Lainaus toisaalta netistä (työttömän naisen kirjoituksesta):
"Itselleni jäi laskujen jälkeen 80 euroa käteen, tälläkö pitäisi syödä 1 kuukausi ja vielä hakea töitäkin?"
Kas kummaa! Miksi työttömälle miehelle jää laskujen jälkeen yli 300e/kk rahaa ruokaan ja muihin käyttömenoihin, mutta työttömälle naiselle vain 80e? Kuitenkin molemmat saavat täsmälleen samansuuruista työmarkkinatukea, sen suuruus ei todellakaan ole millään tavalla sukupuoleen sidottu!
Ainoa mahdollinen selitys on se, että työttömällä naisella on isommat laskut.
Ja koska tiedossani ei ole yhtään yritystä, joka laskuttaisi samasta tuotteesta/palvelusta naiselta enemmän kuin mieheltä, niin ainoa selitys siis on, että kun mies osaa käyttää harkintaansa raha-asioissa, niin nainen ostaa velaksi luottokortilla kaikkea turhaa (esim. naisen paita 100e, miehen paita 5e), niin tämän seurauksena naisen luottokorttilasku on siis ilmeisesti 250e, miehen 0e. Mies kun ei maksa mitään kotimaassa luottokortilla, vaan pankkikortin modernilla vastineella Visa Debitillä.
Työttömäksi voi nykyisenä lama-aikana hyvinkin joutua ilman omaa syytään.
Mutta työttömyys sinänsä ei tee (ainakaan äärimmäisen) köyhäksi, vaan äärimmäiseen köyhyyteen tarvitaan työttömyyden ja tyhmyyden yhdistelmä.
Joten, jos laskuihin menee suurin osa rahoista, niin kannattaa leikata luottokortti kahtia ja palauttaa puolikkaat pankkiin hävitettäväksi ja ottaa pankkitiliä veloittava Visa Debit (tai holtittomimmille rahankäyttäjille Visa Electron) tilalle, näillä ei voi ylittää tiliään (tai siis Debitillä voi, mutta pankki puuttuu hyvin nopeasti luvattomiin tilinylityksiin; Visa debit ei ole luottokortti, vaan maksukortti).
Maksa käteisellä tai pankkitiliä veloittavalla kortilla, älä luotolla.
Itselläni suurin lasku on sähkölasku, tekee ehkä n. 30e/kk.
Kännykkälasku 31e/kk, jos puhuu joka päivä koko hereilläoloaikansa kännykällä, muussa tapauksessa tätäkin vähemmän (ai niin, mutta naisen liittymähän on Sonera, kun "mulla on aina ollut Sonera ja se on ihan hyvä", ja siksi nainen maksaa esim. 100 min/kk puheajasta ja muutamasta tekstiviestistä enemmän kuin mies vaikkapa 5000 min/kk puheajasta). Mutta hei, tyhmyys maksaa, kännykänkäytössäkin. Tyhmä liittymänvalinta tai liittymänsä typerä ja/tai vastuuton käyttö toki nostaa kännykkälaskunkin moninkertaiseksi.
Maksullisia tilattuja lehtiä minulle ei tule ensimmäistäkään, eli lehtilaskuihin menee rahaa 0e/kk.
Olen aina ihmetellyt, miksi naisilla menee niin paljon rahaa "laskuihin" mutta ehkä se selittyy sillä, että naiet ostelevat kalliita muotivaatteita luotolla, ja sitten makselevat isoja luottokorttilaskuja.
Totuushan on se, että isonkin palkan pystyy helposti tuhlaamaan tuhlailevalla rahankäytöllä, ja toisaalta taas jopa työttömyyskorvauksellakin tulee toimeen, jos osaa käyttää aivojaan.
Miksi siis naisista niin suuri osa on näitä rahansa jo etukäteen luotolla törsääviä tyhmeliinejä?
Löytyisikin yksikin fiksu nainen joka osaa järkevän raha-asioidensa hoidon, ainakin minulle kelpaisi vaimoksi sellainen.
Köyhät & tyhmät naiset !
54
1949
Vastaukset
- inssiopiskelija(n)
Itse elän opintotuella ja kesätöistä sääsetyllä rahoilla. Vuokran jälkeen jää käteen 125 €, josta pitää maksaa bussilippu (asun sen verran sivummalla, että tarvin bussia kulkemiseen), harrastukset ja muut pakolliset menot. Uusia vaatteita tarvii välillä saada ostettua ja välillä on kiva käydä kahviloissa tai viiheteellä kavereiden kanssa.
Opiskelen jo neljättä vuotta ja opintolainaa minulla on 0 €. Vanhemminta tai isovanhemmilta saatan saada vähän rahaa jouluna tai synttärilahjaksi, mutta perjaatteessa maksan kaiken säästöilläni (kesätyö ja lahjarahoja) ja opintotuelle. Tiedän että monilla miespuolisilla opiskelukavereillani on opintolainaa nostettuna, eli ei rahojen tuhlaaminen ole sukupuolesta kiinni.
Itselläni ei ole luottokorttia, mutta vaikka sellaisen omistaisin se ei olisi ongelma. Käytän rahaa harkiten, koska tiedän että minulla on sitä vähän.- ei ihan köyhä n
Hyi vittu. Hirvein asia maailmassa rahojaan laskeva, naisensa menoja kyttäävä ja kaikesta räpättävä mies. Talousnörtti. Hyi helvetti.
- Prkl !
ei ihan köyhä n kirjoitti:
Hyi vittu. Hirvein asia maailmassa rahojaan laskeva, naisensa menoja kyttäävä ja kaikesta räpättävä mies. Talousnörtti. Hyi helvetti.
Kuule niinkin voi olla. Mutta joskus se on vaan tarpeellista ja välttämätöntä. Jos ei ole rahahuolia eikä tarvitse koskaan laskea vaan tuhlata vaan, niin ymmärryksen pitää kuitenkin aikuisella ihmisellä riittää.
Itse olen aina ihmetellyt tuota opiskelijoiden tilannetta kun nyt jo lehdissäkin kauhistellaan sitä miten nuorten naisten pitää alkaa myymään itseään jotta pystyvät opiskelemaan, miksi nuorten miesten ei silti tarvii myydä itseään jotta jäisi rahaa opiskeluun? Tää logiikka ei vain koskaan ole selvinnyt mulle. Ainoa syy tähän tuntuu olevan vain se, että naiset eivät osaa kontrolloida rahan käyttöään vaan sitä ostetaan 450e opiskelijatuillakin niitä sadan euron mekkoja ja käsilaukkuja joka kk.
- inssiopiskelija(n)
Tunnen monia nuoria naisia, jotka osaavat käyttää rahansa fiksusti. Kaveripiirissäni on monia opiskelijoita, jotka eivät todellakaan osta jatkuvasti uusia vaatteita, kenkiä ja laukkuja.
Itse voisin hyvin ostella vähän kalliimpia vaatteita (ja useammin kuin nykyään), laukkuja, kenkiä ja muuta kivaa. Matkustelukin olisi mukavaa, mutta tällähetkellä siihen ei juuri ole varaa. Mutta ehkä joskus tulevaisuudessa, kun olen työelämässä voin toteuttaa haaveitani (siinä määrin kun niihin rahaa riittää). - Diibadaaba....
Tiesitkö, että hyvinvointivaltiossa itsensä myyminen on sitä "seikkailun halua" ja jos nämä nuoret naiset ovat hiffanneet että pyytää vielä rahaa tyhmiltä miehiltä, niin mikäpä siinä heille.
Mutta ei sun tarvi miettiä toisten tekemisiä, mietippä vaan omias. - piiujhg
Niin, siis et sitten lukenut sitä kohtaa, missä mainittiin myös miesten myyvän itseään, ja sitä jatkouutista, missä kerrottiin miesten huoraamisen lisääntyneen köyhyyden takia? Niin, tosiaan, sullahan on se lukihäiriö, mikä takaa, että sä näät vaan sen mitä haluat ja tajuat asiat just niinkun olet päättänyt tajuta.
- yms.
On olemassa paljon naisena ololle pakollisia menoja joka kuukausi, joista sinä et näköjään tiedä mitään. Menkat maksaa, karvojen poisto maksaa (ellei halua luopua siisteydestään), ihan normaalit ihon- ja hiustenhoitotuotteet maksaa (ota huomioon että naisilla on enemmän hiuksia joita pitää hoitaa, että tästä on turha turhamaisuutta syyttää). Mahdollinen ehkäisy maksaa. Muu intiimialueiden kunnostamiset (yleinen terveydenhoito) maksaa paljon.
Minä olen valmis luopumaan tiukan paikan tullen vaatteiden ostosta pitkäksikin aikaa, mutta oman kehon huollosta en halua (ja vaikeaa se olisikin) vähentää kuluja. Silti, vaikka en vaatteita osta, vaan perustarpeet ja terveellistä ruokaa (kallista) ja kulkemiset yleisillä .... jää miehellä kuussa enemmän jäljelle.- mutta hyvin riittää
Ömm, tuota... Laita mies maksamaan puolet ehkäisystä, jos käytät vakisuhteessa pillereitä. Tai jos satunnaisesti kondomeita, mieshän ne kaivaa taskustaan, jos keran puuhiin tahtoo.
Minulla menee mainitsemiisi naisen erityistarpeisiin ehkä kympin verran kuussa, riippuu siitä, pitääkö ostaa jokin yksittäinen kalliimpi tuote vai pärjäänkö entisillä. Ostan edullisia ihonhoitotuotteita ja kuukautissuojia, jotka olen kokenut ihan yhtä hyviksi kuin runsaasti mainostetut kolme kertaa niin kalliit.
Ostan alennusmyynneistä vaatteita tuleviin tarpeisiin, silloinkin tarkkaan harkiten. Ruokaa ja kosmetikkaa ostan enemmän jemmaan silloin, kun on reiluja alennuksia. Ruokaahan saa 30-50%:n alennuksella juuri ennen viimeistä myyntipäivää ja valikoimasta poistuvia kosmetiikkatuotteita aika-ajoin hyvinkin edullisesti.
Opintotuki, kesätyösäästöt sekä satunnaiset palkat ja sukulaisten pikku avustukset riittävät elämään, jota itse pidän mukavana.
Miespuolisilla opiskelukavereillani menee hämmästyttäviä summia rahaa kaikenlaiseen elektroniikkaan. Naiset ostavat sitten enemmän vaatteita, kosmetiikkaa ja hedelmiä. Olen ollut muuten huomaavinani, että miehille äidit ja mummut ostavat enemmän vaatteita ja ruokaa kuin naisille. Joten jos mies saa talvitakin lahjaksi ja nainen ostaa, se tekee edullisimmillaankin 30-50 euron loven naisen budjettiin. - mami.
mutta hyvin riittää kirjoitti:
Ömm, tuota... Laita mies maksamaan puolet ehkäisystä, jos käytät vakisuhteessa pillereitä. Tai jos satunnaisesti kondomeita, mieshän ne kaivaa taskustaan, jos keran puuhiin tahtoo.
Minulla menee mainitsemiisi naisen erityistarpeisiin ehkä kympin verran kuussa, riippuu siitä, pitääkö ostaa jokin yksittäinen kalliimpi tuote vai pärjäänkö entisillä. Ostan edullisia ihonhoitotuotteita ja kuukautissuojia, jotka olen kokenut ihan yhtä hyviksi kuin runsaasti mainostetut kolme kertaa niin kalliit.
Ostan alennusmyynneistä vaatteita tuleviin tarpeisiin, silloinkin tarkkaan harkiten. Ruokaa ja kosmetikkaa ostan enemmän jemmaan silloin, kun on reiluja alennuksia. Ruokaahan saa 30-50%:n alennuksella juuri ennen viimeistä myyntipäivää ja valikoimasta poistuvia kosmetiikkatuotteita aika-ajoin hyvinkin edullisesti.
Opintotuki, kesätyösäästöt sekä satunnaiset palkat ja sukulaisten pikku avustukset riittävät elämään, jota itse pidän mukavana.
Miespuolisilla opiskelukavereillani menee hämmästyttäviä summia rahaa kaikenlaiseen elektroniikkaan. Naiset ostavat sitten enemmän vaatteita, kosmetiikkaa ja hedelmiä. Olen ollut muuten huomaavinani, että miehille äidit ja mummut ostavat enemmän vaatteita ja ruokaa kuin naisille. Joten jos mies saa talvitakin lahjaksi ja nainen ostaa, se tekee edullisimmillaankin 30-50 euron loven naisen budjettiin.Naisella voi olla lapsikin elätettävänä ja jos lapsi sairastaa kulut ovat suuret.
Itsellä ei ole luottokortteja ollenkaan. Lehtiä ei tule, vaatteita en osta kuin kirpparilta noin 1€ kpl, kengät noin 2€ jos siis vanhat ovat hajonneet. Kulkeminen maksaa ellei asu keskustassa vaan esimerkiksi maalla. Lapsen vaatteet maksavat, niitä hervemmin löytää kirpppiksiltä, ne joutuu uusimaan keväisin ja syksyisin, kun ipana kasvaa. Olen työtön. Vuokrat ovat kalliit. Vanhemmat eivät avusta. - ....
Miespuolisilla opiskelukavereillani menee hämmästyttäviä summia rahaa kaikenlaiseen elektroniikkaan. Naiset ostavat sitten enemmän vaatteita, kosmetiikkaa ja hedelmiä. Olen ollut muuten huomaavinani, että miehille äidit ja mummut ostavat enemmän vaatteita ja ruokaa kuin naisille. Joten jos mies saa talvitakin lahjaksi ja nainen ostaa, se tekee edullisimmillaankin 30-50 euron loven naisen budjettiin."Menkat" - vajaa 10e/kk
Karvat - n.40e/kk
Iho - riippuu millon mitäkin tarvitsee, n. 20e/2kk
Hiukset - tuotteita kun tarvitsee, hiusten leikkaus 45e/2kk, harvemmin värjäys 15-80e
Ehkäisy - pillerit 15e/kk
Tässä on pelkästään ns. naisten kuluja kuukaudessa kertynyt 150 euroa. Plus ruoat, vuokrat, mahdolliset vaateostokset nyt syksyllä varsinkin, talvitakki jne. - Mies1985
Ensinnäkinhän pitää miehenkin poistaa karvat, siis parranajo. Kaikenlaiset karvat saa kehosta irti ihan miesten partahöylillä jotka kyllä kuluvat nopeasti.
-
Ja huipputärkeänä juttuna mies tarvitsee enemmän ravintoa joten ruokakulut ovat selvästi suuremmat. Mies hikoilee enemmän ja on suurempi joten kenties pyykkiä joutuu pesemään useammin. Suihkussa joutuu käyttämään enemmän vettä suuremman kehon pesemiseen.
-
Yhtä hyvin siitä ehkäisystä voi maksaa mies. Mikä muu intiimialueiden kunnostaminen? Sukupuolitautien hoitoko?
-
Sen lisäksi sinkkumiehillä menee rahaa naisen löytämiseen (baarimenot) ja naisten herrasmiesmäiseen treffaamiseen ja tyttöystävän ylläpitoon yleensäkkin. - Normi nainen
Miespuolisilla opiskelukavereillani menee hämmästyttäviä summia rahaa kaikenlaiseen elektroniikkaan. Naiset ostavat sitten enemmän vaatteita, kosmetiikkaa ja hedelmiä. Olen ollut muuten huomaavinani, että miehille äidit ja mummut ostavat enemmän vaatteita ja ruokaa kuin naisille. Joten jos mies saa talvitakin lahjaksi ja nainen ostaa, se tekee edullisimmillaankin 30-50 euron loven naisen budjettiin.Eli elät nälässä. Käytät kuukautissuojana kuukuppia. Et juurikaan käytä shamppoota, et ajele karvoja, Gynegologilla et käy. Hammaslääkärissä et käy. Kipeänä et osta lääkkeitä. Joudut pihtailemaan ruuan ostamisesta. Hyvin kuitenkin menee vaikka ei ole varaa ostaa uusia vaatteita, just joo...
- jou.
Mies1985 kirjoitti:
Ensinnäkinhän pitää miehenkin poistaa karvat, siis parranajo. Kaikenlaiset karvat saa kehosta irti ihan miesten partahöylillä jotka kyllä kuluvat nopeasti.
-
Ja huipputärkeänä juttuna mies tarvitsee enemmän ravintoa joten ruokakulut ovat selvästi suuremmat. Mies hikoilee enemmän ja on suurempi joten kenties pyykkiä joutuu pesemään useammin. Suihkussa joutuu käyttämään enemmän vettä suuremman kehon pesemiseen.
-
Yhtä hyvin siitä ehkäisystä voi maksaa mies. Mikä muu intiimialueiden kunnostaminen? Sukupuolitautien hoitoko?
-
Sen lisäksi sinkkumiehillä menee rahaa naisen löytämiseen (baarimenot) ja naisten herrasmiesmäiseen treffaamiseen ja tyttöystävän ylläpitoon yleensäkkin."sinkkumiehillä menee rahaa naisen löytämiseen (baarimenot) ja naisten herrasmiesmäiseen treffaamiseen ja tyttöystävän ylläpitoon yleensäkkin."
Tuo on sinkkumiehille täysin vapaaehtoista rahanmenoa. Täysin verrattavissa meikkeihin ja shoppailuun naisten kuluissa. - yms.
Mies1985 kirjoitti:
-
-
-
Sen lisäksi sinkkumiehillä menee rahaa naisen löytämiseen (baarimenot) ja naisten herrasmiesmäiseen treffaamiseen ja tyttöystävän ylläpitoon yleensäkkin.Tuolla shampoo hius -vertauksella en tarkoittanut että sitä shampoota, vettä yms menee siellä suihkussa enemmän, vaan ne naisille suunnatut tuotteet maksaa enemmän. Ja naisten hiusten leikkaus maksaa paljon enemmän. Toi vesi ja hikoilujuttus menee jo hiusten halkomiseks.
Ja intiimialueiden kunnostamisella voidaan tarkoittaa no vaikka sp-tautien hoitoa, mutta oikeastaan tarkoitin jotain yleistä, esim. hiivan tai bakteeritulehduksen hoitoa (hyvin yleistä, jos harrastaa seksiä) johon lääkkeet maksaa kerralla n.20 euroa. Naisten on myös säännöllisesti käytävä gynellä tarkastuksissa, joka maksaa!! Voi on teillä miehilllä niin paljon helpompaa. Ettekö te miehet pidä alapäänne terveydestä mitenkään erityisesti huolta?
Ja baari nyt on aivan vapaa-ehtoista eikä lasketa mukaan. Mutta koska mainitsit sen niin eikö ookkin reilua miehen tarjota naiselle baarissa tai ravintolassa ruoat kun naisella menee nyt todistetusti enemmän rahaa vaan naisena oloon. - ei miehiä enää
Miespuolisilla opiskelukavereillani menee hämmästyttäviä summia rahaa kaikenlaiseen elektroniikkaan. Naiset ostavat sitten enemmän vaatteita, kosmetiikkaa ja hedelmiä. Olen ollut muuten huomaavinani, että miehille äidit ja mummut ostavat enemmän vaatteita ja ruokaa kuin naisille. Joten jos mies saa talvitakin lahjaksi ja nainen ostaa, se tekee edullisimmillaankin 30-50 euron loven naisen budjettiin.kalleimmat syömäni olivat n.20/kk. Mutta pakolliset gynekologikäynnit ja labrakokeet kerran vuodessa ovatkin sitten jo saman verran vuositasolla.
Itse suorastaan ärsyynnyin, kun kumppani tarjosi muutamaa euroa "pillerirahaa" kuukaudessa.
S-tana, niinkuin ne olisivat joku asperiinin veroinen ostos. Olisipas tarjonnut gynekäynnin edes kerran!
Se siitä miehen logiikasta. - niiiiiiin.
Mies1985 kirjoitti:
-
-
-
Sen lisäksi sinkkumiehillä menee rahaa naisen löytämiseen (baarimenot) ja naisten herrasmiesmäiseen treffaamiseen ja tyttöystävän ylläpitoon yleensäkkin.Miesten ruokakuluja pitäisi nimenomaan vähentää, kun kaksi kolmesta on jo possuja.
- Yasmin.....
mami. kirjoitti:
Naisella voi olla lapsikin elätettävänä ja jos lapsi sairastaa kulut ovat suuret.
Itsellä ei ole luottokortteja ollenkaan. Lehtiä ei tule, vaatteita en osta kuin kirpparilta noin 1€ kpl, kengät noin 2€ jos siis vanhat ovat hajonneet. Kulkeminen maksaa ellei asu keskustassa vaan esimerkiksi maalla. Lapsen vaatteet maksavat, niitä hervemmin löytää kirpppiksiltä, ne joutuu uusimaan keväisin ja syksyisin, kun ipana kasvaa. Olen työtön. Vuokrat ovat kalliit. Vanhemmat eivät avusta.Ostan kaikki vaatteet lapselleni kirpparilta (on 4v., isompana toki asiat muuttuu, mutta hyviä, siistejä vaatteita saa myös kirpparilta) , sekä saan tutuilta, joiden lapset isompia, itse suosin (myös kirppareita, ja) alennusmyyntejä. Eikä niitä vaatteita kokoajan tartte uusia, ja siltikin voi näyttää ihan hyvältä, se on valinnoista kiinni.
- Yasmin.....
Normi nainen kirjoitti:
Eli elät nälässä. Käytät kuukautissuojana kuukuppia. Et juurikaan käytä shamppoota, et ajele karvoja, Gynegologilla et käy. Hammaslääkärissä et käy. Kipeänä et osta lääkkeitä. Joudut pihtailemaan ruuan ostamisesta. Hyvin kuitenkin menee vaikka ei ole varaa ostaa uusia vaatteita, just joo...
Gynegologi eikä hammaslääkärikäynnit ole joka kuukausi, itse käyn vain papa kokeessa vuoden, parin välein (ja silloin terv.keskuksessa lääkäri tekee gynetutkimuksen) ja hammaslääkärissä myös vuoden, parin välein.
Toinen juttu tosiaan on, jos on parisuhteessa.
Ja tosiaan hiuksenhalkomiseksi menee, kun aletaan erittelemään naisten ja miesten elämää, moni asia riippuu, miten kukakin elää, jos on aika naturelli niin halvemmalla selviää, kuin ihminen, joka haluaa esim.meikata ym ja miehet, jotka hiuksiaan laittaa jne.jne. - Karvainen mies
.... kirjoitti:
"Menkat" - vajaa 10e/kk
Karvat - n.40e/kk
Iho - riippuu millon mitäkin tarvitsee, n. 20e/2kk
Hiukset - tuotteita kun tarvitsee, hiusten leikkaus 45e/2kk, harvemmin värjäys 15-80e
Ehkäisy - pillerit 15e/kk
Tässä on pelkästään ns. naisten kuluja kuukaudessa kertynyt 150 euroa. Plus ruoat, vuokrat, mahdolliset vaateostokset nyt syksyllä varsinkin, talvitakki jne.nainen joka kuukausi uuden epilaattorin? Itselläni on partakone kestänyt yli kymmenen vuotta, parin-kolmen vuoden välein tarvitsee terä vaihtaa.
- Mies22vkl
"karvojen poisto maksaa"
Minun tyttöystävälläni on ollut sama kuumavahapurkki jo varmaan vuoden. Hintaa tuolla taisi olla jotain hieman yli 10 euroa. Ei liene siis kovin mainittava asia. Miehillä menee myös rahaa parran ajamiseen.
"normaalit ihon- ja hiustenhoitotuotteet maksaa"
Hiustenhoitotuotteita menee naisilla varmasti enemmän kuin miehillä. Ihonhoitoon kuitenkaan ei ole pakko panostaa. Tietenkin meikkaaminen ym. maksaa, mutta se ei ole pakollista. Totta kyllä, että naisilla huonoa ihoa ei suvaita yhtä hyvin kuin miehillä, joten houkutus ihonhoitoon satsaamiseen on kovempi kuin miehillä.
"Mahdollinen ehkäisy maksaa"
Parisuhteessa ehkäisy maksetaan yleensä puoliksi. Sinkkuna taas pillereiden syöminen ei ole mitenkään pakollista. Kumit voi ostaa yhtälailla mies kuin nainenkin.
"Muu intiimialueiden kunnostamiset (yleinen terveydenhoito) maksaa paljon. "
Sairastelu toki maksaa aina. Suurin osa naisista ei kuitenkaan alapäänsä kanssa sairastele niin usein että sillä olisi suurta merkitystä taloudelliseen tilanteeseen.
"terveellistä ruokaa (kallista) ja kulkemiset yleisillä .... jää miehellä kuussa enemmän jäljelle. "
Ei terveellinen ruoka minusta kovin paljoa maksa. Kalaakin saa suhteellisen halvalla ja kana on alennuksessa todella usein. Peruskasvikset ovat aika halpoja tomaattia lukuunottamatta. Unohdat tekstissäsi, että miehet ovat yleensä suurempikokoisia, joten he tarvivat enemmän ruokaa.
Julkisilla liikkuminen on myös ihan samanhintaista miehille kuin naisillekkin. On myös huomioitavat, että miehillä on yleisemmin käytössään auto, joka ei todellakaan ole halpa ylläpitää.
- - antishoppailija -
Ja yksi syy naisten köyhyyteen on harrastus nimeltä shoppailu. Kun mies menee kauppaan niin hän tietää mitä on ostamassa, mutta nainen kiertelee hyllyjä ja hypistelee eri tuottaita päämäärättömästi.
Sinänsä hassua, että myös naisten ruokamenot voivat olla korkeammat, vaikka naisten energiankulutus ja ravinnontarve on huomattavasti pienempi kuin miesten keskimäärin. Olen nähnyt naisen joka osti karkkia sadalla eurolla kuukaudessa ja sitten valitti ainaista rahapulaa.- ChoppingLady
Josta noin 150 e menee vähintään hygieniaan ja talon siivous romppeisiin kuten tiskiaine, pesuaineet jne,.. Sitten sitä on 150 e jäljellä loppukuun elämiseen. Hmm ostampa sillä sitten ruuat lähdenkin sitten ihan pirusti shoppailemaan. Mitä ihmeen eläimiä te miehet olette kun hielle haisevina, kuumeessa menette vanhoihin rytkyihin pukeutuneena baariin iskemään naisia baariin. Vai ostaako isi ja äippä teille vaatteet?
- chemical brothers
ChoppingLady kirjoitti:
Josta noin 150 e menee vähintään hygieniaan ja talon siivous romppeisiin kuten tiskiaine, pesuaineet jne,.. Sitten sitä on 150 e jäljellä loppukuun elämiseen. Hmm ostampa sillä sitten ruuat lähdenkin sitten ihan pirusti shoppailemaan. Mitä ihmeen eläimiä te miehet olette kun hielle haisevina, kuumeessa menette vanhoihin rytkyihin pukeutuneena baariin iskemään naisia baariin. Vai ostaako isi ja äippä teille vaatteet?
En haluaisi asua asunnossa, jossa lotrataan kyseisellä summalla kemikaaleja eri kohteisiin. Jo tuollaisesta kemikaalimäärästä haihtuvat höyryt aiheuttavat terveyshaittoja. Onko sitten ihme, että esimerkiksi allergiat ovat lisääntyneet räjädysmäisesti.
- sivusta!
chemical brothers kirjoitti:
En haluaisi asua asunnossa, jossa lotrataan kyseisellä summalla kemikaaleja eri kohteisiin. Jo tuollaisesta kemikaalimäärästä haihtuvat höyryt aiheuttavat terveyshaittoja. Onko sitten ihme, että esimerkiksi allergiat ovat lisääntyneet räjädysmäisesti.
Osaatko lukea, pääosin tuo summa menee omaan hygieniaan, mutta lisäksi kotiin tarvittaviin pakollisiin hankittaviin, tiskiaineisiin, vessapaperiin yms! Tätä luulen tarkoitettiin. Vai etkö itse koskaan pese esim. lattioita kotonasi, inhottavaa.
- paperijoutsen
Onko tämä AINOA kriteeri sinun tulevalle vaimolle!!???
Vitsi vitsi vitsi vitsi =)- luusianna
vitsi vitsi:-))
oon itse töissä ja katson minin rahani laitan.Laskuihin veroihin maksuihin menee islti vaikka kituuttaa ihan liikaa.Puh.laskukaan ei oo noin suuri ees 30euroa.En ala kelleen vaan vaimoksi!ja jotain omaakin oon saanut hankituksi jo.. oon 40 .Tiedän että millään tuilla ja työttömänä ei ole helppoa olla.Kaikki maksaa liikkaa täällä suomessakin.Koskaan ei tiedä milloin itse joudumme tyttömiksi nyt säästetään joka paikassa säästäkää tekin!kuluttaminen ei auta suomea ojasta vaan ihan muut keinot!
- Nainen ja työttömyys
Olisko tuolla työttömällä naisella ollut kalliimpi vuokra-asunto tmv. erovaisuutta tuohon työttömään mieheen verrattuna. Minä elin nuorena naisena opiskellessani kanssa pelkällä opintotuella, asumistuella ja en ottanut opintolainaa. Joskus oli jotain pientä ravintola-alan työtä, siivousta tmv. ja kesätöissä kun onnisti, niin sain koulutusalaani vastaavaa työtä mutta muutkin työt kelpasivat. Työttömänäkin olen ollut ja se, että aluksi joutui odottamaan sitä työttömyysrahaa jonka sai takautuvasti teki kyllä tiukkaa kun ei ollut säästöjä. Kaurapuurolla elelin ja olenpa kaivellut ruokaa roskistakin ja vittu oli pakko...vanhemmat eivät auta mua joten turha olisi ollut mennä inisemään niille mitään. Leipäjonossakin olen ollut ja ei se ole mitään herkkua mutta joskus pakko. Vuokrat ovat kalliita ja pakko oli repiä aina se vuokraraha tai olet koditon. En ostellut tuolloin luotolla mitään kun ei ole ollut luottoja! Meikkejä, uusia vaatteita tmv. en ostellut työttömänä kun ei ole ollut tuolloin rahaa kuin ihan peruselämiseen. Kirjastossa oli kirjoja ja lehtiä, joita voi lukea ilmaiseksi. Kyllä olen rehellisesti ollut nälissänikin....sossurahaa odottelin pitkään kun maksoivat kun jaksoivat-periaatteella ja maksoin aina ensin työttömyysrahoilla ja asumistuoella vuokrani ja eipä jäänyt paljon ylimääräistä. Tiedän miltä tuntuu juoda vettä maha täyteen jotta ei olisi niin kova nälkä. Ja sitten kun viimein saa ruokaa syödäkseen, niin tulee tosi helposti paha olo kun ei ole päiväkausiin syönyt ja ruoka ei pysy sisällä. Onneksi sain töitä ja nyt olen töissä. Kyllä se on masentavaa olla työtön..ei sitä mielellään kenellekään kuuluta olevansa työtön. Joskus kävin työttömänä ollessa illanvietossa (en juonut mitään kun ei ollut todellakaan varaa) ja tyhmäähän se oli...kuka hullu mies haluaisi koskea pitkällä tikullakaan naiseen, joka on joku työtön luuseri. Ainahan se keskustelu kääntyi luonnolliseti jossain vaiheessa siihen mitä teet työksesi-tyyliin? Olisko pitänyt vielä älytä vaikka huoratakin vai? Eipä tullut mieleen...mutta jos olisin ollut tarpeeksi pitkään nälissäni...olisin ollut valmis varmaan mihin vain.
- Täh???
Miten helvetissä sulla jää 300euroa käyttömenoihin pelkällä työmarkkinatuella?
Millaista vuokraa oikein maksat?
Luotolle joudun itsekin ostamaan jotakin jos yhtään enemmän on kuluja ja seuraavassa kuussa pitää sitten maksaa se luottomaksu pois.
Olen mies enkä todellakaan shoppaile.
300euroa? Miten ihmeessä?- Infoaja
Siis: Jos on työtön, on yleensä oikeutettu seuraaviin etuuksiin
- työmarkkinatuki (myöntäjä: KELA, työvomatoimiston lausunnon perusteella)
- asumistuki (myöntäjä: KELA)
- toimeentulotuki (myöntäjä: asuinkunnan sosiaalivirasto)
Näiden osalta vain toimeentulotuen suuruudella on tosiasiassa mitään vaikutusta toimeentulon tasoon.
Miksikö? - siksi, että toimeentulotuki on ns. viimesijainen etuus, ja sen vähentämätln suuruus on ns. hyväksyttyjen menojen summa, mutta siitä vähennetään kaikki hakijan muut tulot, kuten esim. asumistuki ja työmarkkinatuki, ja ainoastaan tämä erotus maksetaan hakijalle toimeentulotukena.
Näinollen asumistuen ja työmarkkinatuen korotus on toimeentulotuen saajalle hyödytön, koska jokainen euro, jolla ko. tukia suurennetaan, pienentää toimeentulotukea vastaavasti euron. Vain toimeentulotuen korotuksella on siis työttömälle tosiasiallista merkitystä.
Siispä:
Hyväksytyt menot (siis jos asuu yksin Helsingissä):
ns. toimeentulotuen perusosa: 417,45 eur/kk
kohtuulliset asumiskulut (esim. vuokra): 550e/kk
Vesimaksu: 12e/kk
Sähkölasku n. 30e/kk.
Kotivakuutus 8e/kk (= 96e / vuosi, jos todellinen kotivakuutusmaksu on suurempi, ylimenevää osaa ei sossu maksa vaan sossu maksaa vain kohtuulliseksi katsomansa osan kotivakuutuksesta, loppu pitää maksaa itse jos haluaa kattavan vakuutusturvan)
Hyväksytyt menot yhteensä: 417,45 550 12 30 8 = 1017.45 euroa/kk.
Eli siis, jos muut tulot olisivat NOLLA euroa, niin toimeentulotukea saisi 1017.45 e/kk.
Tosiasiassa toki muut tulot eivät ole 0e, vaan työmarkkinatuen ja asumistuen summa.
Työmarkkinatuki: 512.60 euroa/4 viikkoa. Tämä merkitsee sitä, että useimpina kuukausina työmarkkinatuki otetaan tulona huomioon 512.60 e/kk suuruisena. Kuitenkin, n. kerran vuodessa tulee 2 työmarkkinatukierää saman kuukauden aikana, koska ne tulevat 4 viikon eli 28 päivän välein, mutta kuukaudessa on keskinmäärin 30,417 päivää sellaisina vuosina, jotka eivät ole karkausvuosia; siksi tällaisena poikkeuskuukautena toimeentulotukea myönnettäessä työmarkkinatuki katsotaan tuloksi 2 * 512.60 e = 1025.20 e suuruisena.
Työmarkkinatuki katsotaan siis tuloksi yleensä 512.60 e/kk suuruisena, mutta n. kerran vuodessa 1025.20 e suuruisena.
ASUMISTUKI 342,18 e/kk (1 henkilö, Helsinki, vuokra-asunnon koko 37 m², vuokra 550e, vesimaksu 12e)
Muut tulot yhteensä: 512.60 342,18 = 854.78 e/kk
toimeentulotukea myönnetään siis 1017.45 e - 854.78 e = 162.67 e/kk
Rahaa ropisee siis työttömän tilille yhteensä: 512.60 342,18 162.67 = 1017.45 e/kk
Pakollisia laskuja maksettavaksi tulee toisaalta:
Vuokra vesimaksu yhteensä: 562 e/kk
Sähkölasku 30 e/kk
Kotivakuutus 8e/kk
Pakollisia laskuja yhteensä: 562 30 8 = 600 e/kk
Näiden ns. pakollisten laskujen jälkeen jää siis rahaa:
1017.45 - 600 = 417.45 e/kk.
Jos sitten ns. ei-pakollisia laskuja (kukaanhan ei pakota omistamaan esim. kännykkää tai -liittymää) tulee vaikkapa
* puhelinlasku puheluista 31,35e/kk, millä summalla voit soitellan niin paljon kuin haluat kotimaisiin normaalihintaisiin lanka -ja matkapuhelimiin, kun valitset liittymäsi fiksusti.
