Minä teen suurimman osan kotitöistä. Imuroin, pyyhin pölyt, käyn useimmiten kaupassa, pesen pyykit jne. Mies korkeintaan vie roskia, tiskaa omat tiskinsä, petaa sängyn ja pesee ehkä kerran vuodessa pyykit. Laittaa vaatteensa kaappiin. Järjestelee kyllä ahkerasti paikkoja.
Mutta ärsyttää suunnattomasti valitus siitä, kuinka tyhjennän tiskikaappia liian usein ja kuinka HÄN joutuu tyhjentämään sen AINA (ei tajua, että hyvä, kun astiat ovat joutuneet sinne, muutenhan ne lojuisivat pesemättöminä altaassa.. usein hän tulee kotiin (kun olen saanut juuri tiskattua) ja menee melkein heti tiskikaapille urputtamaan..), samoin eilen taas valitti, kuinka on rasittavaa, että vaatteita roikkuu joka puolella (olin juuri pessyt kaksi koneellista pyykkiä ja ripustellut ne kuivumaan, otettuani ensin edellisenä päivänä pesemäni pyykit pois narulta ja viikattuani ne kaappiin), ja kun käyn kaupassa, hän valittaa, jos en ole osannut tuoda hänelle kolmen ostamani kassillisen lisäksi (kävellen) jotain hänen juuri sillä hetkellä haluamaansa ruokaa..
Onko muilla tällaista miestä?
mies nalkuttaa kotitöistä
7
1224
Vastaukset
- Pezki
Siis sun miehen pitäis ensin oppia kunnioittamaan sitä mitä hänellä on eikä valittaa.Tottahan toki voi olla rankka duuni tai huono päivä mut ei sitä pitäis tollee purkaa,ennemmin sitten puhuis siitä mikä on niin ärsyttävää et pitää olla kiukkuinen.Jos teet noin paljon töitä kotona niin mun mielestä on väärin että hän valittaa ellei sitten itse tee vähintään yhtä paljon.Itse olen välillä tosi kiukkuisella päällä ja ymmärrän et toi voi olla jonkunmoinen ongelma varsinkin jos asuu yhdessä ja on naimisissa jne.Mut yritä vaikka seuraavalla kerralla tai vaikka heti kysyä että mistä on oikeasti kyse?Kerro miehellesi toi sama mitä kirjoitit tänne..Ehkä hän sitten ymmärtää mitä tekee,mikäli sitä ei tee.
- Nainen
sille sun valittavalle, urputtavalle miehelle, missä kaappi seisoo!!! Lyö sille luu kurkkuun! Siis saisi olla tyytyväinen kun sinä passaat häntä, vaan pitäs vielä täysihoitolaksi muuttua...kysyppä onko hänellä jokin muu pielessä, nimittäin se saattaa "kanavoitua" tuona vittumaisena käytöksenä....ellei hän ole jotenki kontrollifriikki....;)
- mies
kokeilkaa miehet muunmaalaisia naisia.
ei varmaan tule huonommaksi. 17-v oli suom vaimo, nyt 6-vuotta ulkom.vaimo. ok.
- Alannah
Varsinainen kotityranni uhkaa pesiä teille! ;)
Ymmärtääkö mies, kun sanot hänelle, esim. pyykeistä? Että pakkohan ne on kuivata?
Pakkohan tiskit on tiskata?
Vai näkeekl hän nämä seikat kiusantekonasi?
Lakkaa kiusaamasta(ts.tiskaamasta, pesemästä hänen pyykkiään) ja kun alkaa naputus tiskivuoresta ja likaisista paidoista, sano, että paha tehdä, kun kumpienki kuivaamisesta herra nostaa haloon.
Loppuu tuon tyylin turha kettuilu taatusti.
Miksei Mies itse käy kaupassa? Tai sinun kanssasi?
Ala laittaa ukko asialle, ei ole kohtuullista sinun raahata montaa kassia kävellen ja äijän retale valittaa.
Jos perheessä on auto, käytä sitä, jos et saa käyttää tai autoa ei ole, kieltäydy kertakaikkiaan raahamasta kasseja yksin. Loppuu sekin vittuilu.
Aina joskus asiat (näennäisen pienetkin) ovat sellaisia, että niissä taäytyy käyttää "kovempia" keinoja, että viesti menee perille.
Kaikku naputtavat joskus..jopa turhastakin, mutta tuollainen tapa noista asioista on ilkeää.
Voimia "ukonkoulutukseen" ;) - Nainen
Kun muuttaa jonkun kanssa asumaan yhteen, edessä on takuuvarmasti nurinaa ja narinaa, kun kahden erilaisen ihmisen tavat yritetään sovittaa yhteen. Raha-asioista ja kotitöistä pitäisi mielestäni olla sopimus jo ennen kuin muutetaan yhteen. Niistä tulee useimmiten sanomista.
Omassa avioliitossani kokeiltiin monenlaisia malleja, jotta yhteiselämä olisi sujunut kivuttomasti. Meni monta vuotta, ennen kuin päästiin sopivaan tyyliin. Nykyään meillä ruoan valmistaa mies, koska hän valitti siitä enemmän. Minä korjaan astiat pöydästä ja siivoan yleensäkin, koska siisteys on minulle tärkeämpää kuin miehelle. Mies hoitaa kauppa-asiat ja minä pyykkihuollon yms. Kaikki sujuu kivuttomasti, mutta siihen pääsemiseen on vaadittu paljon keskusteluja sekä kokeiluja. - Elliveera
Mene ulos ovesta ja sano, että panee itse kuivumaan parempaan paikkaan, jos jaksaa.
Kysy, miten töissä meni, kun olet taas tuolla tuulella? Onko pomo työpaikalla? Sano, että teet kaiken ilmaiseksi, piikanako olen vain.
Multa olisi mennyt pinna!!! - voi,
ja että kehtaatkin tuollaista valittaa,ei ahkera töistä valita eikä muidenkaan tekemistä töistä vain laiska valittaa ja joka ei tajua mistään mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3563045Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011473En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841302- 1081301
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591245- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi791045Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24941- 33847