Naapurintyttöjä ei enää ole

Naapurinpoika vain

Unelmatyttöni on aika perinteinen naapurintyttö.

Luonne:
- kiltti, rauhallinen ja maanläheinen
- hyväkäytöksinen ja fiksu

Elämäntyyli:
- ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin
- ei harrasta irtoseksiä: seksi kuuluu vain rakastavaan parisuhteeseen
- ei juo itseään humalaan, ei polta tupakkaa
- käy harvoin baareissa, viihtyy paremmin kotona
- harrastaa sen sijaan urheilua ja kulttuuria
- perhetyttö: arvostaa perhettä yli kaiken, haaveilee lapsista sekä tavallisesta keskiluokkaisesta elämästä, ei kunnianhimoisia urasuunnitelmia
- ei perusta tuhlailevasta elämäntyylistä: merkkivaatteista, jatkuvasta sisustamisesta, kalliista autoista, ylisuurista luksusomakotitaloista, maailmanmatkailusta jne. vaan tyytyy vaatimattomampaan elämään

Ulkonäkö:
- perussievä ja hoikka
- siisti ja huoliteltu
- ei pukeudu "seksikkäästi" (=paljastavasti) tai niihin muodikkaisiin design-rytkyihin

Ainoa ongelma on, että tällaiset tytöt ovat tainneet hävitä maankamaralta. Tuntuu siltä, että kaikkia opiskelukavereitani kiinnostaa ryyppääminen ja naiminen (tai "bilettäminen", kuten he sitä kutsuvat) enemmän kuin mikään muu. Ja ne harvat järkevät ja fiksut tytöt, jotka eivät biletä, taas haaveilevat kansainvälisestä ja menestyksekkäästä urasta, jolloin perhe jää taka-alalle. En tiedä johtuuko tämä alastani (kauppatiede), tuntuu että ainakin oikkaritytöt ovat samanlaisia. Muiden alojen opiskelijoita en tunne niin paljon, että osaisin sanoa.

Jos tunnistit itsesi viestistäni, toivoisin että hihkaisisit itsestäsi.

83

3577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naapurintyttö.

tuollainen naapurintyttö. Seurustelen muuten ja minulla on uskonnollinen vakaumus.

• Naapurinpoika vain

Näin olen ymmärtänyt että uskovissa tytöissä on paljon sellaisia, joita voisi pitää tuollaisina naapurintyttöinä.

Ainoa ongelma vain on, että minä olen kirkosta eronnut ateisti... Nähdäkseni se on monelle uskikselle este. Haluan kasvattaa lapseni siten, ettei heitä kasvateta mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen vaan kerrotaan tasapuolisesti eri elämänkatsomuksista, jotta lapsi itse voisi valita uskontonsa ja elämänkatsomuksensa sitten kun on siihen kypsä. Se lienee suurin este uskiksille. Olenko tässä oikeassa?

Seurusteletko toisen uskiksen kanssa? Voisitko seurustella ateistin kanssa, jos tällä olisi kuitenkin samankaltainen arvomaailma? Entä haluatko kasvattaa lapsesi uskoon?

• Andme
        Naapurinpoika vain kirjoitti:

Näin olen ymmärtänyt että uskovissa tytöissä on paljon sellaisia, joita voisi pitää tuollaisina naapurintyttöinä.

Ainoa ongelma vain on, että minä olen kirkosta eronnut ateisti... Nähdäkseni se on monelle uskikselle este. Haluan kasvattaa lapseni siten, ettei heitä kasvateta mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen vaan kerrotaan tasapuolisesti eri elämänkatsomuksista, jotta lapsi itse voisi valita uskontonsa ja elämänkatsomuksensa sitten kun on siihen kypsä. Se lienee suurin este uskiksille. Olenko tässä oikeassa?

Seurusteletko toisen uskiksen kanssa? Voisitko seurustella ateistin kanssa, jos tällä olisi kuitenkin samankaltainen arvomaailma? Entä haluatko kasvattaa lapsesi uskoon?

Ei elämänkatsomusta voi "valita", vaan se muotoutuu vähitellen, ja siihen vaikuttavat vanhempien ja ympäristön arvot ja asenteet. Se, "ettei heitä kasvateta mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen" on myös valinta, valinta olla kasvattamatta lasta mihinkään uskontoon eli siis jyrkästi sanottuna ateismiin. Vaikka en pidä itseäni ns. uskovaisena, aion silti kasvattaa mahdolliset tulevat lapseni kristinuskon hengessä, sillä kristinuskossa on paljon yleishyviä ajatuksia ja arvoja, ja kristinusko ja sen perinteet kuuluvat kiinteästi suomalaiseen kulttuuriin.

• Naapurinpoika vain
        Andme kirjoitti:

Ei elämänkatsomusta voi "valita", vaan se muotoutuu vähitellen, ja siihen vaikuttavat vanhempien ja ympäristön arvot ja asenteet. Se, "ettei heitä kasvateta mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen" on myös valinta, valinta olla kasvattamatta lasta mihinkään uskontoon eli siis jyrkästi sanottuna ateismiin. Vaikka en pidä itseäni ns. uskovaisena, aion silti kasvattaa mahdolliset tulevat lapseni kristinuskon hengessä, sillä kristinuskossa on paljon yleishyviä ajatuksia ja arvoja, ja kristinusko ja sen perinteet kuuluvat kiinteästi suomalaiseen kulttuuriin.

piti kommentoida. Niin, elämänkatsomus muotoutuu vähitellen alitajuisen valintaprosessin kautta. Tähän prosessiin voidaan vaikuttaa kasvatuksella ja koulutuksella. Yliopistokoulutuskin on kasvatusta, jossa opiskelijan halutaan omaksuvan tietynlainen maailmankuva/elämänkatsomus. Usein opetetaan useita eri teorioita ja tapoja tarkastella yhtä ilmiötä. Haluan pyrkiä samaan kasvatuksessa, jolloin lapsella itsellään on mahdollisimman paljon tilaa tehdä omia valintoja.

"Se, "ettei heitä kasvateta mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen" on myös valinta, valinta olla kasvattamatta lasta mihinkään uskontoon eli siis jyrkästi sanottuna ateismiin."

Ateismi on elämänkatsomus siinä missä uskonnotkin, ja kun sanon etten aio kasvattaa lapsiani mihinkään tiettyyn elämänkatsomukseen, tarkoitan myös ateismia. Jos kasvattaisin lasta ateistiksi, kertoisin että mitään jumalia ei ole olemassa. En aio tehdä niin, vaan kerron että on ihmisiä, jotka uskovat Jumalaan/jumaliin tai vastaaviin olentoihin, kerron eri uskonnoista, ja vastaavasti että on ihmisiä, jotka eivät usko mihinkään jumalaan tai joilla ei ole mitään uskontoa.

Tällöin lapsi saa itse valita, kun mitään elämänkatsomusta ei korosteta kasvatuksessa ylitse muiden.

• naapurintyttö.

on uskovainen. Enkä voisi seurustella ateistin kanssa. Mielestäni elämänkatsomus kannattaa olla sama.

• nuoruusmuisto vaan

Minä olin naapurintyttö, nykyisin aviovaimo.

Kyllä se on totta, että uskovaisen voi olla vaikea seurustella ateistin kanssa. Voin kertoa omasta nuoruusmuistostani, kun tapailin ihanaa ateistimiestä, mutta hän ei koskaan ymmärtänyt minun perustelujani asioille. Kun sanoin, ettei seksiä ennen avioliittoa, hän ei voinut käsittää sitä ja kerran hän sanoikin, etten voisi perustella asioita mielikuvitusolennolla. Siihen se sitten loppui tapaileminenkin. Toinen asia olisi ollut kirkkohäät, joita ei olisi voitu viettää. Hänen mielestään ei olisi ollut tarvetta saada liitolle mielikuvitusolennon siunausta. Hieno mies hän silti oli ja toivon, että hänelle kuuluu kaikkea hyvää tänäkin päivänä.

• tukkk

Kauppatieteilijänaiset on ihan perseestä. En ikinä seurustelisi yhdenkään kanssa.

• joo joo

Oks tämmösia tyttöjä/naisia muka joskus ollut jossain, saanen epäillä.

• ....................
        joo joo kirjoitti:

Oks tämmösia tyttöjä/naisia muka joskus ollut jossain, saanen epäillä.

Suomessa varmaan lähes kaikki naiset olivat tuollaisia kuin aloittajan listaus. Feministinen jyräys alkoi Suomessa 70-luvun alusta, ja siitä lähtien tilanne on ilmeisesti vuosi vuodelta huonontunut, naisista tulee koko ajan vain vähemmän naisia.

• sdfdgwsgwtgg
        .................... kirjoitti:

Suomessa varmaan lähes kaikki naiset olivat tuollaisia kuin aloittajan listaus. Feministinen jyräys alkoi Suomessa 70-luvun alusta, ja siitä lähtien tilanne on ilmeisesti vuosi vuodelta huonontunut, naisista tulee koko ajan vain vähemmän naisia.

Ajat muuttuu. Ei millään yhdellä aikakaudella ole ollut "oikeita naisia". Naisilla on nykyään enemmän mahdollisuuksia. Ja en ymmärrä miksi ei saisi naisillakin olla jotain urasuunnitelmia? Hyvä ura nyt tuottaa monille ihmisille mielihyvää, tyydytystä ja elämälleen tarkoitusta. Naurettavaa.
        Mutta varmasti vielä on naisia ja miehiäkin joille muut asiat on tärkeämpiä..

• ....................
        sdfdgwsgwtgg kirjoitti:

Ajat muuttuu. Ei millään yhdellä aikakaudella ole ollut "oikeita naisia". Naisilla on nykyään enemmän mahdollisuuksia. Ja en ymmärrä miksi ei saisi naisillakin olla jotain urasuunnitelmia? Hyvä ura nyt tuottaa monille ihmisille mielihyvää, tyydytystä ja elämälleen tarkoitusta. Naurettavaa.
        Mutta varmasti vielä on naisia ja miehiäkin joille muut asiat on tärkeämpiä..

mutta eipä sitten kannata ihmetellä, miksi miehiä kiinnostaa ulkomaiset naiset. Vaikkapa venäläiset naiset ovat paljon perinteisempiä ja naisellisempia kuin suomalaiset.

• sdfdgwsgwtgg

mutta eipä sitten kannata ihmetellä, miksi miehiä kiinnostaa ulkomaiset naiset. Vaikkapa venäläiset naiset ovat paljon perinteisempiä ja naisellisempia kuin suomalaiset.

It's only your opinion.. tosin oikeus sinullakin siihen on.

• on aikaa

jäädä ihmettelemään sellaisia, kun haluaa vain pysyä sinkkuna ja luoda uraa?

• *IREPA%YhdzäFKLM

samaa tahtia kurjuuttaan poraavia mammanpoikia. On se nyt yks helvetti, jossei miehessä ole munaa pitää tuollaisia "jyräämisiä" aioissa!

• Elät keskiajalla :)

...naisista tulee koko ajan vain vähemmän naisia" !!! Naisen ainoa määritelmä on se, että on eri vehkeet kuin miehillä ja sitten on tietysti kasa naiselle "tyypillisiä" piirteitä. Sinun mielessäsi on ehkä nainen, joka ei ole itsenäinen ja jolla ei ole omaa tahtoa. En tarkoita tätä loukkauksena naisille, jotka haluavat olla kotona jne. vaan se on heidän VALINTANSA kun ennen ei paljon valinnanvaraa naisilla ollut. Että onnea vaan kotiorjan etsimisessä. Sellaisen saatat löytääkkin, jos kyseessä on henkilä joka on tyhmä kuin saapas :)

• ..............

mut ikää 26 vuotta ja koulutus vaan tradenomi.
      Toki Hilfigerin, Guessin ym. perusvaatteita löytyy, mut ei mitään ihmeellistä.

• ...........

sinkku

• serkku...

Pari tuollaista nuorempaa serkkutyttöä suvussani on, viimeksi kesällä sukujuhlissa ihmettelinkin iloisen yllättyneenä, että miten tuollaisia helmiä ylipäätään on vielä olemassa!

Nuo herttaiset naapurintytöt myös usein hakeutuvat humanistisille tai kutsumusaloille (hoitoalat jne) eikä kylmään liikemaailmaan. Laajenna aluettasi.

• liikenainen

Niin kuin esim. BB-Minna? :D

• serkku...
        liikenainen kirjoitti:

Niin kuin esim. BB-Minna? :D

Sori, en tiedä mitään BB-Minnasta enkä välitä, asun muutenkin uutispimennossa ulkomailla.

Hoitoala tuli mieleen, sillä ystävä-suku-akseliilla on suloisia, viehättäviä ja pullantuoksuisia perheenäitejä nimenomaan sillä allalla. Sopisivat mielestäni tyyliltään tuolle ap Naapurinpojalle.

• Neiti Näpsä

Meitä on pieni kaveriporukka kuvailemasi kaltaisia nuoria naisia - tosin kaikki seurustellaan :)
      Urheilua ei kylläkään harrasteta kukaan, lähinnä omasta kunnosta/terveydestä huolehtivaa liikuntaa. Ei juurikaan meikkailla arkipäivinä, puhtaus ja siistit hiukset vaatteet riittävät. Eikä kukaan porukasta ole ainakaan tunnustanut olevansa erityisen uskovainenkaan. Teknistä alaa opiskellaan korkeakoulussa joka likka.
      Eli ei olla hävitty maankamaralta! :D

Itse en kyllä tuon koulutuksen perusteella ryhtyisi ketään arvostelemaan. Mielestäni on tärkeintä, että ihmisellä on tekemisen meininki, ei sillä koulutustaustalla ole niin väliä jos on edes jostain valmistunut peruskoulun jälkeen.

Harmillista sinänsä, että etenkin vähän nuorempana tällaisella "naapurintytön olemuksella" tuppasi toisten nuorten keskuudessa saamaan oudon hyypiön maineen, etenkin jos ei ollut ujo tuppisuu tai toisaalta vihreästi radikaali tai uskovainen tai poliittisesti aktiivinen ym. "normaalisti erilainen". Sellaiset about päälle kolmevitoset taas pitivät fiksuna ja filmaattisena sitten senkin edestä..

• Naapurinpoika vain

Vähän oudon hyypiön maineessa minäkin olin yläasteella ja lukiossa, mutta meillä oli outojen hyypiöiden porukka, etten missään vaiheessa tuntenut oloani ulkopuoliseksi tai yksinäiseksi. Nykyisin me kaikki oudot hyypiöt opiskellaan yliopistossa ja tulevaisuus näyttää ihan hyvältä. Meitä jopa pidetään ihan normaaleina aikuisina :D

• vanhapatu-

Vähän oudon hyypiön maineessa minäkin olin yläasteella ja lukiossa, mutta meillä oli outojen hyypiöiden porukka, etten missään vaiheessa tuntenut oloani ulkopuoliseksi tai yksinäiseksi. Nykyisin me kaikki oudot hyypiöt opiskellaan yliopistossa ja tulevaisuus näyttää ihan hyvältä. Meitä jopa pidetään ihan normaaleina aikuisina :D

No heh, vai niin... Käsitykset omasta itsestä ovat ainakin melkoisen korkealla, kun näitä naapurinpojan jutuntynkiä lueskelee. Esittämistä, oman itsensä pönkittämistä, kaiken tietävyyttä... Sitä se on nuoren miehen elämä.

• ainakaan tyystin

Tunnistan nimittäin itseni kuvauksestasi. Varsinaista urheilua en tosin harrasta, mutta kuntoliikuntaa päivittäin. Ja pidän kyllä sisustamisesta, mutta en tee sitä jatkuvasti. Julkisesti en pukeudu paljastavasti (naisellisesti kylläkin, pidän mekoista ja korkeista koroista...), mutta rakastan pukeutua seksikkäästi omaa miesystävää varten...

• kruyigvuysl

pitää aina olla niin ehdoton jossain asiassa.
      Mä olen aina ollut naapurintyttö mutta mausteena minussa on aimo annos rokkia!!
      Kannatan nahkatakin ja bootsieni takana monia hyviä arvoja, olen elänyt selibaatissa viimeiset 2 vuotta ja muutenkin olen aina ollut supertarkka moraalistani, uskon Jumalaan jne...

Luonne:

Elämäntyyli:
      - ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin :Jep
      - ei harrasta irtoseksiä: seksi kuuluu vain rakastavaan parisuhteeseen : Jep
      - ei juo itseään humalaan, ei polta tupakkaa Jep, paitsi yhden röökin joskus tosi harvoin vedän.
      - käy harvoin baareissa, viihtyy paremmin kotona : Tykkään tanssia ihan hulluna mutta yhtä paljon rakastan kotona oloa siis 50/50.
      - harrastaa sen sijaan urheilua ja kulttuuria : Jep
      - perhetyttö: arvostaa perhettä yli kaiken, haaveilee lapsista sekä tavallisesta keskiluokkaisesta elämästä, ei kunnianhimoisia urasuunnitelmia : Jep, mut ei ongelmaa vaikka lapsia ei tuliskaan
      - ei perusta tuhlailevasta elämäntyylistä: merkkivaatteista, jatkuvasta sisustamisesta, kalliista autoista, ylisuurista luksusomakotitaloista, maailmanmatkailusta jne. vaan tyytyy vaatimattomampaan elämään : Jep, vaikka matkoilla on kyllä kiva käydä aina joskus

Ulkonäkö:
      - perussievä ja hoikka :Jep
      - siisti ja huoliteltu :Jep
      - ei pukeudu "seksikkäästi" (=paljastavasti) tai niihin muodikkaisiin design-rytkyihin :Jep, tyylini on naispuolinen fonzie, eli perussiisti rokctyyli

• tyttönen__23

Luonne:
      - kiltti, rauhallinen ja maanläheinen = kyllä
      - hyväkäytöksinen ja fiksu = kyllä

Elämäntyyli:
      - ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin = kyllä
      - ei harrasta irtoseksiä: seksi kuuluu vain rakastavaan parisuhteeseen = ehdottomasti kyllä
      - ei juo itseään humalaan, ei polta tupakkaa = kyllä
      - käy harvoin baareissa, viihtyy paremmin kotona = kyllä
      - harrastaa sen sijaan urheilua ja kulttuuria = kyllä
      - perhetyttö: arvostaa perhettä yli kaiken, haaveilee lapsista sekä tavallisesta keskiluokkaisesta elämästä, ei kunnianhimoisia urasuunnitelmia = muuten kyllä, mutta lapset eivät ole vielä toiveissa
      - ei perusta tuhlailevasta elämäntyylistä: merkkivaatteista, jatkuvasta sisustamisesta, kalliista autoista, ylisuurista luksusomakotitaloista, maailmanmatkailusta jne. vaan tyytyy vaatimattomampaan elämään = muuten kyllä, mutta sisustuksesta pidän

Ulkonäkö:
      - perussievä ja hoikka = kyllä
      - siisti ja huoliteltu = kyllä
      - ei pukeudu "seksikkäästi" (=paljastavasti) tai niihin muodikkaisiin design-rytkyihin = kyllä

Kahdessa kohdassa meni aavistuksen vikaan, mutta kyllä meitä on vielä :) Tosin jos haet 100% naapurintyttöä, niin sellaisen löytäminen voi olla vaikeampaa (uskovaiset asia erikseen).

• Ol'Lady*

teksti, mutta mutta.... Tökkäsi silmään tuolta tuo "perussievä ja hoikka"...
      Hmm... Mitä sinä lopultakin haet..? Luultavasti et edes vaivautuisi tekemään tuttavuutta, jos muutoin tuon listasi ehdot täyttävä tyttönen olisi vaikka vähäsen pyöreähkö ja pari finnin arpea leuassa...
      Kiiltokuvaa sinä haet, valmista tuotetta, joka täyttäisi ihannenaisesi muotin prikulleen - et elävää, tuntevaa ihmistä, sitä pikkuisen ehkä epätäydellistäkin.
      Ehkä kannattaisi herätä sieltä haavemaasta ja alkaa elämään tässä ja nyt...

• Naapurinpoika vain

Edellytän joitain asioita ulkonäöltä. En voi romanttisessa mielessä kiinnostua naisesta, joka ei miellytä silmääni. Jos se nostaa jonkun verenpainetta, niin en voi sille mitään.

Jos kuitenkin luet viestini uudelleen, huomaat ettei tässä ole kyse ulkonäöstä tai mistään muotista. En minä tuskastele nättien tyttöjen puutetta vaan terveiden arvojen puutetta. Kyllä minä tiedän monta sievää tyttöä, jotka ulkonäkönsä puolesta kelpaisivat, mutta mielestäni heidän arvonsa ja elämäntyylinsä ovat vinoutuneet. Ei parisuhteesta tule mitään, jos kumpikin haluaa elämältä aivan eri asioita.

• Ol'Lady

Edellytän joitain asioita ulkonäöltä. En voi romanttisessa mielessä kiinnostua naisesta, joka ei miellytä silmääni. Jos se nostaa jonkun verenpainetta, niin en voi sille mitään.

Jos kuitenkin luet viestini uudelleen, huomaat ettei tässä ole kyse ulkonäöstä tai mistään muotista. En minä tuskastele nättien tyttöjen puutetta vaan terveiden arvojen puutetta. Kyllä minä tiedän monta sievää tyttöä, jotka ulkonäkönsä puolesta kelpaisivat, mutta mielestäni heidän arvonsa ja elämäntyylinsä ovat vinoutuneet. Ei parisuhteesta tule mitään, jos kumpikin haluaa elämältä aivan eri asioita.

tyttöä tunnet, jotka kelpaisivat arvojensa puolesta, mutta ulkonäkönsä ei riitä sinulle..? Tuskin yhtään, koska et vaivaudu asettamaasi tasoa alempana oleviin tutustumaan. Poikaparalla on "jonkin verran" oppimista...

• Naapurinpoika vain
        Ol'Lady kirjoitti:

tyttöä tunnet, jotka kelpaisivat arvojensa puolesta, mutta ulkonäkönsä ei riitä sinulle..? Tuskin yhtään, koska et vaivaudu asettamaasi tasoa alempana oleviin tutustumaan. Poikaparalla on "jonkin verran" oppimista...

Vastauksena kysymykseesi: tunnen ehkä muutaman. Tosin en tunne heitä kovin hyvin, joten vaikea sanoa heidän taustoistaan tai tulevaisuuden suunnitelmistaan. Kaikki seurustelevat (mikä ei ole mitenkään yllättävää).

Mutta niin: en tutustu kovin syvällisesti ihmisiin, jotka eivät minua kiinnosta. Uskoakseni tämä on aika tavallista. Elämä olisi melko raskasta, jos pitäisi oppia tuntemaan jokainen tapaamansa ihminen syvällisesti. Olisi myös moraalisesti väärin esittää erityisen kiinnostunutta, jos ei oikeasti ole kiinnostunut.

• Ol'Lady*

Vastauksena kysymykseesi: tunnen ehkä muutaman. Tosin en tunne heitä kovin hyvin, joten vaikea sanoa heidän taustoistaan tai tulevaisuuden suunnitelmistaan. Kaikki seurustelevat (mikä ei ole mitenkään yllättävää).

Mutta niin: en tutustu kovin syvällisesti ihmisiin, jotka eivät minua kiinnosta. Uskoakseni tämä on aika tavallista. Elämä olisi melko raskasta, jos pitäisi oppia tuntemaan jokainen tapaamansa ihminen syvällisesti. Olisi myös moraalisesti väärin esittää erityisen kiinnostunutta, jos ei oikeasti ole kiinnostunut.

Vaikka miten vakuuttelet, että olet liikkeellä arvojen perässä, niin totuus on kuitenkin se, että ensimmäisenä katsot puhtaasti ulkokuorta, sitten vasta vaivaudut tutustumaan henkilöön itseensä. No, tyypillistähän tuo on, etenkin nuorella iällä.

• Naapurinpoika vain
        Ol'Lady* kirjoitti:

Vaikka miten vakuuttelet, että olet liikkeellä arvojen perässä, niin totuus on kuitenkin se, että ensimmäisenä katsot puhtaasti ulkokuorta, sitten vasta vaivaudut tutustumaan henkilöön itseensä. No, tyypillistähän tuo on, etenkin nuorella iällä.

sinä sitten katsot ensimmäiseksi ihmisessä, josta et tiedä mitään muuta kuin sen miltä hän näyttää?

• Ol'Lady*

sinä sitten katsot ensimmäiseksi ihmisessä, josta et tiedä mitään muuta kuin sen miltä hän näyttää?

elämäni Suuri Rakkaus olisi tod.näk. jäänyt notkumaan yksikseen työpaikan bileiden baaritiskille, jos olisin katsonut pelkkää ulkokuorta ; ei mikään komistus, ei timmissä kunnossa, ei muka "minun tyyppiäni"... Mutta älykäs ja haastava katse, johon jäin koukkuun. Ymmärrätkös..? Ei tarvitse olla tietyt ulkonäkökriteerit täyttävä ollakseen fiksu ja älykäs.

• Naapurinpoika vain
        Ol'Lady* kirjoitti:

elämäni Suuri Rakkaus olisi tod.näk. jäänyt notkumaan yksikseen työpaikan bileiden baaritiskille, jos olisin katsonut pelkkää ulkokuorta ; ei mikään komistus, ei timmissä kunnossa, ei muka "minun tyyppiäni"... Mutta älykäs ja haastava katse, johon jäin koukkuun. Ymmärrätkös..? Ei tarvitse olla tietyt ulkonäkökriteerit täyttävä ollakseen fiksu ja älykäs.

et tunne fyysistä vetoa mieheesi. En tiedä miehestäsi, mutta minusta olisi hieman surullista jos naisystäväni ei pitäisi ulkomuodostani. Ei minua tarvitse kehua tai pitää maailman komeimpana, koska en sitä ole, riittää että pitää miellyttävän näköisenä.

Mutta kuten sanoin, en usko että tämä ulkonäköasia on minkäänlainen ongelma eikä se sitä kokemuksieni perusteellakaan ole. Lähinnähän keskustelu lähti sivuraiteille, koska sinä tartuit yksittäiseen asiaan niin voimakkaasti.

• Ol'Lady*

et tunne fyysistä vetoa mieheesi. En tiedä miehestäsi, mutta minusta olisi hieman surullista jos naisystäväni ei pitäisi ulkomuodostani. Ei minua tarvitse kehua tai pitää maailman komeimpana, koska en sitä ole, riittää että pitää miellyttävän näköisenä.

Mutta kuten sanoin, en usko että tämä ulkonäköasia on minkäänlainen ongelma eikä se sitä kokemuksieni perusteellakaan ole. Lähinnähän keskustelu lähti sivuraiteille, koska sinä tartuit yksittäiseen asiaan niin voimakkaasti.

noinkin - etten tunne fyysistä vetoa mieheeni..???
        Tunnen vielä pitkän ajan jälkeenkin häntä kohtaan hyvin voimakasta vetoa, ja seksielämämme on kaikin puolin erittäin tyydyttävää. Mieheni ei ole ensimmäinen pitkäaikainen kumppanini, joten jonkinlaista vertailupohjaa lyötyy. Rakastettuni on mielestäni hyvin karismaattinen ja seksikäs - vaikkei mikään adonis olekaan. Kas, aivot kun ovat ihmisen tärkein seksuaalielin, jollet sitä tiennyt... No, nyt mennään taas niille mainitsemillesi sivuraiteille - koska naapurin tyttöhän ei kaiketi ole mikään seksuaalinen olento, vaan siveellisesti sanottuna tulevien lapsiesi äiti...

Hah, ja miksi en olisi tarttunut yksittäiseen asiaan...? Etkö siis seisokaan mielipiteittesi takana..?

• höhhöhhh
        Ol'Lady* kirjoitti:

lady. Sille ei vain voi mitään, että tietynlainen ulkomuoto/olemus viehättää! toista viehättää hoikka ja toista pyöreämpi. Kyllä kaikille löytyy ottaja.
        Mitä siitä nyt tulisi jos väkisellä yrität seurustella sellaisen kanssa, jonka olemus ei viehätä?? veikkaan että ei siitä mitään hyvää seuraa, kummallekaan.
        Toki luonne on tärkein, mutta ei ulkoista olemustakaan voi mitenkään jättää kokonaan huomiotta.
        Jos ap. on huomannut että viehättyy hoikista, niin anna hänen pitää makunsa.

• vanha akka

neuvoisin,että älä ole niiin tarkka tuosta "entisestä elämästä".
        Jos on likka viettänyt "paheellista elämää" nuorena,siitä viisastuneena hän on kasvanut mittoihin joita kiltti ,kokematon naapurintyttö ei voi ehkä milloinkaan saavuttaa.
        Kirjoista on helppo lukea,mutta vasta itse koettuaan tajuaa,mitä elämältä EI halua.
        Muista anteeksianto jne.Löydät aarteen. Äläkä missään tilanteessa kaivele menneitä! Menestystä.

• parisuhteenepäyhtälö
        vanha akka kirjoitti:

neuvoisin,että älä ole niiin tarkka tuosta "entisestä elämästä".
        Jos on likka viettänyt "paheellista elämää" nuorena,siitä viisastuneena hän on kasvanut mittoihin joita kiltti ,kokematon naapurintyttö ei voi ehkä milloinkaan saavuttaa.
        Kirjoista on helppo lukea,mutta vasta itse koettuaan tajuaa,mitä elämältä EI halua.
        Muista anteeksianto jne.Löydät aarteen. Äläkä missään tilanteessa kaivele menneitä! Menestystä.

"Paheellista elämää" viettänyt/kokeillut tyttö sopii vain vähintään saman kokeneelle pojalle. Menneet on paras käydä yhdessä huolella läpi, koska ihminen on nimenomaan yhtä kuin siihen astiset kokemukset. Älkää hyvät ihmiset lähtekö selvittämään kaikessa laajuudessaan sitä, mitä elämältä ETTE halua! Anteeksianto on paikallaan silloin, kun toinen todella toivoo tehtyä tekemättömäksi - ei silloin, kun toinen on onnellinen kokemastaan.

• rigjzhdF

Sanoisit suoraan vaan, että haluaisit näpsäkän tytön, joka on täysin omistautunut sinulle ja tulevalle perheellenne eikä halua "omaa elämää". Mieluummin sellainen, joka muuttaa äitin ja iskän luota suoraan yhteiseen kotiinne, niinhän..?

• Naapurinpoika vain

Enkö minä sanonut melko suoraan? En todellakaan halua lasteni äidiksi naista, joka ei ole omistautunut lapsilleen! Ja haluan itse miehenä ja toivottavasti tulevana isänä omistautua perheelleni.

Suurin osa opiskelijoista varmaankin muuttaa pois vanhempiensa luota kun opinnot alkavat. En tiedä mistä keksit tuon iskän ja äitin luona asumisen. Se ei ole kovin yleistä Suomessa, enkä pidä kovin terveenä sellaista eteläeurooppalaista tyyliä, että vielä 30-vuotiaana asutaan vanhempien luona.

Mitä tarkoitat "omalla elämällä"? Ryyppäämistä ja bilettämistä? Sitähän se elämä tuntuu monelle nykyisin olevan. Siinä elämän välissä vain käydään töissä tai koulussa viisi päivää viikossa.

• question....

joku fiksu ja älykäs tyttö hankkisi korkeakoulututkinnon vain alkaakseen lapsiesi äidiksi..?

• Naapurinpoika vain

Koulutus hankitaan, että saadaan hyvä työpaikka. Lähden siitä ajatuksesta, ettei minulla tulevaisuudessa ole varaa elättää perhettäni yksin, vaan myös naisen on käytävä töissä. Tietysti jos niin mukavasti kävisi, että olisikin, niin sehän olisi vain hyvä asia. Sitten nainen voisi päättää käykö töissä vai jääkö kotiin lasten kanssa.

• enkö ollutkaan naapurintyttö?

Haistan perfektionismia ilmassa. Hei, ei kukaa oo täydellinen. Maailma vaatii liian paljon nykyään; pitää olla nätti, pitää olla fiksu, pitää olla kiltti ja sulonen, pitää olla urheilullinen ymym...

• on meitä vielä

Minä sovin jokaiseen kohtaa, kukaan muu ei koskaan sitä ole arvostanut. Vaan minua on aina haukuttu mm. tylsäksi ihmiseksi. Joten ymmärrän hyvin miksi kukaan ei halua enään olla tuollainen, Itse olen pitänyt pintani, vaikka aina joku marmattaa.

Unelmatyttöni on aika perinteinen naapurintyttö.

Luonne:
      - kiltti, rauhallinen ja maanläheinen Olen. Aina sanotaan, että olen muka kaikille liian kiltti, Tykkään liikkua luonnossa, minulle kelpaa ihan tavalliset asiat, arvostan perinteisiä asioita. Liian moni ihminen elää ihan haaveissa, kaiken pitäisi olla täydellistä ja viimeisen päälle. Mikään vanha ei kelpaa, aina pitää olla uutta ja parempi kuin muilla.

- hyväkäytöksinen ja fiksu. Osaan käyttäytyä ja lukea eri tilanteita. Tiedän miten eri tilanteissa käyttäydytään ja tomin sen mukaan. Olen asiallinen ja kohtelias. Olen ennemmin takaa alalla kun huomion keskipiste.

Elämäntyyli:
      - ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin En ole koskaan ollut mikään bilehile, viihdyn kotona ja arvostan kotona olemista, En ole koskaan nähnyt mitään järkeä juosta joka viíkonloppu jossain ja tuhlata rahojaan viinaan, minusta rahoille on paljon parempaa käyttöä. Ennemmin säästän ja sijoitan joskus johonkin kannattavampaan. Lyhyin suhteeni on kestänyt 2 vuotta ja seuraava 4. En ole koskaan harrastanut mitään yhden yön juttuja. MInusta ei ole siihen. En voisi edes kuvitella itseäni sellaisessa tilanteessa, en tajua miten joku pystyy lähtemään ventovieraan matkaan ja harrastamaan seksiä. Minun on rakastettava miestä jonka kanssa menen sänkyyn. Olen käynnyt lukion ja tällä hetkellä opiskelen lisää.

- ei harrasta irtoseksiä: seksi kuuluu vain rakastavaan parisuhteeseesn, tähän vaystasinkin jo, eli en pystyisi siihen. Seksi ja rakkaus kuuluvat yhteen. Seksi on yksi väline näyttää rakkautta. En ole mikään uskovainen edes!
      - ei juo itseään humalaan, ei polta tupakkaa En ole koskaan polttanut tai maistanut, koska minusta siinä ei ole mitään järkeä. En ymmärrä edes mitä tupakalla tekee, ei siitä ole muuta kuin harmia, kulutan ajan ja rahat johonkin fiksumpaan. En ole koskaan ollut humalassa, vaikka olenkin juonnut. Haluan pystyä huolehtimaan itsestäni ja haluan että minulla on ote tilanteeseen.

- käy harvoin baareissa, viihtyy paremmin kotona En viihdy baareissa, rakastan kotona olemista, esim kainalossa. Tästäkin minua haukutaan ja pidetään tylsänä ja minulla ei ole siis mitään elämää.

- harrastaa sen sijaan urheilua ja kulttuuria lenkkeilen, kovin kulttuuri ihminen en ole
      - perhetyttö: arvostaa perhettä yli kaiken, haaveilee lapsista sekä tavallisesta keskiluokkaisesta elämästä, ei kunnianhimoisia urasuunnitelmia Arvostan perhettä ja haluan lapsia, ei urasuunnitelmia erityisemmin, mutta ei minua haittaisi jos menestyisin, mutta se ei menisi perheen edelle.

- ei perusta tuhlailevasta elämäntyylistä: merkkivaatteista, jatkuvasta sisustamisesta, kalliista autoista, ylisuurista luksusomakotitaloista, maailmanmatkailusta jne. vaan tyytyy vaatimattomampaan elämään. Tyydyn ja olen aina joutunut tyytymään, joskus on kiva saada jotain uutta, mutta ei se tunnu miltään jos jatkuvasti saa kaiken haluamansa, sen jälkeen himo vaan kasvaa ja ei koskaan tule onnelliseksi saamistaan asioista, sillä mikään ei riitä.

Ulkonäkö:
      - perussievä ja hoikka olen hoikkka ja kauniiksi kehuttu
      - siisti ja huoliteltu olen siisti ja meikkaan päivittäin tarpeen ja sen mukaan mihin olen menossa
      - ei pukeudu "seksikkäästi" (=paljastavasti) tai niihin muodikkaisiin design-rytkyihin pukeudun aisallisesti, mutten liian tylsäksi.

Ainoa ongelma on, että tällaiset tytöt ovat tainneet hävitä maankamaralta. Tuntuu siltä, että kaikkia opiskelukavereitani kiinnostaa ryyppääminen ja naiminen (tai "bilettäminen", kuten he sitä kutsuvat) enemmän kuin mikään muu. Ja ne harvat järkevät ja fiksut tytöt, jotka eivät biletä, taas haaveilevat kansainvälisestä ja menestyksekkäästä urasta, jolloin perhe jää taka-alalle. En tiedä johtuuko tämä alastani (kauppatiede), tuntuu että ainakin oikkaritytöt ovat samanlaisia. Muiden alojen opiskelijoita en tunne niin paljon, että osaisin sanoa. Minulla on ihan samanlaiset tunteet kun sinulla, ymmärrän tunteesi.

Jos tunnistit itsesi viestistäni, toivoisin että hihkaisisit itsestäsi. Hihkaisen, mutta aloin juuri seurustelemaan, toivottavasti tämä mies tyytyy minuun, Molemmat edelliset halusivat juuri tuollaisen naisen jota edellä kuvailit.

• Naapurinpoika vain

että tämä kaveri ymmärtää miten onnekas on :)

• on meitä vielä

että tämä kaveri ymmärtää miten onnekas on :)

Toivotaan, että ymmärtää, naapurinpoikiakin tuntuu olevan harvassa, niin jospa nyt onnisti!

• jännittävämpi tapaus itse

Mun ystävä,siis toinen nainen,ei saa olla liian lälly mutta ei siilitukkainen tatskafemakko myöskään.Ripaus discoa,jotain sellaista anarkistista taiteellisuutta,inhimillisyyttä.Mulle on sanottu,että voisin erkaantua marijuanaa polttavien kaidalta tieltä pudonneiden seuraan.Päättelin analyysistä,että jospa olisin vertaistukena ja ystävänä sellaiselle ihmiselle,joka haluaa tukea hallitsemaan omaa huumeongelmaansa.Päätin,että en kykenisi hylkäämään noidaksi mopotettua kaveriani,jolla on lievä kannabisriippuvuus.Itse menin laillisista psyykelääkkeistä uimataidottomaan mielentilaan!
      Saan valtavasti energiaa ihmisistä,joilla on omaa luonnetta,tempperamenttia,ja pelkään liian alistuvia pavlovin koiria.Pavlovilaisten koirien kanssa alan pelätä opettajahahmon,auktoriteetin,ilmestymistä.En halua saneltuja ohjeita diktaattorimaisista johtajahahmoista! Mun mielikuva "esimiehestä" on taiteellinen johtaja..Hyvä ystäväni saisi olla myös taidetyyppi,esimerkiksi laulua harrastava hippi.Rakastan talkoohenkisiä tapahtumia,joissa vaikkapa pestään auto yhdessä ja kuunnellaan BlackEyed Peasiä.

• PAUKKURAUTA 1082

MUN NAINEN OIS SELLAINEN ELOVEENANAINEN JA SITTEN ENNEN KAIKKEA SELLAINEN KAIKKIEN RAKASTAMA.IHANNOIMA.KAHDETIMA.VÄRIKÄS.PERSOONALLINEN.AVOIN.SUOSITTU

• nainen_22

vähän ristiriitaisia ovat ehtosi:

"ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin"

"Ja ne harvat järkevät ja fiksut tytöt, jotka eivät biletä, taas haaveilevat kansainvälisestä ja menestyksekkäästä urasta, jolloin perhe jää taka-alalle."

Harmittava tosiasia on vain nykyään se, että lapsia/perhettä ei voi ennen kolmivitosta hankkia, jos haluaa hyvälle koulutukselleen vastinetta.

Lisäksi yliopistopojat (oletan, että opiskelet edelleen, kun puhut opiskelukavereista) yrittävät monesti etsiä tätä naapurintyttöä baareista (sedulat) itsekin alkoholin vaikutuksen alaisena. Sitä saa mitä tilaa.

• Se naapurin tyttö

Kaikki muut ominaisuudet löytyy, mutta täytyy todeta, että koska viihdyn paljon kotonakin, haluan sisustaa sen viihtyisäksi. Eli sisäinen sisustusintoilija sykkii sisällä. Merkkivaatteitakin löytyy, mutta mitään pissistyylisiä eivät ole. Urheilullisia ja semmosia, joissa on mukava kulkea. Eikä palella :)

Minä taas olen etsinyt niitä kunnollisia miehiä niiiin kauan etten edes muistakaan miten kauan... Kun vaan saisi olla onnellinen ja terve. Elämänarvot kohdillaan...

