mä aion nyt parantaa kuntoani, valitsin liikunnan kasille valinnaiseksi, eikä se sitten olekkaan niin kivaa, jos kaikki muut on jotain bodareita tms. mä oon aika vanha alottaa mitään liikunta harrastusta (koht 14) ja sitten vois jotain omaa. airobikkiä oon kokeillu, laittaa sellasen jakkaran, ja sellasen liikunta levyn mukana vaan heiluu jotain epämäärästä, nostelen tahdissa 0,5kg painoja, ja nousen penkille ja pois, jne. sitten teen jotain askel sarjoja jne. sitten lenkkeilyä oon kokeillu, kevyttä hölkää aina n. 2km lenkki, 1km hölkkään, pysähdyn hengittään ja venyttelen, ja hölkkään taas. siten kävelen aina sinne lenkkipolulle ja takas silleen ripeesti, niin saan vähän lämmittelyä. ja venyttelen ennen ja jälkeen. samoin airobikin kanssa (en kyll tiedä miten se kirjotetaan... :D) sitten kans pyöräilyä, raskaasti niin lujaa kun pääsen 10km. nyt kun tiet on sulat, alan kulkee pyörällä kouluun 5.9km joten siitäkin tulee jo paljon. siihen koulumatkaan menee aina 20min, ja paluu matkaan 15 min, kun menomatkalla on enemmän ylämäkiä. sitten käyn lauantaisin sukeltamassa (harrastan yhdessä seurassa) ja siellä me aina uidaan noin puolet ajasta, ja mennään sitten sukelteleen neljään metriin. sitten sunnuntaisin ei oo ohjaista, ja meen yleensä uimaan kilometrin tai pari. joskus kuitenkin en jaksa mennä, koska vuorot on ikävästi klo 8-10 aamuisin. kesäisin käyn myös rullaluistelemassa n. 15km lenkkejä. sitten talvisin tietty hiihtoa vaihtelevasti, eri mittasia lenkkejä.
kuullostaisko hyvältä, jos näitä lajeja 2h päivässä? sitten tietty syödä terveellisesti, sen puolen osaan kyllä täyttää. ;) varsinkin kun oon hulluna kaikkiin kasviksiin, niin niiden syöminen ei tuota ongelmia.
mutta mitä muuta voisi keksiä? sellaisia, että ei missään seurassa tarvis? mulla kun ei oikeen oo ketään kaveria, joka mun kans kävis missään, enkä yksin viitsis mennä. niin mitä muita lajeja vois kokeilla?
mitä kaikkea liikuntaa vois harrastaa itse?
4
814
Vastaukset
- Sormet -59
Kannattaa selvittää itselle ensiksi mitä haluaa.
- selviytyjä.
haluan siis parantaa kuntoani liikkumalla ja urheilemalla paljon. ja nyt kysynkin, että mitä lisättää tuohon listaan olisi, ja mitä uutta voisi kokeilla, sellaista itsenäistä, mihin ei tarvita mitään seuraa tms. monenlaista liikuntaa mille tahansa alueelle jne. vähän kaikenlaista... kun tuossa ei ole esim mitään ylä kropalle, niin mitäs siihen keksis?
- valmentaja
selviytyjä. kirjoitti:
haluan siis parantaa kuntoani liikkumalla ja urheilemalla paljon. ja nyt kysynkin, että mitä lisättää tuohon listaan olisi, ja mitä uutta voisi kokeilla, sellaista itsenäistä, mihin ei tarvita mitään seuraa tms. monenlaista liikuntaa mille tahansa alueelle jne. vähän kaikenlaista... kun tuossa ei ole esim mitään ylä kropalle, niin mitäs siihen keksis?
Ehkä mulla ei ole mielikuvitusta, mutta kyllähän jo nuo harrastamasi lajit antavat monipuolisen kunnon, kun niitä tekee tarpeeksi paljon. Esimerkiksi hiihto on ihan hyvää treeniä yläkropalle ja lisäksi voit esim. punnerrella ym. ja jos haluat isot lihakset, niin varmaan kannattais mennä jonnekin salille tai hommata itselle painot kotiin. Ruumiillinen työ on myös keksitty, samoin melonta ja soutu. Ja nyrkkeilysäkki tietysti on ihan ehdoton.
Suunnistusta et maininnut. Se on ihan hauska harrastus, vaikkei kehitä yläkroppaa. Mutta se kehittää mm. kestävyyttä, joka on kunnon kannalta aika tärkeä juttu. Sinun ei välttämättä tarvitse kuulua seuraan, jos et halua kilpailla siinä. Alat vain käydä oman paikkakuntasi kunto-/iltarasteilla tai mitä ne ovatkaan nimeltään. Monissa paikoissa vielä alle 18v. pääsevät ilmaiseksi, ei välttämättä kaikissa. Ja opastustakin voi hyvässä lykyssä saada, jos rohkeasti kysyy.
Toki kannattaa aika paljon juostakin, koska se on kaikkien liikuntamuotojen perusta ja kaikkein paras tapa kasvattaa kestävyyttä. Voisit vaikka vähän pidentää lenkkejäsi.
Sun iässä ei mun mielestä tarvii todellakaan vielä tietää mitä haluaa, mutta jos joskus haluat oikeasti menestyväksi kilpaurheilijaksi, niin ennen 20v. ikää olis jonkinlainen lajivalinta ehkä hyvä tehdä. Vain tosi harvat ovat pärjänneet hyvin, jotka on aikuisena yrittäneet treenata monta lajia samaan aikaan tosissaan. Mutta se nyt on sitten vasta muutaman vuoden päästä, jos tosissaan haluat kovaksi urheilijaksi. Nyt ei sitä kannata miettiä. Ja sittenkin kannattaisi pitää muita lajeja jonkin verran harjoitusmuotona ohjelmassa, vaikkei niihin panostaisikaan.
Muista myös huolehtia levosta äläkä siis ota esimerkkiä minusta, joka kirjoitan keskellä yötä.. - selviytyjä.
valmentaja kirjoitti:
Ehkä mulla ei ole mielikuvitusta, mutta kyllähän jo nuo harrastamasi lajit antavat monipuolisen kunnon, kun niitä tekee tarpeeksi paljon. Esimerkiksi hiihto on ihan hyvää treeniä yläkropalle ja lisäksi voit esim. punnerrella ym. ja jos haluat isot lihakset, niin varmaan kannattais mennä jonnekin salille tai hommata itselle painot kotiin. Ruumiillinen työ on myös keksitty, samoin melonta ja soutu. Ja nyrkkeilysäkki tietysti on ihan ehdoton.
Suunnistusta et maininnut. Se on ihan hauska harrastus, vaikkei kehitä yläkroppaa. Mutta se kehittää mm. kestävyyttä, joka on kunnon kannalta aika tärkeä juttu. Sinun ei välttämättä tarvitse kuulua seuraan, jos et halua kilpailla siinä. Alat vain käydä oman paikkakuntasi kunto-/iltarasteilla tai mitä ne ovatkaan nimeltään. Monissa paikoissa vielä alle 18v. pääsevät ilmaiseksi, ei välttämättä kaikissa. Ja opastustakin voi hyvässä lykyssä saada, jos rohkeasti kysyy.
Toki kannattaa aika paljon juostakin, koska se on kaikkien liikuntamuotojen perusta ja kaikkein paras tapa kasvattaa kestävyyttä. Voisit vaikka vähän pidentää lenkkejäsi.
Sun iässä ei mun mielestä tarvii todellakaan vielä tietää mitä haluaa, mutta jos joskus haluat oikeasti menestyväksi kilpaurheilijaksi, niin ennen 20v. ikää olis jonkinlainen lajivalinta ehkä hyvä tehdä. Vain tosi harvat ovat pärjänneet hyvin, jotka on aikuisena yrittäneet treenata monta lajia samaan aikaan tosissaan. Mutta se nyt on sitten vasta muutaman vuoden päästä, jos tosissaan haluat kovaksi urheilijaksi. Nyt ei sitä kannata miettiä. Ja sittenkin kannattaisi pitää muita lajeja jonkin verran harjoitusmuotona ohjelmassa, vaikkei niihin panostaisikaan.
Muista myös huolehtia levosta äläkä siis ota esimerkkiä minusta, joka kirjoitan keskellä yötä..eikun ihan vaan yleiskuntoo ajattelin nostaa, en alkaa menestyä millään ajalla. melonta olisi kyllä mukava harrastus, kesäisin lähijärvellä saa ilmaiseksi käydä kokeilemassa, mutta 10minuutin päästä vihelletään takaisin.. tietty, jos oman kajaakin (onko se nyt sitten kajaakki, sellanen leveempi kanootti?) hankkis, siihen saa mun mielestä vuokrattua tilaa... no, kiitti vinkeistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1572558Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482377Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1021072- 64901
- 65839
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274717Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18717Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85710Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait203680Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22658