Eli minkälaisia kokemuksia teillä on näistä kahdesta järjestöstä? Kumpi olisi parempi? Haluaisin lähteä ensi kesänä aupairiksi ja olen miettinyt näitä kahta järjestöä. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia. Lisäksi mua mietityttää se haastattelu, kuinka haastava se englanninkielinen osio on?
Ef vai Eur Au Pair ?
9
922
Vastaukset
- ehkä auppariks
Olisin kans justiin samaa kysymäs. Olis tosi kiva saada noihin kysymyksiin vastaukset (:
- auppariks..
Olisi kyllä tosiaan kiva saada vastauksia..:) olen itse lähettänyt molempiin sen alustavan hakemuksen, jonka perusteella he kutsuvat haastatteluun. Ef:ltä soitettiin heti samana päivänä, mutta eur au pairilta ei ole soitettu vieläkään. Sähköpostissa luki, että jos ei oteta sieltä päin yhteyttä kannattaa itse soittaa. Mutta tuli heti sellainen olo, että kuinka luotettava toimisto sitten on. Hintojen puolesta olisin kallistumassa eur au pairin puolelle mutta ef:llä palvelu tuntuu toimivan paremmin, heillä vaan ei kuulu kaiken kattavaa tapaturma vakuutusta hintaan ja muutenkin hinnat ovat kalliimpia. Millaisia kokemuksia muilla on?
- Waiting 4 Hostfamily
auppariks.. kirjoitti:
Olisi kyllä tosiaan kiva saada vastauksia..:) olen itse lähettänyt molempiin sen alustavan hakemuksen, jonka perusteella he kutsuvat haastatteluun. Ef:ltä soitettiin heti samana päivänä, mutta eur au pairilta ei ole soitettu vieläkään. Sähköpostissa luki, että jos ei oteta sieltä päin yhteyttä kannattaa itse soittaa. Mutta tuli heti sellainen olo, että kuinka luotettava toimisto sitten on. Hintojen puolesta olisin kallistumassa eur au pairin puolelle mutta ef:llä palvelu tuntuu toimivan paremmin, heillä vaan ei kuulu kaiken kattavaa tapaturma vakuutusta hintaan ja muutenkin hinnat ovat kalliimpia. Millaisia kokemuksia muilla on?
Olen ollut syyskuun alusta asti `lähtö valmiina` au pairina eur au pairin listoilla, eli siis paperini ovat olleet jenkeissä noin 2 kk, mutta vielä ei ole yhteydenottoja tullut.. Tosin isäntäperhe tilanne on kuulemma nyt kovin huono lamasta johtuen, tilanteen kuulemma kuitenkin pitäisi muuttua alkuvuodesta parempaan.. Mutta siis eur aupairista sen verran, että valitsin itse koska kaikista pisimmälle vakuutettu (kaikki vakuutukset kuuluvat pakettiin) ja tietysti koska oli kaikista edullisin.. Ja pitäisi olla myöskin yksi suurimmista USAssa toimivista järjestöistä. Itselläni ei ollut minkäänlaista ennakkotietoa ko. järjestöstä, mutta tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen sen toimintaan. Ef:ää en sen takia edes ajatellut, koska ainakin minulla on siitä jonkin verran kaupallinen mielikuva, ja eur aupair vaikutti turvallisemmalta ratkisulta.. En tiedä auttoiko tämä ketään, mutta toivottavasti saitte jotain edes irti :)
- ei jaksa enään
Waiting 4 Hostfamily kirjoitti:
Olen ollut syyskuun alusta asti `lähtö valmiina` au pairina eur au pairin listoilla, eli siis paperini ovat olleet jenkeissä noin 2 kk, mutta vielä ei ole yhteydenottoja tullut.. Tosin isäntäperhe tilanne on kuulemma nyt kovin huono lamasta johtuen, tilanteen kuulemma kuitenkin pitäisi muuttua alkuvuodesta parempaan.. Mutta siis eur aupairista sen verran, että valitsin itse koska kaikista pisimmälle vakuutettu (kaikki vakuutukset kuuluvat pakettiin) ja tietysti koska oli kaikista edullisin.. Ja pitäisi olla myöskin yksi suurimmista USAssa toimivista järjestöistä. Itselläni ei ollut minkäänlaista ennakkotietoa ko. järjestöstä, mutta tähän asti olen ollut ihan tyytyväinen sen toimintaan. Ef:ää en sen takia edes ajatellut, koska ainakin minulla on siitä jonkin verran kaupallinen mielikuva, ja eur aupair vaikutti turvallisemmalta ratkisulta.. En tiedä auttoiko tämä ketään, mutta toivottavasti saitte jotain edes irti :)
Itse oon ollu nyt marraskuusta asti ef:n listoilla, eikä oo perhettä kuulunu. 2 matchia oon saanu koko tänä aikana ja lähdön piti olla jo viime kesäkuussa.. Pari päivää sitte toimistolta soitettiin ja kysyttiin että kuinka pitkälle voisin vielä lähtööni venyttää..
- että...
Miksi te ette hae au pairiksi esimerkiksi mol.fi:n kautta? Tai aupairworldin? Minusta tuntuisi oudolta odottaa aupairpaikkaa useita kuukausia, kun yksityistä reittiä jokaisen paikan saamisen tai saamatta jäämisen saa niin nopeasti selville. Tietenkin riippuu perheen hakuajoista, mutta kuitenkin. Minä sain ainakin mol.fi:n kautta aivan huippuperheen. Kaikella kunnioituksella :)
- :)
Sen takia haluaisin ainakin itse järjestön kautta, että suunnitelmissa on jenkit. Ja sinne ei saa lähteä muuta kuin järjestön kautta, jos ei ole suomalainen perhe kyseessä. Muutenkin kun aivan outoon maahan menee niin tuntuu jotenkin helpottavalta, jos on järjestön tuki takana. Kuulostaa vaan aika pahalta nuo odottelu ajat, että saako perhettä edes että täytyy nyt vähän miettiä. Muutenkin tuntuu, että olen aika ajoissa liikkeellä, kun kesällä olisi tarkoitus lähteä.. :)
- ghjkl
mä rekisteröidyinkin heti tonne aupairworld.comiin, kiitos vinkistä! Toivottavasti onnais.
- ghjkl
ghjkl kirjoitti:
mä rekisteröidyinkin heti tonne aupairworld.comiin, kiitos vinkistä! Toivottavasti onnais.
tai siis aupair-world.net
- auppariusa
Moi!
Mä oon jenkeissä au pair in american kautta ja oon tosi tyytyväinen. tää on jenkkien vanhin ohjelma. samoin saat opiskella mitä tahansa, eli ei tartte olla vaan vaikka tiettyjä kursseja. Ja mikä on ollut kans hyvää on se, että se orientaatio oli hotellissa!! Eli todella luksusta ja kaikki oli tosi hyvin suunniteltu siellä hotellissa ja ruoka oli hyvää! Eli tän ohjelman löytää Allianssin nettisivuilta tai googleta Au Pair in America. Mielellääb mainostan tätä, koska oon tyytyväinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941763
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581179Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181178- 961038
- 62833
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36811Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6754- 46706
Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella
Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.132698En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680