hiilariton.fi???

vhh lainenen

Eksyin tuollaiselle sivulle ja siellä oli myynnissä kaikennäköistä jopa vhh spagettia jne. Onko kukaan ostanut tuolta tuotteita vai onko ne vaan täyttä puppua ja hirveen makuisia??

27

1878

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Veijo
    • hiilareita....?

      Ravintoarvo annosta (56g) kohden

      Energiaa 190kcal
      Proteiinia 7g
      Hiilihydraatteja 41g
      - josta imeytyvia 5g
      Kuitua 5 g
      Rasvaa 1g
      Natriumia 10mg

      Aineosat: suurimoita, vehnän gluteinia, kuitua ja vitamiineja.

      Annoksessa kokonaishiilihydraattien määrä on 41 g eli 73 %. Minusta se on aika paljon.

      • Veijo

        "Annoksessa kokonaishiilihydraattien määrä on 41 g eli 73 %. Minusta se on aika paljon. "

        Vaatii huumorintajua jos haluaa kutsua sitä vähähiilihydraattisekai.


      • 4+12

        Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.

        Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä.


      • Kertokaa!
        4+12 kirjoitti:

        Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.

        Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä.

        Tarkoittako imeytyvä hiilihydraatti, että vain se on niin sanottu pahis ja imeytymätön tulee ulosteena ulos vaikuttamatta lihottavasti? Ovat niin ihmeellisiä nuo käsitteet...


      • 12+12
        Kertokaa! kirjoitti:

        Tarkoittako imeytyvä hiilihydraatti, että vain se on niin sanottu pahis ja imeytymätön tulee ulosteena ulos vaikuttamatta lihottavasti? Ovat niin ihmeellisiä nuo käsitteet...

        Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).


      • 13/16,5
        12+12 kirjoitti:

        Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).

        Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!


      • Veijo
        13/16,5 kirjoitti:

        Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!

        Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)

        http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/

        Tai Marabou 86%

        http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599

        Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä.


      • jos...
        12+12 kirjoitti:

        Noin se menee. Käytännössä kaikki hiilihydraatit imeytyvät lukuunottamatta kuituja, jotka joskus lasketaan hiilihydraateiksi. Sokerialkoholit ovat myös hiilihydraatteja. Niiden imeytyminen on kuitenkin yleensä vähäistä eivätkä pahemmin vaikuta verensokereihin, jos ollenkaan. On yksilöllisiä eroja ihmisten kesken. Runsas määrä sokerialkoholeja aiheuttaakin imeytymättömyytensä vuoksi suolistossa usein epämieluisia tuntemuksia ja pysyttäytymisen vessanpöntön läheisyydessä tiukasti pitkän ajan (=ripuli).

        Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.


      • Gross 81
        Veijo kirjoitti:

        Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)

        http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/

        Tai Marabou 86%

        http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599

        Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä.

        Täähän oiskin ihan mainio galluppi.

        Mun suosikkini on tämmöinen kuin:
        J.D.Gross Arriba Superieur 81%. Se on tosi tummaa ja niin, niin.. kaakaon makuista.
        Sopii tummapaahtoisen kahvin kanssa myös mainiosti.

        Tuota Marabou 86% pitääkin joskus kokeilla.


      • jos... kirjoitti:

        Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.

        itseäai VHH:n noudattajana jos syöt hiilihydraatteja 250 grammaa. Oli sitten imeytyjä kumman paljon tahansa.


      • låejkge
        jos... kirjoitti:

        Kuvitellaan esimerkki: syön päivässä kilon sapuskaa jossa 250g hiilihydraatteja joista vain 50g on imeytyviä. Voinko pitää itseäni VHH ruokavalion noudattajana.

        Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.


      • låejkge kirjoitti:

        Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.

        terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti äläkä välitä älyvapaan skärin välihuomautuksista. Niistä ei ole muuta kuin haittaa.


      • Niin?
        kj.mattila kirjoitti:

        terveellisesti ja vähähiilihydraattisesti äläkä välitä älyvapaan skärin välihuomautuksista. Niistä ei ole muuta kuin haittaa.

        Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät.


      • Low carb pasta
        4+12 kirjoitti:

        Toisaalta imeytyviksi hiilareiksi ilmoitetaan 5 g. Tätä käyttäen saadaan annoksen kokonaisenergiaksi 4*7 4*5 9*1=57 kcal.

        Kuitenkin ilmoitettu määrä on 190 kcal. Mistä loput kilokalorit tulevat? Onko siinä, vaikka ei ole ilmoitettu, kuitenkin sokerialkoholeja esimerkiksi? Nehän imeytyvät vajavaisesti ja niille on annettu eri maissa erilaisia arvoja. Vähän vaatisi asia selitystä.

        Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html


      • Vihdoinkin..
        Low carb pasta kirjoitti:

        Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html

        Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;)


      • Veijo
        Niin? kirjoitti:

        Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät.

        "Siis kaikki muut hiilihydraatit lasketaan VHH ruokavaliolla paitsi maidon sisältämät. "

        kaikki lasketaan

        Hiilihydraatti = sokeria


      • Veijo
        Low carb pasta kirjoitti:

        Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html

        "Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. "

        Sepäs mukavaa, uskoo kuka uskoo. Tekisi melkein mieli kokeilla VS-mittarilla. Tuloksen uskon tietäväni kyllä etukäteen.

        Kaikki konstit myynnissä on "hyviä"


      • Veijo
        Vihdoinkin.. kirjoitti:

        Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;)

        "Mattila ynnä muut veijjot saa sitä kaivattua makaroonilaatikkoa, kun tuommoista makaroonia tehty.. Eikun syömään;) "

        74% hiilihydraatteja, voit pitää itselläsi vaikka päässäsi olevan tyhjän tilan täytteenä.


      • Konsti..
        Veijo kirjoitti:

        "Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. "

        Sepäs mukavaa, uskoo kuka uskoo. Tekisi melkein mieli kokeilla VS-mittarilla. Tuloksen uskon tietäväni kyllä etukäteen.

        Kaikki konstit myynnissä on "hyviä"

        Parhaat tulokset saa ruoka testeissä kun itse mittaa verensokerit, on niissä sen verran eroja yksilöillä..


      • diabeetikolla
        Konsti.. kirjoitti:

        Parhaat tulokset saa ruoka testeissä kun itse mittaa verensokerit, on niissä sen verran eroja yksilöillä..

        GI-arvot on miltei poikkeuksetta mitattu terveillä ihmisillä. Heilläkin on hajontaa arvoissa. Kullakin diabeetikolla on oma GI-arvonsa. Ilmoitetut GI-arvot ovat yleensä vain viitteellisen asemassa. Verensokerimittari on diabeetikolla tehokas väline kertomaan ko. ruoka-aineksen ja määrän (GL) sopivuuden.

        Itse pidän vaatimuksena, että verensokeri ei nouse missään vaiheessa aterian jälkeen enempää kuin 2 mmol/l. Tämä vaatii yleensä 1 h ja 2 h kohdalla tehtävän mittauksen. Nopeasti imeytyvillä hiilihydraateilla voi huippu tulla jo ennen 1 h. Ei ole ongelma minulle, koska en syö nopeasti imeytyviä ja lisäksi hiilihydraattimäärät pidän matalina. Hiilihydraattini tulevat miltei kokonaan vähähiilihydraattisista kasviksista.

        Joskus vuosia sitten kokeilin eri pastoja ja niiden vaikutusta verensokereihini. Lopputulos oli se, että sallittu määrä oli parhaimmillaankin niin vähäinen, että tuli vain vihaiseksi. En ole sen jälkeen syönyt pastaa. Samaa koskee yleensäkin kaikkia viljatuotteitta.


      • ei edes opiskelija
        13/16,5 kirjoitti:

        Täältä http://sokeriton.fi/12 löytyy hyvää lisäinfoa mm. sokerittoman tumman suklaan makeutusaineista. Tämä Sokeriton-palvelu infosi minua alussa myös siitä, että kun syö ensin pieniä määriä ei vatsaoireita tule. Sokeritonta suklaata menee nyt jonkin verran päivittäin mutta laihtuminen ei ole pysähtynyt (13 viikkoa 16,5 kg)... Voin ihan avoimesti suositella Sokeriton.fi suklaita mutta kohtuudella tietty!

        Siis kuka maksaa yhdestä 48g patukasta melkein 4e postikulut??


      • suosikkini.
        Veijo kirjoitti:

        Ostan varastoon kun tarjous (noin 30SKR 2 kpl)

        http://www.lindt.com/se/swf/swe/produkter/chokladkakor/excellence/excellence-90/

        Tai Marabou 86%

        http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/page?siteid=kraft-prd&locale=sesv1&PagecRef=2599&Mid=2599

        Molemmat löytyy melskein kaikista elintarvikeliikkeistä täällä.

        Lindtin 99 % tumma suklaa sopii VHH:lle hyvin. Siinä on vain noin 8 g hiilareita/100 g. Ei maistu makealta. Voi laittaa palasen suuhun kahvia nauttiessa ja antaa liueta vähitellen. On aika kallista ja vain 50 g paketeissa. Ei tee mieli vahingossakaan ahmia kovin paljon, koska maistuu sellaisenaan vähän pahvilta.


      • FannyB
        suosikkini. kirjoitti:

        Lindtin 99 % tumma suklaa sopii VHH:lle hyvin. Siinä on vain noin 8 g hiilareita/100 g. Ei maistu makealta. Voi laittaa palasen suuhun kahvia nauttiessa ja antaa liueta vähitellen. On aika kallista ja vain 50 g paketeissa. Ei tee mieli vahingossakaan ahmia kovin paljon, koska maistuu sellaisenaan vähän pahvilta.

        http://sokeriton.fi/tuotteet.html?id=14/


      • 7+1
        låejkge kirjoitti:

        Persereiästä sulamattomana poistuneet hiilihydraatit tai yhtälailla mitkä tahansa energiapitoiset aineet eivät nosta painoasi. Syö siis huoletta äläkä välitä älyvapaan mattilan hölinöistä.

        ...persereiästä poistuneet sulamattomat hiilarit aamukahviisi. Tämä on sitä parempaa ruskeaa sokeria.


      • anneli kattila
        Low carb pasta kirjoitti:

        Dreamfielsin pastat tehdään patentoidulla valmistusmenetelmällä, jonka ansiosta sen ainutlaatuinen kuitu ja proteinisekoitus estävät suurinta osaa hiilihydraateista imeytymästä ruuansulatuksen aikana. Dreamfields pastan selvästi pienempi vaikutus verensokeriin on todistettu kliinisissä testeissä. 65% pienempi GI kuin normaalipastassa. Lisätietoa valmistajan sivuilta: http://www.dreamfieldsfoods.co.uk/diet-for-diabetes.html

        Älkää nyt menkä tähän retkuun! Hiilari on hiilari, vaikka mitä väitetään! Antaa porsaiden syödä tärkkelykset, saadaan rasvaista lihaa!


    • huijausta myytävänä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      58
      1685
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      127
      1260
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      907
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      654
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe