Työskentelen eräässä kahvilassa työntekijänä. Minua on pyydetty vuoropäälliköksi, mutta palkka ei paljon houkuttele. Kuukausi/ tuntipalkka ei ole juurikaan parempi kuin työntekijällä. Lisäksi olen kuullut, että kahvilamme vuoropäälliköille ei makseta mitää lisiäkään toisin kuin työntekijöille (ilta, yö, pyhätyö), koska vuoropäälikön palkkaan ne on jo sisällytetty valmiiksi. Mitä tämä tarkoittaa? Vähän ottaisi kyllä päähän olla kaikki viikonloput töissä samalla palkalla kuin muut, jotka on vaan arkisin.
Yritin tutkia esimiesten tessiä, mutta en löytänyt sieltä kohtaa, jossa sanottaisi, että lisät eivät kuulu vuoropäälliköille. Onkohan tämä ihan laillista toimintaa?
Kuuluuko kahvilan vuoropäällikölle lisät?
4
3739
Vastaukset
- vuoropäällikkö
mä olen vuoropäällikkönä kahvilassa, aika iso ketju takana. mä saan muutaman satasen kuussa vastuulisää ja samanverran kiinteitä lisiä mitkä kattaa pyhät ja illat ja yöt ja ylityöt. peruspalkka aavistuksen parempi kuin työntekijöillä. ei tällä alalla rikastumaan pääse, usein tuntilaiset saa paremman liksan kun esimiehet=/
mutta ainahan kannattaa vastuuta ottaa jos sitä tarjotaan, siitä varmasti hyötyä tulevaisuudessa=/
eli ihan laillista on, vuoropäälliköt ovat myös esimiehiä!- buttoncat
Kiitos vastauksesta. Osaatko sanoa onko tilanne sama, jos tekee tuntityöntekijänä vuoropäällikön hommia? Eli onko tuntipalkassa joku "kiinteä lisä" vai saako silloin lisät sen mukaan mitä vuoroja tekee?
- vuoropäällikkö
buttoncat kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Osaatko sanoa onko tilanne sama, jos tekee tuntityöntekijänä vuoropäällikön hommia? Eli onko tuntipalkassa joku "kiinteä lisä" vai saako silloin lisät sen mukaan mitä vuoroja tekee?
jos teet tuntilaisena esimiehen hommia tai toimit "kakkosena" sun täytyy osata vaatia vastuulisä, ei ne sitä automaattisesti maksa... niin mä alotin nää hommat, parisataa sain taistelun jälkeen kun tuntilaisena tuurasin silloista vuoropäällikköä pitkän sairasloma ajan. muut lisät sain normaalisti tessin mukaan.
Mutta en usko että tuntilaiselle tehdään vuoropäällikön sopparia, ne on vaan väliaikaisjärjestelyjä. tietty riippuu mikä talo on kyseessä.
- ninnukkas
Riippuu ihan sopimuksesta. Olen esimiehenä kahvilassa ja minulla on perus kk palkka ja siihen tulee vielä lisäksi iltä, pyhä ym lisät :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1975102Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä422578- 1562202
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161739- 821364
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241281Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1471229Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https321203Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.105959Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.118896