Hälytysmerkki

tomppa2006

katse tai kosketus
joskus aikaansaa kipinää
vilkaisu ja hipaisu
enteilee jotain huomattavaa

kun kuulet
hätäkellon äänen
älä sulje
sydäntäsi soitolta

tai mietit
lopun elämääsi
olisiko se sittenkin
voinut olla

tunnusmerkki
kiehtovan
kaikkein kauneimman
rakkauden

20

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiga

tilaisuuteen on tartuttava silloin kun se päällä, eikä vasta viidestoista päivä :DD

• tomppa2006

...joskus sinunkin elämässäsi...

Nimenomaan ei kannata jäädä odottelemaan, voi myöhemmin elätellä turhaan toivoa jota ei enää olekaan.

• Mysteriet

Kalisuta vaan kaikkia kelloja =)

Ollaan tunnettu jo iät ja ajat ja aina vaan sanojas on hyvä lukea !

• tomppa2006

...me olemme vanhoja tuttuja ja se tuntuu hyvältä kirjoittaa...

Tällaista rakkauden ylistystä yritin runooni saada. Mukava jos tykkäsit.

• Minä myös - Hyvä Tomppa - ja tavallaan olen Sinua
      kaipaillut ellen täällä olisi näin tavannut niin
      ehkä muutoin olisin "noottia"laittanut...et ei sitä
      niin vaan lähdetä - ( hymyllä)

kuten Sinäkin kesällä minulle jotain samantyylistä
      toivottelit kun aioin reppuani täyttää vaiko
      tyhjäämistä se oli -

Niin runosta jotain ettei partio huuda perään
      ...ei muuta kuin lyriikka,proosalliset kuin eri
      runonkertomukset ovat aina paikallaan kevyillä
      mausteilla varustettuna...

poimin sanoja - katse,kosketus
      vilkaisu,katse
      ja jos niissä alkaa kuulla
      sisäisien kellojen ääntä

niin mihinkähän se johtaa,
      sillä pelkkä hyvä ystävyyskin
      tuottaa mielihyvää - kokemusta
      on meillä jokaisella.

Hyvä tomppa ja uljaita hetkiä Sinulle.

• tomppa2006

...näihin huoneisiin on helppo tulla, mutta täältä on vaikea lähteä pois...

Kyllä runoni toimii myös ystävyyden sanansaattajana. Jokaiselle ihmiselle pitää antaa mahdollisuus lähestyä. Raskaasta suojamuurista ei ole muuta kuin haittaa itselle.

• tomppa2006 kirjoitti:

...näihin huoneisiin on helppo tulla, mutta täältä on vaikea lähteä pois...

Kyllä runoni toimii myös ystävyyden sanansaattajana. Jokaiselle ihmiselle pitää antaa mahdollisuus lähestyä. Raskaasta suojamuurista ei ole muuta kuin haittaa itselle.

... ei se mikään salaisuus ole että minäkin kuin
        olen yrittänyt - kesällä lähteä - mutta kesti vain tuokion
        ja tänne "uuvahdin"kuin tottuneena tähän miljööseen,
        niin jo harrasteena yhdistettynä tähän yhteisöön,
        jotenkin vain vetää puoleensa milloin enemmän tai
        vähemmän...

...suojamuurista sen verran että siinä voi eristää
        itsensä "ulkomaailmasta",eikä välttämättä vastaa
        tarkoitustaan...

... niin ja toisekseen pitää täällä olla edes yksi
        lempeäntuulenhyvänmielenkirjoittaja,josta tulee
        naisväellekin hyviä tuntemuksia kun minä taas
        luon välillä tummempaa tekstiä tarkoituksella
        rakkauden toista puoltakaan unohtamatta...

... Pääasia että kirjoittamisestaan pitää kivana
        harrasteena vaikka toisinaan koetteleekin...

...Erilaisuus hyvässä mielessä/tahdossa on
        rikkautta täälläkin se vain pitää ymmärtää
        kuin hyväksyä !

Hyviä tunneilmapiirin vaikutteita
        Sinulle - Ole mukana !

• tomppa2006
        dolan kirjoitti:

... ei se mikään salaisuus ole että minäkin kuin
        olen yrittänyt - kesällä lähteä - mutta kesti vain tuokion
        ja tänne "uuvahdin"kuin tottuneena tähän miljööseen,
        niin jo harrasteena yhdistettynä tähän yhteisöön,
        jotenkin vain vetää puoleensa milloin enemmän tai
        vähemmän...

...suojamuurista sen verran että siinä voi eristää
        itsensä "ulkomaailmasta",eikä välttämättä vastaa
        tarkoitustaan...

... niin ja toisekseen pitää täällä olla edes yksi
        lempeäntuulenhyvänmielenkirjoittaja,josta tulee
        naisväellekin hyviä tuntemuksia kun minä taas
        luon välillä tummempaa tekstiä tarkoituksella
        rakkauden toista puoltakaan unohtamatta...

... Pääasia että kirjoittamisestaan pitää kivana
        harrasteena vaikka toisinaan koetteleekin...

...Erilaisuus hyvässä mielessä/tahdossa on
        rikkautta täälläkin se vain pitää ymmärtää
        kuin hyväksyä !

Hyviä tunneilmapiirin vaikutteita
        Sinulle - Ole mukana !

...lähes joka päivä tulee tällä palstalla käytyä tai sitten yöllä, kuten nyt...

Useimmiten tulee vain lueskeltua, täällä on hienoja tekstejä. Myös niitä tummempia luen mielelläni, kirjoittaminen ja kommentointi vaatii hieman enemmän aikaa, jota ei välttämättä aina tahdo löytyä. Haluan silti antaa vastauksen minulle vastanneille, koska ainakin itsestäni tuntuu kornilta, jos olen jotain toiselle kirjoittanut, eikä toinen koskaan sanallakaan ilmaise edes lukeneensa viestiäni.

Sinulle kiitos kannustuksesta, dolan.

• Katjan

Kaunis rakkausruno. Vala hurmiolle. Vala intuitiolle.

Mutta mutta ... viisautta rakkaudessa antaa kellojen soida ja tutkiskella sointuja hiljaa sydämessään.
      Sydän antaa vastauksen ja vain sydän antaa vastauksen todelliseen rakkauteen.
      Eittämättä runosta nousee mielikuvat auervaaroista; vaara mennä mennä suuna päänä rakkauden perässä.
      Mihin luotat miehessä, mihin et. Sanot yhtä, teet toista. Tänään tätä, huomenna sitä. Heilut ja horjut. Mitä kantavaa ja pysyvää näille raunioille voit rakentaa. Vain hetken hurmion. Vai sittenkinkö rakkautta. Mutta aina lopulta rakkautta, kun vakautta.

Vähän levoton tausta tässä ketjussa (syrjähyppy runosta), kun luin sen. Lähdetkö, jäätkö, lähdenkö, jäänkö. Mitä tästä lukijan pitäisi päätellä? Kynäilijä runojen takana? Niin kuin rakkaudessakin vakaus on tärkeää, niin myös tietysti lukijaa kunnioittavan kynäilijänkin varmuus ja vakaus on aina parempi kuin heiluminen ja horjuminen. Varmuudella ja vakaudella kirjoittava antaa tuottamalle tekstilleenkin ihan eri tavalla sellaista vakautta ja uskottavuutta, mitä lukija arvostaa ja kunnioittaa.

• tomppa2006

...voisiko miehillä ja naisilla olla erilaiset näkemykset asian suhteen...

En itse ainakaan kyseenalaista naisen ihastumista tai epäile tarkoitusperiä. Aivan oikein kirjoitat, että sieltä sydämestä se vastaus löytyy. Kirjoitin tämän runon vähän sillä tavalla kuin mahdollisuudeksi, rakkaudelle pitäisi aina antaa sille kuuluva mahdollisuus, eikä missään nimessä ensimmäisenä teilata ajatusta.

• Katjan
        tomppa2006 kirjoitti:

En itse ainakaan kyseenalaista naisen ihastumista tai epäile tarkoitusperiä. Aivan oikein kirjoitat, että sieltä sydämestä se vastaus löytyy. Kirjoitin tämän runon vähän sillä tavalla kuin mahdollisuudeksi, rakkaudelle pitäisi aina antaa sille kuuluva mahdollisuus, eikä missään nimessä ensimmäisenä teilata ajatusta.

Samat on näkemykset.
        Palaute tuli nimimerkin innoittamana.
        Haittaa ei olisi miehellekään, jos epäröisi välillä naisten tarkoitusperiä.
        Mutta jos ennakkoon ei osaa kuunnella hälytyskelloja oikealla korvalla, niin Siperia kuulemma opettaa. Miehiäkin.

• Katjan
        tomppa2006 kirjoitti:

http://www.youtube.com/watch?v=i6IP5b3Pvyc

• tomppa2006
        Katjan kirjoitti:

Samat on näkemykset.
        Palaute tuli nimimerkin innoittamana.
        Haittaa ei olisi miehellekään, jos epäröisi välillä naisten tarkoitusperiä.
        Mutta jos ennakkoon ei osaa kuunnella hälytyskelloja oikealla korvalla, niin Siperia kuulemma opettaa. Miehiäkin.

...miehet olla tunne-elämän ja viettien ohjailemia naisia enemmän...

Eipä tuosta kellojen soiton kuuntelemisesta mitään suurempia haavoja ole sieluun jäänyt. Erästä tapausta mietin mielessäni, jonka jätin aikoinaan noteeraamatta ja jota nyt mietin 30 vuotta myöhemmin. Silloin naisen tarkoitusperät olivat kyllä rehelliset ja vilpittömät. Itsellä oli vaan , niin kova kiire ja häslinki ettei sopinut almanakkaan. Sitä minä nyt joskus turhaan mietin.

• punaposkiN

rakastumisen elementit
      olet sä löytänyt
      katse katseen kun kohtaa
      ja siinä on eritystä
      hohkaa
      ,mutta ei katsekontakti
      kaikkien kans
      rakkauteen johdakaan
      yksi ihminen kerrallaan
      vain sydämeen mahtua saa..

• Katjan

ppN niin osuva palaute.
        Päivä päivältä osuvampaa.
        Olet kuin syttynyt.

• tomppa2006

...olet niin oikeassa, ei tietenkään kaikkien kanssa...

Yritin tuossa runon alussa poistaa tätä mahdollisuutta käyttämällä "joskus"-sanaa. Katsekontakti tai signaali toimii sen oikean kanssa.

• Kauris-62

selkeästi sanottu
      eipä tuohon mitään muuta lisättävää
      kuin iso kiitos tästä lukuhetkestä tomppa !

• tomppa2006

...että sain viestitettyä sanoman ymmärretysti...

Minulle tulee niitä hetkiä, jolloin jokin mieltä vaivaava asia on kirjoitettava ulos itsestäni. Runon kirjoittaminen on vapauttava ja oivallinen keino purkaa ajatuksiaan.

Kiitos paljon Kauris-62.

• Ajatuksiin vievä.
      Kiitos

• tomppa2006

...kaunis kiitos ajatuksesta, jonka minulle kirjoitit...

Sinulle suurkiitos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      572
      2244
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      408
      1826
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1650
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1428
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1216
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      57
      1134
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      120
      1129
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      898
    9. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      13
      878
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      833
    Aihe