Tietäisin mielelläni mihin haen!

Työnhaeskelija

Ärsyttää sellaiset työpaikkailmoitukset, joissa ei mainita mihin firmaan työntekijää haetaan, ei kerrota millaista palkkaa maksetaan ym. perustiedot puuttuu. Sitten on vain jonkun vuokrafirman sähköpostiosoite mihin pitäisi laittaa hakemusta ja CV:tä. Mutta kun moni vuokrafirma hakee samaan paikkaan työntekijöitä niin siinä saattaa vahingossa hakea moneen kertaan samaa paikkaa.

Muutenkaan en tykkää levitellä tietojani kaiken maailman firmoihin kasvottomien virkailijoiden tirkisteltäväksi. Oma firmako tässä pitää perustaa että saa kunnon työpaikan ja toimeentulon?

9

1023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapahtuu

"Mutta kun moni vuokrafirma hakee samaan paikkaan työntekijöitä"

Voi olla jossain ravintola- tai vastaavalla alalla, että sama työnantaja on tehnyt sopimuksen useamman vuokrafirman kanssa, mutta epäilen. Joten tuskin tuota voi tapahtua.

Annan sinulle neuvon: Hae töitä vain suurien ja tunnettujen firmojen kautta ja kohdista hakusi johonkin avoinna olevaan tehtävään. Jos ei heti ilmoituksessa mainita tarkati firman nimeä, niin jo ensikontaktissa se kerrotaan.
      Näistä isoista firmoista ainakin Manpower kertoo heti asiakasyrityksen nimen.

https://www.manpower.fi/MPNet3/startContent.asp?Ref=FINLAND

• Tiedoksesi

"Voi olla jossain ravintola- tai vastaavalla alalla, että sama työnantaja on tehnyt sopimuksen useamman vuokrafirman kanssa, mutta epäilen. Joten tuskin tuota voi tapahtua."

Väärin. Sitä tapahtuu koko ajan. Sinä et näköjään tunne rekrytointialaa lainkaan. On erittäin yleistä, että sama rekrytointitoimeksianto annetaan parin-kolmen rekrytointiyrityksen hoidettavaksi, ja sopivia ehdokkaita haetaan useamman eri yhteistyökumppanin avulla. Esim. myyntineuvottelijoita haettaessa tämä on erittäin yleistä.

• Tapahtuu
        Tiedoksesi kirjoitti:

"Voi olla jossain ravintola- tai vastaavalla alalla, että sama työnantaja on tehnyt sopimuksen useamman vuokrafirman kanssa, mutta epäilen. Joten tuskin tuota voi tapahtua."

Väärin. Sitä tapahtuu koko ajan. Sinä et näköjään tunne rekrytointialaa lainkaan. On erittäin yleistä, että sama rekrytointitoimeksianto annetaan parin-kolmen rekrytointiyrityksen hoidettavaksi, ja sopivia ehdokkaita haetaan useamman eri yhteistyökumppanin avulla. Esim. myyntineuvottelijoita haettaessa tämä on erittäin yleistä.

Tunnen kyllä sen verran, että ainakin omalla alallani (IT) asiakasyrityksellä on sopimus vain ja ainoastaan yhden vuokrafirman kanssa, eikä paikat ole auki kuin yhdellä vuokrafirmalla.
        Muista aloista en tiedä, mutta tuntuisi perin kummalliselta, että asiakasyritys tekisi rekrysopimuksia useamman yrityksen kanssa samanaikaisesti.
        Mutta tietysti voin olla väärässäkin.

Itse olen ollut tuon edellämainitun firman palkkalistoilla nyt lähes kolme vuotta ja niissä parissa asiakasyrityksessä, joissa olen ollut, ja olen edelleen toisessa, ei ole kuin yhden vuokrafirman palkkaamia työntekijöitä.

• Onnen onkija
        Tapahtuu kirjoitti:

Tunnen kyllä sen verran, että ainakin omalla alallani (IT) asiakasyrityksellä on sopimus vain ja ainoastaan yhden vuokrafirman kanssa, eikä paikat ole auki kuin yhdellä vuokrafirmalla.
        Muista aloista en tiedä, mutta tuntuisi perin kummalliselta, että asiakasyritys tekisi rekrysopimuksia useamman yrityksen kanssa samanaikaisesti.

Itse olen ollut tuon edellämainitun firman palkkalistoilla nyt lähes kolme vuotta ja niissä parissa asiakasyrityksessä, joissa olen ollut, ja olen edelleen toisessa, ei ole kuin yhden vuokrafirman palkkaamia työntekijöitä.

Kuten edellä joku mainitsi, niin ainakin myyntineuvottelijoita samaan firmaan pyydystetään usean rekryfirman kautta, olen itse asian todennut. Kilpailutusta joka paikassa!

• 34
        Onnen onkija kirjoitti:

Kuten edellä joku mainitsi, niin ainakin myyntineuvottelijoita samaan firmaan pyydystetään usean rekryfirman kautta, olen itse asian todennut. Kilpailutusta joka paikassa!

Sopimusteknisesti kuulostaa kummalliselta. Eihän asuntoakaan voi laittaa usealle välittäjälle yhtä aikaa myytäväksi.

• Työnhaeskelija
        34 kirjoitti:

Sopimusteknisesti kuulostaa kummalliselta. Eihän asuntoakaan voi laittaa usealle välittäjälle yhtä aikaa myytäväksi.

Totuus on joskus taruakin ihmeellisempi. Hiljattain hain erästä työpaikkaa rekryfirman kautta, pääsin jopa firmaan haastatteluun mutta en tullut valituksi. Huomasin sitten että ainakin 4 rekryfirmaa kalasteli samaiseen firmaan työntekijää ja äskettäin vielä näytti itse varsinainen firmakin hakevan työntekijöitä! Se on iso onkelma kun mikään ei riitä ja kukaan ei kelpaa! :( Käsitin niin että sinne jo olisi pitänyt työntekijät valita ajat sitten mutta voi voi kun ei ole tarpeeksi hyviä!!!! Yhyyy! :(

• kokenut tämän
        Työnhaeskelija kirjoitti:

Totuus on joskus taruakin ihmeellisempi. Hiljattain hain erästä työpaikkaa rekryfirman kautta, pääsin jopa firmaan haastatteluun mutta en tullut valituksi. Huomasin sitten että ainakin 4 rekryfirmaa kalasteli samaiseen firmaan työntekijää ja äskettäin vielä näytti itse varsinainen firmakin hakevan työntekijöitä! Se on iso onkelma kun mikään ei riitä ja kukaan ei kelpaa! :( Käsitin niin että sinne jo olisi pitänyt työntekijät valita ajat sitten mutta voi voi kun ei ole tarpeeksi hyviä!!!! Yhyyy! :(

Vaan tarpeeksi "halpoja" työntekijöitä. Eli opiskelijat koska heillä ei ole työkokemusta niin heille ei tarvitse maksaa palkkaa niin paljon kuin kokeneelle.. näin se vaan menee : I

• Ihmiskauppaa tämäkin
        Tapahtuu kirjoitti:

Vaikka kuinka kummalliselta tuntuu, niin monet firmat tekevät useampia rekrysopimuksia, itse olen pariinkiin otteeseen ollut tällaisessa haastattelussa jossa rekryfirma on ihan avoimesti tunnustanut haastattelun yhdeydessä että työpaikat eivät edes ole mitään varmoja, koska toimeksianto on myös kilpailevalla yrityksellä, ja että asiakasyritys valitsee työntekijän vuokrafirmojen tarjousten perusteella. Eli periaatteessa kyse on siis sitä kuka pystyy myymään ihmiset halvimmalla. Toinen työpaikka näistä oli eräs erittäin tunnettu teknologia-alan yritys. Loppujen lopuksi paikka meni juurikin tälle kilpailevalle vuokrafirmalle, joten pelkkää turhaa vaivaa vaan oli koko homma. Nykyään koko ihmisten vuokraaminen (tai lähinnä kauppaaminen) kuvottaa suuresti ja kierrän vuokrafirmat kaukaa.

• HaetaanpaTyötä...

Hain erääseen firmaan töihin ja pääsin haastatteluun asti mutta minua ei valittu. Panin merkille että mol.fi:n sivuilla monet vuokrafirmat haki kovin tutulta kuulostavaan firmaan työntekijöitä, jotkut oli laittaneet firman nimenkin esille eli se oli tämä sama mihin en päässyt.

Muutama päivä sitten soitin yhteen vuokrafirmaan joka haki työntekijää mutta ei ollut kertonut mihin firmaan, tätä tietoa ei haluttu edes puhelimessa paljastaa - mutta sitten kysyin itse että onko ....... firma kyseessä? Lopulta virkailija myönsi että on. Jos ei olisi myöntänyt niin taas olisin hakenut tähän firmaan mihin minua ei ollut valittu - mitä hyötyä tuollaisesta uudelleen hakemisesta olisi ollut kenellekään?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe