Mikä sinusta tulee isona?

Kun olin pikkupoika, niin faija joskus mietti, mitä se tekee isona. Tarkoitti omassa tapauksessaan, että mitä tekee päästyään eläkkeelle, johon vielä silloin oli vuosikymmeniä aikaa. Exäni sen sijaan tiesi jo 4-vuotiaana, että hänestä tulee isona eläkeläinen kuten mummostaankin. Valitettavasti tajusi myöhemmin, että välissä pitäisi käydä ensin 15 vuotta koulua ja olla töissäkin 40 vuotta.

Edellisten esimerkkien inoittamana kysyn, milloin sinusta tulee iso ja mitä aiot tehdä?
49306
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 49

Vanhimmat

Täällähän me nötkötämme palstalla aamusta iltaan, isot ihmiset...

Äänestä
  • Aloittaja

Ja sitten on aikaa olla illasta aamuunkin, kun unen tarve vanhemiten vähenee. ;-)

Äänestä

Jos saan kunnialla noi pedagogiset opinnot päätökseen, niin alan jaakata virkaa. Sitten musta tulee lehtori, enkä enää koskaan nimitä iteäni amiksen opeksi :-)

Äänestä
  • - ei oppi ojaan kaatumista estä -

Äänestä

sellanen josta on pitkään elämässä hyötyä kuten taitava tanssija - katso nyt vaikka Aira Samulinia niin sehän on hyvässä kunnossa ja on vanha kuin taivas. Tai sitten mä voisin olla eläinlääkäri. Siihen tosin joutuu käymään kouluja tosi paljon ja mä olen huono koulussa. Nuoriso-ohjaajaks mua on "usutettu" ja luulen että pärjäisin sillä alalla hyvin. Voi olla että nuoriso-ohjaajaksi vielä koulun käynkin jossain vaiheessa.

Äänestä

että tulin isoksi tuossa 1,5 kuukautta sitten kun viimein pääsimme muuttamaan maatilalle. Tuntuu niin hyvältä. Olen sellaisen ihmisen kanssa sellaisessa paikassa jossa olen aina halunnut olla. Mutta, sitä mitä aion tehdä, niin siihen ei kymmenenkään A4:sta riittäisi, joten totean vain, että vain taivas on rajana.

Äänestä

hähä! :D

Äänestä
  • Aloittaja

Kannattaa varmuuden vuoksi kuolla nuorena, että jää komea ruumis.

Äänestä

• ratikkakuski kirjoitti:

Kannattaa varmuuden vuoksi kuolla nuorena, että jää komea ruumis.

komeakin..arkku painaisi yli sata kiloa!

näin on!

Äänestä

pitäiskö mun väitellä Miehen Logiikan Palstahistorian Tohtoriksi...

Äänestä
  • Aloittaja

Kun yksi entinen tuttu rakennusmies titteleistä vittuuntuneena sanoi työterveyshuollossa olevansa pistolapioteknikko. Noin muuten luulisi, että joku käyttäytymistieteilijä tai mediatutkija on jo väitellyt S24:sta tohtoriksi.

Äänestä

Kun yksi entinen tuttu rakennusmies titteleistä vittuuntuneena sanoi työterveyshuollossa olevansa pistolapioteknikko. Noin muuten luulisi, että joku käyttäytymistieteilijä tai mediatutkija on jo väitellyt S24:sta tohtoriksi.

Eikö nykyisin ole jopa siivojatutkintojakin tai jotain?

Joo. Titteleillähän ne hommat hoituu...

Mut tosissaan en tiedä oikein vieläkään mikä musta tulee isona. Kai mä jatkan samanlaisena hulttiona häiriköimässä tavallisten ihmisten mielenrauhaa siellä sun täällä...

Äänestä

• Aloittaja

old_profile_48636 kirjoitti:

Eikö nykyisin ole jopa siivojatutkintojakin tai jotain?

Joo. Titteleillähän ne hommat hoituu...

Mut tosissaan en tiedä oikein vieläkään mikä musta tulee isona. Kai mä jatkan samanlaisena hulttiona häiriköimässä tavallisten ihmisten mielenrauhaa siellä sun täällä...

Olin lukioaikana 80-luvun loppupuolella siivoojana ja taukokopissamme oli lehtileike, että joku oli väitellyt tohtoriksi rappusiivouksesta. Lopputulos oli, että kannattaa mopata ylhäältä alas ja pitää selkä suorana. Olisivat kysyneet minulta, olisin osannut kertoa saman ilman tutkimustakin. ;-)

Äänestä

Olin lukioaikana 80-luvun loppupuolella siivoojana ja taukokopissamme oli lehtileike, että joku oli väitellyt tohtoriksi rappusiivouksesta. Lopputulos oli, että kannattaa mopata ylhäältä alas ja pitää selkä suorana. Olisivat kysyneet minulta, olisin osannut kertoa saman ilman tutkimustakin. ;-)

Heh.. Kun tein nuorena poikana siivoushommia, työnjohtajat oli siivousteknikoita. Vittu, et naurattaa edelleen se titteli ja ja ne työnjohtajat...

Äänestä

pienen pientä aavistustakaan sen asian suhteen. Isoksi tuleminen pelottaa, jonka vuoksi en uskalla edes miettiä oikeesti koko asiaa. Jos mä saisin itse päättää, joku muu ottais aina vastuun kaikesta ja mä saisin vaan olla. Mä voisin aina olla se pikkutyttö, jonka ei tarvi murehtia mistään ja jolla on pää täynnä pieniä suuria unelmia.:)

Äänestä

• Aloittaja

Kuulostat olevan oivallista kotirouva ainesta. ;-)

Äänestä

Kuulostat olevan oivallista kotirouva ainesta. ;-)

että musta tulisi vallan mainio kotirouva. Sitä hommaa en uskoisi pystyväni ryssimään mitenkään :)

Äänestä

• vänksy kirjoitti:

että musta tulisi vallan mainio kotirouva. Sitä hommaa en uskoisi pystyväni ryssimään mitenkään :)

opettelisitko laittamaan ruokaa ja leipomaan pullaa?

Hähä! :D

Äänestä

• viIi kirjoitti:

opettelisitko laittamaan ruokaa ja leipomaan pullaa?

niin mä osaan kyllä leipoa. Sen oon muistanut mainita kyllä lähes aina samassa yhteydessä, kun olen ensin todennut, että en ole hyvä laittamaan ruokaa.

Äänestä

• vänksy kirjoitti:

niin mä osaan kyllä leipoa. Sen oon muistanut mainita kyllä lähes aina samassa yhteydessä, kun olen ensin todennut, että en ole hyvä laittamaan ruokaa.

haluaisitko siis mennä kanssani naimisiin?

Äänestä

• viIi kirjoitti:

haluaisitko siis mennä kanssani naimisiin?

ihan sun horoskooppimerkistäs :D

*Kaikkien kanssa ei vaan ajatukset kohtaa yhtä hyvin*

Hähä :D

Äänestä

• vänksy kirjoitti:

ihan sun horoskooppimerkistäs :D

*Kaikkien kanssa ei vaan ajatukset kohtaa yhtä hyvin*

Hähä :D

skorpioni.. mulla on synttärit ens viikon keskiviikkona..häät voitaisiin tanssia samalla vaivalla!

Äänestä

ML-palstan Sheriffi!

M.O.T

Äänestä

En tiiä vielä, mutta äärettömän suurella todennäköisyydellä ei ainakaan veikkausvoittajaa. Löysin lompakosta raaputtamattoman, aikoja sitten ostetun ässä-arvan. Miten se on mahdollista? Elämässä vissiinkin jännitystä muutenkin riittämiin. Muutoin ole mieluummin matkalla pienenemistä kohti ja en kyllä aktiivisesti tee sen eteen yhtään mitään niin kauan kun paino ei ala kuutosella.

Äänestä
  • Aloittaja

Palstalla oli vasta mielestäni oivallinen juttu, miksi koko (ainakin miehinen) elämä kannattaisi elää mielummin kuolemasta syntymään. Joskohan joku muistaisi ja linkittäisi. ;-)

Äänestä

Palstalla oli vasta mielestäni oivallinen juttu, miksi koko (ainakin miehinen) elämä kannattaisi elää mielummin kuolemasta syntymään. Joskohan joku muistaisi ja linkittäisi. ;-)

On mennyt ainakin mun silmien ohi kokonaan. On ollut niin paljon tekemistä virtuaalitodellisuuden ulkopuolella, ettei oo ehtinyt täällä itseään sivistää. :)

Äänestä

...menetettyä nuoruuttu ja ahdistella parikymppisiä tyttöjä baarissa tuhannen kännissä, räkä poskella.

Heh...

No ihan suoraan sanottuna ei ole minkäänlaista käsitystä millainen minusta tulee tai mitä aion tehdä isona. Oon kyllä viime aikoina miettynyt tuota asiaa enemmän ku koskaan...

Äänestä
  • ...sellanen katkeroitunut "työnarkomaani", joka notkuu työpaikalla aamusta iltaan paetakseen sitä toista karua arkea töihin. No ehkä nyt ei kuitenkaan....kyllä kotiolot aina työpaikan voittaa.

Äänestä

• Aloittaja

richartti kirjoitti:

...sellanen katkeroitunut "työnarkomaani", joka notkuu työpaikalla aamusta iltaan paetakseen sitä toista karua arkea töihin. No ehkä nyt ei kuitenkaan....kyllä kotiolot aina työpaikan voittaa.

No eihän sinulla sitten vielä laisinkaan huonosti mene. ;-)

Äänestä

• kotona toi riippumatto. On täällä ihan lämmintäkin mutta maisemat ikkunasta on kyllä ihan betonia vaan. Mutta jos joskus haluut rentoutua riippumatossa ja jossain lämpimässä mutta rahatilanne ei sillähetkellä ole sellanen että tonne sun kuvan kohteeseen pääsisit niin tervetuloa! :D

Äänestä

• zisel kirjoitti:

kotona toi riippumatto. On täällä ihan lämmintäkin mutta maisemat ikkunasta on kyllä ihan betonia vaan. Mutta jos joskus haluut rentoutua riippumatossa ja jossain lämpimässä mutta rahatilanne ei sillähetkellä ole sellanen että tonne sun kuvan kohteeseen pääsisit niin tervetuloa! :D

Ihania paratiisisaari kuvia. Aina kun haluan tunnelmaa, laitan ne vierekkäin sängyn viereen seinälle.

Ah, kun tulee ihana olo ja loistavat unet. Sillä pärjää jonkin matkaa :)

Äänestä

• old_profile_53222 kirjoitti:

Ihania paratiisisaari kuvia. Aina kun haluan tunnelmaa, laitan ne vierekkäin sängyn viereen seinälle.

Ah, kun tulee ihana olo ja loistavat unet. Sillä pärjää jonkin matkaa :)

jo joskus käynyt siellä vai onko sulla haaveena päästä sinne "edes kerran"?

Äänestä

• old_profile_48636 kirjoitti:

ehkä tän...

http://www.youtube.com/watch?v=cpQccQy5fnw

toikin mieleen :) Mulla on toi Garbagen CD... siis se jossa on oranssinen kansi. Siinä on se "i think i'm paranoid"- biisi kans joka on ihan sairaan hyvä!

Äänestä

• zisel kirjoitti:

toikin mieleen :) Mulla on toi Garbagen CD... siis se jossa on oranssinen kansi. Siinä on se "i think i'm paranoid"- biisi kans joka on ihan sairaan hyvä!

ne pari ekaa. Tarkoittamasi on Version 2.0

..muistaakseni...

Äänestä

• old_profile_48636 kirjoitti:

ne pari ekaa. Tarkoittamasi on Version 2.0

..muistaakseni...

version 2.0. Siinä on se toinenkin hitti, "push it" tms. Sitten siinä on se... no se oli muistaakseni 10. biisi sillä levyllä, sellanen josta noi torttu-tukat tykkää...

Mulla on jotenkin alitajuntaan jäänyt mun "program"- asetukset sen levyn kohdalla kun laitan stereot soittaa valitsemiani biisejä. Tais olla 2, 7 ja 10. Näin muistelen.

Äänestä

• kun yks jenkki-nainen oli lavalla muuten alasti, paitsi revitty hihaton toppi päällään, levitti jalkojaan ja kaatoi vettä pullosta klissun päälle niin että se vesi roiskui (valoefektit oli sellaset että veden roiskuminen saatto näyttää runsaammalta tai sitten olin niin kännissä että näin omiani), ja shown jälkeen alkoi heiluttaa paitaansa että "kuka haluaa". Olin eturivissä ja taatusti pidin isointa meteliä mutta antoi paitansa jollekkin miehelle >:( Katkerana edelleen!

Äänestä

Miks mä sulle kertoisin? Teillä kun näyttää olevan yleistyylinä kaltaisteni palstakävijöiden älyvapaa pilkkaaminen, niin miks antaisin sulle tai muille palstasanotun vääristelijöille lisäaseita kiusaamiseenne?

Kaikenhan se väännätte jotenkin päin v*ttua. Harva teistä tän palstan päätoimi-notkujista osaa keskustella asiallisesti tuntemattomien kanssa... Se näkyi aika selkeästi yhdestä tän päiväisestäkin ketjusta, jossa ystävänne Papu.Sparrow aloituksessaan jaaritteli kummallista kilometrin litaniaa itsestään. Mä en tiennyt yhtään, että mistä siinä oli kyse ja vain kommentoin kirjoitettua tyyliin, että juttu oli musta haukottava. Tyypin ensimmäinen kommentti mulle oli vihjaus mukamas päävikaisuuteen.

Onnea vaan teille, sosiaalisuuden suuret gurut!

No joo....Voin kertoa: neljäänkymppiin mennessä tohtori. Toivottavasti jotakin muutakin. Äläkä käytä tätä minkäänsortin pilkkaamiseen tai häiriköintiin, palstakyselijä! Kiitos.

Äänestä
  • Aloittaja

Olisit kirjoittanut vain viimeiset kaksi riviä, jossa vastasi esittämääni kysymykseen. Kaikki muu oli taas jonninjoutavaa paskaa, mistä sinut parhaiten tosin tunnetaankin.

Äänestä

Olisit kirjoittanut vain viimeiset kaksi riviä, jossa vastasi esittämääni kysymykseen. Kaikki muu oli taas jonninjoutavaa paskaa, mistä sinut parhaiten tosin tunnetaankin.

Valitettavasti en kuitenkaan katso käyväni internetin julkisella keskustelupalstalla siksi, että sinä ja sinun kaltaisesi mulle tyystin tuntemattomat käskyttäisivät minua. Miten sivistymätöntä se ( joo mut sitähän ei sinun sivistykselläsi ymmärretä...).

Ja mitäs sä et itsestäsi kertonut yhtään mitään? Kuvitteleks, että kenties sosiaalisessa koodistossa olis ihmiseltä jotenkin tapoja osoittavaa kysellä tuntemattomilta keskustelupalstoilla asioita, kertomatta itsestään yhtään mitään? Voin sivistää sua sen verran, että kirjoittajan ts. keskustelupalstalla keskustelunaloitukseen vastaavan ei voi olettaa ensin esimerkiksi lukevan koko keskusteluketjua, ennen kuin tämä vastaa aloitukseen, vaan kaikki informaatio mitä sä aloitukseltas haluat, on oltava pääteltävissä sun yhdestä aloitustekstistäsi. Pikkusen kapeaksi vedit kuule juttus...Vaatis mua heikompia kirjoittajan- ja ymmärryksen lahjoja vastata tollaseen aloituksees ihan muina miehinä "kiva joo"...Valitan, mutta en ole idiootti.

Ja mua tuskin "tunnettaisiin" tällä palstalla _yhtään mistään_, jollette sinä ja kaverisi olisi friikillä ja _epäoikeudenmukaisella_ tavalla takertuneet minuun ( houruilla näemmä on ainakin reaalille vastakkaisia fantasioita...). Se - teidän käytöksenne- ei kuitenkaan missään määrin ole mun häpeäni, vaan ainoastaan ja aivan täysin omanne. Jos joku on noin "shallowed", että vihaa tuntematonta keskustelupalstakirjoittajaa tuolla tavalla, kuin mitä käytöstä esimerkiksi sä - arvon tuntematon- olet muhun pitkäaikaisesti kohdistanut, niin kyllä se sellainen Freak Show:nne on ainoastaan osoitus oman päänne sisällöstä. Jollette itse ymmärrä sitä hävetä, voitte toki tietysti tarjota huvittavan outoja ilmiöitänne päänne sisällöstä, mutta kannattanee muistaa ja pitää mielessänne koomisuutenne ja muistaa, että ei teitä jaksa aina huumorilla ottaa. Freaks...

Äänestä

Suomessa

Äänestä

isona radiojuontaja..=o)

näin on!

haha!

Äänestä

pentuna tulla poliisi tai lääkäri,missään nimessä ei mitää opea :D

Kattoo nyt sit mitä mustakin tulee. Tuhkaa.

Äänestä

" Mikäs sinusta tulee isona? "

Ylipainoinen.

Äänestä

rupeen vitun kiukkuiseksi kääkäksi ja auta perkele jos ei joku luovuta mulle (joka olen tään maan omin käsin rakentanut pullamössösukupolvelle) istuintaan julkisissa.

Kaupassa tietenkin etuilen ja jyrään kaikki kärryilläni. Ruokatunnilla (siis työntekijöiden) meen mäkkäriin ja mietiskelen vartin mitä kummaa oikein tilaisin.

Aikani kuluksi kirjoittelen yleisönosastoihin, miten ei nykynuoret kunnioita meitä, jokka olemme pitkän päivätyön tehneet.

Ai että mulla tulee hianoo :D

Äänestä

Semmoinen. Sitä on suvussa muutenkin, joten ajattelin jatkaa perinnettä sitten kun... No, joskus.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

ratikkakuski kirjoitti:

Kun olin pikkupoika, niin faija joskus mietti, mitä se tekee isona. Tarkoitti omassa tapauksessaan, että mitä tekee päästyään eläkkeelle, johon vielä silloin oli vuosikymmeniä aikaa. Exäni sen sijaan tiesi jo 4-vuotiaana, että hänestä tulee isona eläkeläinen kuten mummostaankin. Valitettavasti tajusi myöhemmin, että välissä pitäisi käydä ensin 15 vuotta koulua ja olla töissäkin 40 vuotta.

Edellisten esimerkkien inoittamana kysyn, milloin sinusta tulee iso ja mitä aiot tehdä?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu