Kiltti mies

elxwen-1

Onko miehen kiltteys turn-off? Miksi monissa "tutkimuksissa" todetaan, että naiset eivät pidä kilteistä miehistä? En tarkoita kiltillä avutonta mammanpoikaa vaan sellaista, joka ei jatkuvasti kiroile, ryyppää tai räyhää pahalla päällä (liikenteessä ja elämässä yleensä). Kiltti mies on kohtelias ja huomaavainen muita ja etenkin rakastamaansa naista kohtaan. Kiltti mies haluaa tutustua ja luoda hyvät välit naisen ystäviin ja sukulaisiin, myös anoppiin.

39

2874

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n40v

      Kiltti; mielellään kiitos.
      Kiroileva, ryyppäävä ja räyhäävä; paha turn off.

    • kiltti minäkin

      Siis mistä näitä tällasia tutkimuksia tulee mukamas? Kyllä jokainen nainen haluaa sellasen kiltin miehen. Tai minä ainakin!!! Vaikee vaan löytää...

      • elxwen-1

        Esim. tässä yksi:

        http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1736734

        Yhä sinkku? Tässä 12 syytä siihen

        5. Olet liian kiltti. Olet aina avulias, kohtelias ja kiltti. Jokaisen puolison unelma. Ehkä ei kuitenkaan. Useimmat pitävät liikaa kiltteyttä jopa luonteen heikkoutena, eikä tällainen ihminen saa sydäntä sykkimään. Näytä myös kovempi puolesi silloin tällöin, näin annat ymmärtää, ettet ole mikään ovimatto.


      • kiltti nainen
        elxwen-1 kirjoitti:

        Esim. tässä yksi:

        http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/suhteet.asp?id=1736734

        Yhä sinkku? Tässä 12 syytä siihen

        5. Olet liian kiltti. Olet aina avulias, kohtelias ja kiltti. Jokaisen puolison unelma. Ehkä ei kuitenkaan. Useimmat pitävät liikaa kiltteyttä jopa luonteen heikkoutena, eikä tällainen ihminen saa sydäntä sykkimään. Näytä myös kovempi puolesi silloin tällöin, näin annat ymmärtää, ettet ole mikään ovimatto.

        Minä pidän myös kilteistä. Mielestäni miehen tavasta kohdella muita ihmisiä, näkee paljon hänen luonteestaan. Voi olla kiltti, mutta silti on omat mielipiteet ja puolustaa niitä. Sitten on eri asia, jos myötäilee muita ihmisiä kaikessa mahdollisessa, ettei vaan loukkaisi ketään. Itse olen vähän varpaillani ihmisten kanssa, jotka loukkaavat muita huolettomasti, enkä pystyisi seurustelemaan sellaisen kanssa.


      • lauri758

        moi mitä.mutta miten pärjätä naisen kanssa jos on kiltti,kohtelias ja kertoo tunteistaan.itselläni kokemuksia et tulee vaan hyväkskäytetyksi.eli missä on ne naiset jotka arvostavat ja kunnioittavat näitä piirteitä,koska en ole kuitenkaan nyhverö.


    • ilkeäkö?

      Pitäisikö sitten olla ilkeä?

    • tipu_23

      itse en edes ryyppäjää ja polttajaa ja/tai rähinöitsijää huolisi.
      kiltti, huomaavainen, omillaan toimeentuleva itsevarma mies on paras mahdollinen :)

      • elxwen-1

        No kiva että meillä kilteillä miehillä on kysyntää :)
        Sitten vielä kun löytyisi se tumma kiltti tyttö, jonka voi hukuttaa rakkauteen ja halauksiin.
        Harmi vaan, että me kiltit olemme usein myös ujoja naisten suuntaan :(


    • Ovenriba

      Tässä kokemuksen rintaäänellä röhisen.
      Jokainen nainen haluaa kiltin ja huomaavaisen miehen,sellaisen salonkikelpoisen.
      Vaan kuinkas käy,hyvätapainen ja kilttimies joutuu suhteessa kynnysmaton asemaan ja alakynteen.
      Jokaisessa suhteessa on taistelu pomon paikasta,ja arvatkaa kuka on pomo suhteessa jossa on kilttimies?
      Kilttimies kestää kaikki naisen temppuilut ja harhailut,on olkapäänä kun tarvitaan ja ottaapa vielä syyt niskoilleen aivan syyttä,ja kun mennään edustamaan on kilttimies hyvä kilpi täydelliselle perheidyllille.

      Oman kokemukseni perusteella voin sanoa että kiltteys parisuhteessa ei tiedä kuin suuria ongelmia sille kiltimmälle osapuolelle,suhteen pomo osaa olla ankara ja epäoikeudenmukainen aina mielialojensa mukaan eikä varmasti anna armoa muulloin kuin pakkotilanteessa.
      Hyvin usein jo pelkkä hyvän huomenen toivotus saattaa saada riidan tai mökötyksen aikaan,koska kiltin ihmisen päälle voi laskea kaiken ja lopulta keksiä tekosyyn riidan halulleen,kilttimies ymmärtää ja alistuu tietämättä siitä mitähän tässä sanoin taas väärin.

      Esimerkkinä voin kertoa että ollessani aikoinani kiltti ja huomaavainen,en saanut solmittua kertaakaan ravintoloissa minkäänlaista suhdetta naisiin,mutta kun muutuin itsekkääksi ja ryyppääväksi perusmieheksi alkoi flaksi käymään.
      Jokaisessa parisuhteessa täytyy olla tasapaino,siinä täytyy olla tietty jännite joka estää aivan mielivaltaisen käytöksen.
      Mies tulee parhaiten toimeen suhteessa ollessaan itseään ajatteleva mies isolla M:llä,ja muistaa myös välillä naistaan muttei koskaan antaudu kynnysmatoksi tai naisen mielialojen vaihteluista anteeksi pyyteleväksi kiltiksi ja aina anteeksi antavaksi mieheksi.
      Tähän pätee sellainen sanonta ,nainen ei koskaan tiedä mitä oikeasti haluaa,ja jos se toivomansa kiltin nallekarhun joskus nappaa se musertaa nallen itsetunnon ja alkaa haaveilemaan kunnon seksistä raaka-arskan kanssa.

      • ...

        Tuli taas vahva tunne, että ihmiset suhdepeleineen ovat sairaita. En ymmärrä, miksi kukaan edes haluaa ottaa osaa siihen peliin.


      • kake ojanpohjalta päivää

        Kun on tarpeeksi renttu, juoppo ja väkivaltainen mies, niin se saa kuulemma kemiat kohtaamaan :)

        Naisen logiikka on jotain sellaista, millä ei ole mitään tekemistä oikean logiikan kanssa :)


    • kusettaa,

      eikä näin ollen ole pokkaa alkaa vedättämään miestä, joka ei sellaiseen itse ryhdy. Kun nainen tajuaa, että oma kiltteys jää huomattavasti miehen luonteesta, ei ole enää varma miten toimia. Sensijaan, jos mies on pelkkä peluri, kusettaja, on naisen helpompi jatkaa perinteisessä kyllä-minä-hänet-rakkaudellani-muutan- rooliaan. Siinä sitä sitten vierähtää jokunen vuosi, pari tenavaa ja paljon kyyneliä.

      Kiltti mies kelpaa kyynelten pyyhkijäksi, hänen hihaansa voi ryystää itsesäälin räät, hänelle voi antaa märäksi niistetyt nenäliinat, olkapäähän sutata meikit silmistä. Kun kiltti mies on kuunnellut, kohentanut itsetuntoa, ja valanut luottamusta, voi taas keskittyä uuden kusipään etsintään. Jos naiselta kysyy, miksi ei kiltti mies kelpaa vastaus on se, että kun miehessä pitää olla särmää. Särmää, johon satuttaa itseään. Sen voi tehdä, kun tietää, että taustalta löytyy aina joku mies, joka ei satuta.

    • Cranky_geek

      kiltteys ei ole mikään rasite, vaan pelkästään positiivinen asia kunhan ei ole liian kiltti. Liian kiltistä puuttuu särmä ja haaste. No jotkut vetää tästä heti sen johtopäätöksen, että pitäisi sitten olla joku jatkuvasti naistaan hakkaava ja ryyppäävä kusipää. Eihän sitä tarvitse mennä heti äärilaidasta toiseen, kyllä siihen välillekin mahtuu monenlaisia ihmistyyppejä.

      Ai miksi noilla kusipäillä sitten on naisia. No siksi että ne peittelee noita puoliaan tuttavuuden alkuvaiheessa, eikä ne tule muutenkaan joskus ilmi kuin vasta vähän pidemmän tuttavuuden jälkeen. Harvempi sitä julkisesti on naistaan kohtaan väkivaltainen. Vaikka noi sitten jossain vaiheessa paljastuukin, niin nainen saattaa jo olla sen verran tunteiltaan koukussa mieheen, ettei haluaisi ihan heti luovuttaa vaikka mies väläyttääkin noita huonoja puoliaan. Toinen seikka on se, että nää kaverit on yleensä sosiaalisesti aktiivisia ja ottavat rohkeasti kontaktia naisiin. Kyllä kontaktien määrä ja sosiaalisten ympyröiden koko jollain tapaa korreloi sitä miten aktiivista suhderintamalla on. Varsinkin miehillä, koska mies on yleensä se jonka oletetaan olevan aktiivinen osapuoli. Kilttien miesten huono flaksi ei siis johdu niinkään itsessään kiltteydestä, vaan siitä että monet kiltit miehet ovat myös ujon puoleisia ja itsevarmuus naisseurassa on vähän hakusessa.

      Millainen mies ei sitten ole liian kiltti. Suhteellista sekin, mutta varmaan just yleisin virhe on se, että pelätään konflikteja naisen kanssa, eikä haluta riidellä. Mahdollisesti jopa pelätään sitä, että jos tulee riitaa niin nainen jättää sut heti. Saattaahan joku niin lyhytpinnainen ollakin, mutta ei sellainen nainen ole susta koskaan välittänytkään ts. olet sille ihan yhdentekevä, jos se on heti vähänkin isomman riidan takia lähdössä ovet paukkuen tai uhkailee koko ajan sillä.

      Toinen juttu on se, että pitää sanoa rohkeasti mielipiteensä asioista vaikka olisikin eri mieltä naisen kanssa. Ei sitä tarvitse painottaa jatkuvasti, että nainen on väärässä ja sä oikeassa, mutta siis keskustelee asioista avoimesti. Joskus naisen idea on parempi ja joskus omassa ideassa voi olla enemmän järkeä. Naiset haluaa miehen jolla on mielipiteitä ja jonka kanssa voi keskustella. Ei siis mitään "päätä sä" tai "ihan sama" joka kerta kun tehdään jotain yhdessä ja nainen kysyy mitä sä haluaisit tai mitä tehdään. Niin eikä yllätyksellisyydestäkään ole haittaa. Kilttikin mies voi yllättää ja keksiä ihan oma-aloitteisesti jotain sellaista mitä nainen ei osaa odottaa. Yleensä naiset pitää yllätyksistä ja spontaaneista eleistä. Jo pienetkin asiat rikkoo tehokkaasti arjen tasaisuutta ja yllätyksettömyyttä.

      Pähkinänkuoressa:

      1. Älä pelkää kertoa omista toiveista ja haluistasi vaikka se joskus tarkoittaisikin sitä, että siitä syntyy pienoinen riita. Riidelkää, selvittäkään asia ja sopikaa. Naisilla on ihan klassikko tähän tilanteeseen. Silloin kun nainen haluaa kertoa omista toiveistaan, niin nainen olettaa miehen osaavan lukea rivien välistä ettei kaikki olekaan hyvin. No tää klassikko on just tää, että nainen sanoo hieman kireähkön keskustelun yhteydessä suunnilleen "tee sitten niin" ja ikään kuin näennäisesti luovuttaa, mikä tarkoittaa miehen logiikalle käännettynä sitä, että "tee vaan, mutta mä en kyllä tykkää yhtään". Miehen pitäisi sitten ymmärtää alkaa kyselemään, että miksei saisi tai luopua ajatuksesta kokonaan, jos ei ole valmis taistelemaan siitä. Taistelun jälkeen nainen voi olla vähän myrtsinä jonkin aikaa, mutta kuitenkin tuntee, että mies ottaa kaikesta huolimatta hänet huomioon vaikka tekeekin sen mistä nainen ei niin pidä. Pick your battles niin kuin sanotaan.

      2. Älä nosta naista jalustalle, vaan kohtele häntä tasavertaisena kumppanina jonka toiveet ja unelmat ovat yhtä tärkeitä kuin omasi. Pyri pitämään tätä tasapainoa yllä eli älä ole liian dominoiva tai liian alistuva kynnysmatto. Kyllä naisiltakin kysytään valmiuksia pitää omia puoliaan suhteessa, joten jos huomaat että olet tehnyt tai tekemässä jotain tasapainoa järkyttävää naista kohtaan, niin pyri oma-aloitteisesti tasoittamaan tilannetta.

      3. Ole mies jolla on mielipiteitä ja ajatuksia asioista. Miehen haasteellisuus syntyy siitä, että nainen tuntee olevansa vuorovaikutuksessa miehen kanssa eikä taluttamassa koiraa joka tekee niin kuin nainen käskee. Suhteessa molemminpuolinen kunnioitus on tärkeää, eikä nainen pysty kunnioittamaan miestä jota voi pompotella ihan miten itseä sattuu huvittamaan. Se voi olla aluksi naisesta ihan hauskaakin, kun saa aina tahtonsa läpi jos sattuu olemaan sellainen luonne, mutta pidemmän päälle homma ei vaan toimi.

      Vähän venähti tää juttu, mutta siis pidän kyllä itseäni melko kilttinä, eikä naiset oo siitä koskaan valittaneet. Pidän kuitenkin puoleni ja se mitä suhteissa olen saanut kuulla, niin sellainen rauhallisuus ja kiltteys saa naisen tuntemaan olonsa mun seurassa turvalliseksi. Joskus vähän räiskyy kun ei mielipiteet mene yksiin, mutta kyllä naiset haluaa suhteeseen miehen kanssa joka kohtelee heitä hyvin, on kiltti ja kohtelias.

      • joojo

        Kiltti voi olla, mutta rehellinen sekä muille että itselleen. Jos kumartelee ja palvelee yltiöpäisesti ni kyllä siitä taitaa paistaa läpi semmonen pakkomielteinen miellyttämisentarve, semmonen pelko, että jään yksin jos en ole muille mieliksi. Sitä myös ulkoa ohjautuvuudeksi sanotaan.


      • .....

        Monet miehet ajattelee vaan niin mustavalkoisesti että joko on täysnössö tai sitten joku väkivaltainen peluri. Ja näistä valitaan sitte mielummin tuo väkivaltainen peluri, koska naiset ei tykkää täysnössöistä. Näiden kahden välissä ei sitten tietenkään nähdä mitään muita vaihtoehtoja vaan ollaan joko naisten kynnysmattoja tai sitten joitain yksinvaltiaita, jotka päättää kaikista naisenkin asioista eikä suostu mihinkään kompromisseihin koskaan. Sanoisin teille miehet, että ei kannata tavoitella kumpaakaan näistä ääripäistä vaan sitä kultaista keskitietä jonka Cranky_geek kuulostaa jo aika hyvin löytäneen.


    • harry_jokui

      Mä olen itse ns. kiltti mies, mutta siitä on vain seurannut ongelmia naisten kanssa. Heille kelpaan kyllä silloin, kun menee huonosti, mutta muuten voidaan jättää unholaan ihan sujuvasti. Kummallinen juttu on, että niitä naisia, jotka mut hyväksyvät omana itsenäni, en ole vielä tavannut. Ja tuskin tapaankaan, koska olen päättänyt, etten enää tee aloitteita naisille. Kun ei kelpaa, niin ei sitten. Mutta toisaalta naistenkaan ei kannata valittaa, ettei kunnon miehiä löydy mistään. Kuulostaa katkeralta, mutta ei oikeasti ole sitä. Olen vain todennut elämän realiteetit; miksi tuhota oma elämä muiden oikkujen takia?

      • nice....

        mä ainakin haluun kiltin ja huomaavaisen miehen....


      • Jonna 77
        nice.... kirjoitti:

        mä ainakin haluun kiltin ja huomaavaisen miehen....

        Kilttejä asiallisia miehiä kyllä löytää jotka osaavat pitää puolensa myös. Mutta tänä päivänä naiset eivät
        yleensä niistä kiinnostu. Vaan pitää olla rikasta, hyvännäköistä ja "kovanaamoja".


    • peilataan

      Yliromanttisuus on kanssa ihan kauheaa, sellainen liikaa yrittäminne, koska se ei luonnista kuin italiaanoilta.

    • olla MUTTA

      EI TYLSÄ. Kiltit miehet ovat usein myös kuivia, jotka paheksuvat kaikenlaista epäterveellistä elämäntapaa, kuten tupakointia ja rasvaruokia. He eivät myöskään uskalla puolustaa itseään eikä naistaan jos tulee ongelmatilanne. Mieluummin luikkivat pakoon, joka on todella turn off. Nyt ei siis kenenkään enää tarvitse ihmetellä miksi muskelimiehet ja rentut ovat naisten makuun.

      • kilttiläinen

        Olen hyvin kiltti ja hellä mies. En ota niin vakavasti jos minua loukataan. Mutta loukkaappa tyttöäni tai sukuani niin ilmestyn aamulla pesismailan kanssa ovellesi. En luiki pakoon, kuolemaa ja kunniaa. Voi kilttikin olla taisteluntahtoinen...


      • nainen20v
        kilttiläinen kirjoitti:

        Olen hyvin kiltti ja hellä mies. En ota niin vakavasti jos minua loukataan. Mutta loukkaappa tyttöäni tai sukuani niin ilmestyn aamulla pesismailan kanssa ovellesi. En luiki pakoon, kuolemaa ja kunniaa. Voi kilttikin olla taisteluntahtoinen...

        Itse tykkään kilteistä ja huomaavaisista miehistä ja olen onnekas kun olen sellaisen löytänyt. Mieheni ei huuda suotta, räyhää kännissä, muutenkaan juo paljoa, mutta on hellä, huomaavainen, rehellinen, romanttinen, kiltti ja turvallinen.

        Olen myös kiltti ja ymmärrämme avomieheni kanssa hyvin toisiamme ja meillä on samanlaiset arvot. Tykkäämme myös molemmat viettää perjantai iltaa yhdessä leffoja katsoen ja toisen läheisyydestä nauttien, baareissa käymme vain muutaman kerran vuodessa.

        Minä olen aina kiertänyt itserakkaat kusipäät kaukaa ja löytänyt hyvän miehen. Me olemme onnellisia yhdessä ja rakkautta riittää :)


      • Isäsi gaylover
        kilttiläinen kirjoitti:

        Olen hyvin kiltti ja hellä mies. En ota niin vakavasti jos minua loukataan. Mutta loukkaappa tyttöäni tai sukuani niin ilmestyn aamulla pesismailan kanssa ovellesi. En luiki pakoon, kuolemaa ja kunniaa. Voi kilttikin olla taisteluntahtoinen...

        kiimapyllyjä.. Ja sie oot nöösipoeka..


    • Yanice

      se on jokin luonnonlaki, että nainen viehättyy ennemmin "pahiksesta" kuin lälläristä. Juontaa varmaankin juurensa luolamiesajoilta. Itsekin viehätyn ennemmin pahiksesta, ei minua kiinnosta nysvö joka muistuttaa lähinnä minua itseäni. Miehen kuuluu olla naisen vastakohta. Uskon että heteronainen tykkää miesmäisistä, pahiksen oloisista miehistä, mutta esim. bi-seksuaalit naiset voivat viehättyäkin hyvin naisellisista miehistä, kun ovat myös naisten perään.

      • Asiaa kerrankin

        Tuo on suurimmaksi osaksi urbaanilegendaa.

        Monet naiset todellisuudessa tahtovat hyvin ristiriitaisia ominaisuuksia miehessä eli että mies on samaan aikaa jännittävä ja itsevarma mutta toisaalta hyvä kodin perustaja ja luotettava.

        Aika rajua väittää että vain bi-seksuaalit naiset pitävät naisellisista miehistä tai että vain naisellinen mies on kiltti.

        Minusta tuntuu että tuo "luonnonlaki" on sinun päässäsi ja yhtä varma kuin luonnonlaki että miehet pitävät aina varmasti isotissisistä naisista.

        Samoin tuo lotina tuosta luolamiehistä on naurettavaa.

        Totta kai jokaista ihmistä voi kiehtoa jossakin "vaaran tuntu" joka tuollaisesta pahiksesta voi hohtaa.

        Tosin tuntemani "pahikset" ovat lähinnä paska ja vellihousuja joilla on kovat puheet ja juomaillat sekä todennäköisesti pettävät jokaista naista jonka kanssa ovat mutta muuten ovat täysiä luusereita.

        Ehkäpä se on jonkunlainen hoivavietti naisella että se "pahuus" voitaisiin parantaa?

        Mutta tuo kiltit/pahikset ilmiö on sama kuin huorat/madonnat naisista.

        Huorat varmaan enemmän tykkää pahiksista ja madonnat kilteistä. ;)


    • Babus

      Kylläpä maistui katkeransuolainen maku suussa kun luin edellisen viestin. Taisi olla kirjoittaja melkoinen mammanpoika itse.

      • Asiaa kerrankin

        Sano minun sanoneen mutta yleensä nuo "pahikset" esittävät pahista.
        Ei heistä oikeasti ole yhtään mihinkään.

        Mitä tulee mammanpoikiin niin voinpa jo nähdä sun Babuksen kuuntelevan gangstarappia tai junttirockia ja kuvittelevas olevan se kovin ja pahin jätkä.

        Jos et ymmärtänyt niin viestini tarkoitus oli tehdä pilaa koko tästä jaottelusta kiltteihin/pahoihin.

        Aivan kuin siinä välissä ei olisi yhtään tilaa.

        Tietysti jos mielestäsi lähes täysi raittius, pettämättömyys ja kamppailulajiharrastus tekee minusta mammanpojan niin ole hyvä vain.

        Pienet taitaa siellä päin olla ne kulkuset, kun pelkkää pientä kilinää kuuluu. ;D


      • Asiaa kerrankin
        Asiaa kerrankin kirjoitti:

        Sano minun sanoneen mutta yleensä nuo "pahikset" esittävät pahista.
        Ei heistä oikeasti ole yhtään mihinkään.

        Mitä tulee mammanpoikiin niin voinpa jo nähdä sun Babuksen kuuntelevan gangstarappia tai junttirockia ja kuvittelevas olevan se kovin ja pahin jätkä.

        Jos et ymmärtänyt niin viestini tarkoitus oli tehdä pilaa koko tästä jaottelusta kiltteihin/pahoihin.

        Aivan kuin siinä välissä ei olisi yhtään tilaa.

        Tietysti jos mielestäsi lähes täysi raittius, pettämättömyys ja kamppailulajiharrastus tekee minusta mammanpojan niin ole hyvä vain.

        Pienet taitaa siellä päin olla ne kulkuset, kun pelkkää pientä kilinää kuuluu. ;D

        Niin ja hei lisäänpä että suurin osa tuntemistani kilteistä mammanpojista ovat pitkissä suhteissa.
        Ne pahikset pyörivät yksin tai väliaikaisissa suhteissa.

        Se on usein nuoruudessa sitä viehätystä että miehessä on "munaa" kun se uskaltaa olla niin "erilainen" tai niin "mies" kun ryyppää/polttaa/ärisee/ajaa moottoripyörällä.

        Sitten ne tytöt kasvavat aikuisiksi. :D


    • Sirianne

      "5. Olet liian kiltti. Olet aina avulias, kohtelias ja kiltti. Jokaisen puolison unelma. Ehkä ei kuitenkaan. Useimmat pitävät liikaa kiltteyttä jopa luonteen heikkoutena, eikä tällainen ihminen saa sydäntä sykkimään. Näytä myös kovempi puolesi silloin tällöin, näin annat ymmärtää, ettet ole mikään ovimatto."

      Mäkin tykkään avuliaasta, kohteliaasta ja kiltistä miehestä. Siinä on tosiaan muutama 'mutta'. Yksi mies vaikutti tämmöseltä, mutta hän oli just sellanen ovimatto. Ja sit mistä en myöskään tykkää, että tämmönen avulias tyyppi yrittää auttaa kaikessa. Ujous on söpöä, mutta tavattuani yhden tällaisen, niin olin hyvin kiinnostunut hänestä - mutta hän oli niin ujo, ettei saanut mitään aikaiseksi ja muutenkin vähän näytti, ettei saa elämässään mitään muutakaan aikaiseksi.

      "He eivät myöskään uskalla puolustaa itseään eikä naistaan jos tulee ongelmatilanne."
      Siis tää on kyl yks ongelma, jota en voi sietää. Mulla itsellä on vahva puolustamisvietti itseäni ja muita kohtaan. Musta on raivostuttavaa katella just tämmöstä tyyppiä, joka tekee mitä toiset käskee. Esim. olin kotibileissä ja sitten tää isännän (23 v) kaveri sanoi tälle isännälle, että "Hae mun takki parvekkeelta", jonne oli muutaman askeleen matka. Se oli hyppyyttäny sitä tyyppiä jo pariin otteeseen sen illan aikana ja sitte mä sanoin, että "Hae ite". Mutta tämä kiltti mies sanoi, että "Kyllä mä voin hakea". Tää isäntä oli jopa saanut häädön edellisestä asunnostaan, koska siel oli bileitä yöaikaan ja se sanoi, ettei se voi enää järjestää niitä yhtä usein. Mutta kyllähän se tietysti niistä bileistä itsekin tykkäsi, mutta kumma kun hänen hyvät ystävänsä eivät voineet koskaan itse järjestää niitä. Yrittivät jopa, että ne tulis ens kerralla mun luokse xD Miksi kutsuisin luokseni ihmisiä, joista en pidä ja joihin en voi luottaa? Naurettava ajatus. Jotenkin kummallista, että ne sen kaverit varmaan ajaa sen sieltä nykyisestäkin asunnosta. En tiedä, koska en ole tavannut tätä tyyppiä talven jälkeen.

    • sissi84

      Pahikset saavat ehkä naista, mutta hyvikset saavat naisen. Jotenkin olen käsittänyt, etteivät hyvikset haluaisikaan vain hetkellisesti käyttää naista tai testailla kymmeniä naisia löytääkseen sen oikean.

      Kun jutellaan naisten kesken, miehen kiltit ominaisuudet ja teot herättävät ihastunutta huokailua. Kaikkea ei tietenkään kerrota, mutta kyllä silllä hiukan on kiva lämmitellä, jos mies on aamukuudelta noussut sängystä putsaamaan autonlaseja, ettei minun tarvitse hiukset suihkun jäljiltä märkinä palella. (Vastaavasti toki teen hänelle palveluksia.) Pettäminen, lyöminen, juopottelu, valehtelu yms. pahat jutut ovat kipeitä kertoa ja kuulla. Kenenkään en ole koskaan kuullut väittävän, että kiroilu, ryyppääminen ja räyhääminen olisivat ihanteellisia piirteitä miehessä. Paremminkin sellaisista miehistä pyritään pääsemään eroon.

      Montgomeryn Anna-kirjasta muistan, miten Annalta kysyttiin, haluaisiko hän pahan miehen, kun liian kiltti ei kelvannut. Hiukan ihmeteltyään Anna mietti, ettei tietenkään pahaa, vaan ehkä sellaisen, joka voisi olla paha, muttei halua. Taitaa aika hyvin päteä sadan vuoden jälkeen todellisuudessakin. Eli miehessä (ja naisessa) pitää olla luonnetta, munaa, särmää, miksi sitä haluaakin kutsua.

      Kiltteydellä on eri asteita. Toiset nauttivat raivoisista riidoista, toisille pienikin erimielisyys on kestämätöntä. Ihanne olisi, jos samankaltaiset ihmiset pariutuisivat keskenään. Tärkeintä on, ettei alistu sellaiseen, mikä itsestä tuntuu pahalta ja alentavalta. Joskus tietenkin molempien pitää voida tinkiä omista toiveistaan.

      "Kiltti mies on kohtelias ja huomaavainen muita ja etenkin rakastamaansa naista kohtaan. Kiltti mies haluaa tutustua ja luoda hyvät välit naisen ystäviin ja sukulaisiin, myös anoppiin."

      Juuri tuo miehessäni viehätti ja viehättää minua. Kunnon mies huomioi muutkin kuin naisensa, mutta saa silti naisen tuntemaan olevansa erityinen. Pelimies saattaa hetkellisesti olla kohteliaampi kuin kiltti ja ujo, mutta tarkempi tarkkailu paljastaa hänen suhtautuvan kylmästi niihin, joista ei halua tai voi hyötyä.

      • Oikeassa oli Anna

        Anna kertoi totuuden:
        "haluaisiko hän pahan miehen, kun liian kiltti ei kelvannut. Hiukan ihmeteltyään Anna mietti, ettei tietenkään pahaa, vaan ehkä sellaisen, joka voisi olla paha, muttei halua."

        Vaarallinen, salaperäinen, pahis, väkivaltainen, juopotteleva, renttumainen, isokokoinen, jännittävä ja tosi kova jätkä joka kuitenkin naisen tavattuaan toteaa että on vain parempi asettua aloilleen ja alkaa kiltiksi samalla säilyttäen kuitenkin metsästäjänvaistonsa.

        Tätähän ne naiset hakee. Ristiriitaisia juttuja joista tuo jännittävyys puoli voittaa ylivoimaisesti kiltteyden. Nainen kun uskoo että lopulta saa miehen muuttumaan kiltiksi ja että rakkaus rauhoittaa "urhon" lopulta.

        "Pahikset saavat ehkä naista, mutta hyvikset saavat naisen. Jotenkin olen käsittänyt, etteivät hyvikset haluaisikaan vain hetkellisesti käyttää naista tai testailla kymmeniä naisia löytääkseen sen oikean."

        Senpä takia moni ei löydäkään koska pitäisi testailla.

        "Eli miehessä (ja naisessa) pitää olla luonnetta, munaa, särmää, miksi sitä haluaakin kutsua."

        Ei naisesta etsitä munaa, ei todellakaan. XD

        "Kun jutellaan naisten kesken, miehen kiltit ominaisuudet ja teot herättävät ihastunutta huokailua. "

        Älä viitsi naurattaa. Tuo liittyy niihin juttuihin siitä kun joku ON JO parisuhteessa. Ei siihen kun joku mies on iskenyt naisen.

        Iskemään nainen haluaa sen pahiksen ja parisuhteeseen sen kiltin. Mielellään samassa paketissa vielä.
        Siinä se dilemma piilee.


    • ..

      On ihanaa, kun mies on kiltti. Siihen liitettynä mukaan vielä sympaattisuus, herkkyys ja huomioonottavaisuus.. Minä olen sulaa vahaa. (Mutta tässä pätee tietysti se seikka, mikä pätee kaikessa muussakin - näiden ominaisuuksien täytyy vallita JÄRKEVÄSTI JA SOPIVASTI, ei liikaa.)

      Kiltit miehet ovat upeita.

    • 20-v.n.

      Kiltteys ei todellakaan ole TURN OFF minun mielestäni. :)
      Tuo sinun kuvailemasi kiltti-mies on just ihanne.

      Olen kyllä tuttavapiirissäni nähnyt sellaisia liian kilttejä miehiä, jotka jäävät suoraan vaimonsa jalkoihin. Tarkoitan lähinnä sitä, että kokoajan myötäilevät vaimon/tyttöystävänsä mielipiteitä. Yhdessäkin tapauksessa nainen (pelkkä puolituttavani) kävi vieraissa, ja mies kuulema asiasta kuultuaan käyttäytyi kuin sitä ei olisi tapahtunutkaan. Ei uskaltanut nousta vaimoaan vastaan siinä asiassa tai jtn.. Surullista, säälin sitä miestä. :( Hän on niin mukava. Ihmetellään usein, että miksi hän vielä on sen naisen kanssa. Ei se nainen ansaitse sitä miestä...

      Itse haluan miehen, KILTIN sellaisen, joka pitää kiinni omista mielipiteistään. Olen aika vanha persoona loppujen lopuksi, ja kaipaan mieheltäni samaa. Haluan kiltin miehen joka väittelee ennemmin kuin myötäilee asioissa, jotka eivät hänen mielestään ole oikein. Miehen pitää olla älyllisesti vahva vastus. Miehen pitäisi loppujenlopuksi olla se, joka on "talon pää" vaikka pieni feministi olenkin...

      Miten joku itseään arvostava nainen voi haluta rinnalleen jonkun väkivaltaisen öykkäröijän? En tajua sitä. Itse kierrän sellaiset väkivaltaiset, pelimiehet ja muutkin kusipäät kaukaa. Totuushan on, että kiltin ja turvallisen miehen kanssa halutaan OIKEASTI perustaa perhe. Sellaisten muiden yksilöiden kanssa ovat vaan jotkut heikot surkimukset, jotka eivät tiedä mitä elämältään oikeasti haluavat.

      • passailee

        aikalailla(siis miehenä)noi jutut.Mut hyvin monesti saa kuulla siitä "väittelystä" että taasko väitellään yms.Hyvin moni ottaa sen jotenkin sanoisinko alistavaksi.Vaikka eihän se sellaiseksi kyllä ole tarkoitettu.Varmaan ei sais sanoa niin suoraan..
        Moni nainen tosiaankin arvostaa enempi tätä vähemmän vakavaa elämistä.Sanoisko kaikissa elämän osa-alueissa..
        Mutta jokainen kai tekee näitä valintoja omien mieltymysten mukaan.En oikein muuten ole sitä osannut sisäistää.Sitä saa mitä tilaa,kait!


    • Anonyymi

      Katso missä sinun kuu on... ja missä pluto ja mars on, aspektit näihin, onko vaikeita, helppoja keskenään...

    • Anonyymi

      Mulla on nyt ihana kumppani, ollaan oltu yhdessä jo vuosi..
      29 v mua nuorempi... irakista, suomalainen nyt... kiltti, rehellinen, oppi nauramaan mun kanssa... odotan että hän tulee tänään luokseni, asumme eri paikkakunnilla

    • Anonyymi

      Eli asian voisi sanoa myös niin että miehen älykkyys on turn off.
      Älykäs ei heti ala nyrkeillä heilumaan ja yrittää tulla toimeen muutenkin kaikkien kanssa jotenkin omaa käytöstavat. Tietää mikä on oikein ja väärin. Jos joku toinen on paska hänen ei tarvitse sitä olla. Pitää toki puolensa mutta tietyille asioille annetaan siinäkin liikaa arvoa ja nähdään hyvänä joku mikä on itseasiassa huono. Naisille tulee monesti illuusio alfa uroksesta jos joku on kovaääninen ja yrittää päteä ja määräillä. Kyseessä ei ole alfa vaan alhaisen älykkyyden omaava idiootti.

    • Anonyymi

      Yli 10 vuotta vanha ketju. Onko aloittaja löytänyt naisen tai naisia. Tasapainoinen järkevä ihminen todennäköisesti löytää kumppanin. Aloin miettimään mikä mahdan olla. Olen ollut tasapainoinen mukava, mutta myös stressaantunut masentunut pinna kireällä. Paha poika kuulostaa, että on ongelmia ja käytös pahentaa niitä. Luulisi naisten pitävän fiksusta pahiksesta, joka on vahva mies. Itsenäinen kestää painetta pitää puolensa, mutta osaa käyttää järkeä ja olla kohtelias kohteliaille takaisin. Tosin nyt 2020 typyjen ykköskriteeri 185cm. Ennen oli raha kroppa älykkyys elämänkokemus pelisilmä huumori kasvonpiirteet.

    • Anonyymi

      Kiltti ja huomaavainen mies olis tilauksessa. Noi ominaisuudet ei sulje pois miehekkyyttä eikä hyvää itsetuntemusta tai älykkyyttä, jotka myös toisessa sukupuolessa viehättää ja vetää puoleensa. Ai että tuollainen keski-ikäinen mies olis mulle mieleen ☺️.

      Vanha ketju, mitta yhä ajankohtainen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe