Onko ilmaista energiaa olemassa?

lollageouslol

Selatessani nettiä olen törmännyt outoihin sivuihin. Yksi niistä myy ohjeita siihen miten sellainen moottori tehdään: www.fuellesspower.com

Näitä ohjeita löytyy netistä ilmaiseksi, kun vain jaksaa hakea. Tässäpä eräs aiheeseen liittyvä viestiketju: http://hypography.com/forums/strange-claims-forum/10662-perpetual-motion-vehicle-3.html

Osa täällä tietysti sanoo, ettei energiaa voi luoda tyhjästä, mutta en minä niin ole väittänytkään. Kyse on tässä jostain muusta.
Ne jotka tulevat tänne sanomaan sellaista, ovat aihetta tutkimattomia hörhöjä, jotka eivät tajua aiheesta mitään. He takertuvat argumenttiin, jota ei ole edes esitetty.

Tässä myös muuta aihetta jollakin lailla sivuava webbisivu: http://merlib.org/node/1597

Kiitos kaikille niille jotka luitte. :)

20

503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummallista ?

      >

      Eikö ole ihme juttu, että vaikka tekniikka on kaikkien saatavilla (ollut jo pitkään) ja varsin yksinkertaista, niin siltikään kukaan ei ole kyennyt rakentamaan ko. laitetta ?

      • lollageousus

        Jos vaikka tutustuisit tarjoamaani lähdemateriaaliin yksinpuhelun sijasta ensin, niin keskusteluissamme olisi myös jotain tolkkua.


    • Pitää aina voimanlähteen kohdalla kysyä, mistä siitä lähtevä energia oikein tulee ja missä muodossa? Tuuli-, vesi ja vuorovesivoimalat eivät ole ilmaisen, vaan uusiutuvan energian lähteitä.

      Nuo esilinkittämäsi sivut ovat tyypillisiä ikiliikkujahörhöjen vuodatuksia ja kyynisten huijareiden rahankeräyssivustoja. Joskus on hyvin vaikeaa erottaa kumpia ovat, mutta se niitä yhdistää, etteivät heidän esityksensä toimi. : )

      P.S. Jaa niin, kyllä kiitos: Olen sekä voimalaitosten, öljyntuottajien että autoteollisuuden äänitorvi ja kulisseissa toimiva vaikuttaja. Ainoastaan meillä on oikeus käyttää tervettä järkeä ja alkeisfysiikkaa mielipiteemme ilmaisun pohjana.

      • aloittaja,lol

        Ei nyt ole kyse, ja sanoinhan että ao. sivun ohjeet saa netistä ilmaiseksi. Lukaise, jos kiinnostaa. Itse ainakin ajattelin rakentaa tuon 1-50hp ja katsoa että toimiiko, koska kuitenkin noita on useat ohjeiden ostajat rakentanut ja sanonut että toimii, kuten linkittämästäni keskustelupalstasta käy ilmi.

        "Joskus on hyvin vaikeaa erottaa kumpia ovat, mutta se niitä yhdistää, etteivät heidän esityksensä toimi. : ) "
        Siinä on sana sanaa vastaan..


      • aloittaja,lol kirjoitti:

        Ei nyt ole kyse, ja sanoinhan että ao. sivun ohjeet saa netistä ilmaiseksi. Lukaise, jos kiinnostaa. Itse ainakin ajattelin rakentaa tuon 1-50hp ja katsoa että toimiiko, koska kuitenkin noita on useat ohjeiden ostajat rakentanut ja sanonut että toimii, kuten linkittämästäni keskustelupalstasta käy ilmi.

        "Joskus on hyvin vaikeaa erottaa kumpia ovat, mutta se niitä yhdistää, etteivät heidän esityksensä toimi. : ) "
        Siinä on sana sanaa vastaan..

        Onhan ne (väitettyjä) ikiliikkujia. Se, että niiden keksijät "kieltävät" niiden nimittämisen ikiliikkujiksi, ei muuta niitä muiksi mitä ne ovat. Mistä teitä höynäytettäviä oikein tulee ja riittää? ; )


      • asdfasdfasdfe
        Kollimaattori kirjoitti:

        Onhan ne (väitettyjä) ikiliikkujia. Se, että niiden keksijät "kieltävät" niiden nimittämisen ikiliikkujiksi, ei muuta niitä muiksi mitä ne ovat. Mistä teitä höynäytettäviä oikein tulee ja riittää? ; )

        Kukaan tuolla ei ole väittänyt tuotetta ikiliikkujaksi, eikä se siksi muutu vaikka kuinka inttäisit.

        Ja kuten sanoin tässä ei höynäytetä ketään, monet on rakentaneet ton laitteen ja sanoneet että toimii, kuten tuokin tyyppi topikissa, jonka pastesin.


      • asdfasdfasdfe kirjoitti:

        Kukaan tuolla ei ole väittänyt tuotetta ikiliikkujaksi, eikä se siksi muutu vaikka kuinka inttäisit.

        Ja kuten sanoin tässä ei höynäytetä ketään, monet on rakentaneet ton laitteen ja sanoneet että toimii, kuten tuokin tyyppi topikissa, jonka pastesin.

        Eikö sinulle olla koskaan ennen valehdeltu? Vaikuttaa suorastaan liikuttavalta tuo sinun hyväuskoinen hölmöytesi, millä menet uskomaan vanhojen venkuloiden sepustamia "todisteita", jotka ollessaan tosia mullistaisivat koko luonnontieteen ja maailman energiatalouden.

        Ei se heidän tai sinunkaan inttämisesi sitä muuksi muuta. ; )


    • Tuollaisia laitteita pystyy toki rakentamaan, mutta niiden ongelma on se, että ne kuluttavat enemmän energiaa kun tuottavat.

      Näissä "Fuellesspower" hömpissä on lyhyesti kyse siitä, että vedestä tehdään vettä. Ensin vesi pilkotaan elektrolyyttisesti lähtökomponentteihinsa; vetyyn ja happeen. Tämän jälkeen muodostunut vety poltetaan hapessa ja muodostuu jälleen vettä. Maallikkokin ymmärtää, mikä on alku- ja lopputilan energiaero kun alku- ja lopputila on identtiset. Se on nolla.

      Teoreettisesti siis veden pilkkominen vaatii täsmälleen yhtä paljon energiaa kuin mitä vedyn palaessa jälleen muodostuu. Käytännön tilanne on vielä heikompi. Kumpikaan näistä prosesseista kun ei tapahdu 100% hyötysuhteella. Eli veden pilkkomiseen kuluu todellisuudessa enemmän energiaa kuin mitä vedyn palaessa saadaan käyttöön.

      Kyseessä on siis "sähköä kuluttava voimalaitos". Ajatus on analoginen sen kanssa, että pumppaisimme vettä ylös vuoristoon ja antaisimme sen valua takaisin altaaseen pyörittäen matkalla turbiineja ja näin saisimme sähköä. Ei siis järjen hiventä koko touhussa.

      • lollageous.lol

        "Näissä "Fuellesspower" hömpissä on lyhyesti kyse siitä, että vedestä tehdään vettä. Ensin vesi pilkotaan elektrolyyttisesti lähtökomponentteihinsa; vetyyn ja happeen. Tämän jälkeen muodostunut vety poltetaan hapessa ja muodostuu jälleen vettä. Maallikkokin ymmärtää, mikä on alku- ja lopputilan energiaero kun alku- ja lopputila on identtiset. Se on nolla."
        Väärin. Juuri tästä ei ole kyse, sivun nimihän on "fuellesspower" joten mitään näkyvää polttoaineita ei käytännössä tarvita.
        " The free electrical energy produced by the motor is replaced back into the motor and is reused by the motor. This raises the efficiency of the motor to super high levels"

        Tämä ei silti tarkoita, ettäkö sitä energiaa luotaisiin tyhjästä.

        Kiitos. Ja lue lähdemateriaali ensi kerralla edes vähän läpi, pliis.


      • lollageous.lol kirjoitti:

        "Näissä "Fuellesspower" hömpissä on lyhyesti kyse siitä, että vedestä tehdään vettä. Ensin vesi pilkotaan elektrolyyttisesti lähtökomponentteihinsa; vetyyn ja happeen. Tämän jälkeen muodostunut vety poltetaan hapessa ja muodostuu jälleen vettä. Maallikkokin ymmärtää, mikä on alku- ja lopputilan energiaero kun alku- ja lopputila on identtiset. Se on nolla."
        Väärin. Juuri tästä ei ole kyse, sivun nimihän on "fuellesspower" joten mitään näkyvää polttoaineita ei käytännössä tarvita.
        " The free electrical energy produced by the motor is replaced back into the motor and is reused by the motor. This raises the efficiency of the motor to super high levels"

        Tämä ei silti tarkoita, ettäkö sitä energiaa luotaisiin tyhjästä.

        Kiitos. Ja lue lähdemateriaali ensi kerralla edes vähän läpi, pliis.

        >

        Tästä juuri on kyse kun ei osata ajatella asiaa yhtään pidemmälle.. Mietipä mistä se elektrolyysiin vaadittava energia saadaan? Eikö sähkövirran aikaansaamiseksi todellakaan tarvita mitään "näkyvää polttoainetta" ?

        Yhtä hyvin voisit samoin perustein väittää, että sähkömoottori toimii ilman "näkyvää polttoainetta."

        >

        Tämä on niin tylsä ja läpikoluttu aihe, etten todellakaan jaksa lukea joka kerta kun tullaan hehkuttamaan, miten joku auto taas käy "pelkällä vedellä".


      • Skomy
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tästä juuri on kyse kun ei osata ajatella asiaa yhtään pidemmälle.. Mietipä mistä se elektrolyysiin vaadittava energia saadaan? Eikö sähkövirran aikaansaamiseksi todellakaan tarvita mitään "näkyvää polttoainetta" ?

        Yhtä hyvin voisit samoin perustein väittää, että sähkömoottori toimii ilman "näkyvää polttoainetta."

        >

        Tämä on niin tylsä ja läpikoluttu aihe, etten todellakaan jaksa lukea joka kerta kun tullaan hehkuttamaan, miten joku auto taas käy "pelkällä vedellä".

        "Yhtä hyvin voisit samoin perustein väittää, että sähkömoottori toimii ilman "näkyvää polttoainetta."

        Tai yhtä hyvin voisi sanoa että lonttisensian kyykkyenergiaa voisi käyttää turun förin pyörittämiseen!


      • lollaakeous lollitus
        Vanellus kirjoitti:

        >

        Tästä juuri on kyse kun ei osata ajatella asiaa yhtään pidemmälle.. Mietipä mistä se elektrolyysiin vaadittava energia saadaan? Eikö sähkövirran aikaansaamiseksi todellakaan tarvita mitään "näkyvää polttoainetta" ?

        Yhtä hyvin voisit samoin perustein väittää, että sähkömoottori toimii ilman "näkyvää polttoainetta."

        >

        Tämä on niin tylsä ja läpikoluttu aihe, etten todellakaan jaksa lukea joka kerta kun tullaan hehkuttamaan, miten joku auto taas käy "pelkällä vedellä".

        Kun koko hommassa ei ole kyse/tarvita mitään elektrolyysejä.

        "Eikö sähkövirran aikaansaamiseksi todellakaan tarvita mitään "näkyvää polttoainetta" ?"
        Ei.

        "Tämä on niin tylsä ja läpikoluttu aihe"
        Ennakko-olettamus joka on jo näinkin lyhyen keskustelun perusteella todettu aiheettomaksi.

        "etten todellakaan jaksa lukea joka kerta kun tullaan hehkuttamaan"
        Sitten ei myöskään tarvitse vastata. Kiitos.


    • verottaja.,.,

      Josko joku kehittäisi "ilmaisen" energialähteen, ei tarvitse epäillä etteikö kehitelmälle löytyisi rahastajaa.

      • Skomy

        Huomenna jos ei ole piviä niin tiiraile taivalle jos näet sellaisen ilmiön kuin aurinko! Ei muuten maksa mitään kyseinen energia.


      • xxxvvv
        Skomy kirjoitti:

        Huomenna jos ei ole piviä niin tiiraile taivalle jos näet sellaisen ilmiön kuin aurinko! Ei muuten maksa mitään kyseinen energia.

        Ei maksa edes vaivaa, ei. Eikä maksakaan vaivaa.
        Kaikki mitä näemme ja koemme täällä armaalla Telluksellamme on mainitsemasi vetykeskittymän ansiota.
        "Suuri ja jumaloitu aurinkomme, jonka laupeus säteilee yllemme kuin..... Kim Il Sung, ....vai aurinkoko se nyt oli.

        Ilman ulkoista energialähdettä evoluutio olisi kai nikertynyt entropiaan jo ennen alkamistaan??? Vaiko näin ...ehkä.. tai sit..?

        Millä ketun killikkeillä otat sen energian talteen. Kuten ammoin eläköitynyt työkaverini sanoi: "Miks kutussa aurinko kesällä paistaa niin ylhäältä ja pitkään kun on muutenkin lämmintä. Talvella sitä tarvittaisiin"
        Aurinko- ja tuulienergia kun pakkaa olemaan helmikuun alkupäivien paukkupakkasilla täällä susirajan pohjoispuolella alimmillaan.
        Ja ei se aurinkoenergian käyttö perskutarallaa ilmaista ole. Meinaten sen muuntaminen helposti hyödynnettävään muotoon. Varastoiminen Heinäkuun helteiltä Tammikuun pakkasiin on vielä ongelmallisempaa.

        Itse tosin jatkan auringonpalvontaani, koska aurinkohan on mahdollistanut elämän synnyn ja jatkuvuuden maapallolla ainakin pääosin. Mustien savuttajien asujaimisto ja peruskalliossa rikkiä tms syövät öklömönkiäiset kavereineen eivät enää kuulu porukkaan, joita veljikseni kutsun. Serkkuja taitavat kyseiset outoudet olla?


      • lollaakeus lol
        Skomy kirjoitti:

        Huomenna jos ei ole piviä niin tiiraile taivalle jos näet sellaisen ilmiön kuin aurinko! Ei muuten maksa mitään kyseinen energia.

        Tästä energiasta on ymmärtääkseni myös kyse koko keksinnössä. Niinhän se Nikola Teslakin jo aikoinaan sanoi, että säteilyenergiaa on kaikkialla.


      • dspifbwiegf
        lollaakeus lol kirjoitti:

        Tästä energiasta on ymmärtääkseni myös kyse koko keksinnössä. Niinhän se Nikola Teslakin jo aikoinaan sanoi, että säteilyenergiaa on kaikkialla.

        Määrät vaan vaativat massiivisia rakenteita sen energian talteenottamiseksi.
        Suuri osa "Teslamyytistä" on myöhemmin keksittyä kuonaa.
        Kyseinen keksintö voisi perustua vain ja ainoastaan ns. vacumienergiaan, jota kvanttifluktaatio laskelmien mukaan tuottaa. Sen käyttöön ottaminen on vaan täyttä utopiaa.

        Kun WinCapita lupaa 400% vuosituottoja, ihmiset hölmöyksissään uskovat. Vapaa energia on vähän sama juttu. Paljon on luvattu jo vuosikausia, mutta ainuttakaan toimivaa laiteta ei ole tuotu näytille. Ja joku vielä uskoo sen perusteella, että on oikein netistä lukenut. Voi sinisilmäisyyden suuruutta.


      • Anonyymi
        dspifbwiegf kirjoitti:

        Määrät vaan vaativat massiivisia rakenteita sen energian talteenottamiseksi.
        Suuri osa "Teslamyytistä" on myöhemmin keksittyä kuonaa.
        Kyseinen keksintö voisi perustua vain ja ainoastaan ns. vacumienergiaan, jota kvanttifluktaatio laskelmien mukaan tuottaa. Sen käyttöön ottaminen on vaan täyttä utopiaa.

        Kun WinCapita lupaa 400% vuosituottoja, ihmiset hölmöyksissään uskovat. Vapaa energia on vähän sama juttu. Paljon on luvattu jo vuosikausia, mutta ainuttakaan toimivaa laiteta ei ole tuotu näytille. Ja joku vielä uskoo sen perusteella, että on oikein netistä lukenut. Voi sinisilmäisyyden suuruutta.

        Mikään muu ei anna 400% vuosituottoja paitsi bitcoin 🤣🤣


    • KAALEPPI

      EI OLE

    • Anonyymi

      Naapurin pistorasiasta saa ilmaista energiaa jos ei puhu kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      265
      626
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      598
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe