Onko kellään koemusta häiritsevästä ex-vaimosta. Olen uusissa naimisissa ja ex laittelee viestejä vaikka olen kieltänyt. Koska meilla aikuinen ja kuusitoista vuotias. Niin hän aina tämän nuoremman varjolla keksii vaikka mitä. Nykyinen vaimonikaan ei voi ymmärtää sitä, koska lapsilla molemmilla omat kännykät yhteyden pitoon. Olisiko lähestymiskielto oikea ratkaisu pelastaa nykyinen liitto ennen kun liian myöhäistä?
lähestymiskielto?
14
579
Vastaukset
- Lueppa oma tekstisi ja
jää miettimään että kuulostaako tuo nyt lähestymiskiellon arvoiselta toiminnalta?
Tuosta kun saa sen käsityksen että ongelma onkin tuo nykyinen joka ei ehkä siedä mitään kontaktia exältä sinuun. Tuliko se ero suhteesta tuohon nyxään vai mistä se kenkä puristaa? Onhan ne kuitenkin TEIDÄN yhteisiä lapsia että miksi eivät vanhemmat voi yhdessä keskustella lapsistaan? (Olkoonkin aikuinen ja kuustoista vee, ei se vanhemmuus mihinkään katoa.)- 12+19
Jos toinen lapsista on aikuinen ja toinen 16-vuotias niin ei vanhemmilla nyt enää niin paljon syytä yhteydenpitoon ole. Tietty jotain yksittäisiä tärkeitä juttuja on, tyyliin kumpi vaikka järjestää ylioppilasjuhlat, mutta ei mitään päivittäisen viestittelemisen aihetta.
Eikä tuo kuulosta yhdessä keskustelulta jos toinen vaan pistää jotain viestejä tulemaan.
Alkuperäiselle: ei kai niihin viesteihin tarvitse välttämättä vastata? Älä pidä yhteyttä. Jospa se ex tajuaisi. Tai jos ei tajua, niin ainakaan nykyisellä ei ole syytä syyttää sinua, kun et omalla esimerkilläsi rohkaise exää jatkamaan viestittelyä. - hmm...
12+19 kirjoitti:
Jos toinen lapsista on aikuinen ja toinen 16-vuotias niin ei vanhemmilla nyt enää niin paljon syytä yhteydenpitoon ole. Tietty jotain yksittäisiä tärkeitä juttuja on, tyyliin kumpi vaikka järjestää ylioppilasjuhlat, mutta ei mitään päivittäisen viestittelemisen aihetta.
Eikä tuo kuulosta yhdessä keskustelulta jos toinen vaan pistää jotain viestejä tulemaan.
Alkuperäiselle: ei kai niihin viesteihin tarvitse välttämättä vastata? Älä pidä yhteyttä. Jospa se ex tajuaisi. Tai jos ei tajua, niin ainakaan nykyisellä ei ole syytä syyttää sinua, kun et omalla esimerkilläsi rohkaise exää jatkamaan viestittelyä.16-v voi olla hyvinkin hankalassa murkkuiässä. Kyllä monessa perheessä tuon ikäinen vielä tarvitsee kasvatusta.
Ap:lle sanoisin, ettei varmaan lähestymiskieltoa saa, jos toinen vanhempi "pyrkii" toista yhteisen lapsen asioista "valaisemaan". Kyllä siinä varmaankin vähän toisenlainen "häiriköivämpi" sävy tarvittaisiin, että viranomaiset puuttuisivat asiaan.
Pidätkö muuten itse yhteyttä lapsiisi? Vai onko asenteesi: soitelkoot itse jos on asiaa.
- Äiti, äitipuoli
pelkkä viestien laitto syy lähestymiskieltoon, ei.
Pikku vinkki, anna laittaa viestejä, älä vastaa, jos soittaa älä vastaa.
Kyllä se kohta lopettaa kun ei saa vastausta. - Pirttihirmut?
Siis miten häiritsevän usein niitä viestejä tulee? Lähestymiskielto ei kylläkään ylety tekstiviesteihin vaikka niitä tulisi psykopaatilta sata kertaa päivässä.
Voit lähettää äitsykän tekstarin eteenpäin sille yhteiselle lapselle ja antaa tämän vastata omasta puolestaan.
Minä pääsin eroon häiriköivästä ex-miehestä, kun en vain vastannut puheluihin ja välttelin kontaktia. Lopulta (parin vuoden kuluttua) hän kyllästyi ja siirtyi elämässään eteenpäin.
Aika paha tuo sinun nykyinenkin vaimosi, jos antaa lastesi äidin tekstiviestien uhata avioliittoaan ("Olisiko lähestymiskielto oikea ratkaisu pelastaa nykyinen liitto ennen kun liian myöhäistä?...") Veikkaan, että tunnet olevasi kahden pirttihirmun välissä, ex liioittelee ja nykyinen ylireagoi. Sinua taas ärsyttää tavattomasti koko tilanne ja nopein ratkaisu olisi exän katoaminen kokonaan kuvasta, niin kotonakin jatkuva naputus vähenisi.
Voi mies parka, ota nyt tilanne haltuusi :-)- kokemusta on
lähestymiskiellon voi saada tekstiviesteistäkin. kokemusta on.
- Joku raja
kokemusta on kirjoitti:
lähestymiskiellon voi saada tekstiviesteistäkin. kokemusta on.
Varmaan. Mutta tekstarihäirintä on vielä sarjassa "lievä häirintä", paitsi jos ne on tappouhkauksia tai menevät muuten sisällöltään "vakavan häirinnän" puolelle.
Mennä nyt sitten poliisille sanomaan, että uusi vaimo ei tykkää, kun ex-vaimo laittaa tekstiviestillä asiaa yhteisestä lapsesta. Saisiko sille exälle tekstari-lähestymiskiellon, niin pääsisin samalla eroon nykyisen vaimon nalkutuksesta? Noh, on ne poliisit varmaan hullumpiakin juttuja kuulleet. - csi.....
Joku raja kirjoitti:
Varmaan. Mutta tekstarihäirintä on vielä sarjassa "lievä häirintä", paitsi jos ne on tappouhkauksia tai menevät muuten sisällöltään "vakavan häirinnän" puolelle.
Mennä nyt sitten poliisille sanomaan, että uusi vaimo ei tykkää, kun ex-vaimo laittaa tekstiviestillä asiaa yhteisestä lapsesta. Saisiko sille exälle tekstari-lähestymiskiellon, niin pääsisin samalla eroon nykyisen vaimon nalkutuksesta? Noh, on ne poliisit varmaan hullumpiakin juttuja kuulleet.poliisilla on parempaakin tekemistä, kun toimia parien pikku riitojen välittäjänä , on paljon helpompaa vaihtaa salaiseen numeroon tai yksikertaisesti olla lukematta/vastaamatta niihin viesteihin, luulis äijällä olevan senverran munaa että pitää akat aisoissa....Muksujen asiat tietty pitää hoitaa, vaikka se nykyistä rouvaa ärsyttäisikin.
Muutat kannykkänumerosi salaiseksi ja et anna sitä ex-puolisolle ja sanot myös lapsillesi että tätä numeroa ei anneta heidän äidilleen niin kyllä se yhteyden pitäminen loppuu vai onko ex-puolisosi vieläkään päässyt yli erostanne kun keksii jostain asiasta lähettä tekstiviesteja. Jos veisteja tulee vaikka 10-20 päivässä niin sen voiluikitella puhelinhäirinnäksi ja se myös mene kotirauhan rikkomiseksi jos niitä tulle paljon. Käyppä puhumassa jos mahdollista ex-puolisosi kanssa ensin ja uhkaat rikosilmoituksella jos pulinhäirinta tekstiviestien muodossa jatkuu ja teet sen siten että tulee selväksi että et siedä sitä.
- lapset on aina lapsia
kun rajoittaa elämääsi. Tottakai lasten asiat pitää hoitaa yhdessä. Ei ne lapset haihdu taivaan tuuliin kun erotaan. Mitä ne lasten asiat kuuluu nyksälle? Eikö hän hyväksy lapsiasi? Jos nykyinen liittosi on superonnellinen, ei yhteydenpito exään sitä kaada, vai onko jo kolmonen kehissä.
- vinkkiä
Kummallakaan naisella ei ole selkeää kuvaa asemastasi tässä suhdekuviossa. Tee se kaikille selväksi (myös itsellesi) niin siitä on hyvä jatkaa.
- yökkönen ;)
kiinteistöalalla.
alan olla loppuun palanut raakki
vuosikymmenet jatkuvaa narinaa
hei narisijat
hakekaa itsellenne elämä!
esim. minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta tutkia onko piiloon laitettu purukumin pala askelman alla vieläkin paikoillaan. Töistä tullessa riittää kun pääsee nauttimaan olemisesta vaan................ - asdf3
Muista mainita joo poliisille sitten että olet nainen.
- asdf3
Mieluummin kannattaisi etsiä ratkaisua kuten aikuiset ihmiset, keskustelet sen exäsi kanssa kunnolla.
Lähestymiskielto on sellaista kuin laittaisi pään pensaaseen, pakenemista koko tilanteesta eikä se ratkaise mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823626
- 333006
- 612985
- 102906
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562353- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351669