikon päästä niin katsotaan onko paketti tullut perille. Lopuksi taisi käydä ennemminkin niin, että tämän klarnan asiakaspalvelu rupesi selvittelemään asiaa. Uskon, että ongelma johtui omalla kohdallani siitä, että pakettini mukana ei tullut minkäänlaista palautustarraa yms joten päätin tulostaa toimitusvahvistuksessa olevan palautusosoitteen ja laittaa sen paketin päälle.Pakettini taisi mennä väärään paikkaan. Sanoin tästä Gina tricotin asiakaspalveluun, että he ovat todennäköisesti antaneet minulle väärän palautuosoitten niin paketti löytyi onneksi heti seuraavana päivänä.
- tyytymätön
Mielestäni Gina Tricotilla on mukavia ja hienoja vaatteita ja niiden hintalaatu suhdekkin yleensä on hyvä. Mutta itse en enää ikinä tilaa netistä (ginatricotin nettisivuilta vaatteita) Nimittäin itse tilasin sieltä jo kolmeviikkoa sitten 200e vaatteita ja summa on katevarauksessa ja he eivät saaneet tilausta perille. Olen monesti kysellyt rahojani takaisin ja he vain sanovat että selvittäävät asiaa ja yrittäävät palauttaa rahat mahdollisimman pian. Sanoivat että 3 arkipäivän päästä tilauksesta rahat pitäisi tulla takaisin, mutta nyt on mennyt jo kohta kolme viikkoa!! En siis luottaisi täysin ainakaan tuohon nettitilaukseen.
- Postimyynti tyttö
Olen samaa mieltä..On Riski maksaa etukäteen tilaus Ginalle, kun sieltä ei saata tullakkaan mitään ja rahat on vaan katevarauksessa. Sinne ei voi soittaa, että voi selvittää asiaa.
Vain sähköpostitse pystyy selvitelemään. Ja vastaavat jos vastaavat. :(
- Susanna Vormula
Kannattaa aina ottaa lähetyskuitti talteen niin vastuu siirtyy kirjaimellisesti seuraavalle. Kuittikopio on myös fiksu ratkaisu.
- Huijattu157
Täälläkin Gina tricotin nettikauppassa huijattu asiakas. Rahat meni, tilausta ei kuulu ja asiakaspalvelu on luokattoman huonoa. Sähköposteihin vastataan viiveellä, mutta tuntuu ettei viestejäni ole kuitenkaan luettu, koska asioita ei kuitenkaan selvitetä. En enää ikinä tilaa heiltä mitään :(
- petetty1
Katso alla oleva viestini.
- petetty1
Täälläkin on yksi huijattu, postista olen saanut vahvistuksen palautuksesta,mut rahoja ei vaan palauteta.Olen lähettänyt s-postia, vastauksena saan viestin et rahat näkyy tilillä heti kun palautus on tullut. Mitä tässä voi tehdä, pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kannattaa välttää tätä firmaa.
- petetty1
Soitin kuluttajaneuvontaan ja lupasivat hoitaa asian, ottakaa kaikki huijatut sinne yhteyttä, saatte rahanne takaisin.
- Epätoivoinen
Hei, itselleni kävi juuri samanlailla. Palautin tilaukseni Siwaan syyskuun puolessa välissä. Valitettavasti en saanut Siwasta kuittia.. Eilen saapui postissa maksumuistutus Klarnalta. Soitin Siwaan, lupasivat maanantaina tarkistaa löytyykö heiltä vastakappale kuitista, eli tekemästäni palautuksesta. Saa nähdä maksanko 70e tyhjästä.. Kuinka muiden osalta tapaukset ovat päättyneet?
- ElisaKK
Kylläpä on kurjaa luettavaa.. Itse juuri ajattelin tilata kyseisestä nettikaupasta, mutta kuitenkin tavanomaisesti päätin katsoa mitä palstoilla puhutaan. Harvoin palautan tuotteita, mutta on se silti aina riski jos ei tuote miellytä. Menettävät tällä menolla monta asiakasta!
- Pettynyt1
En voi suosittella tekemään tilauksia Gina Tricotilta. Asiakaspalvelu on todella huonoa ja viesteihin vastataan vasta monen päivän päästä - jos ollenkaan. Oma tilaukseni ei tullut edes perille, eikä asiakaspalvelussa oltu kiinnostuneita selventämään asiaa sen enempää tai hoitamaan pakettia oikeaan noutopaikkaan. Ainoaksi vaihtoehdoksi tarjottiin, että jätän paketin noutamatta väärästä noutopaikasta, jolloin se palautuu automaattisesti takaisin. No, saa nähdä palautuuko edes!
- Kärsivällisyyttä
Kun palautattetavaraa, on tosi tärkeää säilyttää kuitti siitä, että paketti on jätetty kuljetettavaksi. Gina Tricot ei tietenkään voi hyvittää tuotteita, jos ne eivät ole koskaan saapuneet heidän varastolleen. Tällaisessa tapauksessa sinun pitää selvittää kuljetusliikkeestä, missä paketti on! Siihen tarvitset kuittia, jonka sait viedessäsi paketin kuljetukseen. Tuotteen on voinut hävittää myös kuljetusliike, jolloin kuljetusliike vastaa sinulle asiasta. Nämä on pottumaisia juttuja, kun aikaa&rahaa palaa tällaisia setviessä, vaikka itse on tehnyt asiat ihan oikein :(
- vievainrahat
Juu tuota yritin kaksi kertaa tilata Ginalta mutta heti tilauksen lopussa ilmoittaa että emme voi vastaanottaa tilausta ja Klarnalta tuli sähköpostiin viesti että palauttaa sen summan mun tilille minkä maksoin sinne Ginaan. Eli näköjään rahat vaan lähtenyt mun tililtä Ginan tilille mutta tuotteita ne ei minulle lähetä. Eli pelkkää rahastusta ja huijausta koko sivu. Liikkeessäkin parempi valikoima tuotteita kun verkkokaupassa niin älkää hyvät ihmiset tilatko tuolta mitään. Liikkeestä saatte helpommin tuotteet eikä ole mitään ongelmia tai sitten käyttäkää muita parempia verkkokauppoja. Mutta tuota en suosittele!
- nef
Sä maksat ne Klarnan tilille et Ginalle.
Varastosaldo heittoja sattuu aika usein, näihin syynä yleensä hävikki (viallinen tuote, varastaminen, yms.)
Ihan kuluttajasuojalain mukaan menee, että asiakkaan vastuulla on todistaa paketti lähetetyks esim kuitilla. Jos paketti ei ole mennyt perille niin vika löytyy yleensä kuljetusfirmasta, joten turha uhkailla myyjää.
- Eekrita
Palauttakaa aina vekkotilaukset myymälään niin saatte palautuksesta kuitin ja tiedätte että gina on saanut palautuksen perille. Palautusvahvistus tulee tunnin sisällä palautuksesta.
- Köyhä96
Laittakaa ne kuitit vitun hyvään talteen!! Mä maksan nyt 70e kahdesta tuotteesta sen takia.. En oo ikinä ollut järjestelmällinen ihminen, nyt saan kärsiä siis. Joku jossakin hukannut palautuspaketin, mutta mulla ei ole kuittia enää, niin ei voi mitään.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892