Galluppi naisille,

tai saa miehetkin vastata jos tuntevat, että nämä ei välttämättä ole päivänselviä asioita. Koska miehiltä aina kysellään, että osaavatko ne ommella napin, laittaa ruokaa, siivota jne. Niin nyt näinpäin:

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään?

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään?

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään?

4. Mitä on myllytys?

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään?

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään?

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri?

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa?

9. Mikä on proppu?

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia?

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa?

12. Mitä tehdään MIGillä?

13. Mitä on tetsaus?

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti?

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa?

EIKÄ SITTEN KYSELLÄ APUJA MISTÄÄN!

Oikeat vastaukset tulee viimeistään huomeniltana.

37

1243

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LOL-666

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? Kulmahiomakone

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? Sellainen välyksien mittausjuttu

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? En tiedä

4. Mitä on myllytys? jotain kulmahiomakoneella tehtävää kiillotusta tms. en tiedä

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? tulee vaan mieleen joku kovaääninen härveli

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? joku sähköjuttu

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? En tiedä, mutta vois äkkiä kuvitella, että joku värillinen tai värikäs, ehkä jotain punertavan sävyistä voisi olla

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? En tiedä

9. Mikä on proppu? Niitä on monenlaisia nielusta sellaisiin ruuville paremman pidon antaviin tuppiloihin vai mitä ne nyt onkaan.

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? En tiedä.

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? En tiedä.

13. Mitä on tetsaus?

• LOL-666

12. Mitä tehdään MIGillä? Se on joku hitsauskone

13. Mitä on tetsaus? taisteluharjoituksia

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? luutnantti

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? en muista

• nökönuuka

- en tiedä

- en tiedä

- en tiedä

4. Mitä on myllytys?
      - yhden ukon hakkaamista isolla porukalla?

- räikällä pidetään meteliä hiihtokisoissa

- en tiedä

- en tiedä

- en tiedä

9. Mikä on proppu?
      - sulake

- ei kiinnosta

- en tiedä

- pudotetaan hornetteja

13. Mitä on tetsaus?
      - VIHELTÄÄÄ

- luti

- 230 V

• He contestado

Nainen vastaa 2, 5, 9 ja 14

Rakovalkea, liittyy varmaan nuotioon?

4. Mitä on myllytys?

Sanan olen kuullut joskus, mutten tiedä mikä se on.

9. Mikä on proppu?
      "Proput palaa", kun hermostuu. Sulakkeet, sähkötermejä.

13. Mitä on tetsaus?

Varmaan luutnantti. Vänrikki Stoolin(?) tarinat

EIKÄ SITTEN KYSELLÄ APUJA MISTÄÄN!
      KUTEN HUOMAAT, EN KYSYNYT

• 9. Mikä on proppu? Muistaakseni nielussa oleva patti, en viitsinyt googlata

Kuten huomaat, en ainakaan apuja kysynyt, enkä katsonut mistään. Enkä mä kyllä noita muita tiedäkkään, ne jäävät ilman vastausta.
      Noi varmaan liittyy jotenkin auton huoltoon ja korjaukseen, vai?

Hei kuule, ei näin vaikeita galluppeja, kiitos. ;))

• vänksy

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? ~ jonkun työkalun kutsumanimi?

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? ~ Olen kuullut, mutta en muista..

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? ~ öh, joku pioneeri? :D

4. Mitä on myllytys? ~ liittyy jääkiekkoon? :D

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? ~ Työkalu, mutta en muista mihin liittyikään.

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? ~ En oo koskaan kuullutkaan.

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? ~ keltainen?

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? ~ En tiedä, miten nuo liittyvät toisiinsa vai liittyvätkö mitenkään..

9. Mikä on proppu? ~ Proppuja voi tulla suuhun. Ne ovat jotain bakteeri- ja likajäämiä, jotka kovettuvat sellaisiksi pieniksi palasiksi ja kiinnittyvät kitarisoihin/nieluun ja poistuvat esim. yskiessä tms. Toki proput ovat jotain muutakin, mutta en muista mitä.

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? ~ En ole kuullutkaan ko. ohjelmasta.

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? ~ En tiedä.

12. Mitä tehdään MIGillä? ~ porataan jotain?

13. Mitä on tetsaus? ~ En tiedä

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? ~ vänrikki

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? ~ En tiedä.

• Minä vaan

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? En tiedä, koska kuulen sanan ensimmäistä kertaa

2.Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? Katso edellistä vastausta

3.Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? Katso edellisiä vastauksia

4. Mikä on myllytys? Katso edellisiä

5.Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? Ruuvien kiristäjä

6.Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? Katsotaan esm. johdoista virran kulkemista

7.Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? Punainen

8.Kunka monta kw saa olla eninään A1 ajokorttiluokassa? En tiedä

9.Mikä on proppu? Siitä lasketaan öljyt pois

10.Ketkä juontavat TV- ohjelma Top Gearia? En ole katsonut

11.Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? Happea ja asetyyliä

12.Mitä tehdään MIGillä? Hitsataan

13.Mitä on testaus? Katsotaan pelaako laite(teet)

14.Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? Luutnantti

15.Kuika korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? 220 v

EIPÄ KYSELTY APUJA

• ed

Muistin juuri että rakotulkilla mitataan venttiilien väljyyksiä

• amaly

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? rälläkkä...etkö tiiä mitä rälläkällä tehdään? myllytetään vaikka auton maalipintaa :>>

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? mittaillaan/säädetään venttiileitä, liittyen moottoriajoneuvojen korjaamiseen...ja sellasta on iha magee pyöritellä ettei ukolla pala proput mun kanssa :>>

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? piikkauskone...jolla rikotaan vaikka kalliota

4. Mitä on myllytys? tappelu mut ei Myllylän kaa...tai sitten myllytetään vaan autoi :>>

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? räikkä ei oo sama asia kuin rälläkkä, vaan räikkää käytetään metsällä ja siitä lähtee yhtä kova ääni tai kovempikin kuin niistä soittimista jota olen töissä antanut lasten kokeilla.

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? meillä käsi sähkömies kerran ja sillä se tsekkaili kuin laajan tuhon olen saanut aikaiseksi :>>

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? oisko kupari? en tiedä

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? ohi... en tiedä

9. Mikä on proppu? kirvesmiehen tyttärenä vastaan, että toisinaan poratessani jotain seinään niin pistän ensin sen propun

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? aaa...se autoohjelma...en tiedä

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? en tiiä

12. Mitä tehdään MIGillä? tulityökortti on vielä voimassa skannaanko aijaan kautta kuvan? eli hitsataan

13. Mitä on tetsaus? Joensuun junassa inttijäbät jauhaa tetsaamisesta et liittyy sinne...mut se ei ole sama asia kuin kävely tai ukemit...olen kysynyt ;->>

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? luutnantti

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? niin korkea etten lapsia laske niihin koskemaan, ja olen suojannut pistorasiat.

• amaly

sillä oli joku muu mittari sillä sähkömiehellä, mutta se näytti vähän samalta kuin noi yleismittarit joilla mittaillaan noita missä kulkee sähkövirtaa ettei poraa proppui vika mestoihin tai vaihda vääriä piuhoja...tai niiku sinnepäin silleesti :>>

• Jazuli

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? - en tiiä

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? - sillä mitataan välyksiä

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? - järee pora

4. Mitä on myllytys? - vaikkapa maalipintaa voidaan myllyttää jotta saahaa naarmut poies

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? - sil avataa ja suletaa pultteja tahi muttereita

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? - sil mitataa virtvehkeitten jännitteitä

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? - oisko punanen tahi liila..???

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? - 25 kw

9. Mikä on proppu? - sulake

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? - en muista 3 ukkelia

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? -happi ja asetyleeni

12. Mitä tehdään MIGillä? - hitsataan

13. Mitä on tetsaus? - oisko jotaki sotaleikkiä metikössä ??? en oo varma

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? - luti..???

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? - en tiiä

• gallupin teon jälkeen tuli mieleen, että taitaa olla vähä liian haastava, mutta yllättävän hyvin ootte tienny. Olen pitänyt lukemastani, samoin siellä on myös ollut hauskoja lotkautuksia :)

• Aimo Petkele

Heh heh, hilpsakkaa :DD

• rusalkaa

...

• kirpela

kaikkee sieki kyselet *ny paljastuu miun tyhmyys*

1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? Tarkottanet rälläkkääeli kulmahoimakonetta. Periaatteessa katkastaan metallia,mutta hiotaan, vahataan, kiilloitetaan, pestään, leikataampa muuten elukoiten kavioita/sorkkiakin.

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? Öh. Mitataan venttiileitä säädettäessä jotain..

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? Onko tää piikkari :O

4. Mitä on myllytys? Kun sie kysyt, tarkotat puhdistusvahausta etkä katkasuhoitotapaa. Kai :)

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? Soon semmone avainsarja, johka saa pään vaihdettuu.Konepellin alla pysyy hän.

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? Mittaa härvelin ottaman käynnistysvirran määrän.Kai...

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? Sininen.Virta ite on musta ja maa keltavihree.

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? 11.Son kevari.

9. Mikä on proppu?Sellanemuoviholkki ennen ruuvia porattuun reikään seinäs.

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? Nevö hööd.

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? Happee ja asetyleeniä.

12. Mitä tehdään MIGillä? Hitsataan,mut toinen kaasu pitää olla reagoimaton.

13. Mitä on tetsaus? Taisteluharjoitus.

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? Luti.

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? 230 volttia.

• amaly

räikkä oli myös työkalu...sellanen johon saa liitettyä niitä eriosia kiinni ja eiku pyörittämään...meitsillä vaa rälläkät pyöri päässä, ja jänismettä tuossa räikän kohalla :>>

Häiritsi meinaa pirusti kun vastasin räikkää et joku jäi. :/

Sitten on sellainenkin työkalu jota peukalolla kun hinkataan niin se alkaa supistelemaan...ja se on se jakoavain (ukolla meinas proput palaa meitsin kaa kun en muistanut jakoavaimen nimeä) :>>

• kirpela
        amaly kirjoitti:

räikkä oli myös työkalu...sellanen johon saa liitettyä niitä eriosia kiinni ja eiku pyörittämään...meitsillä vaa rälläkät pyöri päässä, ja jänismettä tuossa räikän kohalla :>>

Häiritsi meinaa pirusti kun vastasin räikkää et joku jäi. :/

Sitten on sellainenkin työkalu jota peukalolla kun hinkataan niin se alkaa supistelemaan...ja se on se jakoavain (ukolla meinas proput palaa meitsin kaa kun en muistanut jakoavaimen nimeä) :>>

Ja sit semmone hwetinkone jota jokkut käyttää hiihtoladulla kannustaessaan (porkasta seuraava,kiitos). Tua on varmaan puolet päi w...mutten oo koskaan itteeni viisaaks väittänytkään, ja mun aatokset on tien päällä menossa naapurikaupunkiin ja junnun just tainnutin ja kun tulin takas lorvii nii tää McSweet kyselee tämmösiä :/

• rusalkaa

Miks sitte sanotaan, että *paloi proppu*?

• kirpela

• rusalkaa
        kirpela kirjoitti:

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web images Sorted/86/huge/86-777_h.jpg

Sama mullekin tuli tuosta mieleen, kun vastasit. Tiedän mitä tarkoitit. On kait ollut se sana käytössä siinä yhteydessä...nyt kun oikeen tarkkaan muistelen.

Mun mielestä se kuitenkin on sulake.

• Jee, nyt pääsen paljastamaan mun tyhmyyteni oikein kunnolla :DD

-Kyrpämyllystä tuli ensimmäisena mieleen terve käsi.. xD

-Rakotulkki? Tulkitsee rakoja, ehkä tähänkin piilee joku miehinen kaksimielisyys.

-Joku ruottalainen tai norjalaane nimitys jollekin, millä voi murskata jotain..?

4. Mitä on myllytys?
      -Lätkässä ainakin oon kuullut, kuinka suomipojat myllyttää vastajoukkuetta eli kai se on joku hallitseva hyökkäys.

-Ääh, mä tiedän tai aavistan tämän mutta se on kielen päässä enkä saa sitä ulos. Meen heti kattoo googlesta kun oon vastannut tähän gallupiin!

-Mitä nyt yleimittarilla tehdään, se mittaa :DDDD

-Veikkaisin että keltainen

-Hah, ei mitään hajua :)

9. Mikä on proppu?
      -Piste, pojo.. Propsit.. kai?

-En tiiä.

-Happi ja joku muu, en tiedä..

-Mikä on MIG? Ei harmainta aavistustakaan!

13. Mitä on tetsaus?
      -Tetsaus, tästäkin oon joskus kuullut ja mulla on tästäkin jonkinlainen aavistus mutten saa sitä puettua sanoiksi. Siis jonkinlaista pintakäsittelyä, en muista millä ja mihin.

-Vänrikki kuulostaa alemmalta :D

-En tiedä.. En osaa arvata mitään lukua kun en tiedä missä lukemissa nuo jännitteet yleensä mainitaan xD

• carpenter11

Vastaavaat omiani, joten tuun kopypasteeraamaan nämä jos käy? :)

Armeijan käyneenä uppeerina ja herrasmiehenä on pakko tosta tetsaamisesta kyllä sanoa että tetsareissa käsitellään pintaa syvemmältä jos ne hyvin pidetään. Nii ja MIGillä lennetään jos se pysyy ilmassa.

• carpenter11 kirjoitti:

Vastaavaat omiani, joten tuun kopypasteeraamaan nämä jos käy? :)

Armeijan käyneenä uppeerina ja herrasmiehenä on pakko tosta tetsaamisesta kyllä sanoa että tetsareissa käsitellään pintaa syvemmältä jos ne hyvin pidetään. Nii ja MIGillä lennetään jos se pysyy ilmassa.

Kyllä se mulle passaa, komppaus on hyvä asia :)

Eli olinko mä oikeassa, että luutnantti on vänrikkiä ylempi? Mä luin ihan suu pyöreänä Tuntematonta Sotilasta kesällä kun en tiedä ollenkaan noita nimityksiä niin piti vain arvailla kenestä on kyse milloinkin sitä mukaa kun kirja eteni.

• carpenter11
        alruna kirjoitti:

Kyllä se mulle passaa, komppaus on hyvä asia :)

Eli olinko mä oikeassa, että luutnantti on vänrikkiä ylempi? Mä luin ihan suu pyöreänä Tuntematonta Sotilasta kesällä kun en tiedä ollenkaan noita nimityksiä niin piti vain arvailla kenestä on kyse milloinkin sitä mukaa kun kirja eteni.

Luutnantti on vänrikkiä ylempi. Vänrikiksi pääsee asevelvollisena kun käy RUK:n eli reserviupseerikoulun. Luutnantiksi pitää käydä kadettikoulu, josta valmistuu hyväksi tanssittajaksi tai sitte odotella reservissä ylennystä. Majurina mies on tyhmimmillään sanotaan kanssa, joten vältä niitä.

Täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasarvot_Suomen_puolustusvoimissa#Suomalaiset_sotilasarvot

iltalukemiseksi Suomen raskaan sotilasarvot :)

• carpenter11 kirjoitti:

Luutnantti on vänrikkiä ylempi. Vänrikiksi pääsee asevelvollisena kun käy RUK:n eli reserviupseerikoulun. Luutnantiksi pitää käydä kadettikoulu, josta valmistuu hyväksi tanssittajaksi tai sitte odotella reservissä ylennystä. Majurina mies on tyhmimmillään sanotaan kanssa, joten vältä niitä.

Täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Sotilasarvot_Suomen_puolustusvoimissa#Suomalaiset_sotilasarvot

iltalukemiseksi Suomen raskaan sotilasarvot :)

Kiitos, tää on itseasiassa aika mielenkiintoista luettavaa!

• carpenter11
        alruna kirjoitti:

Kiitos, tää on itseasiassa aika mielenkiintoista luettavaa!

univormussa kulkeviin miehiin tekis sen vielä mielenkiintoisemmaksi ;) Mulla sitä ei ole ja siksi riittää että tiedän omani ja toivon ettei tuu kutsuja kertausharjotuksiin...

• carpenter11 kirjoitti:

univormussa kulkeviin miehiin tekis sen vielä mielenkiintoisemmaksi ;) Mulla sitä ei ole ja siksi riittää että tiedän omani ja toivon ettei tuu kutsuja kertausharjotuksiin...

En kyllä myönnä sitä heikkoutta jos se mussa on :P

• carpenter11
        alruna kirjoitti:

En kyllä myönnä sitä heikkoutta jos se mussa on :P

Jaa, kuis tuntuu kuitenkin siltä että myönsit jo ;) Jäätä murtava iskurepla: Sä olet selvästi... öööö... (wikipedia-tulosteen rapinaa).... Lippueamiraali! :D

Kokeile :)

• rusalkaa

Tulee mieleen jotain tosi rivoa...

Tiedän, että tulkkia käytetään jossain mittauksissa.

Ei aavistustakaan.

4. Mitä on myllytys?
      Myllyä olen kyllä pelannut lautapelinä...

No nii, tää on sellainen varsi, johon voi vaihtaa erilaisia hmm mitäs holkkeja ne oli. Eri juttu kuin rälläkkä siis :D

Varmaan mitataan yleisesti jotain...

Ei aavistustakaan...keltainen?

Miten niin kilowattia...?

9. Mikä on proppu?
      Sulake.

Tiedän kyllä, että tämmönen ohjelma tulee, mutten ikinä katso.

Joo, en tiedä, mutta siistiä jälkeä tulee. Kohta mäkin pääsen hitsaamaan...saatan vaiks tietääkin sitte.

Eiks tää ole ruottalaisten hävittäjälentokone?

13. Mitä on tetsaus?
      Etsauksen kyllä tiedän enkä ole tästä kuullutkaan. Etsaus on yksi tapa tehä grafiikkaa.

Äh...

Yhh...mulle riittää, että toimii. Tiedän, että muualla on eri jännitteet eikä sähkölaitteet toimi. Olen kyllä päässyt käyttämään voimavirtaakin.

• rusalkaa

Mikä on hiue?

Tää oli vielä pari viikkoa sitten mulle aivan uusi sana, en ole koskaan kuullutkaan.

• 1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? Ei aavistustakaan

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? Joku mittain??

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? Ei tietoa tästäkään

4. Mitä on myllytys? Urheilutermi? Jäkistä?

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? Rälläkkä? eih...

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? ??Moneen sopiva mittari?

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? Ruskea?

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? 50 hv? häh?

9. Mikä on proppu? nielussa, bakteerijyvänen? reikään seinässä?

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? ei tietoa

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? eih, O2 ja?

12. Mitä tehdään MIGillä? hitsataan

13. Mitä on tetsaus? taisteluryömintää?

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? lutikka

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? 230V

• 1. Mikä on kyrpämylly ja mitä sillä tehdään? Rälläkkä, eli kulmahiomakone, jolla pääosin hiotaan ja katkaistaan metallia, mutta mahdollisesti myös muita materiaaleja.

2. Mikä on rakotulkki ja mitä sillä tehdään? Mitataan välyksiä, esmes venttiilien.

3. Mikä on Pionjär ja mitä sillä tehdään? Ruotsalaisvalmisteinen polttomoottorikäyttöinen kivipora, piikkauskone.

4. Mitä on myllytys? Auton maalipinnan kiillottamista rälläkän tapaisella koneella.

5. Mikä on räikkä ja mitä sillä tehdään? Puoliautomaattinen väännin ruuvien, pulttien ja muttereiden ruuvamiseen, ei kuitenkaan tarkoitettu ns. kovaan vääntöön.

6. Mikä on yleismittari ja mitä sillä tehdään? Virran, jännitteen ja vastuksen mittauslaite.

7. Mikä on herätevirtajohdon yleisin väri? Sininen, mahdollisesti myös sinivalkoinen.

8. Kuinka monta kilowattia saa olla enintään A1 ajokorttiluokassa? 11 kilowattia

9. Mikä on proppu? Hain tässä sulaketta, mutta googlettamalla löytyi myös noita teidän muita vastaamia juttuja, jotta pakkohan nekin on hyväksyä.

10. Ketkä juontavat tv-ohjelma Top Gearia? Jeremy Clarkson, Richard Hammond ja James May.

11. Mitä kahta kaasua käytetään kaasuhitsauksessa? Asetyleeniä ja happea.

12. Mitä tehdään MIGillä? Hitsausta suojakaasun ja lisäainelangan avulla, nykyään kaikkein yleisin hitsausmenetelmä. Sitten taas se MiG on se venäläinen hävittäjä. Lyhenteillä on eroa.

13. Mitä on tetsaus? Kuten todettua, TST, eli taisteluharjoituksia armeijassa, eli ryömimistä metsässä.

14. Kumpi on ylempiarvoisempi vänrikki vai luutnantti? Vänrikillä on yks pikku kukka ja lutilla niitä on kaks, joten luti.

15. Kuinka korkea jännite on suomalaisessa pistorasiassa? Tästä olen yllättynyt, että niin kovin harva tiesi tämän...230 volttia se on ja tappava jännitehän se on, mut kai sen edes kaikki tiesi?

Kiitos osallistumisesta. Olen vähä pettynyt, ettei miehet vastanneet, mut ei ne tainnu osata näitä. :)

• rusalkaa

Galluppi naisille...luuletko, että monikin mies halukas siihe sitte vastaamaan?

• rusalkaa kirjoitti:

Galluppi naisille...luuletko, että monikin mies halukas siihe sitte vastaamaan?

mut ne taitaa vaan tietää suhteista ja tunteista, eikä mistään muusta.

• carpenter11
        relaxed_eyes kirjoitti:

mut ne taitaa vaan tietää suhteista ja tunteista, eikä mistään muusta.

Mitä on jotkut Pionjäärit suhteiden ja tunteiden rinnalla? Ainoostaan toi rakotulkki oli jotenkin suhteisiin ja tunteisiin liittyvä juttu. Olihan?

• Jazuli

mielee noi mitä en tienny...hitsi nii A1..A ja A2 kortit..mööh..itte olen ajanu A-korttini jo 17 vuotta sitte nii en muistanu..=o(

B-kortinki 15 vuotta sitte..=o/

• rusalkaa
        Jazuli kirjoitti:

mielee noi mitä en tienny...hitsi nii A1..A ja A2 kortit..mööh..itte olen ajanu A-korttini jo 17 vuotta sitte nii en muistanu..=o(

B-kortinki 15 vuotta sitte..=o/

En aio muistaa mikä on kyrpämylly...voi helvetti idioottimaisia vehkeennimiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      302
      6900
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      268
      6435
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      46
      5740
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      162
      5118
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      50
      3947
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      239
      3883
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3539
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      21
      3248
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      49
      3202
    10. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      379
      2999
    Aihe