Apua/hiertymä!

KkKKKKk

Hei. Minulla olisi ensimmäinen maraton tapahtuma nyt viikonloppuna sunnuntaina vantaalla ja sinne pitäis lähteä juoksemaan se puolikas, eli 21km.
Mutta, ongelma on että näillä lenkkareilla (adidas-pronaatiotuetut) alkaa aina jossain 7km kohdalla sattumaaan molempien jalkojen sisäsyrjiin eli hiertämään. ja mitä pitemmälle juoksee se vaan pahenee. Ja kun ottaa kengän pois niin on selvät hiertymät. Miten pääsisin ton ongelman yli nyt sunnuntaina?
Onko olemassa jotain rasvaa, voidetta, salpaa tms millä saisin juostua sen puolikkaan? Tai joku side siihen tms??

9

595

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mara ton

Mun mielestä sun pitäis saada toiset kengät.Onhan näitä olemas näitä Compeed rakkolaastareita ja varmaan muitaki ratkaisuja mutta mun mielestä se ei nyt oo tähän ratkaisu.
      Jos seiskan kohdilla alkaa jo tuntua pahalta niin turha lähteä jalkoja pilaamaan puolikkaalle (no ei ne ehkä pilalle mene mutta tosi surkeelta varmaan tuntuu jossain 15km:n paikkeilla kun miettii että viä olis 6 jäljellä.)
      Pitääkö olla pronaatiotukea? Onko tutkittu? Oletko paljon juossu kyseisillä kengillä? Juoksijalehdessäki taannoin oli kirjotuksia siitä että neutraali kenkä on useimmiten se paras vaihtoehto jos ei joku todella asiantuntuntija ole tutkinut että se pronaatiotuki PITÄÄ olla.
      Ehkä kannattais mennä etsimään sopivaa neutraalikenkää mutta et vain ehdi juoksennella sillä kyllä että ns. kylmiltään pitää sitte ottaa kenkä käyttöön. Minä oon ajat sitte löytäny itselleni sopivan kengän ja viä semmosen että ei vaadi sisäänajoa vaan voin vaikka paketista heittää jalkaan ja lähteä puolikkaalle.

• pässinpää1

on nakata kengät roskiin, ostaa uudet ja juosta ne "sisään" ennen sunnuntain starttia.

• KkKKKKk

Ei kerkeä ennen sitä ja ei ole rahaa.

Compleed laastari siis???

• aok27
        KkKKKKk kirjoitti:

Onko sulla käytössä urheilu sukat. Eli sellaiset 2kerroksiset sukat. Vähentää hiertymisiä paljon.
        mulla tuli kanssa yksien kenkien kanssa aina pientä rakkoa jalkapohjaan jo 8km lenkilläkin. Ostin adidaksen urheilu/juoksu sukat ja ongelma poistui koska hiertyvä liike jää sinne sukkaan eikä keskity jalkapohjaan.

• mara ton
        KkKKKKk kirjoitti:

...on rakkolaastari joita saa apteekeista eri kokoisia, mutta ei se kyllä taida poistaa ongelmaasi. Se sopiva kenkä vain olisi paras niinku tuos joku muukin kirjoitti.
        Minä hölkkäilen Niken Pegasuksilla eikä ole ikinä niillä tullu hiertymiä, rakkoja tms. eikä ole kynnet irtoilleet maratonilla niinku kuulemma joiltaki lähtee. MUTTA, en väitä että se sopii kaikille... mulle se sopii. Eikä vaadi sisäänajoa.

• mara ton
        mara ton kirjoitti:

...on rakkolaastari joita saa apteekeista eri kokoisia, mutta ei se kyllä taida poistaa ongelmaasi. Se sopiva kenkä vain olisi paras niinku tuos joku muukin kirjoitti.
        Minä hölkkäilen Niken Pegasuksilla eikä ole ikinä niillä tullu hiertymiä, rakkoja tms. eikä ole kynnet irtoilleet maratonilla niinku kuulemma joiltaki lähtee. MUTTA, en väitä että se sopii kaikille... mulle se sopii. Eikä vaadi sisäänajoa.

Kirjoitahan tänne mihin päädyit ja kuinka juoksu meni. Toivotaan parasta.

• Vootninki

"Onko olemassa jotain rasvaa, voidetta, salpaa tms millä saisin juostua sen puolikkaan?"

Apteekista saa valkovaseliinia, joilla voi vaikka voidella koko jalan. Apteekista saa myös teippiä: Leukoplast, mutta teipit saatavat mennä rullalle ja rakosta tulee kahta kauheampi.
      Juoksusukka on toinen hyvä tähän hätään. Niitä saa urheilukaupoista.

• hiertäköön

Puolimaraton on kuitenkin niin lyhyt matka, että juokse vähän hampaat irvessä ja hoitele hiertymät kuntoon juoksun jälkeen. Helpoin ja varmin ratkaisu. Laastareista yms. saattaa juostessa tulla isompi ongelma, kun ne irtoavat ja jäävät pyörimään sukan sisään.

• mara ton

Olis kiva tietää mihin päädyit ja kuinka juoksu loppujen lopuksi meni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      97
      1968
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1380
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1153
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1047
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      120
      1038
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      893
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      811
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      792
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      761
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      713
    Aihe