Hermanni alias Una Fortuna kovin varjoisilta kujilta!
### Antille kysymys: Kuka un Turun kuuluisin Hermanni
Hermanni-itse 17.10.2009 03:53 ###
Kuules Herman-Fortuna - ei se kaita tietarkoita että ihan olemattomia polkuja pitäisi vaeltaa.
### Ei tiedä Kantola edes Turun suuren pojan katua?
Una-Fortuna218.10.2009 21:44
Herman Spöringille on annettu oma katukin muistoksi hänen oman maansa mainostamisesta. ###
Siinä Una Fortunalta höylättyä Herman-heinää. Mutta AVK ottaa mittaa enkeleistäkin ja kyselee
niin vaikeita totuuksia Raamatusta, että adventistin on parempi vaieta eikä vastata. Niinhän heitä
neuvottiinkin, kun tämä palsta aikoinaan alkoi - että ei pidä vastata ei-adventistien kysymyksiin.
Onko enkelit oikeassa vaiko AVK?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8559920
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onko Jumalalla vaimo ja kuka?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8550510
Kykenen osoittamaan että adventtiliike perustaa petollisesti pelastuksen sapattiuskoisuuteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8558358
EGW on mukas profeetta ja erehtymätön - mutta Uuden Testamentin profeetat asetetaan kyseenalaisiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8558459
### Antille kysymys: Kuka un Turun kuuluisin Hermanni
Hermanni-itse 17.10.2009 03:53 ###
### Ei tiedä Kantola edes Turun suuren pojan katua?
Una-Fortuna218.10.2009 21:44
Herman Spöringille on annettu oma katukin muistoksi hänen oman maansa mainostamisesta. ###
Siinä Una Fortunalta höylättyä Herman-heinää. Mutta AVK ottaa mittaa enkeleistäkin ja kyselee
niin vaikeita totuuksia Raamatusta, että adventistin on parempi vaieta eikä vastata. Niinhän heitä
neuvottiinkin, kun tämä palsta aikoinaan alkoi - että ei pidä vastata ei-adventistien kysymyksiin.
Onko enkelit oikeassa vaiko AVK?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8559920
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Onko Jumalalla vaimo ja kuka?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8550510
Kykenen osoittamaan että adventtiliike perustaa petollisesti pelastuksen sapattiuskoisuuteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8558358
EGW on mukas profeetta ja erehtymätön - mutta Uuden Testamentin profeetat asetetaan kyseenalaisiksi:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8558459
Hermannilta höylättyä heinää ja kolme-enkeliltä myös
29
150
Vastaukset 29
HERMANNI KYSELEE (pilanpäiten?) JA HÄMEMMENTELEE KUIN KEHÄKETTU
### Jaakophan paini Enkelin kanssa ja hän sai
Uuden nimen. Kuka mahtaa tietää mitä tämä nimi tarkoittaa Suomeksi. Tällä nimellä on tarkoitus. Kaipa Joku viisas tietää mitä tarkoittaa nimi Israel? ...
Hermanni-itse 29.4.2009 11:59 ### (Adv.palstalla)
Raamattu vastaa kysymykseen, miksi Jaakob (=Petturi) vilpittömästi ansaitsi saada uuden nimen:
1. Moos. 32:28
(32:29) Silloin mies sanoi: "Sinua ei pidä enää sanoa Jaakobiksi, vaan Israeliksi, sillä sinä olet kamppaillut* Jumalan ja ihmisten kanssa ja voittanut."
[Nimi Israel merkitsee 'Jumala kamppailee' tai 'Jumala hallitsee'.] [1. Moos. 35:10; 1. Kun. 18:31; 2. Kun. 17:34]
- - - - -
### Kumpi on oikeassa: Messiaaninen Esteri
Sanoo meidän Jeesuksena tuntemamme miehen Jashuana. Jakob sanoo tämän nimen olevan Jeshua. Minä olen lukenut, että tämä nimi pitäisi olla alkuperäis muodossaan Joosua. Todennäköisemmin pitäisin Esterin antamaa nimeä lähinnä oikeana, koska Juutalainen itse ...###
Joosua tulee ikivanhasta hepreasta, Joshua. Jeesua on siitä myöhempi muoto, Jeshua.
Jashuan lienee Hermanni itse vääntänyt, ainakaan ei kannata käyttää tuollaista tuntematonta.
Yhtäkaikki: pelastajaa tuo nimi aina merkitsee - Joosua, Jeesua, Joshua, Jeshua, Jeesus:
4. Moos. 13:16
Nämä olivat ne miehet, jotka Mooses lähetti tutkimaan maata. Hoosealle, Nunin pojalle, Mooses antoi nimeksi Joosua*. [Nimi Joosua (hepr. Jeho ua) on toinen muoto nimestä Hoosea (hepr. Ho ea). Se merkitsee 'Herra on apu'.]
Matt. 1:21
Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."* [Jeesus on kreikkalainen muoto hepreankielisestä nimestä Joosua, joka merkitsee 'Herra pelastaa'.] [Ps. 130:8; Luuk. 1:31; Joh. 1:29; Ap. t. 4:12]
Raamattupalstalla tuttu turkulainen veli Yakov käyttää Herrastamme nykyhepreasta tulevaa nimeä Yeshua HaMashiac (=Jeesus Kristus), "lausu: Jesuáa Hamasiaá", eikä siitä voi moittia:
### Yeshua Nimi on yli kaikkien!
Yakov Käyttäjän viestit 10.9.2009 01:38
Seuraavan avauksen joku vihamielinen ja tälle foorumille sopimaton tyyppi poistatti äskettäin:
>>>Ettei totuus unohtuisi, on kohdallaan muistuttaa jälleen arvon lukijoita siitä, että Adonai Yeshua HaMashiach Nasaretilaisen Nimi on yli kaikkien muiden nimien ja Hänen valtasuuruutensa on yli kaikkien luotujen olentojen!
Me Totuuden ystävät emme korota ihmisten keksimiä erisnimiä (kuten kreikannoksesta suomennettua nimeä Jeesus Kristus) yli kaikkien, vaan sitä Ainoaa Isä J-lan hebrealaista erisnimeä, jonka Isä J-la itse on käskenyt Joosefin luo lähettämänsä enkeli Gabrielin kautta Pojalleen antaa!
(Matt.1:21)
Jos joku on asiasta eri mieltä, niin hänellä on sen suhteen sukset ristissä Isä J-lan kanssa ;o)
:) :) :)HERMANNI ITTE - ITTE PÄÄPIRUNA RAAMATTU-PALSTALLA !
### Hermanni-itse16.7.2009 14:51
Miksi Raamatun puoltajat tekevät noin 6000 v.
Rajan, jonka toiselle puolelle ei voida lainkaan kurkistaa. Ketomus alkaa alussa maa oli autio ja tyhjä ja, niin edelleen. Kukaan Raamattuun uskova ei halua tutustua tämän aution Terran toiselle puolelle ennen tuhotulvaa. Jonka me hyvin ymmärrämme Katasro ...###
### Kysymykseni on: kuka on perustanut Spiritistisen
Kristin uskon tännä maan päälle: Tässä uskossa on perusteena se, että ihminen ei kuolekaan, vaan hän tulee olemaan kuolematon olento henkimaailmassa. Kukahan on nämä tällaiset uskomukset keksinyt? ...
Hermanni-itse16.7.2009 11:45 ###
ÄLYVAPAATA?
Tällä foorumilla tuo pellehermanni itse kysyy julkisesti AVK:lta:
### Teen kysymyksen Helvetti asian tuntialle?
AVK esiintyy Helvetti asian tuntiana. Taämän takia hän on velvollinen kertomaan kaikille tietämättömille missä tämä hänen mainostamansa Helvetti sijaitsee.
Ellei hän pysty perustelemaan tämän Helvetin tarkkaa sijantia, niin tämän vuoksi Antti kantolan pit ...
Hermanni-itse11.8.2009 15:09 ###
Hmmm .. en välittäisi ihan kaikkea kantapään kautta opetella, varsinkaan kadotustuomion sijaintia.
En edes välitä navigoida helvetin sijaintia. Mutta jos sinä Hermanni itse voit näyttää meille aivosi,
niin uskomme että sinä olet älykäs apinain jälkeläinen. Kaivapa siis aivosolusi esiin.
HEPREALAISET KIINNOSTAVAT HERMANNIA - SE ON HYVÄ ASIA
### Raamattu
Pätevät Theologit ovat olleet yksimielisiä siitä,
että Hebrealais kirjeen kirjoittaja on toistaiseksi tuntematon. On melko suuri Joukko Theolokeja jotka väittävät Kirjoittajan olevan Apostoli Barnabas? Tämäkään päättely ei ole varma, koska kirjoittaja ei ole laittanut nimeään Kirjeeseensä. Ainakin varma ...
Hermanni-itse18.6.2009 11:34 ###
Faktaa:
Heprealaiskirjeen kirjoittaja tarkoituksella jättäytyi tuntemattomaksi. Asiantuntemuus siinä puhuu
asian puolesta. Luther piti todennäköisimpänä kirjoittajana Paavalin uskollisinta työtoveria, Apollosta.
Eniten Apollosta arvelevat myös tämän päivän tietäväiset. Olen samaa mieltä, sillä muut tunnetut
opetuslapset eivät olleet vanhanliiton asiantuntijoita, mutta Heprealaiskirje ylittää jopa yli Paavalin tietomäärän, joka sentään opiskeli Gamalielin koulussa.
Paavali on toki saattanut jotain sanella vaikkapa Apollokselle, mutta Paavalia ei voi nimetä kirjoittajaksi,
sillä hänhän oli 13. apostoli, apostoli pakanoita varten. Juudas Iskariotin tilalle kahdenneksitoista,
valittiin Mattias. Ja Paavali lupasi olla saarnaamatta heprealaisille so. juutalaisille.
Hermannin mainitsema Barnamas voisi olla Heprealaiskirjeen kirjoittaja, sillä hänhän oli leeviläinen,
lakiliiton tuntevaa sukua. Alkuajan seurakunta tosiaan piti Barnabasta Heprealaiskirjeen kirjoittajana.
Mutta Barnabas oli kylläkin omistanut elämänsä pakanain evankelioimiseen kuten Paavali.
HERMANNI JA MUSTA MAGIA
### Meneppähän Antti tutustumaan Kabbelahin
Uskoon: Tämä on se uskonto, joka antaa Antille tiedon luvusta 613.
Sitä lukua tutkiessa Kabbalahin Rabbien parissa saattaa kulua Antilta pieni iankaikkisuus.
Neuvoisin Anttia oikein kunnolla tutkimaan Kabbalaa viisastuaakseen.
Sen jälkeen hänen ei enää ta ...
Hermanni-itse24.6.2009 08:58 ###
Olen kaiken opetukseni palstalla perustanut Raamatun sanaan. Jotensakin surkuhupaisaa, että
ateisti Hermann alias Una Fortuna useasti vihjaa minua esiin nostaessaan - mustaan raamattuun.
Vaikuttaa siltä että juuri Hermanni itse on lukenut, ja aivan liikaakin, tuota Kabbalahia. Minä en lue,
sillä pidän vaarallisena leikittelynä edes vilkuilla siihen suuntaan. Menee puurot ja vellit sekaisin,
kuten on ehkä peruuttamattomasti mennyt Una Fortuna / Hermannilla.
( http://www.mustaraamattu.net/PublishedService?gclid=CP7rraj8zp0CFUZ_3godOBjKrQ )- Yx joka tietää, eikä
Hermanni EI "höylää ja viilaa" öitä, kuten sinä, sillä hermannilla on päivä, silloin kuin sinulla on yö.
Joten Hermanni kirjoittelee säädylliseen aikaan ja nukkuu hyvällä omalla tunnolla öisin, toisin kuin sinä, jonka omatunto ei anna rauhaa nukkua. Kuinkas paljon viimeaikoina on alkoholin kulutus lisääntyny, kysynpähän vain? - Asiaa!
Yx joka tietää, eikä kirjoitti:
Hermanni EI "höylää ja viilaa" öitä, kuten sinä, sillä hermannilla on päivä, silloin kuin sinulla on yö.
Joten Hermanni kirjoittelee säädylliseen aikaan ja nukkuu hyvällä omalla tunnolla öisin, toisin kuin sinä, jonka omatunto ei anna rauhaa nukkua. Kuinkas paljon viimeaikoina on alkoholin kulutus lisääntyny, kysynpähän vain?"Antille kysymys: Kuka un Turun kuuluisin Hermanni
Hermanni-itse 17.10.2009 03:53"
Kun tuollaiselal tuulesta tempaistulla kysymyksellä usutat uskovan raamattutietäjän kimppuun sopulilauman,
niin tuskinpa öitä tai päiviä sisäisen rauhan kera nukut. Jos nukut niin aivan pilalle paatunut olet.
Nythän on niin, että Turussa on vaikuttanut yliopistomies Herman Spöring, mutta jäi varsin tuntemattomaksi.
Hänen poikansa, samanniminen, on kylläkin ollut aikanaan melko tunnettu muualla maailmassa, vaan ei täällä
alkuperäismaassaan. Lähti merille kesken opintojen, eikä tainnut sen koommin maailman turuilta käväistä.
Mutta sinun Hermanni-ihanteesi on vaikuttanut Tampereella?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sirkuspelle_Hermanni
http://fi.wikipedia.org/wiki/Veijo_Pasanen AnttiVKantola kirjoitti:
HERMANNI ITTE - ITTE PÄÄPIRUNA RAAMATTU-PALSTALLA !
### Hermanni-itse16.7.2009 14:51
Miksi Raamatun puoltajat tekevät noin 6000 v.
Rajan, jonka toiselle puolelle ei voida lainkaan kurkistaa. Ketomus alkaa alussa maa oli autio ja tyhjä ja, niin edelleen. Kukaan Raamattuun uskova ei halua tutustua tämän aution Terran toiselle puolelle ennen tuhotulvaa. Jonka me hyvin ymmärrämme Katasro ...###
### Kysymykseni on: kuka on perustanut Spiritistisen
Kristin uskon tännä maan päälle: Tässä uskossa on perusteena se, että ihminen ei kuolekaan, vaan hän tulee olemaan kuolematon olento henkimaailmassa. Kukahan on nämä tällaiset uskomukset keksinyt? ...
Hermanni-itse16.7.2009 11:45 ###
ÄLYVAPAATA?
Tällä foorumilla tuo pellehermanni itse kysyy julkisesti AVK:lta:
### Teen kysymyksen Helvetti asian tuntialle?
AVK esiintyy Helvetti asian tuntiana. Taämän takia hän on velvollinen kertomaan kaikille tietämättömille missä tämä hänen mainostamansa Helvetti sijaitsee.
Ellei hän pysty perustelemaan tämän Helvetin tarkkaa sijantia, niin tämän vuoksi Antti kantolan pit ...
Hermanni-itse11.8.2009 15:09 ###
Hmmm .. en välittäisi ihan kaikkea kantapään kautta opetella, varsinkaan kadotustuomion sijaintia.
En edes välitä navigoida helvetin sijaintia. Mutta jos sinä Hermanni itse voit näyttää meille aivosi,
niin uskomme että sinä olet älykäs apinain jälkeläinen. Kaivapa siis aivosolusi esiin.
HEPREALAISET KIINNOSTAVAT HERMANNIA - SE ON HYVÄ ASIA
### Raamattu
Pätevät Theologit ovat olleet yksimielisiä siitä,
että Hebrealais kirjeen kirjoittaja on toistaiseksi tuntematon. On melko suuri Joukko Theolokeja jotka väittävät Kirjoittajan olevan Apostoli Barnabas? Tämäkään päättely ei ole varma, koska kirjoittaja ei ole laittanut nimeään Kirjeeseensä. Ainakin varma ...
Hermanni-itse18.6.2009 11:34 ###
Faktaa:
Heprealaiskirjeen kirjoittaja tarkoituksella jättäytyi tuntemattomaksi. Asiantuntemuus siinä puhuu
asian puolesta. Luther piti todennäköisimpänä kirjoittajana Paavalin uskollisinta työtoveria, Apollosta.
Eniten Apollosta arvelevat myös tämän päivän tietäväiset. Olen samaa mieltä, sillä muut tunnetut
opetuslapset eivät olleet vanhanliiton asiantuntijoita, mutta Heprealaiskirje ylittää jopa yli Paavalin tietomäärän, joka sentään opiskeli Gamalielin koulussa.
Paavali on toki saattanut jotain sanella vaikkapa Apollokselle, mutta Paavalia ei voi nimetä kirjoittajaksi,
sillä hänhän oli 13. apostoli, apostoli pakanoita varten. Juudas Iskariotin tilalle kahdenneksitoista,
valittiin Mattias. Ja Paavali lupasi olla saarnaamatta heprealaisille so. juutalaisille.
Hermannin mainitsema Barnamas voisi olla Heprealaiskirjeen kirjoittaja, sillä hänhän oli leeviläinen,
lakiliiton tuntevaa sukua. Alkuajan seurakunta tosiaan piti Barnabasta Heprealaiskirjeen kirjoittajana.
Mutta Barnabas oli kylläkin omistanut elämänsä pakanain evankelioimiseen kuten Paavali.
HERMANNI JA MUSTA MAGIA
### Meneppähän Antti tutustumaan Kabbelahin
Sitä lukua tutkiessa Kabbalahin Rabbien parissa saattaa kulua Antilta pieni iankaikkisuus.
Hermanni-itse24.6.2009 08:58 ###
Olen kaiken opetukseni palstalla perustanut Raamatun sanaan. Jotensakin surkuhupaisaa, että
ateisti Hermann alias Una Fortuna useasti vihjaa minua esiin nostaessaan - mustaan raamattuun.
Vaikuttaa siltä että juuri Hermanni itse on lukenut, ja aivan liikaakin, tuota Kabbalahia. Minä en lue,
sillä pidän vaarallisena leikittelynä edes vilkuilla siihen suuntaan. Menee puurot ja vellit sekaisin,
kuten on ehkä peruuttamattomasti mennyt Una Fortuna / Hermannilla.
( http://www.mustaraamattu.net/PublishedService?gclid=CP7rraj8zp0CFUZ_3godOBjKrQ )hovissa: Hovin hauskuttaja oli kirjoittanut tämän pilailu mielessä. Aikana on aika Jolloin Mooseksen kirjat koetettiin saada epäillyttävään varjoon.
Israel o oikeiden Israelilaisten kääntämänä laitettu muotoon: Toivo Jumalaan. Pidän Juutalaisia varmempina oman kulttuurinsa tulkkina.
Syy miksi Paavali ja Barnabas erosivat. syy tähän oli se,että Paavali oli kielten taitaja, mutta Barnabas ei ollut, siksi hän tarvitsi Markusta kielen kääntäjäksi. Paavali oli hyvin ylpeä kielitaidostaan, eikä hän ollut kovinkaan mielissään kun markus tulkitsi Paavalin puheet. Tämä oli syy Kitkaan heidän välillään.
Antin 6000 vuoden kuvitelma maailman synnystä perustuu Legentoihin. Legentoillakin oli omat selvät tulkinnat Alexsadrian kirjastossa, Jonka Kristityt tuhosivat. syy tähän tuhoon oli se, että täällä kirjastossa oli paljastavaa tietoa. Näet tämä vanhempi tieto kertoi Terra Planeettaa kohdanneesta tuhosta, jossa ihmis- suku oli hävitetty Jättiläis katasrofilla. Paljastettua tietoa on löydetty nykyisin, meillä on tiedossa neljä aikaisempaa katasroffia. Tämä nykyään tulossa oleva katasrofi on viides ihmisten rekortoma suurkatsrofi. Näet ei ole mitään uutta auringon alla. Taivaan kappaleiden kiertoliikkeet on tekiä määrännyt. joten kaikella on omat aikansa. Tämä Katasrofi tulee yllättäen?!Asiaa! kirjoitti:
"Antille kysymys: Kuka un Turun kuuluisin Hermanni
Hermanni-itse 17.10.2009 03:53"
Kun tuollaiselal tuulesta tempaistulla kysymyksellä usutat uskovan raamattutietäjän kimppuun sopulilauman,
niin tuskinpa öitä tai päiviä sisäisen rauhan kera nukut. Jos nukut niin aivan pilalle paatunut olet.
Nythän on niin, että Turussa on vaikuttanut yliopistomies Herman Spöring, mutta jäi varsin tuntemattomaksi.
Hänen poikansa, samanniminen, on kylläkin ollut aikanaan melko tunnettu muualla maailmassa, vaan ei täällä
alkuperäismaassaan. Lähti merille kesken opintojen, eikä tainnut sen koommin maailman turuilta käväistä.
Mutta sinun Hermanni-ihanteesi on vaikuttanut Tampereella?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sirkuspelle_Hermanni
http://fi.wikipedia.org/wiki/Veijo_PasanenHän otti pestin Kapteeni Cookin laivaan Instrumenttien korjaajana Ja piirtäjänä. Tämä Kapteenina mainittu Cook oli Laivaston Luutnantti. Laivassa hänet tunnettiin Kapteenina. Tämä Herman Spöring on ensimmäinen Suomalainen joka on astunut maihin Australian maan kamaralle. Herman Spöring kuoli tuntemattomaan Troopilliseen sairauteen Päivän matkan päässä Uudeta Zeelannista. Tohtori Olavi koivukangas on kirjoittanut hänestä Väitöskirjassaan.
Una-Fortuna2 kirjoitti:
Hän otti pestin Kapteeni Cookin laivaan Instrumenttien korjaajana Ja piirtäjänä. Tämä Kapteenina mainittu Cook oli Laivaston Luutnantti. Laivassa hänet tunnettiin Kapteenina. Tämä Herman Spöring on ensimmäinen Suomalainen joka on astunut maihin Australian maan kamaralle. Herman Spöring kuoli tuntemattomaan Troopilliseen sairauteen Päivän matkan päässä Uudeta Zeelannista. Tohtori Olavi koivukangas on kirjoittanut hänestä Väitöskirjassaan.
Mutta täälläpäin emme häntä sillä lailla arvosta että jotain aktua hänen mukaansa nimeäisimme. Hän on meille
meriseikkailija, joka hylkäsi kotimaansa ja perheensä. Herman Spöring vanhempi odotti paljon pojastaan,
mutta murtui niin ettei omakaan ura muodostunut juuri miksikään. Koivukankaan teos ei ole aivan paras
kertomaan ankeaa totuutta. Väitöskirjojen tekijöillä on useinkin oma lehmä ojassa.
Tuhlaajapoika ...
Kantolalla on lapsen tieto naisen muisti, vaan ei ole partasuun urohon?
- 17
Joka sirkuksessahan clowni täytyy olla. Antti on tämän sirkuksen.
- Toim.huom.
" Ei tiedä Kantola edes Turun suuren pojan katua?
Una-Fortuna2 18.10.2009 21:44
Herman Spöringille on annettu oma katukin muistoksi hänen oman maansa mainostamisesta. "
Kantola oli vankasti sitä mieltä ettei ole Herman Spöringinkatua Turun kaupungissa.
Jos sitä ei ole niin miksi sitten syyttelet Kantolaa tietämättömyydestä?
Eiköhän se osoita vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on. - Yx joka tietää
Hyvä Hermanni:D
Noin puhuu mies joka tietää, eikä vain luule. Täytyy sanoa, että on siinä kaksi täysin erilaista miestä, vaikka kaimoja kai lienevätkin? - TOIMITTAJA...
17 kirjoitti:
Joka sirkuksessahan clowni täytyy olla. Antti on tämän sirkuksen.
jo näyttänyt.
Kelpaisi mennä valehtelemaan jo jonnekkin muualle, adventistit kun eivät ole höynäytettävissä, koska ovat uskossa Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, niin heitä ei Antin valheet paljoa hätkäytä. - 26
Toim.huom. kirjoitti:
Herman Spöringille on annettu oma katukin muistoksi hänen oman maansa mainostamisesta. "
Kantola oli vankasti sitä mieltä ettei ole Herman Spöringinkatua Turun kaupungissa.
Eiköhän se osoita vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on."Eiköhän se osoita vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on."
Kyllä, näinhän se on ikuisen helvetin kidutuksen kanssakin. Kyllä se osoittaa vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on. - Yx....
Toim.huom. kirjoitti:
Eiköhän se osoita vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on.Väittäähän Kantola että ihminen on iankaikkisuus olento ilman Kristusta, vaikka se raamatun mukaan on mahdotonta, sillä yksin Jeesus on TIE TOTUUS ja ELÄMÄ:
Sillä raamatun mukaan :"Synnin palkka on kuolema, mutta: "Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä!" Ihminen ei siis ole kuolematon ilman Jeesusta. Kristusta. - uteljas
TOIMITTAJA... kirjoitti:
jo näyttänyt.
Kelpaisi mennä valehtelemaan jo jonnekkin muualle, adventistit kun eivät ole höynäytettävissä, koska ovat uskossa Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen, niin heitä ei Antin valheet paljoa hätkäytä."" Miksi Raamatun puoltajat tekevät noin 6000 v.
Rajan, jonka toiselle puolelle ei voida lainkaan kurkistaa. Ketomus alkaa alussa maa oli autio ja tyhjä ja, niin edelleen. Kukaan Raamattuun uskova ei halua tutustua tämän aution Terran toiselle puolelle ennen tuhotulvaa. Jonka me hyvin ymmärrämme ""
Eipä ole Antti tuota höylättyä lautaa puuta heinää tilannut vaan se on meitin pellehermannin kätköissä.(Hermanni-itse16.7.2009 14:51)
Se pelle tuskin uskaltaisi katsoa peiliin ilman maskiaan. - Raamattumies*
26 kirjoitti:
"Eiköhän se osoita vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on."
Kyllä, näinhän se on ikuisen helvetin kidutuksen kanssakin. Kyllä se osoittaa vahvaa tietämystä, kun uskaltaa todeta, ettei sellaista ole, vaikka toinen väittää että on.Oletkos menossa taivaaseen? Todistapa nähneesi ikuisen taivaan. Todistapa ettei ikuista rangaistuksen
paikkaa ole. Mutta meillä on Raamatun sana kumpaisestakin. Ne ovat totta enemmän kuin sinä.
Daniel 12.
1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. -[Israelin]-
Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
[Dan. 10:13 | 2. Moos. 9:18; Joel 2:2; 1. Makk. 9:27; Mark. 13:19 | Jes. 4:3]
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
[2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
[Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
[Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]
Viettelykset - Mark. 9.
42 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]
43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [ [Matt. 5:30]
44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].* [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48, puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]
45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [
46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].
47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
49 "Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]
50 Suola on tarpeellista. Mutta jos se menettää suolaisuutensa, millä te sen suolaatte? Olkoon teissä suola itsessänne ja eläkää sovussa toinen toisenne kanssa." [Matt. 5:13; Luuk. 14:34,35 | Room. 12:18 ]
Raamattu ja mies - Toim.huom.
Yx.... kirjoitti:
Väittäähän Kantola että ihminen on iankaikkisuus olento ilman Kristusta, vaikka se raamatun mukaan on mahdotonta, sillä yksin Jeesus on TIE TOTUUS ja ELÄMÄ:
Sillä raamatun mukaan :"Synnin palkka on kuolema, mutta: "Jumalan armolahja Jeesuksessa Kristuksessa on iankaikkinen elämä!" Ihminen ei siis ole kuolematon ilman Jeesusta. Kristusta.Todista ettei sitä katua ole, kun kerran väität ettei ole. Kukaan teistä ei ole tuominnut selväsanaisesti sitä, joka
väitti Kantolaa tietämättömäksi vain siksi, ettei hän tiedä tuosta kadusta. Sensijaan te mustamaalaatte hänet
mielipiteestään, että helvetti on. Eikä Kantola itse tässä ketjussa ilmeisesti siirry tuohon aiheeseen, josta
on kyllin monta aloitusta aivan muiden toimesta. Kyllä niin ikuinen elämä kuin ehkä vastaava rangaistuskin
jäävät loppujen lopuksi uskonvaraisesti yhtälaisesti kumpainenkin. Ehkä ei toista ilman toista.
Usein ihmiset sanovat ettei Jumalaa ole ja jotkut niistä ihmisistä omistavat elämänsä saatananpalvontaan.
Miksi ei olisi Jumalaa jos kerran on saatana? Ja miksi ei olisi pahan paikkaa jos on Jumalan taivaskin?
Tässä vaan ihan ajatusmaailman laajentamiseksi hiukan polemiikkia.
Kyllä yleisesti ottaen kristinusko poikkeaa muista uskonnoista juuri siinä, että uskotaan ihmisen olevan
kotoisin sieltä jostain missä kaikki pysyy olemassa "iankaikkisesti". Eiköhän juuri se pelko tulevasta
rangaistuksesta pistä ihmisiä ajattelemaan, että täytyy korjata elämän suuntaa ja alkaa rehellisesti ja
kunniallisesti elämään. - Tisal tatsum
Yx joka tietää kirjoitti:
Hyvä Hermanni:D
Noin puhuu mies joka tietää, eikä vain luule. Täytyy sanoa, että on siinä kaksi täysin erilaista miestä, vaikka kaimoja kai lienevätkin?¤¤ Meneppähän Antti tutustumaan Kabbelahin
Hermanni-itse24.6.2009 08:58 ¤¤
Kait se hermanni jottaan tietää, mutta kovin on mystiset aivot sillä.
Nyt tiedämme että hermannin viestit tulevat rajan takaa ja mustasta raamatusta ... loitsukirjasta. - Leikki kaukana :)
uteljas kirjoitti:
"" Miksi Raamatun puoltajat tekevät noin 6000 v.
Rajan, jonka toiselle puolelle ei voida lainkaan kurkistaa. Ketomus alkaa alussa maa oli autio ja tyhjä ja, niin edelleen. Kukaan Raamattuun uskova ei halua tutustua tämän aution Terran toiselle puolelle ennen tuhotulvaa. Jonka me hyvin ymmärrämme ""
Eipä ole Antti tuota höylättyä lautaa puuta heinää tilannut vaan se on meitin pellehermannin kätköissä.(Hermanni-itse16.7.2009 14:51)
Se pelle tuskin uskaltaisi katsoa peiliin ilman maskiaan.vähän skitsoa, mutta kun kysyy ja vastaa sitten ite niin ei ainakaan tuu riitaa.
- Raamattumies
Raamattumies* kirjoitti:
Oletkos menossa taivaaseen? Todistapa nähneesi ikuisen taivaan. Todistapa ettei ikuista rangaistuksen
paikkaa ole. Mutta meillä on Raamatun sana kumpaisestakin. Ne ovat totta enemmän kuin sinä.
Daniel 12.
1 -- Silloin astuu esiin Mikael, suuri enkeliruhtinas, joka seisoo kansasi suojana. -[Israelin]-
Ja tulee ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä alkaen, kun kansoja on ollut, aina tuohon aikaan saakka. Mutta sinun kansasi pelastuu, pelastuu jokainen, jonka nimi on kirjoitettu kirjaan.
[Dan. 10:13 | 2. Moos. 9:18; Joel 2:2; 1. Makk. 9:27; Mark. 13:19 | Jes. 4:3]
2 Monet maan tomussa nukkuvista heräävät, toiset ikuiseen elämään, toiset häpeään ja ikuiseen kauhuun.
[2. Makk. 7:9; Matt. 25:46]
3 Oikeat opettajat loistavat niin kuin säteilevä taivaankansi, ja ne, jotka ovat opastaneet monia vanhurskauteen, loistavat kuin tähdet, aina ja ikuisesti.
[Dan. 11:33 | Viis. 3:7; Matt. 13:43]
Matt. 25:46
"Ja niin he lähtevät, toiset iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
[Dan. 12:2; Joh. 5:29; Room. 2:7,8; Ilm. 20:15]
Viettelykset - Mark. 9.
42 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa. [9:42-50: Matt. 18:6-9; Luuk. 17:1,2 : 5. Moos. 13:6]
43 Jos kätesi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että käsipuolena pääset sisälle elämään, kuin että molemmat kädet tallella joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen [ [Matt. 5:30]
44 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].* [Jakeet 9:44 ja 9:46, jotka kuuluvat samoin kuin jae 9:48, puuttuvat luotettavimmista käsikirjoituksista.]
45 Jos jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois. Onhan parempi, että jalkapuolena pääset sisälle elämään, kuin että sinut molemmat jalat tallella heitetään helvettiin [
46 , missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'].
47 Ja jos silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvettiin, [Matt. 5:29]
48 missä 'mato ei kuole eikä tuli sammu'. [Jes. 66:24]
49 "Jokainen tullaan suolaamaan tulella. [3. Moos. 2:13; Hes. 43:24]
50 Suola on tarpeellista. Mutta jos se menettää suolaisuutensa, millä te sen suolaatte? Olkoon teissä suola itsessänne ja eläkää sovussa toinen toisenne kanssa." [Matt. 5:13; Luuk. 14:34,35 | Room. 12:18 ]
Raamattu ja mieskyllä kai sitä noin paksusta kirjasta voi jonkin lauseen löytää vaikka minkälaiseen oppiin.
- Tiedon jättiiläinen
Raamattumies kirjoitti:
kyllä kai sitä noin paksusta kirjasta voi jonkin lauseen löytää vaikka minkälaiseen oppiin.
Outoa todistelua Hermannilta ja Una-Fortunalta=
Kun Turusta ei voi löytää Herman Spöringinkatua niin se mukamas todistaa, ettei tuonpuoleisessa,
iankaikkisuudessa, voi olla helvettiä olemassa. Siihen voisi sanoa, että mitä Turuust ei löyrä toispualt
jokke niin se löytyy sitten toispualt jokke.
"kyllä kai sitä noin paksusta kirjasta voi jonkin lauseen löytää vaikka minkälaiseen oppiin."
Ei nyt sentään -- sapattisinetille tai sunnuntaipedonmerkille ei löydy mitään oppia Raamatusta.
"Piinaoppeja" emme ole väittäneetkään Raamatusta löytyvän. Se on alex-kasin spesialistijuttu se.
Inakaikkiselle rangaistukselle kuitenkin löytyy yhtä paljon asiaa Raamatusta kuin iankaikkiselle pelastukselle.
Aloituksen aiheelle uskollisena pysyäkseni - -
Hermannin ittensä ja Una-Fortunan väittämää Herman Spöringinkatua Turussa ei tunne Wikipediakaan.
Sensijaan helvetistä Wiki tietää paljonkin ja internetistä yleensä löytyy enemmän kuin tarpeeksi tietoa
helvetistä- Herman Söringin kadusta ei MITÄÄN tietoa. Mutta kynsin hampain Hermanni ja Una-Fortuna
pitävät kiinni uskomuksestaan!
Vinkki Hermannille ja Una-Fortunalle .... Helvettiä on turha etsiä Hermanninkadulta, sillä se
sijaitsee aivan muualla. Näyttäkää minulle taivas niin minä näytän teille helvetin. Uteliaisuutta voi
kuitenkin tyydyttää vaikkapa tietopankki Wikipedialla -- siellä istuvat EllenGWhite ja helvetti sulassa sovussa. Itse asiassa ainakin Sinä otat minut vakavasti, päätellen siitä kuinka suuret sotasuunnitelmat minun varalleni
olet tehnyt. Viestihistoriasi on täynnä ohjushyökkäyksiäni persoonaani vastaan - tesktejä et kommentoi.
Minä otan sinut hyvin vakavana kandidaattina Jeesuksen opetuslasten joukkoon. Mutta minähän en voi
sitä päättää.
- Uskonoppi autuuteen
Vain Kristuksessa on elämä, joten astukaamme sisälle elämään uskon kautta. Älkäämme jääkö kuolleiksi.
Kuolleessa tilassa olemme jo Aatamin ja Eevankin lankeemuksen kautta.
Syntiinlankeemus. Ja pois elämänpuun luota, ettei langenneena eläisi ikuisesti.
Mutta 1. ihmisparille annettiin lupaus Kristuksesta. Sovitettuna kelpaa mennä ikuisuuteen, kun pääsee
paremmalle puolelle sittenkin.
## "ette te SUINKAAN kuole, vaan tulette yhtä viisaakksi kuin Jumala. ##
TÄYDENNETÄÄNPÄS sinun Raamattu-tietämystäsi, alex.
1.Moos.3:1-7 - ADAM JA EVA SAAVAT PALJASTAVAA YMMÄRRYSTÄ HYVÄN JA PAHAN TIEDON PUUSTA
1
Käärme oli kavalin kaikista eläimistä, jotka Herra Jumala oli luonut.
Se sanoi naiselle: "Onko Jumala todella sanonut: 'Te ette saa syödä mistään puutarhan puusta'?
" [Viis. 2:24; Joh. 8:44; Ilm. 12:9, 20:2]
2
Nainen vastasi käärmeelle: "Kyllä me saamme syödä puutarhan puiden hedelmiä.
3
Vain siitä puusta, joka on keskellä paratiisia, Jumala on sanonut: 'Älkää syökö sen hedelmiä, älkää edes koskeko niihin, ettette kuolisi.'"
4
Silloin käärme sanoi naiselle: "Ei, ette te kuole.
5
Mutta Jumala tietää, että niin pian kuin te syötte siitä, teidän silmänne avautuvat ja teistä tulee Jumalan kaltaisia, niin että tiedätte kaiken, sekä hyvän että pahan."
[Jes. 14:14; Hes. 28:2; 2. Tess. 2:4]
6
Nainen näki nyt, että puun hedelmät olivat hyviä syödä ja että se oli kaunis katsella ja houkutteleva, koska se antoi ymmärrystä. Hän otti siitä hedelmän ja söi ja antoi myös miehelleen, joka oli hänen kanssaan, ja mieskin söi. [2. Kor. 11:3; 1. Tim. 2:14]
7
Silloin heidän silmänsä avautuivat, ja he huomasivat olevansa alasti.
He sitoivat yhteen viikunanlehtiä ja kietoivat ne vyötärölleen.
Mitä se on - jae jakeelta?
1.
Saatana vääristeli: ette saa syödä mistään puusta. Saatana on kieltojen mestari.
2.
Eva oikaisi: saamme toki syödä. (Elämän puustakin saivat syödä ja se elävöitti joka päivää)
3.
Eva tiesi valistaa saatanaa:
Elämän puista toki saa syödä, mutta keskellä paratiisia on yksi puu, johon koskeminenkin tuottaa kuoleman.
4.
Saatana kiisti Jumalan puheet kuoleman puusta.
5.
Saatana syyttää Jumalaa salailijaksi, mutta kehuu kuolemanpuun paljastavan kaiken salaisen korkeamman tiedon. "Ette suinkaan kuole", vaan täytytte tiedolla.
6.
Kielletty hedelmä aina houkuttelee ja tietämys ja kauneus - varsinkin kun alkaa tuijottaa, kuten Eva.
Mies ei kieltänyt, vaan uskoi naisprofeettaansa, Evaa ja söi hänkin Evan ojentaman tiedon hedelmän.
7.
Seuraus ei suinkaan ollut kuolema "sinä päivänä", vaan alastomuuden näkeminen eli tietäminen. Ei mitään korkeaa tietoa saavutettu, mutta totuus paljastui. Mutta ei myöskään kuoleman päivä se ollut.
EIVÄT KUOLLEET VAAN TOSITARINA JATKUU ...
Saatana, käärme. oli oikeassa! Sen Jumalakin totesi jakeessa 22.
- "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan."
Pelastaakseen ihmisen elämästä ikuisesti langenneessa tilassa - kun söisi edelleen elämän puusta -
ajoi Jumala heidät pois paratiisista. Hehän eivät olisi kyenneet kieltoja noudattamaan.
Jae 22 jatkuu:
"Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"
Kyse on ikuisesti maan päällä elämisestä, ei muusta. Ei ole lankeemuksen vuoksi enää olemassa ikuisen
elämän mahdollisuutta maan päällä. Mutta armosta pelastettujen "yhdyskunta" odottaa taivaissa. Musta Raamatu tuntuu hänellä olevan elämän oppaana. Tämä Kirja nimeltä Musta Raamattu oli alkuaan tehty Ranskan keisarien huviksi Joku hovi narri oli tehnyt tämän kirjan ja lahjoitti teoksensa Ranskan Keisarille. Täällä Rankan hovin puolella keksivät nämä Hovin hauskan pitäjät Neljän kuninkaan kirjankin eli pelikortit.
Asuessani maalla vounna 1946 Edellinen asukas oli jättänyt Mustan Raamatun tänne talon nurkkiin. Minä otin sen luettavakseni ulo vessaan. Aloitin lukuni alusta luettuani sivun repäisin lehden irti ja rypistin sen hieman pehmeämmäksi pyykiessäni taka puoleni siihen. Aikoinaan joutuivat nämä Mustan raamatun lehdet lannan mukana pellolle. Tämä olisi ollut mahdollisesti Kantolalle arvokirja noihin hänen taika temppuihinsa.
Peruna pellolle levitettynä tämä Musta Raamattu antoi hyvän kasvuvoiman perunanat antoivat mustan Raamatun lehtien avulla hyvän kasvuvoiman peruna pellon kasvulle. Jos minulla olisi nykyään Peruna maata, niin Antin kirjoituksilla voisi olla lannan joukossa hyvä kavuvoima. Näet sellaista lanta Evankeliumia antti kirjoittelee.
Tuosta pelastuksesta voin vain sanoa sen, ettei minun tietojeni mukaan ole vielä kukaan pelastunut. Mitä minä tunnen oikeita uskovia, niin heillähän on vain toivo tulevasta pelastuksesta. Minä en toden näköisesti pelastu lainkaan olenhan minä Joutunut U_1 Ja Antti kantolan asettamaan Demonin kiroukseen. Tietenkin JHWH voi kumota tämän minun second-händ kirouksen.
Heidän puheistaan päätellen he omaavat valtavat voima omalta repivältä sudelta. Minä elän tässä päivä kerrallaan ja odottelen myrskyn raivon puhkeamista. Tätä tulevaa myrskyä ei kukaan voi pysäyttää. Se harventaa Terran väkiluvun minimiin, ehkä ei jätä siementäkään maan päälle. Tämä on se Herra suuri päivä joka puhdistaa maan kaikesta saastasta. Kumpa tämä päivä yllättäisi meidät täysin.Mutta ILOHAN onkin ollut kokonaan mimun puolellani!
Harmi jos lopetat keskustelut kun vasta alkuun kunnolla pääsimme.
Mieleeni muistuu haasteellisia kommentteja erityisesti juuri Una-Fortuna-nimimerkilläsi ...
### Tiede on arvellut noin 2% maailman asukas luvusta jäävä henkiin.
Todellisuudessa luku saattaa olla vieläkin pienempi ### U-F 23.10.09
Kyllä minäkin uskon että todellisuudessa lopulta ei jää ketään henkiin, kun "alkuaineet kuumuudesta sulavat", kuten kalastaja Pietari totesi. Vain pari % asuttamassa Maata ikuisesti - sitä voisi ennemminkin sanoa sattumaksi kuin enteeksi. Sillä yhtä hyvin nuo pari prossaa pyyhkiytyisivät pois.
Maailmankaikkeus levähti ja nyt se on supistumassa ja sulaa möykyksi.
Sitten kun Jumalan suunnitelmat on ajettu läpi viimeistä piirtoa myöden.
### Kukaan ei kiinnitä huomiotaan luonnon kertomaan sanomaan: Ihmisten pahuus vain lisääntyy.###
(U-F 24.10.09)
Pieni mielipidevivahde-ero meillä tässä. sillä näen että nimenomaan luonnon kertomista varoista ja
kulutuksesta ja itsetyydytyksestä olemme kiinnostuneita, emmekä huomaa Jumalan viisasta neuvoa:
Luuk. 10:39-42
39
Martalla oli sisar, Maria. Tämä asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettaan.
40
Martalla oli kädet täynnä työtä vieraita palvellessaan, ja siksi hän tuli sanomaan: "Herra, etkö lainkaan välitä siitä, että sisareni jättää kaikki työt minun tehtäväkseni? Sano hänelle, että hän auttaisi minua."
41
Mutta Herra vastasi: "Martta, Martta, sinä huolehdit ja hätäilet niin monista asioista.
42
Vain yksi on tarpeen.* Maria on valinnut hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois." [Monissa käsikirjoituksissa muodossa: "Vähän on tarpeen, tai yksi ainoa."]
Hups! Klikkasin ylifariseus_1 "Käyttäjän viestit", kun tahdoin sanoisiko tuo jotain luonnosta.
Mutta avautuukin sinun, Una, viestihistoriasi. No, siitä sitten ...
### Miksi Jeesus sanoo, että häntä ei ole lähetetty muuta,
Kuin Israelin huoneen Kadonneiden lampaiden etsintään ### U-F 2.10.09
Niinpä. Miksi sanoisi? Ei sanokaan loppujen lopuksi. Vaan lopuksi sanoo, että "on myös muita lampaita".
Ja ennustus sanoo, että SE olisi aivan liian vähäistä (mitenkään israelilaisia vähättelemättä):
Jes. 49:6
hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
### Minulle on tuo Adventztinen ihan tuntematon kirkko
Samoin minulle on aivan tuntematon tuo kirjoittajan hatustaan tempaama Ellensapatti ### U-F 7.10.09
Kyllä joo. Adventistien ellensapatti on pelkkää huonoa pilaa! "Adventti" ei tule Raamatusta eikä
"sapattisinetti".
### Alex-kasi on Rehellinen sanan tulkki ilman ikuista
Piinaa. ### U-F 7.10.09
Jess! Ilman ikuista piinaa alex-kasi on ihan OK.
### Murtaako Kantolan Antti leipää lauvantai iltana
Puoleen yöhön asti ja alkaa odottaa puolelta yöltä aamun sarastusta. ###
Harvemmin siihen aikaan. Paavali ei säätänyt tarkkoja aikoja, vaan tarpeen mukaan leivänmurto.
Apt. 20:7-11 päiväkirjamerkinnöistä ilmenee, että Paavalin herätettyä kuolleista erään nuorukaisen,
PIAN PUOLENYÖN JÄLKEEN - oli mitä sopivin hetki viettää ehtoollista Herran ylösnousemusvoiman
kunniaksi!
Varovaisesti laitan vielä yhden siteerauksen, siinä näet olen aivan eri mieltä ja osoitan Sanasta, että miksi.
### Jeesus nousi Juutalaista esivaltaa vastaan. Ovatko Kaikki esivallat JHWH asettamia? ###
Sillä Jeesus ei noussut teoissaan esivaltaa vastaan vaan vain lainkiivailijoita. Pahasti toki sanoi "ketuksi"
eesaulaista Herodesta, joka ei siis ollut israelilainen ensinkään. Roomaa vastaan ei Jeesus noussut.
Ja Paavalikin useasti jopa vetosi keisariin ja piti loppuun asti Rooman kansalaisuutensa. Ei eronnut.
Luther sanoi että Turkin valta on poikkeus - ei Jumalan asettama. Siks ikai EGWkin povasi Turkille loppua.
Mutta emme pääse siitä mihinkään, että Herran Jumalamme Raamattu sanoo tällä tavalla:
Room. 13:1
Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat.
Room. 13:2
Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan; mutta jotka nousevat vastaan, tuottavat itsellensä tuomion.
Room. 13:3
Sillä hallitusmiehet eivät ole niiden pelkona, jotka tekevät hyvää, vaan niiden, jotka tekevät pahaa. Jos siis tahdot olla esivaltaa pelkäämättä, niin tee sitä, mikä hyvää on, ja sinä saat siltä kiitoksen;
Olen noussut esivaltaa vastaan ja se on näkynyt nopeusmittarista. Sitten olen havahtunut:
oman ja toisten turvallisuuden vuoksi on syytä kunnioittaa paikallista esivaltaa.
Repetitio est mater studiorum
Antti
Tämä Mainittu Herman Sporing ei tiettävästi jättänyt perillisiä. Hän Kuoli Troopilliseen tautiin Yhden päivä matkan päässä Uudesta Zeelannista.Hän on ensimmäinen Suomalainen joka on kävellyt Australian mantereella. Uuden Zeelannin lähistöltä on hänenen nimeään kantava saari nimeltä Sporing saari Muistini mukaan Turun kaupunki on nimennyt hänelle muisto kadun nimellä Sporing katu.
### Antti Kantola on mies Hämärän törkyisiltä kujilta. ### Nuo ovat ihan aidot tiedon sanat, nuo!
Sillä mutkallisen metsätien takaa olen kotoisin. Neljä lasta meitä oli siihen aikaan ja nukuimme saunan
lauteilla, isän ja äidin nukkuessa pukuhuoneen puolella. Sähköä ei sinne korpeen koskaan vedetty, mutta
öljylamppu katossa oli ihan tunnelmallinen. Kesällä kauhoimme maitopystöstä terveellistä kuorittua maitoa.
Harmitti kun äiti sanoi, että älkää ihan kaikkea juoko, sillä vasikatkin tarvitsevat.
Että sittenkin olisi, ei Spöringinkatua, mutta "Sporing katu"? Hermann Göringiä Wikipedia tarjoo; no thanks.
Muistisi pettää tällä kertaa, sillä meidän Turku ei ole kovin kiinnsotunut, ei isästä eikä pojasta. Spöringinkatu
hanke on torpedoitu heti alkuunsa ja sensijaan muurin syvennykseen
piilotettu pienehkö muistolaatta , Aurajoen rannan tuntumassa.
Koimme kaiketi Hermannin vähän niinkuin tuhlaajapojaksi.
Tiedelehti (Tiede.fi) sanoo, että "Herman Spöring on outo nimi useimmille" ja kukapa sihteereitä
muistelisi, varsinkaan merillä seikkailevia kiertolaisia. Ennemmin varsinaiset merimiehet muistetaan.
Nääs, Herman jätti Turussa lääketieteen opinnot kesken ja lähti merille.
Myöhemmin pestautui Englannissa asuvan ruotsalaisen kasvitieteilijän SIHTEERIKSI ja tämä työ vei sitten taas merille.
Runsaan tieteellisen matka-aineiston muistiin merkitsemisestähän ne Hermannin ansiot tulevat.
Kirjurin hommista. Spöring ei maissa viihtynyt lainkaan ja hänet haudattiinkin sitten Intian valtamereen.
Kieltämättä Herman toi kunniaa kasvitieteilijä Daniel Solanderille ja Englannille ja James Cookille.
HÄN JOKA OLI JA ON JA TULEVA ON - Una-Fortuna kysyy,että kuka? Vastaus on: Jeesus.
### Jesajan 43:10. "Te olette minun todistajani sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, Jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen.
Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."
Koettakaa lukea tämä luku harkiten ja sitten kertokaa minkä käsityksen tämä luku antaa? ###
(Kannattaa tosiaan lukea koko luku muutamaan kertaan)
Ilm. 1:5-8
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Antti- Ja Sa__la
AnttiVKantola kirjoitti:
### Antti Kantola on mies Hämärän törkyisiltä kujilta. ### Nuo ovat ihan aidot tiedon sanat, nuo!
Sillä mutkallisen metsätien takaa olen kotoisin. Neljä lasta meitä oli siihen aikaan ja nukuimme saunan
lauteilla, isän ja äidin nukkuessa pukuhuoneen puolella. Sähköä ei sinne korpeen koskaan vedetty, mutta
öljylamppu katossa oli ihan tunnelmallinen. Kesällä kauhoimme maitopystöstä terveellistä kuorittua maitoa.
Harmitti kun äiti sanoi, että älkää ihan kaikkea juoko, sillä vasikatkin tarvitsevat.
Että sittenkin olisi, ei Spöringinkatua, mutta "Sporing katu"? Hermann Göringiä Wikipedia tarjoo; no thanks.
Muistisi pettää tällä kertaa, sillä meidän Turku ei ole kovin kiinnsotunut, ei isästä eikä pojasta. Spöringinkatu
hanke on torpedoitu heti alkuunsa ja sensijaan muurin syvennykseen
piilotettu pienehkö muistolaatta , Aurajoen rannan tuntumassa.
Koimme kaiketi Hermannin vähän niinkuin tuhlaajapojaksi.
Tiedelehti (Tiede.fi) sanoo, että "Herman Spöring on outo nimi useimmille" ja kukapa sihteereitä
muistelisi, varsinkaan merillä seikkailevia kiertolaisia. Ennemmin varsinaiset merimiehet muistetaan.
Nääs, Herman jätti Turussa lääketieteen opinnot kesken ja lähti merille.
Myöhemmin pestautui Englannissa asuvan ruotsalaisen kasvitieteilijän SIHTEERIKSI ja tämä työ vei sitten taas merille.
Runsaan tieteellisen matka-aineiston muistiin merkitsemisestähän ne Hermannin ansiot tulevat.
Kirjurin hommista. Spöring ei maissa viihtynyt lainkaan ja hänet haudattiinkin sitten Intian valtamereen.
Kieltämättä Herman toi kunniaa kasvitieteilijä Daniel Solanderille ja Englannille ja James Cookille.
HÄN JOKA OLI JA ON JA TULEVA ON - Una-Fortuna kysyy,että kuka? Vastaus on: Jeesus.
### Jesajan 43:10. "Te olette minun todistajani sanoo Herra, minun palveliani, jonka minä olen valinnut, Jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen.
Ennen minua ei ole luotu yhtäkään Jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule."
Koettakaa lukea tämä luku harkiten ja sitten kertokaa minkä käsityksen tämä luku antaa? ###
(Kannattaa tosiaan lukea koko luku muutamaan kertaan)
Ilm. 1:5-8
5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
AnttiNimittäin keskustella ilman häpeällistä toisen syyttelyä ja rienaamista??
Johan on aikoihin on eletty!!!
Tiedä minkälainen diblomaatti sinun sisältäsi vielä sukeutuu, kun harjoittelet tuota itsehilintää enemmän ja kuuntelet, että mitä sanottavaa toisella on. Ja painat tämän tärkeimmän asian mieleesi:
Tärkeintä ei ole ihmisten tunteminen, vaan "Kristuksen sisäinen tuntemus!"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun
Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid151993En jaksa
Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene44697Kissa eli kivuissa useita viikkoja
Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.124629Minkälainen nainen
Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi23628- 67595
- 36562
Martinan mauton tyyli
Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää154540Jos meillä olisi yhteinen koti
Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal50535Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni34534Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34518