Tuo 31,35 e/kk siis ei sisällä: tekstiviestejä, puheluita valtakunnallisiin yritysnumeroihin, puheluita lisämaksullisiin palvelunumeroihin, eikä ulkomaanpuheluita eikä liittymän käyttöä datasiirtoon.
* puhelinlaskun se osa, joka ei tule normaalipuheluista eikä kuukausimaksusta, vaan esim. soitoista valtakunnallisiin yritysnumeroihin, lisämaksullisiin palvelunumeroihin tai ulkomaille: 10 e/kk, eli puhelinlasku yhteensä: 41,35 e/kk
* Laajakaista 24,90 e/kk (Welho 2M, hinta on normaalihinta ilman mahdollisia tarjousetuja)
* tv-maksu 19,35 e/kk (tästä voit hieman säästää, jos pystyt pitkäjänteiseen taloussuunnitteluun siten, että maksat koko vuoden kerralla, tällöin vuosimaksu/12 = 18,70 e/kk)
Jos siis haluat tv-maksunkin valmiiksi 12 kuukausierään paloiteltuna, ei-pakollisia laskuja tulee yhteensä:
41,35 24,90 19,35 = 85.60 e /kk
Kun pakollisten laskujen jälkeen rahaa jäi työttömälle 417.45 e/kk,
niin kun tästä vähennetään vielä ei -pakollisia maksuja 85,60 e/kk, jää:
417.45 - 85,60 = 331.85 e/kk.
Jos et omista autoa ja käytät julkiseen liikenteeseen 16 kännykkälippua/kk, maksat 32e.
Rahaa jää:
331.85 e - 32e = 299.85 euroa/kk.
Ainoa, mitä tulee kulutettua "velaksi" on puhelinlasku, ja sekin siitä syystä, että jos haluaa halvimmat mahdolliset puheluhinnat, niitä ei prepaidilla saa. Prepaidin käyttäjä puhuu alle 15 min/päivä samalla rahalla, millä itse puhun niin paljon kuin haluan. - ChoppingLady
Siinä selitys. Peräkammarin poika.
- Har Har har
Infoaja kirjoitti:
Siis: Jos on työtön, on yleensä oikeutettu seuraaviin etuuksiin
- työmarkkinatuki (myöntäjä: KELA, työvomatoimiston lausunnon perusteella)
- asumistuki (myöntäjä: KELA)
- toimeentulotuki (myöntäjä: asuinkunnan sosiaalivirasto)
Näiden osalta vain toimeentulotuen suuruudella on tosiasiassa mitään vaikutusta toimeentulon tasoon.
Miksikö? - siksi, että toimeentulotuki on ns. viimesijainen etuus, ja sen vähentämätln suuruus on ns. hyväksyttyjen menojen summa, mutta siitä vähennetään kaikki hakijan muut tulot, kuten esim. asumistuki ja työmarkkinatuki, ja ainoastaan tämä erotus maksetaan hakijalle toimeentulotukena.
Näinollen asumistuen ja työmarkkinatuen korotus on toimeentulotuen saajalle hyödytön, koska jokainen euro, jolla ko. tukia suurennetaan, pienentää toimeentulotukea vastaavasti euron. Vain toimeentulotuen korotuksella on siis työttömälle tosiasiallista merkitystä.
Siispä:
Hyväksytyt menot (siis jos asuu yksin Helsingissä):
ns. toimeentulotuen perusosa: 417,45 eur/kk
kohtuulliset asumiskulut (esim. vuokra): 550e/kk
Vesimaksu: 12e/kk
Sähkölasku n. 30e/kk.
Kotivakuutus 8e/kk (= 96e / vuosi, jos todellinen kotivakuutusmaksu on suurempi, ylimenevää osaa ei sossu maksa vaan sossu maksaa vain kohtuulliseksi katsomansa osan kotivakuutuksesta, loppu pitää maksaa itse jos haluaa kattavan vakuutusturvan)
Hyväksytyt menot yhteensä: 417,45 550 12 30 8 = 1017.45 euroa/kk.
Eli siis, jos muut tulot olisivat NOLLA euroa, niin toimeentulotukea saisi 1017.45 e/kk.
Tosiasiassa toki muut tulot eivät ole 0e, vaan työmarkkinatuen ja asumistuen summa.
Työmarkkinatuki: 512.60 euroa/4 viikkoa. Tämä merkitsee sitä, että useimpina kuukausina työmarkkinatuki otetaan tulona huomioon 512.60 e/kk suuruisena. Kuitenkin, n. kerran vuodessa tulee 2 työmarkkinatukierää saman kuukauden aikana, koska ne tulevat 4 viikon eli 28 päivän välein, mutta kuukaudessa on keskinmäärin 30,417 päivää sellaisina vuosina, jotka eivät ole karkausvuosia; siksi tällaisena poikkeuskuukautena toimeentulotukea myönnettäessä työmarkkinatuki katsotaan tuloksi 2 * 512.60 e = 1025.20 e suuruisena.
Työmarkkinatuki katsotaan siis tuloksi yleensä 512.60 e/kk suuruisena, mutta n. kerran vuodessa 1025.20 e suuruisena.
ASUMISTUKI 342,18 e/kk (1 henkilö, Helsinki, vuokra-asunnon koko 37 m², vuokra 550e, vesimaksu 12e)
Muut tulot yhteensä: 512.60 342,18 = 854.78 e/kk
toimeentulotukea myönnetään siis 1017.45 e - 854.78 e = 162.67 e/kk
Rahaa ropisee siis työttömän tilille yhteensä: 512.60 342,18 162.67 = 1017.45 e/kk
Pakollisia laskuja maksettavaksi tulee toisaalta:
Vuokra vesimaksu yhteensä: 562 e/kk
Sähkölasku 30 e/kk
Kotivakuutus 8e/kk
Pakollisia laskuja yhteensä: 562 30 8 = 600 e/kk
Näiden ns. pakollisten laskujen jälkeen jää siis rahaa:
1017.45 - 600 = 417.45 e/kk.
Jos sitten ns. ei-pakollisia laskuja (kukaanhan ei pakota omistamaan esim. kännykkää tai -liittymää) tulee vaikkapa
* puhelinlasku puheluista 31,35e/kk, millä summalla voit soitellan niin paljon kuin haluat kotimaisiin normaalihintaisiin lanka -ja matkapuhelimiin, kun valitset liittymäsi fiksusti.
Tuo 31,35 e/kk siis ei sisällä: tekstiviestejä, puheluita valtakunnallisiin yritysnumeroihin, puheluita lisämaksullisiin palvelunumeroihin, eikä ulkomaanpuheluita eikä liittymän käyttöä datasiirtoon.
* puhelinlaskun se osa, joka ei tule normaalipuheluista eikä kuukausimaksusta, vaan esim. soitoista valtakunnallisiin yritysnumeroihin, lisämaksullisiin palvelunumeroihin tai ulkomaille: 10 e/kk, eli puhelinlasku yhteensä: 41,35 e/kk
* Laajakaista 24,90 e/kk (Welho 2M, hinta on normaalihinta ilman mahdollisia tarjousetuja)
* tv-maksu 19,35 e/kk (tästä voit hieman säästää, jos pystyt pitkäjänteiseen taloussuunnitteluun siten, että maksat koko vuoden kerralla, tällöin vuosimaksu/12 = 18,70 e/kk)
Jos siis haluat tv-maksunkin valmiiksi 12 kuukausierään paloiteltuna, ei-pakollisia laskuja tulee yhteensä:
41,35 24,90 19,35 = 85.60 e /kk
Kun pakollisten laskujen jälkeen rahaa jäi työttömälle 417.45 e/kk,
niin kun tästä vähennetään vielä ei -pakollisia maksuja 85,60 e/kk, jää:
417.45 - 85,60 = 331.85 e/kk.
Jos et omista autoa ja käytät julkiseen liikenteeseen 16 kännykkälippua/kk, maksat 32e.
Rahaa jää:
331.85 e - 32e = 299.85 euroa/kk.
Ainoa, mitä tulee kulutettua "velaksi" on puhelinlasku, ja sekin siitä syystä, että jos haluaa halvimmat mahdolliset puheluhinnat, niitä ei prepaidilla saa. Prepaidin käyttäjä puhuu alle 15 min/päivä samalla rahalla, millä itse puhun niin paljon kuin haluan.300 e kuukaudessa ei riitä ruokaan, juomaan, vaatteisiin, lääkkeisiin ja hygieniatuotteisiin. Tämän takia ihmisiä on pilvin pimein leipäjonoissa jotta he eivät kuole nälkään.
Ei vaan ihan oikeesti olet ammatiltasi joku hoitaja. Naispuolinen idealisti jonka jalat eivät ole ihan maassa. Lisäksi olet itse ollut työttömänä pitempiä aikoja tai ainakin joku miehesi on ollut. - chemical brothers
Har Har har kirjoitti:
300 e kuukaudessa ei riitä ruokaan, juomaan, vaatteisiin, lääkkeisiin ja hygieniatuotteisiin. Tämän takia ihmisiä on pilvin pimein leipäjonoissa jotta he eivät kuole nälkään.
Ei vaan ihan oikeesti olet ammatiltasi joku hoitaja. Naispuolinen idealisti jonka jalat eivät ole ihan maassa. Lisäksi olet itse ollut työttömänä pitempiä aikoja tai ainakin joku miehesi on ollut.Kyllä riittä kun käyttää järkeä ja harkintaa ostoksissaan. 100 euroa kuukaudessa ruokaan riittää mainiosti kun osaa ostaa oikeita tuotteita oikeista kaupoista. Tietenkin pitää jättää kaikki valmistuotteet ostamatta. Noin hyvänä nyrkkisääntönä on, että ei osta tuotteita jonka kilohinta on yli 3 euroa.
- kiertävät...
sinut kaukaa, jos lähtökohtaisesti pidät kaikkia naisia tyhminä. Yksinkertaista, eikö? Vietä vaan rauhassa loppuelämäsi jonkun kanan kanssa, niin saat päteä raha-asioissa ja haukkua tyhmää muijaasi.
- -Neule-
"niin ainoa selitys siis on, että kun mies osaa käyttää harkintaansa raha-asioissa, niin nainen ostaa velaksi luottokortilla kaikkea turhaa"
Jos yleistämään aletaan niin tuo ei näyttäisi pitävän paikkansa.
http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/entistä-useammalla-merkintä/476760
"...suurin osa luottotietoihin merkinnän saaneista on miehiä. Arviolta kolmannes heistä on naisia."- Mies_stadi
"-Neule-: ...suurin osa luottotietoihin merkinnän saaneista on miehiä. Arviolta kolmannes heistä on naisia"
Arvoisa Neule:
Omat kokemukseni asiasta kertovat ihan toista. Mutta itse sinkkumiehenä tapailen ainoastaan lapsettomia sinkkunaisia. Näinollen 1) miehet 2) varatut naiset ja 3) yh-äidit
eivät kuulu kokemuspiiriini, enkä näinollen sano heistä yhtään mitään.
Enkä toki väitä, että sinkkunaisillakaan (vielä) olisi maksuhäiriömerkintää, mutta jos elämäntyyli on "kädestä suuhun" eli kaikki menee, mikä tulee, säästöön ei jää mitään, niin silloin mikä tahansa odottamaton menoerä vetää talouden helposti äärimmäisen tiukalle, ja jos siinäkään vaiheessa ei saa shoppailuintoaan kuriin, seurauksena on usein luottokierre joko luottokortilla tai pikavipeillä, ja lopulta maksuhäiriömerkintä kun ei suoriudu velkojensa maksamisesta.
Mutta ihmettelen suuresti, että jos kauempana asuvaa sinkkunaista pyytää luokseen treffeille, niin vastauksena on aivan liian usein:
"emmä pääse kun ei ole rahaa matkalippuun"
Ja jos kysyy, miksi ei ole rahaa, yleisin vastaus tähän on:
"no ku kaikki rahat meni laskuihin".
Varattujen naisten raha-asioista en luonnollisestikaan tiedä mitään.
Mutta kun sinkkunaisilta saa jatkuvasti tuin vastauksen, niin se kyllä kertoo naisten tavasta hoitaa raha-asioitaan.
Olisiko sitten niin, että sinkkunaiset ovat köyhiä, koska eivät pysty laittamaan menojaan kuriin, ja varatut naiset elävät ainakin osittain miehensä rahoilla.
Tämä onkin mielenkiintoinen lisä ns. palkkatasa-arvokeskusteluun: Vaikka miehet keskimäärin saisivat parempaa palkkaa, niin nainen on se joka keskimäärin kuluttaa enemmän.
Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että parisuhteessa elävät naiset kuluttavat kaikki itse ansaitsemansa rahat ja sen lisäksi osan miehensä ansaitsemista rahoista.
Ehkäpä palkkatasa-arvokeskustelun sijasta pitäisi käydä
tulotasa-arvokeskustelua, jolloin tilanne näyttää ihan erilaiselta myös siksi, että työttömistä yli 50% on miehiä.
Miehet ehkä saavat työssä ollessaan keskimäärin enemmän palkkaa kuin naiset, mutta jos mukaan otetaan myös työttömät, ja puhutaan palkan sijasta tuloista (myös työttömyysturva ja muut sosiaalietuudet katsotaan tässä vertailussa tuloksi), niin onko miesten keskitulo muka naisten vastaavaa suurempi, kun otetaan huomioon, että työttömistä yli 50% on miehiä, ja työttömät varmasti painavat tulokeskiarvoa alaspäin.
Ai, miksikö en itse matkusta naisten luokse?
Yksinkertaisesti siksi, että naiset ovat treffiasioissa epärehellisiä ja julmia.
Naiset usein haluavat parikseen pitkän ja kookkaan miehen.
Ennen treffejä kerron rehellisesti sekä pituuteni että painoni.
Arvatkaapa, tunnenko oloni pahasti loukatuksi, jos pitkän eikä ihan halvankaan matkan jälkeen nainen sanoo, ettei ole kiinnostunut kaltaisestani miehestä, koska "riisitikut/kukkakepit ei vaan kiinnosta".
Kun kerran olen jo ennen treffejä kertonut rehellisesti sekä pituuteni että painoni puhelimessa, jokainen täysijärkinen pystyy varmasti arvoimaan, minkä pituista ja kokoista miestä odottaa treffeille. Vähintä, mitä siis voisi odottaa olisi, että nämä nirsoilijanaiset kertoisivat jo puhelimessa, etteivät ole kiinnostuneita kokoisestani miehestä.
Herää tosin kysymys, miksi naisille miehen pituus ja koko ovat niin tärkeitä asioita parinvalinnassa!
Itse en ole yhtään naista käännyttänyt pois sokkotreffeiltä, ja olen sentään tavannut sokkotreffien merkeissä satoja naisia.
Ei siis hirveästi innosta tehdä pitkää eikä ihan halpaakaan matkaa toiselle puolelle Suomea vain kuullakseen tuon "sori, sä et oo mun tyyppiä".
Naisella ei ole samaa riskiä, sillä kuten jo mainitsin, tapaamieni useamman sadana naisen joukossa ei ole ollut yhtään niin rumaa että tekisi mieli pois työntää. Ei, vaikka osa tapaamistani naisista onkin ollut varsin ylipainoisia, esim 165 cm / 120-140 kg, eli vähintään tuplasti oman painoni verran.
Voisivat naiset lopettaa asiattoman nirsoilun, niin syntyisi paljon onnellisia pareja! - ..n.................
Mies_stadi kirjoitti:
"-Neule-: ...suurin osa luottotietoihin merkinnän saaneista on miehiä. Arviolta kolmannes heistä on naisia"
Arvoisa Neule:
Omat kokemukseni asiasta kertovat ihan toista. Mutta itse sinkkumiehenä tapailen ainoastaan lapsettomia sinkkunaisia. Näinollen 1) miehet 2) varatut naiset ja 3) yh-äidit
eivät kuulu kokemuspiiriini, enkä näinollen sano heistä yhtään mitään.
Enkä toki väitä, että sinkkunaisillakaan (vielä) olisi maksuhäiriömerkintää, mutta jos elämäntyyli on "kädestä suuhun" eli kaikki menee, mikä tulee, säästöön ei jää mitään, niin silloin mikä tahansa odottamaton menoerä vetää talouden helposti äärimmäisen tiukalle, ja jos siinäkään vaiheessa ei saa shoppailuintoaan kuriin, seurauksena on usein luottokierre joko luottokortilla tai pikavipeillä, ja lopulta maksuhäiriömerkintä kun ei suoriudu velkojensa maksamisesta.
Mutta ihmettelen suuresti, että jos kauempana asuvaa sinkkunaista pyytää luokseen treffeille, niin vastauksena on aivan liian usein:
"emmä pääse kun ei ole rahaa matkalippuun"
Ja jos kysyy, miksi ei ole rahaa, yleisin vastaus tähän on:
"no ku kaikki rahat meni laskuihin".
Varattujen naisten raha-asioista en luonnollisestikaan tiedä mitään.
Mutta kun sinkkunaisilta saa jatkuvasti tuin vastauksen, niin se kyllä kertoo naisten tavasta hoitaa raha-asioitaan.
Olisiko sitten niin, että sinkkunaiset ovat köyhiä, koska eivät pysty laittamaan menojaan kuriin, ja varatut naiset elävät ainakin osittain miehensä rahoilla.
Tämä onkin mielenkiintoinen lisä ns. palkkatasa-arvokeskusteluun: Vaikka miehet keskimäärin saisivat parempaa palkkaa, niin nainen on se joka keskimäärin kuluttaa enemmän.
Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, että parisuhteessa elävät naiset kuluttavat kaikki itse ansaitsemansa rahat ja sen lisäksi osan miehensä ansaitsemista rahoista.
Ehkäpä palkkatasa-arvokeskustelun sijasta pitäisi käydä
tulotasa-arvokeskustelua, jolloin tilanne näyttää ihan erilaiselta myös siksi, että työttömistä yli 50% on miehiä.
Miehet ehkä saavat työssä ollessaan keskimäärin enemmän palkkaa kuin naiset, mutta jos mukaan otetaan myös työttömät, ja puhutaan palkan sijasta tuloista (myös työttömyysturva ja muut sosiaalietuudet katsotaan tässä vertailussa tuloksi), niin onko miesten keskitulo muka naisten vastaavaa suurempi, kun otetaan huomioon, että työttömistä yli 50% on miehiä, ja työttömät varmasti painavat tulokeskiarvoa alaspäin.
Ai, miksikö en itse matkusta naisten luokse?
Yksinkertaisesti siksi, että naiset ovat treffiasioissa epärehellisiä ja julmia.
Naiset usein haluavat parikseen pitkän ja kookkaan miehen.
Ennen treffejä kerron rehellisesti sekä pituuteni että painoni.
Arvatkaapa, tunnenko oloni pahasti loukatuksi, jos pitkän eikä ihan halvankaan matkan jälkeen nainen sanoo, ettei ole kiinnostunut kaltaisestani miehestä, koska "riisitikut/kukkakepit ei vaan kiinnosta".
Kun kerran olen jo ennen treffejä kertonut rehellisesti sekä pituuteni että painoni puhelimessa, jokainen täysijärkinen pystyy varmasti arvoimaan, minkä pituista ja kokoista miestä odottaa treffeille. Vähintä, mitä siis voisi odottaa olisi, että nämä nirsoilijanaiset kertoisivat jo puhelimessa, etteivät ole kiinnostuneita kokoisestani miehestä.
Herää tosin kysymys, miksi naisille miehen pituus ja koko ovat niin tärkeitä asioita parinvalinnassa!
Itse en ole yhtään naista käännyttänyt pois sokkotreffeiltä, ja olen sentään tavannut sokkotreffien merkeissä satoja naisia.
Ei siis hirveästi innosta tehdä pitkää eikä ihan halpaakaan matkaa toiselle puolelle Suomea vain kuullakseen tuon "sori, sä et oo mun tyyppiä".
Naisella ei ole samaa riskiä, sillä kuten jo mainitsin, tapaamieni useamman sadana naisen joukossa ei ole ollut yhtään niin rumaa että tekisi mieli pois työntää. Ei, vaikka osa tapaamistani naisista onkin ollut varsin ylipainoisia, esim 165 cm / 120-140 kg, eli vähintään tuplasti oman painoni verran.
Voisivat naiset lopettaa asiattoman nirsoilun, niin syntyisi paljon onnellisia pareja!nainen tulee miehen luokse vaikka pyörällä/kävellen, eli naiset eivät ole olleet susta tarpeeksi kiinnostuneita..enkä ihmettele..
- hmm...
..n................. kirjoitti:
nainen tulee miehen luokse vaikka pyörällä/kävellen, eli naiset eivät ole olleet susta tarpeeksi kiinnostuneita..enkä ihmettele..
"Rahat meni laskuihin" on vain tekosyy, kun kiinnostusta ei riittävästi löydy.
Sitäpaitsi, mistähän tuo ap. kuvittelee naisten "tietävän" ettei heillä olisi samanlaista torjutuksitulemisen riskiä, mikä hänellä kuulemma on. Sitä ei yksikään nainen (sen paremmin kuin mieskään) voi tietää sokkotreffeille lähtiessään. - -Neule-
hmm... kirjoitti:
"Rahat meni laskuihin" on vain tekosyy, kun kiinnostusta ei riittävästi löydy.
Sitäpaitsi, mistähän tuo ap. kuvittelee naisten "tietävän" ettei heillä olisi samanlaista torjutuksitulemisen riskiä, mikä hänellä kuulemma on. Sitä ei yksikään nainen (sen paremmin kuin mieskään) voi tietää sokkotreffeille lähtiessään."Sitäpaitsi, mistähän tuo ap. kuvittelee naisten "tietävän" ettei heillä olisi samanlaista torjutuksitulemisen riskiä, mikä hänellä kuulemma on."
No jos kaikki kelpaa. :D - hmm...
-Neule- kirjoitti:
"Sitäpaitsi, mistähän tuo ap. kuvittelee naisten "tietävän" ettei heillä olisi samanlaista torjutuksitulemisen riskiä, mikä hänellä kuulemma on."
No jos kaikki kelpaa. :DMitä tarkoitat? Mistä ne naiset voivat tietää etukäteen, että hänelle kaikki kelpaa? Eivät minun käsittääkseni mistään.
- -Neule-
hmm... kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Mistä ne naiset voivat tietää etukäteen, että hänelle kaikki kelpaa? Eivät minun käsittääkseni mistään.
Juups. Ei ne naiset voikaan tietää, että hänelle kelpaa kaikki eikä mitään riskiä ole, vaikka alkuperäinen tietäisikin, ettei riskiä ole.
Sori sekoiluni. - Tottapa totta.
Naiset hoitavat keskimäärin raha-asiansa paremmin, tämä on totta. Naisten sijoitukset esim. tuottavat paremmin kuin miesten. Kolmansissa maissa on otettu käyttöön lainasysteemi, jota annetaan vain naisille, koska todettiin että naiset osaavat hoitaa raha-asiat niin, että siitä hyötyy koko perhe, kun taas miehet hummasivat rahat omiin tarpeisiinsa lue: viinaan. Ihan kuten täälläkin.
- ja..
Tottapa totta. kirjoitti:
Naiset hoitavat keskimäärin raha-asiansa paremmin, tämä on totta. Naisten sijoitukset esim. tuottavat paremmin kuin miesten. Kolmansissa maissa on otettu käyttöön lainasysteemi, jota annetaan vain naisille, koska todettiin että naiset osaavat hoitaa raha-asiat niin, että siitä hyötyy koko perhe, kun taas miehet hummasivat rahat omiin tarpeisiinsa lue: viinaan. Ihan kuten täälläkin.
miehet ovat myös sinisilmäisempiä. Miehiä huijataan enemmän.
- juu...
ja.. kirjoitti:
miehet ovat myös sinisilmäisempiä. Miehiä huijataan enemmän.
Niissä kuuluisissa byramidihuijauksissakin, lähes kaikki lankaan menneet olivat miehiä.
- Blaab laablaa
Jälleen yksi turpauuno minkä mielestä hän pärjää täydellisesti työttömyysrahoilla vaikka rahaa jääkin käteen alle köyhyysrajan. Saakelin Oikestotrolli.
- ¨å+piuyhg
Aika paljon säkin rahaa sitten saat... Mun vuokra on noin 500 euroa, bussilippu n.50 euroa, puhelin lasku n.32 euroa, sähkö n.30 euroa, netti 20 euroa, lääkkeet muutaman kympin, ja sitten on tietty vakuutukset, auton katsastukset, huollot teen itse, mutta kamat tarvii ostaa, ja sitä rataa, että kyllä jos laskeen alkaa, niin jos 700 euroa kuussa saa menot pysymään, niin hyvä on. Työttömänä mä sain ansiosidonnaista 750-850 euroa kuussa, en muuta, en asumistukea, en sossusta rahaa. Kyllä siinä aika tiukoilla eli, eikä ylimääräisiä osteltu. Onneksi sitten alkoi mennä hyvinkin.
Joku idiootti leuhkii tuolla kesätöillään ja miten hänellä on varaa elää opiskelijana ilman lainaa. No, mä opiskelen nyt, kun kyllästyin pätkätöihin ja halusin kiinnostavan ammatin, niin opintotuki on 420 käteen kuussa. Laina 300 euroa kuussa. Töistä ei jää säästöön mitään mainittavaa, jos saa normaalin palkan käteen jää siis n. 1200 euroa parin kuukauden ajan. Että ei paljo säästöillä elellä, jos ei ole niitä jostain hyvästä duunista saanut, mikä on onnen potku.
Mä en paljon juhllimassa käy, enkä voi tuhlailla "lahjarahoja" että vituttaa tollaset ihmiset, joilla "lahjat" (ei siis vanhempien ja muitten rahat, lahjathan on eri asia) on sen verran suuria, että niillä voi ihan ympärivuoden elellä käytännössä alle köyhyysrajan tuloilla ja sitten aukoa päätään, miten tuhlaavaisia ne on, jotka ottaa lainaa. Kyllä mullakin ihan hyvin menee, mutta mä tiedän mitä mikin maksaa ja millä tässä maassa voi elää. Ja jos itsenäisesti elät, omassa asunnossa, omilla rahoillasi, niin 420 euroa nykysuomessa on melkein vittuilua.
No, mutta sitten otetaan lääkärikäynnit, ja lääkkeet, ne maksaa. Gyne, no, sinne ois pakko raahautua, mutta se maksaa aika tavalla per kerta, ja siis kukaan selväjärkinen ei voi vaatia ketään antautumaan kenelle tahansa puoskarille. Kuukautissuojat. Joku mainosti halpoja yhtä hyvinä: täyttä paskaa. Teipit ei pidä, kangas imee herkkäihoisen lopunkin kosteuden ja iho on rikki, tamppoonit päästää läpi, eikä ole asetinta ja sitä rataa. Kyllä mä kuukautisiini käytän tiettyjä, hyviksi todettuja tuotteita ja on ihan törkeää vähätellä kuluja: voihan sitä tehdä niinkun ennen vanhaan ja vaikka virkata oman vitturättinsä, jos kerran säästää pitää, eikö totta?
Rintaliivit, kun puhutaan ausvaatteista, maksaa nekin enemmän ja niitä on oltava yhdet kappaleet enemmän. Ja se on totta, naisten vaatteet maksaa suurimmaksi osaksi enemmän, kuten monet muutkin naisille suunnatut tuotteet.
Kampaajalla mä en käy, pitkät hiukset on helpot, mutta shampoota ja hoitoainetta ne vaatii, tai on variksen pelätin. Käytän biohajoavaa shampoota, mikä tietty tulee mulle kalliimmaksi... Iho mulla on niin korppu ja herkkä, että mun on pakko hoitaa sitä. No, enkä ymmärrä sitä meikeistä itkemistä: jos sä haet töitä, sun on oltava siisti, näytettävä hyvältä. Tai ehkä SUN ei, kun miehethän osaa kaiken eikä niitä syrjitäulkonäön perusteella, mutta naisen on. Jos olet millään lailla epäsiisti, liian harmaa, näytät köyhältä... Ett paikkaa saa. Meikit on oltava, jos töitä aikoo saada, ja tämä on totuus. On turha näyttää köyhältä kirppisvaatteissa, hiuset mäntysuovalla pestynä mennä meikittömänä haastatteluun, on nainen tai mies vastapuolella, töitä et saa. Niin, ja samahan koskee itsestään selvästi vaatteita, sä olet, miltä näytät. Se on fakta.
Köyhät tässä kusee köyhien päälle, typeriä olette. Että ottakaa vaan ne loputkin tuet pois, nää pärjää ilmankin, 400 kuussa tuntuu riittävän opiskelijoille oikein mainiosti, ja työttömätkin saa niin paljon rahaa, että jää satoja euroja kuussa ylimääräistä! Siis kaikki, eihän suomessa köyhiä ole, vaan idiootteja, köyhyys on tyhmyyttä ja ne voikin jättää kuolemaan vaikka nälkään. Sitähän se kehitysmaissakin on, mitä eivät idiootit rakenna sitä maata, tee teitä, rakenna kouluja, lopeta tappelua... Kyllä näinhän se on...
Mä osaan käyttää rahaa, olen aina hoitanut raha-asiani hyvin, eikä velatkaan pelota, mä kun saan pankista rahaa vaikka ilman takuita edelleen, koska olen luottoasiakas... Niin, kaikesta huolimatta kyllä vain. Sua mä en huolis, vaikka olisit viiminen mies maan päällä, mun mielestä sä olet niin tyhmä nihilisti pihtari, että toivottavasti jäätkin työttömäksi ja elät niin vaikka loppuelämäsi.
Se on totta, että osa osaa käyttää rahaa paremmin ja osa ei, mutta sekään ei ole alapäästä kiinni. Jos joku on tyhmä, niin se olet sinä, jos todella vedät tälläisiä johtopäätöksiä ihmisistä. - pilkun_nussija
Minulle jää kyllä työttömyystuesta paljon enemmän kuin tuo 80e/kk. Mutta vastaan silti, sillä haluan hieman selventää, mihin pakollisiin menoihin naisella menee joka kuukausi rahaa. Tarkoitan sellaisia menoja, joita miehillä ei ole.
1. Kuukautissiteet ja tamppoonit (ovat muuten kalliita)
2. E-pillerit tai kondomit (kalliita ovat nekin)
3. Hiustenpesu- ja hoitoaineet, kosteusvoiteet ja perusmeikit kuten ripsväri ja puuteri
Itselläni menee yllämainittuihin noin 30e/kk, joten naisilla on ainakin tuon verran enemmän pakollisia menoja kuin miehillä ;)- rampepetteri
Olen mies ja totta vieköön ostan kondomeita. Miehen vehkeen päällehän se yleensä rullataan. En ole yhdenkään naisen nähnyt tai kuullut kaivavan käsilaukustaan naisten kondomia, vaikka sellaisiakin kuulemma on. Kaikki tuntuvat myös odottavan, että mieheltä löytyy miesten malli, vaikka nainen olisi ollut aloitteentekijänä ja lähes painostanut miehen seksiin.
Outoja luuloja teillä naisilla, ettei mies käyttäisi hygieniatuotteita. Shampoota, saippuaa, kosteusvoidetta, deodoranttia, hiusgeeliä ja huulirasvaa, joita naisetkin käyttävät kuluu ainakin meikäläisellä. Toisaalta kovin moni nainen tuskin käyttää esim. partavettä.
Kuukautissuojat ja rintaliivit ovat käsittääkseni naisten ainoat pakolliset menoerät, joita miehillä ei sattuneesta syystä ole. (Ehkäisy kulunee molemmille.)
Mitä tulee siihen, että naiset valittavat esim. voiteittensa olevan miesten voiteita kalliimpia, niin pakkoko on käyttää kalliita merkkejä. En minä ainakaan raaski ostaa jotain Lumene for meniä vaan valitsen vierestä yli puolta halvemman perusvoiteen.
Voisin valittaa vaikka siitä, että koska vaatteeni ovat naisen vaateita suurempia, niitä menee pesukoneeseen kerralla vähemmän ja joudun siis maksamaan pyykinpesusta naisia enemmän. Tai että joudun juhlatilaisuuksiin ostamaan kravatin, mitä pakkoa naisilla ei ole. Kovin relevanttia se ei mielestäni kuitenkaan ole enkä voi kollektiivisesti syyttää siitä naisia.
Silmälaseihin tai piilareihin menee epätasapuolisesti toisilla rahaa. Joku joutuu ostamaan allergian takia kalliimpia ruokia. Joku tarvitsee paljon lääkkeitä, toinen ei yhtään. Tärkeintä oman viihtyvyyden kannalta olisi mitoittaa menot tulojen mukaan eikä nokkiintua toisten tuloista tai menoista. - huvittunut.
rampepetteri kirjoitti:
Olen mies ja totta vieköön ostan kondomeita. Miehen vehkeen päällehän se yleensä rullataan. En ole yhdenkään naisen nähnyt tai kuullut kaivavan käsilaukustaan naisten kondomia, vaikka sellaisiakin kuulemma on. Kaikki tuntuvat myös odottavan, että mieheltä löytyy miesten malli, vaikka nainen olisi ollut aloitteentekijänä ja lähes painostanut miehen seksiin.
Outoja luuloja teillä naisilla, ettei mies käyttäisi hygieniatuotteita. Shampoota, saippuaa, kosteusvoidetta, deodoranttia, hiusgeeliä ja huulirasvaa, joita naisetkin käyttävät kuluu ainakin meikäläisellä. Toisaalta kovin moni nainen tuskin käyttää esim. partavettä.
Kuukautissuojat ja rintaliivit ovat käsittääkseni naisten ainoat pakolliset menoerät, joita miehillä ei sattuneesta syystä ole. (Ehkäisy kulunee molemmille.)
Mitä tulee siihen, että naiset valittavat esim. voiteittensa olevan miesten voiteita kalliimpia, niin pakkoko on käyttää kalliita merkkejä. En minä ainakaan raaski ostaa jotain Lumene for meniä vaan valitsen vierestä yli puolta halvemman perusvoiteen.
Voisin valittaa vaikka siitä, että koska vaatteeni ovat naisen vaateita suurempia, niitä menee pesukoneeseen kerralla vähemmän ja joudun siis maksamaan pyykinpesusta naisia enemmän. Tai että joudun juhlatilaisuuksiin ostamaan kravatin, mitä pakkoa naisilla ei ole. Kovin relevanttia se ei mielestäni kuitenkaan ole enkä voi kollektiivisesti syyttää siitä naisia.
Silmälaseihin tai piilareihin menee epätasapuolisesti toisilla rahaa. Joku joutuu ostamaan allergian takia kalliimpia ruokia. Joku tarvitsee paljon lääkkeitä, toinen ei yhtään. Tärkeintä oman viihtyvyyden kannalta olisi mitoittaa menot tulojen mukaan eikä nokkiintua toisten tuloista tai menoista.Hänhän tässä on toisten menoista niin nokkiintunut, että piti oikein aloitus tehdä.
- 20
Naisille markkinoidaan jatkuvasti kaikkea ihan järjettömän paljon. Naisiin osataan vaikuttaa pirullisen hyvin mainoslauseilla ja mielikuvilla. Jostain syystä miehet osaavat vastustaa markkinointia paremmin. Tai sitten miehille markkinointi ei ole niin kehittynyttä.
- rose18
kaikilla on omansa menonsa toiset polttaa toiset ei.
toisilla on kaalliimpi vuokra ja toisilla ei. - Pihtaaja
Minä luin jostain että naisella on kerran kuusta (oliko menkkojen alussa vai jälkeen) voimakas mielihalu ostaa jotain heräte ostoksia. Ja syy on juuri hormooneissa, niin meidät naiset on rakennettu.
Mutta tiedän kyllä paljon naisia joiden rahan käyttö kaipaisi kurittamista, se riippuu myös millaisen kasvatuksen on saanut. Itse olen niin pihi etten haluaisi ostaa jopa sellaisia asioita joita todella tarvitsen elämiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791492
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä431081No nytkö tuli lähtö Orpolle?
Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall1941011Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38755- 14690
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver21680- 37673
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä30671Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46617Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17603