Haluaisin tietää, millainen ihminen käyttää feikkilaukkua? Tämä tuli mieleeni, kun näin eräällä naisella järkyttävän törkeän feikkipradan... Aloin miettiä, millainen ajatusmaailma ja millaiset arvot on feikkilaukun omistavalla ihmisellä. Yleinen syy feikin ostamiseen on kai se, että ei ole varaa ostaa aitoa. Mutta miksi sitten pitää ostaa juuri feikki, sillä kaupoissahan on edullisia ja kivannäköisiä laukkuja muutenkin?
Miksi käytätte feikkilaukkuja?
13
1068
Vastaukset
- Tiedäpä sitä
Luulisin, että aina joku sitä huonompaakin feikkiä luulee oikeaksi, ja omistajalle tulee hyvä mieli. Tai sitten feikit ovat niin yleisiä, että ne ovat suorastaan muodissa.
- *copycat*
Mulle kävi niin, että ostin mielestäni kauniin ja käyttötarkoitukseeni sopivan laukun Tallinnasta, myös hinta miellytti. Laukku onkin melkein jokapäiväisessä käytössä ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen. Joku aika sitten selailin lääkärissä käydessäni vanhaa Vogue -lehteä, jossa huomasin aivan samanlaisen laukun, mutta tietysti hiukan laadukkaamman oloisen. Olin tietämättäni ostanut Valentinon kopion! Minua koko juttu vain nauratti, tuskinpa kukaan muukaan huomaa laukun olevan kopio jostakin kaalliista alkuperäisestä. Kuka ihme nyt toisten vaatteita tai asusteita niin tarkkaan edes katselee, ei minua ainakaan toisten rytkyt yhtään kiinnosta!
- pitää ostaa
juuri kallis merkkilaukku, sillä kaupoissahan on edullisia ja kivannäköisiä laukkuja muutenkin? XD
- oma mielipide
Mä en ikinä missään olosuhteissa ostaisi feikkilaukkua, sillä ne ovat todella tökeröitä enkä yksinkertaisesti kehtaisi kulkea sellaisen kanssa, esim. joku Luiska Vuiskan feikkimonogrammi. Jos mulla ei ole varaa ostaa aitoa merkkilaukkua, niin ostan jonkun ihan tavallisen satasen hintaisen nahkalaukun. Sitäpaitsi niiden feikkien ostaminen on laitontakin ja joissakin maissa niiden ostamisesta voi saada suuretkin sakot...
- ~Ellen
oma mielipide kirjoitti:
Mä en ikinä missään olosuhteissa ostaisi feikkilaukkua, sillä ne ovat todella tökeröitä enkä yksinkertaisesti kehtaisi kulkea sellaisen kanssa, esim. joku Luiska Vuiskan feikkimonogrammi. Jos mulla ei ole varaa ostaa aitoa merkkilaukkua, niin ostan jonkun ihan tavallisen satasen hintaisen nahkalaukun. Sitäpaitsi niiden feikkien ostaminen on laitontakin ja joissakin maissa niiden ostamisesta voi saada suuretkin sakot...
Mun mielestä esim. juuri nuo Luis Vuittonit on uskomattoman rumia aitoinakin. Ostan sellaisen laukun, joka miellyttää silmää ja kukkaroa, merkillä ei ole mitään väliä!
- emppiuliisandhs
itselläni ei ole yhtäkään feikki laukkua, mutta olen nähnyt monella ja mietin vaan että mitä väliä sillä on?
Okei kaikilla ei ole rahaa tai vaikka onkin ,niin ei raaskimusta ostaa 600 e laukkua.
Se on kyllä totta, että se loukkaa suunnittelijoita ja on erittäin törkeää valmistaa kopioita, mutta eikös se ole jokaisen oma asia, jos nyt kerran haluaa kulkea LV:n laukku kädessä, kopio tai ei ! :) - skdflsdöfösdf
Siis ..... olen melkeempä sanaton. Onko vittu laukku nyt varmasti aito vuittonipuittoni vai ei. :D Naurettavaa.
En ole mikään laukkufriikki. Ne eivät ole koskaan olleet osa asustetta vaan niillä on käyttötarkoitus. Säilytän niissä tavaroitani :D esim. jos lähden kauppaan tarvitsen toki jonkin mihkä isken lompakkoa,kännykkää ja avaimia. :D Vituttaa kantaa laukkua muutoin mukana.
Valitsen laukun sen käytännöllisyyden, hinnan ja ulkonäön mukaan. Jokin omaa silmää miellyttävä edullinen laukku käy. APUA MITÄ JOS MULLA NYT ONKI FEIKKILAUKKU KAAPISSA YHYY? öö mitä sitten? mitä helvettiä sitten? tekeekö se mun elämänlaadusta jotenkin huonomman :`D ?
PÄINVASTOIN MINUSTA on naurettavaa maksaa laukusta enemmän kuin 20euroa. Saako joku kiksejä siitä että voi leuhkia oman laukun maksaneen päälle 100eur? Mä olisin aika helvetin hiljaa tollasesta.. kertoo jotain jo ihmisestä.- nainen85___
minulla on sekä aitoja että feikkilaukkuja. täydellinen aidon näköinen kopio aidosta chanelin valkoisesta klassikkolaukusta, eikä sitä oikeasti erota feikiksi. hommasin sen siksi kun sain sen ihan pilkkahintaan, (20 e), kun oikeasti se olisi maksanut 1500-2000. ;D muutenkin vaatteeni ovat niin siistejä ja lookkini huoliteltu, ettei kukaan osaisi sitä arvuutella feiksiksi, paitsi tietty katkerat persjalkaset suomalaiset. ainoastaan minä tiedän senn olevan feikki;)
- ihmettelee...
nainen85___ kirjoitti:
minulla on sekä aitoja että feikkilaukkuja. täydellinen aidon näköinen kopio aidosta chanelin valkoisesta klassikkolaukusta, eikä sitä oikeasti erota feikiksi. hommasin sen siksi kun sain sen ihan pilkkahintaan, (20 e), kun oikeasti se olisi maksanut 1500-2000. ;D muutenkin vaatteeni ovat niin siistejä ja lookkini huoliteltu, ettei kukaan osaisi sitä arvuutella feiksiksi, paitsi tietty katkerat persjalkaset suomalaiset. ainoastaan minä tiedän senn olevan feikki;)
Nimenomaan, itse tietää sen olevan feikki! Siksi en mitään feikkilakkuja ostele, sehän on suoranaista kusettamista...Ja niiden ostaminenkin on laitonta! En aitonakaan kyllä hanki mitään logokuviollista laukkua, vaan jonkun matalan profiilin veskan, jota ei heti joksikin Luiska Vuiskaksi tunnista. Vai onko se muka kaikkien merkkilaukkujen tarkotus, että kaikkien muiden pitää tunnistaa ne nimenomaan MERKKIlaukuksi eikä luulla mikskään tavalliseksi veskaksi?
- tyylitietoinen
Mitä helvetin väliä sulle on sillä maksaako joku muu ihminen laukusta yli 20€? Ilmeisesti sä saat kiksejä siitä, että voit leuhkia ostavasi halppislaukkuja. 20€:lla ei saa edes aitoa nahkaa olevaa laukkua! Ilmoitan nyt ylpeänä että olen maksanut satoja euroja yhdestä laukusta, mutta mua ei kiinnosta vähemmässäkään määrin mitä joku kadulla vastaantuleva asiasta ajattelee, tai ylensäkkään yhtään kenenkään mielipide. Mä olen ostanut kaikki merkkilaukkuni (mm. Louis Vuittonin laukun) siksi että pidän niistä itse. En siksi että haluaisin näyttää jonkulle olevani jotain, en siksi että luulen itse olevani jotain, enkä todellakaan siksi että se on merkkilaukku. Voin ihan yhtä hyvin ostaa Henkkamaukalta 15€ laukun jos sieltä ihanan löydän.
Sanot itse ettet ole laukkufriikki. Mielestäni et ymmärrä tyylistä ylipäätään yhtään mitää. Suosittelen lämpimästi jatkossa keskittymään muihin keskustelualueisiin.
Ainiin, itse aiheeseen vielä mielipiteeni. Feikkilaukut ovat yksi noloimmista pukeutumismokista. Miten joku edes kehtaa käyttää feikkiä. Ne jotka pitävät jonkun suunnittelijan tai merkin laukusta, voivat joko hankkia aitoon rahat, tai sitten tyytyä ihailemaan kaukaa ja ostaa jonkun nätin laukun omalle kukkarolle sopivalla hinnalla. - maliBu_
tyylitietoinen kirjoitti:
Mitä helvetin väliä sulle on sillä maksaako joku muu ihminen laukusta yli 20€? Ilmeisesti sä saat kiksejä siitä, että voit leuhkia ostavasi halppislaukkuja. 20€:lla ei saa edes aitoa nahkaa olevaa laukkua! Ilmoitan nyt ylpeänä että olen maksanut satoja euroja yhdestä laukusta, mutta mua ei kiinnosta vähemmässäkään määrin mitä joku kadulla vastaantuleva asiasta ajattelee, tai ylensäkkään yhtään kenenkään mielipide. Mä olen ostanut kaikki merkkilaukkuni (mm. Louis Vuittonin laukun) siksi että pidän niistä itse. En siksi että haluaisin näyttää jonkulle olevani jotain, en siksi että luulen itse olevani jotain, enkä todellakaan siksi että se on merkkilaukku. Voin ihan yhtä hyvin ostaa Henkkamaukalta 15€ laukun jos sieltä ihanan löydän.
Sanot itse ettet ole laukkufriikki. Mielestäni et ymmärrä tyylistä ylipäätään yhtään mitää. Suosittelen lämpimästi jatkossa keskittymään muihin keskustelualueisiin.
Ainiin, itse aiheeseen vielä mielipiteeni. Feikkilaukut ovat yksi noloimmista pukeutumismokista. Miten joku edes kehtaa käyttää feikkiä. Ne jotka pitävät jonkun suunnittelijan tai merkin laukusta, voivat joko hankkia aitoon rahat, tai sitten tyytyä ihailemaan kaukaa ja ostaa jonkun nätin laukun omalle kukkarolle sopivalla hinnalla.noniin moraalihomo "tyylitietoinen", minulla on hyvin AIDON näköinen feikkilaukku, yhteensä 15 ihmistä on sitä tullut ihailemaan ja luullut aidoksi. (en tietenkään ole kertonut että ne on feikkejä). joten hah, eipähän vituta maksaa puoltatoista tonnia aidosta, kun saman näköisen saa kahdellakympilläkin. haha.
että puhise vain omaan nyrkkiisi siellä.
ps. luis vittunin laukut on rumia ja nykypäivänä kaikkia niitä luullaan automaattisesti feikeiksi siitä syystä, että teinit pilasivat sen parisen vuotta sitten ostamalla feikki vittuneita. - fwrf
On kyllä ihmeellistä jos saat 20 eurolla kestävän laukun.. kun käytännöllisyyttä noin ylistät.
- Kellog
ettei halua ostaa itseänsä köyhäintaloon. Ja jos nyt vain tykkää jostain mallista enemmän kuin prismalaukusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1782638Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482397Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1031090- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20770Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait228761Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka276747Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies87734Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22688