Halvin energian myyjä?

Sähköpupu...

Päätin että olisi se järkevää maksaa muille sähkölaskut kuin Oulun Energialle kun on kuulemma niin paljon muita kalliimpi?

Pitääkö paikkaansa?

Mikä olisi halvin sähkömyyjä? (Asun vuokrassa)

15

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköö

sulla taida olla sitte mitään oikeuksia kilpailuttaa sähköä

• Sähköpupu...

Miksi ei?

Joku viikko sitten minulle soitettiin ja ehdottivat että vaihtaisin heille.. En vaan muista mikä firma oli. Kysyinki että onko se mahdollista jos asun vuokrassa. He väittivät että kyllä, ja että he laittaisivat sopimukset ja muut itse, eikä minun tarvitse nähdä vaivaa sen eteen.

• ottaa halvimman
        Sähköpupu... kirjoitti:

Miksi ei?

Joku viikko sitten minulle soitettiin ja ehdottivat että vaihtaisin heille.. En vaan muista mikä firma oli. Kysyinki että onko se mahdollista jos asun vuokrassa. He väittivät että kyllä, ja että he laittaisivat sopimukset ja muut itse, eikä minun tarvitse nähdä vaivaa sen eteen.

joo voit kilpailuttaa samalla lailla kuin muut,soita kaikki sähkön jakelijat ja ota halvin,ne hoitaa kaikki muodollisuudet ja lähettää sulle paperit allekirjoitettavaksi.

• Sähköpupu...
        ottaa halvimman kirjoitti:

joo voit kilpailuttaa samalla lailla kuin muut,soita kaikki sähkön jakelijat ja ota halvin,ne hoitaa kaikki muodollisuudet ja lähettää sulle paperit allekirjoitettavaksi.

Juu juu. Soitin parriin äskettäin, kyllä vuokra-asuntolainen voi kilpailuttaa, kunhan nykyinen sähkösopimus on omiin nimiin.

Halpa on KSS Energia prime, 4,77 per/kWh. Harmitti joka kuukauden laskutus, ja vielä sähköisesti. Myös hinta voi muuttua joka kuukausi. Mutta onhan siinä 2 viikon irtisanomis aika.

Myös Vaasan Sähkö on mielenkiintoinen.
        Enintään 3x63 A - 2,00 €/kk 5,65 snt/kWh
        Toistaiseksi voimassa oleva sopimus

Miksi en ole ennen ajatellut säästää kilpailuttamalla sähkömyyjiä?

• kilowatittalteen
        Sähköpupu... kirjoitti:

Juu juu. Soitin parriin äskettäin, kyllä vuokra-asuntolainen voi kilpailuttaa, kunhan nykyinen sähkösopimus on omiin nimiin.

Halpa on KSS Energia prime, 4,77 per/kWh. Harmitti joka kuukauden laskutus, ja vielä sähköisesti. Myös hinta voi muuttua joka kuukausi. Mutta onhan siinä 2 viikon irtisanomis aika.

Myös Vaasan Sähkö on mielenkiintoinen.
        Enintään 3x63 A - 2,00 €/kk 5,65 snt/kWh
        Toistaiseksi voimassa oleva sopimus

Miksi en ole ennen ajatellut säästää kilpailuttamalla sähkömyyjiä?

aika harva oikeestaan on viitsinyt alkaa tai ei ole tiennyt moista.eikös se niin mene että viisas pyytää ja pöljä maksaa :))

• aedsrg3

on oikeus kilpailuttaa sähkönsä. Ihan kuten sinullakin on oikeus laukoa typeriä ja tietämättömiä kommentteja asiasta.

• Kuluta vähemmän sähk

Kilpailutuksen hyöty olisi lähinnä sähkölämmitteisen omakotitalon asukilla. Laskeskelin että jos kuluttaisin 2000kWh vuodessa ja kilpailuttamalla 1-2 centtiä kWh:lta säästäisin 20-40 euroa vuodessa. En oo vielä tuommosten summien takia viittiny alkaa kilpailutukseen. Tietenki jos muistakin kuluista saa puristettua vastaavia summia niin kohtahan olisi satku vuodessa enempi kuluttaa muuhun...

• Sähköpupu...

Niin, eihän 40e ole enään raha. Mie on vasta vaihtanut autovakuutuksen ja säästän nyt 100 euroa vuodessa, ja mulla on perus liikenne vakuutuksen lisäksi vielä puolikasko jota ei ennen ollut. Päätin että kokeilen nyt säästää sähkössä.

40e säästää, vaihtaa öljyt autoon ilmaiseksi.

Ja onhan monilla omakotitalot ym. joissa on kovempi kulutus. Joten mielestäni aihe on monille hyvin mielenkiintoinen.

P.S
        www.vaihtovirta.fi Huippu linkki. Kiitos

• Norski--

www.vaihtovirta.fi osoitteessa voi vertailla sähkön hintoja. Itse asun vuokralla ja itse piti sähkösopimus tehdä, ja totta kai kilpailutin sähkösopimuksen. Suuri säästö tuli verrattuna siihen, että oisin pitänyt samalla firmalla kuin edellinen vuokralainen. Nykyään sopimuksenki voi vaihtaa ja tehä netissä eli ei ole vaikia homma eikä vie edes paljon aikaa jos vaan viittii näpytellä..

• syvitsyssä

Osta pitkä roikka, vie roikan toinen pää syvitsyn mamujen kotiovelle, soita kelloa ja työnnä käteen 20e ja kerro viittomakielellä että roikka pitää pistää seinään. Ota roikan toisesta päästä riski ote, ja lähde juoksemaan kotiasi kohti ja ujuta roikka kirjeluukusta sisään ja kytke sähkötauluun. Eikä maksa kun sen roikan verran ja 20e ja sähkön tulo on taattu, sillä mamultahan ei voida laittaa sähköjä poikki ettei ne palellu.

• Hombre_de_setas
      • ...

huomioida noita sähkösopimuksia tehdessä se millaisia ehtoja siinä on. Pääsääntöisesti sähköenergian kilpailuttaminen on helppoa. Sähkön siirtomaksut ovat aina samat eli ne eivät muutu, jos asut Kemissä niin ne on Kemin Energian hinnat.

Sähkösopimuksen tyyppi voi olla toistaiseksi voimassaoleva, 1 vuotinen (määräaikainen) tai 2 vuotinen (määräaikainen), pörssisähkö tai jokin muu. Itse suosin tällä hetkellä 1 vuotista, sillä tiedänpähän varmasti paljonko sähköni tulee maksamaan seuraavan vuoden ajan, helpottaa vuosibudjetin mitoittamista. Määräaikaisia sopimuksia ei voi sanoa irti vasta, kun sopimuskausi on ohi tai jos sopimus sen sallii niin muuton yhteydessä. Tuolla www.sahkonhinta.fi sivustolla onkin selitetty sitten siirtotariffi ja mittaustapa hyvin selkeästi.

Hintoja vertaillessa itse kiinnittäisin huomiota siihen, että sähkön hinta pysyy muuttumattomana tuon vuoden ajan eli en ota mitään pörssisähköä, kun ei voi olla varma paljonko se kahden kuukauden kuluttua on. Eräs ystäväni oli ottanut sellaisen sopparin ja alussa se olikin ollut halpaa, mutta sitten hinnat pomppasivat, joten säästöä ei tullut, pikemminkin kuluja.

Itse asetan myös kriteerit sille, millä tavoin sähkö on tuotettu eli suosin uusiutuvien energialähteiden käyttöä. Nyt näkyy Oulun sähkömyynnillä olevan 1 vuotinen sopimus aika hyvään hintaan ja energian lähteenä tosiaan nuo uusiutuvat. Valitettavasti tein kuitenkin kolme kuukautta sitten määräaikaisen sopimuksen, joten en voi sitä nyt vaihtaa, eipä säästöä tosin tulisi kuin parikymppiä. Tuolloin aikaisemmin, kun kilpailutin sähköyhtiön säästin yli 110€.

Jos solmit toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen niin niissä on yleensä irtisanomisaika 2 viikkoa, mutta jos vaihdat useasti sähköyhtiötä vuoden aikana niin verkkoyhtiö perii siitä sitten jo maksua. En nyt muista paljonko, mutta selviää verkkoyhtiön hinnastoista melko varmasti.

• Sähköpupu...
        ... kirjoitti:

huomioida noita sähkösopimuksia tehdessä se millaisia ehtoja siinä on. Pääsääntöisesti sähköenergian kilpailuttaminen on helppoa. Sähkön siirtomaksut ovat aina samat eli ne eivät muutu, jos asut Kemissä niin ne on Kemin Energian hinnat.

Sähkösopimuksen tyyppi voi olla toistaiseksi voimassaoleva, 1 vuotinen (määräaikainen) tai 2 vuotinen (määräaikainen), pörssisähkö tai jokin muu. Itse suosin tällä hetkellä 1 vuotista, sillä tiedänpähän varmasti paljonko sähköni tulee maksamaan seuraavan vuoden ajan, helpottaa vuosibudjetin mitoittamista. Määräaikaisia sopimuksia ei voi sanoa irti vasta, kun sopimuskausi on ohi tai jos sopimus sen sallii niin muuton yhteydessä. Tuolla www.sahkonhinta.fi sivustolla onkin selitetty sitten siirtotariffi ja mittaustapa hyvin selkeästi.

Hintoja vertaillessa itse kiinnittäisin huomiota siihen, että sähkön hinta pysyy muuttumattomana tuon vuoden ajan eli en ota mitään pörssisähköä, kun ei voi olla varma paljonko se kahden kuukauden kuluttua on. Eräs ystäväni oli ottanut sellaisen sopparin ja alussa se olikin ollut halpaa, mutta sitten hinnat pomppasivat, joten säästöä ei tullut, pikemminkin kuluja.

Itse asetan myös kriteerit sille, millä tavoin sähkö on tuotettu eli suosin uusiutuvien energialähteiden käyttöä. Nyt näkyy Oulun sähkömyynnillä olevan 1 vuotinen sopimus aika hyvään hintaan ja energian lähteenä tosiaan nuo uusiutuvat. Valitettavasti tein kuitenkin kolme kuukautta sitten määräaikaisen sopimuksen, joten en voi sitä nyt vaihtaa, eipä säästöä tosin tulisi kuin parikymppiä. Tuolloin aikaisemmin, kun kilpailutin sähköyhtiön säästin yli 110€.

Jos solmit toistaiseksi voimassa olevan sopimuksen niin niissä on yleensä irtisanomisaika 2 viikkoa, mutta jos vaihdat useasti sähköyhtiötä vuoden aikana niin verkkoyhtiö perii siitä sitten jo maksua. En nyt muista paljonko, mutta selviää verkkoyhtiön hinnastoista melko varmasti.

Miten sitten toimii tuo määräaikainen soppari? Jos esim. muutam?

• ...
        Sähköpupu... kirjoitti:

Miten sitten toimii tuo määräaikainen soppari? Jos esim. muutam?

minä sen jo tuossa viestissäni tuonut ilmi. Riippuen sähköyhtiöstä. Yleensä on kuitenkin niin, että jos asiakas muuttaa kesken määräaikaisen sopimuskauden, niin soppari voidaan joko siirtää uuteen paikkaan, jos mahdollista, tai sitten se puretaan. Jos sopimus puretaan niin silloin joudut tekemään uuteen asuntoosi uuden sähksopimuksenkin.

Tuolta voi vähän lueskella yleisiä periaatteita, mutta kannattaa myös lukea se sähkösopimus, jota on allerkijoittamassa/hyväksymässä. Etenkin kohta 10.2.5.

Sähköenergialiitto ry Senerin suosittelemat SÄHKÖNMYYNTIEHDOT

http://www.energia.fi/content/root content/energiateollisuus/fi/sähkö/sähköverkko/sopimusehdot ja liit...

• ...
        ... kirjoitti:

minä sen jo tuossa viestissäni tuonut ilmi. Riippuen sähköyhtiöstä. Yleensä on kuitenkin niin, että jos asiakas muuttaa kesken määräaikaisen sopimuskauden, niin soppari voidaan joko siirtää uuteen paikkaan, jos mahdollista, tai sitten se puretaan. Jos sopimus puretaan niin silloin joudut tekemään uuteen asuntoosi uuden sähksopimuksenkin.

Tuolta voi vähän lueskella yleisiä periaatteita, mutta kannattaa myös lukea se sähkösopimus, jota on allerkijoittamassa/hyväksymässä. Etenkin kohta 10.2.5.

http://www.energia.fi/content/root content/energiateollisuus/fi/sähkö/sähköverkko/sopimusehdot ja liit...

Vissiin oli liian pitkä linkki? Mutta googleen:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2722
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      17
      1720
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      267
      1608
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      11
      1564
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      27
      1268
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      27
      1139
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1062
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      83
      1031
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    Aihe