Mitä vikaa mustasukkaisuudessa?

alruna

Ei siinä mitään pahaa ole, jos on mustasukkainen.

Ja jos tuntee mustasukkaisuutta, siihenhän on aina olemassa jokin syy ja kun mustasukkaisuus nostaa päätänsä, se kutsuu tutkimaan tilannetta eikä väistämään sitä peittelemällä tunteita jotka ovat todellisia. Eiks niin? Ongelmat on aina mahdollisuuksia.

Mä tiedän, että kukaan ei jaksa kattella ylimustista ihmistä joka tekee tuhatta kuolemaa joka pikkuasiasta, ne on oikeestaan asia erikseen mutta uskaltaako enää kukaan _myöntää_ olevansa mustasukkainen edes jollain tasolla? Ja kun myöntää, hänet ehkä leimataan sairaalloisen mustasukkaiseksi kun ei aina voi ymmärtää, että toinen oikeesti tykkää ja välittää, haluaa olla toisen oma eikä niin päin, että toinen olisi hänen oma eli haluaisi omia hänet.

"Hani, oon mustis" -> Hani lähti mustista karkuun.

Mustasukkaisuus (se terve semmonen) on mun mielestä joka tapauksessa ihan luonnollinen ja tietyllä tapaa söötti asia eikä sitä missään tapauksessa tarvitse peitellä liikaa.

14

181

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pärjääkö mun kans mustasukkainen yksilö?

• Jos sä lähet mustista karkuun niin ei sitä voi selville ottaa? Jos mustis on valmis kattomaan syyt ja seuraukset niin kyllä te pärjäisitte.. Ei mustis yksin pärjäis millään, ei suhteessa jossa on kaksi.

Hani = Honey, ellet sitä älynnyt ;D

• alruna kirjoitti:

Jos sä lähet mustista karkuun niin ei sitä voi selville ottaa? Jos mustis on valmis kattomaan syyt ja seuraukset niin kyllä te pärjäisitte.. Ei mustis yksin pärjäis millään, ei suhteessa jossa on kaksi.

Hani = Honey, ellet sitä älynnyt ;D

et jos hanilla ei oo huumorintajua, se on oikeesti vaikeuksissa...'''

mut miks hän ei jummarra kuin paljon minä rakastaa häntä..

http://www.youtube.com/watch?v=93RkgDo3yvk

• Genio.Mente kirjoitti:

et jos hanilla ei oo huumorintajua, se on oikeesti vaikeuksissa...'''

mut miks hän ei jummarra kuin paljon minä rakastaa häntä..

http://www.youtube.com/watch?v=93RkgDo3yvk

Nih.. Mut se ei oo enää sun vallassa se asia.. Jos tiedät sisimmissäsi tehneesi kaikkesi sen eteen, että hän ymmärtäisi :)

• alruna kirjoitti:

Nih.. Mut se ei oo enää sun vallassa se asia.. Jos tiedät sisimmissäsi tehneesi kaikkesi sen eteen, että hän ymmärtäisi :)

oon ny hulmassa jamä ssaaan mokata. so fakinvsat?

• Se on sikäli turhaa mietiskelyä, että useimmat seilorin vaimot pettävät kuitenkin.

• MOTTO:::!!!!

.

"Auto ei ehkä petä mutta nainen pettää joka tapauksessa"

.

• monte34

kukaan ei ole sen arvoinen

• älä omista kumppania

ok,
      mutta voi jumankauta sitä sairaalloista. olen kokenut ja kärsinyt siitä paljon. sellainen on todella kuin sekopää,aivan arvaamaton ja aina. vaikka keskellä yötä,kun saa mustasukkaisuus kohtauksen.
      ei järjen hiventä,eikä mitkään puheet auta. mitä rehellisemmin kertoo ajatuksensa,sitä hullummaksi menee.
      vaikka mitä vastaa,yltyy aina vaan. ei sitä voi käsittää millään,ei hyvällä tahdollakaan.
      voisin vaikka kirjan kirjoittaa kokemuksista,mutta em. asiaan ei auta mikään,ei mikään. vain kengät eri suuntiin,se ainoa keino. eivät jätä välttämättä ikinä rauhaan,aivan helvetillistä touhua,mielenvikaisia ja osa syyntakeettomia,joille ei edes oikeuslaitos pärjää.
      sama koskee miestä ja naista. nyt kyseessä m-sukkainen nainen.
      silti em. tapainen ihminen voi olla aivan ihanteellinen kaikessa muussa.

• Mustasukkaisuus on ihmisten inhimillinen heikkous, menettämisenpelkoa. Minä en kertakaikkiaan ymmärrä ihmisiä, jotka siitä kuitenkin yrittävät hyveen vääntää. Menettämisenpelon vastakohtahan on luottamus, mikä taasen on oikeinkin positiivinen ja rakkauteen kuuluva asia.

En minäkään väitä täysin mustasukkaisuudesta vapaa olevani, mutta en minä sitä puolustele sen enempää kuin muitakaan huonoja luonteenpiirteitäni. Kaikista hulluinta on kuulla, että jos ihminen ei näytä mustasukkaisuutta, niin ei rakasta oikeasti. Eikö nämä ihmiset todellakaan keksi mitään positiivisia tapoja näyttää välittämistä?

• Jazuli

ookkaan vikaa..mutta riippus mustuuden asteesta..=o)

...ja onks siihi aihettakaan..en muista koska oisin viimetteeks ollu mustis..en vaiks mitekä mietin...tiiän toki mis tilanteessa mustasukkaistuisin...ja varmaan aika hyvin senkin miten toimisin, koska olen joskus ollu hyvinkin mustis ja mulla on ollu siihen aihettakin...tosin jos mulla rupeis kovin olemaan nyksän kanssa aihetta mustasukkaisuuteen, se olis mulle merkki ettei homma oikee pelaa..ja varmaan sitten kaikki loppuskin siihen..=o)

...mä olen itsevarma meidän suhteen suhteen..joten ei mua huolestuta..joten mietinkin et olenko mä epäluonnollinen..??!..koska en tunne mustasukkaisuutta...must on iha jees jos mies juttelee muille naisille..nauraa niiden jutuille..vaikka sillä olis kaverina joku nainen..kattelee niiden kuvia..ihastelee niitä kaunokaisia nähdessään..säilöö vanhat valokuvat/kirjeet/kortit tuntemistaan naisista etc...ei mua haittaa yhtään..=o)

..sit jos alettas lääppimään, niin siitä tuhahtaisin..=o(

• Millainen on terve mustasukkaisuus?

Koska ei tähän mennessä ole vastaan kävellyt vastausta, joutuu päättelemään itse.

Jos verrataan tervettä mustasukkaisuutta terveeseen kateellisuuteen, asia on Ok.
      Terve kateellisuushan on, että saa yrittämään järjen sisäisiä rajoja, tuttu esim.
      Naapurilla on kadehdittava auto, joten kadehtija säästää, jotta saisi yhtä hyvän tai hieman paremman.

Terve mustasukkaisuus voisi siinä ollen olle, että huommioi kumppaninsa ilman pekoa menettämisestä.

Mustasukkaisuutta löytyy viittä eri tyyppiä. Mielestäni kyse on viidestä päätyypistä, joissa useita haaroja.
      http://www.suhdesoppa.fi/mustasukkaisuus/mustasukkaisuuden-viisi-tyyppia/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7748
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3722
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1160
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      973
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe