Olen syönyt nyt Yasmin merkkisiä pillereitä 8kk.
Edellisessä kierrossa unohdin yhden pillerin ja muutenkin söin muutamia hieman myöhässä ja luulin tiputteluvuodon johtuvan siitä. Alkoi tulla ruskeaa tuhrua noin viikkoa ennen taukoviikkoa.
Menkat tavallaan alkoivat ns liian aikaisin, sillä normaalisti vuodan koko sen taukoviikonkin mutta nyt vuosin vain sellaiset 4 päivää taukoviikosta. (Kun vuoto oli alkanut jo aikaisemmin)
Tässä kierrossa olen ottanut pillerit ihan ajallaan, mutta sama tiputteluvuoto alkoi taas muutaman päivän ennenkö olin edes syönyt viimeistä pilleriä. Ja lievät menkkajomotukset.
Sukupuolitautitestit on tehty, niin minulla kuin miehelläkin ja mm. klamydia oli negatiivinen.
Nyt odotan että tämä vuoto lakkaa jotta pääsen papaan, mutta mietityttää vain että voisiko kyse esim
olla etteivät hormonit pillereissäni riitä keholleni?
Ihan selkeästi kroppa on kadottanut ns. rytminsä että vuoto tulisi taukoviikolla yms. Kun se alkaa jo ennen aikojaan ja loppuu ennen kuin taukoviikkokaan on ohitse.
Lämmittäisi kovin mieltä jos joku osaisi kertoa ehkä vastaavasta tapauksesta! :)
E-pillerit ja tiputteluvuoto ennen kuukautisia
7
4790
Vastaukset
- Vaihda..
pillerimerkkiä niin asia korjaantuu..
- pillerit vaihtoon
Minulla melkeen samanlaista. Olen käyttänyt Mercilon-merkkiä 9kk ilman isompia sivuvaikutuksia. Kolmisen viikkoa sitten tuli välivuoto, ensin niukkaa ja ruskeaa, sitten sitä tuli koko ajan enemmän ja väliin se oli peräti punaista, kipuja ei ollut.. Kävin gynellä puolitoista viikkoa sitten, tehtiin papa (oli puhdas) ja klamydia, jota ei ollut ja jota en edes pitänyt mitenkään mahdollisena, mutta maksoinpahan silti 50e sinne yksityiselle, kun lääkäri kerran tahto (pah!).. Menkat alko pari päivää tavallista aikasemmin.. Lääkäri kirjoitti uuden pillerireseptin (Marvelon), aloitan sen kunhan tämä taukoviikko on ohi, saa nähdä auttaako se.
Niin ja minusta pillerin unohdus ei vaikuta välivuotoon, itse en ole unohtanut yhtäkään.- pillerit vaihtoon
On helpottavaa kuulla, etten ainakaan ole ainut tietämättömästä syystä johtuvasta välivuodosta kärsivä! Ainut mikä olisi kyllä hyvä, että saisi tietää mistä kaikki johtuu! Tuli luettua keskusteluja vuodelta nakki ja makkara, niin siellä oli _todella_ monta naista, joille ei ole selvinnyt mistä välivuoto johtuu ja pillerin vaihtokaan ei ole auttanut!
- xez
pillerit vaihtoon kirjoitti:
On helpottavaa kuulla, etten ainakaan ole ainut tietämättömästä syystä johtuvasta välivuodosta kärsivä! Ainut mikä olisi kyllä hyvä, että saisi tietää mistä kaikki johtuu! Tuli luettua keskusteluja vuodelta nakki ja makkara, niin siellä oli _todella_ monta naista, joille ei ole selvinnyt mistä välivuoto johtuu ja pillerin vaihtokaan ei ole auttanut!
Yasmineita oon syöny 6 vuotta ja lähes aina vuodot alkaa siinä vaiheessa kun pillereitä on vielä levystä 2-7 otamatta ja saattavat siis loppua jo ennen varsinaista taukoviikkoa. Terkkarin mukaan se ei ole vaarallista vaan ominaisuus, ei vika. Sitä mä en tiedä, että mistä se mahtaa johtua?
- tiptap.
xez kirjoitti:
Yasmineita oon syöny 6 vuotta ja lähes aina vuodot alkaa siinä vaiheessa kun pillereitä on vielä levystä 2-7 otamatta ja saattavat siis loppua jo ennen varsinaista taukoviikkoa. Terkkarin mukaan se ei ole vaarallista vaan ominaisuus, ei vika. Sitä mä en tiedä, että mistä se mahtaa johtua?
Mulla oli samanlaista, vaihdoin merkin Cypretyliin (Diane Novan halvempi versio), ja ylimääräiset vuodot loppui.
- pillerit vaihtoon
tiptap. kirjoitti:
Mulla oli samanlaista, vaihdoin merkin Cypretyliin (Diane Novan halvempi versio), ja ylimääräiset vuodot loppui.
Olen napsinut uusia pillereitä jo viikon ja välivuoto on loppunut. Eli hyvinkin mahdollista, että edelliset pillerit olivat niin matalahormoniset, ettei ne pitäneet kaikkea vuotoa kurissa.
Xez:lle sanoisin, että minusta tuo liian aikaisin vuotaminen ei ole normaalia, ei sitten yhtään. Tosin enpä minä mikään terveysihminen ole, mutta kuulostaa kyllä hieman omituiselta, kun vuodon pitäisi alkaa vasta 2-4 päivää liuskan loppusisesta..
- fghjkl
oma gynekologini sanoi että välivuodot ja muut tiputtelut johtuvat siitä ettei hormoni yksinkertaisesti "riitä" pitämään kuukautisia poissa. kannattaa siis jättää vaikka muutama viimeinen pilleri syömättä siitä kiekosta ja antaa kuukautisten tulla hieman aikaisemmin ja saada sillä tavalla kierto taas normaaliksi. mutta kuulemma siitä ei ole mitään haittaa, lähinnä vaan ärsyttää.. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181