Gina Tricot-palautukset ja Matkahuolto

nipsuliini__88

Olen palauttanut parin sadan edestä nettikaupasta ostettuja tuotteita Ginalle ja matkahuolto hoitaa ilmeisesti palautuksen. Vein paketit lähisiwaani ja olen odotellut palautusrahoja tililleni kohta kaksi kuukautta. Ei kuulu. Kysyin Ginan asiakaspalvelusta, ovatko palautukseni tulleet perille, kun ei rahoja tilillä näy. Ei siellä tietoakaan palautuksista! Oikeaan asiakaspalautus-osoitteeseen olen paketit laittanut ja palautusajan puitteissa. Nyt otin yhteyttä matkahuoltoon ja kyselin pakettieni kohtaloa, toivottavasti asia selviää, on tuo aika iso raha maksaa ihan tyhjästä!

Onko muilla samoja kokemuksia? Oletteko saaneet asian kuinka selvitettyä?

23

3561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmä minä

      Mulle kävi samallalailla. Vein palautukset Valintaloon, josta ne hainkin, ja kun masteri lasku tipahti luukusta, oli palautuspäivästä kulunut jo kuukausi. No huolestuin ja aloin kysellä palautusteni perään. Ginassa eivät tienneet mitään niistä, käskivät vain itse reklamoida paikkaan josta lähetin palautukset. Sain jäljitettyä pakettini niin, että se oli Matkahuollosta lähtenyt jo Ginalle tai jonnekkin. Tosi huonoa asiakaspalvelua on Ginan postimyynnissä, todellakin. Kaikeksi onneksi paketti lopulta löytyi noin puolentoistakuukauden ja kahden viikon metsästyksen jälkeen. Se oli firmassa, josta paketit tulee Ginaan. Siellä oli kuulemma yksi kokonainen rullakko niiden "kadonneita" paketteja. Sitten palauttivat rahat kortille. Mutta asenne siellä oli kyllä perseestä. JOs pakettia ei olisi löytynyt, olisin luultavasti maksanut myös parisataa tyhjästä. Gina tricotin se reklamointi pitäisi tehdä, eikä asiakkaan. Lähetin sinne jotain miljoona sähköpostia sinne asiakaspalveluun. MItään numeroa ei ollut mihin olisi voinut soittaa, joku Eija vaan sieltä sitten vastaili huono suomi. Asia ei edennyt puusta pitkälle. Mutta onneksi todella paketti löytyi. Enää en uskalla tilata sieltä yhtään mitään. Oli meinaa sellanen rumba.

    • kuitti!

      Jos teillä on kaupan kuitti siitä, että olette jättäneet paketin palautettavaksi, velvollisuus toimittaa paketti myös perille, on jollain muulla kuin teillä. Mutta vain ja ainoastaan sillä kuitilla voitte todistaa, että olette palauttaneet paketin ja vastuu siirtyy paketin liikuttajalle. Eli onhan aloittaja sinulla kuitti palautuksesta?

    • syvältäsieltä

      hei. tilasin gina tricolta reilu kuukausi sitten, palautin tuotteet postiin kuten käskettiin ja nyt minua vaaditaan maksamaan tuotteista. Paketista ei ole tietoakaan missä se on. Enkä todellakaan halua maksaa turhasta, olen opiskelija jolla muutenkin tekee tiukkaa.

      Mitä tässä nyt voi tehdä! Ja p.s: palautuskuitti on täyttä pskaa, koska GT:n sivuilla lukee että palauttaessa vastuu on asiakkaan jos tuote katoaa/vioittuu.

    • mieti mitä teet

      Äänestäkää lompakollanne ja tilatkaa vaatteenne muualta
      "jos palautettu tuote katoaa/vioittuu on asiakas vastuussa" - kas kun eivät väitä että kaikki palautukset ovat kadonneet, sehän olis kätevää pakkomyyntiä.

      Toisaalta kirjoittavat myös että jos palautat tuotteita ja olet valinnut maksutavaksi laskun niin maksat vain ne tuotteet, jotka pidät, lisäksi laskutuslisä ja toimituskulut. Uutta laskua eivät lähetä. Kannattaa siis tilata laskulla, jos epäilee palauttavansa tuotteita. Jos on 100-varma että pitää kaikki tuotteet voi käyttää luottokorttia maksamiseen.

    • Tittitididii

      Voikohan tuon paketin viedä postilaatikkoon? Se on sen verran pieni kun sisällä vain pari vaatetta, että hyvin menee postilaatikkoon.

    • Pettynyt asiakas

      Voihan v#?&!!#"@! Mulla on tässä ihan sama tilanne päällä. 60 euroo lötköttää Ginan tilillä tuotteista, jotka olen palauttanut... Postista saatu käsinkirjoitettu ja -leimattu palautuskuitti on tallessa, mutta eihän sellaisessa mitään seurantanumeroa ole.. Onkohan tää nyt ihan tuhoon tuomittu juttu?

      Olis ehkä pitänyt Googletella ennen tilaamista jo vähän näitä palautusasioita, mutta paljon nettiostoksia tekevänä (h&m, nelly, ellos) oletin tottakai että homma toimisi niinkun nettisivuilla luvataan sen toimivan.

      Ei nyt suoranaisesti liity, mutta sain just Ginan myymälässäkin ihan äärettömään törkeää palvelua tehdessäni reklamaatiota. Itse olin kyllä ystävällinen ja ymmärtäväinen tehdessäni reklamaatiota, mutta silti sain vaan syytökset siitä että olin itse rikkonut tuotteen. Naama nurjalla sain rahat takaisin, vaikka luullakseni raha ole Ginan myyjän palkkapussista pois...

      Äänestän aivan satavarmasti jaloillani, jos tää Online store palautus menee niinkun pelkään. Menettävät hyvän ja yritykselle kuukausittain paljon rahaa tuoneen asiakkaan.

    • Juliaano

      Mulla kävi samalla tavalla! palautuspaketti ollut kadoksissa kolme viikkoa ja ei ollut pienestä palautuksesta kyse! Olen lähetellyt sähköpostia ja soitellut asiakaspalveluun mutta pakestista ei ole tietoakaan.

    • Hjkkl

      Itselleni on käynyt myös noin. Tilasin tuotteita laskulla ja palautin ne postilaatikkoon, noin kuukauden kuluttua tuli postista muistutuslasku. Otin yhteyttä asiakaspalveluun sekä klarnaan todella monta kertaa. Gina tricotin asiakaspalvelussa ei ollut kehumista, sieltä vaan sanottiin uudestaan ja uudestaan, että ei tiedetä missä pakettisi on ota yhteyttä klarnaan ja sitten taas meihin viikon päästä niin katsotaan onko paketti tullut perille. Lopuksi taisi käydä ennemminkin niin, että tämän klarnan asiakaspalvelu rupesi selvittelemään asiaa. Uskon, että ongelma johtui omalla kohdallani siitä, että pakettini mukana ei tullut minkäänlaista palautustarraa yms joten päätin tulostaa toimitusvahvistuksessa olevan palautusosoitteen ja laittaa sen paketin päälle.Pakettini taisi mennä väärään paikkaan. Sanoin tästä Gina tricotin asiakaspalveluun, että he ovat todennäköisesti antaneet minulle väärän palautuosoitten niin paketti löytyi onneksi heti seuraavana päivänä.

    • tyytymätön

      Mielestäni Gina Tricotilla on mukavia ja hienoja vaatteita ja niiden hintalaatu suhdekkin yleensä on hyvä. Mutta itse en enää ikinä tilaa netistä (ginatricotin nettisivuilta vaatteita) Nimittäin itse tilasin sieltä jo kolmeviikkoa sitten 200e vaatteita ja summa on katevarauksessa ja he eivät saaneet tilausta perille. Olen monesti kysellyt rahojani takaisin ja he vain sanovat että selvittäävät asiaa ja yrittäävät palauttaa rahat mahdollisimman pian. Sanoivat että 3 arkipäivän päästä tilauksesta rahat pitäisi tulla takaisin, mutta nyt on mennyt jo kohta kolme viikkoa!! En siis luottaisi täysin ainakaan tuohon nettitilaukseen.

      • Postimyynti tyttö

        Olen samaa mieltä..On Riski maksaa etukäteen tilaus Ginalle, kun sieltä ei saata tullakkaan mitään ja rahat on vaan katevarauksessa. Sinne ei voi soittaa, että voi selvittää asiaa.
        Vain sähköpostitse pystyy selvitelemään. Ja vastaavat jos vastaavat. :(


    • Susanna Vormula

      Kannattaa aina ottaa lähetyskuitti talteen niin vastuu siirtyy kirjaimellisesti seuraavalle. Kuittikopio on myös fiksu ratkaisu.

    • Huijattu157

      Täälläkin Gina tricotin nettikauppassa huijattu asiakas. Rahat meni, tilausta ei kuulu ja asiakaspalvelu on luokattoman huonoa. Sähköposteihin vastataan viiveellä, mutta tuntuu ettei viestejäni ole kuitenkaan luettu, koska asioita ei kuitenkaan selvitetä. En enää ikinä tilaa heiltä mitään :(

      • petetty1

        Katso alla oleva viestini.


    • petetty1

      Täälläkin on yksi huijattu, postista olen saanut vahvistuksen palautuksesta,mut rahoja ei vaan palauteta.Olen lähettänyt s-postia, vastauksena saan viestin et rahat näkyy tilillä heti kun palautus on tullut. Mitä tässä voi tehdä, pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen. Kannattaa välttää tätä firmaa.

      • petetty1

        Soitin kuluttajaneuvontaan ja lupasivat hoitaa asian, ottakaa kaikki huijatut sinne yhteyttä, saatte rahanne takaisin.


    • Epätoivoinen

      Hei, itselleni kävi juuri samanlailla. Palautin tilaukseni Siwaan syyskuun puolessa välissä. Valitettavasti en saanut Siwasta kuittia.. Eilen saapui postissa maksumuistutus Klarnalta. Soitin Siwaan, lupasivat maanantaina tarkistaa löytyykö heiltä vastakappale kuitista, eli tekemästäni palautuksesta. Saa nähdä maksanko 70e tyhjästä.. Kuinka muiden osalta tapaukset ovat päättyneet?

    • ElisaKK

      Kylläpä on kurjaa luettavaa.. Itse juuri ajattelin tilata kyseisestä nettikaupasta, mutta kuitenkin tavanomaisesti päätin katsoa mitä palstoilla puhutaan. Harvoin palautan tuotteita, mutta on se silti aina riski jos ei tuote miellytä. Menettävät tällä menolla monta asiakasta!

    • Pettynyt1

      En voi suosittella tekemään tilauksia Gina Tricotilta. Asiakaspalvelu on todella huonoa ja viesteihin vastataan vasta monen päivän päästä - jos ollenkaan. Oma tilaukseni ei tullut edes perille, eikä asiakaspalvelussa oltu kiinnostuneita selventämään asiaa sen enempää tai hoitamaan pakettia oikeaan noutopaikkaan. Ainoaksi vaihtoehdoksi tarjottiin, että jätän paketin noutamatta väärästä noutopaikasta, jolloin se palautuu automaattisesti takaisin. No, saa nähdä palautuuko edes!

    • Kärsivällisyyttä

      Kun palautattetavaraa, on tosi tärkeää säilyttää kuitti siitä, että paketti on jätetty kuljetettavaksi. Gina Tricot ei tietenkään voi hyvittää tuotteita, jos ne eivät ole koskaan saapuneet heidän varastolleen. Tällaisessa tapauksessa sinun pitää selvittää kuljetusliikkeestä, missä paketti on! Siihen tarvitset kuittia, jonka sait viedessäsi paketin kuljetukseen. Tuotteen on voinut hävittää myös kuljetusliike, jolloin kuljetusliike vastaa sinulle asiasta. Nämä on pottumaisia juttuja, kun aikaa&rahaa palaa tällaisia setviessä, vaikka itse on tehnyt asiat ihan oikein :(

    • vievainrahat

      Juu tuota yritin kaksi kertaa tilata Ginalta mutta heti tilauksen lopussa ilmoittaa että emme voi vastaanottaa tilausta ja Klarnalta tuli sähköpostiin viesti että palauttaa sen summan mun tilille minkä maksoin sinne Ginaan. Eli näköjään rahat vaan lähtenyt mun tililtä Ginan tilille mutta tuotteita ne ei minulle lähetä. Eli pelkkää rahastusta ja huijausta koko sivu. Liikkeessäkin parempi valikoima tuotteita kun verkkokaupassa niin älkää hyvät ihmiset tilatko tuolta mitään. Liikkeestä saatte helpommin tuotteet eikä ole mitään ongelmia tai sitten käyttäkää muita parempia verkkokauppoja. Mutta tuota en suosittele!

      • nef

        Sä maksat ne Klarnan tilille et Ginalle.

        Varastosaldo heittoja sattuu aika usein, näihin syynä yleensä hävikki (viallinen tuote, varastaminen, yms.)

        Ihan kuluttajasuojalain mukaan menee, että asiakkaan vastuulla on todistaa paketti lähetetyks esim kuitilla. Jos paketti ei ole mennyt perille niin vika löytyy yleensä kuljetusfirmasta, joten turha uhkailla myyjää.


    • Eekrita

      Palauttakaa aina vekkotilaukset myymälään niin saatte palautuksesta kuitin ja tiedätte että gina on saanut palautuksen perille. Palautusvahvistus tulee tunnin sisällä palautuksesta.

    • Köyhä96

      Laittakaa ne kuitit vitun hyvään talteen!! Mä maksan nyt 70e kahdesta tuotteesta sen takia.. En oo ikinä ollut järjestelmällinen ihminen, nyt saan kärsiä siis. Joku jossakin hukannut palautuspaketin, mutta mulla ei ole kuittia enää, niin ei voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      975
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      860
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      694
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe