Liittyykö nimimerkkisi

mai-la

lakkiluke(ei kirj.)- KariHenrik,- Ved 2.- 316,-

sören,- cybo-ceronimo-cabriel-61,- Timoriepu,-

punnitsin,- Voice

39

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punnitsin

"Liittyykö nimimerkkisi mitenkään Raamattuun ja miten ?"

Kun kerran minutkin mainitsit =)

Miksi käytän nimimerkkiä punnitsin liittyy varmaan siihen, että mietin, arvioin ja myöskin harkitsen erilaisia vaihtoehtoja maan ja taivaan väliltä, jotka liittyvät elämään ja erilaisiin opetuksiin. Raamatullisessa ajattelu maailmassa todellakin tarvitaan harkinta kykyä ja taitoa punnita asioita tarkkaan. Raamattu on oiva peili meille jokaiselle, jonka valossa voimme itsekukin punnita omaa vaellustamme. Tuhannet eriseurat ja lahkot kertovat meille karua kieltä siitä, että jotakin on pielessä meidän puntarissamme. Jumala olkoon meidän tuomarimme ja todellinen punnitsin oikeaan vaellukseen.

• M.

Vaaka =):)

Kiitos vastauksestasi, odotan muita vastausksia.

Saat pisteitä 17.

Mitenkähän on muiden laita/

• M.

Punnitsin minäkin...

Sananl. 16:11

Puntari ja oikea vaaka ovat Herran, hänen tekoaan ovat kaikki painot kukkarossa.

• tuhat ja yksi

Vastaan vaikkei kysytä ja vaikka kysytään - ei ole pakko vastata.

tuhat ja yksi ei ole mikään nimmari sen kummemmin, kun eräänä aamuna heräsin oli mieleen tullut tuollainen nimimerkki kun suunittelin asani ilmaisemista täällä 24 keskustelupalstoilla sille jouduin sitten laittamaan käsitteemkin se on Danielin unet.Käsittelee Danielin kirjaa ja se on suunnattu 1000 Kristinuskon "väärintulkintaa" vastaan yhdellä tulkinnalla, vai yhdellä tulkinnalla , jos sen pystytte kumoamaan en keksi uutta sen tilalle niinkuin Kristinuskoiset tekevät!
      Joku jos on halunnut yhteyttä on laittanut aloituksen 1001 tai jotain sinnepäin jos on esittänyt vastaväitteen tai halunnut kuulla kuinka järjettömyyksiä kirjoitellaan .( Hänen mielestä ja oon tuosta mieltä toista.)

Mai-lasta en tiä ku en oo lukenut, mutta kerro stoori.

• tuhat ja yksi

Etkä ehtinyt kysyä.

Lukaisin aloituksesi se on selvää pässinlihaa . - ootte tuossa 1000 joukossa Teuvon kanssa ja vahvassa "Pyhän Hengen" eksytyksessä , huomaa vaikka jokaiselle löytyy ikioma eksytys tuo 1000 on vai osoittamassa jotta niitä on enemmän ,kuin useita.
        Mutta miksi ihmeessä vain YKSI (!) OH tuli rumakuva ( Ei kun ihan hyvä! ) pitiolla. (1)

No onhan se niin faktaa jotta ihmiset etsii yhtä! Ei se tuo ollut. Ei! sillä tuota ei etsitä - se on jo geeneissä kaikilla elollisilla lisääntymisviettinä ei sitä tarvitse etsiä se jo on.Se jo on hedelmöittyneessä munasolussa.

Mutta yhtä vaan etsitte,se on iskostettu kalloonne se on vain yksi.
        Vähän joka asiassa on 1000 ja yksi, minäkin sitä olen etsinyt ja löydettyäni koitan etsiä sitä toista yhtä ja kuitenkin kun löydän tuon toisen, ? yksin, niin en ookkaan kaksin vaan ( on 1000 ja yksi X 1000 ja yksi = on taas se yksi ellei tuhannesta välitetä) Ja tuntuu ettei tarvii välittää niistä tuhannesta.

Pistäppä Mai-lasi paremmsksi !

• M.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Etkä ehtinyt kysyä.

Lukaisin aloituksesi se on selvää pässinlihaa . - ootte tuossa 1000 joukossa Teuvon kanssa ja vahvassa "Pyhän Hengen" eksytyksessä , huomaa vaikka jokaiselle löytyy ikioma eksytys tuo 1000 on vai osoittamassa jotta niitä on enemmän ,kuin useita.
        Mutta miksi ihmeessä vain YKSI (!) OH tuli rumakuva ( Ei kun ihan hyvä! ) pitiolla. (1)

No onhan se niin faktaa jotta ihmiset etsii yhtä! Ei se tuo ollut. Ei! sillä tuota ei etsitä - se on jo geeneissä kaikilla elollisilla lisääntymisviettinä ei sitä tarvitse etsiä se jo on.Se jo on hedelmöittyneessä munasolussa.

Vähän joka asiassa on 1000 ja yksi, minäkin sitä olen etsinyt ja löydettyäni koitan etsiä sitä toista yhtä ja kuitenkin kun löydän tuon toisen, ? yksin, niin en ookkaan kaksin vaan ( on 1000 ja yksi X 1000 ja yksi = on taas se yksi ellei tuhannesta välitetä) Ja tuntuu ettei tarvii välittää niistä tuhannesta.

Kiitos reivistäs. siis 2 uskaltaneet kommentoida.

Olet kuin rapu.

En voi laittaa paremmaksi olet 1001.

Odottaisin muidenkin kommentteja SemberF. myös kommentoisi omaa nimmariaan.

Oikeastaan nimmarini muodostuu kahdesta valkoisesta kivestä jotka Herra minulle lupasi ja löysinkin ne pohjoisesta.
        sen verran paljastin.

• M.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Etkä ehtinyt kysyä.

Kumma jouduin laittaan 2 viestiä sinulle,
        pisteitä ensimmäisessä oli enempi kuin tässä 17 sait.

ensimmäinen reivini meni bittitaivaaseen.

• tuhat ja yksi
        M. kirjoitti:

Kumma jouduin laittaan 2 viestiä sinulle,
        pisteitä ensimmäisessä oli enempi kuin tässä 17 sait.

ensimmäinen reivini meni bittitaivaaseen.

Tällaista tämä on kuinka tuon tuomaristo sitten päättää 1001 vai 17. pistettä, no mielestäni olisi ollut osuvampi antaa se YKSI piste !

Kivet kuin uurim ja tummim.

• M.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Tällaista tämä on kuinka tuon tuomaristo sitten päättää 1001 vai 17. pistettä, no mielestäni olisi ollut osuvampi antaa se YKSI piste !

Kivet kuin uurim ja tummim.

2. Moos. 28:30

Ja pane jumalanvastausten rintakilpeen uurim ja tummim, niin että ne ovat Aaronin sydämen päällä, hänen astuessaan Herran eteen. Ja niin kantakoon Aaron Jumalan vastaukset israelilaisille sydämensä päällä aina Herran edessä ollessaan.

• tuhat ja yksi
        M. kirjoitti:

2. Moos. 28:30

Ja pane jumalanvastausten rintakilpeen uurim ja tummim, niin että ne ovat Aaronin sydämen päällä, hänen astuessaan Herran eteen. Ja niin kantakoon Aaron Jumalan vastaukset israelilaisille sydämensä päällä aina Herran edessä ollessaan.

Kirje Galatalaisille 5:1. >> Vapauteen Kristus meidät vapautti.Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen. >>

5:12. >> Saisivat kuohita itsensä,nuo teidän yllyttäjänne! >>

5:26, >> Emme saa tavoitella turhaa kunniaa emmekä arsyttää ja kadehtia toisiamme. >>

Mutta lukea voi myös siltä väliltä.

Joskus mietin miksi tuo ensimmäinen jae sopi elämäntilanteeseen hyvin ,mutten sitä tiennyt Kristus sanahan ei tarkoita Jeesus Nasaretilaista lainkaan. ( Vaan voideltu/ messias.) Juuri siihen aikoihin olin päässyt irti tuosta 2000 vuotisesta harhasta, joka oli juurrutettu minuun ennen syntymääni, ihmeekseni Kristinuskosta irrottautumiseen tarvittiin aineksia Raamatusta itsestään,sitä en tahtonut käsittää silloin.
        "mutta älkää alistuko UUDELLEEN orjuuden ikeeseen" !
        Kuinka moni alistetaan uskolla "orjuuden ikeeseen" ?
        Kysyn vain.

• "Semper Fidelis" on latinaa, suomennettuna se tarkoittaa "Aina uskollinen"

Kysyit tuolla jossain minunkin nimimerkkini sisältöä/merkitystä. Yllä näet sen suomennoksen.

Ilmestyskirjan 2. luvussa on jakeessa 10 kehotus Smyrnan seurakunnan enkelille:

"Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun."

Tuon kehotuksen ja lupauksen haluan Jumalan armon avulla omistaa omalle kohdalleni.

• M.

Hienoa. SF

Ja kiitos viestistä.

Ette usko kuinka sydäntäni lämmittää kuitenkin tämä Suomalaisuus.

• M.

1. Moos. 18:19

Minähän olen valinnut hänet, että hän käskisi poikiaan ja jälkeentulevaa sukuaan pysymään Herran tiellä ja noudattamaan oikeutta ja vanhurskautta, jotta minä voisin täyttää sen lupauksen, jonka olen Abrahamille antanut."

• MyVoice=Minun ääneni

Kerron Jumalan teoista sillä äänellä,minkä Jumala on minulle antanut.

• M.

Kiitos ystävä kallis.

Pitikö minun sinutkin löytää? =):)

Me tytön tylleröt.

Mulla olisi sinulle asiaa, kun kävin tuolla eräässä maassa,
        ja todistin
        äänestäni (minun ääneni)
        Ihmeellistä...

• M.

>>>MyVoice=Minun ääneni

• M. kirjoitti:

Kiitos ystävä kallis.

Pitikö minun sinutkin löytää? =):)

Me tytön tylleröt.

Mulla olisi sinulle asiaa, kun kävin tuolla eräässä maassa,
        ja todistin
        äänestäni (minun ääneni)
        Ihmeellistä...

Nyt mua alkoi kiinnostaa. Kukas tytön tyllerö sinä oot?
        Laita vaikka nimikirjaimet,niin saan selville!

• MyVoice kirjoitti:

Nyt mua alkoi kiinnostaa. Kukas tytön tyllerö sinä oot?
        Laita vaikka nimikirjaimet,niin saan selville!

Odottelen vastausta :)

• M.
        MyVoice kirjoitti:

Odottelen vastausta :)

Laitoin Galleriaan jotain =):)

• sören

että olen lainannut nimimerkkini siltä kuuluisalta tanskalaiselta kirjailijalta, sören kierkegaardilta, jonka näkemys kristinuskosta koskettaa minua syvältä sydämestä. Itse asiassa s. k sai vedettyä minut ulos itämaisten filosofioiden suosta ja kääntymään kristinuskoa kohti pienellä kirjasellaan "kedon kukka ja taivaan lintu". (suosittelen!) Minusta s.k oli aikansa suuri uskonpuhdistaja noustessaan elämänsä loppupuolella Tanskan muodollista kirkkolaitosta vastaan. Kierkegaard ei ymmärtääkseni tohtinut nimittää itseään kristityksi, koska hänen mielestään kristityksi on niin tavattoman vaikeaa tulla ( vähän eri näkökanta kuin tänä päivänä kuin vaan sanotaan: "tulkaa tänne eteen ja antakaa elämänne Jeesukselle"). S.k sanoi olevansa kristinuskon onneton rakastaja. Veikkaan kuitenkin, että Hän on tällä hetkellä taivaassa, sen verran tutisuttavia ovat hänen näkemyksensä uskosta.

• M.

Sinun polkusi on kuin minun uneni.

Etsin kyläpahasessa tietä, ja lähdin kirkon juurelta ja kaikki tiet joita kuljin miten milloinkin
        ja palasin aina saman kirkon juureen, ja katselen sen seiniä, ei voi olla tuo.

Odotan siltä parempaa, mutta aika kuluttaa,
        ja muistan Kristuksen kärsimys matkan golgatalle.

• M.

Sinulle sören;

Job 36:3

Syvältä minä ammennan tietoni ja osoitan, kuka on oikeassa: hän, joka on minut luonut.

• Joh. 3:16

Joh. 3:16

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• M.
        M. kirjoitti:

Sinulle sören;

Job 36:3

Syvältä minä ammennan tietoni ja osoitan, kuka on oikeassa: hän, joka on minut luonut.

Nyt menen nukkumaan.

KIITOS TÄSTÄ PÄIVÄSTÄ HERRALLE.

nukkukaa hyvin yömme.

Ef. 5:19

Veisatkaa yhdessä psalmeja, ylistysvirsiä ja hengellisiä lauluja, soittakaa ja laulakaa täydestä sydämestä Herralle

Kol. 3:23

Mitä teettekin, tehkää se täydestä sydämestä, niin kuin tekisitte sen Herralle ettekä ihmisille.

1. Tim. 1:5

Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

• lakkiluke ( ei kirj.

...lakkiluke, väännös Lucky Lukesta, koska se oli varattu. Kuvastaa persoonaani; yksinäinen ratsastaja, oman tien kulkija, ei minkään lahkon jäsen tai saarnamiesten myötäilijä. Henkinen kantti kunnossa, kiinnostunut aidosti keskustelemaan, mutta näkee väittelyn typeryytenä. Antaa jokaisen pitää juuri sen uskon, joka kenellekin sopii, mutta ei hyväksy itseen kohdistuvaa käännytysyritystä. Iloinen veikko, aika yksinäinen, mutta onnellinen ja sopusoinnussa Luojansa ja maailmankaikkeuden kanssa. =))
      Motto: lue enemmän, luulet vähemmän, se, joka ei tunne muita uskontoja, ei voi tuntea kristinuskoakaan.

• M.

Tulipas mieleeni sellainen kun luin tekstiäsi,

Jos lapsi jää ilman kosketusta se kuolee.

Ja meissä ihmisissa eli aikuisissakin tarvitsemme toista ihmistä, kosketukseen ja keskusteluun.

Hepr. 4:16

Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme.

• lakkiluke ( ei kirj.
        M. kirjoitti:

Tulipas mieleeni sellainen kun luin tekstiäsi,

Jos lapsi jää ilman kosketusta se kuolee.

Ja meissä ihmisissa eli aikuisissakin tarvitsemme toista ihmistä, kosketukseen ja keskusteluun.

Hepr. 4:16

Astukaamme sen tähden rohkeasti armon valtaistuimen eteen, jotta saisimme armoa ja laupeutta, löytäisimme avun silloin kun sitä tarvitsemme.

...sinä nyt vain yritä tuputtaa minulle Raamatun sanaa..? =))

• M.
        lakkiluke ( ei kirj. kirjoitti:

...sinä nyt vain yritä tuputtaa minulle Raamatun sanaa..? =))

Tuputan sinulle lämpöä ja läheisyyttä. =):)

En muuta, meillä nääs on vapaa valinta.

• lakkiluke ( ei kirj.
        M. kirjoitti:

Tuputan sinulle lämpöä ja läheisyyttä. =):)

En muuta, meillä nääs on vapaa valinta.

...hyvä jos niin on. =) Siihen en tarvitse Raamatun tai minkään muunkaan uskonnollisen kirjan lauseita.Toki kaikissa niissä on paljonkin hyvää ja viisasta ajatusta.
        Pari esimerkkiä, tiedoksi vain, ei suinkaan ohjeeksi:
        Konfutse kirjoitti n. 500 eaa seuraavasti: "Tottele taivasta ja seuraa sen hallitsijan järjestystä. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tee toiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi; äläkä tee toiselle mitä et toivoisi tehtävän itsellesi. Tarvitset vain tämän lain; se on kaiken muun perusta ja pääohje. Hyvät teot palkitse hyvillä teoilla, mutta älä koskaan kosta vääryyttä."

Tai: "Intiaanien käsityksen mukaan puhuttu sana ei häviä, päinvastoin se lähtee lentoon ja elää ikuisesti. Koska sanat ovat kuolemattomia, pidetään huolta siitä, että niitä ei käytetä väärin ja harkitsematta. Tästä syystä intiaanit eivät lakkaa ihmettelemästä niitä räikeitä valheita, joita esiintyy mainoksissa, sanomalehdissa ja poliitikkojen ( sekä saarnaajien) puheissa."

Sulkeissa oma lisäykseni. =)

• M.

...hyvä jos niin on. =) Siihen en tarvitse Raamatun tai minkään muunkaan uskonnollisen kirjan lauseita.Toki kaikissa niissä on paljonkin hyvää ja viisasta ajatusta.
        Konfutse kirjoitti n. 500 eaa seuraavasti: "Tottele taivasta ja seuraa sen hallitsijan järjestystä. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tee toiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi; äläkä tee toiselle mitä et toivoisi tehtävän itsellesi. Tarvitset vain tämän lain; se on kaiken muun perusta ja pääohje. Hyvät teot palkitse hyvillä teoilla, mutta älä koskaan kosta vääryyttä."

