Valehtelu

???

Yksinkertainen kysymys: odotatteko aviopuolisoltanne täydellistä rehellisyyttä ?
Siis kuuluuko valehtelu parisuhteeseen ?

16

911

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MrsHill

minä ainakin odotan rehellisyyttä kaikissa ihmissuhteissa, kun itsekin olen rehellinen.
      Vastakysymys: onko asioiden kertomatta jättäminen valehtelemista?

• uskollisuus parempi

Riipuen siitä, mitä tällä rehellisyydellä ajetaan. Sitä, että toisen täytyy paljastaa itsestään ja ajatuksistaan kaiken, vai sitä että hän on rehellinen parisuhteellemme. Uskon jälkimmäiseen enemmän. Jokaisella on oikeus yksityisyyteen ja omaan, mikä ei tietenkään tarkoita valehtelua, muttei myös kaiken kailottamista ääneen.

• Aivan varmaan

Toisin sanoen pidä turpa kiinni ja valehtele kun kysyn sinun mielipidettä. Tiedät mitä odotan sinun vastaavan.

Koitahan noille keski-ikäisille naisille olla rehellinen tai edes jättää vastaamatta. Näytänkö nätiltä, olenko lihava, näytänkö vanhalta, katselitko tuota naista ym.

Henkhän siitä lähtee jos jättää valehtelmatta.

• Murhemieli

itse olen joutunut miettimään ihan samaa.
      Heti suhteeni alussa sanoin etten halua että minulle valehdellaan vaan asiat tulee kertoa
      rehellisesti vaikka ne olis vaikeitakin. Itsekin toimin samalla tavalla.
      Nyt kuitenkin olen pari kertaa saanut selville että mies on valehdellut mulle, siis valehdellut vastaamalla suoraan kysymykseen valheella. Koska olin ennen tätä suhdetta vuosia suhteessa jossa minua ns. kustiin silmään, koen tuon valehtelun varsin vakavana juttuna, ja nyt automaattisesti mietin vähän väliä että oliko tuohin valhetta.

• Mörkpöhk

Kyllä.
      Kaikkea, vaikka mihin se satanen oikeasti upposi, ei tarvitse tilittää. Mutta jos jotain kysyy ja vastaus on valhe, se on väärin. Loukkaavaa ja vie luottamusta. Itse olen ollut todella huonoissa suhteissa, missä valheita keksitään lisää vaikka on jo jääty kiinni ja sitten paetaan paikalta kun itse selvitetty totuus kerrotaan.

Joskus totuus voi olla loukkaavaa. Totuuden pimittäminen on sitä moninkerroin ja yleensä soppa vain kasvaa pitempään kiehuessaan.

Jos suhteessa tottuu siihen, että kumppani saattaa puhua puuta heinää, asioista, joilla on oikeastikkin merkitystä voi olla hieman vaikea luottaa. Ja jos ei luota täysin, voi siitä elämästä epäilysten varjossa ja epäiltynä olevana tulla aikamoista helvettiä. Onneksi ainakin vierestä katsottuna on nähnyt hyviä suhteita, missä kumppanit arvostaa ja kunnioittaa toisiaan niin paljon ettei petä. Ja toiminta on avointa ja ei ole tarvetta livautella mitään valheita. "mä haluan nyt mennä duunin jälkeen kaljalle ja tuun sit kun oon käyny, pääsetkö ite sinne kauppaan" on parempi kun se jälkeen päin "sori, meni ylitöiks ja auton rengas puhkes ja sit Pertin muksu oli siinä tien vieres ja heitin sen himaan".

• valkkarivalhe

Ei sellaista ole olemassakaan, kuin täydellinen rehellisyys. Mutta minusta pääasia on, ettei suhde perustu mihinkään suureen valheeseen.

Mistähän meillä on viimeksi valehdeltu?

Annoin miehelleni satasen setelin meidän yhteisestä talouskassasta, että tämä ostaisi sillä meidän puolesta veljelleen synttärilahjan. Mies sitten tuhlasikin sen itse ja sanoi minulle, ettei velipoika halunnut ottaa niin suurta lahjaa vastaan. Törmäsin sattumalta tähän veljeen ja mainitsin asiasta, tämä ei tiennyt yhtään mistään satasesta tai lahjasta, mutta kiitti silti hämillään lämpimästä ajatuksesta...

Minä taas olen nyt viikon lomalla ja heittäydyn leppoisasti salaa pariksi iltapäiväksi kaappijuopoksi :-) Mies ei oikein pitäisi ajatuksesta, että nautiskelen jotain valkkaria keskellä iltapäivää, mutta minusta se on lomalla välillä ihan ok.

No, minä en nostanut meteliä siitä satasesta, ennemminkin nauratti. Ei mieskään nostaisi haloota minun valkoviinilounaastani. Mutta kumpikin on tahollaan päättänyt, ettei toisen tarvitse jostain syystä näistä asioista tietää.

• Ainut keino

Jos luet huomaat ilman valehtelua ja petosta parisuhde ei voi onnistua. Joten valhetelu, petos on edellytys parisuhteelle, rehellisyys pilaa kaiken.

Jos vituttaa toisen ulkonäkö, lihominen, käytös ym pitää asiasta pitää turpa kiinni ja valehdella sujuvasti ettei se merkitse mitään. Ota kaunis tyttökaveri ja herää pirttihirmun vierestä muutaman vuoden jälkeen.

Eivät naiset halua kuulla totuutta vaan valheita. Kun vaimo kysyy "näytänko lihavalta tässä koltussa" , olemalla rehellinen kaivaa verta nenästä.

Totuus on vuosimalli näkyy kaiken sen pakkelin alta eikä ruostetta tai kolhuja peittoon saa sitten millään.

Jote kyllä valehtelu kuuluu parisuhteeseen, pahimillaan sitä oppii valehtelemaan jopa itselle. Kyllä kyllä se pelastusrengas vyötäröllä kiihoittaa kummasti, jus joo, Siks niitä näkyykin jallussa niin helvetisti....

• En odota. Jos kysyn kolme viikkoa synnytyksen jälkeen olenko yhtä viehättävä mieheni silmissä kuin tavatessamme, hänen ei tarvitse vastata rehellisesti - hänen tulee vastata niin, että se vastaus kertoo hänen rakastavan minua ja välittävän minusta juuri nyt ja juuri tällaisena :)

Mutta odotan kyllä että hän kertoo minulle suoraan jos esimerkiksi kaverin vaimo on flirttaillut tai jos takapuoleni todella näyttää paremmalta niissä edellisissä farkuissa tai jos synttärilahja ei ollutkaan mieluisin mahdollinen. Hankala keksiä tähän järkeviä esimerkkejä koska en ole tietoinen yhdestäkään tilanteesta jossa mieheni olisi minulle valehdellut tai jättänyt kertomatta asioita joita minun mielestäni sopisi tietää.

• Karppa K.

Mutta minunpa mielestäni vaimoni oli kolme viikkoa synnytyksen jälkeen vielä viehättävämpi, kuin tavatessamme! Miksi et voisi odottaa sellaista omalta mieheltäsi? Kyllä se synnytystouhu otti miehestä luulot pois. Minun kunnioitus ja ihailuni vaimoani kohtaan vain kasvoi lapsen syntymän johdosta. Eikä se ole laantunut näiden kaikkien vuosien varrella, päin vastoin. Tunnen olevani maailman onnekkain mies, kun olen saanut hänet vaimokseni.

• lämpimästi epärehellinen

Kyllä valehtelu kuuluu parisuhteeseen. Jos kysyn mieheltäni aamulla tukka pystyssä ja meikkaamattomana, enkö olekin viehättävä, en tosiaankaan halua kuulla totuutta :)
      No siis, oikeasti, sen verran saa valehdella, että ei tahallaan pahoita toisen mieltä, pikkujutuissa kuten em. esimerkki. Mutta isoissa asioissa ei saa, ei raha- eikä sydämen asioissa eikä terveydestä. Ei täydellisen rehellistä parisuhdetta ole olemassakaan, sanon kahden avioliiton ja yhden avoliiton kokemuksella.

• sisäsiisti valhe

Tuttavapariskunta oli mökkilomalla, aamulla vaimo heräsi silmät umpeen muurautuneina verenhimoisten hyttysten jäljiltä. Hän alkoi kauhuissaan herätellä miestään, että "apua onko mun naamassa jotain vikaa, miltä mä näytän!?" Mies murahti puoliunessa kylkeään kääntäen, että "sä oot maailman kaunein muru".

Nauroimme itsemme kipeiksi, sillä tuo oli oikea sisäsiistiksi koulitun miehen valio-vastaus :-D
      Ei muuta kuin lisää näitä, jos kerran valehdella pitää!

• vaadin.......

Myös itseltäni.

Jos ei kestä rehellistä vastausta, on syytä olla kysymättä...

• Ja pah

Koitahan tuota naiseen niin ongelmia on tiedossa

• Miehen vaimo

...

• takana päin....
        Ja pah kirjoitti:

Koitahan tuota naiseen niin ongelmia on tiedossa

Kyllä fiksu nainenkin oppii.

Eipä kysele enää turhia.

• Puolueellinen kuulo

En toki halua kuulla rupsahtaneeni, tai että naapuriin on muuttanut hehkeä povinen kaunotar, vaikka se olisi kuinka totta.

Haluan että mieheni edelleen osaa arvioida mitä kannattaa sanoa, ja mitä haluan kuulla. En halua tulla turhaan loukatuksi, silloinhan mieheni ei minusta enää välitä. Mutta niin kauan kun hän vuokseni haluaa valhedella, hän minua rakastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3561
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      29
      2294
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      84
      2013
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1560
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1431
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1403
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1364
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1327
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1227
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1075
    Aihe