Mitä olette mieltä, pitäisikö turkistarhauksen rajoittaminen ja lakkauttaminen aloittaa sieltä missä niillä elämillä on parhaat oltavat?
Turkistarhaus.
16
148
Vastaukset
- hgdpeuipeg
vaan tietysti rangaista elinkeinon menettämisellä elukoitaan huonointen kohtelevia paskahousuja. happy happy shiny people.
- 2+20
lopu ihan itsestään kun jengi lakkaa ostamasta turkiksia. Tai loppuisko? Kuin kauan niillä junteilla kestäisi tajuta liiketoimintansa kannattamattomuus?
- lista risuista loputon
Ekana pitäisi lakkauttaa ne pitopaikat,joissa eläimillä on ainoastaan häkki olemassaololleen.Eli tassut ikävästi verkolla,sivuissa verkkoa ja pään yläpuolella verkkoa..Hyväksyn itse eläintarhamallin.Eli laaja "haka" jossa maastovirikkeitä,kiipeilytasoja,sisäkoppikin, puunrunkoja ja siis areaaleissa tilaa.Silloin ei sinänsä tarvitsis kokonaan turkistappojakaan heti lopettaa,kunhan nämä elinolosuhteet kohennettaisiin.En vastusta teurastuksia enkä lihansyöntiä,mutta vastustan eläinten kurjia olosuhteita elinaikanaan.Kanoille lattiakanalat,sioille,naudoille pihattoja kautta isoja karsinoita..Hevosille ratsutiloille tarhassaulkoilupakko,jopa mahd. ilman liikaa paketointia suojilla/loimilla lämpimäs kelissä.
- se siitä
yksikin turkistarhaaja, joka kohtelee eläimiään, niiden tarvitsemalla tavalla! Sellaista ei vain ole.
Se, että kohtelee eläimiä lain vaatimusten mukaisesti, ei vielä ole lähelläkään "parhaiden oltavien" tarjoamista.
Siellä teillä Pohjanmaalla pidetään eläimistä huonompaa huolta kuin huonekaluista....heittäisin, että kyllä niillä minkeillä ja ketuilla täällä jonkin verran paremmat oltavat on kuin siellä minne niiden kasvatus siirtyy sitten kun se täällä kielletään.
Palata siihen aikaan jolloin turkikset haettiin metsästä eikä häkistä.
Tällöin turkistarhaajat lähtevät metsästämään ja saavat turkiksistaan 40 kertaisen hinnan. Ylellisyystuotteen hinta nousee atmosfääriin ja niiden alkuperää tarkkaillaan hyvin tarkasti, niin että jokaisen turkin materiaalit voidaan palauttaa sen riistapiirin kiintiöön josta eläin on luonnosta metsästetty.
Tarhaturkis kielletään kokonaan.
Näin saadaan anorektisten pimujen päälle oikeasti sellaisia 50 kiloeuron hintaisia kolttuja jonka jokainen pala on haettu vaivalla villistä luonnosta - siinä on miehekäs cool-factor maksimissa.
Kalojen ampuminen tynnyristä on ämmämäistä, kuten on turkisten tarhaaminenkin.tuotanto Kiinaan ja Venäjälle vaan. Siel on eläinoikeudet kohillaan, kun eivät kerkee ihmisoikeuksista niin piitata.
Tosissaan sanottuna länsimaiset viherpiipertäjät haluavat vain turkistarhauksen pois omista silmistään, niin sitten se ei ole niillä niin mielessäkään. Vähät siitä mitä eläimille tapahtuu. Tai niin, kaikkihan ne elukat nahoiksi laitetaan Suomestakin, ei niistä yksikään henkiin tule jäämään tai niitä muihin maihin siirretä. Ne ottaa siellä sitten villielukoita häkkiin kasvatettavaksi ja jalostustyökin alkaa nk. alusta."Tosissaan sanottuna länsimaiset viherpiipertäjät haluavat vain turkistarhauksen pois omista silmistään, niin sitten se ei ole niillä niin mielessäkään. Vähät siitä mitä eläimille tapahtuu."
Et voisi olla enempää hakoteillä. Me viherpiipertäjät juuri osaamme ajatella asioita laajemmin. Sen tiedän että elinkeinonharjoittajat, jotka ovat kiinni elinkeinossaan ja omaisuudessaan ne vasta ovatkin sellaisia etteivät oikein näe asioita omaa nokkaansa pidemmälle. Enkä ole nyt elinkerinonharjoittajia vastaan mitenkään!
Mitä tulee turkistarhaukseen, ainoastaan turkisten kysynnän loppuminen saanee sen loppumaan = täydellinen asenteiden muutos. Tai sitten tulevaisuuden geeniteknologia, jolla turkiksia voidaan kasvattaa kantasoluista ilman eläimiä ja niitten huonoa kohtelua/tappamista =P
- jaa...
No jaa alaikäisenä minua ehkäpä suretti jokaikisen maailman ketun kohtalo, mutta tänä päivänä ajattelisin mieluummin Suomen kansantaloutta. Turkistarhausta ammatikseen harjoittavia lienee Suomessa aika vähän? (Joskaan ammatinharjoittajien kokonaismääristä Suomessa tällä hetkellä en mitään tiedä...)
Aloituksesi sisältö on outo ja joku voisi sanoa sitä kai johdattelevaksikin, kun et ajatuksiasi ilmituo.
Näkisin, että lainsäädäntö on tekijä, mikä rajaa turkistarhauksen edellytykset. Jossain vaiheessa siirrytään systeemiin jossa kasvatetaan pelkkää nahkaa. Muutenkin näppärämpää kun ei tule hukkapaloja.
Toivon mukaan näin tulee tapahtumaan. Jos tulevaisuudessa voidaan kasvattaa ihmisen elimiäkin niin miksei myös nahkaa ja turkiksia. Aika futuristista kyllä mutta ainakaan eläinten ei tarvitsisi kärsiä ihmisen turhmaisuuden takia..
luulisi sen miehen logiikankin sanovan että rajoittaminen ja lakkauttaminen pitää aloittaa nimenomaan sieltä päästä missä eläimiä ei osata/haluta kohdella hyvin. Tiedä häntä sitten jääkö sinne toiseen päähään kovin montaa turkistarhaa..
- eimosh
että, ilmastonmuutos on kettutyttöjen aikaansaama. kaikilta niiltä osin kuin siitä itse kukin yksilö ihmistä syyttää. tällä ilmastollisella verukkeella sitten kettutytöt (poikia ei ole) saavat tahtonsa lopulta läpi, kun eihän lämpimiä vaatteita enää edes tarvitse. kuten varmaan olette huomanneet, ovat nämä kettutytöt kesäisin suomalaisilla rannoilla "kellukkeina" ja talveksi siirtyvät hiukan etelämmäksi, jotkut ovat päässeet jopa floridan rannikoille asti. (oliko tämä huuhaa-osasto?)
- Jazuli
...tarhassa on ahasta..luonnossa ei oo..mut nii oikiastaa vastaan vain yhel tavalla...mihkä nyky ihmii tarttee aitoa turkista muuhu ko prameiluu..???..siispä täysin turhaan keikistelyy..=o))
..tuo saa ol mun vastaus ja kertoo mun näkemyksen varmaa kattavasti..hyvä jos hoitaa elukkasa hyvi mu sen koko tarhuripuuhan joutasi lopettaa tykkänää..yym Ei kun just sieltä, missä eläimillä on huonot oltavat. Mä hyväksyn turkistarhauksen silloin, kun eläin elinaikanaan saa elää hyvissä oloissa ja kuolema on mahdollisimman siisti ja kivuton.
- ...
Ihan sama mistä aloittaa kunhan aloittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175990
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04651- 513036
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2262866Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332406Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452340Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme222013Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731757- 381550
- 1731404