Tai: "Intiaanien käsityksen mukaan puhuttu sana ei häviä, päinvastoin se lähtee lentoon ja elää ikuisesti. Koska sanat ovat kuolemattomia, pidetään huolta siitä, että niitä ei käytetä väärin ja harkitsematta. Tästä syystä intiaanit eivät lakkaa ihmettelemästä niitä räikeitä valheita, joita esiintyy mainoksissa, sanomalehdissa ja poliitikkojen ( sekä saarnaajien) puheissa."

>>>Olin kaupassa lapsen kanssa joka oli hihattomalla paidalla varustettuna ja tuolla pojalla ei ole toista kättä muuta kuin 7cm,

kun kopeloin itselleni jotain vaatekappaletta en huomaakkaan kun ympärillämme on lauma ihmisiä ja ihmiset kummeksuvat kun pojalla on vain yksi käsi,

ja poika siitä suuttuu ja alkaa lyömään ihmisiä ja itkee, tuossa tilanteessa huomaan kuinka ihmiset hermostuvat erilaisuutta.

• Ved.2

arvovalinnaisia ajatukasia. Ja hyvä tuoda Raamatun ääreisille ajateltavaksi. Kristityillä olisikin paljon opittavaa noista elämän ja luonnon arvoista. Mutta myöskään nuo esim. intiaanien luonnon kunnioittaminen liittyy ehkä vajavaisesti Raamatun sanomaan; viljellä ja varjellla luontoa. Mutta näissä asioissa kristityt ovat kyllä aika heikkoja. Uskonkin että teoillaan pelastuu muista kulttuureista ihmisiä enemmän ? ( heillä on kuitenkin iäisyyden tunto annettu sydämeensä ). Meillä kristillisyys painottaa liikaa uskoa, "ainoastaan". Vaikka Raamattu sanoo, että "usko ilman tekoja on kuollut".

Nimimerkkini, vedättely tähän on joutavanpäiväistä. Mutta joidenkin persoonaa hyvin valottava ja myös tarpeellista. Mielenkiintoista tuoda esiin myös henkilöiden taustaa esiin. Antaa läheisemmän ja ymmärrettävän kuvan itsestään. Onko esim. Lakkiluke lukenut intiaanipäällikkö Seattlen puheen valkoiselle miehelle? Olen käynyt Seattlen haudalla.

• lakkiluke ( ei kirj.
        Ved.2 kirjoitti:

arvovalinnaisia ajatukasia. Ja hyvä tuoda Raamatun ääreisille ajateltavaksi. Kristityillä olisikin paljon opittavaa noista elämän ja luonnon arvoista. Mutta myöskään nuo esim. intiaanien luonnon kunnioittaminen liittyy ehkä vajavaisesti Raamatun sanomaan; viljellä ja varjellla luontoa. Mutta näissä asioissa kristityt ovat kyllä aika heikkoja. Uskonkin että teoillaan pelastuu muista kulttuureista ihmisiä enemmän ? ( heillä on kuitenkin iäisyyden tunto annettu sydämeensä ). Meillä kristillisyys painottaa liikaa uskoa, "ainoastaan". Vaikka Raamattu sanoo, että "usko ilman tekoja on kuollut".

Nimimerkkini, vedättely tähän on joutavanpäiväistä. Mutta joidenkin persoonaa hyvin valottava ja myös tarpeellista. Mielenkiintoista tuoda esiin myös henkilöiden taustaa esiin. Antaa läheisemmän ja ymmärrettävän kuvan itsestään. Onko esim. Lakkiluke lukenut intiaanipäällikkö Seattlen puheen valkoiselle miehelle? Olen käynyt Seattlen haudalla.

...lukenut sen ja paljon muutakin intiaanikulttuureista. Samoin muista kulttuureista ja uskonnoista. Ymmärrän nyt kristinuskoakin enemmän kuin aikana, jolloin etsin elämänarvoja ja -tarkoitusta pelkästään kristilliseltä pohjalta.

• Ved.2

...lukenut sen ja paljon muutakin intiaanikulttuureista. Samoin muista kulttuureista ja uskonnoista. Ymmärrän nyt kristinuskoakin enemmän kuin aikana, jolloin etsin elämänarvoja ja -tarkoitusta pelkästään kristilliseltä pohjalta.

on juuri avartumisen paikka. Olen monesti miettinyt, että miten on kohtalo noiden muiden, jalompien kulttuurien elämänarvoiltaan? Löysin Raamatusta kohdan; "heille on annettu iäisyyden tunto sydämeensä."
        En voi käsittää muuten Raamatun pelastussanomaa. Täytyy muistaa, että sana sanoo, että jotka ovat KUULLEET evankeliumin, ovat vastuussa valinnastaan. Jumala on varmaan tasapuolinen kaikessa suhteessa.
        Mutta monet seikat ovat käsityskyvyn ulkopuolellamme.

En esimerkiksim ymmärrä myöskään valinnanfilosofiaa. Valintahan perustuu valinnan edellytyksiin, geeneihin, omaantuntoon perittyyn, ym. mitä sekin on? Omatunto saattaa olla vanhempien ääni ihmisessä? Itse uskon, että se on kuitenkin Jumalan ääni, loppujen lopuksi. Uskon, että kristillisyys, kulttuureineen on eri asia kuin länsimaitten määrittelyt kristillisestä pelastumisesta.. Mutta valinnan kriteereitä en voi ymmärtää, mutta aistin ne hengellisessä mielenlaadussa. Ymmärrän, ettei ihminen sitä tule koskaan ymmärtämään. Itse en ole,enkä rohkene sulkemaan keltään taivaanporttejaa, eikä ole varaakaan.

• M.
        Ved.2 kirjoitti:

>>> Nimimerkkini, vedättely tähän on joutavanpäiväistä.

• M.
        Ved.2 kirjoitti:

Nyt ihmettelen kun omalla nimellään kirjoittajat ei kukaan kommentoi ?

.-.

• Nimim Devoit on suuhun istuvampi muunnos adjektiivista devout, joka tarkoittaa harrasta hurskasta tai jotenkin muuten asialleen omistautunutta. Jopa pyhimystä sen pitäisi joissakin yhteydessä merkitä.

Itseni miellän enemmän asialleni omistautuneeksi, kuin tekohurskastelijaksi. Eiköhän se yksi tekopyhä tälle palstalle riitä.

• M.

Kaikki me ollaan "tekopyhiä" ollaksemme, itseironiaa.
        Kiitos D.

Kol. 3:12

Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunnissa - siis myös kaupungeissa - viihtyvät ovat kommunisteja

Nehän ovat osa yhteiskunnan tuottamia instansseja, joista on vain haittaa veronmaksajille ja yrittäjlle, kuten ollaan ve
      Kommunismi
      17
      3000
    2. Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset

Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U
      Maailman menoa
      48
      1995
    3. Iski taas katumus kun en jutellut sun kanssa

Silloin kun halusit. Mutta en enää voi sille mitään, en saa muutettua sitä hetkeä..
      Ikävä
      178
      1848
    4. SDP todellisuudessa pahin pettäjä koskaan - se syyllistyi valtiopetokseen 1918

kun aloittivat kapinan maan laillista valtiojärjestystä vastaan. Punaiset saivat tukea Neuvosto-Venäjän bolsevikeilta,
      Maailman menoa
      103
      1784
    5. Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia

joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin
      Maailman menoa
      82
      1483
    6. Uusi mahdollisuus

Mitä tekisit toisin, jos saisit siihen mahdollisuuden?
      Ikävä
      71
      1026
    7. Miksi kaikki avioeronneet miehet eivät kunnioita naisia?

Niin. Miksi avioeronneet miehet kohtelevat huonosti naisia, jotka lähestyvät heitä? Tämä on kokemuksen rintaääntä. Tämä
      Sinkut
      200
      988
    8. Martina Aitolehti murtui Erikoisjoukoissa Matias Petäistön käsittelyssä - Tästä oli kyse

Yksi Erikoisjoukot-kauden julkkiskisaajista on yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti. Aitolehti on pärjän
      Tv-sarjat
      11
      958
    9. Tiedätkö hänen pituuden??

Et tiedä!!
      Ikävä
      59
      860
    10. Poliisioperaatio

Pääsiäisenä...... ja sit kahvila suljettu???
      Somero
      18
      854
    Aihe