Nämä mallitko muka kokoa XXL!

Catttwalk

8

1610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollaan ylpeitä mitoistamme

      Pituus syö leveyttä ja päin vastoin, eli jos naisten pituus 185, ja mallit ovat nykyään lähes tuota kokoluokkaa, ja sitten vielä platopohjat, niin näyttää paljon hoikemmalta. Nuo ei silti ole nähneetkään mitään XL-kokoa.

      Nykyään normikoko näytöksissä on varmaan jotain 32-34? Moniko meistä mahtuu siihen mittaan, eikä varmaan mene jos pituutta on yli 175 cm, joka on mallien alin pituusmitta.

      MEITÄ JOHDETAAN HARHAAN

    • Pluskokoinen

      Samoin tuossa amerikkalaisessa Huippumalli haussa -ohjelmassa oli kaksi XL-mallia, jotka olivat kokoa 38. Mielestäni heitä ei olisi voitu kutsua XL-malleiksi, koska koko 38 on aivan normaali koko. Tietenkin kun lahganlaiha normikokoinen 0-koon malli laitetaan normaalikoisen viereen, näyttää se normaalikoinenkin isolta...

      Hienoa olisi, jos näytöslavoilla näkyisi enemmänkin näitä normaalikoisia ja ihan XL-malleja.

      • Iso tyttö?

        Seppälässä on Great Girls -osastolla numeroa 38, joka ei ole minun mielestäni mikään xxl-koko. Olin keväällä ostamassa puseroa Seppälässsä ja kyselin kokoa 38, jolloin myyjö neuvoi mut Great Girls -osatolle. Ilmoitin hänelle olevani normaalikokoinen ja etsiväni vaatteet muualta tästä lähtien.


    • Anarkiana

      ;-) Tosiaan mallimaailmassa jossa muut ovat kokoa 30-32 (ei 34 kuten tuossa ylhäällä väitettiin) on 38 jätiläinen.
      Todellisessa maailmassa XL on koko 48 joten XL malli on kymmenen kokoa pienempi kuin vaatekoko XL

    • XLkö?

      Aika hassua, kun tossa sivulla luki, että "XL - mallit ovat kokoluokkaa 40 - 44"! Kun siis koko 40 - 44 on noin M - L koko. Tai no, mallimaailmassa 40 - 44 varmaan on se "XL".

      • ja mitä väliä silläk

        Oikeastaan M on 36-38, L 40-42, ja XL 44-46

        Tai ainakin oli ennen kuin pissiskaupat muuttivat kirjainkokojensa vastaavuudet epästandardiin sen takia että pienellä pirkkoliisalla ei tule paha mieli kun joutuu ostamaan L-kokoisen vaatteen.


      • 18+3
        ja mitä väliä silläk kirjoitti:

        Oikeastaan M on 36-38, L 40-42, ja XL 44-46

        Tai ainakin oli ennen kuin pissiskaupat muuttivat kirjainkokojensa vastaavuudet epästandardiin sen takia että pienellä pirkkoliisalla ei tule paha mieli kun joutuu ostamaan L-kokoisen vaatteen.

        Höpö höpö. 1980- ja 90-luvuilla M-koko oli 38-40, L-koko 42-44 ja XL 46-48(?).
        M- ja L-koot tiedän tarkkaan, sillä olin noita kokoja (housuista ja trikootopeista M, joustamattomista paidoista ja päällystakeista L) ennen kuin kilot alkoivat karttua. Joskus 2000-luvulla entinen suosikkikauppani KappAhl rupesi muuttamaan luokituksiaan (MenkkaHaukka on ollut "luokaton" alusta lähtien, eli sovittamatta ei sieltä voi ostaa mitään) ja sen perässä muutkin, kuka ylös, kuka alaspäin.


    • ei suuri eikä pieni

      Tosi on. Koko XL on kovin pieni vaate tänä päivänä. Vastaa 1980 - luvun kokoa M. MInulla on neuletakki 1990-luvun alkupuolelta, se sopii päälleni kauniisti eikä näytä liian pieneltä. Koko on XL. Tuo vaate laskeutuu kauniisti ja lantiolle ulottuva. Tämän päivän muoti on sellaista tiukka takki rinnan alta kiinni jollain nyörillä kiristämällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 131
      3757
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      96
      3407
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2468
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1714
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1555
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      85
      1427
    Aihe