Simpsakka?

4+9

Mitä tarkoitatte, jos sanotte jotain naista simpsakaksi? Sain kuulla olevani simpsakka ja mietin, että mitä hittoa se tarkoittaa oikeasti.

20

5097

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sellasta Neiti Näpsää.

• se voi tarkoittaa sellaista pientä ja siroa, ryhdikästä olemusta. Kai?

• ap. aloittaja

selvennyksestä. Eihän toi sitten kovin naista loukkaava olekaan sanana :) Onko vielä mahdollisesti muita määreitä?

• åååååååå

mutta samansuuntaisia:

sirpakka, sutjakka, ketterä yhdistettynä somaan, nättiin, sievään, suloiseen, viehättävään, "tyttömäiseen" ----> simpsakka akka

• 1+9

Eikö simpsakka olekaan=pantava?

• sitäkin......

Mutta ei välttämättä...

• siinä aluksi

Pirteää, iloista, tyttömäistä.

• Anonyymi

pirteä = pantava

• tauno-pauno

Simpsakka = simple akka, eli yksinkertainen akka.

Ps. Minua sanottiin eilen komeaksi, älykkääksi, viisaaksi, hauskaksi, luotettavaksi, mukavaksi, jännittäväksi, empaattiseksi ja vaatimattomaksi. Mitähän hittoa se tarkoittaa, oikeasti? Voisitteko antaa synonyymeja noille sanoille, niin saan vahvistusta sille millainen ihmisten mielestä olen. Olisi tärkeä saada tietää. Saa kirjoittaa pitkästikin, jaksan kyllä lukea, koska aihe on yleisestikin kiinnostava.

• Sillä sipuli

Olet saanut väärää tietoa, tai yrität saada itsesi näyttämään paremmalta toisten silmissä.

• tauno-pauno
        Sillä sipuli kirjoitti:

Olet saanut väärää tietoa, tai yrität saada itsesi näyttämään paremmalta toisten silmissä.

että olisin uskonut väärää tietoa, sillä minua sanotaan alykkääksi ja viisaaksi. Koska olen vaatimaton, en myöskään yritä näyttää ihmisten silmissä itseäni paremmalta. Jos et osaa kehua minua, niin etpä taida olla kovin fiksu.

Ei tarvitse vastata, jos ei osaa vastata oikein!

• Sillä sipuli
        tauno-pauno kirjoitti:

että olisin uskonut väärää tietoa, sillä minua sanotaan alykkääksi ja viisaaksi. Koska olen vaatimaton, en myöskään yritä näyttää ihmisten silmissä itseäni paremmalta. Jos et osaa kehua minua, niin etpä taida olla kovin fiksu.

Ei tarvitse vastata, jos ei osaa vastata oikein!

pitäs nähdä sinut ensin että oletko sanojesi mittainen. Ethän sinäkään ole minua kehunut koskaan.

• tauno-pauno
        Sillä sipuli kirjoitti:

pitäs nähdä sinut ensin että oletko sanojesi mittainen. Ethän sinäkään ole minua kehunut koskaan.

sinua, kun en tiedä sinusta tarpeeksi. Sinä tiedät minusta paljonkin, muttet kerro, mitä luettelemani ominaisuudet tarkoittavat. Ovatko ne hyviä vai huonoja asioita? Kerro nyt, niin ehkä suostun tuohon treffipyyntöösikin.

• Sillä sipuli
        tauno-pauno kirjoitti:

sinua, kun en tiedä sinusta tarpeeksi. Sinä tiedät minusta paljonkin, muttet kerro, mitä luettelemani ominaisuudet tarkoittavat. Ovatko ne hyviä vai huonoja asioita? Kerro nyt, niin ehkä suostun tuohon treffipyyntöösikin.

Viisauttahan voi saada aina lisää lukemalla ja pitää älytä lukemansa. Hauskuus on taas ihmisen luonteesta johtuva. Luotettavuus ??? Katsotko silmiin ja yrität sillä tavalla huijata? Mukavuus: Ottaa toisetkin huomioon ja tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Jännittävä: Ainakin alussa kun ei tiedä kaikkea vielä ihmisestä, kokee jotakin yllättävää. Empaatisuudesta en osaa sanoa mitään. Vaatimattomuushan on hyvä avu, ei vaadi mahdottomia.

Itse olen: Ensin vähän varovainen mutta sitten kun tutustun niin puhelias, tulen toimeen eri-ikäisten ja muutenkin erilaisten ihmisten kanssa, vaatimaton, ihan tavallinen, kotonakin viihtyvä ja joskus meneväkin, tarpeen mukaan. Normaali, ei nero, eikä ihan tyhmäkään.

• Anonyymi

Kovinpa tauno-pauno laittoi ala-arvoiseksi "simpsakka" termin . - hånen analysointi olisi "yksinkertainen akka". - mutta omassa kommentissaan toi vain ylistystä itsestään. - pitäiskös nyt laittaa sanonnan miten saattaa käydä. - "se, joka itsensä ylentää, se alennetaan". - on niitä muitakin sanontoja, mutta en lähde nyt spekuloimaan enempiä.
        Mutta loppukaneetiksi pehmennän hieman kannanottoani. - olet varmaan siitä huolimatta hyvä tyyppi ? tauno-pauno.
        Terv. Charèt

• Anonyymi

Simpiäistä tarkottaa

Ei tainnut vastailla kysymykseesi

• Anonyymi

Jaa mitäs se tälläinen "simpiäinen" mahtaa sitten tarkoittaa?

• Anonyymi

Niin edelleen odottelen vastausta kysymykseeni?

• Anonyymi

HILJAA

• Anonyymi

Simpsakka hempukka :D
      Sellainen jolla on kurvit kohdillaan, ei lihava mutta ei liian laihakaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      63
      4373
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      49
      2464
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      62
      2120
    4. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1330
    5. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      68
      1130
    6. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      22
      1120
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      28
      1065
    8. Ihmisen todellinen tarkoitus, dharma on tehdä tietoinen valinta toimia muiden hyväksi.

Tällä polulla ei ole tappioita eikä häviöitä. Vaikka ihminen ei pääsisi tällä polulla loppuun asti, hän ei menetä mitä
      Hindulaisuus
      417
      994
    9. Olisin vain n.ssinut sua kerran

Mutta ei kelvannut.
      Ikävä
      67
      837
    10. Millaisen sormuksen nainen haluat

Kun mennään naimisiin? 💍
      Ikävä
      64