Viettekö kukkia isällenne vaiko kynttilän isänne haudalle? Minä vien kynttilän isäni haudalle.
Isänpäivä lähestyy.
22
366
Vastaukset
- Sinimarjanen
on laitettava kotona palamaan ja muisteltava isää täällä. On sen verran pitkä matka viemään. Kyllä siellä vanhempien haudalla silti kynttilät palaa isälle huomenna. Pyhäinpäivänä kävin viemässä kynttilät, kun siellä päin reissussa olin.
- jartsev
Isää muistan silleen. Hän meni jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Hän oli sodassa vuosikausia ollut mies, sairasteli vakavasti seurauksia.
- Sinimarjanen
jartsev kirjoitti:
Isää muistan silleen. Hän meni jo yli kolmekymmentä vuotta sitten. Hän oli sodassa vuosikausia ollut mies, sairasteli vakavasti seurauksia.
viisikymmentävuotta on aikaa isäni kuolemasta. Sodan jälkeiset vaivat osaltaan varmasti hänenkin suht.varhainen pois menonsa.
- Sinimarjanen
Siitähän ne pikkuhiljaa vaivat alkoivat, jota sitten kesti aikansa..
- viivi-amaldiina
isäni hauta on niin kaukana, vien kynttilän paikalle, muualle haudatut. Kaunis kirkon vieressä oleva paikka.
Myös kotonani sytytän kynttilöitä isänpäivänä, viimeistään silloin kun alamme syödä isolla porukalla.
Miehelleni ostin kaksi Orkkidea valkoisia, hän tykkää hoitaa ja onnistuukin niiden kanssa. - kakkakikkare
- Otto-Vaan..
Ilman muuta veisin, ellen joutuisi ajelemaan melkein 1200 km ja kaksi päivää käyttämään aikaa matkoihin.
Olen joskus vienyt kynttilän paikallisen hautausmaan muualle haudattujen muisto paadelle. - ejk kalkkis
isän hauta käymättä, matkaa on sen verran. Mutta tiistaina on muutenkin matka siitä ohi, silloin ehtii käymään.
- ---
En käy hautuusmaalla. En edes ymmärrä, mitä sekoilet, kai sulla oma elämäkin on... Vittu, palvoa raatoja...
=DW=- muisto..
Et tosiaan ymmärrä. Ei siellä käydä vainajien takia, vaan oman itsensä takia.
Monella on muistoja ja tunteita. Oman elämän takia. - Heikunkeikku
muisto.. kirjoitti:
Et tosiaan ymmärrä. Ei siellä käydä vainajien takia, vaan oman itsensä takia.
Monella on muistoja ja tunteita. Oman elämän takia."Monella on muistoja ja tunteita. Oman elämän takia."
Hieno vastaus sinulta. Olen samaa mieltä. En käy haudoilla enkä ymmärrä miksi muut käyvät, mutta en aina ymmärrä kaikkea muutakaan mitä muut tekevät. Asian voin kuitenkin kertoa asiallisemmin, näinikään että, kuolleiden läheisteni muisto kulkee aina mukanani.
- jartsev
Heikunkeikku kirjoitti:
"Monella on muistoja ja tunteita. Oman elämän takia."
Hieno vastaus sinulta. Olen samaa mieltä. - Heikunkeikku
jartsev kirjoitti:
Kiitän.
Mielialani on tänään pikkasen kaihoisa. Tai, rehellisesti sanottuna, aika kovasti kaihoisa.
Kauniin laulun laitoit, silmät kostuivat sanoja kuunnellessa.
Jotkut päivät tuovat voimallisemmin muistoja mieleen ja tämä isänpäivä on yksi sellaisista päivistä.
Oikeastaan tämän kaihon syy on enemmän se, että tulee paha mieli, kun lapsenlapseni eivät voi nauttia paappansa olemassaolosta. Nuorin ei ole koskaan paappaa nähnytkään.
Yritän tässä tasoittaa mieltäni, etten ihan koko ajan alkaisi vetistelemään. Lähden kohta pienelle kävelylenkille.
Vielä yksi runo ja sen jälkeen en tästä aiheesta ala palstalla voivottelemaan.
Oven kahvaan ja kynnyspuulle
jäi kaipaus kukkimaan.
Se kuiskaa kysyvän suulle:
ei erhettä milloinkaan
tee elämän antaja meille.
Sydän kuitenkin Jumalan teille,
jää itkien kiitoksiin.
Omasta haikeudestani huolimatta, toivotan kaikille isille ja paapoille Oikein hyvää Isänpäivää. - mielipide...
olet ikävä ihminen!
- mielipide...
mielipide... kirjoitti:
olet ikävä ihminen!
siis tarkoitettu tuolle =DW= :lle. Ylen on ikävä ihminen.
- ________________
olisit voinut pitää vain itselläsi.
Olet, -en löydä edes sopivaa julkaisu kelpoista sanaa - myötätuntoinen
olet tainnut jäädä ilman kaipaamaasi rakkautta siellä lepääviltä silloin kun he vielä olivat kanssasi :/
nyt ehkä pystyn ymmärtämään hieman paremmin joitain mielipiteitäsi
- Pirre*
jo lepää - maan povessa.
Pyhäinpäivä oli vasta, silloin kävimme haudalla, - mielessäni muuten muistelen. Kävin eilen isäni haudalla ja vein kynttilän. Seisoin haudan äärellä, aattelin kuinka viisivuotta on mennyt nopeasti, hän meni yllättäen ja äkkiä.
Ajatuksissani kerroin hänelle, kuinka rakas hän on edelleen, ja lämpimiä ajatuksia hänestä ajattelen..:))- HTZA
http://www.mannerheim-line.com/leipasuo/leipasuo.htm
Jossain noista faija pelkäsi 1940.
23v. vanha Kersantti.
Samanikäisenä minä opettelin aikuiseen elämään, kaiken hippi-jutun jälkeen.
Faija sitten opetteli tappamaan, vieläkin asiaa mietin, kuinka suuri voi kontrasti olla isän ja pojan välillä, jos oikein huonosti maailma menee. - näin tehdään
Kynttilä haudalle ja apen haudalle myös.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1681428
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä411019Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14650
- 37637
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20622Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17573