PUImURI

Jos on 2,2 volttinen tehonlähde joka tuottaa 65 mA:a virtaa, ni eiks sen teho ole sillo 0,143 W?

Sitten toinen kysymys. Onko kukaan koskaan grillannut kokonaista sikaa? Tai ollut mukana sellaisen grillamisessa? Mitehän se onnistuu?

Sitten kolmas kysymys. Mitä yhteistä on Sinisillä Marianneilla, uimahallin hajulla, hammastahnan vaahdolla ja raa'alla perunalla? Mä en oikiasti tiedä tätäkään, joten ei oo mikään kompa, niillä vaan täytyy olla jotain yhteistä.

21

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 18+11

Eikö se ole 2,2 V / 0,065 A = 33,8 W

• Olikos se jaettuna? Perhana kun minen muista mitää..

• relaxed_eyes kirjoitti:

Olikos se jaettuna? Perhana kun minen muista mitää..

P=U*I, I=P/U, U=P/I

Oon melko varma...

• PUI, URI, WTP, QIT Ne kun pistää muistikolmioihin, niin pääsee fysiikassa pitkälle.

Rouva Ratikka kyllä haukkuu siaksi ja grillaa henkisesti pitkästi menneiden illanviettojen jälkeen, mutta en siltikään osaa neuvoa kimurantissa ongelmassasi.

Viimeinen kysymys kannattaa esittää naapuripalstalla Naisen logiikassa.

• Oikeastaan tuon viimeisen kysymyksen käski avokki kysyäkin, kun sen tekee kokoajan noita mieli.

Oikeastaan tuon viimeisen kysymyksen käski avokki kysyäkin, kun sen tekee kokoajan noita mieli.

Yhdistävä tekijä on raskaus. Olisit heti sanonut. ;-)

• Mikä on Riemannin hypoteesin oikea vastaus?

• mun kyselyalotuksessa. En minä mistään riimanniista mitään tiedä.

mun kyselyalotuksessa. En minä mistään riimanniista mitään tiedä.

aloituksen.

• Noo....halkaistu tynnyri täyteen hiiliä ja sinne tule. Sitten suolistettu ja liekitetty sian ruho vartaaseen siihen päälle niin korkealle, että kestää nippa-nappa pitää kättä hiilloksen ja sian välissä. Sitten vaan hissukseen sitä siin pyöritellään. Ai niin...maustaminen. Varmaan hyvissä ajoin ennen grillausta sivellä sisäpinnoille mausteet. Hmmm....suolataankohan potka ym. isommat lihat ruiskulla ja suolavedellä?

Tää oli lähinnä arvailua....oon mä nähnyt kyllä tuon grilliaushomman, mutta siitä on jo monta vuotta aikaa.
      Hemmetin hyvää oli...

• Oliskohan kosaani hyvä siihen hommaan?

Tuos keväällä meinataan pitää sellaset tuparin tyngät ja ajattelin, että olis aika makiaa jos vois siinä viikonlopun aikana ottaa ja pyöräyttää sian vartaassa. Ja toi tynnyrinpuolikas grilliksi on kyl hemmetin hyvä idea..meinasin jo lecaharkoista alkaa sellasta väsätä, mut jos sitä kerran vuoteen tarvii, niin olis ollu ihan turhaa. Sen tynnyrinpuolikkaan voi vaikka ottaa viikonlopuksi puutarhaan ja viedä sit käytön jälkeen jonnekin ulkorakennuksen taakse. Kiits.

Oliskohan kosaani hyvä siihen hommaan?

Tuos keväällä meinataan pitää sellaset tuparin tyngät ja ajattelin, että olis aika makiaa jos vois siinä viikonlopun aikana ottaa ja pyöräyttää sian vartaassa. Ja toi tynnyrinpuolikas grilliksi on kyl hemmetin hyvä idea..meinasin jo lecaharkoista alkaa sellasta väsätä, mut jos sitä kerran vuoteen tarvii, niin olis ollu ihan turhaa. Sen tynnyrinpuolikkaan voi vaikka ottaa viikonlopuksi puutarhaan ja viedä sit käytön jälkeen jonnekin ulkorakennuksen taakse. Kiits.

Kosanilla se liekitetään. Pelkästään sen verran liekitetään, että karvat yms. palaa pois, nimittäin grillistä tuleva palaneen karvanhaju ei ole oikein tehokas ruokahalun nostattaja.

• Richartti kirjoitti:

Kosanilla se liekitetään. Pelkästään sen verran liekitetään, että karvat yms. palaa pois, nimittäin grillistä tuleva palaneen karvanhaju ei ole oikein tehokas ruokahalun nostattaja.

täytyy huomen soitella noihin kotiteurastamoihin ja tilata sieltä kevääksi joku karju.

• uk-ko

mun on pakko. Maatiloja ja puimureita? Ootko tosissas alkanut harjoitella viljelyä?

• en ainakaan vielä. Pitää kattoa sitten joskus...ehkä..mul on nyt vaan niin paljon muitakin mielenkiinnonkohteita, ettei oikein maanviljelykselle riitä enää...kun senkin homman joutuis kuitenkin opetella.

• kirpela

-Tehon kaava. Sinun tarvitsee vain peittää se suure, jonka haluat ratkaista. Peitettäessä P (eli teho) jää jäljelle U*I, eli kaava on siis P = U * I. Tämä pätee myös peitettäessä U taikka I, esim. peitetään I (eli virta), joten jäljelle jää P/U. Kaava on siis I = P / U. P = Teho (W)
      U = Jännite (V)
      I = Virta (A)

- Vain nähnyt,jotta vartaassa pyörii kokoajan.

Kaikki juontuvat kasviin.

• että 65 Ampeerinen auton laturi tuottaa 0,78 kW tehoa?

• kirpela

• kirpela kirjoitti:

minä tiedän, osaan kaavat, en laskea :)

http://koti.mbnet.fi/sorcerer/formula.htm#teho

*muiskis*

luulin, että osaat. Mää nimittäin laskin ja olisin halunnut varmistuksen...täytyypä laittaa tilaksi FB:iin.

• kirpela
        relaxed_eyes kirjoitti:

luulin, että osaat. Mää nimittäin laskin ja olisin halunnut varmistuksen...täytyypä laittaa tilaksi FB:iin.

osaa laskea numeroilla hevon huilua... Kaimie silti jotain osaan. Oisit kysyny jotai kätsympää,jotai mitä osaan :) Näytäks mie matemaatikolta???? *kiasus*

• lasken sulle

P=teho (watti=W)
      U=jännite (voltti=V)
      I= sähkövirta (ampeeri=A)

P=UI = 2,2V * (65*10^-3)A = vastaus. ei oo ny laskinta täsä sori :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      201
      6156
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      168
      5726
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      248
      4270
    4. 233
      3589
    5. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      14
      3462
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      134
      3416
    7. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      59
      3376
    8. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      128
      3239
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      21
      2966
    10. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      2
      2419
    Aihe