Lieksan kaupungille pääsee töihin vain sukulaiset!

Kamalaa

Pitääkö tämä paikkansa? Tämä juttu oli jonkun viestiketjun osana:
Arvuutellaanko? Kuka palkkasi sijaisekseen kaverinsa Heikuran (Määttänen?), joka puolestaan palkkasi konsultiksi sijaisekseen palkanneen Heikuran (Heikura palkkasi puolestaan Määttäsen?) jne. .Kuka oli ex johtavan lääkärin ystävä (Turtiaisen ystävä Matti Taponen?), joka rekrytoi hänet Lieksaan? Monen kaupungin "herran" vaimot ovat kaupungin palveluksessa, näin esimerkiksi Taposen ja Lehdon ja Ijäksen. Aikaisemmin myös Pulkkisen (kotipalvelun johdossa ilman koulutusta?). Kenen ystävä on Tietyö -projektin Matti, jonka projektit jatkuvat vuodesta toiseen (Matti Taposen, sukua?). Kenen ystävä on työttömien nokkamies, mutta itse työttömyyttä kaihtava Seppo Kiiskinen (poliittinen veljeys?)? Kenen ystävä on Karpalo projektin Öystilä (Risto Jukola?) jne. Kenen vaalivankkureita on vetänyt vuodesta toiseen ex kaupunginkamreeri (Ossi Muikun?)? Kenen vaalityötä avustaa aktiivisti varhaiskasvatus- ja koulutuslautakunnan puheenjohtaja ja kulttuurilautakunnan puheenjohtaja? Keiden valtuutettujen taustatorvena toimii entinen kaupunginhallituksen puheenjohtaja (demareiden?)? Kenen vävy palkattiin vuokratalojen toimitusjohtajaksi aikoinaan (Vacklinin?)? Kenen lapsia, serkkuja tai muuta lähisukua on eniten kaupungin palkkalistoilla (Matti Taposen?)jne. Näin systeemi vaan toimii niin Lieksassa kuin muuallakin.

Onko päättäjät siunanneet nämä sukulaisten palkkaukset? Missä on valintaperusteet ja valintapykälät, vai onko päätökset tehty sukulaissaunassa? Voiko tämä olla totta?

55

1727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mätä Lieksa

Aikoinaan ohitettiin, koulutukseltaan pätevämpi henkilo, sosiaalitoimen osastopäällikön valinnassa koska virkaan piti saada hyvä veli järjestelmän mukaan erään lieksalaisen oma puoliso !

• sukupahin

Menipä pitkään ennenkun tajusit. Näihän se on ollut iät ajat. Unohit tuosta noiden valtuutettujen muksujen työllistämisen jne.

• Mukavata ollunna

Ihan mukavata on olla hommissa.

• Lantalainen

Näin se valitettavasti tässäkin kaupungissa on! Muualta tulleena nyt jo toivottavasti paikkakuntalaistuneena olen tullut ihan samaan tulokseen -en yhtään ihmettele että kaikki on niin ihanasti rempaallaan tässä ex muikkulandiassa!

• Pääseekö tyttöyst.

Tämän työntekijöiden keskinäisenkin kisman. Pitää olla sukua jollekin, että voi olla kaupungilla töissä.

• nyt kyllä...
        Pääseekö tyttöyst. kirjoitti:

Tämän työntekijöiden keskinäisenkin kisman. Pitää olla sukua jollekin, että voi olla kaupungilla töissä.

Eepä oo ollunna kismoo. Helevetin mukavata on ollunna hommissa.

• Västäräkistä vähäse
        nyt kyllä... kirjoitti:

Eepä oo ollunna kismoo. Helevetin mukavata on ollunna hommissa.

Ja salarakassuhteita ei ole edes vielä nostettu keskusteluun. Virkamiesten ja politikkojen rakkaussuhteet, tai virkamiesten keskinäisen kuhinat, yms...Tästähän taitaa tulla vielä värikäs keskustelu!

• Hyshysvaan
        Västäräkistä vähäse kirjoitti:

Ja salarakassuhteita ei ole edes vielä nostettu keskusteluun. Virkamiesten ja politikkojen rakkaussuhteet, tai virkamiesten keskinäisen kuhinat, yms...Tästähän taitaa tulla vielä värikäs keskustelu!

juu- sitä aina keväisin tahtoo nuo "mahlat" virrata! Voi tokkiisa "touhu" on kuin kauniissa ja rohkeissa konsanaan! Ihan seiska kamaa!

• Hyshysvaan kirjoitti:

juu- sitä aina keväisin tahtoo nuo "mahlat" virrata! Voi tokkiisa "touhu" on kuin kauniissa ja rohkeissa konsanaan! Ihan seiska kamaa!

Olen jo aikaisemmin lukenut noita ajatuksia jotka voivat olla jopa herjaavia.siksi tuo otsikko.

Olen joissakin yhteyksissä ollut mukana noissa valintapresesseissa joten hieman epäilen, sellaista että nuo asiat pitäisi paikkansa,sillä sukulaisuus on aina esteellisyyskysymys asiaa käsiteltäessä kuntalain mukaan.Muistan yhden asian palauttamisen toiseen esittelyyn juuri tuon seikan vuoksi.
        Mielestäni olen näitä asioita seuraillut hyvinkin läheltä vuosikymmenien ajan. Mutta on tietysti erilaisia väittämiä mutta kovin läheistä sukua ei ainakaan minulle aikanaan ole ollut yksikään virkaan tai toimeen valittu enkä ole nähnyt mitään lehmänkauppoja ja niihin en olisi lähtenyt mukaan, vaan lienee sentää suoritusportaassa asiantuntijoita työssä.
        Mutta aina voinee olla jokin tuttava tai koulukaveri kolleega luottamuselimessä ja vaikka lääkärinä se on tosi.MK

• pö 1 öpölö
        markkukorpinen kirjoitti:

Olen jo aikaisemmin lukenut noita ajatuksia jotka voivat olla jopa herjaavia.siksi tuo otsikko.

Olen joissakin yhteyksissä ollut mukana noissa valintapresesseissa joten hieman epäilen, sellaista että nuo asiat pitäisi paikkansa,sillä sukulaisuus on aina esteellisyyskysymys asiaa käsiteltäessä kuntalain mukaan.Muistan yhden asian palauttamisen toiseen esittelyyn juuri tuon seikan vuoksi.
        Mielestäni olen näitä asioita seuraillut hyvinkin läheltä vuosikymmenien ajan. Mutta on tietysti erilaisia väittämiä mutta kovin läheistä sukua ei ainakaan minulle aikanaan ole ollut yksikään virkaan tai toimeen valittu enkä ole nähnyt mitään lehmänkauppoja ja niihin en olisi lähtenyt mukaan, vaan lienee sentää suoritusportaassa asiantuntijoita työssä.
        Mutta aina voinee olla jokin tuttava tai koulukaveri kolleega luottamuselimessä ja vaikka lääkärinä se on tosi.MK

Just ja joo. Paraskin herjaavia ja herjaavia. Kas kun ei humppaa jne poliisisipäällikköa srk ja urheilukatua ja hömppääää

• Ovat aisankannattaji
        pö 1 öpölö kirjoitti:

Just ja joo. Paraskin herjaavia ja herjaavia. Kas kun ei humppaa jne poliisisipäällikköa srk ja urheilukatua ja hömppääää

Olen hiukan harmissani joidenkin virkamiesten ja politikkojen puolisoiden vuoksi. Koko kaupunki tietää joidenkin irtosuhteista, kaikki muut paitsi ne joiden se tulisi tietää. Ei aviomiehet/-vaimot tiedä mitä liittyy politikointiin.

• :::::))))
        Ovat aisankannattaji kirjoitti:

Olen hiukan harmissani joidenkin virkamiesten ja politikkojen puolisoiden vuoksi. Koko kaupunki tietää joidenkin irtosuhteista, kaikki muut paitsi ne joiden se tulisi tietää. Ei aviomiehet/-vaimot tiedä mitä liittyy politikointiin.

Oliko muutama aika sitten joku tämmöinen aloitekin peräti sdp:n rivijäsenen ehdottomana. Saiko muuten kannatusta. Onhan Lieksassa perinteitä ( ihan vuosisataisia) tästä lempimisestä - kaikki ovat suurinpiirtein sukua keskenään tai ainakin ovat olevinaan. :)

• pö 1 öpölö kirjoitti:

Sinulle toteaisin,että mistä olen kirjottanut mielestäni kestää päivänvalon.
        Yksittäistä henkilöä en mielestäni ole lähtenyt riepottamaan miten hän elää ja toimii yksityiselämässä vaan yleensä asiat ovat liittyneet joihinkin tehtäviin.

Mutta tuo kirjoituksesi sisältö viittaa selkeäasti vahingoitustarkoituksessa kohtaani.
        Olen nistä asioista aikaisemmin sanonut ja varoittanut.Olen kyllä Humppa karaoken Suomen mestari joka kaksi sellaista joten sekö närästää.
        Urheilukadulla voinee käydä ja olen käynyt ja siten nimeni käyttö kirjoituksissa joita oli tuli esille myöskin viranomaisille joten kaikkea ei tarvitse hyväksyä.
        Mitä sitten tulee seurakuntien ja seurakunnan toimintaan niissäkin olen nähnyt puutteita ja aina on korjaamisen varaa niin itsellä kuin toisilla.
        Mutta kun levitetään perätöntä tietoa niin kaikki luottamushenkilöt ja viranomaiset ovat siten jopa epäilyksen alaisia,tällaista tapahtui jopa eduskunnassa ja tätä yhtäkin kansanedustajaa lyötiin perusteettomasti joidenkin rollien taholta.Mikä on sitten viittaus aika rajusti sanottuna " haureutta" Olen kyllä joskus kuullut kun joku oli erimieltä asioista ja äänesti omaa ryhmää vastaan niin kaveri haukkui "senkin puoluehuora."
        Joten paskan jauhantaa on monenlaista luulo ei ole tiedon väärti.MK

• Silminnäkijä

jo kuuskytluvun lopulla. Olin nuorena tyttönä siinä Rantalan silloisen kunnantalon kanttiinissa töissä. Yhtenä aamuna menin hakemaan kellarikerroksesta perunoita ja siellähän ne oli ihan tositoimissa muuan kanslisti ja herra kaupunginherraX. No peräännyin ovelta ja menin keittiöön Martalle kertomaan. Martta sano,että oota vähä ja mee sitten niin eiköhän ne jo oo lopettanneet touhusa.

• Silminnäkijä kirjoitti:

jo kuuskytluvun lopulla. Olin nuorena tyttönä siinä Rantalan silloisen kunnantalon kanttiinissa töissä. Yhtenä aamuna menin hakemaan kellarikerroksesta perunoita ja siellähän ne oli ihan tositoimissa muuan kanslisti ja herra kaupunginherraX. No peräännyin ovelta ja menin keittiöön Martalle kertomaan. Martta sano,että oota vähä ja mee sitten niin eiköhän ne jo oo lopettanneet touhusa.

Kutu ijässä sitä ollut jokainen itse on tietysti jokaisella omat tavat toimia.
        Nuorena miehenä olin riijoos kotiin tullessa sitten eno kyseli hieman asiaa millainen tyttö ja millaanen talo.toiset sitten kyselivät saikko silakkaperunoota ja pullamosseloa.se olis tarkoottanut että et ole tykätty vävyeherokas.
        No sanoon jotta komia oli taloo ja ainut kakara,eno siihen heti ei kun reittämyäre taloohon.no se oli kai komialuantoonen ja ku minäkin oon komiaapoikaa niin piti lähtiä karjalaan kattomaha nauravaasia ja antavaasia emäntiä.
        Isä kyllä neuvo aikanaan ota poika niin rikas akka ku saat, piti taukoa ja sitten lohkaasi vielä haukkuu se köyhäki.MK

• On ikävää
        markkukorpinen kirjoitti:

Sinulle toteaisin,että mistä olen kirjottanut mielestäni kestää päivänvalon.
        Yksittäistä henkilöä en mielestäni ole lähtenyt riepottamaan miten hän elää ja toimii yksityiselämässä vaan yleensä asiat ovat liittyneet joihinkin tehtäviin.

Mutta tuo kirjoituksesi sisältö viittaa selkeäasti vahingoitustarkoituksessa kohtaani.
        Olen nistä asioista aikaisemmin sanonut ja varoittanut.Olen kyllä Humppa karaoken Suomen mestari joka kaksi sellaista joten sekö närästää.
        Urheilukadulla voinee käydä ja olen käynyt ja siten nimeni käyttö kirjoituksissa joita oli tuli esille myöskin viranomaisille joten kaikkea ei tarvitse hyväksyä.
        Mitä sitten tulee seurakuntien ja seurakunnan toimintaan niissäkin olen nähnyt puutteita ja aina on korjaamisen varaa niin itsellä kuin toisilla.
        Mutta kun levitetään perätöntä tietoa niin kaikki luottamushenkilöt ja viranomaiset ovat siten jopa epäilyksen alaisia,tällaista tapahtui jopa eduskunnassa ja tätä yhtäkin kansanedustajaa lyötiin perusteettomasti joidenkin rollien taholta.Mikä on sitten viittaus aika rajusti sanottuna " haureutta" Olen kyllä joskus kuullut kun joku oli erimieltä asioista ja äänesti omaa ryhmää vastaan niin kaveri haukkui "senkin puoluehuora."
        Joten paskan jauhantaa on monenlaista luulo ei ole tiedon väärti.MK

Tästä viestiketjusta tulee esille se, että päättäjät haluavat päättäjiksi siksi, että saavat sukulaisesa ja pentusa kaupungille töihin. Lisäksi muut kierot lieveilmiöt. Voiiii kun sitten ollaan olevinaan ajamassa kuntalaisten asioita. Oma perse lähimpänä. Kuka on muuten siunannut nämä sukulaisten työhönottamiset? Pitäisi hiukan paremmin kuntalaisten antama luottamus käyttää. Valtakunnan tasolla jäädään kiinni rahallisesta kieroilusta, täällä Lieksassa liikutaan sukurutsauksen tasolla.

• 12+22
        On ikävää kirjoitti:

Tästä viestiketjusta tulee esille se, että päättäjät haluavat päättäjiksi siksi, että saavat sukulaisesa ja pentusa kaupungille töihin. Lisäksi muut kierot lieveilmiöt. Voiiii kun sitten ollaan olevinaan ajamassa kuntalaisten asioita. Oma perse lähimpänä. Kuka on muuten siunannut nämä sukulaisten työhönottamiset? Pitäisi hiukan paremmin kuntalaisten antama luottamus käyttää. Valtakunnan tasolla jäädään kiinni rahallisesta kieroilusta, täällä Lieksassa liikutaan sukurutsauksen tasolla.

No nämä valtuutetut ja poliitikot ovat joka tapauksessa äänestäjiä älykkäämpiä. Tekin tekisitte ihan samalla tavalla jos äly riittäisi. Ihan mukavata on ollu hommailla.

• osta muualta
        12+22 kirjoitti:

No nämä valtuutetut ja poliitikot ovat joka tapauksessa äänestäjiä älykkäämpiä. Tekin tekisitte ihan samalla tavalla jos äly riittäisi. Ihan mukavata on ollu hommailla.

No tietenkin päättäjät ovat viisaimpia, senhän huomaa. Vaalikarja ei tarjua muuta, kuin antaa äänensä näille melkein sukulaismiehille. Nyt vain odotamme viisaimpien näyttämää esimerkkiä. Tehkäämme kuntalaiset virkamiehet! Eli kenelläkään ei ole vastuuta yhtään mistään.

• Minä^
        osta muualta kirjoitti:

No tietenkin päättäjät ovat viisaimpia, senhän huomaa. Vaalikarja ei tarjua muuta, kuin antaa äänensä näille melkein sukulaismiehille. Nyt vain odotamme viisaimpien näyttämää esimerkkiä. Tehkäämme kuntalaiset virkamiehet! Eli kenelläkään ei ole vastuuta yhtään mistään.

Yhden virkamiehen tytär on töissä Lieksan Lehdessä, eikä lehtä tiettävästi omista kaupunki!

• överi 50 vuotias
        Minä^ kirjoitti:

Yhden virkamiehen tytär on töissä Lieksan Lehdessä, eikä lehtä tiettävästi omista kaupunki!

Just herrojen pennuille töitä löytyy vaikka kiven sisästä. oli se museoallakin töissä.Ja liiton päivärahat säilyy. Kellä ei ole suhteita Lieksan kaupungin työpaikkaa. PKO:lle jossa pitää olla s-etukortti osuuskaupan jäsen sitten voi päästä haastatteluun ja plussa- kortti. K-auppaan jne.Koultuksella ei ole mitään merkitystä sinne pääsee vaan suhteilla. niin on Stura Ensokin. sillä sukulaiset hommat hoitaa. Ei lähihoitajan paikkaa Kaikki Lieksasta osa löytänyt Myös toiselta paikkakunnalta.

• oppi

Niin asianomaiset vain itse huomaa miten tekevät itsensä naurunalaiseksi.Siis politikot.Mutta eikö sitä sanota että politikkoihin ei voi luottaa.Niin minäkin olen harmissani.

• salat julki
        överi 50 vuotias kirjoitti:

Just herrojen pennuille töitä löytyy vaikka kiven sisästä. oli se museoallakin töissä.Ja liiton päivärahat säilyy. Kellä ei ole suhteita Lieksan kaupungin työpaikkaa. PKO:lle jossa pitää olla s-etukortti osuuskaupan jäsen sitten voi päästä haastatteluun ja plussa- kortti. K-auppaan jne.Koultuksella ei ole mitään merkitystä sinne pääsee vaan suhteilla. niin on Stura Ensokin. sillä sukulaiset hommat hoitaa. Ei lähihoitajan paikkaa Kaikki Lieksasta osa löytänyt Myös toiselta paikkakunnalta.

Ja tekemään listausta: virkamiesten keskinäisitä sukulaissuhteista, montako puolisioa, lasta on kaupungilla ollut/on töissä, politikkojen sukulaiset, jotka ovat kaupungilla töissä. Lisäksi kuinka moni politikoista on rahallisesti kytköksissä kaupunkiin, myös virkamiehistä, montako on osavassa ja myyvässä roolissa?

Kuka siis palkkaa ja ketä, kuka ostaa ja keltä jne... Niin ja onko ilmasia lautakasoja politikot saaneet, kuka on vaalitukija maksellut?

• aino kaisa
        salat julki kirjoitti:

Ja tekemään listausta: virkamiesten keskinäisitä sukulaissuhteista, montako puolisioa, lasta on kaupungilla ollut/on töissä, politikkojen sukulaiset, jotka ovat kaupungilla töissä. Lisäksi kuinka moni politikoista on rahallisesti kytköksissä kaupunkiin, myös virkamiehistä, montako on osavassa ja myyvässä roolissa?

Kuka siis palkkaa ja ketä, kuka ostaa ja keltä jne... Niin ja onko ilmasia lautakasoja politikot saaneet, kuka on vaalitukija maksellut?

niin ongelman selviää - jos on selvitäkseen.

• tässä..
        aino kaisa kirjoitti:

niin ongelman selviää - jos on selvitäkseen.

eipä työnantajan ehdottama päässyt töihin terveyskeskukseen vaan asia torpattiin lautakunnassa,ei ollut oikeasta puolueesta.Tilalle "valittiin"sopivampi henkilö,näinhän täällä Lieksassa toimitaan.

• totta totta on
        tässä.. kirjoitti:

eipä työnantajan ehdottama päässyt töihin terveyskeskukseen vaan asia torpattiin lautakunnassa,ei ollut oikeasta puolueesta.Tilalle "valittiin"sopivampi henkilö,näinhän täällä Lieksassa toimitaan.

puoluepeli on sitä kovinta peliä varsinkin demaripiireissä. Kyllä ne sd:n suosikit paikat valtaavat. Onhan se niin monesti nähty. Pätevyys ei ratkaise vaan sopivan värinen jäsenkirja.

• hupsista tups
        totta totta on kirjoitti:

puoluepeli on sitä kovinta peliä varsinkin demaripiireissä. Kyllä ne sd:n suosikit paikat valtaavat. Onhan se niin monesti nähty. Pätevyys ei ratkaise vaan sopivan värinen jäsenkirja.

Minkä värinen kirja on, eihän nykyisin työpaikkahaastattelussa sovi kysyä moista. Vai sopiiko. Jos ei ole aktiivisesti politiikassa mukana, niin mistäpä kenenkin poliittista tai uskonnollista vakaumusta tietää. Ei ainakaan minulta ole kukaan kysynyt.

• aino kaisa
        totta totta on kirjoitti:

siinä työnhakukriteerit tällä paikkakunnalla!

• hupsista tups kirjoitti:

Minkä värinen kirja on, eihän nykyisin työpaikkahaastattelussa sovi kysyä moista. Vai sopiiko. Jos ei ole aktiivisesti politiikassa mukana, niin mistäpä kenenkin poliittista tai uskonnollista vakaumusta tietää. Ei ainakaan minulta ole kukaan kysynyt.

Aikanaan tietosuojavaltuutettu ja oikuskansleri ohjeisti Lieksan kaupunkia tuosta asiasta mitä voidaan kysyä työpaikkahaastattelussa
        Meillä on myöskin perustuslaki joka määrittää hyvinkin tarkoin asian.

Koska minulle hieman virnuiltiin aikanaan sosiaalilautakunnan kokouksessa asiasta,niin siitä suivaantuneena katsoin asiakseni hieman asiaa kysellä ja olin oikeassa.
        STT uutisoi asian mutta maakuntalehti pimitti sen korkealta taholta tuleen nuhtelun sitävastoin alueradio haastatteli minua.
        Mainittakoon että tämä tapahtui edellisellä valtuustokaudella ja kaupunginhallitus selitteli asioita mutta lopputulos oli selvä.
        Tuollainen ihmisen halveeraminen ei liene oikea menettely kun kyseessä on vielä sosiaali ja terveyslautakunnan toiminta silloin kylläkin sosiaalilautakunta.MK

• ruikutusta
        aino kaisa kirjoitti:

siinä työnhakukriteerit tällä paikkakunnalla!

Kateellisten ihmisten panettelua tuollainen:-) Kaupungin palveluksessa on paljon hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Näitä palstan työttömiä vain harmittaa kun omat kyvyt eivät ole edes haastatteluun tai sitä pidemmälle riittäneet. Onkohan tullut muistettua sitä hakemustakaan lähetettää muiden "kiireiden" sotkiessa työhön hakeutumista?

Happamia sanoi kettu pihjalalanmarjoista... ;-)

• pitkään politiikassa
        ruikutusta kirjoitti:

Kateellisten ihmisten panettelua tuollainen:-) Kaupungin palveluksessa on paljon hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Näitä palstan työttömiä vain harmittaa kun omat kyvyt eivät ole edes haastatteluun tai sitä pidemmälle riittäneet. Onkohan tullut muistettua sitä hakemustakaan lähetettää muiden "kiireiden" sotkiessa työhön hakeutumista?

Lautakunnat, jotka valitsevat virkoihin ja toimii henkilöt, koostuu poliitikoista. Valtuusto, joka valitsee johtavat viranhaltijat, koostuu poliitikoista.
        On satavarmaa, että politiikalla on merkitystä.Jos joku ehdottaa muuta kuin esittelijä on ehdottanut, on suoritettava äänestys, ja poliittinen enemmistö voi yksissä tuumin jyrätä mieleisensä valinnan.
        Näin se menee.
        Jos hakija on tunnettu puolueessa, hänen taakseen asetutaan.
        Ei tarvitse kauas mennä historiaan, ihan tältä kuluvalta vudelat, kun tällaista tapahtui!

Sukulaisuus Lieksassa on etu, iso etu, muita näyttöjä ei tarvita.
        Tuleva joht.lääkäriehdokaskin taitaa olla erään valitsijan kaveri..

• tämäkin...
        pitkään politiikassa kirjoitti:

Lautakunnat, jotka valitsevat virkoihin ja toimii henkilöt, koostuu poliitikoista. Valtuusto, joka valitsee johtavat viranhaltijat, koostuu poliitikoista.
        On satavarmaa, että politiikalla on merkitystä.Jos joku ehdottaa muuta kuin esittelijä on ehdottanut, on suoritettava äänestys, ja poliittinen enemmistö voi yksissä tuumin jyrätä mieleisensä valinnan.
        Näin se menee.
        Jos hakija on tunnettu puolueessa, hänen taakseen asetutaan.
        Ei tarvitse kauas mennä historiaan, ihan tältä kuluvalta vudelat, kun tällaista tapahtui!

Sukulaisuus Lieksassa on etu, iso etu, muita näyttöjä ei tarvita.
        Tuleva joht.lääkäriehdokaskin taitaa olla erään valitsijan kaveri..

...on myös se, että kaupungin palveluksessa on PALJON hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Hyvin monet ovat aloittaneet pienistä tuurauksista tai pätkätöistä ja roikkuneet vuosia pätkätyöllistettynä ennen lopullista vakinaistamista. Monet työttömät työnhakijat eivät tuolloin ole viitsineet alistua pätkätyöhön ja ruikuttavat nyt kateellisina mm täällä palstalla. Nöyrä olla pitää ja lopussa kiitos seisoo!

Jokaisessa organisaatiossa on suhteilla vaikutusta ja niin myös Lieksassa. Kuitenkin vain hyvin pieni osa on työllistynyt politiikan avulla ainakin viime vuosina. Itse tiedän useita jotka ovat satavarmasti työllistyneet ammattitaitonsa perusteella ilman minkäänlaista poliittista kähmintää.

• Pätkätyö
        tämäkin... kirjoitti:

...on myös se, että kaupungin palveluksessa on PALJON hyviä ja tunnollisia työntekijöitä. Hyvin monet ovat aloittaneet pienistä tuurauksista tai pätkätöistä ja roikkuneet vuosia pätkätyöllistettynä ennen lopullista vakinaistamista. Monet työttömät työnhakijat eivät tuolloin ole viitsineet alistua pätkätyöhön ja ruikuttavat nyt kateellisina mm täällä palstalla. Nöyrä olla pitää ja lopussa kiitos seisoo!

Jokaisessa organisaatiossa on suhteilla vaikutusta ja niin myös Lieksassa. Kuitenkin vain hyvin pieni osa on työllistynyt politiikan avulla ainakin viime vuosina. Itse tiedän useita jotka ovat satavarmasti työllistyneet ammattitaitonsa perusteella ilman minkäänlaista poliittista kähmintää.

Useat ovat tulleet sijaisiksi tai lyhyisiin työsuhteisiin, ovat olleet valmiita tekemään työnsä ilman suurempia temppuiluja. Sitten vuosien jälkeen on vakinaistettu. Joillakin jopa useita kymmeniä pätkiä ennen sitä!

• tunnen
        Pätkätyö kirjoitti:

Useat ovat tulleet sijaisiksi tai lyhyisiin työsuhteisiin, ovat olleet valmiita tekemään työnsä ilman suurempia temppuiluja. Sitten vuosien jälkeen on vakinaistettu. Joillakin jopa useita kymmeniä pätkiä ennen sitä!

yhden jolla on pitkälti toista sataa työsuhdetta,ei vakinainen vieläkään,toistakymmentä vuotta pätkätyötä.

• tunnen kirjoitti:

yhden jolla on pitkälti toista sataa työsuhdetta,ei vakinainen vieläkään,toistakymmentä vuotta pätkätyötä.

Lieksassa on käynyt niin, että tuollainen työsuhde on kestänyt sijaisena esim sellaiseksi,että se täyttää jatkuvan työn tuntomerkit ja näin ollen henkilön sivuuttaminen ei ollut mahdollista sosiaalipuolella ja tilanne jouduttiin arvioimaan uudelleen,suurempien korvausten välttämiseksi.

Toisaalla sivistyspuolelta tuli kaupungille hyvin suuri lasku joka on ollut julkisuudessa vastaavanlaisessa tapauksessa.Eli kaupungille tuli korvausvelvollisuus.
        Tietysti voinee arvioida sitten onko sopiva vai pätevä.MK

• vielä 10 vuotta
        ruikutusta kirjoitti:

Minukin elämä tuhottiin nuoruudessa just Lieksassa olin kaupassa töissä 70-luvulla kun työnantaja valitsi minut toista halukasta ei valittu työhön kauppaan, siitäpä alkoi minun mollaaminen työnantajalle eli sanottiin että tällä tytöllä ei tee yhtään mitään työhommissa se joutaa työpaikasta pois.Ja on ilmoitettu nytkin ympäri Lieksaa että et saat työpaikkaa mistään näiden kateellisten ihmisten lausunnot pitävät voidaan vaikka ilmoittaa työttömyyskortistoon. Lieksa on pienipaikkakunta ja osataa arvostaa valittua työntekijää, kun ei itse saannut työpaikkaa. Koulutuksella ei ole mitään merkitystä olipa vaikka insinööri tai mikä tahansa koulutus suhteet painavat työnhaussa paljon ja naisella pitää olla myös ulkonäköä ja nuori. minäkin olen tämmöinen 50 kymppinen lumppu ja nauravat jos tälläinen vanha lehmä valitaan työhön eläkkee vielä 10 vuotta

• Anonyymi

Piiri pieni pyörii vaan vielä tänäkin päivänä...

• Anonyymi

Kaikkiin työpaikkoihin pitää olle suhteet kuka ottaa tuntemattoman jos ei tunne työnhakijan taustaa te-toimistosta ei saa työvoimaa mitä haluaa osa on rikostaustaisia joita ei voi palkata työsuhteisiin. Linja on tiukentunut esim. jos haetaa vuokra-asuntoa liittymiä lainaa. pitää olla työnantajan kirjoittama työsopimus. vuokra-asunnon hakeminen alkaa olla sama kuin työpaikan haku. kuntouttavan työtoiminnan sopimus ei käy mihinkää sillä ei ole painoarvoa työsuhteisiin

• Anonyymi

Lieneekö sama linja myös tytäryhtiöiden henkilävalinnoissa. Mitä sukulaisempi sitä parempi????

• Anonyymi

Oli aikoinaan aika härskiä ainakin yhdessä tapauksessa kun oli eräs SDP: nokkahenkilö valinnut itse ennakolta kuka tulee konttorihommiin eikä ollut toisen hakijan papereita tuonut edes kokoukseen! Joutui hakemaan nekin toisen hakijan paperit sinne kokoukseen kun vaadittiin ja kuinka ollakkaan olikin pätevämpi hakija jonka papereita ei ollut, ja sattui olemaan toiseen nähden kouluja käynyt ihminen! Se demari joutui itkun kanssa vetämään oman ennalta valitun kouluja käymättömän ehdokkaansa pois ja pätevämpi pääsi töihin! Se
      on aika härskiä hommaa tuo poliitiikka töihinkin otossa! Tuo silloinen sdp:n nokka ei ole enää Lieksassa, liekkö vielä elossakaan!

• Anonyymi

Samainen matami huseerasi myös tekniikan mittuupuolella. Kun määräaikaisena ollutta jäsenkirja demaria ei virkaan valittu laiskuuden ja juopottelun takia, huolehti matami silloisen kaupunginsihteerin avustuksella tälle uuden määräaikaisen sopimuksen. Sittemmin vakanssi, yllätys yllätys, vakinaistettiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Samainen matami huseerasi myös tekniikan mittuupuolella. Kun määräaikaisena ollutta jäsenkirja demaria ei virkaan valittu laiskuuden ja juopottelun takia, huolehti matami silloisen kaupunginsihteerin avustuksella tälle uuden määräaikaisen sopimuksen. Sittemmin vakanssi, yllätys yllätys, vakinaistettiin.

Demarit on milteipä katalimpia kähmijöitä olleet lieksassa!

• Anonyymi

Tämä mittuuhenkilö mollasi yrittäjiä poliittisen vakaumuksensa mukaisesti mm. kutsumalla heitä ahneiksi riistäjiksi ja sortajiksi.
        Pari vuotta sitten muutetussa kaupungin organisaatiossa kaupungin ilmiömäinen johtoryhmä Määttäsen johdolla siirsi tämän henkilön elinvoima-palveluihin !

"Lieksalaista Elinvoimaa"

• Anonyymi

Nyt loikannut persuihin. Kehuskelee kovasti tukiryhmäänsä. Voipi tehdä kuulemma mitä lystääpi. Tukiryhmään kuuluu mm. "tätinmies" ja kaupunkikehittäjä (kok) ja leipuriserkku poliitikko (kesk.). Sekä tietysti nykyinen paimen Esko persuista. Päivät mennee leppoisasti sätkällä.

• Anonyymi

Elinvoimajohtaja piti kovaa kuria mm. kadulla sätkättelyn tiimoilta. Nyt tämä johtaja lähti tj: ksi Lieksan kehitys oy:n. Elinvoima-asioita hoitava kaupunginjohtaja ei sätkäpartiointia ole ainakaan vielä harjoittanut.

• Anonyymi

Onhan tämä topicci ! Kaupunginjohtajan ei tarvitse enää puuttua. Elinvoimajohtaja palaa takaisin ja ottaa homman haltuun. Loppuu himmailu ja hummailu.

• Anonyymi

No pakostakin. Sukurutsauksen seurauksenahan kaikki ovat sukua keskenään :D

• Anonyymi

Sinäkö sitten olet sukurutsattu kaupungin työntekijä!

• Anonyymi

Pankakosken tehtaalla on ollut jo yli sadan vuoden ajan yleistä, että työpaikka uperiytyy jälkeläsille. Samaa on ollut havaittavissa myös Kevätniemen sahalla. Lieksan kauppalassa ja kaupungissa se on ollut hyvin yleistä. Esimerkiksi palokunnassa työ periytyi ja suosittiin lähisukulaista. Yksityisissä firmoissa se on tietenkin ihan normaalia toimintaa.

• Anonyymi

Ja sossupummin hommat periytyy sossupummeille. Fair play.

• Anonyymi

Auta armias jos joku ulkopuolinen yrittää töihin niin on kapina tehtaalla ja lakolla uhkaillaan. Vaarana on että jos ulkopuolinen pääsee töihin, se onkin ahkerampi ja sukulaiset alkaa pikkuhiljaa saada kenkää.

• Anonyymi

Kyllä se myös hätätilassa käy jos on samalta kylältä jonkun kanssa, joka on jo siellä töissä. Mitä useampi tietysti sen parempi.

• Anonyymi

Sukunimi on tietysti kovaa valuuttaa. Ei tarvitse välttämättä olla kenenkään tunnustettu jälkikasvu, kun kuitenkin suvun kesken se tunnustamatonkin jälkikasvu tehdään. Sen takia yleensä tietyt suvut näyttävätkin samalta.

• Anonyymi

Kuulemma on opettajakunnassa kokonaisia sukuja töissä.

"Serkkufirma Oy"

• Anonyymi

Pikkasen työnantajakin on puun ja kuoren välissä? Antako kesätyöpaika täysin uudelle hakijalle/vai sellaiselle hakijalle jonka vanhemmat ovat firmaa palvelleet moitteeta vuosi kymmenet.
      Mitä itse tekisit?

• Anonyymi

Tottakait kesätyötä omille penskoille tai sukulaisten penskoille! Aina senverran kannatta "arpoja" rukata että omia suositaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      519
      1598
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      861
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      766
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe