Simpsakka?

4+9

Mitä tarkoitatte, jos sanotte jotain naista simpsakaksi? Sain kuulla olevani simpsakka ja mietin, että mitä hittoa se tarkoittaa oikeasti.

20

4647

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai sellasta Neiti Näpsää.

    • se voi tarkoittaa sellaista pientä ja siroa, ryhdikästä olemusta. Kai?

    • ap. aloittaja

      selvennyksestä. Eihän toi sitten kovin naista loukkaava olekaan sanana :) Onko vielä mahdollisesti muita määreitä?

      • åååååååå

        mutta samansuuntaisia:

        sirpakka, sutjakka, ketterä yhdistettynä somaan, nättiin, sievään, suloiseen, viehättävään, "tyttömäiseen" ----> simpsakka akka


    • 1+9

      Eikö simpsakka olekaan=pantava?

      • sitäkin......

        Mutta ei välttämättä...


    • siinä aluksi

      Pirteää, iloista, tyttömäistä.

      • Anonyymi

        pirteä = pantava


    • tauno-pauno

      Simpsakka = simple akka, eli yksinkertainen akka.

      Ps. Minua sanottiin eilen komeaksi, älykkääksi, viisaaksi, hauskaksi, luotettavaksi, mukavaksi, jännittäväksi, empaattiseksi ja vaatimattomaksi. Mitähän hittoa se tarkoittaa, oikeasti? Voisitteko antaa synonyymeja noille sanoille, niin saan vahvistusta sille millainen ihmisten mielestä olen. Olisi tärkeä saada tietää. Saa kirjoittaa pitkästikin, jaksan kyllä lukea, koska aihe on yleisestikin kiinnostava.

      • Sillä sipuli

        Olet saanut väärää tietoa, tai yrität saada itsesi näyttämään paremmalta toisten silmissä.


      • tauno-pauno
        Sillä sipuli kirjoitti:

        Olet saanut väärää tietoa, tai yrität saada itsesi näyttämään paremmalta toisten silmissä.

        että olisin uskonut väärää tietoa, sillä minua sanotaan alykkääksi ja viisaaksi. Koska olen vaatimaton, en myöskään yritä näyttää ihmisten silmissä itseäni paremmalta. Jos et osaa kehua minua, niin etpä taida olla kovin fiksu.

        Ei tarvitse vastata, jos ei osaa vastata oikein!


      • Sillä sipuli
        tauno-pauno kirjoitti:

        että olisin uskonut väärää tietoa, sillä minua sanotaan alykkääksi ja viisaaksi. Koska olen vaatimaton, en myöskään yritä näyttää ihmisten silmissä itseäni paremmalta. Jos et osaa kehua minua, niin etpä taida olla kovin fiksu.

        Ei tarvitse vastata, jos ei osaa vastata oikein!

        pitäs nähdä sinut ensin että oletko sanojesi mittainen. Ethän sinäkään ole minua kehunut koskaan.


      • tauno-pauno
        Sillä sipuli kirjoitti:

        pitäs nähdä sinut ensin että oletko sanojesi mittainen. Ethän sinäkään ole minua kehunut koskaan.

        sinua, kun en tiedä sinusta tarpeeksi. Sinä tiedät minusta paljonkin, muttet kerro, mitä luettelemani ominaisuudet tarkoittavat. Ovatko ne hyviä vai huonoja asioita? Kerro nyt, niin ehkä suostun tuohon treffipyyntöösikin.


      • Sillä sipuli
        tauno-pauno kirjoitti:

        sinua, kun en tiedä sinusta tarpeeksi. Sinä tiedät minusta paljonkin, muttet kerro, mitä luettelemani ominaisuudet tarkoittavat. Ovatko ne hyviä vai huonoja asioita? Kerro nyt, niin ehkä suostun tuohon treffipyyntöösikin.

        Viisauttahan voi saada aina lisää lukemalla ja pitää älytä lukemansa. Hauskuus on taas ihmisen luonteesta johtuva. Luotettavuus ??? Katsotko silmiin ja yrität sillä tavalla huijata? Mukavuus: Ottaa toisetkin huomioon ja tulee toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Jännittävä: Ainakin alussa kun ei tiedä kaikkea vielä ihmisestä, kokee jotakin yllättävää. Empaatisuudesta en osaa sanoa mitään. Vaatimattomuushan on hyvä avu, ei vaadi mahdottomia.

        Itse olen: Ensin vähän varovainen mutta sitten kun tutustun niin puhelias, tulen toimeen eri-ikäisten ja muutenkin erilaisten ihmisten kanssa, vaatimaton, ihan tavallinen, kotonakin viihtyvä ja joskus meneväkin, tarpeen mukaan. Normaali, ei nero, eikä ihan tyhmäkään.


      • Anonyymi

        Kovinpa tauno-pauno laittoi ala-arvoiseksi "simpsakka" termin . - hånen analysointi olisi "yksinkertainen akka". - mutta omassa kommentissaan toi vain ylistystä itsestään. - pitäiskös nyt laittaa sanonnan miten saattaa käydä. - "se, joka itsensä ylentää, se alennetaan". - on niitä muitakin sanontoja, mutta en lähde nyt spekuloimaan enempiä.
        Mutta loppukaneetiksi pehmennän hieman kannanottoani. - olet varmaan siitä huolimatta hyvä tyyppi ? tauno-pauno.
        Terv. Charèt


    • Anonyymi

      Simpiäistä tarkottaa

      Ei tainnut vastailla kysymykseesi

      • Anonyymi

        Jaa mitäs se tälläinen "simpiäinen" mahtaa sitten tarkoittaa?


      • Anonyymi

        Niin edelleen odottelen vastausta kysymykseeni?


      • Anonyymi

        HILJAA


    • Anonyymi

      Simpsakka hempukka :D
      Sellainen jolla on kurvit kohdillaan, ei lihava mutta ei liian laihakaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2863
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1506
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1177
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      20
      1042
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe