Onhan meillä lukutaito!

markku tiusanen

Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito!
Ja kun me tarkoin luemme Raamattua alkaen sen ensimmäisestä luvusta, ja vertaamme lukemaamme adventistien opetukseen, voimme yhteen kuoroon todeta, että adventistit kovin yrittävät sahata meitä silmään kaikella aivopesuopillaan, minkä he ovat keksineet ihan itse.
Voikin sanoa, että adventistien opetus on silmänlumetta jolla tahdotaan peittää kaikki se opetus, jota Raamattu lukijalleen tarjoaa.
Tuollaisen toiminnan motiiveja ei voi muuta kuin päivitellä. Järkeväähän se ei ole millään mittarilla.

27

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkihoi

      Lukutaito ei ole ongelma vaan se miten me tulkitsemme lukemaamme.
      Esimerkki. Jumala loi ihmisen ja puhalsi häneen Elämän hengen ja niin ihmisestä tuli Elävä Sielu.
      Onko kyseessä Sielu Ruumis Jumalalta saatu Elämän Henki vai
      Ruumis Elämän Henki, josta kokonaisuudesta tuli Elävä sielu.
      Voiko Sielu näin ollen vaeltaa erossa ruumista?
      Ja tästä kun alamme väittelemään niin loppua ei tule. Sama teksti eri tulkinta.
      Ei se ole lukutaidosta kiinni vaan siitä miten me haluamme asiat nähdä. "Kauneus on katsojan silmässä" niinkuin sanotaan.

      • lukija maalta

        Miksi mennä pidemmälle kuin on kirjoitettu?
        Johan Paavalikin varoittaa siitä. Mutta adventismissa ollaan kaikessa irti Raamatun Sanasta. Teillä on kaikki asiat valmiiksi tulkattuina ihmisen järjen mukaan kun Sana sanoo selkeästi toisin. Mutta kun Sana ei kelpaa, alkaa adventismissa tulkkaaminen!
        Raamattu selittää itse omat tekstinsä. Ja sehän ei SDAn pääkonfferenssille käy!
        Adventismista puuttuu hengellisyys tyystin.
        Se on lihallisen ihmisen tekemä korvikeuskonto, jossa järjen köyhyydellä päätellään asiat eikä totella jumalaa.
        Missä otetaan opetus enemmän ihmisen huulilta kuin adventismissa. Minä kysyn vaa!


      • järkihoi
        lukija maalta kirjoitti:

        Miksi mennä pidemmälle kuin on kirjoitettu?
        Johan Paavalikin varoittaa siitä. Mutta adventismissa ollaan kaikessa irti Raamatun Sanasta. Teillä on kaikki asiat valmiiksi tulkattuina ihmisen järjen mukaan kun Sana sanoo selkeästi toisin. Mutta kun Sana ei kelpaa, alkaa adventismissa tulkkaaminen!
        Raamattu selittää itse omat tekstinsä. Ja sehän ei SDAn pääkonfferenssille käy!
        Adventismista puuttuu hengellisyys tyystin.
        Se on lihallisen ihmisen tekemä korvikeuskonto, jossa järjen köyhyydellä päätellään asiat eikä totella jumalaa.
        Missä otetaan opetus enemmän ihmisen huulilta kuin adventismissa. Minä kysyn vaa!

        Kirjoituksesi osoitti, että et tiedä mitään adventismista. Kuvittelet asioita ja kuulopuheisiin näytät perustavan käsityksesi. Lue Raamattuasi ja tiedät mihin adventisti uskoo. Raamattuun ja ainoastaan Raamattuun. Me olemme jopa ylpeitä siitä, että Raamattu on meidän ainoa ohjenuora pelastukseen. Kerroppa minulle yksikin tulkinta ja asia, joka on Raamatussa ja olisi käännelty ja väännelty adventistien puolelta. Et taida tietää yhtää kohtaa, joten se siitä...
        Isot on puheet mutta näyttöä ei löydy.


      • järkihoi kirjoitti:

        Kirjoituksesi osoitti, että et tiedä mitään adventismista. Kuvittelet asioita ja kuulopuheisiin näytät perustavan käsityksesi. Lue Raamattuasi ja tiedät mihin adventisti uskoo. Raamattuun ja ainoastaan Raamattuun. Me olemme jopa ylpeitä siitä, että Raamattu on meidän ainoa ohjenuora pelastukseen. Kerroppa minulle yksikin tulkinta ja asia, joka on Raamatussa ja olisi käännelty ja väännelty adventistien puolelta. Et taida tietää yhtää kohtaa, joten se siitä...
        Isot on puheet mutta näyttöä ei löydy.

        Minäpä kiilaan tähän väliin ja pistän sinulle luetteloa:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/12/adventismin-epraamatullisuuksia.html

        Jospa nyt noihin kohtiin aluksi vastaat, miten kukin kohta muka on raamatullinen.


      • järkihoi
        uskova_1 kirjoitti:

        Minäpä kiilaan tähän väliin ja pistän sinulle luetteloa:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/12/adventismin-epraamatullisuuksia.html

        Jospa nyt noihin kohtiin aluksi vastaat, miten kukin kohta muka on raamatullinen.

        Suurin osa noista minitsemistasi väitteistä on päyttä potaskaa. Yksikään adventisti ei usko noin mutta sinä ilmeisesti haluaisit, että me uskoisimme. ota selvää asioista äläkä usko kaikkia p.... kirjoittajia. Mutta se siitä. Puhutaan pelastuksesta, en mistään muusta. Adventismissa ei ole yhtään sakramenttia, ettäs tiedät. Meidän seurakunnassa saa esittää mielipiteitä ja siksi me tutkimme Raamattua viikottain. Adventismin perusolettamuksiin kuuluu, että totuutta tulee etsiä Pyhän Hengen johdolla Raamatusta eiä mistään muualta. Kuten kirjoitin pelastus asioissa uskomme ainoastaan Raamattuun ja vain Raamattuun. Jos me nyt sitten uskomme johonkin muuhunkin, mielestäsi hölynpölyyn, niin älä hermostu. Eivät ne ole pelastusasioita ja ei niihin tarvitse uskoa pelastuakseen, sen tietää jokainen adventisti. Onhan muissakin Kristityissä seurakunnissa ihmisiä, jotka eivät usko joka kohdassa samalla tavalla. Ei me olla mikään aivoton ryhmä ihmisiä, jotka sokeasti seuraavat pillipiiparin soittoa, niinkuin annat ymmärtää. Me olemme Raamattuun uskovia Kristittyjä, jotka odottavat Jeesuksen takaisintuloa ja pyhittävät viikon seitsemännen päivän Jumalan kunniaksi.


      • uskova_b
        lukija maalta kirjoitti:

        Miksi mennä pidemmälle kuin on kirjoitettu?
        Johan Paavalikin varoittaa siitä. Mutta adventismissa ollaan kaikessa irti Raamatun Sanasta. Teillä on kaikki asiat valmiiksi tulkattuina ihmisen järjen mukaan kun Sana sanoo selkeästi toisin. Mutta kun Sana ei kelpaa, alkaa adventismissa tulkkaaminen!
        Raamattu selittää itse omat tekstinsä. Ja sehän ei SDAn pääkonfferenssille käy!
        Adventismista puuttuu hengellisyys tyystin.
        Se on lihallisen ihmisen tekemä korvikeuskonto, jossa järjen köyhyydellä päätellään asiat eikä totella jumalaa.
        Missä otetaan opetus enemmän ihmisen huulilta kuin adventismissa. Minä kysyn vaa!

        ihmisestä TULI elävä sielu - ainakin minui Raamatussani ja minä uskon


      • uskova_b
        uskova_1 kirjoitti:

        Minäpä kiilaan tähän väliin ja pistän sinulle luetteloa:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/12/adventismin-epraamatullisuuksia.html

        Jospa nyt noihin kohtiin aluksi vastaat, miten kukin kohta muka on raamatullinen.

        sinä olet noita linkkejasi lähetellyt nyt muutaman vuoden ajan ja jokainen jankuttaa sitä samaa.. ihan kyllästynmiseen saakka. Joten pysytään asiassa ja voithan tehdä oman aloituksen jos et tajua että ei nuo anti-adventistiset linkit kerro muuta kuin anti-adventismia, täysin sokeaa anti-adventismia. Ei muuta. Hoh hoiaa


      • uskova_11
        uskova_1 kirjoitti:

        Minäpä kiilaan tähän väliin ja pistän sinulle luetteloa:

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/12/adventismin-epraamatullisuuksia.html

        Jospa nyt noihin kohtiin aluksi vastaat, miten kukin kohta muka on raamatullinen.

        että sinä olet "uskossa" koska pelkäät muutoin joutuvasi helvetin tuliseen järveen ikuisesti kidutettavaksi, niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin, että sinä uskot että Jumala loi tietoisesti elämää kidutettavaksi helvetissäsi, niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että sinä uskot että Jeesuksen päälleen ottama lunastus ei olekaan sama kuin se rangaistus minkä syntinen itse joutuisi maksamaan niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että olet entinen huumeiden käyttäjä joka tuli uskoon koska pelkäsi ei rakkaudesta siihen mikä edustaa Jumalaa, esimerkiksi Jumalan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta , olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että olet täydellisesti seonnut anti-adventiisi ja se viemässä sinua yhä kauemmaksi Jumalasta niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että liitoudut kenen kanssa vain saadaksesi panetella adventisteja niin olisinko silloin oikeassa?

        Tässä muutama aiheellinen kysymys kun olen lukenut itsekeskeisiä kirjoituksiasi.


      • järkihoi kirjoitti:

        Suurin osa noista minitsemistasi väitteistä on päyttä potaskaa. Yksikään adventisti ei usko noin mutta sinä ilmeisesti haluaisit, että me uskoisimme. ota selvää asioista äläkä usko kaikkia p.... kirjoittajia. Mutta se siitä. Puhutaan pelastuksesta, en mistään muusta. Adventismissa ei ole yhtään sakramenttia, ettäs tiedät. Meidän seurakunnassa saa esittää mielipiteitä ja siksi me tutkimme Raamattua viikottain. Adventismin perusolettamuksiin kuuluu, että totuutta tulee etsiä Pyhän Hengen johdolla Raamatusta eiä mistään muualta. Kuten kirjoitin pelastus asioissa uskomme ainoastaan Raamattuun ja vain Raamattuun. Jos me nyt sitten uskomme johonkin muuhunkin, mielestäsi hölynpölyyn, niin älä hermostu. Eivät ne ole pelastusasioita ja ei niihin tarvitse uskoa pelastuakseen, sen tietää jokainen adventisti. Onhan muissakin Kristityissä seurakunnissa ihmisiä, jotka eivät usko joka kohdassa samalla tavalla. Ei me olla mikään aivoton ryhmä ihmisiä, jotka sokeasti seuraavat pillipiiparin soittoa, niinkuin annat ymmärtää. Me olemme Raamattuun uskovia Kristittyjä, jotka odottavat Jeesuksen takaisintuloa ja pyhittävät viikon seitsemännen päivän Jumalan kunniaksi.

        Sanot: "Suurin osa noista minitsemistasi väitteistä on päyttä potaskaa. Yksikään adventisti ei usko noin mutta sinä ilmeisesti haluaisit, että me uskoisimme. ota selvää asioista äläkä usko kaikkia p.... kirjoittajia"

        Jotta vastauksesi ei olisi pelkkää suunsoittoa, niin yritäpä antaa edes jotain perusteita väitteellesi. Jos katson teidän uskontunnustustanne, niin se kertoo aivan muuta. Miksi peittelet adventismin opinkohtia? Suuri osa adventismin harhoista on luettavissa Ellenin säätiön julkaisemista lähteistä ja Adventtikirkon julkisista papereista, miksi siis yrittää pitää yllä valhetta, että adventismi perustuisi yksin Raamattuun?

        Sanot: "Kuten kirjoitin pelastus asioissa uskomme ainoastaan Raamattuun ja vain Raamattuun. Jos me nyt sitten uskomme johonkin muuhunkin, mielestäsi hölynpölyyn, niin älä hermostu. Eivät ne ole pelastusasioita ja ei niihin tarvitse uskoa pelastuakseen, sen tietää jokainen adventisti"

        Tuo "vain Raamattuun" uskomislauseesi on vain fraasi, joka on juuri tuota pinnankiillottamista ja ne adventismin varsinaiset pilarit (juuri niin niitä sanotaan pilareiksi) ovat juuri niitä, jotka vievät pois pelastuksesta. Jokaisessa harhaopissa olkoot mormonismi, adventismi, jehovalaisuus, islam tai mikä muu tahansa on myös oikeaa, ei sillä kannata mesota. Tuo oikea on siinä juuri siksi, että pelkkä väärä ei eksytä niin helposti. Siksi adventismiakin sanotaan kristillisperäiseksi harhaopiksi. Mutta se, että adventismista löytyy oikeaa, jonka kautta jopa voi uudestaansyntyä, niin siitä seuraa sitä pahempaa, kun tuo uudestisyntynyt sitten opetetaan adventismin pilareihin ja muihin erikoisoppeihin (joita juuri tuossa linkissäni blogiini luettelin) ja niin hänen näkemyksensä Jumalasta, pelastuksesta, itsestään, laista, evankeliumista, sovituksesta - niin kaikesta mahdollisesta kieroontuu. Ja jos hän ei tee hyvissä ajoin parannusta adventismista, vaikka Pyhä Henki häntä uskovana siihen kehottaa jatkuvasti, niin Pyhä Henki murehtuu ja jättää hänet. Ja niin hänestä tulee luopio.

        Luepas 2. Pietarin kirje luku 2 läpi niin siinä puhutaan juuri siitä mitä tapahtuu, kun joutuu adventismin pyörteisiin. Siinä puhutaan juuri valheprofeetoista (Ellen White), jotka kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja (juuri tuo luettelo, jonka blogistani laitoin linkiksi) ja monista häntä seuraavista (niin juuri monista ja adventismihan leviää köyhissä maissa) ja totuuden tie tulee häväistyksi (adventtitotuus, jota termiä käytätte on juuri totuuden häpäisemistä). Ja tuloksena sitten on tuo, että uskoon tulleet luopuvat uskosta tuon harhaopin myötä "Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."

        Eli adventismissa pahinta on juuri tuo, että pelastuneet eksytetään demonin Ellen Whiten kautta syöttämillä erityisopeilla pois suoralta Jeesustieltä. Siihen eksynyt on aivopesty niin, että kun hän avaa Raamatun, hän ei näe sitä, mitä Jumala siinä haluaa hänelle sanoa, vaan lukemansa lause vääntyy hänen mielessään adventismin kielelle ja sen merkityksiin. Aivan kuin Pyhä Henki avaa Raamattua uudestisyntyneelle kristitylle oikein - avaa demoni ja adventismin syövyttävä ihmismieli Raamattua adventistille väärin.


      • uskova_b kirjoitti:

        sinä olet noita linkkejasi lähetellyt nyt muutaman vuoden ajan ja jokainen jankuttaa sitä samaa.. ihan kyllästynmiseen saakka. Joten pysytään asiassa ja voithan tehdä oman aloituksen jos et tajua että ei nuo anti-adventistiset linkit kerro muuta kuin anti-adventismia, täysin sokeaa anti-adventismia. Ei muuta. Hoh hoiaa

        Sinä et voi kieltää minua vastaamasta julkisella palstalla kysymyksiin. Voin vastata kysymyksiin tai laittaa uuden otsikon, kuten kuka tahansa. Se ei ole sinun määrättävissäsi.

        Ja kysymys, johon vastasin oli: "Kerroppa minulle yksikin tulkinta ja asia, joka on Raamatussa ja olisi käännelty ja väännelty adventistien puolelta."

        Tosin se oli asetettu jollekin toisella, mutta hyvinpä vastasin siihen. Pyydettiin antamaan yksi esimerkki ja minä annon pitkän listan. Laske siitä kuinka monta http://uskonasioita.blogspot.com/2008/12/adventismin-epraamatullisuuksia.html ja ala sitten vastaamaan.

        Miksi et yhtäkään kohtaa pystynyt mitenkään kumoamaan tai perustelemaan vääräksi? Yritit vain vaientaa minut lapsellisilla kommenteillasi.


      • uskova_11 kirjoitti:

        että sinä olet "uskossa" koska pelkäät muutoin joutuvasi helvetin tuliseen järveen ikuisesti kidutettavaksi, niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin, että sinä uskot että Jumala loi tietoisesti elämää kidutettavaksi helvetissäsi, niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että sinä uskot että Jeesuksen päälleen ottama lunastus ei olekaan sama kuin se rangaistus minkä syntinen itse joutuisi maksamaan niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että olet entinen huumeiden käyttäjä joka tuli uskoon koska pelkäsi ei rakkaudesta siihen mikä edustaa Jumalaa, esimerkiksi Jumalan oikeudenmukaisuutta ja rakkautta , olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että olet täydellisesti seonnut anti-adventiisi ja se viemässä sinua yhä kauemmaksi Jumalasta niin olisinko silloin oikeassa?

        Jos minä väittäisin että liitoudut kenen kanssa vain saadaksesi panetella adventisteja niin olisinko silloin oikeassa?

        Tässä muutama aiheellinen kysymys kun olen lukenut itsekeskeisiä kirjoituksiasi.

        Tuommoisiahan sinä täällä päivät pitkät väitätkin. Sikin sokin, mitä sekava mielesi ikinä keksiikään - kaikenlaista parjausta ja vääristelyä, ettei vain tarvitsisi keskustella adventismista tai kristinuskos, vaan asia kääntyisi aina sinun mielesi syöveriaiheisiin.

        Mutta ei adventismi muutu kristinuskoksi sillä, että sinä hyökkäät kristittyjä vastaan.

        Miksi sinua ei kiinnosta se, että adventistit tulisivat uskoon ja pysyisivät uskossa. Pelkäätkö, että jäät yksin helvettiin menijäksi ja nuo tällä hetkellä eksyneet pääsisivätkin taivaaseen?

        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html


      • uskova_b kirjoitti:

        sinä olet noita linkkejasi lähetellyt nyt muutaman vuoden ajan ja jokainen jankuttaa sitä samaa.. ihan kyllästynmiseen saakka. Joten pysytään asiassa ja voithan tehdä oman aloituksen jos et tajua että ei nuo anti-adventistiset linkit kerro muuta kuin anti-adventismia, täysin sokeaa anti-adventismia. Ei muuta. Hoh hoiaa

        Minähän pysyin aloituksen aiheessa eli adventistien aivopesuopissa!


    • uskova_a

      Kirjoitit;
      # Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito! Ja kun me tarkoin luemme Raamattua alkaen sen ensimmäisestä luvusta, ja vertaamme lukemaamme adventistien opetukseen, voimme yhteen kuoroon todeta, että adventistit kovin yrittävät sahata meitä silmään# ..

      Raamatun ensimmäinen luku siis joka kertoo että "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".

      Kyllä minun tietääkseni adventismissa opetetaan että juuri noin se on.

      Vai tarkoititko syytöksessäsi ehkä Mooseksen toisen kirjan tekstiä:
      1 Näin tulivat valmiiksi taivas ja maa ja kaikki mitä niissä on.
      2 Jumala oli saanut työnsä päätökseen, ja seitsemäntenä päivänä hän lepäsi kaikesta työstään. [2:2,3: 2. Moos. 20:11, 31:17; Hepr. 4:4]
      3 Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstään.

      Jälleen täytyy todeta että kyllä minun tietääkseni adventismissa opetetaan että juuri noin se on.

      Tai ehkä takoitat saman kirjan
      15 Herra Jumala asetti ihmisen Eedenin puutarhaan viljelemään ja varjelemaan sitä.
      16 Herra Jumala sanoi ihmiselle: "Saat vapaasti syödä puutarhan kaikista puista.
      17 Vain siitä puusta, joka antaa tiedon hyvästä ja pahasta, älä syö, sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

      Ja taas täytyy todeta että kyllä minun tietääkseni adventismissa opetetaan että juuri noin se on "sillä sinä päivänä, jona siitä syöt, olet kuoleman oma."

      Tai ehkä tarkoitit Mooseksen kirjan kolmatta lukua syntiinlankeemuksesta:

      1 Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut. Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?" [Viis. 2:24; Joh. 8:44; Ilm. 12:9, 20:2]
      2 Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
      3 Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
      4 Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
      5 Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan." [Jes. 14:14; Hes. 28:2; 2. Tess. 2:4]
      6 Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. [2. Kor. 11:3; 1. Tim. 2:14]
      7 Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti. He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.
      8 Kun iltapäivä viileni, he kuulivat Jumalan kävelevän puutarhassa. Silloin mies ja nainen menivät Jumalaa piiloon puutarhan puiden sekaan.
      --
      Ja taas täytyy todeta että kyllä minun tietääkseni adventismissa opetetaan että juuri noin se on että käärme valehteli naiselle: "Ei, ette te kuole. Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."

      Mikä valhe!
      Ettäkö ihminen olisi Jumalan kaltainen ja kuolematon (Jumalan jolla ainoalla on kuolemattomuus) ja ettäkö ihminen tietää eron hyvän ja pahan välillä?? ei tarvitse kuin katsaoa illan uutiset TV:stä niin tietää että ihminen ei tiedä - eikä edes välitä tietää, saati sitten ole kuolematon.

      Niin että aika heikko oli syytöksesi, huonoissa kantimissa niin sanoakseni.
      Näinköhän se kestää Jumalan edessä? Jumala kun sanoo "älä anna väärää todistusta" joten koeta hyvä ihminen pysyä totuudessa.

    • Ellenismi on vain niille, tietysti, jotka siihen sitoutuvat. Heidän opissaanhan Jumala sanoo "kansalleen":
      voi, voi, merkki puuttuu. Mutta toivoa on. Kun ainakin kuulella nettisivustolla adventtipropaganda toteaa,
      että sunnuntailakipedonmerkki tulee aivan pian - on siinä luvassa sellainen toivo, että se merkitsee
      adventistin otsaan automaattisesti iskeytyvää sapattisinettiä samalla.

      • järkihoi

        Kuulepa hyvä AnttiVKantola. Adventistit valitettavasti uskovat, että kaikki Jumalaan uskovat asettuvat Jumalan puolelle kun lopun aika tulee, kirkkokuntaan ja seurakuntaan katsomatta. Niinpä niin, KAIKKI Jumalaan uskovat. Adventistit eivät usko olevansa ainoita, jotka pelastuvat. Niin odotamme myös, että sinä astut Jumalan puolelle, kun se aika tulee. Ainakin me olemme valmiina astumaan sinun rinnallesi, kun aika koittaa, sillä ehdolla tietenkin, että Uskosi Jumalaan on aito. Se taas on sinun ja Jumalan välinen asia.

        Ainahan uskovaiset ovat toivoneet ja uskoneet, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi pian, valitettavasti tämän maailman historia ei ole meidän uskovien käsissä, joten "pedon merkkiä" odotellessa paukutetaan poskia ja tehdään itsestä tärkeitä. Sehän on meidän ihmisten ilo. Painetaan toiset lyttyyn niin näyttä, että me itse olemme korkeammalla ja lähempänä Jumalaa.


      • ryyti sorjonen
        järkihoi kirjoitti:

        Kuulepa hyvä AnttiVKantola. Adventistit valitettavasti uskovat, että kaikki Jumalaan uskovat asettuvat Jumalan puolelle kun lopun aika tulee, kirkkokuntaan ja seurakuntaan katsomatta. Niinpä niin, KAIKKI Jumalaan uskovat. Adventistit eivät usko olevansa ainoita, jotka pelastuvat. Niin odotamme myös, että sinä astut Jumalan puolelle, kun se aika tulee. Ainakin me olemme valmiina astumaan sinun rinnallesi, kun aika koittaa, sillä ehdolla tietenkin, että Uskosi Jumalaan on aito. Se taas on sinun ja Jumalan välinen asia.

        Ainahan uskovaiset ovat toivoneet ja uskoneet, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi pian, valitettavasti tämän maailman historia ei ole meidän uskovien käsissä, joten "pedon merkkiä" odotellessa paukutetaan poskia ja tehdään itsestä tärkeitä. Sehän on meidän ihmisten ilo. Painetaan toiset lyttyyn niin näyttä, että me itse olemme korkeammalla ja lähempänä Jumalaa.

        Mutta kun teidän tulkintanne on jatkuvaa asioiden vääristelyä poias siitä, minkä Raamattu meille totena esittää!
        Lukiessamme Raamattua ja kohta kohdalta verrattaessa teidän oppejanne, ne poikkeavat toisistaan kuin enkeli ja piru. On siten täysi mahdottomuus tulla teidän kannattajaksenne ja olla näintehden Raamattua vastaan.
        Teidän huomaa väärinymmärtävän jopa muiden kirjoittelun. Siihenkin te osaatte tehdä oman VÄÄRÄN tulkintanne, ihme ja kumma.
        Kun käy joskus käyn adventtikirkossa, siellä kuulemastaan voi olla vain surullisin mielin, sillä niin paljon teidän puheenne poikkeaa todesta. Teillä opetetaan adventismia kristinuskon tilalle, ja valehdellen annetaan ymmärtää, että se olisi muka sitä kristinuskoa. Miten ihmeessä teillä on tuo musta huppu silemillänne?


      • järkihoi
        ryyti sorjonen kirjoitti:

        Mutta kun teidän tulkintanne on jatkuvaa asioiden vääristelyä poias siitä, minkä Raamattu meille totena esittää!
        Lukiessamme Raamattua ja kohta kohdalta verrattaessa teidän oppejanne, ne poikkeavat toisistaan kuin enkeli ja piru. On siten täysi mahdottomuus tulla teidän kannattajaksenne ja olla näintehden Raamattua vastaan.
        Teidän huomaa väärinymmärtävän jopa muiden kirjoittelun. Siihenkin te osaatte tehdä oman VÄÄRÄN tulkintanne, ihme ja kumma.
        Kun käy joskus käyn adventtikirkossa, siellä kuulemastaan voi olla vain surullisin mielin, sillä niin paljon teidän puheenne poikkeaa todesta. Teillä opetetaan adventismia kristinuskon tilalle, ja valehdellen annetaan ymmärtää, että se olisi muka sitä kristinuskoa. Miten ihmeessä teillä on tuo musta huppu silemillänne?

        Kaikki uskontosuunnat ovat vain ihmisten järjestelmiä ja heijastelevat vain heikosti sitä valoa mikä Kristuksesta säteilee. Maallisissa järjestelmissä on ja tulee aina olemaan puutteita ja vikoja. Me adventistit emme väitä olevamme täydellisiä ja virheettömiä. Emme myöskään usko siihen, että kaikki mitä Jumalasta voidaan ymmärtää on jo sanottu ja löydetty, siksi tutkimme edelleen avoimin mielin Raamattua ja uskomme sen olevan Jumalan sanaa. Jos kaikki meidän oppimme ovat väärin ja Jumalan sanan vastaisia, niin ilmeisesti sinä et usko Jeesuksen pelastustyöhön ja Hänen pelastavaan voimaansa niinkuin me adventistit teemme. Et taida myöskään uskoa Kaikkivaltiaaseen Jumalanna jne... Jos sinun mielestäsi ilmestyskirjan tulkinta on kaikkein tärkeintä uskonnossa tai potiminen siitä miten kauan helvetissä kärytään, niin en voi kuin ottaa osaa. Et ole tainnut ymmärtää Kristinuskon oleellisinta olemusta alkuunkaan. Raamatusta löydät pelastuksen ja uskon kaikki muu on turhaa, mielenkiintoista mutta pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Keskity oleelliseen ja näe se kaikki hyvä mitä Jumala sinulle ja meille ihmisille tarjoaa, äläkä kuvittele, että me tietäisimme kaiken ja olisimme virheettömiä. Kun näet meidät adventistit tavallisina Jumalaan luottavina ihmisinä, niin ehkä osaat antaa anteeksi meille meidän heikkoutemme ja virheemme. Helpottaa muuten huomattavasti kanssakäymistä lähimmäisten kanssa, kokeilepa.


      • ryytikerttune
        järkihoi kirjoitti:

        Kaikki uskontosuunnat ovat vain ihmisten järjestelmiä ja heijastelevat vain heikosti sitä valoa mikä Kristuksesta säteilee. Maallisissa järjestelmissä on ja tulee aina olemaan puutteita ja vikoja. Me adventistit emme väitä olevamme täydellisiä ja virheettömiä. Emme myöskään usko siihen, että kaikki mitä Jumalasta voidaan ymmärtää on jo sanottu ja löydetty, siksi tutkimme edelleen avoimin mielin Raamattua ja uskomme sen olevan Jumalan sanaa. Jos kaikki meidän oppimme ovat väärin ja Jumalan sanan vastaisia, niin ilmeisesti sinä et usko Jeesuksen pelastustyöhön ja Hänen pelastavaan voimaansa niinkuin me adventistit teemme. Et taida myöskään uskoa Kaikkivaltiaaseen Jumalanna jne... Jos sinun mielestäsi ilmestyskirjan tulkinta on kaikkein tärkeintä uskonnossa tai potiminen siitä miten kauan helvetissä kärytään, niin en voi kuin ottaa osaa. Et ole tainnut ymmärtää Kristinuskon oleellisinta olemusta alkuunkaan. Raamatusta löydät pelastuksen ja uskon kaikki muu on turhaa, mielenkiintoista mutta pelastuksen kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Keskity oleelliseen ja näe se kaikki hyvä mitä Jumala sinulle ja meille ihmisille tarjoaa, äläkä kuvittele, että me tietäisimme kaiken ja olisimme virheettömiä. Kun näet meidät adventistit tavallisina Jumalaan luottavina ihmisinä, niin ehkä osaat antaa anteeksi meille meidän heikkoutemme ja virheemme. Helpottaa muuten huomattavasti kanssakäymistä lähimmäisten kanssa, kokeilepa.

        Kuka se totuutta lukee ihmisten mielipiteistä?
        Miten kummassa otatt eri suunnat tähän esille?
        Eikö Raamattu riitä, että toden lukisit sieltä, kun tulkintoja puolustelet.
        Eihän se, että toiset ovat väärässä, tee väärässäoloa oikeutetuksi yhtävähän, kun jos muutkin varastavat niin pitäähän sinunkin sitten varastaa. Perustelusi oli siis ihan mätä ankka!


      • 333
        ryytikerttune kirjoitti:

        Kuka se totuutta lukee ihmisten mielipiteistä?
        Miten kummassa otatt eri suunnat tähän esille?
        Eikö Raamattu riitä, että toden lukisit sieltä, kun tulkintoja puolustelet.
        Eihän se, että toiset ovat väärässä, tee väärässäoloa oikeutetuksi yhtävähän, kun jos muutkin varastavat niin pitäähän sinunkin sitten varastaa. Perustelusi oli siis ihan mätä ankka!

        siis hakoteillä. Et ole sen parempi Raamatunlukija ja ymmärtäjä kuin tavalliset adventistit, sen näkee jo kaukaa kun lukee kirjoituksiasi. Olet nähtävästi yksi oman lahkosi kiihko joka luulee omaavansa paremman tiedon asioista kuin muut, mutta teidänlaisianne on joka puolella. Se missä te olette oikein hyviä on muiden arvosteleminen, kun lukee sen kaltaisia kirjoituksia kuin uskova_1, AVK, Bushmanni ja muutama muu puskajussi jotka eivät edes uskolla rekisteröityä ei paljon IQ:tä tarvita kun jo huomaa mistä teidän "uskossanne" on kysymys. Kun todellisen uskovan silmät ovat suunnattu Jumalaan on teidän uskonne pääsisältö minä minä minä ja muiden uskon arvosteleminen.

        Ei suuret luulot omasta itsestään ja muiden ihmisten arvosteleminen ole mikään uskonto.


      • v....e v.....nen
        333 kirjoitti:

        siis hakoteillä. Et ole sen parempi Raamatunlukija ja ymmärtäjä kuin tavalliset adventistit, sen näkee jo kaukaa kun lukee kirjoituksiasi. Olet nähtävästi yksi oman lahkosi kiihko joka luulee omaavansa paremman tiedon asioista kuin muut, mutta teidänlaisianne on joka puolella. Se missä te olette oikein hyviä on muiden arvosteleminen, kun lukee sen kaltaisia kirjoituksia kuin uskova_1, AVK, Bushmanni ja muutama muu puskajussi jotka eivät edes uskolla rekisteröityä ei paljon IQ:tä tarvita kun jo huomaa mistä teidän "uskossanne" on kysymys. Kun todellisen uskovan silmät ovat suunnattu Jumalaan on teidän uskonne pääsisältö minä minä minä ja muiden uskon arvosteleminen.

        Ei suuret luulot omasta itsestään ja muiden ihmisten arvosteleminen ole mikään uskonto.

        Adventismia arvioidaan kuin halpaa tavaraa, koskapa teidän kumppaninne riippuvat ryysyissä, jos on heille vähänkin ysttävällinen, ja mainostavat kirkkoanne jotta nyt kannattaa tulla kuuntelemaan sitä ja tätä helppoheikkiänne, joka ilmoittaa sinulle pelastumisen tien.
        Onhan kaupan alallakin kuluttajansuojalaki; miksei se sitten olisi luvallinen teidän tarjoamaanne tavaraan nähden?
        Olen lempeyttäni joutunut teikäläisten ahdistelun kohteeksi lukuisia kertoja, ja joskus aina käynytkin toteamassa, että petosta ovat lupauksenne olleet, kuten aiemmatkin.


      • 333
        v....e v.....nen kirjoitti:

        Adventismia arvioidaan kuin halpaa tavaraa, koskapa teidän kumppaninne riippuvat ryysyissä, jos on heille vähänkin ysttävällinen, ja mainostavat kirkkoanne jotta nyt kannattaa tulla kuuntelemaan sitä ja tätä helppoheikkiänne, joka ilmoittaa sinulle pelastumisen tien.
        Onhan kaupan alallakin kuluttajansuojalaki; miksei se sitten olisi luvallinen teidän tarjoamaanne tavaraan nähden?
        Olen lempeyttäni joutunut teikäläisten ahdistelun kohteeksi lukuisia kertoja, ja joskus aina käynytkin toteamassa, että petosta ovat lupauksenne olleet, kuten aiemmatkin.

        pahinkin rasisti.


      • järkihoi kirjoitti:

        Kuulepa hyvä AnttiVKantola. Adventistit valitettavasti uskovat, että kaikki Jumalaan uskovat asettuvat Jumalan puolelle kun lopun aika tulee, kirkkokuntaan ja seurakuntaan katsomatta. Niinpä niin, KAIKKI Jumalaan uskovat. Adventistit eivät usko olevansa ainoita, jotka pelastuvat. Niin odotamme myös, että sinä astut Jumalan puolelle, kun se aika tulee. Ainakin me olemme valmiina astumaan sinun rinnallesi, kun aika koittaa, sillä ehdolla tietenkin, että Uskosi Jumalaan on aito. Se taas on sinun ja Jumalan välinen asia.

        Ainahan uskovaiset ovat toivoneet ja uskoneet, että Jeesuksen toinen tuleminen tapahtuisi pian, valitettavasti tämän maailman historia ei ole meidän uskovien käsissä, joten "pedon merkkiä" odotellessa paukutetaan poskia ja tehdään itsestä tärkeitä. Sehän on meidän ihmisten ilo. Painetaan toiset lyttyyn niin näyttä, että me itse olemme korkeammalla ja lähempänä Jumalaa.

        ## Adventistit uskovat, että kaikki Jumalaan uskovat asettuvat Jumalan puolelle kun lopun aika tulee, ##

        Te eksytte koska ette tunne kirjoituksia ettekä Kristusta, adventistit. Kiillotatte lamppuanne nyt pelaamalla
        "Meidän profeetta" -leikkiä ja lähdette ostamaan öljyä vasta kun teidän petonne on ilmaantunut.
        Jeesus vakuuttaa että sellaiset ovat tyhmiä neitseitä, jotka myöhästyvät Karitsan häistä.
        Vinkki: marttyyrikuoleman kautta on mahdollisuus kuitenkin pelastua ikänkuin tulen päpi, kun ei ota pedonmerkkiä
        ja jos se väkisin käteen laitetaan, niin leikatkaa käsi poikki. Niin Jeesus neuvoo myöhäisherääviä.

        Pikku vinkki Raamatusta. Peto nousee valtaan "vähäisellä väellä" eli ei ole mikään superpoliitikko siinä vaiheessa.
        Myöskin Raamattu sanoo tuosta viimeisestä pedosta, että sen valta kestää "vain vähän aikaa". Niin: 7 vuotta.


      • 111
        v....e v.....nen kirjoitti:

        Adventismia arvioidaan kuin halpaa tavaraa, koskapa teidän kumppaninne riippuvat ryysyissä, jos on heille vähänkin ysttävällinen, ja mainostavat kirkkoanne jotta nyt kannattaa tulla kuuntelemaan sitä ja tätä helppoheikkiänne, joka ilmoittaa sinulle pelastumisen tien.
        Onhan kaupan alallakin kuluttajansuojalaki; miksei se sitten olisi luvallinen teidän tarjoamaanne tavaraan nähden?
        Olen lempeyttäni joutunut teikäläisten ahdistelun kohteeksi lukuisia kertoja, ja joskus aina käynytkin toteamassa, että petosta ovat lupauksenne olleet, kuten aiemmatkin.

        Siis luuletko tosiaan, että jokainen joka ei ole adventistien parjaaja on adventisti?

        Opi: Suurin osa ihmisistä kieltäytyy käyttäytymästä tavallasi koska he katsovat sen olevan niin lapsellista ja asiatonta oman itsensä nostamista.

        Tuohon käytökseenne voi osallistua vain ihminen jolla itsellään on vaikeuksia elämässään - joka itse on omien luulojansa vanki (tämä tietysti menee yli ymmärryksesi mutta usko minua että niin se on, ei kukaan tavallinen pallinaama ole haukkumassa itselleen tuntemattomia ihmisiä internetissä ja kehumassa omaa uskoaan oikeaksi :).

        Tyhjä tynnyri kolisee eniten sanotaan.


    • uskova

      jos joku sanoisi sinusta että:
      Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito!
      Ja kun me tarkoin luemme Raamattua alkaen sen ensimmäisestä luvusta, ja vertaamme lukemaamme adventistien opetukseen, voimme yhteen kuoroon todeta, että markku tiusanen kovin yrittää sahata meitä silmään kaikella aivopesuopillaan, minkä hän on keksinyt ihan itse.
      Voikin sanoa, että markku tiusasen opetus on silmänlumetta jolla tahdotaan peittää kaikki se opetus, jota Raamattu lukijalleen tarjoaa.

      Tuollaisen toiminnan motiiveja ei voi muuta kuin päivitellä.
      Järkeväähän se ei ole millään mittarilla.

      -----------------

      Tajuatko? EI PÄÄTÄ EIKÄ HÄNTÄÄ.
      Tuohon parjauskirjeesesi voi liittää minkä nimen tahansa ja se on yhtä mitätön.
      Ei sanaakaan asiaa.

      • " Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito! "

        Ei meillä kaikilla ole luetun ymmärtämistä. Jeesushan puhui tyhmistä neitsyeistä jotka liian myöhään lähtivät
        öljyä ostamaan. Siinä vaiheessa varsinkin öljyä saa enää vain petoa kumartamalla. Adventistit odottavat
        petoa, valvovat kristityt odottavat Kristusta.


      • 111
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito! "

        Ei meillä kaikilla ole luetun ymmärtämistä. Jeesushan puhui tyhmistä neitsyeistä jotka liian myöhään lähtivät
        öljyä ostamaan. Siinä vaiheessa varsinkin öljyä saa enää vain petoa kumartamalla. Adventistit odottavat
        petoa, valvovat kristityt odottavat Kristusta.

        miksi valehtelet? Miksi näet vaivaa ja kulutat kallista aikaasi valehttelemiseen?


      • järkihoi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        " Onhan meillä kaikilla lukutaito ja luetun ymmärtämisen taito! "

        Ei meillä kaikilla ole luetun ymmärtämistä. Jeesushan puhui tyhmistä neitsyeistä jotka liian myöhään lähtivät
        öljyä ostamaan. Siinä vaiheessa varsinkin öljyä saa enää vain petoa kumartamalla. Adventistit odottavat
        petoa, valvovat kristityt odottavat Kristusta.

        Tervepä taas, sinä kun olet niin Raamatun mies niin missä päin sinun "raamattuasi" kerrotaan, että adventistit ovat näitä neitsyitä. Ettet vain olisi tulkinnut Raamattua omien mieltymyksiesi mukaan ja omien aivoituksiesi perusteella. Tulkintaa... tulkintaa... vääntöä ja kääntöä Raamatun ulkopuolelta, ellei sitten sinulla ole käännös ala AnttiVkantola special edition vain adventistien vastustajille.
        Älä vie Raamattuun mitään mitä siellä ei ole. Pahasti näyttää siltä, että käytät "raamattuasi" enemmänkin moukarina ja omien ajatustesi tukijana, kuin vilpittömästi etsisit sieltä totuutta. Olen erehtynyt sinun suhteesi pahan kerran. Juuri näin mennään rytisten metsään, kun lähdetään etsimään "raamatusta" tukea omille ideoille ja ajatuksille. Mukavaahan se on koska sieltyä löytyy tukea melkeinpä mille vaan, kun oikein vääntää ja kääntää, niinkuin sinunkin viestisi osoitti. Valitettavasti Raamattua ei ole tarkoitettu tällaiseen käyttöön, se on kirja jonka tehtävä on viedä meidät Jumalan läheisyyteen ja ohjata meitä pelastukseen. Ei sillä hakata toisia päähän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe