Kurdeista

kokemusta löytyy

Kurdimies sanoi, suomalainen nainen on hänelle H...." lue itseään myyvän naisen nimi" ja vain P.... eli se naisen värkki. En viitsi edes kirjoittaa hänen samomisiaan oikeilla sanoilla täällä palstalla, mutta jokainen aikuinen tietää mistä asiasta puhun. Mies on asunut Suomessa jo neljä vuotta, seurustellut suomi tyttöjen kanssa ja edelleen ajattelee noin. Toki kysymyksessä on harvinaisen idiootti tapaus, karkeakielinen ja naista halveksiva. Osaa tarvittaessa käyttäytyä myös toisin. Sanoi, että edellä mainitut asiat ovat syy miksi hän menee kurditytön kanssa naimisiin. Itse olen huomannut, että kurdi miehen on vaikea hyväksyä länsimaalaisen naisen itsenäisyyttä ja sananvapautta. Suomi nainen puhuu ja sanoo liikaa ja määrää. Kurdimies ajattelee, että täällä nainen on mies ja mies nainen, näin suoraan hänen suustaan. Kurdikulttuurissa nainen kasvatetaan nöyräksi palvelijaksi, joka ei ruikuta ja räpätä kun mies lähtee kavereiden kanssa viettämään iltaa. Kurdivaimo vaikenee.. Suominainen on rasittava valittaja.
Kulttuurierot on suuria. En sano, että kaikki kurdimiehet olisivat ajattelussaan samanlaisia joista puhun, mutta et varmasti koskaan näe kurdien vaimoja tai tyttöystäviä ravintolassa bilettämässä..? Itse en ole koskaan nähnyt, ja tiedän että kotiin joutuvat jäädä.Joten pitäisi mielestäni ymmärtää asenteita, jotka tulevat suomalaisilta. Alla oleva kirjoitus kurdeista oli naivi, suhde voi olla vasta alkutekijöissä, mutta kirjoittanut henkilö voisi kertoa omista vapauksistaan avioliitossa ym, ehkäpä se totuus sieltä paljastuu. Nimenomaan kurdit ovat tarkkoja siinä, että vaimo on tottelevainen.

79

6066

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mariama

      Yleensa kurdikulttuurissa noudatetaan perinteita ja miehilla on tietynlainen kasitys avioliitosta, miesten roolista ja naisten roolista. Tuleva mieheni on puoliksi kurdi joka ei ole koskaan ollut tai tule olemaankaan Suomessa, joten tuskin hanelle on suomalaisisita paassyt kehittymaan sen kummempaa kuvaa. Mielellani olen kotiaitina, en kay yksin ulkona ja kysyn miehelta luvan. Tulevan mieheni kanssa ajatusmaailmat kohtaavat, joten ei ongelmaa. Itse olen ehka vielakin perinteisempi joissakin asioissa, mies on sanonut ettei tarvitse valttamatta aina pitaa esim. huivia mutta tama onkin oma valintani joten huivi on paassa ja pysyy. Kannattaa kayda tallaiset asiat heti alkuun lapi ettei tule yllareita, tuleva mieheni saattoi tosin yllattya etta olen liiankin tarkka naista asioita kun taas han on verraten joustava ja moderni :)

      • onneton<

        Onko unelmasi tosiaan hella ja äijän paskakalsareiden pyykkääminen. Tätä siis seuraavat 50 vuotta ilman mitään kehitystä


      • Mariama
        onneton< kirjoitti:

        Onko unelmasi tosiaan hella ja äijän paskakalsareiden pyykkääminen. Tätä siis seuraavat 50 vuotta ilman mitään kehitystä

        kyllahan 50 vuodessa voi keksia vaikka mita uusia resepteja joista mies tykkaa ja kalsaripyykkikin pyorii entista mukavammin uudenuutukaisessa pyykkikoneessa :))


      • arvaan
        Mariama kirjoitti:

        kyllahan 50 vuodessa voi keksia vaikka mita uusia resepteja joista mies tykkaa ja kalsaripyykkikin pyorii entista mukavammin uudenuutukaisessa pyykkikoneessa :))

        Harva edustava ja koulutettu nainen haluaisi heittää kaiken saavuttamansa hukkaan ja jämähtää johonkin hikiseen kurdikylään.


      • Mariama
        arvaan kirjoitti:

        Harva edustava ja koulutettu nainen haluaisi heittää kaiken saavuttamansa hukkaan ja jämähtää johonkin hikiseen kurdikylään.

        Vaikka itse sanonkin niin ainakin lansimaiseen kauneuskasitykseen menen mukavasti. Liian pitka ja alipainoinen riuku joka on tehnyt mallin toita hehe :)


      • ne yleensä
        Mariama kirjoitti:

        Vaikka itse sanonkin niin ainakin lansimaiseen kauneuskasitykseen menen mukavasti. Liian pitka ja alipainoinen riuku joka on tehnyt mallin toita hehe :)

        ottaen ovat, nuo mamujen morsiot, mallimaisen hoikkia, pitkäsäärisiä ja kauniita. Jos joku muuta väittää, on vain kateellinen, hahhhhaaaaaaa.


      • Last First

        "Tulevan mieheni kanssa ajatusmaailmat kohtaavat, joten ei ongelmaa."

        Pelottava virke.

        Aina silloin tällöin kannattaa kysyä, "mitä jos?"

        Mitä jos ajatusmaailmanne eivät muutaman vuoden kuluttua enää kohtaakaan? Mitä jos sinä muutut tai miehesi muuttuu? Mitä jos miehellesi tulee mielenterveydellisiä ongelmia, jotka ilmenevät väkivalvaisuutena tai vaikka epäluuloina? Mitä jos eteen tulee asioita, joita et ollut tajunnutkaan varmistaa etukäteen: esim. tyttölasten kohtelu?

        Ja ennen kaikkea: kyse EI ole vain SINUSTA! Vaikka pystyisit elämään onnellisena hyväntahtoisen miehesi alisteisena vaimona, tyttäresi eivät ehkä pysty samaan tulevan puolisonsa kanssa. Opetat lapsillesi valtaerojen leimaaman perhedynamiikan, joka ei ikävä kyllä toimi kuin hyvin harvoin. Etkä opeta sitä pelkästään lapsillesi, vaan annat siunauksen naisten alistamiselle koko lähiympäristössäsi.

        Mitä teet, jos tyttäresi mies hakkaa tytärtäsi tai näet, että tytär on hyvin onneton suhteessaan, koska mies ei olekaan yhtä hyväntahtoinen kuin oma puolisosi? Mitä teet, jos tyttäresi oppii Suomen suvultaan naisen oikeuksista, ja kieltäytyy elämästä alisteisena naisena? On niin monia muitakin asioita, joita kannattaa miettiä ennen kuin suostuu elämään alisteisena vaimona.


      • näin on....
        ne yleensä kirjoitti:

        ottaen ovat, nuo mamujen morsiot, mallimaisen hoikkia, pitkäsäärisiä ja kauniita. Jos joku muuta väittää, on vain kateellinen, hahhhhaaaaaaa.

        Ex-malleja ovat kaikki, mutta kuviaan eivät uskalla julkaista. :D


      • Mariama
        näin on.... kirjoitti:

        Ex-malleja ovat kaikki, mutta kuviaan eivät uskalla julkaista. :D

        Sanoin vain etta mahdun LANSIMAISEEN kauneuskasitykseen oikein hyvin. Siksi mallina oli mahdollista olla. Vai luuletteko tosiaan etta haluan olla ylipitka ja riuku?! Jos joku on siita kateellinen niin LOL


      • niin taas....
        Mariama kirjoitti:

        Sanoin vain etta mahdun LANSIMAISEEN kauneuskasitykseen oikein hyvin. Siksi mallina oli mahdollista olla. Vai luuletteko tosiaan etta haluan olla ylipitka ja riuku?! Jos joku on siita kateellinen niin LOL

        Jassoo, joku oli sitten poistanut vastauksen tähän, joka meni suurin piirtein näin:

        "En ota kantaa ylipitkään riukuuteen, ihmettelin vaan miten onkin sattunut, että tälle palstalle on eksynyt niin monta ex-mallia, ja kaikilla vielä muslimi miehenä. :D Kerrassaan hämmästyttävää!"


      • Mariama
        niin taas.... kirjoitti:

        Jassoo, joku oli sitten poistanut vastauksen tähän, joka meni suurin piirtein näin:

        "En ota kantaa ylipitkään riukuuteen, ihmettelin vaan miten onkin sattunut, että tälle palstalle on eksynyt niin monta ex-mallia, ja kaikilla vielä muslimi miehenä. :D Kerrassaan hämmästyttävää!"

        Missa talla palstalla liikkuu ex-malleja? Ei ole viela tullut vastaan. Mallin tyo on muuten kovasti yliarvostettua eika sita voi tehda kovin pitkaan. En tosiaankaan suosittele kenellekaan.


      • niin....
        Mariama kirjoitti:

        Missa talla palstalla liikkuu ex-malleja? Ei ole viela tullut vastaan. Mallin tyo on muuten kovasti yliarvostettua eika sita voi tehda kovin pitkaan. En tosiaankaan suosittele kenellekaan.

        Niin tuota juu, yleensä kun muslimin vaimokkeen ulkonäköä vähän epäillään rujomman puoleiseksi, vastaukseksi tulee "olen muuten tehnyt töitä mallina." Et todellakaan ole ensimmäinen. Hassu yhteensattuma. ;)


      • hehehehehehh
        Mariama kirjoitti:

        Missa talla palstalla liikkuu ex-malleja? Ei ole viela tullut vastaan. Mallin tyo on muuten kovasti yliarvostettua eika sita voi tehda kovin pitkaan. En tosiaankaan suosittele kenellekaan.

        Mallit jakaa persettä, ei ne muuten pääse pitemmälle. Ei olis uskonut että kurdimies ottaisi jonkun vanhan mallin, joka on paljastellut kaikille ja siinä sivussa jakanut persettä.


      • Anonyymi

        Oi miten onnellinen olen vapaana.


      • Anonyymi
        niin taas.... kirjoitti:

        Jassoo, joku oli sitten poistanut vastauksen tähän, joka meni suurin piirtein näin:

        "En ota kantaa ylipitkään riukuuteen, ihmettelin vaan miten onkin sattunut, että tälle palstalle on eksynyt niin monta ex-mallia, ja kaikilla vielä muslimi miehenä. :D Kerrassaan hämmästyttävää!"

        🤣🤣🤣


    • yleensä

      suurimmassa osassa näitä "tiettyjä" maita naisen tulee vaieta.
      Siksi suomalaisena naisena haluan vain länsimaisen miehen jonka kanssa kykenen normaaliin kommunikointiin ja hellään yhdessäoloon.

      • Mariama

        ihan mielellani. Suomessa minun on pakko puhua ja teeskennella reipasta ja sosiaalista, mika on omaa luontoani vastaan. Nyt saan vaieta ihan luvan kanssa..! Jokaiselle loytyy taatusti se oma puolisko jonka kanssa voi toteuttaa itseaan, kaikki eivat ole samanlaisia tai ajattele samalla tavalla.


      • noin.
        Mariama kirjoitti:

        ihan mielellani. Suomessa minun on pakko puhua ja teeskennella reipasta ja sosiaalista, mika on omaa luontoani vastaan. Nyt saan vaieta ihan luvan kanssa..! Jokaiselle loytyy taatusti se oma puolisko jonka kanssa voi toteuttaa itseaan, kaikki eivat ole samanlaisia tai ajattele samalla tavalla.

        Jos tulet minun puolisoksi niin lupaan että saat käyttäytyä juuri niinkuin luontosi sanoo. Ja optiona vielä kaupanpäälle saa oikeuden muuttaa käytöstäsi jos mieli muuttuu.


      • tarkoitin
        Mariama kirjoitti:

        ihan mielellani. Suomessa minun on pakko puhua ja teeskennella reipasta ja sosiaalista, mika on omaa luontoani vastaan. Nyt saan vaieta ihan luvan kanssa..! Jokaiselle loytyy taatusti se oma puolisko jonka kanssa voi toteuttaa itseaan, kaikki eivat ole samanlaisia tai ajattele samalla tavalla.

        on että näissä "maissa" miehet käyttäytyvät hyvin itsekkäästi ja nainen ei saa silti kyseenalaistaa miestä, minulla on nimittäin jo ihan riittävästi kokemuksia "kivoista kulttuurishokeista".
        Olin nuorempana ihanteellinen neitokainen ylikiltin luonteeni kera, ja sitten tuli mitta täyteen pompottelua.
        Äijä menee ja tulee niinku ite haluaa kavereiden ja jalkavaimojen kanssa ja uhkaa vetää turpaan kyselevää suomilehmää.
        Että lykkyä pyttyyn vaan sulle alistumisines hissukka, voin vakuuttaa että vielä tulee päivä kun istut tuhannetta iltaa yksin kotona lapsias hoitamassa ja äijäs huitelee teillä tietämättömillä ja haukkuu sua hulluks nalkuttavaks akaks niin alkaat länsimaista elämää kaipaamaan.


      • Mariama
        tarkoitin kirjoitti:

        on että näissä "maissa" miehet käyttäytyvät hyvin itsekkäästi ja nainen ei saa silti kyseenalaistaa miestä, minulla on nimittäin jo ihan riittävästi kokemuksia "kivoista kulttuurishokeista".
        Olin nuorempana ihanteellinen neitokainen ylikiltin luonteeni kera, ja sitten tuli mitta täyteen pompottelua.
        Äijä menee ja tulee niinku ite haluaa kavereiden ja jalkavaimojen kanssa ja uhkaa vetää turpaan kyselevää suomilehmää.
        Että lykkyä pyttyyn vaan sulle alistumisines hissukka, voin vakuuttaa että vielä tulee päivä kun istut tuhannetta iltaa yksin kotona lapsias hoitamassa ja äijäs huitelee teillä tietämättömillä ja haukkuu sua hulluks nalkuttavaks akaks niin alkaat länsimaista elämää kaipaamaan.

        mita tarkoitat noilla miehilla, niita on tullut sivusta seurattua ihan tarpeeksi. Sellainen mies valitaan lahinna eksoottisen ulkonaon ja imelien kohteliaisuuksien takia, eika oteta huomioon oleellisempia asioita elamassa. Naita vaikuttaa ikava kylla olevan hyvinkin suuri osa, tai sitten nama miehet vain ovat hyvin esilla kun porraavat baareissa ja kaupungilla.

        Oikeasti on olemassa vakavia ja asiallisiakin miehia jotka eivat roiku yotamyoten kavereiden kanssa, vaan viihtyvat paremmin kirjojen aaressa ja yhdessa kokkaillen kotosalla. Miehia jotka menevat aikaisin nukkumaan voidakseen herata aamurukoukseen, miehia jotka eivat tuijota jokaista vastaan tulevaa naista ja miehia jotka oikeasti pitavat perhettaan arvossa. Naita ei vaan valttamatta juuri nae eivatka he usein edes harrasta mitaan deittailua vaan haluavat vaimon ja perheen. Kai naita Suomessakin on, vaan baarista et heita loyda.


      • Last First
        Mariama kirjoitti:

        ihan mielellani. Suomessa minun on pakko puhua ja teeskennella reipasta ja sosiaalista, mika on omaa luontoani vastaan. Nyt saan vaieta ihan luvan kanssa..! Jokaiselle loytyy taatusti se oma puolisko jonka kanssa voi toteuttaa itseaan, kaikki eivat ole samanlaisia tai ajattele samalla tavalla.

        Eikö miehesi anna sinun puhua edes toisten naisten kanssa? Olen käsittänyt, että yleensä näissä "perinteisissä" kulttuureissa suvun tai naapuruston naiset ovat kovastikin sosiaalisia keskenään - että sääntönä on vain, ettei vieraille miehille saa puhua.

        Toisessa viestissäsi luki, ettet käy yksin ulkona. Tarkoitatko siis kodin ulkopuolella vai "ulkona" eli baareissa tms? Tästä saa nyt sellaisen kuvan, että olet kodin vankina, etkä saa puhua kenellekään. Toivottavasti olen väärässä!

        Minäkin olen vieraampien ihmisten kanssa hissukka, mutta ei minulle tulisi mieleenkään, että puolisoltani pitäisi säädellä sosiaalisuuttani tai vaikenemistani. Olen elänyt muuallakin kuin Suomessa, ja kyllä Suomessa sallitaan mielestäni aika hyvin sosiaalisen reippauden puute.

        Siis kokonaisuudessaan nämä sinun kirjoituksesi ovat jotenkin outoja. Oletkohan vain satuillut?


      • miksi pitää
        Mariama kirjoitti:

        mita tarkoitat noilla miehilla, niita on tullut sivusta seurattua ihan tarpeeksi. Sellainen mies valitaan lahinna eksoottisen ulkonaon ja imelien kohteliaisuuksien takia, eika oteta huomioon oleellisempia asioita elamassa. Naita vaikuttaa ikava kylla olevan hyvinkin suuri osa, tai sitten nama miehet vain ovat hyvin esilla kun porraavat baareissa ja kaupungilla.

        Oikeasti on olemassa vakavia ja asiallisiakin miehia jotka eivat roiku yotamyoten kavereiden kanssa, vaan viihtyvat paremmin kirjojen aaressa ja yhdessa kokkaillen kotosalla. Miehia jotka menevat aikaisin nukkumaan voidakseen herata aamurukoukseen, miehia jotka eivat tuijota jokaista vastaan tulevaa naista ja miehia jotka oikeasti pitavat perhettaan arvossa. Naita ei vaan valttamatta juuri nae eivatka he usein edes harrasta mitaan deittailua vaan haluavat vaimon ja perheen. Kai naita Suomessakin on, vaan baarista et heita loyda.

        uskonnosta vaahdota?!
        Itse uskon sielun olemassaoloon ja olen tavallinen kristitty mutta en koe tarvetta juosta seuroissa yms.
        En haluais edes suomalaista jehovantodistajaa tai muutakaan hihhulointia kotiini, enkä ateistiakaan.
        Kodin pitää olla rauhan tyyssija jossa ei paasata minkaan aatteen puolesta.


      • yksinkertaisuus!
        miksi pitää kirjoitti:

        uskonnosta vaahdota?!
        Itse uskon sielun olemassaoloon ja olen tavallinen kristitty mutta en koe tarvetta juosta seuroissa yms.
        En haluais edes suomalaista jehovantodistajaa tai muutakaan hihhulointia kotiini, enkä ateistiakaan.
        Kodin pitää olla rauhan tyyssija jossa ei paasata minkaan aatteen puolesta.

        Kylläpäs tässä hirveästi on paasattukin..kuinkahan sun pää kestää kaiken..
        Mitä helvettiä se sinulta on pois tai millään tavalla häiritsee, jos joku kaikessa rauhassa haluaa suorittaa aamurukouksensa.
        Juosta seuroissa yms....huh huh...


      • mutta kumminkin...
        Mariama kirjoitti:

        ihan mielellani. Suomessa minun on pakko puhua ja teeskennella reipasta ja sosiaalista, mika on omaa luontoani vastaan. Nyt saan vaieta ihan luvan kanssa..! Jokaiselle loytyy taatusti se oma puolisko jonka kanssa voi toteuttaa itseaan, kaikki eivat ole samanlaisia tai ajattele samalla tavalla.

        Että oikein "saat" vaieta! Sehän on kivaa. Vähän sama kuin työtään rakastavan "saisi" tehdä orjatyötä tai agorafoobikko "saisi" asua ulkoapäin suljetussa kopissa. Jos vaikeneminen on pakollista, se ei ole vapautta, vaikka se sinulle sopisikin. Se on vapauden puutetta. Ja se, mitä näissä asioissa kutsutaan "perinteiseksi" tai "vanhanaikaiseksi", on yleensä tosiasiassa kehittymätöntä ja takapajuista. Voihan sitä luolaankin toki palata, jos huvittaa.


      • Mariama
        Last First kirjoitti:

        Eikö miehesi anna sinun puhua edes toisten naisten kanssa? Olen käsittänyt, että yleensä näissä "perinteisissä" kulttuureissa suvun tai naapuruston naiset ovat kovastikin sosiaalisia keskenään - että sääntönä on vain, ettei vieraille miehille saa puhua.

        Toisessa viestissäsi luki, ettet käy yksin ulkona. Tarkoitatko siis kodin ulkopuolella vai "ulkona" eli baareissa tms? Tästä saa nyt sellaisen kuvan, että olet kodin vankina, etkä saa puhua kenellekään. Toivottavasti olen väärässä!

        Minäkin olen vieraampien ihmisten kanssa hissukka, mutta ei minulle tulisi mieleenkään, että puolisoltani pitäisi säädellä sosiaalisuuttani tai vaikenemistani. Olen elänyt muuallakin kuin Suomessa, ja kyllä Suomessa sallitaan mielestäni aika hyvin sosiaalisen reippauden puute.

        Siis kokonaisuudessaan nämä sinun kirjoituksesi ovat jotenkin outoja. Oletkohan vain satuillut?

        Naisille voin puhua, miehille en. Kyse ei siis ole siita etta mies olisi sen minulle maarannyt vaan kyseessa on oma paatokseni jota mies arvostaa. Siis jos pakko on jotain asiaa miehille selvittaa niin ok mutta en vapaaehtoisesti ala juttusille muiden miesten kanssa.

        Baareissa en kay enka mielellani kodin ulkopuolella yksinaan ellei ole pakko. Mies ei vaadi vakisin kotona olemista vaan itse olen sanonut etta mieluummin menen ulos hanen kanssaan kuin yksinaan. Ellei sitten ole joku syy miksi pitaisi menna.

        Olisihan se vaarin jos joku haluaisi menna ulos ja pitaa miespuolisia kavereita eika saisi. Ei varmaan suhde toimi jos on nain erilaiset kasitykset tallaisista asioita. Meilla nyt sattuu vaan menemaan niin etta olemme hakeutuneet yhteen naiden samankaltaisuuksien takia. Mies on toivonut jotain ja itse olen omasta tahdostani halunnut toimia silla tavalla, kumpikaan ei ole pakottanut toista muuttamaan mielipidettaan kun on oltu samaa
        mielta.

        Olen ujo ja mies hyvaksyy sen taysin, jopa pitaa sita ihan hyvana ominaisuutena. Samoin itse olen pitanyt joitakin miehen yleisesti "kielteisina" pidettyja ominaisuuksia (omistushalu, ylihuolehtiminen, jne) positiivisina asioina. Jos tama kuulostaa oudolta, niin ei voi mitaan. Mies hyvaksyy outouteni ja ei haittaa vaikka oltaisiinkin molemmat "outoja" koska olemmehan silloin yhdessa onnellisia!


      • voiko
        mutta kumminkin... kirjoitti:

        Että oikein "saat" vaieta! Sehän on kivaa. Vähän sama kuin työtään rakastavan "saisi" tehdä orjatyötä tai agorafoobikko "saisi" asua ulkoapäin suljetussa kopissa. Jos vaikeneminen on pakollista, se ei ole vapautta, vaikka se sinulle sopisikin. Se on vapauden puutetta. Ja se, mitä näissä asioissa kutsutaan "perinteiseksi" tai "vanhanaikaiseksi", on yleensä tosiasiassa kehittymätöntä ja takapajuista. Voihan sitä luolaankin toki palata, jos huvittaa.

        näin tyhmiä olla oikeasti,sääliksi käy tyttöparka.Täydellinen aivopesty hölmö.


      • Mariama
        voiko kirjoitti:

        näin tyhmiä olla oikeasti,sääliksi käy tyttöparka.Täydellinen aivopesty hölmö.

        eihan kukaan ole tullut kertomaan etta minun pitaisi olla tallainen kuin olen tai toimimaan nain. Kukaan mies ei ole minua aivopessyt tai muokannut haluamakseen, vaan olen itse hakeutunut sellaisen miehen seuraan joka hyvaksyy nama "omituisuuteni" ja on samaa mielta monista asioista. Onko erilaisuus tyhmyytta?


    • aika monta

      kurdityttöä suomesta. yksi on lesbo, kaksi seurustelee salaa isänsä tietämättä miehen kanssa jota heidän isä ei luultavasti hyväksyisi, yksi meni naimisiin suomalaisen miehen kanssa ja myöhemmin otti avioeron, yksi on seurustellut vuosikaudet kurdimiehen kanssa, muttei halua mennä naimisiin, ja yksi on malli, hän esiintyy vähäpukeisena lehdissä, seurustelee turkkilaisen miehen kanssa ja harrastaa seksiä. kaikki on siis täysin kurdeja, eikä esim. puoliksi kurdeja. kukaan heistä ei käytä huivia.

      kurdinaiset eivät ole tossun alla. he ovat todella vahvoja ihmisiä, ja osaavat taivuttaa miehiä haluamaansa suuntaan. he ovat myös taitavia luomaan idyylin, että he ovat "siveämpiä" kuin länsimaalaiset, koska sitä pidetään heidän kulttuurissaan tärkeänä. moni heistä on kuitenkin todella länsimaalaistunut.

    • Last First

      En tunne kuin muutaman kurdin, joten en lähde arvelemaan, millaisia kaikki kurdit ovat.

      Yksi tuntemani kurdimies on naimisissa suomalaisen naisen kanssa ja heillä on lapsia. Suhde tuntuu tasapainoiselta. Mies ei käy baareissa, eikä nainenkaan kuin ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. He ovat n. 45v. Heillä menee taloudellisesti hyvin - naisella hyvä koulutus ja työ, ja miehellä oma yritys. Kun mies tuli pakolaisena Suomeen kauan sitten, oli hänellä taloudellisesti ja muutenkin (väkivaltaiset muistot jne) vaikeaa muutaman vuoden. Mies on mukava.

      Muut kurdit joita tiedän, ovat sinkkuja. Yhdellä on aivan kammottava menneisyys - jonka vuoksi täällä pakolaisena, ja sen vuoksi uuden elämän aloittaminen täällä on hidasta ja raskasta. Onneksi hän saa uusilta ystäviltään tukea.

      Ap sanoo, että kurdinvaimot eivät saa käydä baareissa. En tiedä, voihan se niin olla, mutta ehkäpä he eivät edes halua. Tarkoitan, että meidän on ihan turha meuhkata esim. musliminaisille oikeutta kännäämiseen, jos he eivät sitä itse halua. Eiköhän oikeuksien vaatiminn pitäisi lähteä aivan muunlaisista asioista: koulutuksesta, pouolison valinnasta jne.

    • Miettimään

      Nyt ajatuksella: miksi te, ja näköjään tosi monet muut suomalaiset naiset, näiden äijien perässä juoksette? En oikein jaksa uskoa, että se seksikään olisi mitenkään erilaista, saati keskustelut syvällisempiä kuin suomalaisen miehen kanssa. Pikemminkin päinvastoin.

      Eli siis: mitä elämänne traumaa te näiden urpojen kautta yritätte korjata? Funtsikaa tuohon vastaus, niin ei tarvi enää nettiin kirjoitella.

      • samoin!

        En ole juossut kenenkään perässä vaan tapasin ihmisen johon rakastuin ja päinvastoin. Kuusi yhteistä ihanaa vuotta takana. Seksikin toimii jos se sinua askarruttaa. Meillä on toistemme kanssa hyvä olla. Puhumme paljon, tunteista, yhteisistä muistoista, elämästä ja uskonnosta. Että semmosia urpoja.


      • ja vielä....
        samoin! kirjoitti:

        En ole juossut kenenkään perässä vaan tapasin ihmisen johon rakastuin ja päinvastoin. Kuusi yhteistä ihanaa vuotta takana. Seksikin toimii jos se sinua askarruttaa. Meillä on toistemme kanssa hyvä olla. Puhumme paljon, tunteista, yhteisistä muistoista, elämästä ja uskonnosta. Että semmosia urpoja.

        Oleskeluluvankin äijä sai kauttasi! Win-win! :D

        Noh, tosiasia kuitenkin lienee, että jos äijäsi on joku Lähi-Idän heppu, hänelle tarjotaan Suomessa seksiä vähän joka nurkan takana. Ei ole erityisen todennäköistä, ettei olisi ottanut tilaisuudesta vaarin.


      • epätodennäköistä
        ja vielä.... kirjoitti:

        Oleskeluluvankin äijä sai kauttasi! Win-win! :D

        Noh, tosiasia kuitenkin lienee, että jos äijäsi on joku Lähi-Idän heppu, hänelle tarjotaan Suomessa seksiä vähän joka nurkan takana. Ei ole erityisen todennäköistä, ettei olisi ottanut tilaisuudesta vaarin.

        Mieheni on uskova muslimi, eli ei harrasta avioliiton ulkopuolisia suhteita kuten en minäkään. Saamme kotona enemmän kuin tarpeeksi.
        Mies tuli Suomeen pitkän keskustelun ja harkinnan jälkeen siitä syystä, etten minä silloisessa elämäntilanteessa ollut vielä valmis itse muuttamaan pois. Niin, luonnollisesti se oleskelulupakin sitten tuli, ei hän täällä kahta vuotta luvattakaan ole ollut.


      • juu....
        epätodennäköistä kirjoitti:

        Mieheni on uskova muslimi, eli ei harrasta avioliiton ulkopuolisia suhteita kuten en minäkään. Saamme kotona enemmän kuin tarpeeksi.
        Mies tuli Suomeen pitkän keskustelun ja harkinnan jälkeen siitä syystä, etten minä silloisessa elämäntilanteessa ollut vielä valmis itse muuttamaan pois. Niin, luonnollisesti se oleskelulupakin sitten tuli, ei hän täällä kahta vuotta luvattakaan ole ollut.

        Voi helevata näitä teidän juttuja. :D


      • kiitos samoin
        juu.... kirjoitti:

        Voi helevata näitä teidän juttuja. :D

        Mikähän minun viestissäni jäi epäselväksi?


      • mutta.
        samoin! kirjoitti:

        En ole juossut kenenkään perässä vaan tapasin ihmisen johon rakastuin ja päinvastoin. Kuusi yhteistä ihanaa vuotta takana. Seksikin toimii jos se sinua askarruttaa. Meillä on toistemme kanssa hyvä olla. Puhumme paljon, tunteista, yhteisistä muistoista, elämästä ja uskonnosta. Että semmosia urpoja.

        Toi sexi ei kyl todellakaan toimi. Ja miten voiskaaan toimia miehen kansaa joka konservatiivinen.


      • mutta....
        mutta. kirjoitti:

        Toi sexi ei kyl todellakaan toimi. Ja miten voiskaaan toimia miehen kansaa joka konservatiivinen.

        Konservatiivinen joo, tietyissä asioissa. Seksi ei kuulu näihin.


      • rehellinen
        mutta.... kirjoitti:

        Konservatiivinen joo, tietyissä asioissa. Seksi ei kuulu näihin.

        Mitä maailmanluokan sexiä voi odottaa kundilta joka ei tiedä sexistä mitään, on konservatiivinen ja jumalaa pelkäävä


      • paljasta
        rehellinen kirjoitti:

        Mitä maailmanluokan sexiä voi odottaa kundilta joka ei tiedä sexistä mitään, on konservatiivinen ja jumalaa pelkäävä

        Se on minun ja mieheni asia.
        Ei tiedä seksistä mitään....???? Ainakin on helvetin hyvin oppinut kuuden vuoden aikana. Kuten sanottu, konservatiivinen tietyissä asioissa. Seksi on kuitenkin tärkeä osa avioliittoa ja yhdessähän sitä voi opetella kaikkea kivaa. Suosittelen sinullekin.


      • uskoo
        paljasta kirjoitti:

        Se on minun ja mieheni asia.
        Ei tiedä seksistä mitään....???? Ainakin on helvetin hyvin oppinut kuuden vuoden aikana. Kuten sanottu, konservatiivinen tietyissä asioissa. Seksi on kuitenkin tärkeä osa avioliittoa ja yhdessähän sitä voi opetella kaikkea kivaa. Suosittelen sinullekin.

        naisen seksuaalisuus on juuri se konservatiivisuuden ydin. miksi juuri se muslimien pahin kipupiste yhtäkkiä toimisikin kuin vettä vaan


      • ken tahtoo
        uskoo kirjoitti:

        naisen seksuaalisuus on juuri se konservatiivisuuden ydin. miksi juuri se muslimien pahin kipupiste yhtäkkiä toimisikin kuin vettä vaan

        ei ole minun päänsärkyni.
        Sääli, että sinäkin olet yksi niistä tolloista, jotka kuvittelevat jokaisen maailman muslimin olevan juuri samanlainen.


    • kurdin vaimo

      Ensinnäkin tämä kuvailtu kurdimies on yksinkertaisesti täysi idioottipaska eikä siitä sen enempää.
      Oma mieheni on Turkista kotoisin ja uskovasta, perinteitä kunnioittavasta perheestä, missä naisia kuitenkin on aina kohdeltu arvostuksella ja hellyydellä. Kotoahan se kasvatus hyvin pitkälti lähtee..kotona minä olen pomo aivan niinkuin hänen äitinsä omassa kodissaan. Naiset sitä arkea pyörittää ja sanelee kuinka asiat kotona hoidetaan. Miesten homma on tuoda pötyä pöytään ja pitää perhe tyytyväisenä.
      Itse olen vahva ja voimakastahtoinen nainen jonka mies kyllä hyvin tiesi alusta asti. Minä en ole hiljaa silloin kun on asiaa, eikä ole mieskään. Meillä toimii kuitenkin molemminpuolinen kunnioitus ja näkemykset hyvin samanlaiset joten suuria ongelmia ei ole ollut kuuden yhteisen vuoden aikana. Elämä on sopuisaa eikä kumpikaan jatkuvaa räpätystä jaksaisi kuunnellakaan. Oma mieheni on ainakin sitä mieltä, että on ylpeä vahvasta naisestaan, ei hän hiiren kanssa naimisiin olisi halunnutkaan.
      Tämä baariasia taas meillä on näin että kumpikaan ei käy, koska kumpikaan ei juo. Eli ei ongelmaa. Molemmat käyvät sen sijaan esim. kaupungilla ja ystäviään tapaamassa silloin kun haluaa. Että tällainen tapaus.

      • ihmeellistä

        Ei tuossa ollut mitään uutta. Aivan samanlaista teillä v 2008 kun meillä vuonna 1960. Jostain syystä naiset kuitenkin halusivat eroon vanhasta. Eivät halunneet kökkiä koko ikäänsä hellan välissä vaan halusivat samat mahdollisuudet riippumattomaan elämään kuin miehillä


      • miten teillä
        ihmeellistä kirjoitti:

        Ei tuossa ollut mitään uutta. Aivan samanlaista teillä v 2008 kun meillä vuonna 1960. Jostain syystä naiset kuitenkin halusivat eroon vanhasta. Eivät halunneet kökkiä koko ikäänsä hellan välissä vaan halusivat samat mahdollisuudet riippumattomaan elämään kuin miehillä

        on asiat tänä päivänä? Onko tilanne muuttunut?jouduitko tossun alle? Nyt eletään vielä muutama päivä vuotta 2008. Vuodella 1960 ei enää tässä kohtaa ole mitään merkitystä:) Edellinen viestihän vain kertoo sen, että ei näytä mokuperheen elämä olevan ihmeellistä:)


      • tai siis
        miten teillä kirjoitti:

        on asiat tänä päivänä? Onko tilanne muuttunut?jouduitko tossun alle? Nyt eletään vielä muutama päivä vuotta 2008. Vuodella 1960 ei enää tässä kohtaa ole mitään merkitystä:) Edellinen viestihän vain kertoo sen, että ei näytä mokuperheen elämä olevan ihmeellistä:)

        "Edellinen viestihän vain kertoo sen, että ei näytä mokuperheen elämä olevan ihmeellistä:)"

        Se, että jonkun mokuperheen elämä ei ole ihmeellistä, on kuitenkin niin harvinainen asia että pitää asiasta tulla oikein internetiin kertomaan. :)


      • sinä tiedät?
        tai siis kirjoitti:

        "Edellinen viestihän vain kertoo sen, että ei näytä mokuperheen elämä olevan ihmeellistä:)"

        Se, että jonkun mokuperheen elämä ei ole ihmeellistä, on kuitenkin niin harvinainen asia että pitää asiasta tulla oikein internetiin kertomaan. :)

        Onko oma kokemusta tai tuttavapiirissä niin paljon mokuperheitä, että pystyt noin sanomaan? Montako tunnet ja monenko suhteen teet omia olettamuksiasi?


      • juu....
        sinä tiedät? kirjoitti:

        Onko oma kokemusta tai tuttavapiirissä niin paljon mokuperheitä, että pystyt noin sanomaan? Montako tunnet ja monenko suhteen teet omia olettamuksiasi?

        No eiköhän tuo selviä ihan tämän palstan sekopäisten ämmien juttuja lukemalla. Kehotan perehtymään esim. ylempänä olevaan zarahin tms. kirjoitukseen moniavioisesta mokumiehestään. Babylousit, bidralit ja bedeliat ovat kanssa aika kelpoja esimerkkejä mokuilijoiden "normaaliudesta."


      • juu.... kirjoitti:

        No eiköhän tuo selviä ihan tämän palstan sekopäisten ämmien juttuja lukemalla. Kehotan perehtymään esim. ylempänä olevaan zarahin tms. kirjoitukseen moniavioisesta mokumiehestään. Babylousit, bidralit ja bedeliat ovat kanssa aika kelpoja esimerkkejä mokuilijoiden "normaaliudesta."

        Niin..me kolme B:tä ollaanki kaikki ihan paranormaaleja.. ;)


      • se arvata....
        Babylous kirjoitti:

        Niin..me kolme B:tä ollaanki kaikki ihan paranormaaleja.. ;)

        ...ja kuinka ollakaan Babylous tuli heti kärppänä paikalle hymiöitä viljelemään.


      • Paitsi että meillä ei kumpikaan ole käynyt baareissa (selvänä tai ilolientä nauttimassa) viimeiseen noin vuoteen kun olin raskaana ja nyt imetän. Muuten meillä on ulkoiltu kapakassa yleensä yhdessä. Mies on liikenteessä 9 kertaa 10:stä autolla, eli tosi harvoin juo. Minä nautiskelen kyllä siideriä ja virtasia yleensä joitain kappaleita.


      • se arvata.... kirjoitti:

        ...ja kuinka ollakaan Babylous tuli heti kärppänä paikalle hymiöitä viljelemään.

        Kyllähän sitä pitää keskusteluun osallistua kun joku oikein nimeltä mainitsee..


      • niin....
        Babylous kirjoitti:

        Kyllähän sitä pitää keskusteluun osallistua kun joku oikein nimeltä mainitsee..

        ...ja jatkaa "normaaliutensa" vakuuttelua loputtomiin. Selvähän se.


      • ole tosissasi?
        juu.... kirjoitti:

        No eiköhän tuo selviä ihan tämän palstan sekopäisten ämmien juttuja lukemalla. Kehotan perehtymään esim. ylempänä olevaan zarahin tms. kirjoitukseen moniavioisesta mokumiehestään. Babylousit, bidralit ja bedeliat ovat kanssa aika kelpoja esimerkkejä mokuilijoiden "normaaliudesta."

        Monenko mokusuhteessa elävän uskot täällä kirjoittelevan? Aika pieni porukka veikkaan. Tämän palstan kirjoitukset ovat itse kenenkin "hengentuotteita" eikä niistä yhtäkään kannata pitää minään faktana. Ei myöskään pidä epäillä kaikkea. Ehdotan, että avoimin mielein tuttustut oikeisiin ihmisiin etkä muodosta mielipiteitäsi näiden viestien perusteella.


      • kyllä
        ole tosissasi? kirjoitti:

        Monenko mokusuhteessa elävän uskot täällä kirjoittelevan? Aika pieni porukka veikkaan. Tämän palstan kirjoitukset ovat itse kenenkin "hengentuotteita" eikä niistä yhtäkään kannata pitää minään faktana. Ei myöskään pidä epäillä kaikkea. Ehdotan, että avoimin mielein tuttustut oikeisiin ihmisiin etkä muodosta mielipiteitäsi näiden viestien perusteella.

        Tunnen kyllä mokupareja, itse asiassa aika monta. Nyrkkisääntönä tuntuu olevan (älä nyt pillastu), että jos suomiäijä on ulkkiksen kanssa, suhde on ihan tavallinen, mutta kyseessä on suomiämmä moku, touhu on yleensä vähän kipeätä.


      • täällä mistään
        kyllä kirjoitti:

        Tunnen kyllä mokupareja, itse asiassa aika monta. Nyrkkisääntönä tuntuu olevan (älä nyt pillastu), että jos suomiäijä on ulkkiksen kanssa, suhde on ihan tavallinen, mutta kyseessä on suomiämmä moku, touhu on yleensä vähän kipeätä.

        Täällä ei kannata mistään ottaa itseensä. Olen samaa mieltä kanssasi, että jostain syystä naiset saavat enemmän haukkuja mokusuhteistaan. Ovathan he ehkä aktiivisempia kirjoittajiakin.
        Itse ajattelen, että suhteen onnistumisessa ei ole oleellista kummankaan kansallisuus tai uskonto. Tärkeintä on se, että molemmat haluaa elää yhdessä. Silloin sitä ollaan valmiita tekemään töitä asian eteen ja kestämään vastoinkäymisiäkin. Kukaan meistä ei täällä voi tietää mikä on toisen parisuhteen todellisuus.
        Kipeä se suhde voi olle kellä vaan.


      • duoda duoda....
        täällä mistään kirjoitti:

        Täällä ei kannata mistään ottaa itseensä. Olen samaa mieltä kanssasi, että jostain syystä naiset saavat enemmän haukkuja mokusuhteistaan. Ovathan he ehkä aktiivisempia kirjoittajiakin.
        Itse ajattelen, että suhteen onnistumisessa ei ole oleellista kummankaan kansallisuus tai uskonto. Tärkeintä on se, että molemmat haluaa elää yhdessä. Silloin sitä ollaan valmiita tekemään töitä asian eteen ja kestämään vastoinkäymisiäkin. Kukaan meistä ei täällä voi tietää mikä on toisen parisuhteen todellisuus.
        Kipeä se suhde voi olle kellä vaan.

        "Olen samaa mieltä kanssasi, että jostain syystä naiset saavat enemmän haukkuja mokusuhteistaan."

        En minä ole tuota mieltä, mutta toki ymmärrän miksi näin "luulit." ;)


      • vastaus1
        täällä mistään kirjoitti:

        Täällä ei kannata mistään ottaa itseensä. Olen samaa mieltä kanssasi, että jostain syystä naiset saavat enemmän haukkuja mokusuhteistaan. Ovathan he ehkä aktiivisempia kirjoittajiakin.
        Itse ajattelen, että suhteen onnistumisessa ei ole oleellista kummankaan kansallisuus tai uskonto. Tärkeintä on se, että molemmat haluaa elää yhdessä. Silloin sitä ollaan valmiita tekemään töitä asian eteen ja kestämään vastoinkäymisiäkin. Kukaan meistä ei täällä voi tietää mikä on toisen parisuhteen todellisuus.
        Kipeä se suhde voi olle kellä vaan.

        "Itse ajattelen, että suhteen onnistumisessa ei ole oleellista kummankaan kansallisuus tai uskonto. Tärkeintä on se, että molemmat haluaa elää yhdessä. "

        - Olipa älytön kommentti sinulta


      • faktahomma
        vastaus1 kirjoitti:

        "Itse ajattelen, että suhteen onnistumisessa ei ole oleellista kummankaan kansallisuus tai uskonto. Tärkeintä on se, että molemmat haluaa elää yhdessä. "

        - Olipa älytön kommentti sinulta

        Totta joka sanani:)
        Oma kommenttisi on tavallisen typerä tällä palstalla. Jos ei asia valkene, kannatta kysyä lisää tai pitää sormet pois näppäimistöltä;)


      • sitte eri mieltä:)
        duoda duoda.... kirjoitti:

        "Olen samaa mieltä kanssasi, että jostain syystä naiset saavat enemmän haukkuja mokusuhteistaan."

        En minä ole tuota mieltä, mutta toki ymmärrän miksi näin "luulit." ;)

        "Nyrkkisääntönä tuntuu olevan (älä nyt pillastu), että jos suomiäijä on ulkkiksen kanssa, suhde on ihan tavallinen, mutta kyseessä on suomiämmä moku, touhu on yleensä vähän kipeätä."
        No, tukitsin sitten väärin. Ymmärsin, että
        suomiämmä moku=kipeä suhde ja suomiäijä ulkkis = tavallinen.
        Minusta tuo kyllä on haukkumista. Ollaan sitten eri mieltä, mutta palstan perusteella asia mielestäni on just näin.


    • ylpeitä

      Kuten muutkin kurdimiehet, tämä tapaus on kurdi ja ylpeä saavutuksistaan (päässyt naisten hameiden alla länsimaihin, oppinut käyttämään sisävessaa).

      • kansaa ovat....

        Niin, kurdit ovat ylvästä, ylpeätä kansaa, jotka oikeutetusti pitävät suurten saavutustensa muistoja yllä! Nämä mittaamattomat saavutukset, joihin lukeutuvat muun muassa.... tuota... ööö...


      • kurdeista!
        kansaa ovat.... kirjoitti:

        Niin, kurdit ovat ylvästä, ylpeätä kansaa, jotka oikeutetusti pitävät suurten saavutustensa muistoja yllä! Nämä mittaamattomat saavutukset, joihin lukeutuvat muun muassa.... tuota... ööö...

        Tapasin keväällä erään kurdimiehen ja hänen kaverinsa, vuoden aikana tapailimme miehen kanssa silloin tällöin tosi harvoin koska mies katoili, matkusteli "salaa", ei vastannut puheluihin, tavatessa ei osannut keskustella juuri mistään tai ei tiennyt mistään aiheesta yhtään mitään minun olisi pitänyt yksin vain olla äänessä, oli sivistymätön, eli varsin huono puolisoehdokas tai edes kaveriksi sopimaton..

        Miehen kaveri kiinnitti minuun liiaksi asti huomiota ja tuli kaikissa mahdollisissa paikoissa iskemään minua ja yritti saada mukaan kotiinsa!:o kaikki tämä siis kaverinsa, minun tapaileman miehen selän takana, tosin ehkä hän pistikin kaverinsa minun kimppuun koska halusi testata uskollisuutta tms. Oli myös jotain juttua, että mies/miehet keskenään alkoivat levitellä jotain sänky-valheita minusta, kai mukamas saadakseen sen kaverinsa pois minun kimpusta kunnes sitten syyllisti kaverinsa niistä valheista ja väitti, ettei se ole enää hänen kaverinsa, vaikea uskoa...
        Miehen kaveri ei millään jättänyt rauhaan ja alkoi liikkua kotinikin lähistöllä, sillä joka puolellahan hänen kavereita asuu. Lopetin miehen kaverille puhumisen ja yhtäkkiä hänkin lopetti minun iskemisen, en tiedä miksi mutta onneksi näin kävi.

        Aikaa kului ja täysin tuntemattomat noiden miesten kaverit/kaverien kaverit tms. tulivat kertomaan että minun kaverimies (ei seurustelua, vasta harkintaa ja tutustumista) olisi maannut miesten kanssa ja tarkasti kuvaili miehen nimen, asuinpaikan, auton jne. Miehen kaverit/jotkut porukat myös muka "ystävällisinä" kertoivat minkälainen nainen on kurdikulttuurissa huora kuulemma vain puhelinnumeron useille luovuttava ja useita miehiä (jopa kaverina!) tapaileva!:o huhhuh, aika tarkkaa ja liikaa vaatimuksia. Mies katosi 3-4 kuukaudeksi kotimaahansa mitään ilmoittamatta ja tietysti onnellisena unohdin koko miehen ja kuvittelin päässeeni hänestä kokonaan eroon. Niin ei kun palasi, luuli että saa minut takaisin kai vielä jonkinlaiseksi tyttöystäväksi ja tietynlaista seksiäkin yritti heti vaatia lahjan avulla :o uskomatonta käytöstä!?

        suostuin yhteen vikaan tapaamiseen, koska halusin selittää kasvokkain että varmasti ymmärtäisi miehelle tilanteen että olen tavannut (eurooppalaisen) miehen josta välitän ja että haluan olla toisen kanssa, hän sanoi antavansa aikaa eikä juuri välittänyt siitä, että olisin toisen kanssa :o

        Tuolla ja noilla miehillä on vieläkin aina kovat eukkomaiset juoruilut meneillään, ovat kuin ringissä ja minut nähdessä alkaa kauhea melu ja jotain tällaista puhuvat minusta: "tuolta se nyt tulee taas yksin, tuolla se nyt puhuu puhelimessa jollekin miehelle kelle heti ottamaan selvää, asuukohan se yksin vai miksi käy kaupassa yksin, nyt se on taas yksin liikkellä siitä tunnistaa huonon naisen..." huhhuh, alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää tämä, että yksin liikkumisen, valheiden ja puhelimessa puhumisen perusteella nuo sivulliset tuomitsee ihan täysin ja levittää kaikenlaisia valheita.


        Mutta en kai voi tehdä mitään pitää vain sietää.


      • kotimaahansa
        kurdeista! kirjoitti:

        Tapasin keväällä erään kurdimiehen ja hänen kaverinsa, vuoden aikana tapailimme miehen kanssa silloin tällöin tosi harvoin koska mies katoili, matkusteli "salaa", ei vastannut puheluihin, tavatessa ei osannut keskustella juuri mistään tai ei tiennyt mistään aiheesta yhtään mitään minun olisi pitänyt yksin vain olla äänessä, oli sivistymätön, eli varsin huono puolisoehdokas tai edes kaveriksi sopimaton..

        Miehen kaveri kiinnitti minuun liiaksi asti huomiota ja tuli kaikissa mahdollisissa paikoissa iskemään minua ja yritti saada mukaan kotiinsa!:o kaikki tämä siis kaverinsa, minun tapaileman miehen selän takana, tosin ehkä hän pistikin kaverinsa minun kimppuun koska halusi testata uskollisuutta tms. Oli myös jotain juttua, että mies/miehet keskenään alkoivat levitellä jotain sänky-valheita minusta, kai mukamas saadakseen sen kaverinsa pois minun kimpusta kunnes sitten syyllisti kaverinsa niistä valheista ja väitti, ettei se ole enää hänen kaverinsa, vaikea uskoa...
        Miehen kaveri ei millään jättänyt rauhaan ja alkoi liikkua kotinikin lähistöllä, sillä joka puolellahan hänen kavereita asuu. Lopetin miehen kaverille puhumisen ja yhtäkkiä hänkin lopetti minun iskemisen, en tiedä miksi mutta onneksi näin kävi.

        Aikaa kului ja täysin tuntemattomat noiden miesten kaverit/kaverien kaverit tms. tulivat kertomaan että minun kaverimies (ei seurustelua, vasta harkintaa ja tutustumista) olisi maannut miesten kanssa ja tarkasti kuvaili miehen nimen, asuinpaikan, auton jne. Miehen kaverit/jotkut porukat myös muka "ystävällisinä" kertoivat minkälainen nainen on kurdikulttuurissa huora kuulemma vain puhelinnumeron useille luovuttava ja useita miehiä (jopa kaverina!) tapaileva!:o huhhuh, aika tarkkaa ja liikaa vaatimuksia. Mies katosi 3-4 kuukaudeksi kotimaahansa mitään ilmoittamatta ja tietysti onnellisena unohdin koko miehen ja kuvittelin päässeeni hänestä kokonaan eroon. Niin ei kun palasi, luuli että saa minut takaisin kai vielä jonkinlaiseksi tyttöystäväksi ja tietynlaista seksiäkin yritti heti vaatia lahjan avulla :o uskomatonta käytöstä!?

        suostuin yhteen vikaan tapaamiseen, koska halusin selittää kasvokkain että varmasti ymmärtäisi miehelle tilanteen että olen tavannut (eurooppalaisen) miehen josta välitän ja että haluan olla toisen kanssa, hän sanoi antavansa aikaa eikä juuri välittänyt siitä, että olisin toisen kanssa :o

        Tuolla ja noilla miehillä on vieläkin aina kovat eukkomaiset juoruilut meneillään, ovat kuin ringissä ja minut nähdessä alkaa kauhea melu ja jotain tällaista puhuvat minusta: "tuolta se nyt tulee taas yksin, tuolla se nyt puhuu puhelimessa jollekin miehelle kelle heti ottamaan selvää, asuukohan se yksin vai miksi käy kaupassa yksin, nyt se on taas yksin liikkellä siitä tunnistaa huonon naisen..." huhhuh, alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää tämä, että yksin liikkumisen, valheiden ja puhelimessa puhumisen perusteella nuo sivulliset tuomitsee ihan täysin ja levittää kaikenlaisia valheita.


        Mutta en kai voi tehdä mitään pitää vain sietää.

        Miten hän voi lähtee 3-4 kkk:ksi kotimaahansa?? Jos hän on työssä ei onnistu. Jos taasen on työttömyyskorvauksella niin ei saa poistua maasta.

        Eli valehtelitko?


      • Mariama
        kurdeista! kirjoitti:

        Tapasin keväällä erään kurdimiehen ja hänen kaverinsa, vuoden aikana tapailimme miehen kanssa silloin tällöin tosi harvoin koska mies katoili, matkusteli "salaa", ei vastannut puheluihin, tavatessa ei osannut keskustella juuri mistään tai ei tiennyt mistään aiheesta yhtään mitään minun olisi pitänyt yksin vain olla äänessä, oli sivistymätön, eli varsin huono puolisoehdokas tai edes kaveriksi sopimaton..

        Miehen kaveri kiinnitti minuun liiaksi asti huomiota ja tuli kaikissa mahdollisissa paikoissa iskemään minua ja yritti saada mukaan kotiinsa!:o kaikki tämä siis kaverinsa, minun tapaileman miehen selän takana, tosin ehkä hän pistikin kaverinsa minun kimppuun koska halusi testata uskollisuutta tms. Oli myös jotain juttua, että mies/miehet keskenään alkoivat levitellä jotain sänky-valheita minusta, kai mukamas saadakseen sen kaverinsa pois minun kimpusta kunnes sitten syyllisti kaverinsa niistä valheista ja väitti, ettei se ole enää hänen kaverinsa, vaikea uskoa...
        Miehen kaveri ei millään jättänyt rauhaan ja alkoi liikkua kotinikin lähistöllä, sillä joka puolellahan hänen kavereita asuu. Lopetin miehen kaverille puhumisen ja yhtäkkiä hänkin lopetti minun iskemisen, en tiedä miksi mutta onneksi näin kävi.

        Aikaa kului ja täysin tuntemattomat noiden miesten kaverit/kaverien kaverit tms. tulivat kertomaan että minun kaverimies (ei seurustelua, vasta harkintaa ja tutustumista) olisi maannut miesten kanssa ja tarkasti kuvaili miehen nimen, asuinpaikan, auton jne. Miehen kaverit/jotkut porukat myös muka "ystävällisinä" kertoivat minkälainen nainen on kurdikulttuurissa huora kuulemma vain puhelinnumeron useille luovuttava ja useita miehiä (jopa kaverina!) tapaileva!:o huhhuh, aika tarkkaa ja liikaa vaatimuksia. Mies katosi 3-4 kuukaudeksi kotimaahansa mitään ilmoittamatta ja tietysti onnellisena unohdin koko miehen ja kuvittelin päässeeni hänestä kokonaan eroon. Niin ei kun palasi, luuli että saa minut takaisin kai vielä jonkinlaiseksi tyttöystäväksi ja tietynlaista seksiäkin yritti heti vaatia lahjan avulla :o uskomatonta käytöstä!?

        suostuin yhteen vikaan tapaamiseen, koska halusin selittää kasvokkain että varmasti ymmärtäisi miehelle tilanteen että olen tavannut (eurooppalaisen) miehen josta välitän ja että haluan olla toisen kanssa, hän sanoi antavansa aikaa eikä juuri välittänyt siitä, että olisin toisen kanssa :o

        Tuolla ja noilla miehillä on vieläkin aina kovat eukkomaiset juoruilut meneillään, ovat kuin ringissä ja minut nähdessä alkaa kauhea melu ja jotain tällaista puhuvat minusta: "tuolta se nyt tulee taas yksin, tuolla se nyt puhuu puhelimessa jollekin miehelle kelle heti ottamaan selvää, asuukohan se yksin vai miksi käy kaupassa yksin, nyt se on taas yksin liikkellä siitä tunnistaa huonon naisen..." huhhuh, alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää tämä, että yksin liikkumisen, valheiden ja puhelimessa puhumisen perusteella nuo sivulliset tuomitsee ihan täysin ja levittää kaikenlaisia valheita.


        Mutta en kai voi tehdä mitään pitää vain sietää.

        Tiedan mita tarkoitat noilla miehilla, niita on tullut sivusta seurattua ihan tarpeeksi. Sellainen mies valitaan lahinna eksoottisen ulkonaon ja imelien kohteliaisuuksien takia, eika oteta huomioon oleellisempia asioita elamassa. Naita vaikuttaa ikava kylla olevan hyvinkin suuri osa, tai sitten nama miehet vain ovat hyvin esilla kun porraavat baareissa ja kaupungilla.

        Taman kirjoitin jo edellisessa viestissa. Tuollaisilla miehilla on se oma elama johon kuuluu sukulaiset, perhe ja mahdollisesti vaimokin, kun taas baareissa ja ties missa pidetaan hauskaa muiden naisten kustannuksella. Nama miehet eivat ole tosissaan eivatka odota naiden naistenkaan olevan. Monesti heidan mielestaan tosissaan oleva nainen ei pyori yksin baareissa kenen kanssa huvittaa eika varsinkaan pida miehia vain kavereina. Tassapa kulttuuriero joka on molemmille osapuolille niin vaikea ymmartaa. Ja kyseessa eivat siis ole ainoastaan kurdimiehet, samaa tapahtuu kaikissa porukoissa joissa naisten roolista ja asemasta on taysin vastakkaisia kasityksia.

        Tosi ikavaa etta tilanne on mennyt tuollaiseksi ja nuo miehet levittelevat juttuja ja valheita. Sinuna en olisi kenenkaan noiden miesten kanssa enaa missaan tekemisissa, jos joku tulee puhumaan niin ala edes katso pain alaka vastaa. Pikkuhiljaa ne kyllastyy ja jattaa rauhaan, kun huomaavat ettei lassyttamisella tai lahjomisella saa mitaan.

        Ikavinta on etta jos jollakin naista miehista on vaikka vaimo tai tyttoystava joka on kaverisi, niin mies sanoo ettette saa enaa olla tekemisissa. Sitten kaikki ajattelevat vaan pahaa eivatka ymmarra etta kielto johtuukin vaan siita, etta joku tietaa heidan touhuistaan liikaa... Nain on kaynyt.


      • kurdeista!
        Mariama kirjoitti:

        Tiedan mita tarkoitat noilla miehilla, niita on tullut sivusta seurattua ihan tarpeeksi. Sellainen mies valitaan lahinna eksoottisen ulkonaon ja imelien kohteliaisuuksien takia, eika oteta huomioon oleellisempia asioita elamassa. Naita vaikuttaa ikava kylla olevan hyvinkin suuri osa, tai sitten nama miehet vain ovat hyvin esilla kun porraavat baareissa ja kaupungilla.

        Taman kirjoitin jo edellisessa viestissa. Tuollaisilla miehilla on se oma elama johon kuuluu sukulaiset, perhe ja mahdollisesti vaimokin, kun taas baareissa ja ties missa pidetaan hauskaa muiden naisten kustannuksella. Nama miehet eivat ole tosissaan eivatka odota naiden naistenkaan olevan. Monesti heidan mielestaan tosissaan oleva nainen ei pyori yksin baareissa kenen kanssa huvittaa eika varsinkaan pida miehia vain kavereina. Tassapa kulttuuriero joka on molemmille osapuolille niin vaikea ymmartaa. Ja kyseessa eivat siis ole ainoastaan kurdimiehet, samaa tapahtuu kaikissa porukoissa joissa naisten roolista ja asemasta on taysin vastakkaisia kasityksia.

        Tosi ikavaa etta tilanne on mennyt tuollaiseksi ja nuo miehet levittelevat juttuja ja valheita. Sinuna en olisi kenenkaan noiden miesten kanssa enaa missaan tekemisissa, jos joku tulee puhumaan niin ala edes katso pain alaka vastaa. Pikkuhiljaa ne kyllastyy ja jattaa rauhaan, kun huomaavat ettei lassyttamisella tai lahjomisella saa mitaan.

        Ikavinta on etta jos jollakin naista miehista on vaikka vaimo tai tyttoystava joka on kaverisi, niin mies sanoo ettette saa enaa olla tekemisissa. Sitten kaikki ajattelevat vaan pahaa eivatka ymmarra etta kielto johtuukin vaan siita, etta joku tietaa heidan touhuistaan liikaa... Nain on kaynyt.

        "Miten hän voi lähtee 3-4 kkk:ksi kotimaahansa?? Jos hän on työssä ei onnistu. Jos taasen on työttömyyskorvauksella niin ei saa poistua maasta.
        Eli valehtelitko?"

        No miehellä on "oma" tai oikeastaan isän oma yritys, että pystyi hyvinkin olemaan pois ja uskon ja olen täysin varma siitä, että oli myös kotimaassaan sen ajan. Eri asia sitten se, mitä siellä teki esim. etsikö vaimoa tai menikö naimisiin vaikka, sitä en voi tietää..


        Ylempi kirjoitus siis myös liittyi minuun vaikkei täysin, mutta mies tietää (tai ainakin pitäisi jo uskoa) etten juo tai käy baareissa koskaan, emmekä tavanneet baarissa myöskään siis. Oikeastaan mies itse kuulemma välillä juo vähän ja käy baareissa, että kerrankin näin päin? juova "muslimi" ja juomaton kristitty! liian erikoista minulle. Mutta selvästi on liian vaikeaa ymmärtää ja oppia mitä on pelkkä kaveruus: joten ei sellaisesta ole kaveriksi että antaa olla.

        Outoa kyllä, mutta ne samat porukat aina vaan jatkavat juoruilua, en ole kiinnittänyt heihin koskaan yhtään huomiota, paitsi silloin kun yksi heistä tuli kertomaan minun kaverimiehen tekemisistä enkä silloin tiennyt sen juoruilijamiehen kuuluneen samaan jengiin koska en heitä tunne, sen sijaan he tuntevat minut ulkonäöltä ja nimeltä..


      • itseäsi
        kurdeista! kirjoitti:

        "Miten hän voi lähtee 3-4 kkk:ksi kotimaahansa?? Jos hän on työssä ei onnistu. Jos taasen on työttömyyskorvauksella niin ei saa poistua maasta.
        Eli valehtelitko?"

        No miehellä on "oma" tai oikeastaan isän oma yritys, että pystyi hyvinkin olemaan pois ja uskon ja olen täysin varma siitä, että oli myös kotimaassaan sen ajan. Eri asia sitten se, mitä siellä teki esim. etsikö vaimoa tai menikö naimisiin vaikka, sitä en voi tietää..


        Ylempi kirjoitus siis myös liittyi minuun vaikkei täysin, mutta mies tietää (tai ainakin pitäisi jo uskoa) etten juo tai käy baareissa koskaan, emmekä tavanneet baarissa myöskään siis. Oikeastaan mies itse kuulemma välillä juo vähän ja käy baareissa, että kerrankin näin päin? juova "muslimi" ja juomaton kristitty! liian erikoista minulle. Mutta selvästi on liian vaikeaa ymmärtää ja oppia mitä on pelkkä kaveruus: joten ei sellaisesta ole kaveriksi että antaa olla.

        Outoa kyllä, mutta ne samat porukat aina vaan jatkavat juoruilua, en ole kiinnittänyt heihin koskaan yhtään huomiota, paitsi silloin kun yksi heistä tuli kertomaan minun kaverimiehen tekemisistä enkä silloin tiennyt sen juoruilijamiehen kuuluneen samaan jengiin koska en heitä tunne, sen sijaan he tuntevat minut ulkonäöltä ja nimeltä..

        Sinua ollaan varoitettu kurdeista, mutta silti aloit seurustella, joten nyt saat itse kärsiä. Ja voin kertoa että tilanteesi saattaa vielä mennä entistäkin vaikeammaksi.


      • tämmösestä
        kurdeista! kirjoitti:

        Tapasin keväällä erään kurdimiehen ja hänen kaverinsa, vuoden aikana tapailimme miehen kanssa silloin tällöin tosi harvoin koska mies katoili, matkusteli "salaa", ei vastannut puheluihin, tavatessa ei osannut keskustella juuri mistään tai ei tiennyt mistään aiheesta yhtään mitään minun olisi pitänyt yksin vain olla äänessä, oli sivistymätön, eli varsin huono puolisoehdokas tai edes kaveriksi sopimaton..

        Miehen kaveri kiinnitti minuun liiaksi asti huomiota ja tuli kaikissa mahdollisissa paikoissa iskemään minua ja yritti saada mukaan kotiinsa!:o kaikki tämä siis kaverinsa, minun tapaileman miehen selän takana, tosin ehkä hän pistikin kaverinsa minun kimppuun koska halusi testata uskollisuutta tms. Oli myös jotain juttua, että mies/miehet keskenään alkoivat levitellä jotain sänky-valheita minusta, kai mukamas saadakseen sen kaverinsa pois minun kimpusta kunnes sitten syyllisti kaverinsa niistä valheista ja väitti, ettei se ole enää hänen kaverinsa, vaikea uskoa...
        Miehen kaveri ei millään jättänyt rauhaan ja alkoi liikkua kotinikin lähistöllä, sillä joka puolellahan hänen kavereita asuu. Lopetin miehen kaverille puhumisen ja yhtäkkiä hänkin lopetti minun iskemisen, en tiedä miksi mutta onneksi näin kävi.

        Aikaa kului ja täysin tuntemattomat noiden miesten kaverit/kaverien kaverit tms. tulivat kertomaan että minun kaverimies (ei seurustelua, vasta harkintaa ja tutustumista) olisi maannut miesten kanssa ja tarkasti kuvaili miehen nimen, asuinpaikan, auton jne. Miehen kaverit/jotkut porukat myös muka "ystävällisinä" kertoivat minkälainen nainen on kurdikulttuurissa huora kuulemma vain puhelinnumeron useille luovuttava ja useita miehiä (jopa kaverina!) tapaileva!:o huhhuh, aika tarkkaa ja liikaa vaatimuksia. Mies katosi 3-4 kuukaudeksi kotimaahansa mitään ilmoittamatta ja tietysti onnellisena unohdin koko miehen ja kuvittelin päässeeni hänestä kokonaan eroon. Niin ei kun palasi, luuli että saa minut takaisin kai vielä jonkinlaiseksi tyttöystäväksi ja tietynlaista seksiäkin yritti heti vaatia lahjan avulla :o uskomatonta käytöstä!?

        suostuin yhteen vikaan tapaamiseen, koska halusin selittää kasvokkain että varmasti ymmärtäisi miehelle tilanteen että olen tavannut (eurooppalaisen) miehen josta välitän ja että haluan olla toisen kanssa, hän sanoi antavansa aikaa eikä juuri välittänyt siitä, että olisin toisen kanssa :o

        Tuolla ja noilla miehillä on vieläkin aina kovat eukkomaiset juoruilut meneillään, ovat kuin ringissä ja minut nähdessä alkaa kauhea melu ja jotain tällaista puhuvat minusta: "tuolta se nyt tulee taas yksin, tuolla se nyt puhuu puhelimessa jollekin miehelle kelle heti ottamaan selvää, asuukohan se yksin vai miksi käy kaupassa yksin, nyt se on taas yksin liikkellä siitä tunnistaa huonon naisen..." huhhuh, alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää tämä, että yksin liikkumisen, valheiden ja puhelimessa puhumisen perusteella nuo sivulliset tuomitsee ihan täysin ja levittää kaikenlaisia valheita.


        Mutta en kai voi tehdä mitään pitää vain sietää.

        sairaasta käyttäytymisestä yritän suomalaisia naisia varoitella, mutta ne ei usko.
        Ja kyseessä on nämä "tiettyjen maitten" miehet, siis muutkin kuin kurdit.
        Kovin on piiri pieni pyörii, ne tuntee puoli kaipunkia ja siinä alkaakin suomi työllä oleen ahdistava kulkee vaikkei olis kun yhden kerran treffeillä fiksusti käynny.


      • gigilien
        itseäsi kirjoitti:

        Sinua ollaan varoitettu kurdeista, mutta silti aloit seurustella, joten nyt saat itse kärsiä. Ja voin kertoa että tilanteesi saattaa vielä mennä entistäkin vaikeammaksi.

        "sinua ollaan varoitettu kurdeista"
        Aikamoista liioittelua ja yleistystä, mätiä
        yksilöitä niitä on niin suomalaisa, ruotsalaisa, saksalaisia ym. kuin kurdejakin.

        Pointti on se, että löytää niistä sen oikean.

        Sinulla taitaa olla aika rajoittunut tuo kulttuurikatsomus.


      • liesa
        tämmösestä kirjoitti:

        sairaasta käyttäytymisestä yritän suomalaisia naisia varoitella, mutta ne ei usko.
        Ja kyseessä on nämä "tiettyjen maitten" miehet, siis muutkin kuin kurdit.
        Kovin on piiri pieni pyörii, ne tuntee puoli kaipunkia ja siinä alkaakin suomi työllä oleen ahdistava kulkee vaikkei olis kun yhden kerran treffeillä fiksusti käynny.

        Niin ja juuri baareistahan nämä yksilöt löytää. Minä en löytänyt omaa miestäni, vaikka kurdi onkin, niin en samaista häntä heihin.


      • kai nämä
        kurdeista! kirjoitti:

        Tapasin keväällä erään kurdimiehen ja hänen kaverinsa, vuoden aikana tapailimme miehen kanssa silloin tällöin tosi harvoin koska mies katoili, matkusteli "salaa", ei vastannut puheluihin, tavatessa ei osannut keskustella juuri mistään tai ei tiennyt mistään aiheesta yhtään mitään minun olisi pitänyt yksin vain olla äänessä, oli sivistymätön, eli varsin huono puolisoehdokas tai edes kaveriksi sopimaton..

        Miehen kaveri kiinnitti minuun liiaksi asti huomiota ja tuli kaikissa mahdollisissa paikoissa iskemään minua ja yritti saada mukaan kotiinsa!:o kaikki tämä siis kaverinsa, minun tapaileman miehen selän takana, tosin ehkä hän pistikin kaverinsa minun kimppuun koska halusi testata uskollisuutta tms. Oli myös jotain juttua, että mies/miehet keskenään alkoivat levitellä jotain sänky-valheita minusta, kai mukamas saadakseen sen kaverinsa pois minun kimpusta kunnes sitten syyllisti kaverinsa niistä valheista ja väitti, ettei se ole enää hänen kaverinsa, vaikea uskoa...
        Miehen kaveri ei millään jättänyt rauhaan ja alkoi liikkua kotinikin lähistöllä, sillä joka puolellahan hänen kavereita asuu. Lopetin miehen kaverille puhumisen ja yhtäkkiä hänkin lopetti minun iskemisen, en tiedä miksi mutta onneksi näin kävi.

        Aikaa kului ja täysin tuntemattomat noiden miesten kaverit/kaverien kaverit tms. tulivat kertomaan että minun kaverimies (ei seurustelua, vasta harkintaa ja tutustumista) olisi maannut miesten kanssa ja tarkasti kuvaili miehen nimen, asuinpaikan, auton jne. Miehen kaverit/jotkut porukat myös muka "ystävällisinä" kertoivat minkälainen nainen on kurdikulttuurissa huora kuulemma vain puhelinnumeron useille luovuttava ja useita miehiä (jopa kaverina!) tapaileva!:o huhhuh, aika tarkkaa ja liikaa vaatimuksia. Mies katosi 3-4 kuukaudeksi kotimaahansa mitään ilmoittamatta ja tietysti onnellisena unohdin koko miehen ja kuvittelin päässeeni hänestä kokonaan eroon. Niin ei kun palasi, luuli että saa minut takaisin kai vielä jonkinlaiseksi tyttöystäväksi ja tietynlaista seksiäkin yritti heti vaatia lahjan avulla :o uskomatonta käytöstä!?

        suostuin yhteen vikaan tapaamiseen, koska halusin selittää kasvokkain että varmasti ymmärtäisi miehelle tilanteen että olen tavannut (eurooppalaisen) miehen josta välitän ja että haluan olla toisen kanssa, hän sanoi antavansa aikaa eikä juuri välittänyt siitä, että olisin toisen kanssa :o

        Tuolla ja noilla miehillä on vieläkin aina kovat eukkomaiset juoruilut meneillään, ovat kuin ringissä ja minut nähdessä alkaa kauhea melu ja jotain tällaista puhuvat minusta: "tuolta se nyt tulee taas yksin, tuolla se nyt puhuu puhelimessa jollekin miehelle kelle heti ottamaan selvää, asuukohan se yksin vai miksi käy kaupassa yksin, nyt se on taas yksin liikkellä siitä tunnistaa huonon naisen..." huhhuh, alkaa kyllä pikkuhiljaa ärsyttää tämä, että yksin liikkumisen, valheiden ja puhelimessa puhumisen perusteella nuo sivulliset tuomitsee ihan täysin ja levittää kaikenlaisia valheita.


        Mutta en kai voi tehdä mitään pitää vain sietää.

        äijät aikansa kuluksi puuhaavat, kun työ ei rasita.
        Sinä olet tyhmyyksissäsi joutunut heidän puheenaiheekseen, kun kukaan muu ei ole suostunut.
        Eivät he sinua yritä iskeä eivätkä suunnittele tulevaisuutta kanssasi, kunhan jauhavat p-aa. Eikä sinua näköjään edes tarvitse yrittää iskeä, kun suostut kaikkeen, oli ukko kuin ukko, soittelet perään jne.
        Koetapa päästä näistä tyypeistä kokonaan eroon. Vaihda puhelinnumero, älä liiku niissä paikoissa, missä he pyörivät äläkä kiinnitä heihin mitään huomiota. Älä kuvittele, mitä he mahdollisesti puhuvat tai kenestä. Eihän sillä ole mitään merkitystä. Jos joku tulee kertoman sinulle jotakin toisesta, sano, ettei sinua kiinnosta.
        Parempaa uutta vuotta!


      • kurdeista!
        kai nämä kirjoitti:

        äijät aikansa kuluksi puuhaavat, kun työ ei rasita.
        Sinä olet tyhmyyksissäsi joutunut heidän puheenaiheekseen, kun kukaan muu ei ole suostunut.
        Eivät he sinua yritä iskeä eivätkä suunnittele tulevaisuutta kanssasi, kunhan jauhavat p-aa. Eikä sinua näköjään edes tarvitse yrittää iskeä, kun suostut kaikkeen, oli ukko kuin ukko, soittelet perään jne.
        Koetapa päästä näistä tyypeistä kokonaan eroon. Vaihda puhelinnumero, älä liiku niissä paikoissa, missä he pyörivät äläkä kiinnitä heihin mitään huomiota. Älä kuvittele, mitä he mahdollisesti puhuvat tai kenestä. Eihän sillä ole mitään merkitystä. Jos joku tulee kertoman sinulle jotakin toisesta, sano, ettei sinua kiinnosta.
        Parempaa uutta vuotta!

        oliko tuo minulle tarkoitettu, jos oli niin aika väärässä olet huhhuh..

        "äijät aikansa kuluksi puuhaavat, kun työ ei rasita. Sinä olet tyhmyyksissäsi joutunut heidän puheenaiheekseen, kun kukaan muu ei ole suostunut. Eivät he sinua yritä iskeä eivätkä suunnittele tulevaisuutta kanssasi, kunhan jauhavat p-aa. Eikä sinua näköjään edes tarvitse yrittää iskeä, kun suostut kaikkeen, oli ukko kuin ukko, soittelet perään jne. Koetapa päästä näistä tyypeistä kokonaan eroon. Vaihda puhelinnumero, älä liiku niissä paikoissa, missä he pyörivät äläkä kiinnitä heihin mitään huomiota. Älä kuvittele, mitä he mahdollisesti puhuvat tai kenestä. Eihän sillä ole mitään merkitystä. Jos joku tulee kertoman sinulle jotakin toisesta, sano, ettei sinua kiinnosta."

        Ensinnäkin, mihin ihmeeseen olen muka tyhmyyksissäni suostunut ja mihin olen muka suostunut ja ettei minua tarvitse edes yrittää iskeä?? tosi outoa puhetta ja että eivät hauku muita naisia kun minä suostuin haukuttavaksi? kuinka väärässä olet ja mistäs sitä tietää ketä kaikkia he haukkuvatkaan vuorotellen.. tosi kummia kirjoitat! lue, kirjoitin että tutustuin mieheen KAVERINA, missä vaiheessa puhetta iskemisestä, omasta tyhmyydestä tai suostumisesta kaikkeen niin mihin??!:o eikö Suomessa yli 7 vuotta asunut mies ole oppinut tietämään että nainen voi myös olla pelkkä kaveri ja voi tutustua rauhassa jos ei ole oppinut, mielestäni silloin se on kurdimies joka on tyhmä enkä minä!!

        tyhmää tosin saattoi olla että aina tai usein jaksan vaan uskoa että muslimeista, kurdeista yms. täytyy löytyä niitäkin miehiä, jotka ei vaadi mitään ja ymmärtää todellisen ystävyyden arvon mutta väärässä aina olen... Haluan uskoa muista hyvää tai että sellaisiakin on joukossa, joilla on omat aivot ja ajatukset mutten ainakaan vielä ole sellaiseen mieheen törmännyt. Onneksi sen huomaa nopeasti enkä etsi ketään tai suostu kaikkien juttusille en ollenkaan, lähinnä nuo tulevat perään ja jopa seuraavat mankuen numeroa jne.

        Missä vaiheessa olen kirjoittanut soittaneeni perään??? ihan uskomatonta!!

        minähän juuri kirjoitin etten ole soittanut miehelle kertaakaan vaan hän itse soittelee, laittelee viestejä jne. kyselee tekemisiäni jne. vaikka oli itse lomalla mitään ilmoittamatta silti otti ja ottaa yhteyttä, tosin lopetin vastailun, mitäs se edes hänelle kuuluu mitä teen ei kuulu. Että se on vaan aina nainen joka miestä häiriköi puheluilla? justjoo.

        Minä en ala liikkumispaikkoja vaihtamaan ja minun on pakko liikkua täällä missä asun, enhän voisi kohta enää mennä edes ovesta ulos! tuo on sairasta, mieti vähän mitä kirjoitat!:o siis että en voisi matkustaa esim. metrolla, minulla ei ole autoa tai muutakaan joten pakko on, enkä saisi käydä kaupassa? vain sen takia koska hänen jenginsä/kaverit saattaa pyöriä sielläkin lähistöllä.. minä en paikkoja ala vaihtamaan en pysty kai seuraavaksi ehdotat että minun pitäisi muuttaa pois? huhhuh.


    • ei ainakaan

      rajoiteta ulkonakäymistä. kyllä mä käyn baarissa silloin tällöin eikä mies ole estämässä.
      Ja tuosta hellyydestä.. Kuka sanoo ettei kurdimies voisi olla hellä? siinähän ne kuin muutkin miehet. ei ne nyt niin erilaisia ole.

    • gigilien

      Itse voin oman kokemukseni perusteella sen verran sanoa, että jos mies sinua todella rakastaa, niin hän on valmis hyväksymään sinut ja tahtosi.

      Näiden monikulttuuristen suhteiden perustana on se, että molemmat oppivat hyväksymään toistensa tarpeet ja elämäntyylin. Minä ja mieheni olemme sekoittaneet kulttuurimme niin, että molemmat ovat tyytyväisiä. Toki aluksi saimme kunnon riidat aikaiseksi ja vieläkin saamme, mutta jälkeenpäin saamme onneksi sovittua yhteiset säännöt. Yhteiset säännöthän ovat missä tahansa suhteessa tärkeät, että molemmat tiedetään missä mennään ja mikä on sallittua ja mikä ei. Joka
      tapauksessa MOLEMMAT joutuvat joskus alistumaan
      ja nielemään joskus tahtonsa, mutta meidän suhteessamme olemme sekoittaneet mieltymyksemme ja soveltaneet kulttuurimme sopiviksi ja niin, että muutkin sukulaiset sen hyväksyvät (vaikka se ei tärkeää olekaan).

      Ehkä voin kiittää myös hyvää onneanikin, että puolisoni on sen verran suomalaistunut, että ymmärtää tämän naisen itsenäisyyden tarpeen. Mutta tätä suomalaisten baarikulttuuria hän ei ole oppinut ymmärtämään, mutta miksi hänen tarvitsisikaan? Juhlimme ja pidämme hauskaa ilman alkoholia, emmekä käy baareissa.

      Jos kurdimies on tosissaan rakastaa sinua ja on vakavissaan kanssasi, hän pitää tärkeänä että pukeudut soveliaasti, sillä muut kurdit kunnioittavat sinua sitten enemmän. Hän myös pitää tärkeänä ettet juo alkoholia tai käy baareissa.

      Olen sanonut miehelleni että haluan harrastaa, saatan juoda alkoholia joskus kun on joku juhla, pukeudun tyylikkäästi mutta en näyttele napaani ulkosalla enkä käy baareissa. Ja nämä sopivat hänelle.
      Ostan hänelle syntymäpäivälahjan ja hän minulle, vaikka heidän maassa ei syntymäpäiviä vietetäkään. Juhlimme heidän Ramadania ja meidän joulua. Siivoamme yhdessä, ruokaa laitan useammin minä koska teen sen paremmin ja tarjoamme teet kurdivieraille samalla lailla kuten kahvit suomalaisllekin.

      Olen muutenkin sitä mieltä että vaikka seurustelisit kenen kanssa niin suhteesta ei tule mitään jos jompu kumpi tai molemmat käyvät baareissa.

      Vielä sellainen asia, että olen huomannut että parhaiten naiset voivat näiden kurdien kanssa, jotka oikeasti ovat muslimeja, siis uskovaisia.
      Jos miehesi karkaa baariin, hän ei siis ole sitä.

      Eihän sillä ole merkitystä onko mies kurdi vai suomalainen, sillä on vain se yksi ihminen kuitenkin, joka on meille jokaiselle se oikea. Tärkeää on se että löydät niistä kurdimiehistä sen oikean, näköjään tämä sinun kurdimiehesi ei ollut.

    • Suomihyvämaa

      Miten saksalla käynyt on tulossa sama kohtalo suomeenkin jos niitä tule lisääääää:( harmi etta mutta totuus on nain.ei kannattaa hyväksymään niitä koko ajan.

    • Not always

      "En sano, että kaikki kurdimiehet olisivat ajattelussaan samanlaisia joista puhun, mutta et varmasti koskaan näe kurdien vaimoja tai tyttöystäviä ravintolassa bilettämässä..? Itse en ole koskaan nähnyt, ja tiedän että kotiin joutuvat jäädä" Ei pidä aina paikkaansa. Itse olen naimisissa Iranin kurdin kanssa ja käyn baareissa ystävieni kanssa, ilman miestäni. Elämäni ei ole muuttunut millään tavalla rajoitetuksi, kun aloin hänen kanssa seurustelemaan. Avioliiton myötä hän ei myöskään ole alkanut kontrolloimaan minua, eikä se kyllä onnistuisikaan.

    • ekjgjpåolfdlkdjk

      No aikamoista yleistystä koko teksti. Kyllä kuule suomalaisetkin miehet osaa olla arvostamatta naisia., vaikka meidän kulttuurissa ollaan tasa-arvossa, mutta eipä silti. Itseasiassa olen huomannut, että monet kurdimiehet arvostavat naisia sellaisella tavalla mitä minä en ole koskaan nähnyt. Eli niin hyvällä tavalla, että suomalaisten miesten kannattaisia ottaa oppia. Ja voi olla, että suominainen puhuu ja sanooa ja määrää liikaa, mutta voi pyhä sylvi, jos kunnon kurdieukko suuttuu niin seinät kaatuu. Jos kurdimiehet on tulisia miksi naiset olisi sitten poikkeus? Kurdinaisethan ne vasta määrääkin. Eli ei pidä paikkaansa, että kurdivaimo vaikenee. Ehkä joskus joo,. mutta voi kyllä suomivaimokin vaikenee ja alistuu kaikenlaisiin temppuihin. Riippuu ihan naisen ja miehenkin luonteesta.

      En ymmärrä edes miksi kirjoitit tällaisen jutun täällä. Mitä ajat tällä takaa?

      Ja kyllä näkee baarissa kurdien tyttöystäviä ja vaimoja, vaikka miksi he siellä kävisivät? Baarihan on kuuluisasti iskupaikka. Minä ainakin käyn mieheni kanssa baarissa ja kyllä tiedän moni naisia jotka käy ihan normaalisti baarissa, vaikka onkin kurdimies.
      Esim. jos seurustelet miehen kanssa ja menet ilman häntä baariin? Miksi? Mitä menet sinne tekemään?

      Kirjoituksesi oli naurettava yleistys. Olen suhteessa kurdiin enkä ole hänelle mikään tottelevainen koira eikä ole kyllä kukaan muukaan tuntemani henkilö, joka on suhteessa kurdiin.

      • 4+8

        Toivottavasti sait korkin kiinni. Vietetään jouluaatto selvin päin.


      • 74983275097309

        Olen samaa mieltä kanssasi. Kurdimiehet arvostavat vaimojaan, ovat heidän kunnia-asia. Ja mitä minäkin kurdinaisia tiedän, niin suuttuessaan on kyllä helvetti irti.
        Mutta totta on, että ehkä kuitenkin nielevät asioita enemmän kuin suomalaiset naiset.
        Esim. mielellään ovat lasten kanssa kotona, itse mieluummin olen töissä ja laitan lapset hoitoon. Ehkä kurdinaiset ovat silleen enemmän vaatimattomiksi kasvatettuja.
        En ymmärrä minäkään miksi varatun pitää baareissa juosta? Mitä hyvää siellä näkee/kokee? En ole ikinä kuullut/nähnyt että kurdinaisen mies ravaisi baareissa?
        Enpä uskoisi kurdinaisen perheen sellaista ikinä hyväksyvän!!

        Olen liitossa kurdin kanssa ja koen kyllä saaneeni enemmän kuin menettäneeni. Menettänyt olen vain turhia huonoja asioita kuten esim. alkoholin ja baarit. Ja minusta on ihanaa, että mieheni ei toivo minun esittelevän itseäni kuten aikaisemmat miehet.

        Koko aloitus kuulostaa feikiltä. Tai sitten mieheni ja hänen kaverinsa ovat poikkeuksia :D en asu Helsingissä.


    • Anonyymi

      Pelko ja pahoinpitely kurdinaisten arkea Suomessa
      Suomessa asuva kurdinainen Emine Tekin kertoo monien kansaansa kuuluvien naisten elävän Suomessa koteihinsa eristettyinä keskellä väkivaltaa tai sen uhkaa.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe