Eksyin tuollaiselle sivulle ja siellä oli myynnissä kaikennäköistä jopa vhh spagettia jne. Onko kukaan ostanut tuolta tuotteita vai onko ne vaan täyttä puppua ja hirveen makuisia??
hiilariton.fi???
27
1878
Vastaukset
- Veijo
http://www.hiilariton.fi/index.php
varovaisesti hyvät ystävät.
hiilihydraattipitoisuus annettu annosta kohden, ei %. - hiilareita....?
Ravintoarvo annosta (56g) kohden
Energiaa 190kcal
Proteiinia 7g
Hiilihydraatteja 41g
- josta imeytyvia 5g
Kuitua 5 g
Rasvaa 1g
Natriumia 10mg
Aineosat: suurimoita, vehnän gluteinia, kuitua ja vitamiineja.
Annoksessa kokonaishiilihydraattien määrä on 41 g eli 73 %. Minusta se on aika paljon.- Veijo
"Annoksessa kokonaishiilihydraattien määrä on 41 g eli 73 %. Minusta se on aika paljon. "
Vaatii huumorintajua jos haluaa kutsua sitä vähähiilihydraattisekai. - 4+12
Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.
Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä. - Kertokaa!
4+12 kirjoitti:
Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.
Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä.Tarkoittako imeytyvä hiilihydraatti, että vain se on niin sanottu pahis ja imeytymätön tulee ulosteena ulos vaikuttamatta lihottavasti? Ovat niin ihmeellisiä nuo käsitteet...
- 12+12
Kertokaa! kirjoitti:
Tarkoittako imeytyvä hiilihydraatti, että vain se on niin sanottu pahis ja imeytymätön tulee ulosteena ulos vaikuttamatta lihottavasti? Ovat niin ihmeellisiä nuo käsitteet...
Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).
- 13/16,5
12+12 kirjoitti:
Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).
Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!
- Veijo
13/16,5 kirjoitti:
Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!
Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)
http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/
Tai Marabou 86%
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599
Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä. - jos...
12+12 kirjoitti:
Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).
Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.
- Gross 81
Veijo kirjoitti:
Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)
http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/
Tai Marabou 86%
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599
Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä.Täähän oiskin ihan mainio galluppi.
Mun suosikkini on tämmöinen kuin:
J.D.Gross Arriba Superieur 81%. Se on tosi tummaa ja niin, niin.. kaakaon makuista.
Sopii tummapaahtoisen kahvin kanssa myös mainiosti.
Tuota Marabou 86% pitääkin joskus kokeilla. jos... kirjoitti:
Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.
itseäai VHH:n noudattajana jos syöt hiilihydraatteja 250 grammaa. Oli sitten imeytyjä kumman paljon tahansa.
- låejkge
jos... kirjoitti:
Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.
Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.
låejkge kirjoitti:
Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.
terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti äläkä välitä älyvapaan skärin välihuomautuksista. Niistä ei ole muuta kuin haittaa.
- Niin?
kj.mattila kirjoitti:
terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti äläkä välitä älyvapaan skärin välihuomautuksista. Niistä ei ole muuta kuin haittaa.
Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät.
- Low carb pasta
4+12 kirjoitti:
Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.
Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä.Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html
- Vihdoinkin..
Low carb pasta kirjoitti:
Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html
Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;)
- Veijo
Niin? kirjoitti:
Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät.
"Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät. "
kaikki lasketaan
Hiilihydraatti = sokeria - Veijo
Low carb pasta kirjoitti:
Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html
"Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. "
Sepäs mukavaa, uskoo kuka uskoo. Tekisi melkein mieli kokeilla VS-mittarilla. Tuloksen uskon tietäväni kyllä etukäteen.
Kaikki konstit myynnissä on "hyviä" - Veijo
Vihdoinkin.. kirjoitti:
Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;)
"Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;) "
74% hiilihydraatteja, voit pitää itselläsi vaikka päässäsi olevan tyhjän tilan täytteenä. - Konsti..
Veijo kirjoitti:
"Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. "
Sepäs mukavaa, uskoo kuka uskoo. Tekisi melkein mieli kokeilla VS-mittarilla. Tuloksen uskon tietäväni kyllä etukäteen.
Kaikki konstit myynnissä on "hyviä"Parhaat tulokset saa ruoka testeissä kun itse mittaa verensokerit, on niissä sen verran eroja yksilöillä..
- diabeetikolla
Konsti.. kirjoitti:
Parhaat tulokset saa ruoka testeissä kun itse mittaa verensokerit, on niissä sen verran eroja yksilöillä..
GI-arvot on miltei poikkeuksetta mitattu terveillä ihmisillä. Heilläkin on hajontaa arvoissa. Kullakin diabeetikolla on oma GI-arvonsa. Ilmoitetut GI-arvot ovat yleensä vain viitteellisen asemassa. Verensokerimittari on diabeetikolla tehokas väline kertomaan ko. ruoka-aineksen ja määrän (GL) sopivuuden.
Itse pidän vaatimuksena, että verensokeri ei nouse missään vaiheessa aterian jälkeen enempää kuin 2 mmol/l. Tämä vaatii yleensä 1 h ja 2 h kohdalla tehtävän mittauksen. Nopeasti imeytyvillä hiilihydraateilla voi huippu tulla jo ennen 1 h. Ei ole ongelma minulle, koska en syö nopeasti imeytyviä ja lisäksi hiilihydraattimäärät pidän matalina. Hiilihydraattini tulevat miltei kokonaan vähähiilihydraattisista kasviksista.
Joskus vuosia sitten kokeilin eri pastoja ja niiden vaikutusta verensokereihini. Lopputulos oli se, että sallittu määrä oli parhaimmillaankin niin vähäinen, että tuli vain vihaiseksi. En ole sen jälkeen syönyt pastaa. Samaa koskee yleensäkin kaikkia viljatuotteitta. - ei edes opiskelija
13/16,5 kirjoitti:
Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!
Siis kuka maksaa yhdestä 48g patukasta melkein 4e postikulut??
- suosikkini.
Veijo kirjoitti:
Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)
http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/
Tai Marabou 86%
http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599
Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä.Lindtin 99 % tumma suklaa sopii VHH:lle hyvin. Siinä on vain noin 8 g hiilareita/100 g. Ei maistu makealta. Voi laittaa palasen suuhun kahvia nauttiessa ja antaa liueta vähitellen. On aika kallista ja vain 50 g paketeissa. Ei tee mieli vahingossakaan ahmia kovin paljon, koska maistuu sellaisenaan vähän pahvilta.
- FannyB
suosikkini. kirjoitti:
Lindtin 99 % tumma suklaa sopii VHH:lle hyvin. Siinä on vain noin 8 g hiilareita/100 g. Ei maistu makealta. Voi laittaa palasen suuhun kahvia nauttiessa ja antaa liueta vähitellen. On aika kallista ja vain 50 g paketeissa. Ei tee mieli vahingossakaan ahmia kovin paljon, koska maistuu sellaisenaan vähän pahvilta.
- 7+1
låejkge kirjoitti:
Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.
...persereiästä poistuneet sulamattomat hiilarit aamukahviisi. Tämä on sitä parempaa ruskeaa sokeria.
- anneli kattila
Low carb pasta kirjoitti:
Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html
Älkää nyt menkä tähän retkuun! Hiilari on hiilari, vaikka mitä väitetään! Antaa porsaiden syödä tärkkelykset, saadaan rasvaista lihaa!
- huijausta myytävänä
No tossa kerrotaan tästä usa-pasta-kusetuksesta ihan riittävän selvästi, ei ole mitään karppiruokaa vaan hyväuskoisten rahastusta:
http://translate.google.fi/translate?js=n&prev=_t&hl=fi&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=sv&tl=fi&u=http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet&act=url
http://www.kostdoktorn.se/dreamfields-bluffpasta-testet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä581685- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271260- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55654Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612