Garnier luonnolliset sävyt 7.2

jeminakoo

Eli sävy nimeltään "vaalea kullanruskea".
Onko kellään kokemuksia, tekeekö hiuksista tummat/vaaleat/luonnonvaaleat?
Itse aion värjäillä vaaleita hiuksiani tällä, ja vähän pelottaa että tulee liian tummat.
Mahtaiskohan mistään löytyä kuvaa, itse en tahdo millään löytää

6

2372

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • P-K..

Sävy taitaa olla 7.3 sillä kolmonen pisteen jälkeen merkitsee kultaa Garnierin ja Lorealin väreissä ja tossa sarjassa ei ole 7.2. Kakkonen meinaisi helmiäistä, kylmempää sävyä. Tämäkö:

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/tyylitalo/garnier/luonnolliset_savyt/533371.jpg

Minkä väriset hiukset sinulla on, mitä käsittelyjä tehty ja kuinka vaaleat? Hiustesi pitäisi olla joko 7-asteiset tai vaaleammat tuota väriä varten. Värjäystulokset on aika lailla yksilöllisiä ja täällä nettipalstoilla on vähän vaikea arvioida enkä uskalla luvata mitään. Seiskan tummuiset värit eivät yleensä mene kovin tummiksi tai sitten ne pesuissa haalistuu oikean värisiksi jos meni hieman tummemmaksi. Jos ostit jo värin ei kai siinä auta kuin värjätä tai vaihtaa sitten vaikka 8-asteiseen jos pelottaa liian tumma tukka. Ellei sun hiukset ole tummemmat kuin 8-asteiset. Mutta tosiaan ei tuo oikein selviä kuin kokeilemalla. Tietenkin voisit tehdä testi raidan, mutta sitten aine menisi hukkaan jos ei se väri kävisikään.

• JoaBella

Moikka!

Osaatteko sanoa, uskaltaako tuolla värillä laittaa raitoja ihan vaaleaan tukkaan?

Haluaisin vaaleanruskeita mutta kuitenkin näkyviä raitoja :)
        Nykyinen värini on siis lähes platina, mutta harvoin värjätty ja hyvässä kunnossa, ja päädyin tuohon väriin koska taittaa enemmän oranssiin kuin harmaaseen, enkä halua että raidoista tulee vihreitä, niinkuin ilmeisesti voi helposti käydä kun vaaleaa tukkaa värjää..
        Kannattaa varmaan ensin sekoittaa pieni väriseos ja kokeilla jonnekin alempiin hiuksiin..?

• preta

menee tukka siniharmaaks : ( itellä meni vaaleet hiukset ihan kamalan väriseksi kun halusin vaan "vähän tummemman sävyn"

• JoaBella

juu itselläniki tuli tosiaan harmaa raita ^^
        onneksi kokeilin ensin vain pieneen tupsuun..

• p-k..
        JoaBella kirjoitti:

juu itselläniki tuli tosiaan harmaa raita ^^
        onneksi kokeilin ensin vain pieneen tupsuun..

Kun hiusta vaalennetaan sieltä lähtee niitä lämpimiä pigmenttejä pois. Kun hius on hyvin vaalea niin sitä ei voi tummentaa suoraan, koska sieltä puuttuu tietyt lämpimät pigmentit joita tarvitaan tummenukseen. Muuten jos sinne iskee esim. tuhkanruskeaa jossa on sinistä tai vihreää värisarjasta riippuen niin tuloksena on tosiaan vihreä tai sinertävä väri. Siksi täytyy tehdä esigpimentointi tai jälkipigmentointi tummennuksien kanssa. Kun halutaan hieman (pari astetta)tummempaa niin kulta eli keltainen riittää. Kun tummennetaan pari astetta vielä enemmän niin sitten tarvitaan kuparia eli oranssia ja hyvin tummiin tarvitaan punaista pohjalle. Mustassa värissä on niin paljon pigmenttiä ettei silloin tarvita esipigmentointia kun värjätään vaaleita mustiksi. Kuitenkin kun mustaa hiustaa vaalennetaan niin sieltä paljastuu ne punaiset, oranssit ja keltaiset taas. Tummissa sävyissä on näitä lämpimiä pigmenttejä aina, vaikka ne eivät näy päällepäin. Jotkut tummahiuksiset ihmiset väittävät kiven kovaan "minun hiuksissani ei ole punaista" mutta kyllä sitä vain on. Ilman lämpimiä pigmenttejä olisi tummat värit mahdottomia. Ei siis tarvitse olla punapää, jotta hiuksissa olisi punaista.

Tummennuksessa siis joudutaan käyttämään esipigmentointia eli hiukseen lisätään tarvittavaa lämpimää vivahdetta halutusta tummemmasta sävystä riippuen joko värivaahdolla tai suihkeella (tai jollain muulla menetelmällä). Tai jos halutussa värissä on lämpimyyttä eli vivahtaa kultaan, kupariin tai punaiseen niin silloin ei tarvita esipigmentointia. Värimassaan voidaan myös lisätä pigmenttiä jolloin erillisitä esipigmentointia ei tarvita. Jälkipigmentoinnissa pigmenttiä lisätään värjäyksen jälkeen jotta sävy korjaantuisi oikeanlaiseksi. Vaaleiden hiusten raidoittaminenkin tummemmaksi voi olla haasteellista jotta lopputuloksesta ei tulisi likaisen näköinen.

• JoaBella
        p-k.. kirjoitti:

Kun hiusta vaalennetaan sieltä lähtee niitä lämpimiä pigmenttejä pois. Kun hius on hyvin vaalea niin sitä ei voi tummentaa suoraan, koska sieltä puuttuu tietyt lämpimät pigmentit joita tarvitaan tummenukseen. Muuten jos sinne iskee esim. tuhkanruskeaa jossa on sinistä tai vihreää värisarjasta riippuen niin tuloksena on tosiaan vihreä tai sinertävä väri. Siksi täytyy tehdä esigpimentointi tai jälkipigmentointi tummennuksien kanssa. Kun halutaan hieman (pari astetta)tummempaa niin kulta eli keltainen riittää. Kun tummennetaan pari astetta vielä enemmän niin sitten tarvitaan kuparia eli oranssia ja hyvin tummiin tarvitaan punaista pohjalle. Mustassa värissä on niin paljon pigmenttiä ettei silloin tarvita esipigmentointia kun värjätään vaaleita mustiksi. Kuitenkin kun mustaa hiustaa vaalennetaan niin sieltä paljastuu ne punaiset, oranssit ja keltaiset taas. Tummissa sävyissä on näitä lämpimiä pigmenttejä aina, vaikka ne eivät näy päällepäin. Jotkut tummahiuksiset ihmiset väittävät kiven kovaan "minun hiuksissani ei ole punaista" mutta kyllä sitä vain on. Ilman lämpimiä pigmenttejä olisi tummat värit mahdottomia. Ei siis tarvitse olla punapää, jotta hiuksissa olisi punaista.

Tummennuksessa siis joudutaan käyttämään esipigmentointia eli hiukseen lisätään tarvittavaa lämpimää vivahdetta halutusta tummemmasta sävystä riippuen joko värivaahdolla tai suihkeella (tai jollain muulla menetelmällä). Tai jos halutussa värissä on lämpimyyttä eli vivahtaa kultaan, kupariin tai punaiseen niin silloin ei tarvita esipigmentointia. Värimassaan voidaan myös lisätä pigmenttiä jolloin erillisitä esipigmentointia ei tarvita. Jälkipigmentoinnissa pigmenttiä lisätään värjäyksen jälkeen jotta sävy korjaantuisi oikeanlaiseksi. Vaaleiden hiusten raidoittaminenkin tummemmaksi voi olla haasteellista jotta lopputuloksesta ei tulisi likaisen näköinen.

KIITOS ihan älyttömän paljon ylläolevasta vastauksesta!!!!!
        Olen tuskaillut ihan kauheasti näiden kanssa, kun haluaisin niin kovasti hieman vivahdetta näihin.. pari kampaajaakin on saanut aikaiseksi ihan harmaita raitoja, mutta ensi kerralla huomautankin sitten tuosta asiasta. Kiitos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      968
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      174
      872
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      806
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      752
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      675
    Aihe