Eli tietääkö kukaan mistä saisi ostettua shokkivärejä jotka ovat kestovärejä?? tai että mikä jyväskylän partureista käyttää shokkikestovärejä?? Itsellä todella vaatea hiukset ja olen jo jonkin aikaa värjännyt hiuksiani shokkivärillä joa ei ole kestoväri ja nyt alkaa kyllästyttää kun aina joutuu laittaa shokkiväri kohdan falioon kun menee suihkuun ja raitaa saa olla muutenkin värjäämässä koko ajan.
Kävin vähän aika sitten tuolla studio aki korpisella värjäämässä raitaa mutta väristä ei tullut todellakaa shokki väri ja kului ihan muutamassa pesussa pois, enkä todellakaan saanut rahalleni korviketta.
Olen kuitenkin kuullut että shokki värejäkin on kestoväreinä mutta mistä niitä saa tai missä niitä käytetään??
Shokkiväri kestovärinä??
12
3882
Vastaukset
- P-K......
Kestoväri ei tarkoita automaattisesti, että väri on pysyvämpi ja nimi on harhaanjohtava. Täysväri on nykyinen nimike jota ei tosin marketeissa näy koska on kuluttajille vieraampi sana. Täysväri kestää huonommin hiuksissa joita on vaalennettu ja/tai värjätty. Se kestää parhaiten silloin kun värjätään käsittelemättömät hiukset ja sillä saa harmaat peitettyä parhaiten. Kestovärinimikkeestä luovuttiin juuri sen takia, että se ei ole aina kestävin vaihtoehto eikä todellakaan tarkoita sitä että väri ei haalistu tai lähde pois ollenkaan. Täysväri nimike on parempi koska se kertoo värin toiminnasta eli väri värjää hiuksen sisäisen rakenteen täysin mikä tarkoittaa voimakasta värimuutosta. Mutta jos hius on jo käsitelty täysvärillä niin kevytväri pääsee silloin myös värjäämään hiuksen sisältä kunnolla.
Täysvärissä on kovempi hapete ja ammoniakkia mikä tekee siitä alkaalisen käsittelyn. Aine on kovempi sen takia, että se pystyisi tunkeutumaan syvemmälle värjäämättömään hiukseen, jonka rakenne on ehjä. Mutta sitä voimakasta tehoa ei enää tarvita kun hiuksen rakenne on jo rikottu sen verran, että kevytväri riittää värjäämään hiuksen hyvin ja se myös kestää paremmin, koska ei vaurioita hiusta enää vaan hoitaa jolloin väri ei pääse karkaamaan niin helposti. Toinen mahdollisuus on myös laittaa jo käsiteltyihin hiuksiin suoraväriä joka voi olla myös shokkiväri joka on siis sama asia kuin suoraväri. Jos hiusta räjäytetään aina täysvärillä niin sen kyky pitää väriä huononee. Ammattilainen tekee sillä tavalla, että laittaa terveeseen tyveen täysvärin ja latvoihin ja pituuksiin kevyvärin jolloin värjäyksestä tulee vähemmän kuluttavampi ja kestävämpi.
Shokkiväreillä tarkoitetaan siis näitä kirkkaita ja pigmenttirikkaita suoravärejä jotka usein on niitä sininen, oranssi, violetti, vihreä, punainen jne. Ammattikäytössä on joissakin sarjoissa hapettuvia kirkkaita tehostesävyjä jotka ovat tavallaan niitä "shokkivärejä" ja niihin sekoitetaan hapetetta eli kotivärjääjän nimikkellä kehite-emulsiota jolloin saadaan täysväri tai kevytväri. Joissakin sarjoissa näitä sävyjä voi laittaa suoraan tuubista tukkaan ilman hapetetta. Mutta kuitenkin jos hiukset on jo käsitellyt niin sitä hapetetta on turha tunkea vaurioittamaan hiusta turhan takia ja kampaajakin laittaa silloin ihan vaan suoraväriä tai kevytväriä. Nuo tehostesävyt on yleensä nimenomaan tehosteita eli jos halutaan syventää jotain vivahdetta värissä niin niitä lisätään värimassan joukkoon. Markettiväreissä ei tosiaan tälläisiä tehostesävyjä ole.- ????+++??
kysymykseen??
- : D
parturista saa shokki värejä jotka kestää kuukauden, ku yks mun kaveri oli värjänny parturis shokiväril nii kysyin et kui kauan se kestää ennenku se menee pois niin se sano et kuukauden :) ja aatelin iteki mennä ostaan parturist sinistä värii, et ei sit tartte koko aijan olla värjäämäs ;D
- =)
Mä en itse kyllä suosittelis värjättävän tommosilla kotona, mutta jokaisen oma asiahan se on. :)
Tai siis kun mä en varsinaisesti luota tohon väritulokseen. Vaaleeseen pohjaan se tosin on varmaan aika helppo saada oikeen värisenä, mutta mulle itelläni on tumma että tää ennakkoluulo voi siitäki sitte johtua :P- plööö
Shokkivärejä ei ole kestoväreinä.
Ja shokkiväreillä värjääminen on turvallista ja jos on vähäkään tummempi hius.. värinpoisto kehiin!
..ja sitten vielä että shokkiväri tarttuu paremmin jos hiukset ovat aijemmin käsitelty. - sadfsfafsf
plööö kirjoitti:
Shokkivärejä ei ole kestoväreinä.
Ja shokkiväreillä värjääminen on turvallista ja jos on vähäkään tummempi hius.. värinpoisto kehiin!
..ja sitten vielä että shokkiväri tarttuu paremmin jos hiukset ovat aijemmin käsitelty.Shokkivärit vaikka olis kestovärejä niin eivät valitettavasti pysy haalistumatta yli viikkoa...
- /--/
itse kampaajana käytän elumenia asiakaille jotka haluavat kestävän shokkivärin. elumenia ei pysty tosin vaalentamaan pois koska se kiinittyy hiukseen sähkövarauksella ja sen saa pois vain elumenin omalla poistoaineella tai tummemmaksi värjäämällä. elumenilla saa kestäviä värejä aina keltaisesta siniseen. toki jos hius on ihan vaalennettu puhki niin elumen ei ehkä pysy niin hyvin kuin luonnon blondissa tai muutamaan kertaan vaalennetussa hiuksessa. mutta suosittelen käydä kyselemässä eri kampaamoista että löytyykö heiltä elumenia.
- nomitäsit
gräy
- Insanity
Mielestäni kaikkein kestävin shokkiväri on Special effectsin valmistamaa. Kyseinen aine ei ole varsinaisesti kestoväriä, vaan suoraväriä kuten monet muutkin shokkivärit. Suomesta sitä Special effectsiä ei saa, täytyy etsiä ulkomailta. Omissa vaalennetuissa hiuksissani väri kestää reilusti yli kuukauden, jopa kaksikin. Purkki maksaa jenkeistä tilattuna about 12 euroa, eli hieman normaalia shokkiväriä kalliimpaa.
- lisbethian
- Shokkivärit eivät ole kestovärejä.
- Kampaajalta tai parturista ei saa sen parempaa kuin esimerkiksi verkkokaupoista, samat merkit ne useimmissa on.
Suomessa ei niin laajalti ole kumminkaan eri merkkejä myynnissä.
Itse suosin Directionsia, sitä saa useasta paikasta ja tepsii itselle parhaiten.
Tilaan sen yleensä netistä, www.rockjet.net ja toimitus on yleensä muutamassa päivässä.
- Mitä pahaa kotivärjäyksessä on? Tietää vain mitä tekee niin hyvä tulee :)
Suojaa värjäysalueensa eikä huiski ympäriinsä kuin heinämies niin eipä se sotkukaan mahdottomaksi mene.
Useat shokkivärit ovat hyvin jähmeitä, eivätkä ne siten valu.
- Tummassa hiuksessa shokkiväri ei näy, joten värinpoisto on tehtävä jos haluaa shokkiväristä sen idean irti.
- Kaikilla ei kaikki värit toimi samalla tavalla.
Joillakin pinkki pysyy parhaiten ja joillakin sininen. Yhden ihmisen kokemusta yhdestä värjäyskerrasta ei kannata pitää sopivana itselle.
Kokeilemalla rohkeasti (tai varovaisesti) löytää parhaimman!
- Hoitoaineiden, suoristimien, föönien yms käyttäminen kuluttaa väriä.
Shokkiväri kun jää vain hiuksen pintaan köllimään, kuluu se paljon herkemmin pois mitä enemmän sitä kuluttaa.
Tämän vuoksi shokkivärien luonteen ymmärtäminen auttaa sinua toimimaan siten, että värisi kestää hienona pitkään!
- Huikean punaiset hiukset?
Värjää kaupan kestovärillä punainen pohja ja ehosta sitä shokkivärivärjäyksellä kerran pari kuukaudessa.
Sekoita shokkiväristä ja lempihoitoaineestasi pieni osa keskenään, jolla tehohoidat väriäsi. Anna seoksen vaikuttaa vähän kauemmin kuin normaalin hoitoaineen.
Jees, ei muuta :) - Juupasjuu
Stargazer on shokkiväreistä kestävin.
Myös kampaamoista saa monia kestävämpiä shokkivärejä, esim. Igora ja Wella(?). Kannattaa kysyä.
Kannattaa myös muistaa käyttää värjätyille hiuksille tarkoitettuja tuotteita, muuten väri haalistuu nopeammin. Eikä hiuksia kannata pestä joka päivä. - nakki
ainakin hiu-kset:ilta sai semmosen kesto shokin on ollu puol vuotta ja on vaan vähän kulunu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232