Tien levennys? Liikenne on kovin lisääntynyt...
Pokantie!
17
2579
Vastaukset
- kauko45v.
Ja pluikaat kelit juu. Mitä luulette millon ne hiekottaa tien? Sitten vasta ku rekka pötköttää nurin nilivaarassa niinkö?
- Elisabeth Nörn
hiekota sitä tietä koskaan.Pokantie kuluu luokituksessa sinne alimpaan luokkaan. Vaikka tarvetta varmaan olisi hiekkottaa useastikkin.
- kauko45v.
Eilen joo rekka, mutta rupespa sitten alaterä auto liikkumaan ja nyt on aika hyvässä kunnossa eli taas kävi niin että kantapään kautta opittiin ei ennen...
- ..tosi on...
kauko45v. kirjoitti:
Eilen joo rekka, mutta rupespa sitten alaterä auto liikkumaan ja nyt on aika hyvässä kunnossa eli taas kävi niin että kantapään kautta opittiin ei ennen...
Ne soratiet on sitte jänniä. Autoki voi rikkoontua ja tuulilasiki. Työllistää korjaamoja ja Vesivaltio joskus tuopi lissää sorraa, tai aika isoja kivenmurikoja. Mutta hyväpuoli vielä, saavat riistalinnut kiviä lihasmahaansa, ..jo vain !!!!
- pakkasukkot
kauko45v. kirjoitti:
Eilen joo rekka, mutta rupespa sitten alaterä auto liikkumaan ja nyt on aika hyvässä kunnossa eli taas kävi niin että kantapään kautta opittiin ei ennen...
On surkeuksien surkeus seurata joka aamu ja ilta niitä ojassa olevia autoja ei voi muuta toivoo kuin että ei kai pahasti käynnyt.
Miten iso ONNETTOMUUS tarvitaan ennen kuin tiet on kunnossa niin aamulla kuin illallakin... herätkää herrat! - POKANTIE LEVEÄMMÄKSI
pakkasukkot kirjoitti:
On surkeuksien surkeus seurata joka aamu ja ilta niitä ojassa olevia autoja ei voi muuta toivoo kuin että ei kai pahasti käynnyt.
Miten iso ONNETTOMUUS tarvitaan ennen kuin tiet on kunnossa niin aamulla kuin illallakin... herätkää herrat!Liikenne Pokantiellä on lisääntynyt viime vuosina huomattavasti etenkin kaivokselle tehdyn oikotien myötä.Pokantiellä on ollut vaaratilanteita usein, kun rekkoja liikenteessä. Rekat ajavat talvisin keskellä tietä ja siinäpä sitten yrität väistellä niitä, kun tiekin niin kapea.Talvisin ja etenkin liukkaalla kelillä rekkojen takia tosi pelottava tie ajaa. Melkein joka kerta (viikottain) Köngäs-Inari välillä 2-3 rekkaa on tullut vastaan.Niin se valitettavasti menee, että melkein aina pitää jokin vakava onnettomuus tapahtua ennen kuin näihin asioihin puututaan. Pokantiellä puhelin ei kuulu joka paikassa ja jos puhelimen akku loppuu, niin voi joutua odottamaan apua kauankin. Näin ollen talvisin kannattaa Köngäs-Inari-välille varata riittävästi vaatetusta, tulitikut, puita, taskulamppu ja juomaa sekä evästä. Meteliä tarpeeksi samasta asiasta, niin kyllä jotakin joskus tapahtuu. Nim.merk. Täysperävaunullista rekkaa "pari" kertaa ojaan väistänyt.
- jäljen tarkistaja!
POKANTIE LEVEÄMMÄKSI kirjoitti:
Liikenne Pokantiellä on lisääntynyt viime vuosina huomattavasti etenkin kaivokselle tehdyn oikotien myötä.Pokantiellä on ollut vaaratilanteita usein, kun rekkoja liikenteessä. Rekat ajavat talvisin keskellä tietä ja siinäpä sitten yrität väistellä niitä, kun tiekin niin kapea.Talvisin ja etenkin liukkaalla kelillä rekkojen takia tosi pelottava tie ajaa. Melkein joka kerta (viikottain) Köngäs-Inari välillä 2-3 rekkaa on tullut vastaan.Niin se valitettavasti menee, että melkein aina pitää jokin vakava onnettomuus tapahtua ennen kuin näihin asioihin puututaan. Pokantiellä puhelin ei kuulu joka paikassa ja jos puhelimen akku loppuu, niin voi joutua odottamaan apua kauankin. Näin ollen talvisin kannattaa Köngäs-Inari-välille varata riittävästi vaatetusta, tulitikut, puita, taskulamppu ja juomaa sekä evästä. Meteliä tarpeeksi samasta asiasta, niin kyllä jotakin joskus tapahtuu. Nim.merk. Täysperävaunullista rekkaa "pari" kertaa ojaan väistänyt.
Minä sanon että kaksi uutta.
- jäljen tarkistaja
jäljen tarkistaja! kirjoitti:
Minä sanon että kaksi uutta.
.
- POKANTIE KUNTOON!!!
jäljen tarkistaja kirjoitti:
.
Pokantien leventämisellä ja kunnossapidolla olisi sekä Inarin että Kittilän kunnalle matkailun kannaltakin erittäin suuri merkitys. Joku voisi alkaa keräämään adressin Pokantien leventämisen ja kunnossapidon puolesta ennen kuin Pokantiellä jokin vakava onnettomuus tapahtuu.
- moottoritieonkuuma.
POKANTIE KUNTOON!!! kirjoitti:
Pokantien leventämisellä ja kunnossapidolla olisi sekä Inarin että Kittilän kunnalle matkailun kannaltakin erittäin suuri merkitys. Joku voisi alkaa keräämään adressin Pokantien leventämisen ja kunnossapidon puolesta ennen kuin Pokantiellä jokin vakava onnettomuus tapahtuu.
Joo, tarvitsemme moottoritien!
- hänsorateidenvirtuos
moottoritieonkuuma. kirjoitti:
Joo, tarvitsemme moottoritien!
Saa olla sirkan baareissa ei taija siitä miehestä tien tekoon olla.
- AEF:N TYÖNTEKIJÄ
hänsorateidenvirtuos kirjoitti:
Saa olla sirkan baareissa ei taija siitä miehestä tien tekoon olla.
Tuota tien leventämistä kaavailtiin jo silloin kuin tehtiin oikotietä kiistalaan,mutta se ei kuulemma tule onnistumaan helpolla koska pokan tie on museo tie,
Tälläistä termiä en kyllä ole kuullut ikinä mutta on aika huvittava.
Kyllä tuo tie on mennyt niin pirun vaaralliseksi nykyään kun liikenne on lisääntynyt moninkertaiseksi mitä se oli ennen,aina pitää kyllä varoa vastaan tulevaa kun ajetaan keskellä tietä vastaan. - Keskellä tietäkö
AEF:N TYÖNTEKIJÄ kirjoitti:
Tuota tien leventämistä kaavailtiin jo silloin kuin tehtiin oikotietä kiistalaan,mutta se ei kuulemma tule onnistumaan helpolla koska pokan tie on museo tie,
Tälläistä termiä en kyllä ole kuullut ikinä mutta on aika huvittava.
Kyllä tuo tie on mennyt niin pirun vaaralliseksi nykyään kun liikenne on lisääntynyt moninkertaiseksi mitä se oli ennen,aina pitää kyllä varoa vastaan tulevaa kun ajetaan keskellä tietä vastaan.Vanhat äijjät ja niiden jälkeläiset vieläki pelkää turisteja, muutama vappuviuhka koittaa ellää elämänsä idylissä ja peläävät että lapsuuden maisema pillaanyuu vaikka lapsuus ohi.
Ehkä jotaki pelottaa oikea tie ja siitä saatava kehitys kyläpahasille.(tuntevat ruletuksen tuntheja)
Rahastasta se myös lienee kiinni ja kunnan terävästä? päästä
Eikö muka se hiekkakuoppa siellä kiistalassa voi asihan vaikuttaa?? - Rampler
Keskellä tietäkö kirjoitti:
Vanhat äijjät ja niiden jälkeläiset vieläki pelkää turisteja, muutama vappuviuhka koittaa ellää elämänsä idylissä ja peläävät että lapsuuden maisema pillaanyuu vaikka lapsuus ohi.
Ehkä jotaki pelottaa oikea tie ja siitä saatava kehitys kyläpahasille.(tuntevat ruletuksen tuntheja)
Rahastasta se myös lienee kiinni ja kunnan terävästä? päästä
Eikö muka se hiekkakuoppa siellä kiistalassa voi asihan vaikuttaa??Taitaa tämä keskellä tietä kulkija olla se könkään Pyhä Mölli, joka täälläkin esi-isiä syyttelee huonosta tiestä?
- kapsa&seuru
Rampler kirjoitti:
Taitaa tämä keskellä tietä kulkija olla se könkään Pyhä Mölli, joka täälläkin esi-isiä syyttelee huonosta tiestä?
Pyhä-Möllistä en tiedä mutta
Kuinka pahaksi ajattelette että nyt kun kohta kelirikko alkaa menee pokantie?
Voiko henkilöautolla ajaa esim? - Huono on tie
kapsa&seuru kirjoitti:
Pyhä-Möllistä en tiedä mutta
Kuinka pahaksi ajattelette että nyt kun kohta kelirikko alkaa menee pokantie?
Voiko henkilöautolla ajaa esim?Huonossa kunnossa se tie on aina keväällä.Yhtenäkin keväänä oli niin huonossa kunnossa,että jäin tavallisella henkilöautolla pari kertaa kiinni keskelle tietä rapavellikuoppaan.Niin, että maastoauto olis sille tielle paras kulkupeli, muttako ne maksaa niin paljon ettei tavallisella pulliaisella ole niihin varaa.
- kauko45v.
POKANTIE KUNTOON!!! kirjoitti:
Pokantien leventämisellä ja kunnossapidolla olisi sekä Inarin että Kittilän kunnalle matkailun kannaltakin erittäin suuri merkitys. Joku voisi alkaa keräämään adressin Pokantien leventämisen ja kunnossapidon puolesta ennen kuin Pokantiellä jokin vakava onnettomuus tapahtuu.
http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194706937072/artikkeli/vartiustien liikenne poikki rajahdysvaaran takia.html
Ei maalata piruja seinälle mutku mutku...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463