Pakko hieman purkaa sydäntä. En pysty puhumaan asiasta edes parhaalle ystävälleni. Olen 26v. nainen. Avopuolisoni kanssa olemme olleet yhdessä 2,5 vuotta josta asuneet yhdessä 2 vuotta. Rakastan miestäni todella. Mieheni ei hymyile eikä naura ikinä eikä paljoa puhu ja olenkin ajatellut, onko hän edes onnellinen kanssani. Tulen töistä kotiin ja kerron päivän tapahtumista innoissani. Hän vaan lukee lehteä ja sanoo ehkä: "niin." jossain välissä. Hänen kanssaan ei pysty keskustelemaan ja tuntuu ettei häntä kiinnosta ollenkaan minun asiani. Suhteen alussa kyllä puhuttiin paljon. Lähistöllä asuu vanhempi sinkkumies jolla on maatila, ja hän käy toisella maatilalla vielä lisäksi töissä. Yhteisiä keskustelunaiheita hänen kanssaan löytyy paljon, koska olen itsekin maatilalla töissä. Olin kiinnostunut hänestä jo viime talvena ja kiinnostus on vaan kasvanut entisestään, kun kesällä ekan kerran juttelimme. Keskustelukerrat ovat lisääntyneet. Milloin postilaatikolla, koiran kanssa lenkillä ollessani joskus pysähtynyt autollaan tai traktorillaan ohi ajaessaan juttelemaan. Puhumme suurimmaksi osaksi vaan töistä ja jokapäiväisistä asioista, mutta silti: Hänen kanssaan on helppo puhua, hän on huumorintajuinen, hymyilee ja nauraa paljon. Sinkkumiehen kanssa on ollut milloin minkäkin laista flirttiä kohtaamistilanteessa. Olen toivottomasti ihastunut häneen, ajattelen häntä koko ajan ja haluan seksiä hänen kanssaan. Eilen tapasimme kun kävelytin koiraa, juteltiin niitä näitä, sanoin lähteväni päiväkahveja keittämään, hän naureskeli ja sanoi: päiväkahviseuraa... Erosimme ja se sai taas mielikuvituksen laukkaamaan. Näen hänestä unta monena yönä ja todella haluaisin seksiä hänen kanssaan. Ajattelinkin jo pyytää hänet päiväkahviseuraksi. Miten voin olla onnellinen mieheni kanssa kun ajattelen koko ajan toista? Vaihtoehtoja ei paljoa ole, tiedän sen jo itsekin. Jos petän, se selviää kuitenkin jossain vaiheessa ja mieheni laittaa minut pihalle. Mutta en mitenkään pysty toista miestä unohtamaan kun häntä näkee melkein joka päivä. Onko kokemuksia tai neuvoja?
Himoitsen toista miestä
10
2438
Vastaukset
- Lillja
Kerroit, että miehesi kanssa ei pysty keskustelemaan, vaikka joskus olette puhuneet paljonkin. Vika ei siis voi olla siinä, ettei miehesi olisi keskustelevaa tyyppiä sille päälle sattuessaan, vaan siinä ettei häntä juuri nyt hotsita keskustella sinun kanssasi.
Mikähän sen voisi aiheuttaa? Yksi mahdollisuus on tämä: "Sinkkumiehen kanssa on ollut milloin minkäkin laista flirttiä kohtaamistilanteessa. Olen toivottomasti ihastunut häneen, ajattelen häntä koko ajan ja haluan seksiä hänen kanssaan. Näen hänestä unta monena yönä ja todella haluaisin seksiä hänen kanssaan. Ajattelinkin jo pyytää hänet päiväkahviseuraksi."
Kuinka kiinnostunut ja kiinnostava keskustelukumppani oletat oikeasti olevasi miehellesi, jos haaveilet lakkaamatta seksistä toisen kanssa? Eikö sinunkin keskusteluintoosi vaikuttaisi se, jos toinen tuntuu olevan aivan muissa maailmoissa?
Ja koska olen inhottavan kyyninen olio, minulle tulee mieleen, että yrität hakea jotain vikaa miehestäsi (ei keskustele), tai olosuhteista (ei voi mitään kun kerran sitä sinkkumiestä tuolla kylillä näkee, pakkohan se on) jotta sinun on helpompi sallia itsellesi se, että suunnittelet aktiivisesti hänen pettämistään. Mutta näin kieroutunut ajattelu johtuu kyllä täysin kieroutuneesta luonteestani, jota pahoittelen.- Petetty mies
hyvää tekstiä.
"Ja koska olen inhottavan kyyninen olio, minulle tulee mieleen, että yrität hakea jotain vikaa miehestäsi (ei keskustele), tai olosuhteista (ei voi mitään kun kerran sitä sinkkumiestä tuolla kylillä näkee, pakkohan se on) jotta sinun on helpompi sallia itsellesi se, että suunnittelet aktiivisesti hänen pettämistään. Mutta näin kieroutunut ajattelu johtuu kyllä täysin kieroutuneesta luonteestani, jota pahoittelen. "
Minun vaimoni oli juuri sellainen. Antoi itselleen hyväksynnän käydä vieraissa, koska uskotteli itselleen ja tälle toiselle miehelle asioiden olevan paljon huonommalla tolalla kuin ovatkaan. Vääristeli ja väritti siis meidän keskinäistä kanssakäymistämme puolituntemattomalle miehelle. Oli lähes varma, että olen homo tai petän häntä. Ei kysellyt minulta asiasta(kun ei ollut mitään todisteitakaan). En tiedä uskoiko näin oikeasti, mutta uskotteli itselleen ja muille. Ei osaa vieläkään sanoa, miksi näin toimi. Mutta tiedän suunnilleen miksi. Vieras oli alkanut kiinnostaa niin paljon, että sitä' ei voinut enää jättää fantasian asteelle, vaan oli pakko päästä katsomaan homma loppuun asti. - Lillja
Petetty mies kirjoitti:
hyvää tekstiä.
"Ja koska olen inhottavan kyyninen olio, minulle tulee mieleen, että yrität hakea jotain vikaa miehestäsi (ei keskustele), tai olosuhteista (ei voi mitään kun kerran sitä sinkkumiestä tuolla kylillä näkee, pakkohan se on) jotta sinun on helpompi sallia itsellesi se, että suunnittelet aktiivisesti hänen pettämistään. Mutta näin kieroutunut ajattelu johtuu kyllä täysin kieroutuneesta luonteestani, jota pahoittelen. "
Minun vaimoni oli juuri sellainen. Antoi itselleen hyväksynnän käydä vieraissa, koska uskotteli itselleen ja tälle toiselle miehelle asioiden olevan paljon huonommalla tolalla kuin ovatkaan. Vääristeli ja väritti siis meidän keskinäistä kanssakäymistämme puolituntemattomalle miehelle. Oli lähes varma, että olen homo tai petän häntä. Ei kysellyt minulta asiasta(kun ei ollut mitään todisteitakaan). En tiedä uskoiko näin oikeasti, mutta uskotteli itselleen ja muille. Ei osaa vieläkään sanoa, miksi näin toimi. Mutta tiedän suunnilleen miksi. Vieras oli alkanut kiinnostaa niin paljon, että sitä' ei voinut enää jättää fantasian asteelle, vaan oli pakko päästä katsomaan homma loppuun asti.Täytyy myöntää, että yksi ehdottomasti vihastuttavimpia asioita pettämisessä on se, miten pettäjät sen itselleen oikeuttavat. Ja miten sitä selittelevät jälkeenpäin.
Sen sijaan, että myöntäisivät, että "tein niin, koska halusin sitä ja pidin tärkeämpänä toteuttaa omia halujani kuin sitä, että petän sopimuksemme ja luottamuksesi" tulee sitä epämääräistä höttöä "siinä vain kävi niin, en mä tiedä, olin humalassa ja yksi asia johti toiseen..."
Joo, sanoin minä. On se ankeaa kun yht'äkkiä löytää elimensä toisen naisen sisältä eikä yhtään tiedä miten siinä niin on päässyt käymään.
Kele. - Henkinen pettäjä
Mieheni kanssa keskustelu sujui ensimmäisen puolen vuoden aikana ihan hyvin, mutta se juttelu loppui aikoja sitten ennen tämän uuden miehen kuvioon tuloa. Kaikki työkaverini ovat miespuolisia ja heidän kanssaan tulee juteltua hyvinkin paljon. Kerron sitten kotona omalle miehelleni mitä tuli puhuttua ja kenen kanssa. Hän kyllä tietää tästä "salarakkaastanikin" melkein kaiken, mitä hänen kanssaan on puhuttu. Mutta mieheni ei kommentoi asiaan mitenkään, saattaa hymähtää vain. Tuntuukin siltä, että pitäskö sitten olla kertomatta. Mieheni on ujo luonteeltaan, ja on kyllä sanonutkin, että ei ole puheliasta tyyppiä. Joskus jos olemme olleet yhdessä ulkona (baarissa tms.) minulla on vaivautunut olo, kun emme osaa puhua keskenämme. Jos minä yritän keksiä jotain puhuttavaa, keskustelu loppuu siihen, kun hän sanoo: "Niin" Olen kyllä yrittänyt neuvoa häntä, että vastaisi edes kokonaisella lauseella. Joskus kun olemme tuttavapariskunnan kanssa, he puhuvat koko ajan keskenään, mutta minä ja mieheni olemme kuin vieraita toisillemme. Ongelmana on myöskin se, että olen kyllästynyt seksiin hänen kanssaan. Aina suudellaan samalla lailla, esileikki on sama ja asennotkin melkein samat. Siitäkin olen yrittänyt puhua, mutta vaikutusta ei pahemmin ole ollut. Se on sitten aiheuttanut haluttomuutta ja senkin takia toinen mies kiinnostaa. Haluaisin vaihtelua.
- Lillja
Henkinen pettäjä kirjoitti:
Mieheni kanssa keskustelu sujui ensimmäisen puolen vuoden aikana ihan hyvin, mutta se juttelu loppui aikoja sitten ennen tämän uuden miehen kuvioon tuloa. Kaikki työkaverini ovat miespuolisia ja heidän kanssaan tulee juteltua hyvinkin paljon. Kerron sitten kotona omalle miehelleni mitä tuli puhuttua ja kenen kanssa. Hän kyllä tietää tästä "salarakkaastanikin" melkein kaiken, mitä hänen kanssaan on puhuttu. Mutta mieheni ei kommentoi asiaan mitenkään, saattaa hymähtää vain. Tuntuukin siltä, että pitäskö sitten olla kertomatta. Mieheni on ujo luonteeltaan, ja on kyllä sanonutkin, että ei ole puheliasta tyyppiä. Joskus jos olemme olleet yhdessä ulkona (baarissa tms.) minulla on vaivautunut olo, kun emme osaa puhua keskenämme. Jos minä yritän keksiä jotain puhuttavaa, keskustelu loppuu siihen, kun hän sanoo: "Niin" Olen kyllä yrittänyt neuvoa häntä, että vastaisi edes kokonaisella lauseella. Joskus kun olemme tuttavapariskunnan kanssa, he puhuvat koko ajan keskenään, mutta minä ja mieheni olemme kuin vieraita toisillemme. Ongelmana on myöskin se, että olen kyllästynyt seksiin hänen kanssaan. Aina suudellaan samalla lailla, esileikki on sama ja asennotkin melkein samat. Siitäkin olen yrittänyt puhua, mutta vaikutusta ei pahemmin ole ollut. Se on sitten aiheuttanut haluttomuutta ja senkin takia toinen mies kiinnostaa. Haluaisin vaihtelua.
"Haluaisin vaihtelua." No hae, hyvä nainen, vaihtelua!
Mikä estää vaihtamasta miestä? Niin ihmiset tekevät, kun eivät enää halua olla kumppaninsa kanssa ja on tylsää ja seksikään ei kiinnosta. Ei siihen mitään traktorilla ajelevaa Unelmien Poikamiestä tarvita verukkeeksi. - Petetty mies
Minun vaimoni VÄITTI jälkeenpäin, että petti minua, koska mikään ei ollut muuttunut, vaikka asioista oli moneen kertaan puhuttu. Olin ihan kuin metrin halolla päähän lyöty! Vaimoni puhui täyttä paskaa, ehkä hädissään, kun ei muutakaan keksinyt. Yhtäkkiä minulla olikin kiistattomat todisteet lyötynä pöytään.
Juuri mistään ei oltu siis puhuttu. Kaiken oli pitänyt sisällään ja yritti ratkaista ongelmansa käymällä vieraalla paikkakunnalla panoreissulla.
Kuten totesin, jos olet muutoksenhalusi ilmaissut ja sen, että tällainen suhde ei riitä sinulle, erotkaa.
Pane vasta kun olette eronneet. - Henkinen pettäjä
Petetty mies kirjoitti:
Minun vaimoni VÄITTI jälkeenpäin, että petti minua, koska mikään ei ollut muuttunut, vaikka asioista oli moneen kertaan puhuttu. Olin ihan kuin metrin halolla päähän lyöty! Vaimoni puhui täyttä paskaa, ehkä hädissään, kun ei muutakaan keksinyt. Yhtäkkiä minulla olikin kiistattomat todisteet lyötynä pöytään.
Juuri mistään ei oltu siis puhuttu. Kaiken oli pitänyt sisällään ja yritti ratkaista ongelmansa käymällä vieraalla paikkakunnalla panoreissulla.
Kuten totesin, jos olet muutoksenhalusi ilmaissut ja sen, että tällainen suhde ei riitä sinulle, erotkaa.
Pane vasta kun olette eronneet.Pitäisikö minun kertoa miehelleni tästä ennenkuin mitään vahinkoa tapahtuu. Pystyisikö suhteemme saamaan vielä kuntoon? Varmasti hän alkaisi sitten kyttäämään menojani ja tekemisiäni, mutta...Toisaalta en kyllä haluaisi erotakaan.
- Petetty mies
Pitäisikö minun kertoa miehelleni tästä ennenkuin mitään vahinkoa tapahtuu. Pystyisikö suhteemme saamaan vielä kuntoon? Varmasti hän alkaisi sitten kyttäämään menojani ja tekemisiäni, mutta...Toisaalta en kyllä haluaisi erotakaan.
Varmaan teillä on ainakin sanaton sopimus, että toisia ei paneskella?
Haluaisit siis pitää 2 miestä ainakin niin kauan, että et joudu taivasalle, jos juttu tämän ihastuksen kanssa meneekin mönkään. Todella läpinäkyvää. - Henkinen pettäjä
Petetty mies kirjoitti:
Varmaan teillä on ainakin sanaton sopimus, että toisia ei paneskella?
Haluaisit siis pitää 2 miestä ainakin niin kauan, että et joudu taivasalle, jos juttu tämän ihastuksen kanssa meneekin mönkään. Todella läpinäkyvää.Tarkotin siis sitä, että rakastan miestäni todella paljon. Hänen kanssaan on muuten hyvä ja turvallinen olla. En haluaisi menettää häntä. Jos kertoisin hänelle toisesta miehestä, muuttaisiko hän tapojaan ja opettelisi ottamaan huomioon pyyntöni. Keskustelemaan enemmän ja tarjoamaan sitä vaihtelua minulle. Ja jos sanoisin, että haluan erota, kyllä hän haluaa tietää syyn siihen. Jos saisimme suhteemme muuttumaan ja kuntoon, voisin unohtaa muiden ajattelemisen, jos oman kanssa olisi hyvä olla.
Sanon vielä, että olin kihloissa ex-mieheni kanssa 4 vuotta, seksiä ei ollut koko aikana kuin sormilla laskettu määrä. Silloin syy oli hänessä, enkä silti pettänyt. En todellakaan halua tuhota suhdetta pettämällä, asun vielä pienellä paikkakunnalla, jossa jutut leviävät todella nopeasti.
Täytyy kyllä myöntää,et tätä paskaa kun lukee ni huomaa todella miten hukassa ihmiset ovat.Yks haluaa parisuhdetta ja haaveilee silti vieraasta ukosta.Elämän tosiasia on että kaikkea ei todellakaan voi saada,ainakaan yhtä aikaa.Minun mielestäni kiteytän nämä asiat lyhyesti näin.Jos eläisin parisuhteessa,ja huomaisin ihastuksen toiseen,en kamalasti huolestuisi..vaan ennemmin ootan että tunne menee ohi.Tekemättä asialle yhtään mitään.Tunteistaan ihminen ei vastaa,eikä tarvikkaan vastata..tekosistaan kyllä.Pitkäs suhteessa tulee ylä ja alamäkiä,se on selvä.Koetinkiviä,jolloin varmasti joutuu punnitsemaan tosissaan missä mennään,mitkä on ne todelliset tunteet toista kohtaan jne.Silti jos rakkautta ja TAHTOA löytyy molemmilta,suhteesta voi tulla kaikkea maan ja taivaan väliltä.Sensijaan,kun mennään pettäen ja selitellään kaikkea paskaa,käryn käytyä,todistetaan vaan entistä selvemmin et sitä tahtoa ja asennetta ei sitte itsessään ollukkaan.Uskollisuus on meidän kunnia mun mielestä,ei rasite tai taakka.Ja jos ei tosiaan pysty siihen,ni ole sitte sinkkuna.Mut kaikkein pahinta teet silloin kun lupailet mukavia toiselle,rakkautta ja välittämistä,ja petät,koska silloin et osoita mitään kunnioitusta toista ja hänen tunteitaan kohtaan.Se on kaikkein alinta ja paskinta käytöstä,mitä toiselle voi tehdä.Päin näköä sylkeminenkin on pikku juttu ton rinnalla.Päätän tän näin..elämä on täynnä valintoja.Joskus osuu oikeaan,toisinaan taas väärään,mut oli ne niin tai näin,niistä kuuluu kantaa vastuu.Ja pettäjä pakenee juuri tätä asiaa.Vastuutaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi352740Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122527100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372248Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks191850Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa491504Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo351498- 381453
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä241341- 241128
- 181063