Monogamia ei sovi kaikille

Etsijä77

Luulenpa, että jos yksiavioisuus ei olisi yhteiskunnassamme itsestäänselvyys, säästyttäisiin monelta murheelta. Yksiavioisuus ei sovi jokaiselle. Miksi kaikkien pitäisi elämässään pyrkiä siihen?

Itse alan pikkuhiljaa ymmärtää kuuluvani siihen ryhmään ihmisiä, joka ei kykene elämään perinteisessä, yksiavioisessa parisuhteessa perinteisten pelisääntöjen mukaan. Yksiavioinen elämä ei tunnu elämältä, vaan päinvastoin. Se rajoittaa liikaa elämästä. Kaipaan toki parisuhdetta elämääni, mutta oikea kumppani minulle on sellainen, joka jakaa tämän ajatusmaailman. Huijaaminen, pettäminen ja uskottomuudessa eläminen on mielestäni väärin. Jokaisen pitäisi tietää kenen kanssa on suhteessa. On oltava voimia erota ja etsiä elämästä se uoma, jossa voi toteuttaa itseään loukkaamatta muita.

Helpommin sanottu kuin tehty.

6

451

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lillja

Mielenkiintoinen tilastotieto suomalaisista on se, että yli 90% ei hyväksy uskottomuutta kumppanilleen, mutta noin 40-60% on pettänyt itse (naisilla alempi luku).

Eli monogamia ei sovi itselle mutta kumppanille se on ehdoton edellytys.

• molemmat.

provoja

• Lillja
        molemmat. kirjoitti:

provoja

Miten fakta voi olla provo?

• voi VITSI
        Lillja kirjoitti:

Miten fakta voi olla provo?

Haastavaahan se on sovittaa yhteen liskoaivot, jotka kaiken sivistyneen kuoren alla säätelee seksiviettiä ja rakkaus omaa puolisoa kohtaan. Voiko haluaan hallita? Ja pitääkö edes? Miksi ihmiselle toisen uskottomuus on niin tuskallista? Onko se omistushalua vai rakkautta? Eikö rakkautta ole se, että haluaa toisen nauttivan? Ja voiko pitkässä parisuhteessa uudistaa esim. seksielämää hakematta piristystä muualta? Onko seksi ilman tunteita oikeasti mahdollista?

• Lillja
        voi VITSI kirjoitti:

Haastavaahan se on sovittaa yhteen liskoaivot, jotka kaiken sivistyneen kuoren alla säätelee seksiviettiä ja rakkaus omaa puolisoa kohtaan. Voiko haluaan hallita? Ja pitääkö edes? Miksi ihmiselle toisen uskottomuus on niin tuskallista? Onko se omistushalua vai rakkautta? Eikö rakkautta ole se, että haluaa toisen nauttivan? Ja voiko pitkässä parisuhteessa uudistaa esim. seksielämää hakematta piristystä muualta? Onko seksi ilman tunteita oikeasti mahdollista?

Varsinaiset vitsit syntyvätkin siitä, kun ihmiset yrittävät perustella itselleen kaikkia ristiriitaisuuksiaan.

Miten se oma uskottomuus ei ollut mitään, se oli vain seksiä. Ihan sivuseikka vaan. Ja miten se toisen uskottomuus on MAAILMAN LOPPU ja miten siitä yksinkertaisesti EI VOI PÄÄSTÄ YLI!!!!!

Oikeasti kysymys on oman egon suuruudesta: Miten joku voi tehdä MINULLE näin!

Jotkut tekevät yhdestä uskottomuudesta koko elämänkestoisen murhenäytelmän. Eivät edes yritä haluta päästä asian yli, koska on kuitenkin aika paljon egoa hivelevämpää olla oman elämänsä murhenäytelmän päätähti. Varsinkin, jos elämässä ei sitten mitään muuta merkittävää olekaan tapahtunut.

Kun tämä maailma on täynnänsä ihmisiä, joille tapahtuu hirveitä asioita. Ihmiset kuolevat nälkään ja kidutuksiin, kokonaiset kansat elävät kauhussa ja kuolemanpelossa. Mutta ei. Kaikista runsaasta 6 miljardista ihmisestä vain MINÄ olen kokenut jotakin kerrassaan traagisuudessaan ikimuistoista: kumppanini hieroskeli genitaalejaan toisen ihmisen genitaaleihin.

Siitä ei voi päästä konsanaan koskaan yli.

• j.

"Naiset eivät ole puhtaita pulmusia puhuttaessa uskottomuudesta. Iltalehden nettikyselyn perusteella puolet naisista on pettänyt puolisoaan."

Eli niistä faktoista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6484
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      555
      2251
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1837
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      82
      1214
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      97
      1012
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      960
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      74
      886
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      823
    9. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      30
      814
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      145
      747
    Aihe