G: Mitä teit viime kesänä?

Mitä jäi mieleen?

57

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirpela

ja rakastin toista...

• 7 päivää oli lomaa. Sen muistan.

• kirpela
        relaxed_eyes kirjoitti:

7 päivää oli lomaa. Sen muistan.

pidin elämäni ekan kunnon kesiksen. Oispa ollu parempi seura...

• Minä vaan

Kaikenlaista! Paljon iloa ja suruakin jonkin verran.

Pikku "sähinä" piristää kummasti, ei tule elämä liian tasaiseksi.
      Myötä- ja vastamäet kuuluvat elämään.

• monte34

palasin hyvin äkkiä sieltä kotiini

• scale

muutenkin järvellä hilluminen, muksujen vetäminen vetorenkaalla ja uimiset. Ehkä mieleenpainuvimpia ovat edelleen uistelut auringonlaskun aikaan. Ne värit ja maisemat ovat kyllä sellaisia, että ei niitä ole muualla, kuin näillä leveysasteilla.

• Se on paska duuni.

Median paineessa olla kokoajan ja maakunnista ulevat edustajat joutuvat olla erossa perheistään 200-300 päivää vuodesta. Ei mikään rahasumma sitä korvaa.

• relaxed_eyes kirjoitti:

Se on paska duuni.

Median paineessa olla kokoajan ja maakunnista ulevat edustajat joutuvat olla erossa perheistään 200-300 päivää vuodesta. Ei mikään rahasumma sitä korvaa.

Mulle kelpais se homma niillää liksoilla ja eduilla. Mutta mulla on käytännön esteitä, mitkä sen estäisi vaikka saisinkin taakseni riittävän määrän äänestäjiä.

Mutjoo. Mua kiinnosti se itse duuni. Se mitä se kansaedustajan duuni pitää sisällä. Kissanristiäisiä yms. Sekin kiinnostaa, että mitä ne varsinaisesti siellä tekee? Siellä on pyörinyt kaikenlaista porukkaa, mutta mä en ole huomanut heidän tekemisten vaikutusta mun jokapäiväiseen elämään. Se on ollut aika samanlaista viimeiset 17-18 vuotta riippumatta siitä kenellä siellä on enemmistö.. Turha laitos, jos minulta kysytään...

Reissuduunit.. Kyllä moni lähtee mielellään reissuhommiin muijaa pakoon. Omaa akkaa on helpompi sietää kun ei tarvi joka päivä katsoa.

• Genio.Mente kirjoitti:

Mulle kelpais se homma niillää liksoilla ja eduilla. Mutta mulla on käytännön esteitä, mitkä sen estäisi vaikka saisinkin taakseni riittävän määrän äänestäjiä.

Mutjoo. Mua kiinnosti se itse duuni. Se mitä se kansaedustajan duuni pitää sisällä. Kissanristiäisiä yms. Sekin kiinnostaa, että mitä ne varsinaisesti siellä tekee? Siellä on pyörinyt kaikenlaista porukkaa, mutta mä en ole huomanut heidän tekemisten vaikutusta mun jokapäiväiseen elämään. Se on ollut aika samanlaista viimeiset 17-18 vuotta riippumatta siitä kenellä siellä on enemmistö.. Turha laitos, jos minulta kysytään...

Reissuduunit.. Kyllä moni lähtee mielellään reissuhommiin muijaa pakoon. Omaa akkaa on helpompi sietää kun ei tarvi joka päivä katsoa.

en tiedä sun menneisyydestä, mutta omastani tiedän sen, että lähes 20 vuoden resuuttaminen maailmalla on jättänyt muhun sellaiset jäljet, että pidän perheestä erossa oloa korvaamattomana. Tietty raha mukamas sitä tuskaa jollain lailla lievittää, mutta mutta...on se vaan niin perseestä.

Enkä minä tiedä mitä mieltä sinä anarkistina olet demokratiasta, mutta minä pidän kuitenkin siitä ja vaaleilla valittu eduskunta, sekä presidentti ovat demokratian peruskiviä.

Enkä myöskään tiedä, että minkä alan töissä olet ollut, mutta veikkaan, että rakennusalalla ja siihen alaan vaikuttaa julkinen päätöksenteko melko paljon, joten veikkaan, että sulle on ollut eduskunnasta hyötyä melko paljon. Jos ei suoraan, niin ainakin epäsuorasti. Joten en usko, etteikö eduskunta olisi sinunkin elämääsi vaikuttanut. Ja varmasti se on vaikuttanut negatiivisesti, mutta on varmasti vaikuttanut myös positiivisesti.

en tiedä sun menneisyydestä, mutta omastani tiedän sen, että lähes 20 vuoden resuuttaminen maailmalla on jättänyt muhun sellaiset jäljet, että pidän perheestä erossa oloa korvaamattomana. Tietty raha mukamas sitä tuskaa jollain lailla lievittää, mutta mutta...on se vaan niin perseestä.

Enkä minä tiedä mitä mieltä sinä anarkistina olet demokratiasta, mutta minä pidän kuitenkin siitä ja vaaleilla valittu eduskunta, sekä presidentti ovat demokratian peruskiviä.

Enkä myöskään tiedä, että minkä alan töissä olet ollut, mutta veikkaan, että rakennusalalla ja siihen alaan vaikuttaa julkinen päätöksenteko melko paljon, joten veikkaan, että sulle on ollut eduskunnasta hyötyä melko paljon. Jos ei suoraan, niin ainakin epäsuorasti. Joten en usko, etteikö eduskunta olisi sinunkin elämääsi vaikuttanut. Ja varmasti se on vaikuttanut negatiivisesti, mutta on varmasti vaikuttanut myös positiivisesti.

Rakennusala ja moni muukin ala vois luultavasti paljon paremmin ilman asiasta tietämättömien niihin puuttmista. Jos nyt oikeasti alat miettimään asioita, politiikot vaikeuttaa ihmisten elämää eikä helpota. Ja
        mun elämään on muilla ollut hyvin vähän vaikutusta. Kyllä siinä ihan itse omat matsinsa on joutunut käymään, mitkä olis luultavasti jäänyt käymättä ilman typeriä sääntöjen laatijoita.

Meinaatko tosissaan, että Suomessa tai missään muuallakin on demokratiaa? Miten se ilmenee käytännössä?

Mut palaan takaisin aloituksen aiheeseen. Viime kesästä on yks muisto ylitse muiden. Yksi yö renttuillan jälkeen, missä avauduin hiukan... Ja seuraavana päivänä sain tietää että PA-kamani oli nussittu(missä on syytä katsoa peiliin). Hauska yhteensattuma. Menetin jotain ja samalla voitin jotain uskomattoman hienoa...

• Genio.Mente kirjoitti:

Rakennusala ja moni muukin ala vois luultavasti paljon paremmin ilman asiasta tietämättömien niihin puuttmista. Jos nyt oikeasti alat miettimään asioita, politiikot vaikeuttaa ihmisten elämää eikä helpota. Ja
        mun elämään on muilla ollut hyvin vähän vaikutusta. Kyllä siinä ihan itse omat matsinsa on joutunut käymään, mitkä olis luultavasti jäänyt käymättä ilman typeriä sääntöjen laatijoita.

Meinaatko tosissaan, että Suomessa tai missään muuallakin on demokratiaa? Miten se ilmenee käytännössä?

Mut palaan takaisin aloituksen aiheeseen. Viime kesästä on yks muisto ylitse muiden. Yksi yö renttuillan jälkeen, missä avauduin hiukan... Ja seuraavana päivänä sain tietää että PA-kamani oli nussittu(missä on syytä katsoa peiliin). Hauska yhteensattuma. Menetin jotain ja samalla voitin jotain uskomattoman hienoa...

jos (työ)elämässä ei olisi minunkin kaltaisia typeryksiä, niin ei tarvittaisi sääntöjäkään, joten ei tarvittaisi poliitikkojakaan. Muttaku meitä nyt vaan on, niin me tarvitaan noita poliitikkojakin.

Demokratia ilmenee siten, että tehdään niinkuin enemmistö sanoo. Jos tehtäis niinkuin vähemmistö sanoo, niin se olis anarkiaa tai diktatuuria. Se, että joku jättää äänestämättä niin sekään ei ole demokratian vika, vaan se on yksilön valinta ja, eikä äänestämättä jättäneistä saada yhtä suurta yhtenäistä enemmistöä.

Demokratian tärkein tunnusmerkki on kansanvaali ja yhtäläinen äänioikeus. On turha kitistä jos ei oikeuksiaan käytä.

jos (työ)elämässä ei olisi minunkin kaltaisia typeryksiä, niin ei tarvittaisi sääntöjäkään, joten ei tarvittaisi poliitikkojakaan. Muttaku meitä nyt vaan on, niin me tarvitaan noita poliitikkojakin.

Demokratia ilmenee siten, että tehdään niinkuin enemmistö sanoo. Jos tehtäis niinkuin vähemmistö sanoo, niin se olis anarkiaa tai diktatuuria. Se, että joku jättää äänestämättä niin sekään ei ole demokratian vika, vaan se on yksilön valinta ja, eikä äänestämättä jättäneistä saada yhtä suurta yhtenäistä enemmistöä.

Demokratian tärkein tunnusmerkki on kansanvaali ja yhtäläinen äänioikeus. On turha kitistä jos ei oikeuksiaan käytä.

tahto? Uskotko tosiaan niin? Sun pitäis harkita politiikoksi ryhtymistä...

kun tuppaan tähän piipittämään, mutta mun mielestä ne tosivaalit käydään ihan muualla kuin varsinaisilla "urilla". Ne on vaan kosmetiikkaa. Ykskin tarjosi mukaville olusia aivan vaalien tuntumassa, aika manipulatiivista, eikö? Ei se todellinen kansanvaaliperiaate tai "yhtäläinen äänioikeus" ole kuin sädekehän loimotusta ns. demokraattisessa päätöksenteossa. Ei ihme, jos tekee mieli kitistä.

• Cinnamon.Girl kirjoitti:

kun tuppaan tähän piipittämään, mutta mun mielestä ne tosivaalit käydään ihan muualla kuin varsinaisilla "urilla". Ne on vaan kosmetiikkaa. Ykskin tarjosi mukaville olusia aivan vaalien tuntumassa, aika manipulatiivista, eikö? Ei se todellinen kansanvaaliperiaate tai "yhtäläinen äänioikeus" ole kuin sädekehän loimotusta ns. demokraattisessa päätöksenteossa. Ei ihme, jos tekee mieli kitistä.

tunnen yhden, joka vietti vaalikampanjansa kantakuppilassa. Aina silloin kun satoi. Tyyppi oli ainakin rehellinen eikä yrittänyt esittää muuta kuin on. Sai peräti 43 ääntä kunnallisvaaleissa. Lupasin mennä hommiin hänen seuraavaan vaalikampanjaan...

• Genio.Mente kirjoitti:

tahto? Uskotko tosiaan niin? Sun pitäis harkita politiikoksi ryhtymistä...

ei ole mitään syytä uskoa toisinkaan.

ei ole mitään syytä uskoa toisinkaan.

Niin kauan kuin oma etu toteutuu, voi uskoa mihin vaan.

Sokea. Se ei ollut yllätys.

kyllähän se hieman kyseenalaista on jos yhdellä kaljalla oman äänensä myy, eikä sitten olekaan tyytyväinen. Kyllä siitä varmaan vois jollekin kuluttaja-asiamiehelle kannella...

• Genio.Mente kirjoitti:

Niin kauan kuin oma etu toteutuu, voi uskoa mihin vaan.

Sokea. Se ei ollut yllätys.

Ainakaan mun mielestä. Jos se mua haittais, niin äänestaisin toisin. Eikös niin kaikki normaalit ihmiset tee?

• Genio.Mente kirjoitti:

tunnen yhden, joka vietti vaalikampanjansa kantakuppilassa. Aina silloin kun satoi. Tyyppi oli ainakin rehellinen eikä yrittänyt esittää muuta kuin on. Sai peräti 43 ääntä kunnallisvaaleissa. Lupasin mennä hommiin hänen seuraavaan vaalikampanjaan...

tuntemani sai taas noin 15 kertaa enemmän ääniä, mutta ns. "väärästä" puolueesta. Toisessa ympyrässä kääntyillessään olisi nyt kansanedustajana. Kampanjaa ei silloin varsinaisesti edes käyty, tyyppi vaan on niin luottamusta herättävä.

Ainakaan mun mielestä. Jos se mua haittais, niin äänestaisin toisin. Eikös niin kaikki normaalit ihmiset tee?

Kaikki normaalit ihmiset uskoo kaikkeen paskaan mitä heille syötetään eläimen raivolla...

Onneks mä en ole normaali. Joskus toivoin olevani kans normaali ihminen, mutta nyt olen jo tottunut omaan epänormaaliuteeni...

tuntemani sai taas noin 15 kertaa enemmän ääniä, mutta ns. "väärästä" puolueesta. Toisessa ympyrässä kääntyillessään olisi nyt kansanedustajana. Kampanjaa ei silloin varsinaisesti edes käyty, tyyppi vaan on niin luottamusta herättävä.

sille tuntemallani kampanjahommiin ihan vaan sen takia, että sillä tyypillä on munaa vittuilla kaikille. Ja ei se kyllä mikään tyhmäkään ole. Heh.. Sanoi tänään, että meinaa raitistua ens viikolla...

kyllähän se hieman kyseenalaista on jos yhdellä kaljalla oman äänensä myy, eikä sitten olekaan tyytyväinen. Kyllä siitä varmaan vois jollekin kuluttaja-asiamiehelle kannella...

on kaikki ne tavat, joilla ääniänsä ostelee.

olla ostamassa ääniä? Onko sellainen oikea tapa?

Venäläisillä on nimitys sinunlailla ajatteleville ja sinunlailla toimiville ihmisille:

Prodazhnaja shkura=myytävä nahka

Ei vois paremmin asiaa ilmaista...

• Genio.Mente kirjoitti:

olla ostamassa ääniä? Onko sellainen oikea tapa?

aina niitä kusetetaan ketä voidaan. Voihan sen saamarin kaljan kitata naamaan ja äänestääkin sitten jotain toista. Kuka muu sen numeron sinne lappuun piirtää kuin äänioikeutettu itse?

Älkää ny olko porukalla siinä yhtä typeriä kuin ne kaljalla äänensä myyvät.

aina niitä kusetetaan ketä voidaan. Voihan sen saamarin kaljan kitata naamaan ja äänestääkin sitten jotain toista. Kuka muu sen numeron sinne lappuun piirtää kuin äänioikeutettu itse?

pitäis tietää paremmin eikä käyttää sillä tavalla heikkolahjaisempia hyväksi.

• Genio.Mente kirjoitti:

pitäis tietää paremmin eikä käyttää sillä tavalla heikkolahjaisempia hyväksi.

Yksinkertainen, joka ei tiedä tekevän väärin ja omien tekojen vaikutuksia tai sitten se joka tietää tekevän väärin ja tietää käyttävän heikompilahjaisia hyväksi? Kumman pitäisi tietää paremmin?

Ja ihan turha alkaa sönköttää mistään demokratiasta. Jos kyse olisi demokratiasta, ehdokkaat ei valehtelisi niin kuin nyt valehtelevat. Jos ehdokkaat kertoisi rehellisesti mitä ne siellä tekevät ja miksi sinne pyrkivät, olisiko heillä enää äänestäjiä?

jotka jää sinne notkumaan sen kaljan kiiluessa silmissä, ei oikeasti taida olla arviointikykyä riittävästi vaihtaa sitä numeroa lipukkeessa johonkin varteenotettavampaan. Vielä kun taksikyytikin maksetaan vaalihuoneen ovelle. Halpaa.

• Genio.Mente kirjoitti:

Yksinkertainen, joka ei tiedä tekevän väärin ja omien tekojen vaikutuksia tai sitten se joka tietää tekevän väärin ja tietää käyttävän heikompilahjaisia hyväksi? Kumman pitäisi tietää paremmin?

Ja ihan turha alkaa sönköttää mistään demokratiasta. Jos kyse olisi demokratiasta, ehdokkaat ei valehtelisi niin kuin nyt valehtelevat. Jos ehdokkaat kertoisi rehellisesti mitä ne siellä tekevät ja miksi sinne pyrkivät, olisiko heillä enää äänestäjiä?

totean vain, että olemme asiasta eri mieltä. Sinä et saa sokealle näkökykyä, enkä minä saa puhkottua sun silmiä.

• kesänä tein töitä, töitä, töitä...

Mutta oli joo mielenkiintoinen kesä..

• Yöopiskelija

Mieleen jäi se, että ekaa kertaa elämässä ei vituttanut kertaakaan mennä töihin aamusta. Syy: ensimmäinen oman alan työpaikka. Lomaa oli vähän enkä tehnyt mitään erityistä, mutta oli oikeastaan ihan kivaa vaan olla.

• Eroutunut sisko

Festareita, festareita, liftareina.

• Vietin aikaa aivan liikaa sisätiloissa, kun vauvojen kanssa uloslähtö oli (ja on edelleen) aika iso operaatio ja koskaan ei tiedä miten ne vaunuissa viihtyy. Että tuleeko karjuntaa ja kitinää monona vai stereona vai ollaanko siellä ihan hiljaa ja tyytyväisiä. Helpointa olla ottamatta riskejä ja lähtemättä minnekään, valitettavasti. Että kovasti oli toisenlaista kuin edelliskesänä, jolloin lenkkeilin, löhösin Hietsussa, istuin terasseilla, kiertelin kaupungilla, mökkeilin jne jne jne. Mutta ihan huippukesä tää oli silti, eipähähän iho kärähtänyt. :)

• vsfb

Toissakesän touhuista siis seurasi tämän kesän vauvat. Ehkä liikaa terasseja?

• vänksy

lyhyt, eikä kovin lämmin eikä aurinkoinen. Loppui ennen aikojaan. Tuossa nyt päälimmäisiä mietteitä viime kesästä.

• frwea

ja aurinkoinen. Kesä oli tavallista lämpimämpi.

• vänksy
        frwea kirjoitti:

ja aurinkoinen. Kesä oli tavallista lämpimämpi.

koko kesän. Etelä-Suomessa päin olikin kyl lämmin ja aurinkoista. Olin siellä useaan otteeseen kesällä.. mut täällä meillä satoi silloinkin.

• persona-non-grata

lukuunottamatta muutaman päivän pituisia vapaita, jolloin olin mm. saaristossa. Viime kesästä kuitenkin hyvät muistot ...

• olin sairaalassa enkä päässy kärähtään niinku edelliskesänä. höh.

• miittipuska

iha parasta, kiljun juontia aamusta iltaan, ripaskaa tuohivirsut jalassa ja turinaa. käyn joka vuosi useammassa mpw-miitissä on sielä nii mahtavaa!

• Muutama tärinäkrapula jäänyt muistiin. Jotenkin.

• harrastin relaksoitumista, noin niinqu vastapalloks.

Mitä jäi mieleen? Lämmin, hyvä sää, valoisat yöt, hautajaiset.

• nenäliinat

Raksahommien keskellä rakastuin salaisesti! Nyt on syksy ja pimeä ja kylmä.

• on vaikea laji.
      Olin ainut työntekijä, jota haastateltiin tekemääni työtä koskevaan lehteen.
      Kaksi työpaikkaa samaan aikaan on raskasta, tässä iässä. Kun päivittäinen työaika on yli 10 tuntia.
      Moottorisahalla, missä hyvä terä, on kiva kaataa puita.

• k32v

- lämmin
      - hyviä festareita ja konsertteja
      - hyviä reissuja
      - leffateatterissa hyvii leffoi
      - ennätyskesä jäätelön syönnillä mitattuna

mut vähä liian hoppu, ku ei ehtiny oikeen tapaileen ketään tuttui kunnolla.

• se että alkukesästä tuli juhlittua niin että loppukesä piti pitää taukoa kokonaan, 2 ulkomaan reisssua, kävin maanalaisella järvellä mikä oli huikeeta, 1 kotimaan reissu, sit kävin 2 kertaa landel, lähes joka viikonloppu olin merellä, parhaat purjehdukset 17 m/s myräkässä purjehdus yöllä pimeässä, vaihdoin duunia, oli lämmintä, otin aurinkoa, pidin palkatonta kesälomaa (koska vaihdoin duunia)

• .....

ja podin köyhyyttä, kävin ihmeparannuksessa.

• k32v

paranitko?

• ...Muumimaailma jäi mieleen ja komeat kelit.

• Kyl sitä muisteloihin jotain tarttui, ei mitään päätä huimaavaa mut jotain kuitenkin.

Mökillä tuli oltua ja sain katot maalattua sekä laituri tuli korjattua, ruattin laivalla tuli käytyä pitkästä aikaa ja papin aamin tuli kuunneltua. Ei paljoakaan mut jotain kuitenkin.

• ...aamenesta :)...

• pyörin tiiviisti poikaystäväni kanssa. Juuri se pyöriminen jäi kesästä mieleen..

• sininen_sitruuna

.. viikon verran ja muu aika töitä ja remppaa kotona. Siinähän se menikin sitten.

• amaly

lukemista lukemista ja kirjoittamista ja kirjoittamista liittyen opintoihin, duunia, mökkeilyä, kiertelyä pohjoissavossa ja karjalassa, harrikalla tuli ajettua niin että onneks on talviteloilla jo, hevosilla tuli ratsastettua...ja sellasta...paljon jäi pois mitä suunnitteli, mut sellasta sattuu...käteen jäi hyvä fiilis ja paljon vahvempi minä, niin ja musta tuli aikas uimamaisteri :>>

• rusalkaa

Keräsin vadelmia...mehuakin tuli niistä tehtyä :)

• KoppavaHoro

että kaikki muut lomailivat ja mä laskin päiviä syyskuuhun. Sit sekin meni, siis mun loma.

Muutama lämpimänä päivänä päätin, että laitan tunteen muistiin ja on niitä sieltä jo joutunut käyttämäänkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      242
      2111
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      188
      1627
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      46
      1282
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      992
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      816
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      790
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      771
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      750
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      24
      735
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      637
    Aihe