Klarinettia ostamassa

Klarinetisti

Moi! Haluisin hei kuulla mielipiteitä noist klarinettimerkeist ja hieman vinkkii kuinka paljon se maksaa?
Oon soittanu joku about puoltoistavuotta ja olen soittanut vuokraklarinetilla ja nyt ostan puisen. Help?

11

4245

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maijjaah_

      Hei,
      klarinetti merkeistä ehkä parhain on ranskalainen buffet crampon. Se valmistaa myös muita puhallinsoittimia. Klarinetin hinta on siinä tuhannen yläpuolella, tarkempi hinta riippuu ihan siitä mistä tilaa. Itse tilasin Thomann:ilta (http://www.thomann.de/fi/bb_klarinetit_bohm.html) siinä on jo luettelo Bb klarineteista. Itse ostin BUFFET CRAMPON E-13 BB-KLARINETTE 17/6 -klarinetin, joka on jo ihan ammattilaisen vehje. Suosittelisin sinulle tuota samaa, tietysti voit kysellä omalta soitonopettajaltasi 8jos käyt tunneilla) en suosittelee YAMAHAN soitinta... edes 'aloittelijalle'. Kannattaa ostaa buffetin klarinetti... Thomann:illa Buffetin E-13 klarinetin hinnaksi tulisi 1090,-€ Muuta kysyttävää?

    • Klarinetisti

      Olen samaa mieltä että osta buffet!! Selmer on toinen hyvä vaihtoehto mutta oppilailla buffet fiksu valinta. Jos olet vasta 1½ vuotta soittanut niin E-13 ei välttämättä vielä ole ajankohtainen, ehkä E-11 pikemminkin, se on kevyempi soittaa, ihan siksi. JA NYT TÄRKEÄ ASIA: älä osta soitinta ennen kuin olet sitä kokeillut!!! monet tekevät tuossa virheen ja tilaavat juuri jostain saksasta. EI!! Osta Suomesta, saat asiantuntevaa palvelua ostamisessa. Ja takuu on kunnollinen. Ja hinnoista, E-11 maksaa sellaset 900e, ja tuo hieman parempi E-13 noin 1400e. Pitkän linjan klarinetistina suosittelen että ostat E-11, soita sillä muutama vuosi ja katso miten menee. Olen omissa oppilaissani huomannut että nopeasti ostettu kallis soitin ja sitten onkin innostus lopahtanut ja rahat menny hukkaan. Kun olet pidemmällä ja innostus säilyy niin osta myöhemmin sitten vaikka tuo E-13. Mutta tsemppiä harjoitteluun, ja onnittelut oivasta soitinvalinnasta! :D

      • Klarinetisti

        Kiitos vinkeistä! Meen jo ens viikolla katsomaan Soitin Lainelta mun opettajan kanssa ja kokeilen niit tietty :D Nyt näin kylmästi sanoisin et se mulle oikea soitin tulee olemaan Buffet... Vanha laina-klarinettikin oli ja vaikka se oli sika vanha niin hyvä soitin se oli. Kiitti vielä kerran


    • pikkuapuri

      Buffet on kallein merkki, mutta myös paras. Kysy opettajaltasi apua kokeiluun. Sokkona ei mitään soitinta kannata ostaa.

      • Klarinetisti

        Ostin itselleni klarinetin : D Buffetin laatusoitin,vissiin E11. Makso suukappaleen kanssa 1000e. Ei kovin paha hinta

        Kiitos!


      • Klarinetisti
        Klarinetisti kirjoitti:

        Ostin itselleni klarinetin : D Buffetin laatusoitin,vissiin E11. Makso suukappaleen kanssa 1000e. Ei kovin paha hinta

        Kiitos!

        Hyvä että sait soittimen ostettua! Saanko udella minkä suukappaleen ostit? Suukappale kun on melkein kuin klarinetin sielu. :)


      • Musiikkiluokka :)
        Klarinetisti kirjoitti:

        Hyvä että sait soittimen ostettua! Saanko udella minkä suukappaleen ostit? Suukappale kun on melkein kuin klarinetin sielu. :)

        Haluaisin tietää kuinka paljon Klarinetti tai Poikkihuilu maksaa koska olen (ehkä) menossa Musiikkiluokalle


      • niitä...

    • Klarinettityttö

      Hei olen musiikkiluokalla seiskalla ja siellä on mukavaa ja meillä on viikossa 3h. musiikkia :) ...

      Olen soittanut klarinettia vähän yli vuoden :) ....

      Jos hankit klarinetin , niin pyydän ja suosittelen kysymään lisätietoja soitonopettajaltasi , koska minä sain 2010 syksynä oman klarinetin :) . Soitonopettaja tilasi muillekkin klarinetin soittajille yhtenä tilauksena :) .

      Ainoana vaihtoehtona oli ostaa Jupiter klarinetti Turun tilauksena :) . Musiikkiopisto hoiti tilauksen .... Meidän piti maksaa soitin ja täyttää jokinlainen kaavake :) ....

      Saimme musiikkiopiston ryhmätilauksen takia alennusta muutaman kympin , muuten soitin olisi maksanut vähän yli neljäsataa... Ja ei kannata ostaa mitään ammattilaissoitinta , jos et ole soittanut hyvin kauan ja jupiterin klarinetti on ollut todella mahtava :) ...

      • klarinetin soittaja

        Olen ostamassa uutta klarinettia ja haluaisin pitkään soittaneiden kommentteja eri Buffet-soittimista.
        Aion hankkia "kunnon" soittimen, lähes ammatilaistasoisen. Joten haluaisin vinkkejä etenkin niistä soittimista, jotka ovat lähellä ammattitasoa. Hinta-asiaa mietitään sitten, kun kandidaatit ovat selvillä. Mieluummin kallis ja hyvä, kuin halvempi ja huono. Hintalaatusuhde ja soittimen "omalta tuntuvuus" ratkaisevat viime kädessä, mutta haluaisin kommentteja ja kokemuksia eri malleista.

        Soitin tulee jokusen vuosikymmenen soittaneelle aktiiviharrastelijalle, joka soittaa musiikkia laidasta laitaan niin solistina kuin erinäköisissä kokoonpanoissakin.


    • best buffet

      Buffetin "leirissä" ollaan. Soittanut n. 8 vuotta sillä klarinetilla. Paras. Suukappaleen jouduin vaihtaa noin 3 vuoden jälkeen mutta muuten on hyvin mennyt.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe