Nainen vaiko mies? Usein kuule väitettävän, että nainen kirjoittaa parisuhteen agendan ja kun kaikki ei menekään niin kuin hän on tahtonut, niin siksi yli 80 % avioeroista alulle panee myös nainen.
Nykyään siihen loistavaan ja hienoon parisuhteeseen pannaan niin valtavat odotukset, että niiden toteutuminen on käytännössä mahdotonta. Realismi puuttuu. Jotkut kuitenkin sopeutuvat siihen, että kaikki ei aina olekaan niin ihanaa kun aluksi luulin, mutta kyllä minä sen siedän, että tuo pieraisee aina silloin tällöin.
Pitääkö väite, että nainen kirjoittaa elämän esityslistan paikkansa? Itse en väitä mitään, vaan kysyn muiden mielipidettä.
Kuka kirjoittaa parisuhteen agendan?
66
486
Vastaukset
- Meriläinen
Mie vaan tät kauppalistaa tässä.
Enhän mie mittään tiiä kun tälläin sinkkuna niin kuka sitten niis parisuhteis ja mitä.
Kaik kun on niin kaukana jot.
Tuli mieleen kun kauppaan menossa olen , olisko myytävänä parisuhteita jossain jos halvalla sais?
:D)))))))))))))))varmaan saa. Voi olla kuitenkin, että siinä saattaisi tulla suru puseroon nopeammin, kuin ihan ihastumalla solmittuun suhteeseen. :-)
- Pörsäjärvi
Tai oikeastaan kahta ,molemmat osapuolet käyttää haamukirjoittajaa ja sitten riirellään siitä kuka on plakioinut ketäkin ja onko rikottu tekijänoikeuksia.
Siitäkö se riita tuleekin. No sitten mennään tietysti käräjäoikeuteen osoittelemaan sormella, että toi sen teki:-))))
- oma pari
osaa tarvittaessa "sotkea" tuon hienon kässärin. Omasta kokemusta vaan, sitä kun on. Uskon enemmän siihen että, ei tavoitteet ja se miten eletään siinä parisuhteessa. Vaan se jokin tahtotila. Lopulta ratkaisee, onnistuuko vai eikö. Joskus, voi sen toisen puolison kanssa olla ihminen vaan yksin kertaisesti hukassa. Ollaan eriparia. Se on vähän kuin yrittäisi kävellä kahden samanjalan kengillä. Hiertää vaan. Kun oikea kengä löytyy (vihdoin).se oikea pari. Niin kyllä niillä sitten lampsii sen lopun elämän. Tuli mitä tuli. Voihan sen oikean parin viedä vaikka suutariin....ja muutenkin sitä hellii ja tahrat siitä kiiloittaa ainut kun pari kun on..
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
että aina, kun ihmisiä on enemmän kuin yksi, niin joku yrittää pomoksi.
meillä se mies. Pomo. Ei ymmärrä edes mitä tasa-arvo on. Tai sanotaan että, ei pidä. Mutta, kun on hyvä Pomo niin mikäs se parina olla. Usein kyllä naisellisesti se sitten kuitenkin olen minä..joka näytän kulkusuunnan;)) ei aina hoksaa. Että, minä olen se joka viime kädessä päätänkin...minne askeleet vie...Naisena osaan käyttää omalla tavalla tahtoani. Toinen sitten on vain siinä kuvitteelessa luulossa että, se on hän joka päättää. Viisas nainen miehen ymmärtää...että, hän mies on päätöksien takana.
oma pari kirjoitti:
meillä se mies. Pomo. Ei ymmärrä edes mitä tasa-arvo on. Tai sanotaan että, ei pidä. Mutta, kun on hyvä Pomo niin mikäs se parina olla. Usein kyllä naisellisesti se sitten kuitenkin olen minä..joka näytän kulkusuunnan;)) ei aina hoksaa. Että, minä olen se joka viime kädessä päätänkin...minne askeleet vie...Naisena osaan käyttää omalla tavalla tahtoani. Toinen sitten on vain siinä kuvitteelessa luulossa että, se on hän joka päättää. Viisas nainen miehen ymmärtää...että, hän mies on päätöksien takana.
vallitsee appieni elämässä, mutta he ovat 70 . Oletko vähän vanhanaikainen tässä asiassa?
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
vallitsee appieni elämässä, mutta he ovat 70 . Oletko vähän vanhanaikainen tässä asiassa?
aina kaikki elämäni miehet (siis tähän astiset). Ovat olleet kovin voimakas tahtoisia ja itsenäisiä miehiä. Vedän puoleeni vahvoja miehiä;)) Toinen avioliitto. Nooh, oppinut olen vain joustamaan. Itsekin kun olen kovin omapäinen tapaus. Näin ei synny riitoja. Vanhan ajan systeemissä ei muuten ole mitään vikaa. On turvallista olla parisuhteessa missä kummallakin on oma tilansa ja tehtävänsä. Meillä ei juuri riidellä. Hyvin harvoin. Vaatii vain sinulta itseltäsi sitä joustoa...mutta, saat sitten moninkerroin hyvänä huomiona sen takaisin. Mies pitää minua monin tavoin hyvänä;))
oma pari kirjoitti:
aina kaikki elämäni miehet (siis tähän astiset). Ovat olleet kovin voimakas tahtoisia ja itsenäisiä miehiä. Vedän puoleeni vahvoja miehiä;)) Toinen avioliitto. Nooh, oppinut olen vain joustamaan. Itsekin kun olen kovin omapäinen tapaus. Näin ei synny riitoja. Vanhan ajan systeemissä ei muuten ole mitään vikaa. On turvallista olla parisuhteessa missä kummallakin on oma tilansa ja tehtävänsä. Meillä ei juuri riidellä. Hyvin harvoin. Vaatii vain sinulta itseltäsi sitä joustoa...mutta, saat sitten moninkerroin hyvänä huomiona sen takaisin. Mies pitää minua monin tavoin hyvänä;))
kantensa löytää. Oliko isäsi voimakastahtoinen?
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
kantensa löytää. Oliko isäsi voimakastahtoinen?
olivat, siksi paljon meillä paljonkin riideltiin. Mutta, rakastivat ja kunnioittivat silti toisiaan hyvin paljon. Ongelma olikin se että, oikeesti olivat aikaansa edellä. Meillä molemmat vanhemmat olivat kovin tasa-arvoisia tekivät molemmat kotitöitä. Meille opettiin jo lapsena mitä on tasa-arvo;)) Pettymys oli suuri nuorena aikuisena, kun ymmärsi ettei se ei sitten ollutkaan totta. Koska, olivat olivat molemmat ansiotyössä, myös kotityöt jaettiin. Kyllä voin sanoa että, isäni oli hyvinkin voimakastahtoinen. Mutta, silti todella hyvä isä. Maailman paras. Kovin on ikävä. Hänen poismenostaan ei vielä kovin kauaa..ikävä edelleen suuri. Voihan se olla niinkin että, etsin aina samantapaista....puolisoa. En ehkä tietoisesti mutta, ei tietoisesti. Niihän sitä sanotaan...että, tyttäret hakevat samoja piirteitä puolisostaan kuin omasta isässään on. Voi kyllä pitää paikkansa.
oma pari kirjoitti:
olivat, siksi paljon meillä paljonkin riideltiin. Mutta, rakastivat ja kunnioittivat silti toisiaan hyvin paljon. Ongelma olikin se että, oikeesti olivat aikaansa edellä. Meillä molemmat vanhemmat olivat kovin tasa-arvoisia tekivät molemmat kotitöitä. Meille opettiin jo lapsena mitä on tasa-arvo;)) Pettymys oli suuri nuorena aikuisena, kun ymmärsi ettei se ei sitten ollutkaan totta. Koska, olivat olivat molemmat ansiotyössä, myös kotityöt jaettiin. Kyllä voin sanoa että, isäni oli hyvinkin voimakastahtoinen. Mutta, silti todella hyvä isä. Maailman paras. Kovin on ikävä. Hänen poismenostaan ei vielä kovin kauaa..ikävä edelleen suuri. Voihan se olla niinkin että, etsin aina samantapaista....puolisoa. En ehkä tietoisesti mutta, ei tietoisesti. Niihän sitä sanotaan...että, tyttäret hakevat samoja piirteitä puolisostaan kuin omasta isässään on. Voi kyllä pitää paikkansa.
ajattelemassa, että samanlaista etsitään tai sitten aivan päinvastaista. Kai se enemmän on tiedostamatonta.
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
ajattelemassa, että samanlaista etsitään tai sitten aivan päinvastaista. Kai se enemmän on tiedostamatonta.
jotenkin aikaa miettiä tätäkin. Kun ns.ruuhkavuodet ovat jo takanapäin. Kyllä mekin olemme tästä keskustelleet mieheni kanssa. Hän sanoo että, minussa on paljon samaa kuin hänen äidissään oli. Ei nyt tarkoita ulkonäköä. Mutta, ehkä sitä asennetta elämään ja niitä perusarvoja kuitenkin...ja kyllä löydän minäkin samoja piirteitä miehestäni joihin ihastuin aikanaan tai sanotaan siinä arvomaailmassa joita hänelläkin on. Ovat samat kuin isällänäkin..Tuota tasa-arvoa lukuunottamatta. Kaikkea ei voi saada;)) Ehkä me kuitenkin jotenkin kannamme tiedostamme näitä lapsuuden ja nuoruudenaikaisia ihanteita ja käsitteitä mukanamme. Myös niitä negatiivisempia puolia. Niistä on vaikea kasvaa ulos...mutta tiedostamme paremmin. Jos, haluamme.
oma pari kirjoitti:
jotenkin aikaa miettiä tätäkin. Kun ns.ruuhkavuodet ovat jo takanapäin. Kyllä mekin olemme tästä keskustelleet mieheni kanssa. Hän sanoo että, minussa on paljon samaa kuin hänen äidissään oli. Ei nyt tarkoita ulkonäköä. Mutta, ehkä sitä asennetta elämään ja niitä perusarvoja kuitenkin...ja kyllä löydän minäkin samoja piirteitä miehestäni joihin ihastuin aikanaan tai sanotaan siinä arvomaailmassa joita hänelläkin on. Ovat samat kuin isällänäkin..Tuota tasa-arvoa lukuunottamatta. Kaikkea ei voi saada;)) Ehkä me kuitenkin jotenkin kannamme tiedostamme näitä lapsuuden ja nuoruudenaikaisia ihanteita ja käsitteitä mukanamme. Myös niitä negatiivisempia puolia. Niistä on vaikea kasvaa ulos...mutta tiedostamme paremmin. Jos, haluamme.
itsessäni sen piirteen, että etsin äitini kaltaista naista. Se johtuu kai siitä, että suhteeni äitiini on poikkeuksellisen lämmin. Hän oli vasta 20 kun synnyin ja meitä oli yhteensä neljä. Olen toinen keskimmäisistä ja psykologien mukaan perheessä hankalimmassa asemassa ovat ensimmäinen ja viimeinen, mutta keskimmäiset porskuttavat vaikeuksitta elämänsä läpi.
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
itsessäni sen piirteen, että etsin äitini kaltaista naista. Se johtuu kai siitä, että suhteeni äitiini on poikkeuksellisen lämmin. Hän oli vasta 20 kun synnyin ja meitä oli yhteensä neljä. Olen toinen keskimmäisistä ja psykologien mukaan perheessä hankalimmassa asemassa ovat ensimmäinen ja viimeinen, mutta keskimmäiset porskuttavat vaikeuksitta elämänsä läpi.
nuoria olivat myös omat vanhempani. Tuon kyllä allekirjoitan myös että, vanhemmilla sisaruksella meilläkin se vastuu oli. Koska, hän joutui meitä nuorempia "paimentamaan". Vaikka itse tuota fyysistä ikäeroa ei juuri ollut. Ehkä eniten myös kärsi tästä roolista. Juuri siksi että, vastuu oli hänellä kuitenkin suuri. Meitä taas oli kolme tyttöä ja viimeinen oli poika. Hän oli sitten koko perheen lemmikki. Kun syntyi iltatähtenä. Olimme sen verran häntä vanhemipia että, hellimmme ja lellimme. Tavallaan se oli itsestään selvää...pikkuveljeä oli niin helppo siskona rakastaa. Eihän siitä piloille suinkaan mennyt. Päinvastoin. Hän pyöritti meidät siskonsa pikkusormensa ympärille;)) Hänestä kasvoi rakastava ja lapsista kovin pitävä mies. Hyvä isä. Nyt on mukava katsoa kuinka hän toimii oman poikansa kanssa.
oma pari kirjoitti:
nuoria olivat myös omat vanhempani. Tuon kyllä allekirjoitan myös että, vanhemmilla sisaruksella meilläkin se vastuu oli. Koska, hän joutui meitä nuorempia "paimentamaan". Vaikka itse tuota fyysistä ikäeroa ei juuri ollut. Ehkä eniten myös kärsi tästä roolista. Juuri siksi että, vastuu oli hänellä kuitenkin suuri. Meitä taas oli kolme tyttöä ja viimeinen oli poika. Hän oli sitten koko perheen lemmikki. Kun syntyi iltatähtenä. Olimme sen verran häntä vanhemipia että, hellimmme ja lellimme. Tavallaan se oli itsestään selvää...pikkuveljeä oli niin helppo siskona rakastaa. Eihän siitä piloille suinkaan mennyt. Päinvastoin. Hän pyöritti meidät siskonsa pikkusormensa ympärille;)) Hänestä kasvoi rakastava ja lapsista kovin pitävä mies. Hyvä isä. Nyt on mukava katsoa kuinka hän toimii oman poikansa kanssa.
näyttävät suhteet olevan. Itselläni viisi aikuista lasta ja suhteen kaikkiin erinomaisessa kunnossa. Samaa ei voi sanoa heidän äideistään. Mutta olenkin kolmatta kertaa aviossa.
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
näyttävät suhteet olevan. Itselläni viisi aikuista lasta ja suhteen kaikkiin erinomaisessa kunnossa. Samaa ei voi sanoa heidän äideistään. Mutta olenkin kolmatta kertaa aviossa.
minullakin vasta neljäs pitkäinen suhde menossa;)) Lyhytkäisiä suhteita en edes laske. Toivon, mukaan sitten viimeinen. Kaksi kertaa olen avoliitossa, toista kertaa avioliitossa. Neljästi kihloissa...ja vasta nyt löytänyt parini;)) Jos, joku ihmettelee..niin siitä vaan. Onnen voi löytää vasta keski-iässä...vähän kun on viisastunut. Tai sitten ei yhtään ...luulee vaan ja kuvittelee että, jotenkin muka on...meilläkin kaikkiaan aikuisia lapsia yhteensä neljä. Mukaan luen myös ensimmäistä avioliitosta olevan tyttären. No, sattui sitten niin...että, nuoret tunsivat toisensa;)) Lapsuus ja nuoruus heillä kun oli heillä samassa pihapihapiirissä. Mukava yllätys meille;)) Eli varsin sekalainen seurakunta.
oma pari kirjoitti:
minullakin vasta neljäs pitkäinen suhde menossa;)) Lyhytkäisiä suhteita en edes laske. Toivon, mukaan sitten viimeinen. Kaksi kertaa olen avoliitossa, toista kertaa avioliitossa. Neljästi kihloissa...ja vasta nyt löytänyt parini;)) Jos, joku ihmettelee..niin siitä vaan. Onnen voi löytää vasta keski-iässä...vähän kun on viisastunut. Tai sitten ei yhtään ...luulee vaan ja kuvittelee että, jotenkin muka on...meilläkin kaikkiaan aikuisia lapsia yhteensä neljä. Mukaan luen myös ensimmäistä avioliitosta olevan tyttären. No, sattui sitten niin...että, nuoret tunsivat toisensa;)) Lapsuus ja nuoruus heillä kun oli heillä samassa pihapihapiirissä. Mukava yllätys meille;)) Eli varsin sekalainen seurakunta.
kun velivainajani entinen vaimo meni naimisiin toisen kerran, niin molemmilla oli lapsia ja suht samanikäisiä. Kunka sitten kävikään, että nämä pariskunnan - toisen tytär ja toisen poika - samassa taloudessa asuessaan rakastuivat ja ovat nyt onnellisesti naimisissa ja perheessä on kaksi lasta:-)
- oma pari
Teotwawki kirjoitti:
kun velivainajani entinen vaimo meni naimisiin toisen kerran, niin molemmilla oli lapsia ja suht samanikäisiä. Kunka sitten kävikään, että nämä pariskunnan - toisen tytär ja toisen poika - samassa taloudessa asuessaan rakastuivat ja ovat nyt onnellisesti naimisissa ja perheessä on kaksi lasta:-)
ensimmäisen aviomieheni ex-vaimo kun asusti samassa pihapiirissä nykyisen aviomieheni kanssa. No, lapset olivat siten jo nuoruudessaan toisiinsa tutustuneet;)) Sitten kun menin toisen kerran avioon niin tunsivatkin nämä jo toisensa. Ja maailma on ihmeen pieni...;)) Ihan mukava yllätys oli kun ensikertaa kaikki kohtasivat. Tämä tytär kun siskopuoli (kamala sana) mutta, käytännössä taas minun ainokaiselle pojalle. Heillä kun tuota ikäeroa 17 vuotta...jos, pitäisi minunkin selvää tehdä...kuka on sitten kenenkin isä ja äiti...niin ulkopuoliset putoisivat helposti kärryltä. No, pää asia on että, nuoret vielä meidät hyväksyvät;)) ollaan otettuja.
oma pari kirjoitti:
ensimmäisen aviomieheni ex-vaimo kun asusti samassa pihapiirissä nykyisen aviomieheni kanssa. No, lapset olivat siten jo nuoruudessaan toisiinsa tutustuneet;)) Sitten kun menin toisen kerran avioon niin tunsivatkin nämä jo toisensa. Ja maailma on ihmeen pieni...;)) Ihan mukava yllätys oli kun ensikertaa kaikki kohtasivat. Tämä tytär kun siskopuoli (kamala sana) mutta, käytännössä taas minun ainokaiselle pojalle. Heillä kun tuota ikäeroa 17 vuotta...jos, pitäisi minunkin selvää tehdä...kuka on sitten kenenkin isä ja äiti...niin ulkopuoliset putoisivat helposti kärryltä. No, pää asia on että, nuoret vielä meidät hyväksyvät;)) ollaan otettuja.
kun olimme tämän mainitun parin häissä, niin ihmettelin, että mitäs tuo maan kuulu eläintieteilijä istuu tuolla vanhempien pöydässä, niin kävi ilmi, että hän oli nyt sulhasen isäpuoli, kun äiti oli tällä välin mennyt taas tämän kanssa naimisiin.:-D)))))))))))))
- Vauuu
Teotwawki kirjoitti:
kun olimme tämän mainitun parin häissä, niin ihmettelin, että mitäs tuo maan kuulu eläintieteilijä istuu tuolla vanhempien pöydässä, niin kävi ilmi, että hän oli nyt sulhasen isäpuoli, kun äiti oli tällä välin mennyt taas tämän kanssa naimisiin.:-D)))))))))))))
Etä ihan maan kuulu !!! :)))) Ihan suvussa ja ilman omaa syytä! :))))
- ........
No tekisit sille sellaisia pöperöitä, että ei olisi ilmavaivoja.
Montako juttua tältäkin palstalta olet lukenut parisuhdeasioista, joka olisi miehen kirjoittama? Joo.
=DW= - Adria
Leikkimielisesti sanottuna, silti totuuden siemenen sisältävänä totean, että naiset kulkevat 'naisen känni' päällä koko ajan. Tarkoittaa, että he elävät reaalimaailmaa jotenkin sillä naisen kännillä huumattuna. Huumattuna naisen kännillä ja onnen taivaissaan he ovat ihania, mutta kun polulle tulee risuja, aut'armias sitä tuittuilua ja venkoilua. Eli naiset ovat loistavia rakentamaan kaikkea kivaa haavemailman päälle, mutta arkirealismissa ovat useimmiten avuttomia. Hei hei, en mä nyt vakavissani. Lauantaita porukoille.
- paapuuri
Tässä mitään agendaa ole ehtinyt kirjoittamaan, kun vasta vajaa 30 vuotta oltu naimisissa ;)
Kunhan tilanne rauhoittuu eläköitymisen myötä, niin jos sitten.- paapuuri
Teotwawki kirjoitti:
et ole ehtinyt..... no on kiirettä pitänyt, kauheeta....:-D))))))))))))))
No ne jotka minut tuntee, eivät ihmettele yhtään, olen sellainen
huoleton hulivili, paljon agendoista perusta :))
Mieskin sanoo, että olen humu ;))
Minä ainakin kirjoitan ihan itse omani.
Teotwawki kirjoitti:
onko sen käsikirjoituksen alaisena joku?
Määrätyt perusasiat on täytyttävä, muutoin lopputili.
miljoona kirjoitti:
Määrätyt perusasiat on täytyttävä, muutoin lopputili.
perusasioita ovat mitkä?
Teotwawki kirjoitti:
perusasioita ovat mitkä?
Se on minun oma eettinen näkemykseni, elämänasenne ja henkilökohtainen filosofia sekä minuus. Niitä en myy enkä vaihda.
miljoona kirjoitti:
Se on minun oma eettinen näkemykseni, elämänasenne ja henkilökohtainen filosofia sekä minuus. Niitä en myy enkä vaihda.
ja hyvä niin:-)
Teotwawki kirjoitti:
ja hyvä niin:-)
Minulla on vaikeuksia ottaa vastaan käskyjä ja määräyksiä, miltään taholta. Kauniisti pyydettäessä joustan vähän helpommin.
miljoona kirjoitti:
Minulla on vaikeuksia ottaa vastaan käskyjä ja määräyksiä, miltään taholta. Kauniisti pyydettäessä joustan vähän helpommin.
auktoriteeteista, mutta yhteisen hyvän nimissä on joustettava joskus.
- kivellä.istuja
Se kirjoittaa joka joustaa aidosti vähemmän ja ei muista pysyä 'sovituissa' ja pitää omat päätöksensä yksimielisesti voimassa vaikka ne olisivatkin ihan päinvastaisetkuin mahdollisesti yhdessä keskusteltu ja suukoteltu agenda.
Varmaan se on niin, että molemmat kirjoittavat omansa, ja sitten alaa se yhteensovitus, tinkiminen, kiristys, vaihtokauppa ja kaupankäynti.
- Madami
minä. Olen harrastanut sitä jo 30 vuotta saman miehen kanssa, eikä hän ole mukissut vastaan. :)
Sinä taidat epäillä, että sen tekee minun tai mieheni vanhemmat? :)- Madami
Teotwawki kirjoitti:
kun laitoin aloituksen lähinnä kysymyksen muotoon:-)
se minunkin siippani kysyy aina kun tarvitsee viisaita neuvoja. :)
Tunnustan auliisti olevani isän ja äidin kasvatti, mutta on minulla omakin tahto ja kyky ohjata tekojani. Siihen opetettiin jo pienestä pitäen.
- ejk kalkkis
Mikä hiton parisuhde sellainen on jossa vain toisella on esitysoikeus tai puhevalta tai jotakin muuta vastaavaa?
- ejk kalkkis
Teotwawki kirjoitti:
sellaisiakin on.
Ei taida olla parisuhde, kuulostaa työsuhteelta, tai hyötysuhteelta, tai joltakin muulta vastaavalta.
ejk kalkkis kirjoitti:
Ei taida olla parisuhde, kuulostaa työsuhteelta, tai hyötysuhteelta, tai joltakin muulta vastaavalta.
mutta jos toinen on kovin dominoiva, niin kyllä tekee kipeätä nähdä joskus oikein alistettu ihminen.
- jos ..
Teotwawki kirjoitti:
mutta jos toinen on kovin dominoiva, niin kyllä tekee kipeätä nähdä joskus oikein alistettu ihminen.
ääneen tai ääneti otat kantaa kahden ihmisen liittoon, teet sen vain omin mutu-tuntumin, kuvitelmin, otaksumin, luuloin.
Et pääse ihmisten pään sisälle, et voi tietää, mitä he pohjimmiltaan ajattevat, tuntevat.
Jospa joku nauttii tulla alistetuksi?
Sinä ajattelet, että sinä itse olisit kovin onneton ko. tilanteessa, teet siis päätelmiä, jotka perustuvat sinun itsesi arvoarvostelmiin ja tuntemuksiin, tunteisiin? jos .. kirjoitti:
ääneen tai ääneti otat kantaa kahden ihmisen liittoon, teet sen vain omin mutu-tuntumin, kuvitelmin, otaksumin, luuloin.
Et pääse ihmisten pään sisälle, et voi tietää, mitä he pohjimmiltaan ajattevat, tuntevat.
Jospa joku nauttii tulla alistetuksi?
Sinä ajattelet, että sinä itse olisit kovin onneton ko. tilanteessa, teet siis päätelmiä, jotka perustuvat sinun itsesi arvoarvostelmiin ja tuntemuksiin, tunteisiin?arvioimaan asiaa sillä tavalla, mutta jos ihminen ahdistuksissaan tulle kertomaan omasta perhehelvetistään, niin kyllä minä uskon häntä. Tätä tarkoitin.
- karmeaa,
Teotwawki kirjoitti:
arvioimaan asiaa sillä tavalla, mutta jos ihminen ahdistuksissaan tulle kertomaan omasta perhehelvetistään, niin kyllä minä uskon häntä. Tätä tarkoitin.
missä helvetissä monet joutuvat elämään, tahtomattaan, tai tahtoen.
Yksi pahimpia asioita on puhumattomuus, onko aika mykistänyt. Eikö ole ollut sanottavaa, vai eikö ole saanut sanoa? karmeaa, kirjoitti:
missä helvetissä monet joutuvat elämään, tahtomattaan, tai tahtoen.
Yksi pahimpia asioita on puhumattomuus, onko aika mykistänyt. Eikö ole ollut sanottavaa, vai eikö ole saanut sanoa?kerran, että mykkäkoulukin on eräänlaista vallankäyttöä. Tiedä häntä.
- ejk kalkkis
Teotwawki kirjoitti:
kerran, että mykkäkoulukin on eräänlaista vallankäyttöä. Tiedä häntä.
Jos on halua sopeutua, sopeudutaan. Tavallisesti jos toinen on kova puhumaan, toisella on hyvin valikoiva kuulo. Jos molemmat ovat dominantteja, kyllä he tilansa ottavat. Huutoa siihen kyllä aluksi tarvitaan, mutta aika hioo menettelytavat. Jos menettelytavat eivät hioudu, ero tulee aika pian, aito dominantti ei orjaksi alistu eikä väkivaltaa tarvitse kenenkään sietää.
ejk kalkkis kirjoitti:
Jos on halua sopeutua, sopeudutaan. Tavallisesti jos toinen on kova puhumaan, toisella on hyvin valikoiva kuulo. Jos molemmat ovat dominantteja, kyllä he tilansa ottavat. Huutoa siihen kyllä aluksi tarvitaan, mutta aika hioo menettelytavat. Jos menettelytavat eivät hioudu, ero tulee aika pian, aito dominantti ei orjaksi alistu eikä väkivaltaa tarvitse kenenkään sietää.
dominoida kuin väkivalta. Dominantti ottaa tilan, mutta jos molemmat ovat dominantteja tarvitsee työnjaon olla aika selvä, jos yhdessä meinataan jatkaa.
- ejk kalkkis
Teotwawki kirjoitti:
dominoida kuin väkivalta. Dominantti ottaa tilan, mutta jos molemmat ovat dominantteja tarvitsee työnjaon olla aika selvä, jos yhdessä meinataan jatkaa.
Eli huutamalla selvitetään säännöt joilla jatketaan, voi olla työnjako tai joku muu menetelmä, mutta jos säännöistä ei päästä sopuun, ero siitä tulee. Toisaalta, jos säännöistä päästään sopuun, yhteiselo voi olla hyvinkin auvoista, se alkusota kehittää keskinäistä kunnioitusta.
- RIMMIR
se mies kirjoittaa sen agendan, ja kun miehen odotukset avioliitosta sekä -partnerista olivatkin liian suuret niin se pahaolo puretaan vähän päästä niin vaimoon kuin lapsiinkin.
Lapset kuitenkin ovat vaimolle tärkeämpiä kuin aviomiehet ja näinollen on ainoa mahdollisuus avioero, etteivät lapset saisi ihmissuhteista ja avioliitosta sekä partnerin kunnioittamisesta väärää kuvaa.
Lällykät miehet kun aina kaatavat vastuun naisen niskaan joka-ikisessä vaikeassa asiassa.
Mielipiteeni on ja pysyy että nainen ei kirjoita elämän esityslistaa mistään muusta kuin lasten hankinnasta.- Vimi
muuten ihan samaa mieltä kanssasi, paitsi viimeisellä rivillä.
- Heikunkeikku
Ketjusi on niin pitkä, että en ala sitä lukemaan. Tosin mitäpä sillä on väliä, olenko lukenut muiden mielipiteitä, vastaan kuitenkin juuri niin, kuin ajattelen.
Toki olisit itsekin voinut sanoa, mielipiteesi. Kirjoitit, että "Itse en väitä mitään, vaan kysyn muiden mielipidettä."
Mitä tarkoitit, että Usein kuulee väitettävän, että nainen kirjoittaa parisuhteen agendan...jne....?
En ole koskaan kuullut tuollaista väittämää. Jos usein olet kuullut tuollaista, niin mistä ja keiden suista? Naisilta vai miehiltä?
Lähes 30 vuotta avioliitossa olleena, sanon, etten milloinkaan ole Etukäteen yhdessäoloa elänyt, enkä tehnyt käsikirjoitusta odotuksista.
Taidan olla sen verran yksinkertainen, että oon vaan olla-möllöttänyt, käpertynyt mieheni kainaloon ja hoidellut lapsia ja liudan eläimiä, enkä ole edes älynnyt ruveta odottelemaan mitään suuren suuria.
Nyt näin jälkikäteen ajatellen, oon iloinen, että oon todellakin nauttinut pienistä asioista ja nimenomaan Sillä hetkellä tapahtuvista perheen yhdessäoloista. Pienet asiat ovat "kääntyneet" Suuriksi. Niillä on pötkitty pitkälle. :)
Hyödytöntä tehdä liiallisia suunnitelmia elämässä, eivät ne kuitenkaan mene niin, kuin ajattelee.
Tässä-ja-nyt-ajattelu sopii mulle.
Olisin voinut vastata lyhyemminkin, oon vaan niin hiton monisanainen, että itteäkin risoo.
Lyhyt vastaukseni olisi ollut tällainen:
Olen täysin eri mieltä kanssasi siitä, mitä kirjoitit ihan ensimmäisenä.väitöskirjatutkimuksen, jossa tähän viitataan, mutta en minä lahopää sitä enää muista, mistä se löytyy. Siinä kuitenkin väitettiin, että yleensä naisella on selvempi kuva siitä etukäteen, mitä hän hän tulevaisuudelta tarvitsee ja elämältä haluaa. Tässä viitattiin nimenomaan perhe-elämään, ei niinkään uraan, mutta tuon asian ketjuun välittömästi ja tietoosi, kun löydän sen.
Pyysit omaa mielipidettäni. No, minä olen kolmatta kertaa naimisissa, mutta nämä eivät ole olleet mitään standardiavioliittoja, joten mitään johtopäätöksiä niiden perusteella ei voi tehdä. Tässä on juuri se, että kukin yleensä voi sanoa vain miltä itsestä tuntuu, ei juuri paljonkaan yleisellä tasolla. Siksi tarvitsen sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otan asiaan kantaa.
Kirjoitin aloituksen kysymyksen muotoon, sillä halusin tietää, mitä mieltä muut ovat.- K/K
Teotwawki kirjoitti:
väitöskirjatutkimuksen, jossa tähän viitataan, mutta en minä lahopää sitä enää muista, mistä se löytyy. Siinä kuitenkin väitettiin, että yleensä naisella on selvempi kuva siitä etukäteen, mitä hän hän tulevaisuudelta tarvitsee ja elämältä haluaa. Tässä viitattiin nimenomaan perhe-elämään, ei niinkään uraan, mutta tuon asian ketjuun välittömästi ja tietoosi, kun löydän sen.
Pyysit omaa mielipidettäni. No, minä olen kolmatta kertaa naimisissa, mutta nämä eivät ole olleet mitään standardiavioliittoja, joten mitään johtopäätöksiä niiden perusteella ei voi tehdä. Tässä on juuri se, että kukin yleensä voi sanoa vain miltä itsestä tuntuu, ei juuri paljonkaan yleisellä tasolla. Siksi tarvitsen sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otan asiaan kantaa.
Kirjoitin aloituksen kysymyksen muotoon, sillä halusin tietää, mitä mieltä muut ovat.Ja tarvitset tutkijan mielipiteen ennenkuin osaat sanoa omasi,olet kuule pahemmin jyrätty kuin minä koskaan.
Olipa lohruttavaa luettavaa tairan ollakkin kova luu loppupeleissä. K/K kirjoitti:
Ja tarvitset tutkijan mielipiteen ennenkuin osaat sanoa omasi,olet kuule pahemmin jyrätty kuin minä koskaan.
Olipa lohruttavaa luettavaa tairan ollakkin kova luu loppupeleissä.mielipidettä oman mielipiteeni muodostamiseen, vaan väitteeni tueksi, että naisella on selvempi käsitys perhe-elämän agendasta etukäteen kuin miehellä.
Sanoin, että omat kokemukseni eivät riitä kertomaan siitä mitään, mitä yleisellä tasolla tapahtuu.- Heikunkeikku
Teotwawki kirjoitti:
väitöskirjatutkimuksen, jossa tähän viitataan, mutta en minä lahopää sitä enää muista, mistä se löytyy. Siinä kuitenkin väitettiin, että yleensä naisella on selvempi kuva siitä etukäteen, mitä hän hän tulevaisuudelta tarvitsee ja elämältä haluaa. Tässä viitattiin nimenomaan perhe-elämään, ei niinkään uraan, mutta tuon asian ketjuun välittömästi ja tietoosi, kun löydän sen.
Kirjoitin aloituksen kysymyksen muotoon, sillä halusin tietää, mitä mieltä muut ovat...ja kiitos vastauksestasi.
Jos löydät tämän tutkijan nimen, niin olisi tosiaan mukavaa, että sen ilmoittaisit. Olisi mielenkiintoista tietää, miltä kanteilta asiaa on tutkittu.
Tarkoititkohan tuolla naisten "selvemmällä" etukäteisvisiolla" esim. halua lasten hankkimiseen. Tavallaan perustaa perhe, jonne kuuluu isä ja äiti ja niitä suloisia lapsia????
Myös se olisi kiva tietää, onko tutkimus tehty jonkin määrätyn Ikäryhmän ihmisistä.
No, turha tässä on mietiskellä, mitä jossakin väitöskirjassa on, kun ei kuitenkaan tiedä, vaikka kuinka miettisi.
Kirjoitit, että olet kolmatta kertaa naimisissa. Kirjoitit myös, että ne eivät ole standardiavioliittoja.
Minkälaisia on standardiavioliitot sinun mielestäsi? Mun mielestä semmosia ei ole olemassakaan. Kovin erilaisia avioliittoja on ja vaikka ovat keskenään hyvin erilaisia, niin kukin/moni hyvin onnellisia ja molempia tyydyttäviä. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Voi, voi, vo, voi, EN ole mikään Känkkäränkkä-ihiminen, enkä tahtoisi, että ymmärtäisit väärin, kun kyseenalaistan sanomisiasi. Pari asiaa kuitenkin vaivaa, jotka haluan sanoa.
Kirjoitit, että kukin yleensä voi sanoa vain, miltä itsestä tuntuu, ei juuri paljonkaan yleisellä tasolla.
Seuraavassa lauseessa sanot kuitenkin, että tarvitset sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otat asiaan kantaa. ?
Mitä siinä kenenkään tutkijoitten mielipiteitä tarvitaan, jos kertoo Ihan, ihan, ihan Ikioman mielipiteensä Omien kokemusten kautta. Jos kirjoitit, että olet ollut 3 kertaa avioliitossa, niin eikö sinulla ole sitten hirmu paljon kokemusta Useammasta avioliitosta ja Vaimosta?
Miettimättä, onko kyse standardi- vai ei-standardiavioliitosta, niin kuitenkin se oma mielipide täytyy olla eli juure se Miltä Tuntuu.. tai Tuntui. Ja onko omien kokemusten kautta Helppo tai Vaikea olla samaa mieltä väitöskirjan tehneen ihmisen väittämän kanssa. Heikunkeikku kirjoitti:
..ja kiitos vastauksestasi.
Jos löydät tämän tutkijan nimen, niin olisi tosiaan mukavaa, että sen ilmoittaisit. Olisi mielenkiintoista tietää, miltä kanteilta asiaa on tutkittu.
Tarkoititkohan tuolla naisten "selvemmällä" etukäteisvisiolla" esim. halua lasten hankkimiseen. Tavallaan perustaa perhe, jonne kuuluu isä ja äiti ja niitä suloisia lapsia????
Myös se olisi kiva tietää, onko tutkimus tehty jonkin määrätyn Ikäryhmän ihmisistä.
No, turha tässä on mietiskellä, mitä jossakin väitöskirjassa on, kun ei kuitenkaan tiedä, vaikka kuinka miettisi.
Kirjoitit, että olet kolmatta kertaa naimisissa. Kirjoitit myös, että ne eivät ole standardiavioliittoja.
Minkälaisia on standardiavioliitot sinun mielestäsi? Mun mielestä semmosia ei ole olemassakaan. Kovin erilaisia avioliittoja on ja vaikka ovat keskenään hyvin erilaisia, niin kukin/moni hyvin onnellisia ja molempia tyydyttäviä. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan.
Voi, voi, vo, voi, EN ole mikään Känkkäränkkä-ihiminen, enkä tahtoisi, että ymmärtäisit väärin, kun kyseenalaistan sanomisiasi. Pari asiaa kuitenkin vaivaa, jotka haluan sanoa.
Kirjoitit, että kukin yleensä voi sanoa vain, miltä itsestä tuntuu, ei juuri paljonkaan yleisellä tasolla.
Seuraavassa lauseessa sanot kuitenkin, että tarvitset sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otat asiaan kantaa. ?
Mitä siinä kenenkään tutkijoitten mielipiteitä tarvitaan, jos kertoo Ihan, ihan, ihan Ikioman mielipiteensä Omien kokemusten kautta. Jos kirjoitit, että olet ollut 3 kertaa avioliitossa, niin eikö sinulla ole sitten hirmu paljon kokemusta Useammasta avioliitosta ja Vaimosta?
Miettimättä, onko kyse standardi- vai ei-standardiavioliitosta, niin kuitenkin se oma mielipide täytyy olla eli juure se Miltä Tuntuu.. tai Tuntui. Ja onko omien kokemusten kautta Helppo tai Vaikea olla samaa mieltä väitöskirjan tehneen ihmisen väittämän kanssa.asiaan heti kun löydän kovalevyltäni (päästäni) sen, mihin viittasin.
"Seuraavassa lauseessa sanot kuitenkin, että tarvitset sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otat asiaan kantaa. ?"
Jotta pystyn sanomaan, mitä tutkimuksessa todella sanottiin, on löydettävä se ensin. Tämä aloitus oli muistin varassa tehty. (siihen ei tässä iässä ole aina luottamista:-))
Jos kutakin avioliittoa tutkitaan erikseen, ovat ne kaikki erilaisia. Niinhän se elämässä menee, mutta kuten psykologiassa, on olemassa tiettyjä suuntaa antavia raameja, joiden sisään voidaan sijoittaa monenlaisia asioita. Muutenhan psykologia tieteenä olisi täysin turha. Voidaan esimerkiksi sanoa, että avioliittoja solmitaan niin ja niin paljon ja niistä syntyy niin ja niin paljon lapsia. Niistä erotaan niin ja niin usein ja siinä ja siinä iässä keksimäärin.
Haastattelututkimuksessa oli haastateltu 17-30 vuotaita nuoria, jotka joko olivat jo parisuhteessa tai suunnittelivat perheen perustamista. Siinä lähinnä pyrittiin kartoittamaan nuorten odotuksia ja tämän pohjalta tehtiin johtopäätökset. Mutta kuten sanoin palaan siihen heti, kun löydän tutkimuksen.Heikunkeikku kirjoitti:
..ja kiitos vastauksestasi.
Miettimättä, onko kyse standardi- vai ei-standardiavioliitosta, niin kuitenkin se oma mielipide täytyy olla eli juure se Miltä Tuntuu.. tai Tuntui. Ja onko omien kokemusten kautta Helppo tai Vaikea olla samaa mieltä väitöskirjan tehneen ihmisen väittämän kanssa.Minäkin ajattelin, että hänellä on samaa sukupuolta oleva aviopuoliso. heh heh, mikä mysteeri. Mut mä olenkin blondi...
- Heikunkeikku
Teotwawki kirjoitti:
asiaan heti kun löydän kovalevyltäni (päästäni) sen, mihin viittasin.
"Seuraavassa lauseessa sanot kuitenkin, että tarvitset sen tutkijan nimen ja tutkimuksen ennen kuin otat asiaan kantaa. ?"
Jotta pystyn sanomaan, mitä tutkimuksessa todella sanottiin, on löydettävä se ensin. Tämä aloitus oli muistin varassa tehty. (siihen ei tässä iässä ole aina luottamista:-))
Jos kutakin avioliittoa tutkitaan erikseen, ovat ne kaikki erilaisia. Niinhän se elämässä menee, mutta kuten psykologiassa, on olemassa tiettyjä suuntaa antavia raameja, joiden sisään voidaan sijoittaa monenlaisia asioita. Muutenhan psykologia tieteenä olisi täysin turha. Voidaan esimerkiksi sanoa, että avioliittoja solmitaan niin ja niin paljon ja niistä syntyy niin ja niin paljon lapsia. Niistä erotaan niin ja niin usein ja siinä ja siinä iässä keksimäärin.
Haastattelututkimuksessa oli haastateltu 17-30 vuotaita nuoria, jotka joko olivat jo parisuhteessa tai suunnittelivat perheen perustamista. Siinä lähinnä pyrittiin kartoittamaan nuorten odotuksia ja tämän pohjalta tehtiin johtopäätökset. Mutta kuten sanoin palaan siihen heti, kun löydän tutkimuksen.Jääkööt tämä keskustelumme keskeneräiseksi.
Jos katsot tarpeelliseksi palata asiaan, niin palaa. Asia ok.
Mitä kirjoitit tuosta psykologiasta ja "tiettyjä suuntaa antavista raameista", niin olen samaa mieltä kanssasi.
Juuri Siksi haluaisinkin tämän väitöskirjan nähdä. Eli Mitä "raameja" on tutkittu, osaako vain, vai hyvinkin laajasti ym. ym.
Tartuin aiheeseen voimakkaasti senkin takia, että oli kyse aika isomman puoleisesta väittämästä. Ehkä tuli semmonen tunne, että Leimataan naisia ja heidän motiivejaan. Myös se, että kirjoitit, monesti kuulleesi väittämän....
Myös eliminoidakseni sen mahdollisuuden, että olisitkin Itse, miettinyt asian olevan näin, kenties omien avioliittojen kautta. Asia EI varmasti ole niin, ei, mutta se Mahdollisuus siinä kuitenkin olisi ja siksi olisin kiinnostunut tietämään väitöskirjan tekijän nimen.
Mukavaa päivää. Enkä ole mitenkään sinua vastaan, kun näin olen kirjoittanut. Höperyyksissäni joskus takerrun tuiki pieniin seikkoihin, mikä ei läheskään ole aina hyvä asia. :( miljoona kirjoitti:
Minäkin ajattelin, että hänellä on samaa sukupuolta oleva aviopuoliso. heh heh, mikä mysteeri. Mut mä olenkin blondi...
suoraan, että olenko homo:-) En ole.
Teotwawki kirjoitti:
No, ei standartti avioliitto on sitten jotain muuta mystistä.
- Ei myötäilijä
Teotwawki kirjoitti:
huomaat eitäällä sovi puhua aivan perättömiä. Mimmimme ovat teräviä.
Tässä lopussa kaksi heistä osoitti huomiokykynsä ja älykkyytensä. Ei myötäilijä kirjoitti:
huomaat eitäällä sovi puhua aivan perättömiä. Mimmimme ovat teräviä.
Tässä lopussa kaksi heistä osoitti huomiokykynsä ja älykkyytensä.miettiä, että ovat teidän mimmejänne vaiko meidän?
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681428
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411019Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14650
- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573