Kuinka paljon olette laihtuneet vhh dieetillä? Onko ollut helppoa? Saako mistään kuituja ? Voisiko joku antaa pari perussääntöä aloittelijalle? Olen lukenut palstaa ja haluaisin kokeilla vhh dieettiä. En tiedä periaatteista juurikaan, paitsi että hiilihydraatteja pitäisi välttää. Ainakin kaikki palstan ruokaohjeet kuulostavat herkullisille. Sellainen tärkeä kysymys olisi vielä: putoaako paino alkuvaiheessa nopeasti? Mulla kaatuu kaikki dieetit siihen, kun paino ei putoa alussa tarpeeksi nopeasti, siis kilo tai pari viikossa. Kertokaa kokemuksianne, kiitos.
Kuinka paljon olet laihtunut ?
56
21341
Vastaukset
- jos et sitoudu
miksi aloittaist jos kohta taas palaat entiseen - VHH vaatii sitoutumisen lopuksi ikää.
Jos palaat ensiseen sokeripitoiseen ruokaan, niin paino lähteen pikaisesti nousuun.
Aloita vhh, vaan jos ole valmis muuttamaan ruokatottumuksesi lopuksi ikää - ihan alkuvaihteen tiukkaa diettiä ei tietenkää tarvitse jatkaa kun tavoitepainon saavuttamiseen - sen jälkeen hiilaareita (TERVEELLISIÄ sellasia) voi vähän lisätä ja ehkä kerran kuussa syödä vaikka makeisia tai vehnäpullaa/kakkua tms.
VHH:n vaikutus riippuu hyvin paljon siitä mikä on sinun LÄHTÖTILANTEESi eli kuinka paljon vedät erilaisa sokerita (perunat, jauhot, sokeri, pasta, riisi, hedelmät, karkit, piiraat, pullat...)
Jos syöt jo nyt niukasti sokeria on vaikutus vähäinen, jos "elät hiilareilla" on vaikutus taatusti todella tehokas ( n. 1 kg per viikko), edellyttäen että noudatat diettiä tiukasti.
esim. Pari viipaletta leipää päivässä on jo liikaa tai purkki sokoreoitus jogurttia.
Dietti on muutoin aika helppo, karkeasti vois jaotella ruokia:
paljon: lihaa, kanaa, kalaa, sieniä,kaaleja, rapuja, kurkkua, salaattia, kohtuullisesti: juustoa, kermaa, vihanneksia,
niukasti: pähkinäitä, marjoja, rahkaa
ei lainkaan: perunat, jauhot, sokeri, pasta, riisi, hedelmät, karkit, piiraat, pullat...)- tipiliirikka
mikä tahansa,vanhoihin tapoihin palaaminen nostaa painon takaisin.Kaikissa dieteissä muutos täytyy olla pysyvä.Vhh on ehkä niitä helpoimpia tapoja laihduttaa,siinä kun ei tarvitse pitää mitään kitukuureja,elikkäs nälässä ei tarvitse elää ja silti paino tippuu.
- Alas helposti
Kyllä se on tuntunut olevan helppoa kun saa syödä niitä ruokia, joista tykkää. En ole erityisen paljon tykännyt mistään riisistä, enkä ainakaan puurosta, hyi.
Noin puolessa vuodessa paino tippunut pikkasen yli 12kg, eli tosta voi päätellä 2kg kuukaudessa. Mutta mä olin aloittaessakin normaalipainon ylärajoilla. Reilusti yli 100 kiloisella ystävällä paino tippunut jo yli 30kg. Eli hoikemmalla tahti on hitaampaa kuin reilusti ylipainoisella. Mutta ihan yhtä varmaa kuitenkin. Pitää vain luottaa, eikä antaa periksi missään vaiheessa, vaikka välillä tuntuisi painon vähän jumittavan. Siitä se nimittäin ryöpsähtää taas alaspäin. Näin ainakin minulla.
Tsemppiä sulle! - Olettaisin näin
Tietääkseni kaalissa on ihan riittävästikin kuituja. Mutta missä muissa, tjaah... Katsotaanpas Finelistä:
Tuohon vaikkapa Elintarvikkeiden määrä 1000, niin eiköhän sieltä jotain löydy.
Pssst.. Vehnälesettä vois laittaa vähän johonkin, niin ettei tule liikaa hiilareita. Luulen, että siinä ois ratkaisu kuitujen saantiin, jos haluaa.
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2266&fuclass=all&specdiet=none&items=1000&from=top&portion=100g&lang=fi - onnellinenM222
Olen mies, alle 30v.
Paino: 115-> 82kg
Vyötärö: 126->88cm
Maksa- ja muut veriarvot, sokeriarvot, verenpaine yms palanneet ihanteellisiksi.
Äitini tiputtanut yli 20kg alle puolessa vuodessa.
Kuituja saat mm. Psylliumista (googleta), pellavansiemenrouheesta yms.
Mieliala parempi, olo parempi, peilikuva parempi.
'
Aluksi nauroin. Onneksi kokeilin!
Onnea JA KURINALAISUUTTA!- Olliver
15 kiloa Atkinsin dietillä, eli jätti perunat riisit ym hiilhydraatit, söi enimmäkseen liha ja juustoa!
- Hiiiiiiiiiiiiiii
Elämäntapojen muuttaminen ei koskaan ole helppoa. Olen nyt ollut 8kk tällä vähähiilarisella ja ei se vieläkään ole täysin helppoa jättää pitsaa syömättä... joskus tapahtuu lankeamisia. 20kg painonpudotus kyllä motivoi jatkamaan.
Mutta KYLLÄ tämä on helpoin dieetti millä olen koskaan ollut juuri siksi, että safkat ovat hyviä eikä tartte nähdä nälkää. Annostenkin kokoa kyllä joutuu katsomaan etenkin jos on tottunut ylensyöntiin. Sanoivat muut mitä sanoivat. Meikälle kylläinen olo kun ei tullut vielä viidestä viipaleesta possua :D... Vaati pari päivää totuttelua. Eli järjenkäyttö sallittua!
Nyt olen syönyt viimeiset 3kk siten, että vahdin hiilareita mutta lankean välillä pitsaan yms. Paino on junnannut siksi paikallaan. Eli en laihdu mutten lihokaan joten hieno juttu. Liikunta lähes nollissa....
Kun laihduttaa, saa hiilareita olla siinä 20g päivässä parin kolmen viikon ajan. Ei lankeilua! Silloin elimistö alkaa polttaa rasvaa. Sillä sitten puksutellaan niin paljon kuin kanttia riittää nauttien lihasta ja vähähiilarisista kasviksista.
Pian voi nostaa hiilarimäärää 30g mutta se on bye bye ketoosi, jos vetää semmoset 100g hiilaripommit parista palasta pitsaa ja joudut palaamaan lähtöruutuun.
Omat vinkit: myös makeutusaineet lihottaa (tekevät insuliinille osapuilleen yhtä paskaisesti kuin sokerit), juustossa ei ole hiilareita mutta se jumittaa aineenvaihdunnan, herkuttele hiilarittomasti ja viimeisenä muttei vähäisimpänä: älä totuttele vain toljottamaan pakkausten hiilarimääriä sataa grammaa kohti, vaan mieti oikeasti, montako sataa grammaa sinä sitä kyseistä ruokaa aiot päivässä vetää ( esim lasillisesta maitoa olet jo vetänyt puolet sallitusta hiilarimäärästä itseesi muttet ole yhtään kylläisempi).tehosta vaikka alku oli hankalaa ja idea nauratti aikalailla.
4kk nyt takana ja paino 116 -> 89
Aluksi oli hankalaa kun ei ikinä ollut tullut seurattua noita ravintosisältöjä että missä on hiilareita ja missä ei. Noh, parin viikon jälkeen kaupassakäynti rutinoitui ja nykyään jääkaapissa on aina punaista lihaa, fetaa, kasviksia, raejuustoa ja kaapissa tonnikalaa. Tonnikalapurkit ja raejuusto on hyvää välipalaa mitä voi sitten lusikalla vetää suoraan senverta kuin tekee mieli. Kyllä kerran viikkoon tulee syötyä hampurilainen/pitsa mutta yritän silloinkin ottaa vaikka kebabin salaatilla jos mahdollista.
Alkuun päästyäni seurasin kaloreita syöttämällä kaikki ruoat nettiin ja tulos oli suurinpiirtein 1500kckal/päivä joka koostui proteiinit 60%, rasva 30-35%, hiilarit 5-10%.
Hyä fiilis päällänsä, ikää siis 24 ja pituutta 188 joten aletaan olemaan aika ihannepainossa. Kohta alkaakin sitten se armoton salillakäynti ja proteiinien tankkaus jotta kesäksi saisi vartaloon vähän muuta kuin nahkaa ja luita :)
- munakanaliha
Tammikuussa lähti 7,5 kiloa. Minulla on ylipainoa vielä yli 20 kg, joten läskiä piisaa ketoosissa "poltettavaksi". Toimii myös päinvastoin: jos palaan entiseen runsashiilariseen ruokavalioon, paino nousee vauhdilla. Ei tarvitse syödä edes mitään varsinaista roskaruokaa, vaan potut, leipä ja riisi reiluina annoksina riittävät palauttamaan massiivisen kondiksen. Onneksi nykyinen hyvä olotila ja sudennälkäkohtausten puuttuminen motivoivat jatkamaan vhh:lla. Suosittelen teille muillekin!
- sindyshame
aloitus paino 82kg ja pituuttahan multa löytyy 163cm
ekan kuukauden aikana lähti 5kg, nyt 4kk takana ja on lähteny 13kg eli paino alkaa jo kuutosella :) jee!
eikä oo tarvinnu riutua näljässä-.
- max 72 g/ päivä
laihtunut kahdessa kuukaudessa n. 15 kg alku paino lähes 90 kg ekana kuukautena lähti suurin osa, ei ole siis dietti vaan elämäntapa. kuituja saa enemmän kuin normaalisti kun katsoo mitä suuhun pistää, turhat hiilarit pois ja nälkä lähtee helpommin. jos näkee vaivaa niin elämästä tulee parempaa, vähän aikaa kun jatkaa niin herkkuja ei edes tee mieli!
- mh
Ikä: 36v
Pituus: 187cm
Pudotus: -43kg
Aika: 11kk
Ei voi muuta sanoa että aluksi järkytti sen rasvan kanssa läträäminen. Mutta niin se pentele vaan toimii. Verenpaine palautunut normaaliksi jne. kun kävin lääkärillä tarkastuksessa. Elämän laatu on huomattavasti parempi, ja itsevarmuus on kasvanut aivan uusiin ulottuvuuksiin. Itsekuria vaatii, mutta kaikki tää mässäily on sen arvoista :)- aol
Ikä: 35
Pituus: 174
Pudotus: 12kg
Aika: 2kk
Mullakin teki tiukkaa sen rasvan kanssa aluksi, mutta rasva lähtee rasvalla. Sisäelinten rasva arvo vähentynyt 10-8. - lISÄÄ MIINUKSIA?
Olet mies pituuteesi katsoen, kulutat varmaan paljon jos lotraat rasvalla? Minä nainen, 166 ja 79 kg IKÄ 56 ja olen melkein 6 kg puolessa vuodessa tällä ruokavaliolla.
Rasvaa en uskalla käyttää, voita pikkasen ja oliiviöljyä munien paistoon, muuten tulee kaloreita liikaa. Juustosta pidän ja sitä menee 2-4 viip/pv, -joskus jää väliinkin. Mun on pakko laskea kalorit koska olen laskenut kulutukseni n. 1700 kcal/pv ja jos aion laihtua vajaus olisi oltava vähintään -500 kcal. Toivon sinulta ohjeita jos vain? -PLEASE.
- höh, kaikki nimimerk
Ikä 57v, pituus 160, lähtöpaino 67,8 nyt 5 kk myöhemmin 55,3. Lihaa en syö ensinkään, kalaa runsaasti. Vitamiineja a-b-c-d-e poretablettina. Ei enää turvotusta, vatsakipuja, ei nälkää. Energiaa riittää, vaikka muille jakaa:) Vielä kun löytyisi hyvän pizzapohjan ohje.
- Carp
Karppaus.info, sieltä löytyy tietoa ja esim todella loistava pizzapohjan ohje, kuin myös runsaasti muita reseptejä :)
- 20
Ikä: 26
pituus: 187
Kg: 98->83
Aika: 10kk
Huom: Ei ketoosia.
Eli dieetin harkinnasta hitaan totuttelun jälkeen ekan viiden kuukauden aikana -5kg ja sen jälkeen -10kg/5kk ilman ketoosia ja paino tippuu edelleen. Punaista maitoa kun menee litra päivässä ja sen hiilarit ovat 48g / päivä, muutoin hiilareita ei sitten tule kuin se mitä pähkinöissä on, pääasiassa ruokailu koostuu lihasta ja kananmunista. Ruoka kun ei minulle ole mikään kulinaristinen elämys ja "sontaa" on tullut aiemmin syötyä, ei yksipuolinen ruokavalioni ole mitenkään epämiellyttävä, päinvastoin.
En koe syyllisyyttä jos joskus menen syömään keksin tai kaksi, pitsasta puhumattakaan jos sen kerran kuukaudessa syö, vaikka olohan on aivan kamala siitä hiilaripöhnästä jonka esimerkiksi pitsasta saa, tästä syystä myös kaljanjuonti on lähes täysin loppunut.
Antti Heikkilähän pitää hiilarirajana 72g / päivä ja väittää että elimistö tasapainottaa itsensä jos hiilarit jäävät sen alle, näyttää toimivan...- mattilaaa
eikö äiti opettanut että valheella on lyhyet jäljet? Aloitetaas alusta:
Ikä 59
pituus 180
kg 137 ->130
Aika 5,5 v
Huom HIRVEÄ V*******S PÄÄLLÄ KOKO AJAN
- Jooiie
Ikä 26
Pituus 182
Kg 144,5->117,5
Aika 2kk
On se helppoo ku sen osaa:) - veijo.puustinen
Pituus 192
Paino 84kg
"Aika" 56 vuotta
"pahimmillaan" paino ollut (reilu 2-kymppisenä) 90kg
Kohtuus on tie terveyteen! - karppiatri
Ensimmäisen kerran laihdutin 1982. Jos tätä nykyistä ei lasketa mukaan olen ikänäni laihduttanut neljästi 30 vuoden aikana yhteensä noin 75 kiloa.
- hahahhahahahahaha
Eli karppaamalla ei saavuteta psyvää painonhallintaa, vaan tullaan ikuiseksi laihduttajaksi.
- karppiatri
hahahhahahahahaha kirjoitti:
Eli karppaamalla ei saavuteta psyvää painonhallintaa, vaan tullaan ikuiseksi laihduttajaksi.
...Eli karppaamalla ei saavuteta pysyvää painonhallintaa "
Kiitos tiedoista sinä olet sitten viisas ihminen, nyt tiedän, että karppaus on pahasta.
- -22kg 7kk kaloreilla
Lähtöpaino lokakuun alussa 102kg ja nyt 80kg. Helposti on lähtenyt ja olo on loistava sekä mieli virkeä. Kuntoilun myötä kuntokin on parantunut, 10km lenkki menee tunnissa ihan helposti, tavoitteena syksyllä puolimaratoni kahteen tuntiin.
Hiilareita olen syönyt 200-250g päivässä ja kalorivajeeni noin -700kcal päivässä (syön noin 2200kcal päivässä).
Mahtavaa, ei ikinä enää takaisin läskiksi :)- ??
Hieno homma. Kuinka pitkä olet eli onko vielä ylipainoa? Meinaan vaan että tuo 2200 kcal tuntuu aika pieneltä, jos harrastat juoksua. Kympin lenkki kuluttaa 80 kiloiselta jo noin 820 kcal.
- -22 7kk olet oikeass
?? kirjoitti:
Hieno homma. Kuinka pitkä olet eli onko vielä ylipainoa? Meinaan vaan että tuo 2200 kcal tuntuu aika pieneltä, jos harrastat juoksua. Kympin lenkki kuluttaa 80 kiloiselta jo noin 820 kcal.
Pituus 175, eli viitisen kiloa saa vielä lähteä.
En minä sitä kymppiä juokse kuin kahdesti viikossa. Kaksi kertaa juoksen vitosen ja pari kertaa käyn tunnin kävelyllä. Tälle viikolle olen laskenut liikunnan osuudeksi 340kcal päivää kohti.
Työni on istumatyötä, joten perukulutukseni ilman liikuntaa ei ole hirveän suuri.
Lasketut suosituskalorit on 2100-2500kcal päivässä... tuo 2200 on tosiaan ehkä hieman alakantissa, en ole nostanut syömistä ihan riittävästi liikunnan koventuessa. ja painoa onkin lähtenyt viimeviikkoinna hieman rajusti, jopa yli kiloa viikossa, tarvii varmaan vähän nostaa syömistä. Pääsiäisenä tulee taatusti pieni korjausliike :) Edellinen takapakki oli Jouluna :)
- ??
Okei eli homma hanskassa.
- IkuinenPullukka(ko?)
Kohta puolivuotta takana ja 22kg tiputettu :) Jos haluaa hyvää ruokaa, hyvän olon ja pirteen mielen, niin suosittelen lämpimästi. :) Nälissään ei tarvi kärvistellä,kilot tippuu ja energiaa löytyy liikkumiseen enemmän kuin aikaisemmin. :)
- TiinuLiinu_
Olen 20-vuotias todella ylipainoinen tyttönen, olen 163 lyhyt ja painoin jopa noin 122 kiloa! Hirveää, tiedän. Mutta nyt kun olen ollut viikon tällä dieetillä, olen laihtunut 10 kiloa! Ihana olo.
Pari ensimmäistä päivää meni aika hankalasti mutta kyllä se helpottui. Ja sekin tähän painonpudotukseen auttoi etten ole syönyt ollenkaan karkkia tai muita herkkuja noin 3 viikkoon :)
Huomasin ettei tämä ruokavalion muutos olekaan niin kamala kuin kuvittelin, kunhan vain pääsee alkuun. Nyt ei enää edes tee mieli karkkia ja hiilareita kun on ollut vähän aikaa ilman.
Kaikki pystyy tähän jos vain haluaa! Se helpottaa 100 varmasti kunhan alkuun pääsee! - -39 kg
Kylläpä sinulla on sitten ollut nesteitä kehossa kun viikossa vaaka on näyttänyt 10 kg:n pudotusta...
- wwwlihavacom
Miten te laihdutte noin nopeasti?
Mikä voi olla vikana kun laihtuminen on hidasta? Minulla se on ollut aina hidasta, tavasta riippumatta. Elättelin toivoa että nyt tämä vähähiilarisella laihtuisi nopeampaa.
Lähtöpaino kuitenkin niin hurja kuin 130kg, ja kuukauden karppaamisen jälkeen lähtenyt nipinnapin noin 4kg. Ensimmäiset 2 viikkoa pidin hiilarit alle 20g/pvä, nyt pidän ne alle 40g:ssa. Punnitsen ja lasken tarkasti kaikki syömiseni, joten virheitä ei tule. Joku on sanonut, että saisin liikaa kaloreita. No suurimmaksi osaksi kalorit pysyy alle 2000, joskus menee yli mutta aika harvoin. Milelestäni tuo määrä on kuitenkin hyvin kohtuullinen minun kokoiselleni, kun tässä ei mistään 'kitukuurista' pitäisi olla kyse.
Mikä voisi auttaa?
Ummetusta on ollut kyllä, mikä auttaisi kovaan vatsaan? Ja lisäksi olen vähän huono juomaan vettä tai ylipäätään mitään (ei vain ole jano). Se ehkä vaikuttaa, vai? - karppiatri
..........Ummetusta on ollut kyllä, mikä auttaisi kovaan vatsaan? "
Tuo on usein vasta-alkajien ongelma. Lisää vihanneksia ja juoksevaa rasvaa, samalla kun vähennät proteiineja. Tonnikalaa öljyssä, liika öljy pois, sitten vihanneksia ja majoneesia. Vedä illalliseksi tämä kostea salaatti, aamulla jotain paistettavaa. Jäävuorisalaatti, tomaatti ja kurkku on nyt halpaa ja täyttävää eikä siinä ole paljon hiilareita, majoneesista ja tonnikalasta energia.- ccccf
Kookosöljy on paras vhh dieetillä oleville vatsantoiminnan takaamiseksi. Ei ole mitään ongelmaa sen jälkeen. Myös voi ottaa pienen annoksen lakritsijuurijauhetta, kyllä toimii!
- EntinenSohvaperuna
Itse laihduin 15 kg vähähiilihydraattisella, söin rahkaa (maustamaton) aika paljon, ja kaurapuuroa silloin tällöin. Ja joskus ruisleipääkin. Paino on pysynyt hyvin poissa. Jonkun verran lipsuin ja tuli järjetön väsymys ja herkkuhimo joten palasin äkkiä takaisin ruotuun. Niin, jätin huonot hiilarit silloin sen väsymyksen vuoksi, laihtuminen tuli positiivisena lisänä.
- syöpis
Täys atkins. Hiilarit täysin pois. En laskenut grammoja enkä mitään. Söin lihaa, kalaa, kananmunia mutta en mitään muuta. En edes kurkkua tomaatista puhumattakaan. En tietenkään hedelmiä enkä vihanneksia.
Suolen tominnan jatkumisen vuoksi nautin veden kanssa jotain suolessa hyytelöityvää garnulaattia. Vettä, vissyä, sokeritonta kahvia.
Monivitamiinitabuja.
Seurasin ketosia liuskoilla.
Ensimmäisen viikon aikana paino putosi 5kg. Vitsasin yhtenään.
Sen jälkeen 1,5 - 2kg / viikko.
6 viikkoa ja pois oli lähtenyt 16kg.
Kolestroli hyppäsi 4,7 > 8!
Syöminen oli opeteltava uudelleen.
Tietenkin tarkistin ruokailutottumukseni.
Painoa palasi nopeasti 2kg mutta pysyi siinä ne vuodet jotka tupakoin.
Tupakoinnin lopettamisen ja muutaman kilon jälkeen uusi koitos mutta sekaravinnolla. - kosevanittaja
hehehehehe hyvä kosse111
- Nakuvaku
Nyt 12kk takana ja 23 kg:n pudotus.Alkupaino 89 kiloa.Olen mies,ikä 53 ja pituus 166 cm.Vaatekoko L vaihtui S:n.Itse laihtuminen oli vaihtelevaa,väliin tuli jumituksia ja nyt jokseenkin menee tahdilla ehkä100 gramman viikkopudotusta.Myönnän että syömisen suunnittelu on hankalaa,kun lähestulkoon kaikki valmisruoka on kyllästetty sokerilla ja rasvalla,mutta olen selviytynyt.kuitenkin mielestäni enemmänkuin hyvin.Hoikkana on paljon mukavempaa olla
- sopii_minulle
Aloitin vhh-ruokavalion noudattamisen 7.6.2016 ja olen laihtunut yli 6 kg.
Minulle vhh-ruokavalio sopii, koska lihon helposti syömällä liikaa hiilihydraattipitoista ruokaa. En tarvitse lihomiseen roskaruokaa, alkoholia, makeisia tai virvoitusjuomia, pelkkä kotiruoka riittää. Suosittelen vhh-ruokavaliota kaikille kaltaisilleni "talousporsaan" aineenvaihdunnan saaneille henkilöille.- JuntinArto
No eikös se ole aika loogista että lihoo jos syö liikaa?
- minun_mielipide
JuntinArto kirjoitti:
No eikös se ole aika loogista että lihoo jos syö liikaa?
Idiootille ei ole mikään loogista
- AHJuntti
No hyvä että itsekin tiedostat olevasi idiootti.
- surullistaon
AHJuntti kirjoitti:
No hyvä että itsekin tiedostat olevasi idiootti.
miksi jonkun huonosti voivan ja kateellisen ihmisen on pakko olla ilkeä vain omaksi ilokseen. ei voi ymmärtää.
- Jalaa
Enpä ole laihtunut grammaakaan, kun en ole moista koskaan noudattanut. Tässä hetki sitten tulin pitkältä rullaluistelulenkiltä, lenkiltä jolla oli pituutta lähes 47 km. Lenkin jälkeen vilkaisin, mihin vaakan näyttämä jää. Se jäi tasan 65 kiloon, tuosta lukemasta on paha lähes 180 cm:sen pudottaa.
- kukaMihinkin
friikkejä on joka lähtöön.........
- sopii_minulle
Nyt olen laihtunut jo 13 kiloa 7.6. lähtien.
- juntin-arton-mielipide
Niin kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu niin yksinkertaista se on.
- minun-mielipide
juntin-arton-mielipide kirjoitti:
Niin kun syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu niin yksinkertaista se on.
Pitää paikkansa. Me syömme liian paljon ja väärin.
Hiilihydraattien määrä on liian suuri päivittäisen energian saannissa. Samoin, jos syö liikaa proteiinia, niin sekin lihottaa.
Tämä yhdistelmä johtaa muun muassa diabetekseen ja syöpään.
Kun sitten tarkastelee ruokavaliota ja syöpää sekä monia muita sairauksia, niin looginen hoito on hiilihydraatti- sekä proteiinirajoitus. Proteiinia ei pidä olla yhtään enempää kuin elimistö tarvitsee rakentuakseen. Suositeltava proteiinimäärä on 0.8 g jokaista ideaalipainokiloa kohden, jopa 0.5 g riittäisi riippuen fyysisestä aktiviteetista. Sairauden aikana ja vammojen yhteydessä proteiineja tarvitaan enemmän. Proteiinin puutosoireita ovat makean himo, väsymys, lihas- ja nivelkivut, "sumuinen· olo, hiustenlähtö, kynsien heikkous, turvotukset, suolisto-oireet ja infektioherkkyys.
Mistä se energia sitten otetaan jää sinun ihmeteltäväksi.
- 325646436346
35kg lähti välillä syyskuu 2016 ja maaliskuu 2017 eli puolessa voudessa. Maaliskuussa tuli jalkavamma liikunnasta joka hidasti tahtia mutta paino ei ainakaan ole noussut.
Tässä muutokset jotka tein:
Aamiainen (noin 7.30): Ennen söin ison kulhollisen muroja, nyt vain puoli kulhollisen tai 2-3 päivänä viikossa vain hedelmän aamiaiseksi.
Lounas (11.30): Jätin leivän pois täysin ja puolitin lounaan hiilariosuuden (pasta, riisi, peruna), pienemmän hiilariosuuden korvasin suuremmalla määrällä lihaa ja salaattia.
Illallinen (18-19 aikaan): Vältin hiilareita parhaani mukaan iltaisin, tyypillinen illallinen oli vaikka tonnikalapurkki vihannes tai rahkapurkki hedelmä, eli proteiinipainotteista ja mahdollisimman vähähiilihydraattista. Lounas pitää minussa nälän poissa jopa 18 asti ja jos syö illallisen 18-19 aikaan, ei tule suurta nälkää ennen nukkumaanmenoa.
1-2 päivää viikossa herkuttelupäivä jolloin sallin itselleni epäterveellisempää ruokaa aterioilla, mutta ateriat pidin tiukasti eli max 3 ateriaa päivässä vaikka yhden niistä korvasinkin vaikka pizzalla.
Lisäksi harrastin liikuntaa 3-4 kertaa viikossa, aluksi ihan pelkkiä kävelylenkkejä (30-60min) ja raskaampaa liikuntaa sitten kun paino putosi.- 325646436346
"Onko ollut helppoa? Saako mistään kuituja ?"
Jos nyt näitä vielä kommentoi, niin on ollut helppoa koska punnitsen itseni päivittäin (ennen pukeutumista ja syömistä/juomista, vessassa käynnin jälkeen), tämä antaa motivaatiota kun vähintään joka toinen päivä puntari näyttää vähemmän jos edellisenä päivänä noudattanut ruokavaliota/liikuntaa.
Kuituja en ole lisännyt mitenkään, mutta pelkkä tuo dieettini saa suolen toimimaan paljon paremmin eiköä uloste enää löysää ja ilmavaivatkin hävinneet.
- ketodieetti
Aloitin vhh:n ja tuntuu että jo tässä muutaman päivän aikana kroppa timmiytynyt ihan selkeästi. Joillekin ei sovi vehnä yms leipä ja pasta dieetti. Googlettelin vehnäjauhojen korvikkeita että voisi tehdä terveellisempää pizzaa kotona ja muita leipomisjuttuja kyllähän niitä vaihtoehtoja on vaikka kuinka kikhernejauhoista mantelijauhoihin yms.
- KarppiKing
VHH:llä , hiilarit alle 20g päivä. Viikossa paino putosi 5.2 kiloa ekalla viikolla. Jännä nähdä miten jatkuu. Olo on tosi hyvä
- hhh22
Kukaan ei voi laihtua kiloa enempää viikossa oikeaa rasvaa.Sopiva hiilihydraattimäärä laihdutuksessa on 170g pv
- ei-tervettä
Kyllä nahkat lepattaa kevättuulessa tuolla vauhdilla.
- Anonyymi
Olen laihtunut 2,4 vuodessa 18,8 kg hyvin hitaasti syömällä 1550 - 1800 kaloria per päivä syönyt 5 kertaa päivässä kaikki ruuat syönyt klo.8 - 18 aikaikkunassa liikuntaa ei juurikaan on terveys ongelmia 3 tekoniveltä ja kilpirauhasen vajaatoiminta olen tyytyväinen
- Anonyymi
Aloitus vuosien takainen ja kuitenkin aihe ajankohtainen!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä238659Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3491706Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2981442- 3871412
- 751331
- 61305
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331070Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241046Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521002- 36978