• mielenkiinnosta???

(ei aloittaja)Että minkälainen olio se kunnollinen mies voisi olla?Tahtoo nykyään olla se halu olla kunnollinen varmin keino pysyä poikamiehenä..tai sitten ymmärrän sen asian jotenkin erilailla.Eli olis mukava tietää vähän olenko itse väärässä?

• nextdoorgirl

Totuushan tässä on että naapurintytöt eivät suinkaan ole mihinkään kadonneet, vaan he ovat valitettavan usein varattuja. Kun vielä lukio iässä poikia kiinnostavat koulun suositut tytöt, jotka vaihtavat poikaystäviä kuin sukkia niin korkeakouluiässä naapurintytöt ovat ne joiden kanssa asetutaan aloilleen kun lukio aikaiset suositut tytöt bilettävät pöhöttyneinä tai kiroavat elämäänsä teiniäiteinä. Kun naapurintyttö alkaa seurustella hän tekee sen vakavassa mielin ja syventyy suhteeseen niin voimakkaasti että ikään kuin katoaa maanpäältä jonka seurauksena tuntuu siltä kuin koko ihmisryhmää ei olisi olemassa.
      Naapuintyttöihin on vaikeaa törmätä missään sillä heidän ominaispiirteihinsä kuuluu kotona viihtyminen eikä niissä baareissa notkuminen. Oletko etsinyt oikeista paikoista? Ja naapurintytöt ovat myös usein erittäin ujoja mitä tulee vastakkaiseen sukupuoleen tai ainakin tämä naapurintyttö, joten heidän piirittämisensä voi olla melko paljon vaikeampaa kuin "bilehileiden".
      Itse olen oikein klassinen naapurintyttö; nätti, ujo ja herttainen yliopisto-opiskelija. En halua heilua kännissä, tupakoida tai harrastaa irtosuhteita. Haluan miehen joka arvostaa minua, oman perheen, ammatin jossa koen tekeväni jotain merkityksellistä ja mahdollisuuden tehdä asioita joista nautin kuten matkustaa, vaeltaa luonnossa ja kuokkia kukkapenkkiä mökillä.

• Mietikkää :)

...että onko aina kaikki vain mustaa valkoisella? Kyllä on tyttöjä, jotka ovat "naapurintytön" ja "bilehileen" välimaastosta... Jotka esim. satunnaisesti juhlivat, mutta kuitenkin viihtyvät myös kotona ja hoitavat opiskelun kunniakkaasti. Että niin!

• -naapurintyttö-

Tässä olisi tyttö, joka

-on kiltti, fiksu, maanläheinen ja kaikinpuolin mukava; silti kiinnostava omanlainen persoona
      -mielestäni yksi elämän tärkeimmistä asioista, ellei tärkein, on oppia rakastamaan muita niinkuin itseään

-en ole koskaan juonut alkoholia
      -olen neitsyt
      -en ole koskaan tykännyt bilettää tai käydä baareissa, siispä en harrasta kumpaakaan näistä
      -arvostan terveellisiä elämäntapoja
      -inhoan kaikkea pinnallista; nykynuorissa ja lapsissa pinnallisuus näkyy koko ajan vain enemmän
      -olen ylioppilas, ja toivon tekeväni tulevaisuudessa työtä muiden ihmisten auttamiseksi
      -perheeni on minulle kaikki kaikessa, ja olen onnellinen että minulle on suotu ihanat ja rakastavat vanhemmat sekä paljon siskoja ja veljiä
      -haluan myös itse perustaa perheen, jolloin saan jakaa rakkauttani muillekin
      -en halua tieten tahtoen herättää miesten haluja pukeutumalla seksikkäästi tai provosoivasti
      -ainakin muiden ihmisten kommenttien perusteella olen nätti/kaunis
      -pukeudun aina siististi, edes ruokakauppaan en lähde mitkä tahansa ryysyt päällä (ei tarkoita että meikkaan ensin 2 tuntia ja laitan hiukseni ym, sillä en juurikaan meikkaa)
      -hyväksyn itseni tällaisena kuin olen ja pidän itseäni kauniina, niinkuin kaikkien pitäisi

-haluan löytää itselleni miehen, joka ajattelee näistä asioista jokseenkin samalla tavalla

Itse olen 19-vuotias, olisi mielenkiintoista tietää kuinka vanhasta 'miehestä' on kyse?

• -naapurintyttö-

kirjoituksestani jo huomannut, kyllä, olen uskovainen.:)

• naapurintyttö aina

Täälläpäin minä ainakin olen juuri tuollainen naapurintyttö :o

• jasper___87

Täsmälleen samanlainen olisi minunkin unelmatyttöni, mutta eipä tuollaisia juuri tapaa missään. Tosin opiskelen kanssa kauppatieteitä. johtuneeko sitten siitä ;D

• villikko sankaritar

Nainen joka malttaa olla ahdistelematta kanssaihmisiään on ihanteeni.Voisi olla kiva naapurinakin.En jaksa olla yhteyksissä ihmisiin jotka ovat suvaitsemattomia.Rikollisuus on naisessa naurettava piirre.Väkivaltainen nainen joka leikkii fasistia on säälittävä purnukoidensa ja heiluvan käsilaukkukamansa kanssa,onneksi olen itse normaali eivätkä vartijat pysäytä mua Vuitton-liikkeissä missään päin maailmaa.Naapurintyttö on käsite joka tuo mieleen kirjailijasiskokset Merja ja Marvi Jalo.Terveisin ekologinen tulevaisuuden toivo.

• asdasg42

Nykyajan kulttuuri luo paineita ihmisille. Jokaisen pitäs saaha paljon rahaa ja seksisuhteita. Nykyajan ohjelmissakin höpötetään orgasmeista ja neitsyyttä/poikuutta pidetään hävettävänä.

• Arte & Labora

Mikä tylsistyttävä luolamies. Herranjestas. Miehenä oikein hävettää että tällaisia "Suomisen Ollin isukkeja" on vielä olemassa.

Yliopistoaikoina juopottelin, poltin tupakkaa (ja muutakin) ja sekaannuin arveluttaviin naisiin (tätä olin toki harrastanut jo aiemmin). Tapasin lopulta NAISEN (en mitään vastenmielistä ja pervessiä tytöntylleröä), joka oli myös nähnyt elämää, opiskellut ja tutustunut myös kohtuudella Bachuksen antimiin. Hyvä niin sillä kun lopulta asetuimme aloillemme, lakkasimme käymästä baareissa ja aloimme omistautuneeksi isäksi ja äidiksi, tiesimme että ei tule enää sellaista aikaa jolloin olisi nähtävä millaista siellä aidan toisella puolella on. Synnistä oltiin jo nautittu ihan riittämiin ja kiikustuolissa voi sitten naureskellen muistella kuinka suuteli kiihkeästi sitä uhkeaa humanistityttöä vahvassa punaviinihumalassa Kolmen sepän patsaalla vappuna -98.

Itse arvostan naista joka seisoo tukevasti omilla jaloillaan. Haluaa asioita myös itse ja on ylpeä naiseudestaan. En tarvitse mitään neitseellistä äidinkorviketta sillä oidipaalinen kehitysvaiheeni meni sujuvasti ohi jo ennen esi-puberteetin alkamista.

Naiset, teidän on vapautettu kahleista älkääkä alentuko tällaisten tylsien luolamiesten kotiorjiksi. Nauttikaa elämästä! Nuoria olette vain kerran!

• ....

naisen kirjoittama teksti...

• hahaha!
        .... kirjoitti:

Kyllä varmasti joku romanttinen mieshenkilö kirjoittaisi syntisistä seikkailuistaan muistaen juuri kiihkeän suudelman Kolmen sepän patsaalla ja nimenomaan punaviinistä humaltuneena...

• Arte & Labora
        .... kirjoitti:

Miksi ihmeessä olisi? Luuletko sä että se on AIKUISILLE miehille joku suuri haave että puoliso on joku koskematon impi? Te nuorukaiset tietysti vielä haudotte tällaisia hiekkaan piirrettyjä fantasioita mutta miksi?

Eniten huvittaa kuinka toisaalla täällä ollaan kovasti kriittisiä esimerkiksi Islamin naisiin kohdistamia siveyspaineita mutta pohjimmiltaan suomalaiset poikasetkin haaveilevat jostain huntuun piilotetusta neitsyestä.

Seksi on kivaa! Te ressukat ette tiedä mitä iloja itseltänne kiellätte ja täysin suotta! Jollain tavalla ymmärrän jos asiaan liittyy jokin uskonnollinen vapaus mutta alkuperäisellä kirjoittajalla taitaa kyseessä olla lähinnä heikosta itsetunnosta kumpuava epäluuloisuus ja mustasukkaisuus.

Hiukan pidemmälle kun elämässä menee niin huomaa että hämmästyttävän monesta näistä "kilteistä tytöistä" kuoriutuu vielä tuossa kolmenkympin paikkeilla aikuinen nainen ja silloin nämä rippikoulurakkaudet ovat kyllä lujilla. Jotkut kestävät, useimmat eivät.

• Maria23

Kyllä tuollaisia naapurintyttöjä on vielä olemassa, olet liikkunut selvästi väärissä paikoissa. Mulle monesti saatetaan sanoa ihan lyhyenkin tutustumisen jälkeen että vaikutan kiltiltä ja söpöltä naapurintytöltä, kai se sitten jotenkin näkyy päällepäin. Niin ja opiskelen yliopistossa maantiedettä. Jotenkin tuntuu, että ehkä juuri humanistisilla tai yhteiskuntatieteellisillä aloilla on enempi naapurintyttöjä, ei kauppatieteilijöissä, oikeustieteilijöissä jne. Poikkeuksiahan tietenkin aina on!

Mutta uskon että tärkein syy, mikset näitä tapaa on se, että naapurintytöt yleensä seurustelevat. Meille kun juuri perhe on tärkeä. Omista kavereistanikin sellaiset naapurintyttö-tyypit ovat niitä jotka ovat seurustelleet pitkään ja vakavasti. Itsekin kohta viisi vuotta.

• inlinfff

Höh, kaikki naapurintytöt seurustelevat. Mistä te sitten löydätte miehenne? Sieltä yliopistoltako?

• maria23
        inlinfff kirjoitti:

Höh, kaikki naapurintytöt seurustelevat. Mistä te sitten löydätte miehenne? Sieltä yliopistoltako?

Poikaystävät löytyy usein kaveripiiristä, jonkun tutun kautta jne. Monilla ketkä on alkanut seurustella nuorena poikaystävä on löytynyt samasta koulusta tai samalta luokalta. En tosiaan käy usein baareissa, mutta hassua kyllä löysin poikaystävän baarista, olin just täyttänyt 18 ja sillon tuli jonkin verran käytyä jossain viihteellä. Hyvä idea muuten tutustua kiltteihin tyttöihin on hankkia vaikka koiranpentu, ainakin helppo alottaa keskustelu ja varmaankin tytöt lähestyy ja tulee kyselee koirasta lenkillä;) tosin ei ehkä hyvä motiivi hankkia koiraa vaan naisten takia jos ei tykkää eläimistä..

• Tosi on

Ei ole ei.

"Naapurintyttö" jonka kutsumista kylään tuossa aioin (asuu oikeasti naapurissa ja täyttää osan noista kriteereistä) näköjään omaa jo päälle 30-vuotiaan renttumaisen kaljamahaa omaavan miesystävän jonka luona käy paneskelemassa.

• täälläkin yksi

Täällä yksi kuvailemasi nainen! Ei me olla mihkään kadottu, vaan mietitään ihan samoin, että naapurin pojat ovat kadonneet olemasta! Yhden voisin ottaa itselleni, ihan siis naapurinpojan!

• täälläkin yksi

minulla EI ole uskonnollista vakaumusta! Joten kyllä meitä naapurin tyttöjä löytyy normaaleistakin naisista!!!!

• papacid

Tuosta listasta ei puuttunut kuin sädekehä pään päällä.

• Fascia

Jos otetaan vain tuo luonne osuus, niin aika monet nuoret naiset osuvat tuohon kategoriaan, sanoisin jopa enemmistö. Äänekkäät vähemmistöt vaan pitävät niin kovaa melua itsestään ;)

• höööömmmm..

unelmamieheni on:

Luonne:

Elämäntyyli:
      - ei ole viettänyt "hurjaa nuoruutta" (=kännännyt ja nainut ympäriinsä) vaan on sen sijaan hankkinut hyvän koulutuksen ja kenties jo ammatinkin
      - ei harrasta irtoseksiä: seksi kuuluu vain rakastavaan parisuhteeseen
      - ei juo itseään humalaan, ei polta tupakkaa
      - käy harvoin baareissa, viihtyy paremmin kotona
      - harrastaa sen sijaan urheilua ja kulttuuria
      arvostaa perhettä yli kaiken, ei petä heti tilaisuuden tullen.
      osaa tehdä ruokaa, on huumorintajuinen, auttaa kotiöissä eikä oleta että nainen on monitoimikone.
      romanttisuus silloin tällöin on suotavaa.

ulkonäkö:
      peruskomea ja lihaksikas
      siisti ja huoliteltu
      ei pukeudu pelkkiin raksarytkyihin/verkkapukuun/collegepukuun saati ole mikään wannabe gangsta

oi missä olette komeat "peltomiehet"...

• Kestä totuus

"peruskomea ja lihaksikas"

Nainen kun sanoo jotain tälllaista niin se tarkoittaa ehkä 25% miehistä eli niitä komeimpia.
        Loput ovat heille liian läskejä, laihoja, läskinlaihoja, lyhyitä, liian vaaleita, liian kesyn näköisiä, liian säyseän näköisiä, nörtin oloisia, olmeja, liian lihaksikkaita, mahakkaita tai vain liian tavallisen näköisiä.

Joten kerro ihan totuus mitä etsit äläkä valehtele:
        "oi missä olette komeat "peltomiehet"... "

Komeaa lihaskimppua, loppu on vain turhuutta mitä et kaipaa kuitenkaan.

• No tässä olisi..

..lähes kriteerit täyttävä.

Kiltti, rauhallinen, (maanläheinen nyt vaatisi vähän tarkentamista, en viihdy metsässä tai harrasta metsästystä) hyväkäytöksinen ja fiksu (sellaiset perushyvät käytöstavat, jotka alkavat olla aliarvostettua hypetystä).

En ole viettänyt mitenkään hurjaa nuoruutta, alkoholia on tullut kokeiltua, mutta en keksinyt mikä siinä olisi ollut "se juttu", joten jätin pois (ja muutuin kavereiden mielestä tylsäksi). Minulla on ollut kaksi pitkää parisuhdetta (en siis ole ihan teini enää), kumpikaan ei vastannut noita alkuperäisen kirjoittajan kriteereitä, vaan "tyydyin vähempään". Hyvää koulutusta ei ole (mikäli se tarkoitta korkeakoulututkintoa), mutta hyvä ammatti ja hyvinkin riitttävä toimeentulo on ollut jo vuosia. En ole harrastanut irtoseksiä, en myöskään polttanut koskaan. En viihdy baareissa ja ravintoloissa käyn vain syömässä hyvin. Viihdyn hyvin kotona ja monessa muussakin paikkaa, tärkeintä on sellainen rauhallinen ja mukava tunnelma, eli jo pelkkä vappuhulina kaupungilla pistää päätäni särkemään :) En harrasta perinteisessä mielessä urheilua, tietty mukavuustaso on kuitenkin elämään löytynyt ja hikihatussa rehkimiseen ei ole löytynyt syytä.. miksei hyvä seura voisi tähän vaikuttaa. Osaan toki ruokaa tehdä.. jos vain saan ohjeet käyttööni, lopputulos ei aina ole paras mahdollinen :) En ole himokultturisti, mutta jotain siitäkin ymmärrän ja perhearvot ovat tärkeitä. Huumorintajuiseksi minua ovat sanoneet vain minut vähän paremmin tuntevat, sillä huumorintajuni on ehkä hieman erilaista.. en jaksa nauraa valmiiksi nauretuille suomisketseille tai "hauskoille" kotivideoille, joissa vanhempi kuvaa kun lapsi pyöräilee täysillä seinään tjsp. (siinä kohtaa lentäisi itseltäni kamera mäkeen ja juoksisin ottamaan lapsen kiinni). Kotitöiden "jako" ei ole ollut aiemmissa suhteissa koskaan ongelma, joten tasaisesti ne ovat ilmeisesti jakautuneet, tosin mitään himosiivoojia ei exät olleet, enkä minäkään, eli mitään suurta stressiä ei viikkosiivouksistakaan otettu. Romanttinen olen.. mutta mistä löytää naisen, jolla romanttisuus säilyy papin aamenen jälkeen.

Mutta sitten ne pahimmat puutteeni (näemmä):
        En ole komea ja lihaksikas, olen tavallisen näköinen ja hoikka. Pukeudun kyllä siististi ja huolitellusti, edellyttäähän sitä jo työnikin. Tuo "ei pukeudu pelkkiin" on luettavissa myös siten, että joskus pitäisi.. mutta minä en pukeudu raksarytkyihin (maksan mieluummin jollekin joka tietää ja osaa sen homman paremmin kuin minä), enkä verkkareihin (ehkä nämäkin ovat kehittyneet, ei vain ole ollut tarvetta), kuten en myöskään collegepukuun (??)

Peltomiestä minusta ei saa.. mutta hei! Noita maajussejahan on maaseudut pullollaan, pientä koulutusta (naisen puolelta), niin hyvä tulee :)

• Maalaistollo.

ovat metsätöissä ja kyntämässä, eivät ne köökissä pyöri naisten jaloissa.

Sinä varmaan olet valmis lähtemään klo neljän aikaan yöllä auraamaan teitä traktorilla, niin mies voi keitellä aamupuuron valmiiksi siksi kun tulet takaisin. Eihän mies sentään mikään monitoimikone ole?

• en edes juo

ja mersu?

• nainen rajalta*
        Kestä totuus kirjoitti:

"peruskomea ja lihaksikas"

Nainen kun sanoo jotain tälllaista niin se tarkoittaa ehkä 25% miehistä eli niitä komeimpia.
        Loput ovat heille liian läskejä, laihoja, läskinlaihoja, lyhyitä, liian vaaleita, liian kesyn näköisiä, liian säyseän näköisiä, nörtin oloisia, olmeja, liian lihaksikkaita, mahakkaita tai vain liian tavallisen näköisiä.

Joten kerro ihan totuus mitä etsit äläkä valehtele:
        "oi missä olette komeat "peltomiehet"... "

Komeaa lihaskimppua, loppu on vain turhuutta mitä et kaipaa kuitenkaan.

tuossa taas nähdään tyypillinen miesten kommentti, jos nainen kirjoittaa mitä voisi toivoa mieheltä..
        "niin, te naiset vaan haluutta pelkkiä hyvännäköisiä miehiä"..niin halutaankin hyvännäköisiä, hyvätapaisia, koulutettuja, uskollisia ja huumorintajuisia miehiä..eikä sovi unohtaa "vehkeen" kokoa, ei siis mitään "minimunia" kiitos, muttei mitään "melojakaan".

kuka nainen OIKEASTI ihastuisi sohvaperunamieheen, joka ryyppää joka viikonloppu, ei välitä ulkonäöstään ja huolehdi hygieniastaan, miehestä jonka ulkomuotoa voisi kuvailla rantapalloksi tai juntiksi.

kyllä miehetkin vaativat että "naisen pitää olla kaunis kuin malli, ja olla alipainoinen pituuteensa nähden, tissit pitää olla, sen verran älliä että ymmärtää pysyä nyrkin ja hellan välissä, naisen pitää olla miehensä orja ja avata suunsa vasta kun mies antaa luvan, seksiä pitää saada ainakin se 5x päivässä"...JNE

ja luulette vielä noilla kriteereillä saavanne naisen itsellenne...hohhoijakkaa..

• ...
        nainen rajalta* kirjoitti:

tuossa taas nähdään tyypillinen miesten kommentti, jos nainen kirjoittaa mitä voisi toivoa mieheltä..
        "niin, te naiset vaan haluutta pelkkiä hyvännäköisiä miehiä"..niin halutaankin hyvännäköisiä, hyvätapaisia, koulutettuja, uskollisia ja huumorintajuisia miehiä..eikä sovi unohtaa "vehkeen" kokoa, ei siis mitään "minimunia" kiitos, muttei mitään "melojakaan".

kuka nainen OIKEASTI ihastuisi sohvaperunamieheen, joka ryyppää joka viikonloppu, ei välitä ulkonäöstään ja huolehdi hygieniastaan, miehestä jonka ulkomuotoa voisi kuvailla rantapalloksi tai juntiksi.

kyllä miehetkin vaativat että "naisen pitää olla kaunis kuin malli, ja olla alipainoinen pituuteensa nähden, tissit pitää olla, sen verran älliä että ymmärtää pysyä nyrkin ja hellan välissä, naisen pitää olla miehensä orja ja avata suunsa vasta kun mies antaa luvan, seksiä pitää saada ainakin se 5x päivässä"...JNE

ja luulette vielä noilla kriteereillä saavanne naisen itsellenne...hohhoijakkaa..

Ulkoisten ominaisuuksien toivominen on ole korrektia. Rumiluksen pitää kelvata. Huomasit kai, että ketjun aloittaja sai aikaan vastaavan reaktion naisessa. Edes perussievää naista ei saa toivoa, ja te vielä kehtaatte toivoa komeaa peltomiestä!

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8492600/40125150

• -mirkku-

Kirjoitat hyvin kärjistäen. Monet nuoret naiset haluavat joskus käydä vähän bilettämässäkin. Ei se ole fiksuudesta pois. Toki bilettäminenkin voi mennä överiksi, mutta onko nainen mielestäsi heti bimbo, jos hän bilettää joskus?

Itse en viihdy örveltäen ja ympäriinsä naiden, mieluummin luen vaikka kirjaa kotona, mutta joskus täytyy käydä vähän hummaamassa. Kavereiden kuulustellessa illan tapahtumista saatan kuulostaa juuri tuollaiselta "bilettäjä-bimbolta" :D

• ...

Kerro mitä voit tarjota vastapalvelukseksi? Missä on sun ansioluettelosi?

• naapurintyttöjä

Tunnistin itsestäni suurimman osan noista "vaatimuksista". Omasta mielestäni olen todellinen äitihahmoja haluan jakaa rakkauttani puolisolle ja lapsille enemmän kuin mitään muuta. En tunne kuitenkaan olevani tylsä, koska mieluusti haluaisin tulevaisuudessa tehdä muutakin kuin istua kotona. En myöskään ole hirveän uskonnollinen, mutta uskonto ei ole minulle todellakaan vastenmielinen asia. Todellakin olen sitä mieltä, että tällainen elämäntyyli ei ole ainakaan miesten mieleen, koskaan en ole seurustellut vakavasti ja olen kuitenkin yli 20-vuotias. Omasta mielestäni kaunis, hieman pullea kylläkin. Kuitenkaan en itse ole koskaan tavannu kaltaistani ihmistä, sillä olen hyvin empaattinen ja muista välittävä ja se tuntuu nykyisin olevan aika katoava luonnonvara. Minulle ei vain poikaystäviä ole löytynyt, vaikka haluaisin sitä enemmän kuin mitään muuta. Kriteerit ei kyllä ole korkealla, mutta mitään kaljalle röökille haisevaa, karjala lippiksen omaavaa ja lenkkarit farkut yhdistelmää suosivaa junttia en halua. Onko liikaa vaadittu? Ja todellakin olen sosiaalinen, ettei siitä ole kyse. Missä mun miehet?

• Pikkuilves

No minä en ole vielä tuollainen (olen lukiossa enkä ole hoikka), mutta minusta "naapurin tytöksi" tuleminen kuulostaa hyvältä tavoitteelta. Sellainen haluaisin mielelläni joskus olla. :) Paras ystäväni on varmaankin juuri tuollainen tyttö lukuunottamatta sitä, että hänkin on vielä lukiossa.

• N.N.N.

...kunnes sinun kaltaisesi luonnehäiriöinen, vallanhaluinen peräkammarinpoika pieksi minusta ulos kiltteyden.

Nyt minulle on elämässä tärkeintä työ, minun OMA työni ja OMA elämäni.

Miehet ovat keskenkasvuisia pikku paskiaisia, jotka juoksevat antenni ojossa minne milloinkin ja vähät välittävät kenestäkään muusta kuin itsestään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5263
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4124
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3610
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3218
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2801
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2297
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1924
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1800
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1638
    Aihe