TURKKI,KURDI=MIKÄ ON ERO?

tietämätön.

voisiko joku tietävä kertoa, mitä eroa on oikeasti turkkilaisilla ja (turkin) kurdilaisilla? olen nähnyt että ne vihaa toisiaan, ja kumpikin sanoo itseään paremmaksi kuin toinen...onko oikeasti jotain eroa? kulttuurissa, käyttäytymisessä, luonteessa...no kielethän ovat erilaiset, mutta muuten... käytännön elämässä...

181

7103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baklava.

      turkkilaiset ovat satakertaa parempia kuin ne kierot kurdit!

      • KURDISTANNN

        höpsistä. turkkilaiset rakastavat vain itseään ja rahaa. ei mitään ihmisarvoja kellekkään muille ku niille itselleen ja eurooppalaisille. he jopa väittävät että irakin kirkuk kaupunki kuuluisi heille, koska öljy. lol mitä pellejä :D ja olen ihan suomalainen en kurdi :)


      • valehtele itsellesi

        älä hemmetissä ihanko totta onko turkkilaiset parempia ku kurdit? jos et puhuisi paskaa. jokaisella on silmät päässä kattokaa noita turkkeja nii hiton kieron olosia jätkiä sellainen katsekin esim: nais ihmistä kohtaan tyyliin et miten voisi toisesta ihmisestä hyötyä ja ylimielisiä machoja..eiköhän noi kurdit ja turkit mee ihan samasta ovesta.


      • Anonyymi
        KURDISTANNN kirjoitti:

        höpsistä. turkkilaiset rakastavat vain itseään ja rahaa. ei mitään ihmisarvoja kellekkään muille ku niille itselleen ja eurooppalaisille. he jopa väittävät että irakin kirkuk kaupunki kuuluisi heille, koska öljy. lol mitä pellejä :D ja olen ihan suomalainen en kurdi :)

        Ihan höpö puheita että rakastavat vain rahaa ja itseään eikä välitä muista. Itse olen turkkilainen joka on Suomessa syntyny ja kasvanut täällä ja kunnioitan kovasti suomen Kulttuuria ja suomalaisia, ja todellakin välitän muista ja oikeastaan välitän paljon enemmän kuin itsestäni. En syytä ketään mutta valitettavasti ihmisillä on ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan, että jos yks tekee jotain niin sit koko porukka leimataan samaan, joo tiedän että Suomessa on näitä rikollisia jotka ei kunnioita Suomen lakeja ja suomalaisia, he tekevät väärin enkä hyväksy rikoksia sun muuta pahoja tekoja, olen sitä mieltä että maassa maan tavalla


      • Anonyymi

        Tunnen yhden kurdimiehen. Olemme ystäviä, ei seurustella. Hän on kiltein- ja mukavin ihminen, ketä olen ulkomaalaisissa tavannut.
        Kieroutta en ole kokenut. Ei pidä yleistää.


      • KURDISTANNN kirjoitti:

        höpsistä. turkkilaiset rakastavat vain itseään ja rahaa. ei mitään ihmisarvoja kellekkään muille ku niille itselleen ja eurooppalaisille. he jopa väittävät että irakin kirkuk kaupunki kuuluisi heille, koska öljy. lol mitä pellejä :D ja olen ihan suomalainen en kurdi :)

        Ensimmäinen kerta nähnyt Fiksu Suomalainen ,Suomi 24 wow


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan höpö puheita että rakastavat vain rahaa ja itseään eikä välitä muista. Itse olen turkkilainen joka on Suomessa syntyny ja kasvanut täällä ja kunnioitan kovasti suomen Kulttuuria ja suomalaisia, ja todellakin välitän muista ja oikeastaan välitän paljon enemmän kuin itsestäni. En syytä ketään mutta valitettavasti ihmisillä on ennakkoluuloja ulkomaalaisia kohtaan, että jos yks tekee jotain niin sit koko porukka leimataan samaan, joo tiedän että Suomessa on näitä rikollisia jotka ei kunnioita Suomen lakeja ja suomalaisia, he tekevät väärin enkä hyväksy rikoksia sun muuta pahoja tekoja, olen sitä mieltä että maassa maan tavalla

        Sinun ongelma kurdilainen ei rakkaus ,Sinun ongelma KURD Nimi kanssa,Olen varma näkee koko ajan unta Kurd ja Kurdistan ,,Jos kysy minusta mitä ero voin sanon joka paikka hyviä ja huonoja ,Mutta sun ongelma joka ihminen joka ryhmä nimi on kurd,ihan sama nainen tai mies


      • Anonyymi
        valehtele itsellesi kirjoitti:

        älä hemmetissä ihanko totta onko turkkilaiset parempia ku kurdit? jos et puhuisi paskaa. jokaisella on silmät päässä kattokaa noita turkkeja nii hiton kieron olosia jätkiä sellainen katsekin esim: nais ihmistä kohtaan tyyliin et miten voisi toisesta ihmisestä hyötyä ja ylimielisiä machoja..eiköhän noi kurdit ja turkit mee ihan samasta ovesta.

        Ne huijaa seksiä ja rahaa naisilta Suomessa. Yksi nauroi,että kaverinsa Kuopiossa vanhemmalta naiselta pyysi rahaa lainaan ja kun nainen kyseli takas niin mies oli kuin ei tietäisi asiasta mitään. Nämä on pizzeriamiehiä.


    • vai niin

      miten vihaavat toisiaan? Nimittäin kysyessäni turkissa lomailessa juuri mikä on tämä kurdi (en todellakaan silloin sitä ymmärtänyt ja tiennyt) niin tämä turkkilainen kertoi rauhallisesti ja ei merkkiäkään mistään vihasta.
      Sanallakaan ei mollannut kurdeja vaan rauhallisesti kertoi. Mutta täytyy sanoa, etten turkissa lomailessa nähnyt ja tavannut yhtäkään epäystävällistä ihmistä :)

      • löpälkhhg

        Toisinaan ihmettelen että mistä ne pisa-tutkimusten korkeat pisteet Suomeen tulevat kun Suomen keskustelupalstoilla pyöriin jutut jotka ovat alle vähäisimmänkin vaaditun ÄÖ määrän jolla selviää elämässä?

        Mikä ero on turkkilaisilla ja kurdeilla? tiivistyy juuri siihen että ovat eri kansanryhmiä, Suomessa suurin osa Turkista saapuneista on kurdeja, tulivat aikoinaan turvapaikanhakijoina tms. ja muutamaan viestiin viitaten puhutte "konjasta", tarkoittanette Konyaa, joka on kuuluisa Mevlanasta ja kaupunkia on pidetty Turkissa vihreänä eli uskonnollisena kaupunkina, tänä päivänä kaupunkin on kehittynyt teollisuuskeskittymä ja kurdeja asuu lähinnä Konyan kylissä ei niinkään kaupungissa. Turkkilaiset tasavaltalaiset ihanoivat Atatürkin luomaa Turkkia= moderni, eurooppaan suuntaava ja sekulaarinen, viime vuosina uskonnollisuus on nostanut jälleen päätään ja yksi merkittävä asia on "ergenekon-oikeudenkäynti" josta voidaan olla monta mieltä ja tämän hetkisen hallituksen dilemma...Kurdit ovat saaneet viime vuosina lisää liikkumatilaa. Turkissa ei ihmisiä vainota tänä päivänä, sen sijaan kannattaa muistaa että PKK:n ja alajärjestöjen terroristi iskut ovat olleet monille ikävää arkipäivää. Alanyassa ja Marmariksessa eläma on aika erilaista kun ns. normaalissa arkipäivässä kaupungeissa tai kylissä....lomakohteissa ulkomaalaisille paikalliset kertovat mitä kertovat mutta maan todellisuuden ymmärtämiseen se ei ikävä kyllä riitä.


      • Anonyymi

        Ei hän puhunu kurdeista hän puhui PKK:sta ja en mäkään tiennyt mitään kurdeista mutta tajusin että minulla löytyi kurdilais ystävän ja hänkin sanoi ei tiedä tästä PKK:sta mutta hänen mielestään turkit ja kurdit ovat ystäviä eikä politiikka siihen saa vaikuttaa...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän puhunu kurdeista hän puhui PKK:sta ja en mäkään tiennyt mitään kurdeista mutta tajusin että minulla löytyi kurdilais ystävän ja hänkin sanoi ei tiedä tästä PKK:sta mutta hänen mielestään turkit ja kurdit ovat ystäviä eikä politiikka siihen saa vaikuttaa...

        Turkkilainen heillä iso maha ja perse kiitos kebab hhhhhh Mutta pieni aivo ,Kiinalainen heillä pieni perse ja maha mutta iso aivo ,Turkki usko kaikki kurd on okk


    • kjhgtyuii

      Asiahan nyt ei ole niin, että turkkilaiset ja kurdit vihaisivat toisiaan. Yleistys on aivan turha. Satoja vuosia ovat asuneet rinnakkain ja perustaneet perheitä keskenään. Enemmän heillä on yhteistä kuin eroja. Tämän päivän ongelmat ovat poliittisia. Kurdien harjoittamaa kaikki eivät hyväksy sen enmpää kuin maan hallituksenkaan.

    • Kurdin vaimo

      Siellä on aika kattavasti kerrottu, keitä kurdit ovat. Osa kurdeista siis asuu Turkissa ja eivät todellakaan vihaa toisiaan normaalisti. Olet näköjään törmännyt johonkin tyhmään rasistiin, rasisteihin...mieheni on kurdi, eikä ole puhunut pahaa turkkilaista, hänellä myös ystävinä turkkilaisisa, mitä nyt jokus laskenut leikkiä turkkilaisten tavalla korostaa itseään sanonnalla " yksi turkkilainen riittää koko maailmalle". Lisäksi Turkissa opetetaan ihmisille, että turkkikaiset ovat maailman paras kansa ja älykkäin jne... ulkomaalaiset naiset unelmoivat vain turkkilaisista miehistä, jne.. tämä kaikki huvittaa meitä. Ehkä tuo ylemmyydentunne turkkilaisten taholta on aiheuttanut monta väärinkäsitystä. Lisäksi poikien hemmottelu ja "vapaa kasvatus" aiheuttaa turkkilaisissa miehissä monta kertaa sen tunteen, että ovat yli-ihmisiä. No, jokaisessa kulttuurissa on hyvät ja huonot puolensa.

      • tosi onni

        turkkilaisen mieheni, voin vain todeta, että todellakin hän riittää minulle koko elämäkseni, en halua ketään muuta!
        Uskomattoman komea, hyväkäytöksinen, ystävällinen, todella miehekäs, samalla kertaa hellä ja vaativa, siisti, ahkera.........ja se vartalo...koskaan aiemmin en ole kiinnittänyt alastomaan miehen vartaloon mitään huomiota mutta turkkilaisen mieheni vartalo on jotain aivan uskomatonta, sitä vain haluaa katsella.
        Entäs hänen hiuksensa, niitä ei voi olla koskematta, hänen kulmakarvansa, parran sänki, rusket silmät....aivan kaikki, uskomaton mies ja siltikin ei pidä itsestään mitään lukua eikä todella luule olevansa
        yli-ihminen. Pikemminkin viihtyy syrjässä mutta ollessa porukassa kaikki pitävät hänestä.
        Rakastan häntä koko sydämestäni ja miten ihanalla ja aidolla tavalla mieheni näyttää rakkautensa minulle, siihen ei moni pysty.


      • vastaa kysymykseen
        tosi onni kirjoitti:

        turkkilaisen mieheni, voin vain todeta, että todellakin hän riittää minulle koko elämäkseni, en halua ketään muuta!
        Uskomattoman komea, hyväkäytöksinen, ystävällinen, todella miehekäs, samalla kertaa hellä ja vaativa, siisti, ahkera.........ja se vartalo...koskaan aiemmin en ole kiinnittänyt alastomaan miehen vartaloon mitään huomiota mutta turkkilaisen mieheni vartalo on jotain aivan uskomatonta, sitä vain haluaa katsella.
        Entäs hänen hiuksensa, niitä ei voi olla koskematta, hänen kulmakarvansa, parran sänki, rusket silmät....aivan kaikki, uskomaton mies ja siltikin ei pidä itsestään mitään lukua eikä todella luule olevansa
        yli-ihminen. Pikemminkin viihtyy syrjässä mutta ollessa porukassa kaikki pitävät hänestä.
        Rakastan häntä koko sydämestäni ja miten ihanalla ja aidolla tavalla mieheni näyttää rakkautensa minulle, siihen ei moni pysty.

        No mitenhän tämä liittyi aloittajan kysymykseen?


      • DwAXhas
        tosi onni kirjoitti:

        turkkilaisen mieheni, voin vain todeta, että todellakin hän riittää minulle koko elämäkseni, en halua ketään muuta!
        Uskomattoman komea, hyväkäytöksinen, ystävällinen, todella miehekäs, samalla kertaa hellä ja vaativa, siisti, ahkera.........ja se vartalo...koskaan aiemmin en ole kiinnittänyt alastomaan miehen vartaloon mitään huomiota mutta turkkilaisen mieheni vartalo on jotain aivan uskomatonta, sitä vain haluaa katsella.
        Entäs hänen hiuksensa, niitä ei voi olla koskematta, hänen kulmakarvansa, parran sänki, rusket silmät....aivan kaikki, uskomaton mies ja siltikin ei pidä itsestään mitään lukua eikä todella luule olevansa
        yli-ihminen. Pikemminkin viihtyy syrjässä mutta ollessa porukassa kaikki pitävät hänestä.
        Rakastan häntä koko sydämestäni ja miten ihanalla ja aidolla tavalla mieheni näyttää rakkautensa minulle, siihen ei moni pysty.

        Ei vittu sun miähes ja teidän petipuuhanne kiinnosta.


      • Anonyymi
        tosi onni kirjoitti:

        turkkilaisen mieheni, voin vain todeta, että todellakin hän riittää minulle koko elämäkseni, en halua ketään muuta!
        Uskomattoman komea, hyväkäytöksinen, ystävällinen, todella miehekäs, samalla kertaa hellä ja vaativa, siisti, ahkera.........ja se vartalo...koskaan aiemmin en ole kiinnittänyt alastomaan miehen vartaloon mitään huomiota mutta turkkilaisen mieheni vartalo on jotain aivan uskomatonta, sitä vain haluaa katsella.
        Entäs hänen hiuksensa, niitä ei voi olla koskematta, hänen kulmakarvansa, parran sänki, rusket silmät....aivan kaikki, uskomaton mies ja siltikin ei pidä itsestään mitään lukua eikä todella luule olevansa
        yli-ihminen. Pikemminkin viihtyy syrjässä mutta ollessa porukassa kaikki pitävät hänestä.
        Rakastan häntä koko sydämestäni ja miten ihanalla ja aidolla tavalla mieheni näyttää rakkautensa minulle, siihen ei moni pysty.

        taidat olla peräkammarinpoika


    • Enottaisikurdia

      Kurdit ovat paljon vanhoillisempia turkkilaisiin verrattuna ja naapurustossani elävät vielä kivikauden sääntöjen mukaan. Naisilla ei ole mitään omaa päätäntävaltaa ja eivätkä he esim. liiku vapaa-ajalla yksin missään ulkona vaikka kouluun voivat jopa päästä. Tunnen porukkaa kummastakin populaatiosta. Kurdia en koskaan huolisi, mutta turkkilaisen kanssa suhde voisi jopa onnistuakin (en ole seurustellut tai ollut naimisissa turkkilaisen/kurdin kanssa). Turkkilaiset ovat keskimäärin paljon järkevämpiä ja ottavat asiat rennommin.

      Jos kurdiltä kysyt niin väittävät takuuvarmasti turkkilaisten olevan niitä pahiksia, mutta se on valetta. Kurdimiehet voivat ensiksi vaikuttaa kovinkin huomaavilta ja hurmureilta, mutta kyllä se totuus sieltä pinnan alta paljastuu ennen pitkää.

      • justniin..

        edellisella oli paras vastaus aloittajan kysymykseen


      • eikurdia.
        justniin.. kirjoitti:

        edellisella oli paras vastaus aloittajan kysymykseen

        turkkilaiset parempia!!!


      • kurdin!

        Parasta mitä elämässäni on koskaan tapahtunut. Olen saanut kokea suurta rakkautta ja saanut oman, onnellisen perheen. Eli pitäisikö minun nyt sanoa, että en ottaisi suomalaista? ;)
        No asiaan...omalla kurdimiehelläni ei ainakaan ole turkkilaisia vastaan mitään, heitä löytyy niin ystäväpiiristä kuin työkavereistakin, ja ovathan he kuitenkin hänen synnyinmaansa valtaväestö.
        Edelleen ottaa päähän tuo yleistäminen. Mieheni perheessä naiset pyörittävät huushollia ja pitävät järjestystä yllä. Saavat myös esim. opiskella, jos haluavat. Kunnioittavat ja haluavat olla kuuliaita miehilleen ja isilleen, niinkuin pitääkin, mutta omaakin tahtoa löytyy. Jos joku kohtelee huonosti, niin siihen puututaan hyvinkin nopeasti. Itse olen aina saanut olla kuin "kukka kämmenellä."
        Yleisesti ottaen kurdit ovat uskonnollisempia ja vanhoillisempia kuin turkkilaiset, heillä on oman kielen lisäksi oma kulttuuri, joka hieman eroaa turkkilaisesta, mutta ei hirveän paljon. Esim. omia perinneruokia, musiikkia, tanssia ym.
        Perheitä ja ihmisiä on erilaisia. Minun mieheni kohdalla on näin ja jonkun muun kohdalla toisin, mutta en lähtisi kuitenkaan noin yksinkertaisesti sanomaan, etten kurdia ottaisi. En minäkään seitsemän vuotta sitten olisi uskonut kurdia ottavani.


      • pdfvgjhbknol

        puhut paskaa. kurdeilla on enemmän oikeuksia kuin turkkilaisilla. turkkilaiset jopa melkein kieltävät huivin käytön päästäkseen EU:hun toisin kun kurdit antavat naisille täyden vapauden valita huivi asiassa. naiset käyvät töissäkin suurin osa kurdistanissa ja saavat kävellä kuule ihan yksin, mutta aina se ei ole siellä toki turvallista. minun mieheni on kurdi ja yksi maailman rehellisin ja älykkäin ihminen! on turkkilaiset jotku ihan mukavia, mutta turkkia maana en vain voi hyväksyä. esim. he eivät anna mitään oikeuksia kurdeille. korkeintaan tappavat jos näkevät. toki siellä asuu kurdeja, mutta esittävät turkkilaisia. niin ja turkkilaiset poliisit valitettavasti raiskaavat kurdi naisia.


      • .

        en haluaisia haukkua ketään mutta kurdit ovat selvästi sivistämättömiä Turkkilaisiin verattuna.


      • Huh heijjaa
        pdfvgjhbknol kirjoitti:

        puhut paskaa. kurdeilla on enemmän oikeuksia kuin turkkilaisilla. turkkilaiset jopa melkein kieltävät huivin käytön päästäkseen EU:hun toisin kun kurdit antavat naisille täyden vapauden valita huivi asiassa. naiset käyvät töissäkin suurin osa kurdistanissa ja saavat kävellä kuule ihan yksin, mutta aina se ei ole siellä toki turvallista. minun mieheni on kurdi ja yksi maailman rehellisin ja älykkäin ihminen! on turkkilaiset jotku ihan mukavia, mutta turkkia maana en vain voi hyväksyä. esim. he eivät anna mitään oikeuksia kurdeille. korkeintaan tappavat jos näkevät. toki siellä asuu kurdeja, mutta esittävät turkkilaisia. niin ja turkkilaiset poliisit valitettavasti raiskaavat kurdi naisia.

        Voine voine..
        Oma ÄO arvosi taitaa olla kengänumerosi paikkeilla...


      • Anonyymi

        Tuokin on yleisöystä. Tunnen kivan ja komea Kurdimiehe. Komea, pitkä ja puhuu Suomen kieltä suloisen kauniisti.


      • No kana tekee muna ja kakka ,Joka paikka hyvä ja huono


      • pdfvgjhbknol kirjoitti:

        puhut paskaa. kurdeilla on enemmän oikeuksia kuin turkkilaisilla. turkkilaiset jopa melkein kieltävät huivin käytön päästäkseen EU:hun toisin kun kurdit antavat naisille täyden vapauden valita huivi asiassa. naiset käyvät töissäkin suurin osa kurdistanissa ja saavat kävellä kuule ihan yksin, mutta aina se ei ole siellä toki turvallista. minun mieheni on kurdi ja yksi maailman rehellisin ja älykkäin ihminen! on turkkilaiset jotku ihan mukavia, mutta turkkia maana en vain voi hyväksyä. esim. he eivät anna mitään oikeuksia kurdeille. korkeintaan tappavat jos näkevät. toki siellä asuu kurdeja, mutta esittävät turkkilaisia. niin ja turkkilaiset poliisit valitettavasti raiskaavat kurdi naisia.

        Ensimmäinen kertaa nähnyt Fiksu Suomalainen Suomi 24 ,nyt toinen kertaa


    • Armenialainen

      Orhan Pamuk, vuoden 2006 Nobelin kirjallisuuspalkinnon voittaja, Hän sanoi Turkki murrata 1 moljoona armenialainen ihmiset ja 40 tuhatta kurdilaiset ihmiset,

      Orhan Pamuk asunut USA, koska turkki ei ole hyvää oppinut ihmisille ja kirjailijalle,Orhan pamuk saada paljon uhka vai uhkaus,
      turkki ennen oli osmaaani, ja siella oli sultaani, osmanin oli despootinen ja totaliteeri ja Barbaari,osmanin haaremi

      katso armenian kansanmurha vai kansanmurhien,(jenosit, genoside)

      • ihmettelijä ........

        armenialaiset eivät ole suostuneet siihen, että ulkopuoliset puolueettomat ihmiset tutkisivat ja selvittäisivät mitä todella on aikoinaan tapahtunut?


      • Vaiettu salaisuus
        ihmettelijä ........ kirjoitti:

        armenialaiset eivät ole suostuneet siihen, että ulkopuoliset puolueettomat ihmiset tutkisivat ja selvittäisivät mitä todella on aikoinaan tapahtunut?

        ihmettelijä..Voiiko sillä olla mitään tekemistä sillä,että armenian kansanmurhasta ei saa edes puhua Turkissa,vaikka tapahtumasta on jo aikaa reippaasti niin siltikin sitä pidetään maanpetoksena jos tästä armenian kansan murhasta juttelee tai puhuu turkin maassa.Olisiko siis syynä se,että pelko hallitsee ja ihmiset eivät uskalla hiiskua siitä menneestä nostaen asiaa esille,että suostuisivat antamaan ulkopuolisten tutkia ja selvittää mitä tapahtui.Seuraukset voisivat olla ilmeisesti vakavat,jos tästä veristä historiaa nostaisi esille koska lausetta armenian kansanmurha ei sallita edes lausuttavan saati puhuttavan.


    • Kurdin vaimo

      Armenialainen sanoi, turkkilaiset ovat toteuttaneet kansanmurhia. Jo ottomaanien aikaan he menivät Eurooppaan ja moniin Aasianmaihin murhaten ja raiskaten. He ovat murhanneet noin miljoona armenilaista ja noin 50.000 kurdia, jotka ovat joutuneet lähtemään maanpakoon, koska eivät ole saaneet edes puhua omaa kieltään ja heitä on koko ajan vainottu. Kurdialueita ei ole kehitetty mintenkään, kouluja ei ole rakennettu, terveydenhuolto on todella huono, jne... Ei ihme että lähtevät sieltä pois. Kurdien asema on sama tänäpäivänä, kuin suomalaisten asema Ruotsin vallan aikana Suomessa. Kouluissa opetetaan vain turkkia. Sanokaa mitä sanotte turkkilaisista,mutta heidän kätensä ovat viattomien verestä punaiset.

      • veriset kädet

        Kurdin vaimo! olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa melko pitkälti
        veristä taustaa ja historiaa on todellakin Turkkilaisilla ja Turkin maalla se vaan,että asioista ei saa puhua ja niistä kai pelossa vaietaankin
        ellei asioista pääse perille sitten puolueettomat ulkopuoliset jotka nostavat niin sanotusti kissan pöydälle!


      • höpöhöpööö
        veriset kädet kirjoitti:

        Kurdin vaimo! olen samaa mieltä kirjoituksesi kanssa melko pitkälti
        veristä taustaa ja historiaa on todellakin Turkkilaisilla ja Turkin maalla se vaan,että asioista ei saa puhua ja niistä kai pelossa vaietaankin
        ellei asioista pääse perille sitten puolueettomat ulkopuoliset jotka nostavat niin sanotusti kissan pöydälle!

        Ainakin te puolisot olette yhtä lapsellisia, olette sitten kurdien tai turkkilaisten.
        Tolla alueella on eri heimot ja kansat tappaneet toisiaan tuhansia vuosia ja olisi aika unohtaa menneet ja herätä tähän päivään, mutta se ei siellä näytä onnistuvan.
        Muistele vaikka ihan Suomesi lähihistoriaa Venäjän kanssa, ihan samalla tavalla suomalaisia on tapettu ja ajettu omilta mailtaan, mutta emme me silti mene Moskovan torilla vuonna 2012 räjäyttämään itseämme! Luulin ennen, että kyse siellä on lähinnä surkeista päättäjistä, kun ei mitään sopua saada aikaan, mutta kun näitä juttuja lukee, taitaa ne sen alueen nykyajan asukkaatkin aina surkeita olla!


      • höpöpö hahahaah
        höpöhöpööö kirjoitti:

        Ainakin te puolisot olette yhtä lapsellisia, olette sitten kurdien tai turkkilaisten.
        Tolla alueella on eri heimot ja kansat tappaneet toisiaan tuhansia vuosia ja olisi aika unohtaa menneet ja herätä tähän päivään, mutta se ei siellä näytä onnistuvan.
        Muistele vaikka ihan Suomesi lähihistoriaa Venäjän kanssa, ihan samalla tavalla suomalaisia on tapettu ja ajettu omilta mailtaan, mutta emme me silti mene Moskovan torilla vuonna 2012 räjäyttämään itseämme! Luulin ennen, että kyse siellä on lähinnä surkeista päättäjistä, kun ei mitään sopua saada aikaan, mutta kun näitä juttuja lukee, taitaa ne sen alueen nykyajan asukkaatkin aina surkeita olla!

        höpöhöpööö... kaunis ajatus sinulla unohtaa menneet ja tyyliin nostaa yhteistä maljaa kippis ja kulaus menneet on unohdettu..katso kulta kun se ei vaan toimi toi homma niin vaik asioista on kulunutki aikaa reilusti niin siltikin ihmisiä alistetaan ja vähemmistöjä sorsitaan ym...jos edes tiettyä historian tapahtumaa ei uskalleta edes nykyaikana nimellisesti mainita saati sen enempää setviä niin eikö se kerro paljon et joku mättää ja pahasti.. joten höpöhöpö menehän tuutimaan ja höpöttele yksinäsi kultaisia ajatuksia jotka ei joka maankolkas välttämättä toimi tolla periaatteella.


    • historian perusteet

      ja yle on myös suomessa näyttänyt dokkarin kemal ataturkista
      Yritän kertoa lyhyesti taustaa:
      -Kurdeja on pääosin 5 valtiossa jotka ovat: Turkki, Iran, Irak, Syyria ja Venäjä.
      -Joidenkin arvioiden mukaan heitä on jopa 40 miljoonaa eli maailman suurin kansa, jolla ei ole omaa valtiota.
      -Kurdit ovat alunperin asuttaneet näitä alueilla sijaitsevia vuoristoja siis vuoristo kansaa.
      -Kurdit ovat asuttaneet näitä alueita tuhansia vuosia, Turkkilaiset reilu tuhat vuotta.
      -Jokaisessa valtiossa on eri taustat ja poliittinen tilanne, joten nyt keskitymme vain turkkiin.
      -Koska alue on suuri, kurdien kieli ja kulttuuri vaihtelee jonkin verran. Myös kansallinen herääminen ja yhtenäisyyden tunne on vasta heräämässä.
      Siitä lähtien, kun islamilainen uskonto on levinnyt, kaikki islamilaiset kansat ovat kunnoittaneet islamilaisia hallitsijoita. Yksi keskeisimmistä hallitsi Turkin alueella. Kemal ataturk eli mustafa kemal eli "turkkilaisten isä" halusi lopettaa islamilaisen hallinnon Turkin alueelta ja tulla itse johtajaksi. Hän pyysi mm. kurdeja auttaamaan tässä asiassa luvaten vasta palvelukseksi autonomian kurdien asuttamalle alueelle. Kun vallankaappaus oli tehty kurdien avustuksella Ataturk teki kansanmurhan tappaen kymmeniä tuhansia kurdeja eikä siis pitänyt lupauksiaan. Siitä lähtien turkin kurdit ovat eläneet ilman kansallisia oikeuksiaan ja osa jopa ilman ylläpidettävää infrastruktuuria, koululaitosta, terveyshuoltoa ja ennen kaikkea ilman oikeutta puhua ja lukea kieltään.
      Syitä on muitakin ja myös muiden maiden joissa kurdeja asuu, tilanteet vaikuttavat kurdien suhteisiin, mutta tämä on aika keskeinen osa ongelmaa, johon mm. suomen valtio ei ole ottanut kantaa. En yhtään ihmettele, että tilanne on tulehtunut. Tulee vielä mieleen, että jos muilla mailla on oikeus vallata itselleen alueita sota toimin niin miksei sitten Kurdeilla?

      • ota selvää

        sen verran, että tukkilaiset ja kurdit ovat yhtä erilaisia kuin esim. suomalaiset ja venäläiset...


      • haha.konja
        ota selvää kirjoitti:

        sen verran, että tukkilaiset ja kurdit ovat yhtä erilaisia kuin esim. suomalaiset ja venäläiset...

        no kyl on eroa!! turkkilaiset paljon parempia ja sivistyneempiä! kurdit kaikki Konjalaiset juntit..


      • kokokooo...
        haha.konja kirjoitti:

        no kyl on eroa!! turkkilaiset paljon parempia ja sivistyneempiä! kurdit kaikki Konjalaiset juntit..

        haha... oikeesti... tuntuu että kaikki kurdit täällä on sukulaisia keskenään, ja kaikki on Konjasta... ja viel ovat naimisissa serkkutyttöjensä kanssa... nekin Konjasta... hahhaaaaa... juntteja..


      • hehe29
        kokokooo... kirjoitti:

        haha... oikeesti... tuntuu että kaikki kurdit täällä on sukulaisia keskenään, ja kaikki on Konjasta... ja viel ovat naimisissa serkkutyttöjensä kanssa... nekin Konjasta... hahhaaaaa... juntteja..

        siis maan parhaat miehet tulevat Konjasta! =)


      • elukoita
        hehe29 kirjoitti:

        siis maan parhaat miehet tulevat Konjasta! =)

        kurdit ovat eläimiä.


      • boy
        elukoita kirjoitti:

        kurdit ovat eläimiä.

        Niin kun sinä


      • konja on p....
        boy kirjoitti:

        Niin kun sinä

        siis eläimiä ovat! naivat lähisukulaisiaan ja synnyttävät lisää aaseja tähän maailmaan...


      • no kurdish..
        konja on p.... kirjoitti:

        siis eläimiä ovat! naivat lähisukulaisiaan ja synnyttävät lisää aaseja tähän maailmaan...

        siis turkkilaiset ovat paljon hauskempi, tyylikkäämpi ja sivistyneempi, ja paremmannäköisetkin kuin kurdit!!


      • TurkkiTurkki
        no kurdish.. kirjoitti:

        siis turkkilaiset ovat paljon hauskempi, tyylikkäämpi ja sivistyneempi, ja paremmannäköisetkin kuin kurdit!!

        Turkissa on kaikki näyttelijät ja taitelijat ovat kurdit,
        Turkilainen naiset myös tykkävät kurdit miehesta . paljon turkilainen naiset menevät naimisissa kurdi miehet kanssa,


      • TurkeyTurkki
        TurkkiTurkki kirjoitti:

        Turkissa on kaikki näyttelijät ja taitelijat ovat kurdit,
        Turkilainen naiset myös tykkävät kurdit miehesta . paljon turkilainen naiset menevät naimisissa kurdi miehet kanssa,

        Koska kurdut ihmiset voi puhu turkki kieli ja kurdi kilei, mutta turkki ihmiset ei vou puhu kurdia vain turkkia,

        Kurdit myös tietää turkin kultuuri ja turkin kieli, mutta turkit eivat tietää kurdin kultturi ja kurdi kieli.

        turkissa eduskunnassa on 21 kurdi Kansanedustaja ja 10 on naisen,kurdir naiset ovat kuin suomalainen nainen politiikassa,
        Katso linki:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Society_Party


      • ..zakmak..
        TurkkiTurkki kirjoitti:

        Turkissa on kaikki näyttelijät ja taitelijat ovat kurdit,
        Turkilainen naiset myös tykkävät kurdit miehesta . paljon turkilainen naiset menevät naimisissa kurdi miehet kanssa,

        anoppi turkkilainen ja appiukko kurdi.


      • asdtfgujh
        TurkeyTurkki kirjoitti:

        Koska kurdut ihmiset voi puhu turkki kieli ja kurdi kilei, mutta turkki ihmiset ei vou puhu kurdia vain turkkia,

        Kurdit myös tietää turkin kultuuri ja turkin kieli, mutta turkit eivat tietää kurdin kultturi ja kurdi kieli.

        turkissa eduskunnassa on 21 kurdi Kansanedustaja ja 10 on naisen,kurdir naiset ovat kuin suomalainen nainen politiikassa,
        Katso linki:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Society_Party

        jauhako turhaa. Ette uskalla myöntää heikkouksianne ja tekemiänne virheitä. Näin ollen voitte vain hymistellä ja uskotella itsellenne ihan mitä vain. Ei synny tarvetta muuttaa asioita.


      • Anonyymi
        konja on p.... kirjoitti:

        siis eläimiä ovat! naivat lähisukulaisiaan ja synnyttävät lisää aaseja tähän maailmaan...

        Homoo sää oot😁👍👍 biji kurd u kurdistan🔴🟡🟢


      • Anonyymi
        kokokooo... kirjoitti:

        haha... oikeesti... tuntuu että kaikki kurdit täällä on sukulaisia keskenään, ja kaikki on Konjasta... ja viel ovat naimisissa serkkutyttöjensä kanssa... nekin Konjasta... hahhaaaaa... juntteja..

        Onko tuo sitten sivistyneen ihmisen kirjoitusta haukkua ihmisiä. Jotain katkeruutta kansanryhmää kohtaan paljastuu kirjoituksen sisällöstä.


      • Anonyymi

        Älä sinä kuule kuuntele yleä tai hesaria. Kirjoittelevat toisista maista pelkkää paskaa tietämättä oikeaa totuutta.


      • kokokooo... kirjoitti:

        haha... oikeesti... tuntuu että kaikki kurdit täällä on sukulaisia keskenään, ja kaikki on Konjasta... ja viel ovat naimisissa serkkutyttöjensä kanssa... nekin Konjasta... hahhaaaaa... juntteja..

        No parempi he menevät namisissa serkku kanssa ,parempi he ei varasta Sun valkoinen nainen, Sanopa montako kerta olet katsonut sun sisko takana sano ihan suora tällä suomi 24 ei kuka tune toisia hhhhhhhh


      • elukoita kirjoitti:

        kurdit ovat eläimiä.

        Missä sänky ,Varma sinulle oli


      • TurkeyTurkki kirjoitti:

        Koska kurdut ihmiset voi puhu turkki kieli ja kurdi kilei, mutta turkki ihmiset ei vou puhu kurdia vain turkkia,

        Kurdit myös tietää turkin kultuuri ja turkin kieli, mutta turkit eivat tietää kurdin kultturi ja kurdi kieli.

        turkissa eduskunnassa on 21 kurdi Kansanedustaja ja 10 on naisen,kurdir naiset ovat kuin suomalainen nainen politiikassa,
        Katso linki:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Democratic_Society_Party

        Kyllä Turkki tiedä hyvin ,Kysymys onko Turkki kunnioitta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko tuo sitten sivistyneen ihmisen kirjoitusta haukkua ihmisiä. Jotain katkeruutta kansanryhmää kohtaan paljastuu kirjoituksen sisällöstä.

        No jos 1 viikko 0n 7 päivä ,Suomalaiset haukkua Ruotsi 8 päivä viikkossahhhhhhhhhhhhh


      • sowhat..

        niin mitä sitten? miten nää naissotilaat tähän kuulu? israelissakin on samaa. ja vaikka venäjällä. mitä sitten?


      • shitman.
        sowhat.. kirjoitti:

        niin mitä sitten? miten nää naissotilaat tähän kuulu? israelissakin on samaa. ja vaikka venäjällä. mitä sitten?

        ei ole mitään eroa. molemmat yhtä paskat...


      • turkish.
        shitman. kirjoitti:

        ei ole mitään eroa. molemmat yhtä paskat...

        hyvä, ettei ole Kurdistania olemassa. Turkkilaiset parempia!!


      • ihmeellistä...
        turkish. kirjoitti:

        hyvä, ettei ole Kurdistania olemassa. Turkkilaiset parempia!!

        tuntuu että kaikki täällä asuvat kurdit on sukua toisilleen, ja kaikki on Konjasta tai lähialueelta!


      • B-VISSERI
        ihmeellistä... kirjoitti:

        tuntuu että kaikki täällä asuvat kurdit on sukua toisilleen, ja kaikki on Konjasta tai lähialueelta!

        ootteko vähän tyhmiä?
        Kurdeja on alkuperäsesti 5 eri valtiossa ja 40 miljoonaa... miten ne vois kaikki mahtua konjaan, mikä se lieneekään? Onks toi vähän sama kuin miten 2 mummoa mahtuu puolukkaan tai miten 5 insinööriä vaihtaa lampun?
        HALOO!!!


      • phsila sur

        Nää ei ole pelkästään turkin kurdeja vaan kurdeja ylipäätään, että älä brassaile siellä turkilla. Ja teillä on tällainen pkk (toimialueena irak, iran, turkki), jotta saisitte sen oman länttinne ja oikeutenne. Turkki on turkki ja kurdi on kurdi. Vähän kuule lisää yhteen hiileen puhaltamista ja yhteispeliä kaivattaisiin...


      • juujoo
        phsila sur kirjoitti:

        Nää ei ole pelkästään turkin kurdeja vaan kurdeja ylipäätään, että älä brassaile siellä turkilla. Ja teillä on tällainen pkk (toimialueena irak, iran, turkki), jotta saisitte sen oman länttinne ja oikeutenne. Turkki on turkki ja kurdi on kurdi. Vähän kuule lisää yhteen hiileen puhaltamista ja yhteispeliä kaivattaisiin...

        ottaisin mielummin turkkilaisen. kurdit ovat rumia!


      • ettäsiinäse
        juujoo kirjoitti:

        ottaisin mielummin turkkilaisen. kurdit ovat rumia!

        siis kurdit ovat ihan perseestä. sisäsiittoisia aaseja... turkkilaiset ovat sivistyneitä ja koulutettuja.


      • ihan oikein.
        ettäsiinäse kirjoitti:

        siis kurdit ovat ihan perseestä. sisäsiittoisia aaseja... turkkilaiset ovat sivistyneitä ja koulutettuja.

        hahhah... toi on hyvä... =)


      • smart turkey
        ihan oikein. kirjoitti:

        hahhah... toi on hyvä... =)

        turkkilaiset osaava lukea ja kirjoittaa. ja jopa puhua vieraita kieliä! englantia, saksaa, ranskaa...


      • turkish delight
        smart turkey kirjoitti:

        turkkilaiset osaava lukea ja kirjoittaa. ja jopa puhua vieraita kieliä! englantia, saksaa, ranskaa...

        hahhah, toi on hyvä.. haha...


      • ihaa..
        turkish delight kirjoitti:

        hahhah, toi on hyvä.. haha...

        kurdit ovat aaseja


      • konja forever?
        ihaa.. kirjoitti:

        kurdit ovat aaseja

        IHAAAA, IHAAAA...


      • saattaa olla niin
        konja forever? kirjoitti:

        IHAAAA, IHAAAA...

        no hei, varmaan kurdeistakin löytyy hyvännäköisiä miehiä, jotka osaavat lukea ja kirjoittaa, ja ehkä jopa puhua englantia...


      • ex-konjalainen
        saattaa olla niin kirjoitti:

        no hei, varmaan kurdeistakin löytyy hyvännäköisiä miehiä, jotka osaavat lukea ja kirjoittaa, ja ehkä jopa puhua englantia...

        no ei löydy..


      • citypeople
        ex-konjalainen kirjoitti:

        no ei löydy..

        siis kurdit ovat pahempia maalaisia mitä olen nähnyt!!!


      • iaaa..iaaa..iaaa..
        citypeople kirjoitti:

        siis kurdit ovat pahempia maalaisia mitä olen nähnyt!!!

        kurdit ovat aaseja!!!


      • no kurdish
        iaaa..iaaa..iaaa.. kirjoitti:

        kurdit ovat aaseja!!!

        turkkilaiset mielummin.


      • belek
        no kurdish kirjoitti:

        turkkilaiset mielummin.

        turkkilaiset miehet ovat ihania!!! satatuhattakertaa paremmat ku kurdit!!


      • annikki31.
        belek kirjoitti:

        turkkilaiset miehet ovat ihania!!! satatuhattakertaa paremmat ku kurdit!!

        kyllä!!!


      • cheaters.
        annikki31. kirjoitti:

        kyllä!!!

        ei ole mitään eroa. molemmat pettääjiä.


      • shit happens
        cheaters. kirjoitti:

        ei ole mitään eroa. molemmat pettääjiä.

        molemmat yhtä paskoja.


      • flghlhgl
        saattaa olla niin kirjoitti:

        no hei, varmaan kurdeistakin löytyy hyvännäköisiä miehiä, jotka osaavat lukea ja kirjoittaa, ja ehkä jopa puhua englantia...

        siis mitä ihmettä. tottakai monetkin kurdit osaavat puhua englantia. ja jos ei osaa niin ei se niistä tyhmiä tee. heillä ei satu olemaan mahdollisuutta siihen. miltä kuulostaa ööö huseiin muhammed (juristi) ja aziz sheikhani (lääkäri)?


      • kurdinainen
        ettäsiinäse kirjoitti:

        siis kurdit ovat ihan perseestä. sisäsiittoisia aaseja... turkkilaiset ovat sivistyneitä ja koulutettuja.

        ja ovat koultettuja mistä syystä?.. Koska kurdin kielellä ei saanut koulutusta ainakaan silloin kuin minä olin kouluikäinen. tuntuu erittäin tyhmältä ylipäätänsä lukea tälläistä tekstiä, että pohjoimaiset ihmiset arvostelevat kurdeja ja turkkeja keskenään. Olen siis kurdi ja elänyt Turkissa 11 vuotta, enkä kyllä nää siinä mitään sivistynyyttä, että turkkilainen poliisi pahoinpitelee raskaana olevaa naista yhdestä ainoasta syystä, koska tämä nainen on kurdi. kyseinen nainen oli siis äitini, ja tää on vain yksi tapaus monesta.


      • smart turkey kirjoitti:

        turkkilaiset osaava lukea ja kirjoittaa. ja jopa puhua vieraita kieliä! englantia, saksaa, ranskaa...

        hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


      • shit happens kirjoitti:

        molemmat yhtä paskoja.

        Mitä paskoja me puhumme kurdi ja turkki ,Ei Suomi jaRuotsi hhhhhhhhhhhhh


      • Anonyymi
        juujoo kirjoitti:

        ottaisin mielummin turkkilaisen. kurdit ovat rumia!

        Liian tummia karvaisia ja sukurunsausta. Totta se on että kurdit on sellasta mutta ei ne kaikki turkin kurdit kauheita ihmisiä ole.


      • Anonyymi
        ettäsiinäse kirjoitti:

        siis kurdit ovat ihan perseestä. sisäsiittoisia aaseja... turkkilaiset ovat sivistyneitä ja koulutettuja.

        Totta


      • Anonyymi
        ihaa.. kirjoitti:

        kurdit ovat aaseja

        Ainakin rikollisia. Milan jaff...


      • Anonyymi
        saattaa olla niin kirjoitti:

        no hei, varmaan kurdeistakin löytyy hyvännäköisiä miehiä, jotka osaavat lukea ja kirjoittaa, ja ehkä jopa puhua englantia...

        Joka maasta mutta me vaaleimmat vähiten karvaiset ehkä.


      • Anonyymi
        ex-konjalainen kirjoitti:

        no ei löydy..

        Totta


      • Anonyymi
        iaaa..iaaa..iaaa.. kirjoitti:

        kurdit ovat aaseja!!!

        Siellä naidaan aaseja naisen sijaan. Kun on liian rankka kultturi


      • Anonyymi
        cheaters. kirjoitti:

        ei ole mitään eroa. molemmat pettääjiä.

        Ei miehet yleensä ole. Vai onko suomalais miehet niin rumia ja pienikullisia ettei kehtaa pettää


      • Anonyymi
        shit happens kirjoitti:

        molemmat yhtä paskoja.

        Suomalaiset juopot ja naisten jakaajatko on sitten hyviä. Eiköhän ihmisissä ole sekä paskaa ja hyvää. Yleensä kurdeista 90 prossaa on paskoja länsimaalaisille mut ei välttis omilleen. Turkkilsisista se on 50 prossaa paskaa koska ne tykkää naisista liikaa. Ja suomalaisista se on 70 prossaa paskaa koska ne juo ei osoita tunteita ei hoitelee naista kunnolla ja hoitaa vaan omat tarpeet. Epäsiistejä juoppoja jne. Parhaat miehet on varmaan ne rumimmat kun ei saa muuta ihan maasta riippumattomasti 🤣 naisetkaan ei ole sen parempia Suomessa pettää minkä kerkee pierii jakaa toosaa jne. Eli joo sinulle vastauksesi kuulut johonkin paskaan näistä myös.


      • Anonyymi
        flghlhgl kirjoitti:

        siis mitä ihmettä. tottakai monetkin kurdit osaavat puhua englantia. ja jos ei osaa niin ei se niistä tyhmiä tee. heillä ei satu olemaan mahdollisuutta siihen. miltä kuulostaa ööö huseiin muhammed (juristi) ja aziz sheikhani (lääkäri)?

        Joku aasi kasvattaa potenttiaaliaan kun Suomi tarjoaa. Metsä kansa ja vuoristo kansa voi myös sivistyä


    • Ab dullahi kebab

      Ovat eläneet yhdessä jo satoja vuosia joten puhuvat eri kieltä, mutta muuten aivan samanlaisia tyyppejä molemmat.

      • noway..

        eikä ole. kurdit ovat enemmän juntteja ja kouluttamattomia.


      • upper side.
        noway.. kirjoitti:

        eikä ole. kurdit ovat enemmän juntteja ja kouluttamattomia.

        kurdit ovat roskasakkia. turkit paljon ylempänä.


      • gandarf37
        upper side. kirjoitti:

        kurdit ovat roskasakkia. turkit paljon ylempänä.

        nimenomaan.


      • much better.
        gandarf37 kirjoitti:

        nimenomaan.

        turkkilaiset parempia.


      • ötsäl lälälälälä
        noway.. kirjoitti:

        eikä ole. kurdit ovat enemmän juntteja ja kouluttamattomia.

        Ehkä ne on vähän tyhmiä kuten Irakin presidentti Jalal Talabani, mutta ei ne kyllä turkkilaisetkaan kaikki mitään Mustafa Kemalin kaltaisia älykköjä ole.


      • oifkgkgk
        ötsäl lälälälälä kirjoitti:

        Ehkä ne on vähän tyhmiä kuten Irakin presidentti Jalal Talabani, mutta ei ne kyllä turkkilaisetkaan kaikki mitään Mustafa Kemalin kaltaisia älykköjä ole.

        tiedätkös kuka on kurdistanin presidentti? otas selvää. irakin presidentillä ei ole mitään tekemistä kurdien kanssa!


    • ei mitään eroa

      Eipä niillä yhtään mitään eroa ole, samaa p...aa eri nimellä

      vähän sam kuin serbit ja kroatit, kovasti piti tapella, mutta sitten kun omat maat saatiin niin kuitenkin antavat euroviisuissa toisilleen täydet pisteet

      • cansee.

        siis sehän on ihan selvää, että kurdit ovat alempaa kastia ku turkkilaiset!


      • yesman.
        cansee. kirjoitti:

        siis sehän on ihan selvää, että kurdit ovat alempaa kastia ku turkkilaiset!

        no kyllä ovat.


      • Anonyymi
        cansee. kirjoitti:

        siis sehän on ihan selvää, että kurdit ovat alempaa kastia ku turkkilaiset!

        Olemme kaikki samanlaisia Jumalan lapsia, ihan joka ikinen ihminen. Jeesus sanoo: Hän joka ylentää itsensä se alennetaan, hän joka alentaa itsensä se yllenettään.


      • Anonyymi
        cansee. kirjoitti:

        siis sehän on ihan selvää, että kurdit ovat alempaa kastia ku turkkilaiset!

        Me ollaan kaikki vain maan matosia, mutta Jumalalle yhdenvertaisia ja rakkaita.


    • turkish

      voi vitun pellet te ketkä haukutte ja puhutte paskaa kurdi on kurdi turkkilainen on turkkilainen ja viimeksi kun tsekkasin niin alkuperäinen turkkilais kansa on melko vaalea lukuun ottaen itseni siskoni ja koko sukuni poikanikin omaa vaaleat hiukset kuten siskoni joka ei pahemmin erotu suomalaisista naisista ulkonäöllisesti ja joutuu aina vakuuttamaan olevansa turkkilainen eli toisin sanoen turkin maa on sekoittunut alueittain monesta eri kansalaisuudesta jonka johdosta syntyy myös niitä rumia aasin näköisiä ns turkkilaisia joista en itse pidä ja kurdit on mun mielestä maailman ällöttävin kansa lukuun ottaen afgaanit myös ...... t. turkkilainen mies

      • turkkkimieeees

      • ...

        Turkkilainen mies: joka itsensä ylentää - se alennetaan!


      • kurdii<3
        ... kirjoitti:

        Turkkilainen mies: joka itsensä ylentää - se alennetaan!

        mä oon nii samaa mielt sunkaa :)


      • 32221

        Sähän olet ihan puhdas rasisti. Onko Mein Kampf kirjahyllyssä?


      • No turkish

        hahaha..No afghaanit on miellyttävempiä,kuin moni turkkilainen.Juuri tuo tuollainen ylpeä röyhkeys joka huokuu monissakin turkkilaisissa niin se huokuu sinun kirjoituksestasi" turkkilainen mies".

        Rehvastelette ja ylpeilette macho elein,aivan kuin siihen olisi vara
        anna turkin poju kuule olla! katso maasi historiaa ym.. ni jo alkaa totuus valkenemaan ei ole varaa olla ylpeää kukon poikaa yhtään.Ja moittia muita kansakuntia.

        Eiks täällä palstoilla hillu ku nää muutamat turkkilaiset puolustelemassa maalaisiaan ja mollaamassa kurdeja? eikö tuo mollaaminen ja yleistäminenkin pitäisi kertoa jotain ainakin näistä palstoille kirjoittelevista turkkilaisista.Miksi asut suomessa? jos niin maasi ja turkin kansa on erikoista verrattuna esim:mainitsemiisi kansoihin olethan perillä turkin poika siitä,että suomi ei ole turkki!! ja täällä ei paljon machoilla ja kävellä tyyliin yli muiden ihmisten.Mulla ei ole mitään mieltä tutustua turkkilaisiin lähemmin mutta jos vertaan tapaamiani afghaaneja ja turkkilaisia niin afghaaneissakin on sitä nöyryyttä jolla elämäs pärjää,mut turkin pojat ne luulee olevansa yli-ihmisiä.


      • Anonyymi

        Olen nähnyt vain tummia turkkilaisia, mutta tottakai vaaleatakin on. Mitä sitten. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
        Yhtään ällöttävää kansaa ei olekkaan. Tietysti kansakuntien joukossa on väkivaltaisuuksia, mutta se ei ole koko kansan syytä, vain vähemmistö taistelee ja tuhoaa. Sitä ei pidä hyväksyä.
        Minusta sellaisen ihmisen täytyy katsoa itseään peilistä jos pitää muita kansalaisuuksia huonompana kun itse on.


      • Anonyymi
        No turkish kirjoitti:

        hahaha..No afghaanit on miellyttävempiä,kuin moni turkkilainen.Juuri tuo tuollainen ylpeä röyhkeys joka huokuu monissakin turkkilaisissa niin se huokuu sinun kirjoituksestasi" turkkilainen mies".

        Rehvastelette ja ylpeilette macho elein,aivan kuin siihen olisi vara
        anna turkin poju kuule olla! katso maasi historiaa ym.. ni jo alkaa totuus valkenemaan ei ole varaa olla ylpeää kukon poikaa yhtään.Ja moittia muita kansakuntia.

        Eiks täällä palstoilla hillu ku nää muutamat turkkilaiset puolustelemassa maalaisiaan ja mollaamassa kurdeja? eikö tuo mollaaminen ja yleistäminenkin pitäisi kertoa jotain ainakin näistä palstoille kirjoittelevista turkkilaisista.Miksi asut suomessa? jos niin maasi ja turkin kansa on erikoista verrattuna esim:mainitsemiisi kansoihin olethan perillä turkin poika siitä,että suomi ei ole turkki!! ja täällä ei paljon machoilla ja kävellä tyyliin yli muiden ihmisten.Mulla ei ole mitään mieltä tutustua turkkilaisiin lähemmin mutta jos vertaan tapaamiani afghaaneja ja turkkilaisia niin afghaaneissakin on sitä nöyryyttä jolla elämäs pärjää,mut turkin pojat ne luulee olevansa yli-ihmisiä.

        Hyvä kirjoitus kaikenkaikkiaan. Eihän tänne tulla haukkumaan muita jos itse on tyytyväinen elämäänsä. Machoilu ei ainakaan tuo yhtään pisteitä, päin vastoin.


      • Anonyymi

        Mitä merkitystä värillä on. Jumala on meidät luonut. Toiset tummia , toiset vaaleita. Ja Hänelle olemme saman arvoisia.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Turkkilainen mies: joka itsensä ylentää - se alennetaan!

        En minä alenna totean vaan noille junteille kun vaan haukkuu ja mesoo kumpi sitä tätä. Keskittyisitte lukemaan ja oppimaan niin tajuatte myös mikä on ero sekä ymmärrätte paremmin


      • Anonyymi
        kurdii<3 kirjoitti:

        mä oon nii samaa mielt sunkaa :)

        Ei liittynyt edes sinuun. Taas kurdina otat itseesi. Älä esitä marttyyriä kerroin vaan niiden eron niin tä ero keskustelu loppuu.


      • Anonyymi
        32221 kirjoitti:

        Sähän olet ihan puhdas rasisti. Onko Mein Kampf kirjahyllyssä?

        Onhan turkissa niitä natzeja ja kyllä olen valkoinen turkkilainen mutta en rasisti vaan selvennän sen eron jota kaikki kysyy ja näin yksinkertaisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen nähnyt vain tummia turkkilaisia, mutta tottakai vaaleatakin on. Mitä sitten. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.
        Yhtään ällöttävää kansaa ei olekkaan. Tietysti kansakuntien joukossa on väkivaltaisuuksia, mutta se ei ole koko kansan syytä, vain vähemmistö taistelee ja tuhoaa. Sitä ei pidä hyväksyä.
        Minusta sellaisen ihmisen täytyy katsoa itseään peilistä jos pitää muita kansalaisuuksia huonompana kun itse on.

        Jos käyt turistikohteilla niin lähes kaikki on kurdeja joten sivistä ja käy vaikka eskisehirissä cesmesaä ja sivisty turkki on valtava se mitä sä näet ei turistikohteilla ei sivistä sua yhtään. Ensinnäkin osa on toki tummapiirteisiä mutta se ei muuta sitä faktaa ettei ole valkoinen.


    • LännenViisasMies

      Turkkilaisia on valkoisia ja sitten on sellaisia pensselisetiä, joilla on vahvasti afrikkalaistuneet geenit. Antiikin kreikkalaisillakaan ei ole mitään tekemistä nykykreikkalaisten kanssa, sillä ottomaanien imperiumin aikana ihmisrodut sekoittuivat sielläkin tehokkaasti.

      Voitko muotoilla kysymyksesi tarkemmin. Tarkoitatko valkoista turkkilaista vai sellaista tuuheakulmakarvaista lähi-itätaustaista kaveria?

      • Anonyymi

        No tässä on jotain järkeä sentään . Ottomaanit on vaaleita aivan kuten itse turkin esikuva ataturk


    • eienääikinä
    • hienoa suomi

      Jaa että tälläinen asiakeskustelu tällä kertaa...

    • kurdi 4 ever<3

      Sorivaa mut oo vaa rehellinen (:! ja sinuan olisin ihan hijaa, en oo rasisiti vihaan vaa turkkilaisii!kyllä varmaan itekki vihaisit ruotsalaisii jos ne tekis sulle jotain vastaavaa....

      • 32234423

        "en oo rasisiti vihaan vaa turkkilaisii!"

        Heh heh. Ei Hitlerkään ollut rasisti, se vaan vihas juutalaisii.


      • Anonyymi

        No turkkilaiset 90 prossaa Suomessa ja Euroopassa on kurdeja sekä turistikohteilla sama että sillai


    • Vaikea sopu

      Muutamia vuosia takaperin kurdin kielen puhuminen kadulla oikeutti turkkilaiset poliisit hakkaamaan ja laittamaan putkaan.

      Että siitä voi päätellä miten helppoa heidän on elää keskenään. Vähän sama kuin Venäjä olisi miehittänyt Suomen aikoinaan, luvannut heille oman maan mutta kun aika lupausten lunastamiselle tuli, heidät olisi petetty ja alistettu.

      Jokainen voi kuvitella miltä tuntuisi tulla venäläisen miliisin hakkaamaksi jos puhut suomen kieltä kadulla maassa, jonka tunnet kuitenkin omaksesi. Siinä aikalailla kiteytetty kurdien tuntemukset turkkilaista yhteiskuntaa vastaan.

      • Bji KURDISTAN<3

        Juuri näin, ja tässä on hyvä syy sanoa että vihaamme turkkilaisia! Onko siinä mitään väärin ? kaikkien tämän jälkeen ja haukutte meitä rasistiksi ?


      • Anonyymi

        Onko Turkki vielä niin alkeellinen (vaikkakin muutamia vuosia takaperin) ettei toista kulttuuria arvosteta. Kamalaa jos joutuu hakatuksi kielensä vuoksi. Miten se vaikuttaa myös kurdilapsiin. Todella ikävää.
        Mikä ihme tässä maailmassa on kun ei voi sovussa elää.

        Katsoin tv:stä kun juhlittiin Israelin voittona Hamasia vastaan, kun Palestiinan puolella kuoli n.250 ihmistä, suurinosa koteihinsa kun kerrostalot sortuivat vieriviereen.
        Kamalaa. Sodassa ei ikinä ole voittajia vaan Häviäjiä.


    • Turdilainen

      Eroa ei ole.Samaa porukkaa kaikki.

      Turkit ja kurdit, yhteisnimeksi voisi antaa kurkit.

      Kurkkilaiset on samanlaisia.

      • ...

        eipäs ole samanlaisia!! Ei ole samaa kieltä, kulttuuria, tapoja.


    • analysoin

      Tutkimusten mukaan kurdit ovat enemmän sukua juutalaisille kuin vaikka arabiella kun taas turkkilaiset on sukua esim. aasialaisille onhan Aasia Turkkia lähellä, mutta molemmista löytyy myös mm. berberiverta..

      • analysoin

        "Muutamia vuosia takaperin kurdin kielen puhuminen kadulla oikeutti turkkilaiset poliisit hakkaamaan ja laittamaan putkaan."

        On muistettava että kurdeilla on myös vapautta/omaa maata edustava ryhmä jossa on terroristeja juuri uutisissa luki kurdikapinallisten tehneen taas iskun Turkkiin jossa kuoli ja haavoittui ihmisiä jonka seurauksena Turkki haluaa hyökätä Irakiin ja tappaa lisää siivilikurdeja.. eli myös kurdeilla on halveksuva asenne turkkilaisia kohtaan eikä vain päinvastoin.

        Tosin eihän rauhaa saavuteta koskaan tappamalla ja tappamailla vain lisää ihmisiä! täysin ulkopuolisia siviilejä ja vielä usein viattomia naisia ja lapsia! molemmilla väärä asenne, sanon minä ja pysyttelen kaukana....


      • Asiassa kääntöpuoli
        analysoin kirjoitti:

        "Muutamia vuosia takaperin kurdin kielen puhuminen kadulla oikeutti turkkilaiset poliisit hakkaamaan ja laittamaan putkaan."

        On muistettava että kurdeilla on myös vapautta/omaa maata edustava ryhmä jossa on terroristeja juuri uutisissa luki kurdikapinallisten tehneen taas iskun Turkkiin jossa kuoli ja haavoittui ihmisiä jonka seurauksena Turkki haluaa hyökätä Irakiin ja tappaa lisää siivilikurdeja.. eli myös kurdeilla on halveksuva asenne turkkilaisia kohtaan eikä vain päinvastoin.

        Tosin eihän rauhaa saavuteta koskaan tappamalla ja tappamailla vain lisää ihmisiä! täysin ulkopuolisia siviilejä ja vielä usein viattomia naisia ja lapsia! molemmilla väärä asenne, sanon minä ja pysyttelen kaukana....

        Niin, eihän sillä mitään merkitystä että Turkin armeija on polttanut 3500 kurdikylää, kurdin kieltä ei ole saanut puhua eikä kurdeille annettu pitkään minkäänlaisia valtion virkoja. Laitettu vaan turkkilaiseen kouluun jossa pienet kurdilapset joutuvat opettelemaan täysin uuden kielen jotta oppisivat jotakin. Ei sähköjä kylissä, ei mitään. Ja paljonhan turkkilaiset sotilaat ovat kurdeja tappaneetkin.

        Ei ole helppoa alistua sellaiseen historiaan. Kukaan ei anna oikeutta jos kukaan ei sitä vaadi. Kehitys tosin näyttää paremmalta, nykyinen hallitus on alkanut antaa kurdeille myös oikeuksia.

        Katkeruus on kuitenkin kova. Ja yhä monilla turkkilaisilla tuntuu olevan rasistinen asenne kurdeja kohtaan, kuvittelevat olevansa ylhäisempää rotua. Mielellään toki uutisoivat miten PKK on iso ja paha terroristiryhmä... Liekö voivat Turkin hallitus ja armeija katsoa peiliin, ja pohtia miten paljon ovat siviilejä tappaneet?

        Kurdien alhainen koulutus - niin, kenenköhän syytä se voisi olla? Turkkilaisen rasistisen koulujärjestelmän...? Kaikenkaikkiaan katson säälivästi ihmisiä jotka pitävät turkkilaisia jotenkin kurdeja parempina. Asennevamma ei ole edes oikeutettu sairaus vaan ainoastaan heikkous.


      • Anonyymi
        Asiassa kääntöpuoli kirjoitti:

        Niin, eihän sillä mitään merkitystä että Turkin armeija on polttanut 3500 kurdikylää, kurdin kieltä ei ole saanut puhua eikä kurdeille annettu pitkään minkäänlaisia valtion virkoja. Laitettu vaan turkkilaiseen kouluun jossa pienet kurdilapset joutuvat opettelemaan täysin uuden kielen jotta oppisivat jotakin. Ei sähköjä kylissä, ei mitään. Ja paljonhan turkkilaiset sotilaat ovat kurdeja tappaneetkin.

        Ei ole helppoa alistua sellaiseen historiaan. Kukaan ei anna oikeutta jos kukaan ei sitä vaadi. Kehitys tosin näyttää paremmalta, nykyinen hallitus on alkanut antaa kurdeille myös oikeuksia.

        Katkeruus on kuitenkin kova. Ja yhä monilla turkkilaisilla tuntuu olevan rasistinen asenne kurdeja kohtaan, kuvittelevat olevansa ylhäisempää rotua. Mielellään toki uutisoivat miten PKK on iso ja paha terroristiryhmä... Liekö voivat Turkin hallitus ja armeija katsoa peiliin, ja pohtia miten paljon ovat siviilejä tappaneet?

        Kurdien alhainen koulutus - niin, kenenköhän syytä se voisi olla? Turkkilaisen rasistisen koulujärjestelmän...? Kaikenkaikkiaan katson säälivästi ihmisiä jotka pitävät turkkilaisia jotenkin kurdeja parempina. Asennevamma ei ole edes oikeutettu sairaus vaan ainoastaan heikkous.

        Kurdit ei ole tehneet mitään edes Suomessa tai saatika Ruotsissa niin kilttejä on että Milan jaff


    • ........

      "Aasia Turkkia lähellä"
      No tosi lähellä sillä 97% Turkin pinta-alasta on itseasiassa Aasiassa ja vain 3% Euroopan puolella eli oikeesti pitäskin puhua Aasian eikä Euroopan valtiosta.

    • pohdittavaariittää

      "Niin, eihän sillä mitään merkitystä että Turkin armeija on polttanut 3500 kurdikylää, kurdin kieltä ei ole saanut puhua eikä kurdeille annettu pitkään minkäänlaisia valtion virkoja. Laitettu vaan turkkilaiseen kouluun jossa pienet kurdilapset joutuvat opettelemaan täysin uuden kielen jotta oppisivat jotakin. Ei sähköjä kylissä, ei mitään. Ja paljonhan turkkilaiset sotilaat ovat kurdeja tappaneetkin."

      kurdit eivät suinkaan ole ainoa sorrettu maaton kansa!

      on myös paljon muita kuten esim. etelä-amerikan intiaanit, romanit ja baskit, ei heilläkään ole omia maita tai maat on viety ja mm. baskit joskus tekee myös pommi-iskuja saadakseen huomiota ja äänen kuuluviin.. Kurdien ongelma onkin juuri tämä että monet (en sano kaikki) asettuvat toisten yläpuolelle, vaikka on noita edellämainittuja muitakin maattomia kansoja eivät he ole ainoita! niin että millä perusteella?
      Irakissa kurdeilla on tietääkseni parempi asema nykyisin kuin vaikkapa siellä Turkissa, tosin itse en matkustaisi mihinkään näistä kohteista..

      Sodassa sotilaat tappavat aina, mutta myös siviileihin kohdistuneet terrori-iskut on hirveitä eikä niitä pidä hyväksyä. Vai hyväksytkö itse kurdien tekemät terrori-iskut sillä perusteella että turkkilaiset ovat tappaneet kurdeja? esimerkkinä jos Turkin kadulla kävelee täysin politiikasta tietämätön ja ei siitä kiinnostunut tavallinen turkkilainen kotivaimo lapsensa kanssa niin onko oikein terroristin tappaa hänet vain siksi että terroristi saisi äänensä kuuluviin ja oman maan?

      kurdeilla on jo oma pieni Kurdistaninsa, ennen ei ollut sitäkään, toisin kuin vaikka romaneilla ei ole mitään ja Amerikan intiaanit elävät alkeellisesti metsissä tai teltoissa, koska heiltä aikoinaan vietiin maat.. Mutta kysymys onkin siitä miksi romanit ja intiaanit eivät sitten vastaavalla tavalla nouse kapinaan tai tee iskuja kuten kurdit?? kyllä se mielestäni jotain ihan kansan luonteesta kertoo että he vaativat enemmän ja mikä sitten riittää, mikä on riittävän kokoinen alue/maa heille.. Pitäisi olla tyytyväinen edes siihen vähään mitä saa, mutta sitä he eivät useinkaan ole, vaikka kurdikylissä ei olisikaan sähköä ainakaan he eivät joudu asumaan viidakossa tai autossa, kuten useat edellämainitut kansat!

    • Turkkiii<3

      Hei te kurdit ! Olkaa varmoi siit että ette koskaa saa itsenäisyyden, se päivä ei tuu koskaa tapahtumaa et saisitte itsenäisyyden! siihen asti että me turkkilaiset eletään niin te olette meidän orjia ! mä säälin teit että ettee pysty edes unlemoida että teillä olisi joku päviä itnenäinen maa ksoka se ei vaa koskaan tuu tapahtumaan :) joten siis miksi unelmoida josakin mikä o niin helvetin mahdotonta ?!

      • ...

        siis mitä!!! Täällä se onkin nimettömänä helppo herjata ja kuvitella itseään paremmaksi. Uskallapa sanoa jollekin kurdille suoraan päin naamaan sama asia orjuudesta, se olisi vain tosi kiva nähdä! Kurdit turkkilaisten orjia??? varovasti, tosi varovasti!!!!!!


      • pensselitäti
        ... kirjoitti:

        siis mitä!!! Täällä se onkin nimettömänä helppo herjata ja kuvitella itseään paremmaksi. Uskallapa sanoa jollekin kurdille suoraan päin naamaan sama asia orjuudesta, se olisi vain tosi kiva nähdä! Kurdit turkkilaisten orjia??? varovasti, tosi varovasti!!!!!!

        Uhkailetko?
        Kaltaisiasi uhkailijoita ei Suomessa tarvita. Tämä on sivistysmaa, jossa jokainen saa ilmaista mielipiteensä, ellei se riko lakia.


      • ...
        pensselitäti kirjoitti:

        Uhkailetko?
        Kaltaisiasi uhkailijoita ei Suomessa tarvita. Tämä on sivistysmaa, jossa jokainen saa ilmaista mielipiteensä, ellei se riko lakia.

        Uhkailetko? sinuako? voi helvetti mikä pelle pensselitäti... :) Orjuus on lakkautettu ja todellakin Suomi on sanavapaa maa.


      • pensselitäti
        ... kirjoitti:

        Uhkailetko? sinuako? voi helvetti mikä pelle pensselitäti... :) Orjuus on lakkautettu ja todellakin Suomi on sanavapaa maa.

        Luepa tarkemmin, niin huomaat, ettei kolme pistettä uhkaa minua vaan toista kirjoittajaa. Todella tympeää ja lisäksi rikollista toimintaa.
        "Laiton uhkaus on esineen välityksellä tai suullisesti toisen ihmisen henkeen tai terveyteen kohdistuva uhkaus, jonka perusteella henkilöllä on syytä pelätä oman henkensä tai terveytensä puolesta.[1] Se on Suomen rikoslain mukaan rikos. Laittoman uhkauksen maksimirangaistus on 2 vuotta vankeutta."


      • Anonyymi

        Onpa typerä ja mahtipontinen kirjoitus. Siitä et sinä eikä kukaan maan matonen päätä, vaan se. päätös tulee meille kaikkivaltiaalta Jumalalta.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        siis mitä!!! Täällä se onkin nimettömänä helppo herjata ja kuvitella itseään paremmaksi. Uskallapa sanoa jollekin kurdille suoraan päin naamaan sama asia orjuudesta, se olisi vain tosi kiva nähdä! Kurdit turkkilaisten orjia??? varovasti, tosi varovasti!!!!!!

        Olen sanonut sekä hakannut teitä ja teen sen aina uudestaan.


    • CryzNeitsyt N

      Mä olen kyl omassa mielipiteissäni oman kurdini puolella, en koko kurdi-kansan.

      Oikeasti pistää vaan nää kommentit huvittamaan et suurinosa täällä on suomalaisii(todennäköisesti)kulta-lusikka suussa syntyneitä tai sitten ihan kuitenkin normaaleista elinoloista ja tappelee kahden kansan paremmuudesta.
      Jos ei ole käynyt/lukenut monia mielipiteitä/nähnyt monia kurdeja tai turkkilaisia, ei voi tietää välttämättä niin yksityiskohtaisesti kyseisestä asiasta.

      "Kauneus on katsojan silmässä" -sanoo sananlaskukin, ja sitä voi soveltaa varmaan tähänkin:)

      Mut hei, oikeesti me suomalaiset tapellaan tästä TAI ylipäätään jostain muusta yhtä turhasta... Heheh! xD :D

    • neveeeragain

      olen tutustunut vain muutamiin turkkilaisiin, mutta sitäkin enemmän kurdeihin. Ovat aika erilaisia ihmisiä mutta kumminkin kaikesta huolimatta samanlaisia, äkkipikaisia ja tulisia luonteita jotka suuttuvat helposti.

      Yksi turkkilainen vähän aikaa sitten totesi kurdeista näin "Turkki ei ole heitä varten" mielestäni se oli rumasti sanottu etenkin jos ajattelee sen niin että jos vaikka suomalaisena ei hyväksyttäisi toiseen maahan edes matkalle..
      Kyseessä oli vanhempi, jo asenteisiinsa pinttynyt turkkilaismies ja mikä hauskinta hän ei edes juurikaan eronnut ulkonäöltään kurdeista. Toinen turkkilainen oli nuorempi nainen, olimme ystäviä vuosikausia kunnes kerroin alkaneeni tapailla kurdia ja hän totesi siihen vain "paha", sen jälkeen en enää siitä naisesta kuullut ja nyt ymmärrän miksi, rasistisuus kurdeja kohtaan on voimissaan. En ollut puhunut heille yhtään mitään politiikasta tai muustakaan, eikä tapailemani ex kurdimies ollut edes asunut Turkissa, mutta koska "kaveerasin" kurdin kanssa niin minutkin ilmeisesti pyrittiin heti luokittelemaan vihamieheksi. Ennen jopa suunnittelin matkaa Turkkiin koska se kuulosti kiehtovalta ja erilaiselta maalta, mutta en enää sillä rasismi on asia jota vihaan suuresti! ja tappamista ei pidä ikinä hyväksyä, missään muodossa.

      Mutta kyllä ne kurditkin osaa olla inhottavia, suuri osa PK-seudun nuorista kurdimiehistä käy baareissa vaikka muuta valehtelisi. Muutenkin valehtelu on yleistä, huijataan niin tyttöystävien määrissä kuin oleskeluluvastakin ja naureskellaan niin suomalaisille naisille kuin turkkilaisillekin selän takana..
      monet myös tykkäävät harrastaa kaikenlaista kimppakivaa, iljettävää.
      En ottaisi miestä kummastakaan maasta, liikaa huonoja kokemuksia ja myös nähty liikaa huonoja "pari suhteita"

      • Anonyymi

        Se on todennäköisesti ollut puoliso arabi tai kurdi. Järki käteen .ainen


    • bingbongh

      Afgaanipoikaystäväni sanoi Itiksessä pyöriviä kurdeja paskasakiksi. Kuulemma käyttävät suomalaisia naisiaan taloudellisesti hyväksi ja ovat kovia valehtelemaan. Turkkilaisista ei ole koskaan puhunut negatiivisesti.

      • varokaa

        Tiedän hyvin ko. jengin! Hyvä että muutkin ovat nähneet tapauksen ja tuovat sen ilmi.. itiksessa tosiaan pyörii parin miehen 20-27 vuotiaiden soranikalarikurdien jengi (satunnaisesti kuuluu muitakin) ja oikein "työkseen" iskevät nuoria tyttöjä siellä päivät pitkät ja mitä nuorempi sen paremp heistä ainakin kolmella miehellä on mm. avaimet 16v tytön asuntoon Kallioon! jossa sitten harrastavat kaikenlaista keskenään. Monilla miehistä on jo monia eri tyttöystäviä, pyörittävät suhderulettia mutta haalivat siihen aina uusia pelinappuloita, eivät saa karkotuspäätöstä vaikka useammalla ei ole edes oleskelulupaa.


      • bongbingh
        varokaa kirjoitti:

        Tiedän hyvin ko. jengin! Hyvä että muutkin ovat nähneet tapauksen ja tuovat sen ilmi.. itiksessa tosiaan pyörii parin miehen 20-27 vuotiaiden soranikalarikurdien jengi (satunnaisesti kuuluu muitakin) ja oikein "työkseen" iskevät nuoria tyttöjä siellä päivät pitkät ja mitä nuorempi sen paremp heistä ainakin kolmella miehellä on mm. avaimet 16v tytön asuntoon Kallioon! jossa sitten harrastavat kaikenlaista keskenään. Monilla miehistä on jo monia eri tyttöystäviä, pyörittävät suhderulettia mutta haalivat siihen aina uusia pelinappuloita, eivät saa karkotuspäätöstä vaikka useammalla ei ole edes oleskelulupaa.

        Mitenköhän tuon kaltaset ihmiset saataisiin Suomesta pois, jos kerran heillä ei ole oleskelulupaa? Miten he ovat sitten alkujaan tänne päässeet? Tiedätkö minkämaalaisia ja - nimisiä muut heidän kanssa hengailevat ovat? Olisin tosi kiinnostunut.


    • ghgjjji

      turkkilaiset on sivistyneitä, ja niillä on käytöstapoja,toisin ku kurdilaisilla,so far en oo tavannu yhtäkään kurdia jol ois käytöstapoja.

      • Turkin boy

        Juu Turkkilaiset on sivistyneempiä hoh hoijjakkaa...Myös tämä Turkin mies on sivistynyt joka naimisiin rätkähti suomi pirkon kanssa ja kappas kun suomenkansalaisuuden sai niin se jäi pirkko sinne itkemään turkin miestään

        Joten hyväksi käyttäjiä on liian paljon tossa maassa turkkiiiiiiiiiiiiiii ja ne rantautuu tänneTurkkilaiset. No melko pitkälti kurdit ja turkit menee samasta ovesta halusivatpa sitä tai ei..ei hyvinkään moni nää mitään eroja käytöksissä ei rehellisyydessä tai vastaavassa joten antakaa palaa tääl palstoilla vaan suuta soittakaa...samaa ootte tyynni!


      • dojod

        Tää on vähän niiku sen tyyppinen keskustelu verrataan suomalaisia ja venäläisiä keskenään= lehmän paskaa ja hevonpaskaa joku täällä mainittikin jossain kommentissa kivalla vertaus kuvalla

        Ja venäjä voittaa ylivoimaisesti jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee venäjä is best


      • waybetterkurdish
        dojod kirjoitti:

        Tää on vähän niiku sen tyyppinen keskustelu verrataan suomalaisia ja venäläisiä keskenään= lehmän paskaa ja hevonpaskaa joku täällä mainittikin jossain kommentissa kivalla vertaus kuvalla

        Ja venäjä voittaa ylivoimaisesti jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee venäjä is best

        No kurdit on huomattavasti parempia ihmisiä sorry nyt vaan. Turkkilaiset tosiaan rakastavat rahaa ja itseään oikeita pissapäitä jos sanoisin. Turkkilaiset ei ole sivistyneitä ei todellakaan!

        Kurdit eivät keskenäänkää ole kovin samanlaisia niin saati sitten turkkilaisten kanssa. Tutustukaa kumpaakin osapuoleen tulette huomaamaan eron.


      • Anonyymi
        Turkin boy kirjoitti:

        Juu Turkkilaiset on sivistyneempiä hoh hoijjakkaa...Myös tämä Turkin mies on sivistynyt joka naimisiin rätkähti suomi pirkon kanssa ja kappas kun suomenkansalaisuuden sai niin se jäi pirkko sinne itkemään turkin miestään

        Joten hyväksi käyttäjiä on liian paljon tossa maassa turkkiiiiiiiiiiiiiii ja ne rantautuu tänneTurkkilaiset. No melko pitkälti kurdit ja turkit menee samasta ovesta halusivatpa sitä tai ei..ei hyvinkään moni nää mitään eroja käytöksissä ei rehellisyydessä tai vastaavassa joten antakaa palaa tääl palstoilla vaan suuta soittakaa...samaa ootte tyynni!

        Pirkko oli tyhmä ja nai itseasiassa kurdin alaniyasta koska siellä hän tunnetusti on paljon kurdeja tai sitten nai 10 vuotta nuoremman. Eikö herätyskellot soi teillä kun luulette läskeineen perseineen että olette niin hot.


      • Anonyymi
        waybetterkurdish kirjoitti:

        No kurdit on huomattavasti parempia ihmisiä sorry nyt vaan. Turkkilaiset tosiaan rakastavat rahaa ja itseään oikeita pissapäitä jos sanoisin. Turkkilaiset ei ole sivistyneitä ei todellakaan!

        Kurdit eivät keskenäänkää ole kovin samanlaisia niin saati sitten turkkilaisten kanssa. Tutustukaa kumpaakin osapuoleen tulette huomaamaan eron.

        Kysy mieheltäsi kuinka monennen serkun lapsi on ja sitten kysy mitä aaseja panneet ja kysy myös haluaako 9 lasta ja sulle rätin.


    • kaikkea..

      mitä sitten olivat ne pitserian polttaneet kurdit joiden takia kuoli suomalaisia koska he halusivat korvausrahoja? bussikuskin hakanneet kurdit?? ja siviilejä Turkissa tappaneet kurdit? jos kurdit haluavat jotenkin edes vaikuttaa ja parantaa asioitaan niin siviilit ei ole oikea kohde, kuten ei myöskään turkkilaisille siviilit ole oikea kohde.. Sinut näyttää olevan aivopesty turkkilaisvihaajaksi, kaikista kansoista löytyy huonoja puolia vain yhtä kansaa ei voi tuomita

      • turkishasskisser

        Kuuleppas arvaa vaan montako siviiliä turkkilaiset on tappanut kurdistanissa... Ei riitä sormet edes laskemaan... Niin ja kun Vanissa oli maanjäristys turkkilaisilta ei tullut mitään apua vaikka ihmisiä kuoli ja oli kriisi. Niin ja turkkilaiset poliisit.... Ei herranjumala päästää murhaajankin pälkähästä jos lahjoo poliisin ja turkin armeijan hienot "sotilaat" raiskaavat kurdinaisia kun saavat kiinni ja otetaan huomioon että turkkilaiset on vahvempia kuin kurdit sodassa nimittäin me anamme heille rahaa kaikenmaailman cobriin...

        Ja onhan turkkilaiset ja turkin kurditkin ottaneet aaaika paljon yhteen täällä suomessakin. Pesäpallomailojen kera. Taisi jollakin kallokin murtua?

        Ja tulipalossa ei varmaan ollut tarkoitus ketään tahallaan tappaa, mutta juu eihän se viisasta ollut, mutta ei ole turkinkaan touhut.

        Ainiin ja turkissa on vasta astunut voimaan se että saa jopa puhua kurdinkieltä. Wau! Edes jotain oikeuksia kurdeille. Turkkilaisethan oikeasti haluaa hävittää kurdi-identiteetin tältä maanpäätlä. Kai sen tiedät vai tyhmäkö olet? Ja se miten turkki kohtelee myös muita kansoja on järkyttävää mutta turistit kelpaa kun raha virtaa!


      • 6+5

      • 6656565
        turkishasskisser kirjoitti:

        Kuuleppas arvaa vaan montako siviiliä turkkilaiset on tappanut kurdistanissa... Ei riitä sormet edes laskemaan... Niin ja kun Vanissa oli maanjäristys turkkilaisilta ei tullut mitään apua vaikka ihmisiä kuoli ja oli kriisi. Niin ja turkkilaiset poliisit.... Ei herranjumala päästää murhaajankin pälkähästä jos lahjoo poliisin ja turkin armeijan hienot "sotilaat" raiskaavat kurdinaisia kun saavat kiinni ja otetaan huomioon että turkkilaiset on vahvempia kuin kurdit sodassa nimittäin me anamme heille rahaa kaikenmaailman cobriin...

        Ja onhan turkkilaiset ja turkin kurditkin ottaneet aaaika paljon yhteen täällä suomessakin. Pesäpallomailojen kera. Taisi jollakin kallokin murtua?

        Ja tulipalossa ei varmaan ollut tarkoitus ketään tahallaan tappaa, mutta juu eihän se viisasta ollut, mutta ei ole turkinkaan touhut.

        Ainiin ja turkissa on vasta astunut voimaan se että saa jopa puhua kurdinkieltä. Wau! Edes jotain oikeuksia kurdeille. Turkkilaisethan oikeasti haluaa hävittää kurdi-identiteetin tältä maanpäätlä. Kai sen tiedät vai tyhmäkö olet? Ja se miten turkki kohtelee myös muita kansoja on järkyttävää mutta turistit kelpaa kun raha virtaa!

        Ottamatta kantaan turkkilaisten ja kurdien keskinäiseen kusemiskilpailuun, muistutan vain, että "mutkun noikin teki" on erittäin typerä perustelu ja kelvoton oikeutus pahoille teoille. Etenkin jos kosto suunnataan summitaisesti johonkin ihmisryhmään erottelematta syyllisiä syyttömistä. Lapsikin ymmärtää tämän.


      • 2342355555555
        turkishasskisser kirjoitti:

        Kuuleppas arvaa vaan montako siviiliä turkkilaiset on tappanut kurdistanissa... Ei riitä sormet edes laskemaan... Niin ja kun Vanissa oli maanjäristys turkkilaisilta ei tullut mitään apua vaikka ihmisiä kuoli ja oli kriisi. Niin ja turkkilaiset poliisit.... Ei herranjumala päästää murhaajankin pälkähästä jos lahjoo poliisin ja turkin armeijan hienot "sotilaat" raiskaavat kurdinaisia kun saavat kiinni ja otetaan huomioon että turkkilaiset on vahvempia kuin kurdit sodassa nimittäin me anamme heille rahaa kaikenmaailman cobriin...

        Ja onhan turkkilaiset ja turkin kurditkin ottaneet aaaika paljon yhteen täällä suomessakin. Pesäpallomailojen kera. Taisi jollakin kallokin murtua?

        Ja tulipalossa ei varmaan ollut tarkoitus ketään tahallaan tappaa, mutta juu eihän se viisasta ollut, mutta ei ole turkinkaan touhut.

        Ainiin ja turkissa on vasta astunut voimaan se että saa jopa puhua kurdinkieltä. Wau! Edes jotain oikeuksia kurdeille. Turkkilaisethan oikeasti haluaa hävittää kurdi-identiteetin tältä maanpäätlä. Kai sen tiedät vai tyhmäkö olet? Ja se miten turkki kohtelee myös muita kansoja on järkyttävää mutta turistit kelpaa kun raha virtaa!

        Hävettää kaikkien teidän puolesta. Joku täällä mainitsi Kristiina Koivusen -> kirjastoon lukemaan. Hänen kirjoituksensa ovat yksipuolisia maalauksia turkkilaisten demonisoimisesta, mutta aina välillä hän mainitsee tosiasioita kurdeista. Moniavioisuus, ikivanhat klaaniriidat, bordellit, jatkuva tupakanpoltto, keskiaikaisuus, salakuljetus Iranista (bensa, heroiini) ...

        Koivunen: "Kurdit ovat tunnettuja keskinäisistä erimielisyyksistään. Se on merkittävin syy heidän huonoon asemaansa. He eivät pysty ajamaan yhtenäisinä etujaan." (kurdien kansannousu Vanissa, s.85)


    • tiedän sen

      niin ja turkissahan yli 90% on kurdilaisia...

      • Anonyymi

        50 ainakin


    • Turkey

      Kaikki,kieli kulttuuri,ulkonäkö,naiset,lapset,miehet että kurdit on paljon tummempia.

      • Valkoinen naiset rakasta tumma hhhhhhhhhhhhhhhh


    • Anonyymi

      Vähän sama kuin Turkulaisen ja ihmisen ero.

      • Anonyymi

        Niin, ihmisiä esiintyy hieman Turkua laajemmalla alueella.


    • Anonyymi

      Ovat molemmat yhtä hyviä ja pitävät yhtä. Ei sotaa tai siihen viittaavaa.

    • Anonyymi

      Turkin kurdit OVAT turkkilaisia. Ei eroa.

      • Sama kuin Suomalainen ja Venäjälainen kaikki ovat venäjälaiset hhhhhhhhh


    • Anonyymi

      Huvittavaa kuinka kaikki suomalaiset täällä luulevat tietävänsä turkkilaisista/kurdeista jotain. Niin kauan kun et itse ole nähnyt kymmeniä vuosia oikeaa totuutta, (ei hesarin tai ylen paskapuhetta) niin voit pitää suusi kiinni.

      • Anonyymi

        Totta


    • Anonyymi

      Turkin kurdit ovat ihania ihmisiä. Sekakulttuurisia ja eksoottisia, erittäin ystävällisiä. Ja valtaosa Turkin kurdeista ei kuulu väkivaltaiseen kurdiryhmään. Ovat turvallisia.

      • Anonyymi

        Ovat siis turkin kurdeja eli turkkilaisia ja tummahkoja


    • Muistakaa Nato fani hhhhhhhhhJosei oli Kurdi ja Turkki ,Suomi ei pääsennyt Nato ja kohta Venäjä oli syönyt Suomalaiset hhhhhhhhhhhh

      • Anonyymi

        Olen suomalainen nainen joka tietää että teillä ei ole omaa maata ja siksi ette kuulu mihinkään NATO tai ei niin meillä on maa jolla voidaan liittyä natoon


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen suomalainen nainen joka tietää että teillä ei ole omaa maata ja siksi ette kuulu mihinkään NATO tai ei niin meillä on maa jolla voidaan liittyä natoon

        Olet Suomalainen Ruotsalainen nainen tai mies minulle ihan sama
        Toinen juutu jos minun äiti myös Suomalainen missä on sitten minun paikka
        Minulle ei mitä vasta nato jos Amerikka rooli muutu


    • Ei olemassa tänään ehkä huomenna
      Jos mieti Suomi 106 vuotta

    • No jos sinun vaimo avaa jalka joka kurdilainen ei kanta olla vihainen kaikkia hhhhhhhhhhhh

      • Anonyymi

        Jokaiselle etniselle kansalle oma maa

        Tiibetiläiset

        Uiguuurit

        Kurdit

        And so on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokaiselle etniselle kansalle oma maa

        Tiibetiläiset

        Uiguuurit

        Kurdit

        And so on

        Se on totta olen sama mieltä


    • Anonyymi

      "...kurdikansa asuu useissa arabivaltioissal heillä ei siis ole yhtenäistä valtiota mutta eniten niitä asuu etelävenäjällä kurdistanissa kun isänmallisu6sintoa ei ole siis nationalismi tuntuu vieraalta he ovat elossa määrällisesti suhteellisen suuressa populaatiossa ja länsimaat pitää heitä vihollisinaan mutta turkki sulkee vankiloihin virheenä ainoastaan aseteollisuus maailmassa olivatko he "itäisenmaan kolme viisasta miestä" kun he ovat nytkin israelin sodassa joutuneet turkin ilmaiskujen kohteeksi syyriassa

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1605
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1056
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe