Osaisikohan joku auttaa...
Minulla on ohuet, liukkaat, piikkisuorat, silkkimäiset pitkät (lapaluiden yli) hiukset. Ei otsatukkaa. Luonnollinen väri on tummahko punaruskea. Hiuksia on kuulemma paljon, mutta koska ne ovat ohuet niin menevät aina luruna päätä myöten. Ne katkeilevat todella helposti pinnien ja donitsien käyttämisestä. Tarttuvat jopa silmälaisen sankoihin. Nytkin on paljon erimittaista hiusta aikaisempien pinnikokeiluiden vuoksi.. Etenkin otsa - ja sivuhiuksissa on paljon sellaista 5-10-senttistä pätkää, jonka vuoksi en voi pitää ponnaria kun ne pätkät puskevat pystyyn (lakasta huolimatta) karmean näköisenä.
Kaikki kampaajat ovat sanoneet että hiuksiani on erittäin vaikea laittaa, koska ne "luisuvat käsistä" esim. rullatessa. Joudun ottamaan permanentin vuoden-parin välein, koska se on ainoa tapa saada tukka kuohkeaksi. Jos se on suora, kuten nyt, se menee koko ajan päätä myöten kuin uitetulla koiralla : ( Mikään laittaminen ei auta kuin hetken. Eikä minulla ole aamuisin aikaa laittaa tukkaa. Joudun kävelemään osan työmatkasta ja hikoilen helposti, jolloin tukka on heti pilalla. Lisäksi se on lähes aina sähköinen ja joudun kastelemaan sitä useaan kertaan päivän aikana, koska otsalla ym. olevat erimittaiset hapsut kutittavat inhottavasti naamaa. Jos laitan muotovaahtoa tai lakkaa, tukka menee "liuskoille" jotka irtoavat muusta tukasta ja näytän uitetulta koiralta jonka tukka on limpeillä.
Olenko jotenkin neuroottinen kun en tule toimeen tukkani kanssa? Eikö muilla ole vastaavia ongelmia nyt kun on jo kauan ollut "muotia" pitää pitkää suoraa tukkaa..? Muilla vain vaikuttaa olevan kuohkeampi tukka säästä huolimatta. En taida osata käyttää muotoilutuotteita oikein.
Ongelmani on myös kunnollisen kampaajan löytäminen... Vuodesta toiseen sama ongelma, eli vaikka hiukset ovat ohuet, niihin ei tartu väri, eikä permisaineet tahdo vaikuttaa. Aina kun permistä laitetaan, kampaaja ihmettelee kun tukka ei millään ala kihartua.. Käy useaan kertaan lisäämässä siihen ajastimeen vaikutusaikaa ja päivittelee miten minulla voi kulua 2kertainen aika muihin verrattuna.. Vaikka olen käynyt samassa kampaamoliikkeessä ottamassa kiharat jo 4-5 kertaa, ja heillä lukee asiakaskortissani tieto hiusteni vaatimasta käsittelyajasta, viimeksi kävi sitten niin että päästäni oli lähtenyt tukko hiuksia rullan mukana. En edes itse huomannut tätä vaan seuraavalla kampaajallakäynnilläni (eri firmassa) huomasivat sen. En kehdannut enää mennä valittamaan, kun en olisi voinut millään todistaa että se hiustukko lähti rullan mukana. Jälkeenpäin muistan kyllä, että permisrullia pois otettaessa tunsin "napsahduksen" kun hiukset lähtivät, mutta en sitä sillä hetkellä tajunnut. Kampaaja siis salasi sen minulta (totta kai). Toisessa kampaamossa hiukseni paloivat/kuivuivat permiksessä pahasti, jonka myös huomasin vasta parin viikon jälkeen. Kampaajahan laittaa tukkaan erikoishoidot ym. tökötit, jonka vuoksi kuivuneen permiksen tajuaa vasta kotona ajan kanssa.
Päänmuotoni on iso, kulmikas, takaa litteä ja miesmäinen, jonka vuoksi näytän aivan hirveältä (mieheltä) lyhyessä tukassa, kuin myös silloin kun tukka on ponnarilla tai päätä myöten, kuin uitetulla koiralla. Minulle ei myöskään sovi polkkatukka.
Hermot menee taas kun pitäisi mennä ottamaan permis, mutta pelkään että polttavat tukkani pilalle ja saan siitä hyvästä maksaa itseni kipeäksi. Näinkään en jaksa enää kulkea, kun joka aamu masentaa katsoa peiliin uitetun koiran näköistä miesmäistä pärstää. Talvikin tulee ja sähköinen tukka pitää saada kuriin..
Jos joku ammattilainen jaksoi tämän lukea ja osaa neuvoa mitä teen tukkani kanssa niin ISO kiitos!
ohuet pitkät hiukset : (
9
1946
Vastaukset
- tyttishh
kokeillut tupeerata tukkaa ja sen jälkeen silottaa päällihiukset siihen päälle kammalla,ja viimestele suihkuttamalla hiuslakkaa,tällälailla saan ainakin omasta ohuesta tukastani paksumman oloisen...mulla on myös jatkuvasti hiustentuuhennos,eli sinettihiusta n. 50-100 sinettiä mun päässä,enkä kyllä luopuis niistä enää mistään hinnasta!!Kannattaa kokeilla,jos haaveilet paksusta tukasta...sulla toi näyttäis sitäpaitsi hyvältä koska oma tukkas on pitkä :)...kukaan ulkopuolinen ei oo edes tajunnut että mun päässä on lisäkkeet,toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
- Kampaaja
Älä hätäile pitkät ja ohuet hiuksetkin voivat näyttää terveiltä paksuilta ja elinvoimaisilta!!!!Ensinnäkin luulen että pahin ongelmasi on sopivan kampaajan löytäminen eli suomeksi hankkiudu eroon mummo kampaajista ja lopeta permanentit HETI sillä se ei auta mitenkään vahhingoittaa vaan hiuksiasi lisää ja pinnasta tulee mattainen ja hiuksesta eloton.No niin kun olet löytänyt hyvän trendikkään kampaamon niin varaa sieltä aika leikkaus varjäys käsittelyn.Hiuksissasi olisi hyvä olla vaikka kahta eri sävyä jotka erottuvat toisistaan vain muutaman asteen.Se luo hiuksiisi jo paksumman vaikutelman.Jos väri ei tartu ilmoita siitä kampaajalle heti niin hän osaa valita 6% hapetteen väriisi.Kun väri on kunnossa parasta olisi leikkauttaa hiukset vähän yli olkapäideden mittaiseksi ja ottaa niihin kerroksia,ei mitään rajua vaan siistit hyvin ja tasaisesti latvaan asti kerrostettu leikkaus.Pyydä kampaajalta myös muotoilu vinkit siihen malliin ja hyvä kampaaja neuvoo ne kädestä pitäen.pidä huoli myös että pesu ja hoitotuotteesi ovat oikeanlaiset ja ammattilaisen valitsemat sillä niillä on SUURI vaikutus.Jos käytät kaupan shampoota niin hankkiudu niistä eroon sillä ne sisältävät veteen liukenematonta silikoonia joka luo hiuksesi pintaan niin sanoton muovikalvon jonka jälkeen hiukset ovat juuri tuollaiset kun edellä kuvasit.Hentoille hiuksille käy hyvin jälleenrakentava shampoo ja hoito sillä se tuo hiuksiin rakenetta joka sieltä nyt puuttuu.Toivattavasti saat hiuksillesi oikeanlaisen kampaajan.Olisi hienoa jos kertoisit mistäpäin suomea olet nii voisin ehkä suositella jotain kampaamoa.Toivottavasti tästä oli apua :D
- Kohtalotoveri
Kuvaus hiuksistasi vastasi täydellisesti omaa hiustani, paitsi oma väri minulla on vaalea maantie, jota on vaalennettu ei ihan blondiksi vaan beigeksi tms.
Minä otin permanentin joskus, ja hiukseni kuivahtivat todella pahasti, näytti enemmänkin siltä kuin minulla olisi ollut rastat.
Minun on ollut vaikeaa löytää sopivaa kampaajaa. Lisäksi kampaajat ovat suositelleet liian hoitavia shampoita ja hoitoaineita. Hiuspohjani on kuitenkin rasvoittuva ja tukka lätsähtää. Tähän mennessä parhaimman tuloksen olen saanut tigin superstar shampoolla ja hoitoaineella. Lisäksi ainoa miten saan hiuksista siedettävät, on laittaa niihin rullat ja tupeerata tyvestä. Tätä en kuitenkaan joka pesun jälkeen viitsi tehdä, joten se jää erikoisiltoihin. Arkena hiukset ovatkin juuri kuvailemallasi tavalla. :o)
Minulla on tällä hetkellä ylikasvanut polkka. Leikkautin viime keväänä pitkät hiukset lyhyemmäksi, mutta omasta mielestäni ja ystäveni mielestä pitkät hiukset sopivat minulle paremmin. Hiukseni lätsähtävät föönin jälkeenkin hetkessä, eikä minulla hiusten lyhennys mitenkään "nosta" hiusta, päinvastoin. Tuntuu että lyhyet hiukset menevät entistä pahemmin päätä pitkin kuin pitkät hiukset. Olen kolme kertaa leikannut pitkät hiukset lyhyeksi elämäni aikana, ja aina olen ollut tyytymätön.
Olen useamman vuoden ajan lähes joka kerta kysynyt kampaajilta hiustenpidennyksistä/tuuhennuksesta, ja kampaajat ovat sen yleensä tuominneet hiusteni hankalan laadun vuoksi. Ovat sitä mieltä että menevät huonoksi erittäin nopeasti kiinnityskohdasta, kun oma hius on niin tolkuttoman liukas. Kampaajienkin klipsit valuvat aina päätä pitkin, kun hiuksia käsitellään.
Mutta kampaamo-vinkit ovat tervetulleita, pääkaupunkiseudulla asun ja Tampereella käyn usein. :o) - Kohtalotoveri
Kohtalotoveri kirjoitti:
Kuvaus hiuksistasi vastasi täydellisesti omaa hiustani, paitsi oma väri minulla on vaalea maantie, jota on vaalennettu ei ihan blondiksi vaan beigeksi tms.
Minä otin permanentin joskus, ja hiukseni kuivahtivat todella pahasti, näytti enemmänkin siltä kuin minulla olisi ollut rastat.
Minun on ollut vaikeaa löytää sopivaa kampaajaa. Lisäksi kampaajat ovat suositelleet liian hoitavia shampoita ja hoitoaineita. Hiuspohjani on kuitenkin rasvoittuva ja tukka lätsähtää. Tähän mennessä parhaimman tuloksen olen saanut tigin superstar shampoolla ja hoitoaineella. Lisäksi ainoa miten saan hiuksista siedettävät, on laittaa niihin rullat ja tupeerata tyvestä. Tätä en kuitenkaan joka pesun jälkeen viitsi tehdä, joten se jää erikoisiltoihin. Arkena hiukset ovatkin juuri kuvailemallasi tavalla. :o)
Minulla on tällä hetkellä ylikasvanut polkka. Leikkautin viime keväänä pitkät hiukset lyhyemmäksi, mutta omasta mielestäni ja ystäveni mielestä pitkät hiukset sopivat minulle paremmin. Hiukseni lätsähtävät föönin jälkeenkin hetkessä, eikä minulla hiusten lyhennys mitenkään "nosta" hiusta, päinvastoin. Tuntuu että lyhyet hiukset menevät entistä pahemmin päätä pitkin kuin pitkät hiukset. Olen kolme kertaa leikannut pitkät hiukset lyhyeksi elämäni aikana, ja aina olen ollut tyytymätön.
Olen useamman vuoden ajan lähes joka kerta kysynyt kampaajilta hiustenpidennyksistä/tuuhennuksesta, ja kampaajat ovat sen yleensä tuominneet hiusteni hankalan laadun vuoksi. Ovat sitä mieltä että menevät huonoksi erittäin nopeasti kiinnityskohdasta, kun oma hius on niin tolkuttoman liukas. Kampaajienkin klipsit valuvat aina päätä pitkin, kun hiuksia käsitellään.
Mutta kampaamo-vinkit ovat tervetulleita, pääkaupunkiseudulla asun ja Tampereella käyn usein. :o)värien/permanentin tarttumisessa minulla ei ole ollut ongelmaa. Pesenkin aina syväpuhdistavalla shampoolla jonkun aikaa ennen kampaajalle menoa.
"ihanaa" kun jollain muullakin on tämä sama vaiva! :o) - koitettu uira
Kiitos kauheasti vastauksesta! Kiva kun joku vaivautuu auttamaan netitse : )
Lisätietoja:
Hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa permanenteista huolimatta. Vain se yksi kampaaja viime vuosina onnistui "polttamaan" hiukseni ja siitä on jo aikaa. Se kampaamo, jossa olen laittanut viimeiset permikset ei ole kuivattanut hiuksiani. Ainoa moka oli tuo yhden rullan mukana irronnut hiustukko. Se kampaamo on nimenomaan "trendikampaamo" : D Siellä ei osata mielestäni osata leikata ja siksi käyn toisessa paikassa leikkaamassa ja trendipaikassa ottamassa permiksen.. Tukkani on kiiltävä ja elävän näköinen. Hiuslaatuhan on nimenomaan liukas ja lasimainen luonnostaan. Nuorena laitoin vuoron perään blondiksi, punaiseksi ja mustaksi eikä tukkaa lähtenyt koskaan. Olen usein saanut kehuja hiusteni hyvästä kunnosta ja kiiltävyydestä. Värjään nykyisin itse tukkaani mustaksi ja koska väri (kaikki kauppojen kestovärit kokeiltu) lähtee pois nopeasti (paitsi latvoista joissa on vanhaa permistä) hiukset eivät ole matat vaan mustan alta pilkottaa piankin oma punaruskea väri. Olen usein miettinyt kerrosvärjäystä mutta rahatilanteeni ei todellakaan salli sitä. Käytännössä pitäisi olla puolet kuukaudesta syömättä, että olisi varaa mennä kampaajalle värjäämään. Raha-asioista en tässä sen enempää viitsi valittaa.
Sopivaa kampaajaa en todellakaan ole löytänyt. Minulla ei ole edes varaa käydä kalleimmissa paikoissa. Viimeksi permis oli muistaakseni 140e. Minulle laitetaan aina kiharat suurilla rullilla ja joka toinen rulla on eri suuntaan ja/tai eri kokoinen. Olen pitänyt lopputuloksesta.
Permiksen jälkeen käytän ptkään kampaamon tuotteita, mutta koska minulla on rasvainen iho, tukkakin rasvoittuu nopeasti. On pakko pestä joka päivä. Jos en pese, se menee rasvaisena ja sähköisenä päätä myöten ja näyttää aivan hirveältä. Tupeerata en voi, koska hiukset katkeilevat siitäkin. Aivan kuten alla oleva vastaajakin kuvasi, kampaajan klipsitkin valuvat lattialle...
Voisitko suositella silikonitonta shampoota ja hoitoainetta joka sopisi tälläiselle sähköistyvälle, ohuelle mutta itsepäiselle tukalle? Tuon silikoniongelman olen tiedostanut mutta en tajunnut että se aiheuttaa "limppiintymisen" lakkaa käytettäessä ym. ongelmia.
Mun kasvot on aika samanlaiset kuin Terhi Nikkasella (meteorologi) mutta vielä leveämmät, miesmäiset. Kuvittele hänelle märät hiukset, niin siltä minä sitten näytän arkisin ilman permistä ; ( Ja Terhi on sentään nätti, minä en..
En tiedä sopiiko minulle hieman yli olkapään olevat hiukset, koska naamani on leveä ja suuri. Nyt tukkani on täysin kerrostettu ja takaa v- kirjaimen mallinen. Tasapitkä ei todellakaan käy minulle. Jos ottaisin kampaajalla värin jossa kahta eri sävyä, (päällä ja alla eri värit?) niin millä tavoin/aineilla voisin laittaa tätä tukkaa aamuisin niin että se ei olisi sähköinen, eikä roiku kasvoilla vaan "lentää taaksepäin" ? Mikään muotovaahto, pää alaspäin föönaaminen tmv ei estä hiusten latistumista tunnissa-parissa edes normaaliolosuhteissa, saati jos on kuuma = hikoilen, tai talvi jolloin on pidettävä vähintäänkin huppua päässä. Tai jos tuulee..
Asun Jyväskylässä. - Kampaaja
Kohtalotoveri kirjoitti:
Mutta kampaamo-vinkit ovat tervetulleita, pääkaupunkiseudulla asun ja Tampereella käyn usein. :o)Kun olet pääkaupunkiseudulla niin helsingin punavuoresta löytyy hyvä kampaamo nimeltä Tyyli sinule suosittelisin kampaajaa nimeltä Petra Peurasaari kysisestä liikkeestä.Petralla itsellään on hyvinkin pitkät ohuet hiukset osaisi varmasti antaa parhaat vinkit ja laittaa hiuksesi hyvin!! Mutta tosiaan tyyli sijaitsee punavuoressa pursimehen kadulla lisätietoa ajanvaraus www.tyyli.fi
- Kampaaja
Kohtalotoveri kirjoitti:
Mutta kampaamo-vinkit ovat tervetulleita, pääkaupunkiseudulla asun ja Tampereella käyn usein. :o)Niin ja kun olet tampereella niin siellä hyvä paikka on Hairgarage :D
- Kampaaja
koitettu uira kirjoitti:
Kiitos kauheasti vastauksesta! Kiva kun joku vaivautuu auttamaan netitse : )
Lisätietoja:
Hiukseni ovat erittäin hyvässä kunnossa permanenteista huolimatta. Vain se yksi kampaaja viime vuosina onnistui "polttamaan" hiukseni ja siitä on jo aikaa. Se kampaamo, jossa olen laittanut viimeiset permikset ei ole kuivattanut hiuksiani. Ainoa moka oli tuo yhden rullan mukana irronnut hiustukko. Se kampaamo on nimenomaan "trendikampaamo" : D Siellä ei osata mielestäni osata leikata ja siksi käyn toisessa paikassa leikkaamassa ja trendipaikassa ottamassa permiksen.. Tukkani on kiiltävä ja elävän näköinen. Hiuslaatuhan on nimenomaan liukas ja lasimainen luonnostaan. Nuorena laitoin vuoron perään blondiksi, punaiseksi ja mustaksi eikä tukkaa lähtenyt koskaan. Olen usein saanut kehuja hiusteni hyvästä kunnosta ja kiiltävyydestä. Värjään nykyisin itse tukkaani mustaksi ja koska väri (kaikki kauppojen kestovärit kokeiltu) lähtee pois nopeasti (paitsi latvoista joissa on vanhaa permistä) hiukset eivät ole matat vaan mustan alta pilkottaa piankin oma punaruskea väri. Olen usein miettinyt kerrosvärjäystä mutta rahatilanteeni ei todellakaan salli sitä. Käytännössä pitäisi olla puolet kuukaudesta syömättä, että olisi varaa mennä kampaajalle värjäämään. Raha-asioista en tässä sen enempää viitsi valittaa.
Sopivaa kampaajaa en todellakaan ole löytänyt. Minulla ei ole edes varaa käydä kalleimmissa paikoissa. Viimeksi permis oli muistaakseni 140e. Minulle laitetaan aina kiharat suurilla rullilla ja joka toinen rulla on eri suuntaan ja/tai eri kokoinen. Olen pitänyt lopputuloksesta.
Permiksen jälkeen käytän ptkään kampaamon tuotteita, mutta koska minulla on rasvainen iho, tukkakin rasvoittuu nopeasti. On pakko pestä joka päivä. Jos en pese, se menee rasvaisena ja sähköisenä päätä myöten ja näyttää aivan hirveältä. Tupeerata en voi, koska hiukset katkeilevat siitäkin. Aivan kuten alla oleva vastaajakin kuvasi, kampaajan klipsitkin valuvat lattialle...
Voisitko suositella silikonitonta shampoota ja hoitoainetta joka sopisi tälläiselle sähköistyvälle, ohuelle mutta itsepäiselle tukalle? Tuon silikoniongelman olen tiedostanut mutta en tajunnut että se aiheuttaa "limppiintymisen" lakkaa käytettäessä ym. ongelmia.
Mun kasvot on aika samanlaiset kuin Terhi Nikkasella (meteorologi) mutta vielä leveämmät, miesmäiset. Kuvittele hänelle märät hiukset, niin siltä minä sitten näytän arkisin ilman permistä ; ( Ja Terhi on sentään nätti, minä en..
En tiedä sopiiko minulle hieman yli olkapään olevat hiukset, koska naamani on leveä ja suuri. Nyt tukkani on täysin kerrostettu ja takaa v- kirjaimen mallinen. Tasapitkä ei todellakaan käy minulle. Jos ottaisin kampaajalla värin jossa kahta eri sävyä, (päällä ja alla eri värit?) niin millä tavoin/aineilla voisin laittaa tätä tukkaa aamuisin niin että se ei olisi sähköinen, eikä roiku kasvoilla vaan "lentää taaksepäin" ? Mikään muotovaahto, pää alaspäin föönaaminen tmv ei estä hiusten latistumista tunnissa-parissa edes normaaliolosuhteissa, saati jos on kuuma = hikoilen, tai talvi jolloin on pidettävä vähintäänkin huppua päässä. Tai jos tuulee..
Asun Jyväskylässä.No niin hyviä shampoita hennoille lasimasille hiuksille ovat kerastasen jälleenrakentavat,Lorealin vitanino color hennoille tai volume sarja.Löytyyhän niitä paljon ja kampaajalta joka näkee ja tuntee hiuksesi tietää parhaiten mikä sinulle sopii mutta kaupan aineista ainut silikoniton taitaa olla xz shampoot.Hyvä kampaano sinun lähelläsi olisi hiusfriikki Kilpisenkadulla ja Reetasta olen paljon hyvää palautetta kuullut :D Reetta on hiusmuotoilija sen lisäksi toimii myös Davines kouluttajana ;D
- Kohtalotoveri
Kampaaja kirjoitti:
No niin hyviä shampoita hennoille lasimasille hiuksille ovat kerastasen jälleenrakentavat,Lorealin vitanino color hennoille tai volume sarja.Löytyyhän niitä paljon ja kampaajalta joka näkee ja tuntee hiuksesi tietää parhaiten mikä sinulle sopii mutta kaupan aineista ainut silikoniton taitaa olla xz shampoot.Hyvä kampaano sinun lähelläsi olisi hiusfriikki Kilpisenkadulla ja Reetasta olen paljon hyvää palautetta kuullut :D Reetta on hiusmuotoilija sen lisäksi toimii myös Davines kouluttajana ;D
Kiitos vinkeistä! :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161