Olen ammattioppilaana duunissa ja mitkään yleiskorotukset eivät koske minua.
Nyt sitten tuli palkkalappu jossa oli, että yleikorotus oli tullut tilille.
Ilmeisesti tässä pitäisi ilmoitella palkanlaskijalle että tuli vähän liikaa, kyse on 40e.
Vai pitäisikö pitää suu kiinni ja ajatella että omapahan oli vikanne kun maksoitte, vai voiko tästä tulla jotain isompiakin seuraamuksia muuta kuin se että joutuu maksamaan takaisin.
Liikaa napsahti tilille
11
836
Vastaukset
- houkuttelisi
Lisäksi kävin katsomassa työpaikan intra nettisivujen henkilökohtaisraportin ja jostain kumman syystä sinnekkin oli laitettu, että palkkani olisi nyt muka tuon 40 enemmän kuin viimekuussa.
- ei seuraamuksia
Miksi ei muka yleiskorotus koskisi sua? Mitä sun palkasta oikein on sovittu työsopimuksessa?
Pidä ne rahat tallessa. Jos työnantajasi rupeaa perimään niitä, joskus takaisin, niin sanot, että yleiskorotus on yleiskorotus ja koskee kaikkia jas itäpaisti työsopimuslain mukaan palkkasi on nyt 40 euroa korkeampi koska työnantaja on tietoisesti sitä korottanut. Jos ei väitteet tehoa, niin pyydät apua liitosta. Kai olet ruvennut jäseneksi. Jos et, niin sitten palautat rahat. - MaJunior
Jos tilille tulee palkanmaksun yhteydessä pieni summa ylimäärästä, mitä ei välttämättä edes huomaisi, ei sitä tarvitse palauttaa. Jos tilille napsahtaa huomattava summa, esim. kymppitonni, mitä ei voi olla huomaamatta, täytyy se palauttaa.
- palkanlaskijana
Yleiskorotus on yleiskorotus ja se koskee kaikkia. Joten et ole saanut mitään liikaa.
- houkuttelisi
No ainakin kun työsopimusta vuoden alussa tehtiin, niin sanottiin että ammattioppisopimusoppilailla, jotka ovat määräaikaisia ja ovat kuukausipalkalla, niin palkka pysyy koko tämän oppisopimus ajan vakiona, eikä mitkään kokemuslisät tai yleiskorotukset koske minua.
Eli olen niinsanotusti opiskelemassa enkä töissä, vaikka ihan normi palkkaa täältä saankin. - Yleiskorotus
houkuttelisi kirjoitti:
No ainakin kun työsopimusta vuoden alussa tehtiin, niin sanottiin että ammattioppisopimusoppilailla, jotka ovat määräaikaisia ja ovat kuukausipalkalla, niin palkka pysyy koko tämän oppisopimus ajan vakiona, eikä mitkään kokemuslisät tai yleiskorotukset koske minua.
Eli olen niinsanotusti opiskelemassa enkä töissä, vaikka ihan normi palkkaa täältä saankin.kaikkia. Liittokohtaiset korotukset ovat asia erikseen.
- Nimimerkki:
Yleiskorotus kirjoitti:
kaikkia. Liittokohtaiset korotukset ovat asia erikseen.
Miten liittokohtainen korotus ja yleiskorotus eroavat keskenään?
"Kummatkin" on alalle työehtosopimuksen neuvotteleva ammattiliitto sopinut alan työnantajajärjestön kanssa, eli tarkoittavat samaa. - houkuttelisi
Yleiskorotus kirjoitti:
kaikkia. Liittokohtaiset korotukset ovat asia erikseen.
No samapa tuo, olen samassa ammattiliitossa kuin kaikki muutkin duunarit.
Ja kyllä tuo ihan yleiskorotus nimellä tuli. - åd gpijådfpib
houkuttelisi kirjoitti:
No samapa tuo, olen samassa ammattiliitossa kuin kaikki muutkin duunarit.
Ja kyllä tuo ihan yleiskorotus nimellä tuli.olin 2 viikkoa vapaalla ja sain palkan siitä-palkatonta vapaata siis alunperin otin..Tuntipalkkani (euroissa )30 .En varmana palauta,tästä kulunut jo n.6kk.
- .....
åd gpijådfpib kirjoitti:
olin 2 viikkoa vapaalla ja sain palkan siitä-palkatonta vapaata siis alunperin otin..Tuntipalkkani (euroissa )30 .En varmana palauta,tästä kulunut jo n.6kk.
Jos palkanmaksu siltä ajalta oli palkanlaskijan tekemä erehdys, niin aiheetta maksettu palkka voidaan kuitata tulevissa palkanmaksuissa kerrallaan kolmasosa nettopalkasta.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/kuittausoikeus - Kerroshoitaja joskus
..... kirjoitti:
Jos palkanmaksu siltä ajalta oli palkanlaskijan tekemä erehdys, niin aiheetta maksettu palkka voidaan kuitata tulevissa palkanmaksuissa kerrallaan kolmasosa nettopalkasta.
http://www.tyosuojelu.fi/fi/kuittausoikeusOlin kerran hotelissa töissä ja mun piti saada kahdesta pyhästä korvaus 100%
sainkin 22 pyhäpäivästä 100% kyllä teki mieli pitää rahat, mutta en uskaltanut (olin vakkari)
koska summa oli liian suuri, olisivat jossain vaiheessa huomanneet kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794