Onko mulla enää mitään toivoa jatkaa juoksuharrastustani?? Viime syksynä vasempaan sääreen polven alle tuli paha rasitusmurtuma ja jalka oli kipsissä 6 viikkoa.
Olin reilut puoli vuotta kokonaan juoksematta, kunnes kesällä aloin juosta uudestaan. Koska kuntoni ei ollut laskenut tällä aikana, juokseminen oli helppo aloittaa uudestaan, mutta mutta... parin kuukauden juoksemisen jälkeen tämä murtumakohta alkoi kipeytyä uudelleen ja nyt en oo uskaltanut enää juosta, kun pelkään että jalka murtuu uudelleen.
Olen tosi masentunut tämän asian takia, koska juokseminen on mulle niin suuri henkireikä ja tuntuu vaikealta löytää mitään korvaavaa lajia sen tilalle.
Kävin salilla polkemassa kuntopyörää koko viime talven ja kevään ja se homma on kyllä ihan peestä, joten pyöräily ei kyllä tulisi kysymykseen :( muutenkin sisätiloissa hikoilu ei oikein innosta...
Täytyykö mun nyt vaan siirtyä sauvakävelyyn ja hiihtoon, jos jalka ei enää kestä?? Onko kenellekään sattunut mitään vastaavaa?
Rasitusmurtuma vaivaa
1
405
Vastaukset
- kuntsari3
Moi, miehillä tuota vaivaa tuskin koskaan on , mutta naisilla on.
Eli määrää on vedetty yhtä-äkkiä sikana ja luut ei kestä.
Juo enemmän maitoa se auttaa. Kalkki D-vitamiini on ne ihmerohdot.
Hmmm... Tulee mieleen, vaan ei ole tutkittu juttua lainkaa ,että voisiko olllo se että askeleiden kannataisi olla lyhyitä ja veto taakse alkaa ennekuin isku kohdistuu sääreen tosissaan muutoin kantapää jarruttaa ja isku osuu sääreen. Toisaalta taas tutkitusti iskut lisää luumassaa ja siten luunpituus kasvaa ja ehkä vahvistuu.
Luulenpa että kyseessä on nuorten naisten vaiva joka paranee rauhallisella vuosia kestävällä harjoittelulla...
:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?971968- 881380
- 1101153
- 761047
- 1211042
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57893- 47811
- 36802
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48761- 33713