Mietin, kun haluaisin ostaa laitteen, jolla saan varsinkin kainalokarvat hyvin pois. Epilaattori vai ladyshave? Ja kun mietin sitäkin, että pitäis voida käyttää suihkussa, niin voiko noita epilaattoreita käyttää suihkussa? Mieluummin hankkisin sellaisen tehokkuuden vuoksi, mutta niissä jos on virtajohdot, niin ei voi varmaan käyttää suihkussa, vaiko? Kun katsoin tuolta Anttilan sivuilta, niin ei sanottu mitään siitä, toisin kuin ladyshaven kohdalla.
Onkohan tää epilaattori hyvä:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=428748&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&com...
(Braun Silk-épil -epilaattori, Soft Perfection)
Ja toisena vaihtoehtona ladyshave samalla hinnalla:
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=314399&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10007&com...
(Braun, Ladyshave silk & soft ls5160)
Kertokaa ihmeessä, jos teillä on kokemuksia noista laitteista!
Ladyshave/epilaattori
6
5416
Vastaukset
- ratkaisee
Se minkälaista lopputulosta haluat, ratkaisee kumpi kannattaa valita. Ladyshave jättää sängen, mutta on kivuton. Kainaloita pitää ajella tiheään jos haluaa että ne ovat aina siistit. Epilaattori nyppii karvat juurineen, joten jälki on siisti pidempään. Varsinkin alussa epilointi on melko kivuliasta, kainalot sietämättömät. Mutta kun epiloi säännöllisesti, kipu pienenee samalla kun karvat vähenee ja heikentyy. Alussa minullakin tuntui kauhealta kainaloiden epilointi ensimmäisinä kertoina, mutta nyt kun ajelen kainalot 2-3 viikon välein, ei tunnu kuin nipistelyä, eikä karvat vielä edes näy siinä vaiheessa (silloin ne kannattaakin ajella).
Tuo esimerkkisi epilaattori on ilmeisesti verkkokäyttöinen. Näyttää melko samanlaiselta kuin omanikin joka on ollut käytössäni jo monta vuotta. Braunilla on myös akkukäyttöisiä epilaattoreita, mutta en tiedä onko ne vesitiiviitä. Mielestäni suihkussa epilointi ei ole tarpeellista. Karvat kyllä irtoaa helpommin suihkun jälkeen kun iho on ehtinyt kuivahtaa, kuin ilman suihkua. "Kuiviltaankin" epilointi ei ole mielestäni sen kivuliaampaa.
Eräs hyvä epilaattoriin totuttelukeino on käydä ensin kosmetologilla vahauksessa tai sokeroinnissa ja sitten sen jälkeen ajelee epilaattorilla jo ennen kuin karvat näkyvät selvästi. Silloin kipuja ei ole epiloidessa käytännössä lainkaan. Itse en ole tuota keinoa kokeillut, aloitin suoraan epilaattorilla ajelun ja silloin alussa tuntui kivuliaalta.- Karvaliisa91
Kiitos vastauksestasi!
Taidan siis hankkia ton epilaattorin. Kipu ei ole vaarallista ja lopputulos kestää pitempään.
En aio käydä kosmetologilla mäkään, ja sehän maksaakin.
Tuli tässä mieleen, että tekeeköhän se epilaattori haavoja? Kuvassa näyttää aika teräviltä ne kohdat, jotka vetää niitä karvoja. Mulla, kun olen ajellut höylällä, nii on tullut joskus haavoja kainaloihin. Ei kuitenkaan se haittaa, jos joku yks haava joskus harvoin...
Veikkaan, että pitempiin karvoihin sattuu enemmän? Eli kannattaa epiloida sellaset karvat, jotka on ajeltu ja vähän normaalia lyhyempiä? Mulla kun on esim. säärissä aivan valtavan pitkiä karvoja, niin mahtaako olla suurtakin tuskaa ruveta suoraan epiloimaan niitä. :D - ratkaisee
Karvaliisa91 kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi!
Taidan siis hankkia ton epilaattorin. Kipu ei ole vaarallista ja lopputulos kestää pitempään.
En aio käydä kosmetologilla mäkään, ja sehän maksaakin.
Tuli tässä mieleen, että tekeeköhän se epilaattori haavoja? Kuvassa näyttää aika teräviltä ne kohdat, jotka vetää niitä karvoja. Mulla, kun olen ajellut höylällä, nii on tullut joskus haavoja kainaloihin. Ei kuitenkaan se haittaa, jos joku yks haava joskus harvoin...
Veikkaan, että pitempiin karvoihin sattuu enemmän? Eli kannattaa epiloida sellaset karvat, jotka on ajeltu ja vähän normaalia lyhyempiä? Mulla kun on esim. säärissä aivan valtavan pitkiä karvoja, niin mahtaako olla suurtakin tuskaa ruveta suoraan epiloimaan niitä. :DEpilaattorin pinsetit eivät ole laisinkaan teräviä, varsinkaan höylään ja ladyshaveen verrattuna. Mutta jos epilaattorin rumpua painaa liikaa ihoa vasten, pinsetit voivat tarttua myös ihoon, varsinkin jos iho on löysällä ja ryppyinen (joskus on käynyt minullekin kainaloissa). Esimerkiksi kainaloiden ihoa on syytä kiristää sopivalla asennolla (kädet loppuu kesken) ja käyttää hyvin kevyttä kättä epiloidessa, eli rumpu kulkee hyvin kevyesti ihon pintaa pitkin.
Karvan pituus ei vaikuta kivuliaisuuteen, mutta pitkä karva on kasvanut kauan ja vahvistunut, joten sen nyppääminen sattuu enemmän. Pitkä karva ei myöskään tartu helposti pyörivän rummun pinsetteihin, joten karvat kannattaa leikata n. 5 mm pituisiksi. Omassa epilaattorissani on lisävarusteena sheivauspää ja siihen lisäkampa jolla pitkät karvat voi lyhentää oikeaan mittaan. Leikkaamiseen voi käyttää muutakin leikkuria, vaikkapa hiustenleikkuria sopivalla säätökammalla. Kyllähän ne pitkätkin karvat irtoaa ahkeralla hinkkaamisella moneen suuntaan. Yksi hyvä keino on myös sheivata karvat pois ja kun sänki on kasvanut sopivaan mittaan, aloittaa epilaattorin käytön.
Minulla säärien ja käsivarsien epilointi meni helposti heti ensiajelusta alkaen. Kainaloita piti ottaa pieni alue kerrallaan kunnes pystyi ajelemaan kokonaan. Bikinirajoja olen kokeillut epiloida, mutta siihen en ole pystynyt, saatika kokonaan posliiniksi ajelun epilaattorilla. - Karvaliisa91
ratkaisee kirjoitti:
Epilaattorin pinsetit eivät ole laisinkaan teräviä, varsinkaan höylään ja ladyshaveen verrattuna. Mutta jos epilaattorin rumpua painaa liikaa ihoa vasten, pinsetit voivat tarttua myös ihoon, varsinkin jos iho on löysällä ja ryppyinen (joskus on käynyt minullekin kainaloissa). Esimerkiksi kainaloiden ihoa on syytä kiristää sopivalla asennolla (kädet loppuu kesken) ja käyttää hyvin kevyttä kättä epiloidessa, eli rumpu kulkee hyvin kevyesti ihon pintaa pitkin.
Karvan pituus ei vaikuta kivuliaisuuteen, mutta pitkä karva on kasvanut kauan ja vahvistunut, joten sen nyppääminen sattuu enemmän. Pitkä karva ei myöskään tartu helposti pyörivän rummun pinsetteihin, joten karvat kannattaa leikata n. 5 mm pituisiksi. Omassa epilaattorissani on lisävarusteena sheivauspää ja siihen lisäkampa jolla pitkät karvat voi lyhentää oikeaan mittaan. Leikkaamiseen voi käyttää muutakin leikkuria, vaikkapa hiustenleikkuria sopivalla säätökammalla. Kyllähän ne pitkätkin karvat irtoaa ahkeralla hinkkaamisella moneen suuntaan. Yksi hyvä keino on myös sheivata karvat pois ja kun sänki on kasvanut sopivaan mittaan, aloittaa epilaattorin käytön.
Minulla säärien ja käsivarsien epilointi meni helposti heti ensiajelusta alkaen. Kainaloita piti ottaa pieni alue kerrallaan kunnes pystyi ajelemaan kokonaan. Bikinirajoja olen kokeillut epiloida, mutta siihen en ole pystynyt, saatika kokonaan posliiniksi ajelun epilaattorilla.No niin, tässä olikin hyvin tietoa, kiitos sulle! :D
- dsfgsdg
No mä yhteen aikaan hirveesti halusin epilaattoria, jossa oli se ladyshave samassa. Sain sen sitten joululahjaksi, ja ei oikeesti
Mä käytin sitä vain kerran 4 vuotta sitten. Se sattui niin HELVETISTI kun sillä epilaattorilla koitti ottaa karvoja pois. Hitsi teki kipeetä. Oli siinäkin hyvä lahja...- mies?
No huumori huumorina, vaikka totta toinen puoli että miehet kokevat epiloinnin kivuliaampana kuin naiset.
Alussa kun karvat ovat paksumpia ja saaneet vuosikausia kasvaa rauhassa, niiden epilointi tuntuu kivuliaampana. Mutta jatkossa kun epiloidaan säännöllisesti, karvat ohenevat ja kipu vähenee. Tuo neljä kertaa ei varmaankaan riitä, varsinkin jos on antanut karvojen välillä kasvaa täyteen mittaansa ja vahvuuteen. Karvoja kannattaa epiloida jo ennen kuin ne ovat häiritsevän näköisiä. Esimerkiksi pystyn ajelemaan kivuttomasti kainaloni epilaattorilla kun ajelen ne 2-3 viikon välein ja silloin karvoja ei vielä oikein erotakaan. Tuolloin tuntuu vain pientä nipistelyä, josta huomaan että karvoja sentään on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632122Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51785Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2341270En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71950Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21855Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112762Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin38698- 19696
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689