Olen 22-vuotias syrjäytymisvaarassa oleva nainen. Työnhakuni alkaa olla jo epätoivoista, tällä hetkellä melkein mikä tahansa työ kelpaa. Mutta kun ei ole aikaisempaa työkokemusta saati sitten ammatillista koulutusta. Ja jompikumpi edes täytyisi olla, mutta miten sitä saa kokemusta jos ei saa töitä. Kaiken huippu oli se kun tiskaajaksikin vaadittiin vuoden kokemus. Olen ujo ja yleensä varautunut, tai miten sen nyt sanoo sitten. Ehkä en vain ole suuna päänä avautumassa kaikille vastaantulijoille. Koulumenestykseni perusteella en taida olla täysi idioottikaan enkä myöskään ole ruma tai lihava. Olen huumorintajuinen, optimistinen, itsenäinen, rohkea, harkitsevainen, luova, perusteellinen ja aikaansaava. En tykkää tehdä töitä tiimissä enkä ole asiakaspalveluhenkinen. Ei huvita taas niinku yhtään mikään.
En saa töitä.
46
1532
Vastaukset
- 22v vanhus
Miten sä olet onnistunut tärväämään 22 vuotta ilman töitä ` ?
Sulla pitäisi olla jo 4 lasta ja työpaikka ja ammatti.
Sä olet nyt jo myöhässä.
Tässä on se suomen ongelma,
ihmiset vanhenee pystyyn koulussa
eikä pääse koskaan töihin. Mitään me ei osaa.- anti-kauha
Kaaleppi se on se Suomen ongelma.
"Miten sä olet onnistunut tärväämään 22 vuotta ilman töitä ` ?"
Miten kukaan voi esittää noin sairasta juttua?
Nyt kaaleppi on talutettava pikaisesti saunan taakse ja napsaistava niskalaukauksella pois ihmisiä kiusaamasta. - ahkeruus
anti-kauha kirjoitti:
Kaaleppi se on se Suomen ongelma.
"Miten sä olet onnistunut tärväämään 22 vuotta ilman töitä ` ?"
Miten kukaan voi esittää noin sairasta juttua?
Nyt kaaleppi on talutettava pikaisesti saunan taakse ja napsaistava niskalaukauksella pois ihmisiä kiusaamasta.töihin jo 14 iässä !
- ensin kesätöitä
sitten oikeita...
joten 22v on ehtinyt työskennellä jo 8v aikana!
--- herätys uusavuttomat lökäpöksyr ! MENKÄÄ TÖIHIN ! - Ai siis Täh?
ahkeruus kirjoitti:
töihin jo 14 iässä !
- ensin kesätöitä
sitten oikeita...
--- herätys uusavuttomat lökäpöksyr ! MENKÄÄ TÖIHIN !vanhaa runolausetta mukaillen: "kaalepin spämmeiltä ei palsta rauhaa saa".
- eikä älyä nuorilla
ahkeruus kirjoitti:
töihin jo 14 iässä !
- ensin kesätöitä
sitten oikeita...
--- herätys uusavuttomat lökäpöksyr ! MENKÄÄ TÖIHIN !Kum nää nykyajan pullamössö nuoret ei osaa herätä aamulla ja mennä töihin.
Ja tyhmät viel kuvittelee, että joku maksaa suurta palkkaa velttoudesta ja kehtaamattomuudesta.
Hitsin suuria ongelmia nää elämän perusteet.
Räppäilkää vaan velttoilijat kaduilla, se on kivaa,, jee hjee
comoon baby !
nuori gangsta ei osaa mennä töihin.
ja Äiti antaa rahaa lapsilleen.
meno kuin mustalaisilla.
kaikki pitäisi saada ilman töitä ! - 3 + 14
eikä älyä nuorilla kirjoitti:
Kum nää nykyajan pullamössö nuoret ei osaa herätä aamulla ja mennä töihin.
Ja tyhmät viel kuvittelee, että joku maksaa suurta palkkaa velttoudesta ja kehtaamattomuudesta.
Hitsin suuria ongelmia nää elämän perusteet.
Räppäilkää vaan velttoilijat kaduilla, se on kivaa,, jee hjee
comoon baby !
nuori gangsta ei osaa mennä töihin.
ja Äiti antaa rahaa lapsilleen.
meno kuin mustalaisilla.
kaikki pitäisi saada ilman töitä !"kaikki pitäisi saada ilman töitä !"
On mailmassa ainakin yksi asia jonka voi saada ihan ilman töitä kaaleppi, ja se on ammattiapu oman kunnan mielenterveystoimistosta, joten hopi hopi ! - Voihan kele...
Minä olan 30-vuotias täysipäinen nainen. Töissä en ole ehtinyt olemaan pitkään kauan kestäneiden opintojen ja hanttihommien takia.
Miehelläni on hyvä työpaikka ja ensimmäinen lapsemme syntyy keväällä.
"Mitään me ei osaa."
Me osaamme paljonkin ja surkuttelemme, kun osa ystävistmme on joutuneet tämmöisiin Työvoiman palvelukeskuksiin - siis mihin???
Mutta me uskomme huomiseen. - parasta ennen
Voihan kele... kirjoitti:
Minä olan 30-vuotias täysipäinen nainen. Töissä en ole ehtinyt olemaan pitkään kauan kestäneiden opintojen ja hanttihommien takia.
Miehelläni on hyvä työpaikka ja ensimmäinen lapsemme syntyy keväällä.
"Mitään me ei osaa."
Me osaamme paljonkin ja surkuttelemme, kun osa ystävistmme on joutuneet tämmöisiin Työvoiman palvelukeskuksiin - siis mihin???
Mutta me uskomme huomiseen.sä oletkin jo 30v.
- et siis enää ole nuori.
Olet jo vanha.
Paras työikä on noin 12 - 25v iässä.
Suomessa tuhlataan kouluissa tuo paras ikä.
Siten Kasvaa velttoa ja laiskaa väkeä.
Vanhana monia töitä ei enää kehdata tehdä. Moraali murtuu.
Ja vanhat yli 25v ihmiset viisastelee ja esiintyy muka nuorina.
Vihreässä entisaikojen luomu elämänmallissa elämä loppui jo 30 v iässä.
Siia ihmiselle ei ole luonnollista yrittää elää vanhana nuoruutta.. vaikka hollywood sitä myykin. - Laiskat opiskelijat
parasta ennen kirjoitti:
sä oletkin jo 30v.
- et siis enää ole nuori.
Olet jo vanha.
Paras työikä on noin 12 - 25v iässä.
Suomessa tuhlataan kouluissa tuo paras ikä.
Siten Kasvaa velttoa ja laiskaa väkeä.
Vanhana monia töitä ei enää kehdata tehdä. Moraali murtuu.
Ja vanhat yli 25v ihmiset viisastelee ja esiintyy muka nuorina.
Vihreässä entisaikojen luomu elämänmallissa elämä loppui jo 30 v iässä.
Siia ihmiselle ei ole luonnollista yrittää elää vanhana nuoruutta.. vaikka hollywood sitä myykin.Vanhat pierut, yli 30v .
Ne ei enää tajuu, et ne on jo liian vanhoja töihin.
( ruumis rapistuu ja näkökyky heikkenee, aistit pettää.. laiskuus lisääntyy, tehot laskee, jne )
Moni tyhmä opiskelee koko ikänsä.
Töihin ei kerkeä.
Siksi niiden jutut on ihan huttua vaan.
Koulutus koulutus -mantraa hoetaan, ja joukko-tyhmyys vaan lisääntyy siitä.
Työn sivistävään ja kasvattavaan vaikutukseen ei suomessa ole panostettu.
Massa-työttömyys on ollut maassa jo 1970 - L alkaen.
Politikot ovat vaihtuneet, mutta asioita ei hoideta.
Vain Koulutusajat ovat kasvaneet kolminkertaisiksi, osin jopa viisinkertasiksi !
--- mutta sivistystaso ei ole noussut. Vain naivius on kasvanut.
UUsosaamattomuus on tulos.
- ``````
Tulossa on vain lisää työttömyyttä, joten työn saanti on sinulla niin kuin useimmilla muillakin työttömillä vaikeaa, jos ei mahdotonta.
Sinulle antaisin sen neuvon, että kun olet noin nuori, niin hakeudu ammatilliseen koulutukseen, siis opiskelemaan opintotuella. Sillä ei ole mitään merkitystä, mitä opiskelet, kunhan et ole työttömän statuksella.
On nimittäin niin, että työttömien maine on pilattu - kiitos mm. työhallinnon - työantajien silmissä niin, että pitkäaikaistyötön saa palkkatyön vain harvinaisen sattuman kautta, sillä normaalisti työttömien työhakemukset päätyvät mappiin ö. Tilannetta eivät muuksi muuta sen enempää työkkärin osoittamat palkattomat työt kuin työkkärin humpuukikurssitkaan. Niillä ei työantajien silmissä ole mitään arvoa, päinvastoin, osoitat niillä vain olevasi pohjalla.
Jos menet ammattikouluun, niin opintotuki myönnetään koulutuksen ajaksi. Ja uudessa ammatillisessa koulutuksessa jälleen sama juttu. Ammatillista koulutusta ei siis koske opintotukikuukausien kuluminen, mikä tapahtuu yliopisto-opiskelussa ja taitaa tapahtua myös ammattikorkeakoulun osalta.
Älä siis jää työttömän statukselle, jos joskus työllistyä haluat.
Tsemppiä! - duuniin:
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7319676&index=330&anchor=7319676
Ihan ok hommaa?- tåmä on selvÄ!
Lisää näitä vastaavia!
- Mörkkö
Olenhan mä kyllä kotona asuessani saanut ihan tarpeekseni raataa jos jonkinmoisissa hommissa vanhempieni apuna ja tehnyt lisäksi vähän maalauksia tilaustöinä. Kunhan vähän aamulla turhauduin taas. Koko mun kirjoituksen pointti oli varmaan se että tuntuu että en voi pärjätä tässä yhteiskunnassa kun mulla on vääränlainen luonne. En osaa olla ihmisten kanssa, ihan tyhmä ongelma varmaan sekin. Koko mun energiani sosiaalisissa tilanteissa menee siihen että mietin omaa asemaani. Pitäisi olla kaikkien kaveri ja puhua joutavia kaikkien kanssa. Se ei vain luonnistu multa. Ja varsinkin työpaikoilla ja kouluissa sosiaaliset taidot ovat varmaan yhtä tärkeitä kuin aikaansaannokset.
En mä oikein enää voi vanhemmileni muuttaa senkään takia kun kokisin sen taantumisena. Eli ei mulla ole muuta vaihtoehtoa kun mennä nyt palkalliseen työhön ja se tässä onkin niin vaikeaa. En laittaisi itseäni kyllä pullamössö kategoriaan. Ja tottahan joku muuten sen pullamössönkin sellaiseksi kasvattaa, ettei noin vain kannata siitä jaella tuomioita. Noh, ammatti varmaan kannattaisi jo olla mutta 4 lasta on ehkä vähän liikaa. Tuskin niistäkään sitten kuin ehkä yhdelle riittäisi töitä tulevaisuudessakaan.
Noita kursseja siellä työkkärissä tosiaan tyrkytetään. Samoin työharjoittelupaikkoja, sellaseen ilmeisesti tässä olen päätymässä. Palkka ei ole noissa häävi ja vakio riippumatta työtunneista. Mutta ei sen tarvitsekkaan, kunhan saan vuokran ja elämisen hoidettua. Tai en tiedä, tuntuu se vähän hyväksikäytöltä. Ei tässä kyllä varmaan ole varaa sellasesta valittaa. Kai sellasesta harjoittelusta kuitenkin lopulta olisi enemmän hyötyä ainakin mun kaltaiselle. Muuten hakisin kyllä tuohon lentokonesiivoukseen, mutta väärä kaupunki.- ´´´´´´´
''Pitäisi olla kaikkien kaveri ja puhua joutavia kaikkien kanssa.''
Ei tarvitse olla. Ole vain oma itsesi, niin hyvin menee. Taidat olla tyypillinen itsestään vähän epävarma nuori. Kyllä se siitä lutviutuu, kun annat ajan kulua. Tartu rohkeasti vain siihen, mikä kiinnostaa.
Tätä palstaa häriköidään vahvasti, joten tänne ei kannata paljon asiallisia viestejä kirjoitella, kun joku sairas tyyppi sekaantuu joka viestiin. - Ujo´69
minullakin. Tosin olen jo ikäloppu, 40-vee, koulutettu, ollut työelämässä pitkään, mutta nyt en enää töitä saa, kun sain potkut pitkäaikaisesta työstä sairastuttuani työpaikalla vuosia jatkuneen jatkuvan ilkeilyn, piikittelyn, mustamaalaamisen ja valehtelun vuoksi.
Soisin, että kaikki joutuisivat kokemaan työttömyyden, että loppuisi tietynlaiset typerät ja lapselliset kommentit, kuten että "menkää töihin ja lopettakaa lorvailu"... - A. Derwin
Ujo´69 kirjoitti:
minullakin. Tosin olen jo ikäloppu, 40-vee, koulutettu, ollut työelämässä pitkään, mutta nyt en enää töitä saa, kun sain potkut pitkäaikaisesta työstä sairastuttuani työpaikalla vuosia jatkuneen jatkuvan ilkeilyn, piikittelyn, mustamaalaamisen ja valehtelun vuoksi.
Soisin, että kaikki joutuisivat kokemaan työttömyyden, että loppuisi tietynlaiset typerät ja lapselliset kommentit, kuten että "menkää töihin ja lopettakaa lorvailu"...Kotkanpoikasista vahvin syö nuoremmat heikommat sisaruksensa. Onko Kotkat väärässä tai ovatko ne jotenkin pahoja - en usko. Pedon lajinkuvaan kuuluvaa kylläkin.
- Ihme loisintaa
Mitä osaat, josta joku haluaisi maksaa? Kun ottaa huomioon ettet kelpaa esim. marjanpoimijaksi, koska et tykkää tehdä työtä tiimissä ja olet muutenkin vittumainen etkä tule toimeen kenenkään kanssa.
- -Sienestäjä-
suoraan asiakkaille. Verotonta tuloa on tullut mukavasti, samoin myös sienistä. Lounais-Suomessa on muuten vieläkin paljon suppilovahveroita ja tänään meinaan taas hakea satsin, kun on jo ostajakin valmiina.
Loisi sinä vaan rauhassa. - Mörkkö
Eihän marjanpoiminta ole tiimityötä välttämättä. On se ihan mukavaa puuhaa ollutkin, ei valittamista. En mä kyllä mielestäni ole yhtään v-mäinen, ainakaan ilman hyvää syytä. En missään nimessä vihaa ihmisiä, olen todella empaattinen vaikken sitä yleensä osaakkaan ilmaista. Että vähän kohtuuton syytös, mutta eipä se mitään. Noh, osaamisesta se ei ole kiinni saati sitten siitä että jos tulisi mahdollisuus myös oppisin. Toivoisin vain että enemmän arvostettaisiin sen vuoksi mitä saa aikaiseksi kuin sen vuoksi kuinka avoin ja sosiaalinen tyyppi on.
Ei varmaan olisi pitänyt tänne mitään kirjoittaa kun täällä ihmiset näköjään alkavat vain tilaisuuden tullen pönkittämään itseään huomatessaan että jollain menee huonommin. - ,.,.,.,
Mörkkö kirjoitti:
Eihän marjanpoiminta ole tiimityötä välttämättä. On se ihan mukavaa puuhaa ollutkin, ei valittamista. En mä kyllä mielestäni ole yhtään v-mäinen, ainakaan ilman hyvää syytä. En missään nimessä vihaa ihmisiä, olen todella empaattinen vaikken sitä yleensä osaakkaan ilmaista. Että vähän kohtuuton syytös, mutta eipä se mitään. Noh, osaamisesta se ei ole kiinni saati sitten siitä että jos tulisi mahdollisuus myös oppisin. Toivoisin vain että enemmän arvostettaisiin sen vuoksi mitä saa aikaiseksi kuin sen vuoksi kuinka avoin ja sosiaalinen tyyppi on.
Ei varmaan olisi pitänyt tänne mitään kirjoittaa kun täällä ihmiset näköjään alkavat vain tilaisuuden tullen pönkittämään itseään huomatessaan että jollain menee huonommin.muutama sekopäähäirikkö riittää. Moni kirjoittaja on jo poistunut muille areenoille keskustelemaan.
- Tee jotain
,.,.,., kirjoitti:
muutama sekopäähäirikkö riittää. Moni kirjoittaja on jo poistunut muille areenoille keskustelemaan.
Kannattaisi tehdä omalle pienelle päälle jotain ja lopettaa muiden syyttäminen. Vika on päässä, jos haluaa valua päivästä toiseen ja elää naapurin rahoilla.
- :)
Tee jotain kirjoitti:
Kannattaisi tehdä omalle pienelle päälle jotain ja lopettaa muiden syyttäminen. Vika on päässä, jos haluaa valua päivästä toiseen ja elää naapurin rahoilla.
Joillekin tänne kirjoitteleville olisi hyvä opettaa
normaalit käytöstavat ja antaa neuvoja ja opastusta kuinka keskustelua käydään.
Kannattaa jatkaa kirjoittelua jos asiaa on.
Viestiketjuihin joissa keskustellaan asiallisesti nämä huutelijat eivät yleensä edes osallistu, koska asiat ovat liian monimutkaisia. - Leksaku
Mörkkö kirjoitti:
Ei varmaan olisi pitänyt tänne mitään kirjoittaa kun täällä ihmiset näköjään alkavat vain tilaisuuden tullen pönkittämään itseään huomatessaan että jollain menee huonommin.Olen jossain määrin samaa mieltä kanssasi siitä mitä palautetta täältä saa osakseen. Mutta hyvä puoli on että kun sulkee tietokoneen, niin viimeistään silloin ne negatiiviset asiat ovat pois silmien edestä.
Olen lukenut kirjoituksesi ja miettinyt asiaa. On todellakin niin että avoimet ja ulospäinsuuntautuneet ovat suositumpia työnhakijoita.
Tämän hetken mukainen työmarkkinakuva on paljolti juuri asiakaspalveluun perustuvaa. Työpaikkailmoituksista enemmän kuin puolet ovat myynti, tai muutoin asiakaspalvelupaikkoja.
Silti osaamista voi olla muutakin. Suosittelen että hankit hyvän pätevyyden alalta josta tykkäät. Luulen että jonain päivänä tarvitaan niitäkin työntekijöitä, jotka ovat muussakin hyviä kuin avoimessa olemuksessa.
Työnhaussa sinun tulee silti olla rehti ja rehellinen. Aloittamasi viestiketju oli puhutteleva ja mielenkiintoa herättävä. Luulen vahvasti, että jos haet työtä ja käytät yhtä rehellistä tapaa esitellä itsesi, olet vahvemmilla kuin että esittäist jotain muuta.
tsemppaan sinua ja toivotan jaksamista. kaikki ei lopulta joka kerta olekaan niin huonosti kuin näyttää.
- pitää vaan oppia
No voi kuule aika moni muukin painiskelee itsensä kanssa aikuistumisen kynnyksellä. Minunkin perusluonne on pohjimmiltaan ujohko ja smalltalk ei oikein ole tahtonut luonnistua. Sinun pitää osata kääntää nuo ominaisuutesi voitoksi. Eli, kun älykkyyttä ja taitoa löytyy, niin pitää panostaa sitten siihen.
En tiedä auttaisiko sinua terapia, mutta jos puhuminen auttaisi ja sisinpänsä purkaminen, niin siitä voisi oikeasti olla myös hyötyä. Aika moni haluaa käydä purkamassa tuntojaan "asiantuntijan" luona, mutta tottakaihan nämä loppujenlopuksi sanovat, että sinä olet hyvä sellaisena kuin olet, ei sinun tarvitse muuttua. Noin tiivistettynä.
Myös tosiaan positiivisten kokemusten hommaaminen sosiaalisista tilanteista todennäköisesti olisi hyvä tapa oppia olemaan myös muiden kanssa enemmän puheliaampi. Monet näyttelijät ovat pohjimmiltaan ujoja ja ovat halunneet vapautua siitä ja siksi hakeutuneet alalle, jossa voivat ilmaista itseään. Eli itsensä voi kyllä opettaa sosiaalisemmaksi, mutta se vaatii työtä.
Saattaisit yllättyä miten moni epäluulo, harhaluulo jne jne on siellä omien korvien välissä... Jännittäjille ja ujoille taitaa olla myös tarjolla jonkinlaisia viestintä ja esiintymiskursseja myös...
Mitä tulee työelämään, niin kommunikaatio on siellä hyvin tärkeä osa-alue, varsinkin työnhakuvaiheessa kun pitäisi vakuuttaa rekrytoija. Ikävä kyllä, siihen pitää vaan panostaa. Kaikki on kiinni siitä miten asian esität, ei rekrytoija välttämättä sisällesi näe. - työllistymiseen
Hae työkkärin kautta metallialan ammttitutkintoon johtavaan koulutukseen. Metallialalla ei tarvitse olla sosiaalinen, varsinkaan hitsaajana. Riittää että teet työsi hyvin ja osaat lukea piirustuksia.
Metallialan työtilanne ja palkkaus ovat varsin hyviä verrattuna moneen muuhun alaan. Metallia tarvitaan aina.
Hitsaaminen on kivaa hommaa, eikä tule kylmä töitä tehdessä.
Toinen vaihtoehto on että haet media-alan koulutukseen ja valmistut media-assistentiksi tms.- Töitä on juu juu
Tietysti seuraavaksi kaaleppi ehdottaa päivystystä paikallisessa baarissa.
- tyirti
metalli on häviämässä suomesta kokonaan kiinaan ja muualle ja kaiken maailman media-ASS-istentteja sun muita datanomipellejä pursuaa joka tuutista! jos oikeasti hyvän neuvon haluat, niin opiskele sosiaalialalle.
- Viikon hype-ala
tyirti kirjoitti:
metalli on häviämässä suomesta kokonaan kiinaan ja muualle ja kaiken maailman media-ASS-istentteja sun muita datanomipellejä pursuaa joka tuutista! jos oikeasti hyvän neuvon haluat, niin opiskele sosiaalialalle.
Metallipuolella on taas ollut massa-yt:t ja entiset hitsarit on laitettu pihalle.
Nyt nuoret kouluttautumaan metallipuolelle, jotta sedät saavat halpaa työvoimaa! - fiiinlant..
tyirti kirjoitti:
Datanomi pellet ilman omaa osaamista ja panostamista ovat kyllä työttömiä monasti. Media-assistentit taas kuten datanomit, ilman luovuutta, osaamista ja bisnesvainua ollaan aika heikoilla.
Sellasta on kaupallinen ala...
Metalli ei enää vedä.. - Anonyymi
Kuka haluaa olla metalipajalla keskittymässä kirkkaaseen pisteeseen 7 tuntia päivässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka haluaa olla metalipajalla keskittymässä kirkkaaseen pisteeseen 7 tuntia päivässä.
Seurauksena on boreout eli työhön kyllästyminen.
https://yle.fi/a/74-20076817
- Työttömyyttä kokenut
Hei nyt on paljon työttömiä joten et ole ainoa. Sinunlaisiakin on paljon. Kuten huomaat jo omasta työnhaun tuloksettomuudesta. Hyvä että tiedät jo etukäteen mistä et tykkää, joten voit jo lähteä siitä liikkeelle ja valita ammatin joka ei sisällä niitä sinulle sopimattomia ominaisuuksia.
Tässä tilanteessa sinun kuin monen muunkaan työllistyminen ei ole todennäköistä. Ei kuitenkaan mahdotonta. Joka tapauksessa hankalaa. Siksi suosittelen sinulle osaamisen nostamista. Eli kouluttautumista johonkin sinua kiinnostavalle alueelle. Mieluiten sellaiselle josta voisi löytyä töitäkin jatkossa.
Mielestäni sinun ei nyt tule haaskata aikaa liikaa työnhakuun jos jo olet paljon töitä hakenut. Mieluiten miettisin juuri muita vaihtoehtoja. Lisäksi ottaisin yhdeksi tämän hetken painopistealueeksi elämässäsi itsestä huolehtimisen. Siis sen että sinulla on myös muuta mielekästä tekemistä. Harrastuksia, vapaaehtoistyötä ehkä? tai muuta joka antaa sisältöä elämälle juuri nyt.
Työttömyys on osa elämää, mutta siihen ei kannata hukkua. Toivottavasti taloutesi on siten kunnossa ettei se ainakaan aiheuta suurempia huolia.- Anonyymi
On vieläkin vuonna 2024. Milloin ne hyvät ajat tulee? Samaa ollut vuosikausia ja sama jatkuu. Osatöitä, pätkätöitä, töihin kun kutsutaan on tulevaisuuden töitä.
- Epätovoinen hakija
Mä etsin kanssa töitä. Kriteereinä on se, että iltaisin ja viikonlopppuisin en voi työskennellä. Se tarkoittaa, että kaupat, kioskit, huoltoasemat yms. eivät minulle sovellu, kuten ei sovellu ravintola-alakaan. Kemikaaliallergian vuoksi en myös voi työskennellä siivoojana, tiskarina tai esim. terveydenhuollossa. Tietokonetta en osaa yksinkertaisesti käyttää, enkä osaa kirjoittaa koneella. Toimistohommat tuottavat siis aikas paljon vaikeuksia meikäläiselle.
Koulutuksena on peruskoulu, ikää 45v ja aikaisempi työkokemus on lääkepakkaaja. Lääkkeiden pakkaustakaan en voi nykyisin enää tehdä allergian vuoksi.
Kertokaa mihin edes voin hakea! Musta tuntuu ihan oikeasti siltä, etten ole yksinkertaisesti sopiva oikein mihinkään työhön.- yks eukko
HAe johonkin koulutukseen ja antamiesi tietojen perusteella kela voisi kouluttaa. Antamiesi tietojen pohjalta merkonomiksi varmaan, siinä oppii noita perustaitoja. Työllisyys ei heilläkään hyvä ole, mutta aina joku jotain toimistohommaa saa. Työkokeilu on tarkoitettu sinun kaltaisiasi varten alunperin, vaikka nyt se on mennyt päälaelleen, ammatti-ihmiset kokeilevat omaa alaansa. Mutta kysele näitä mahdollisuuksia.
- Anonyymi
Mene myyjäksi giganttiin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene myyjäksi giganttiin
Mene ja Mene ja Mene, Kumpa vosikin vain mennä joka paikkaan-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mene ja Mene ja Mene, Kumpa vosikin vain mennä joka paikkaan-
No hae sitten saatana
- vasten tahtoaan
Joo ja jos töitä saa niin sitten työkkäri laittaa sijoitusosoituksen yleensä johonkin sellaiseen paikkaan joka on todella vastenmielinen ja epämiellyttä ja kaiken huippuna vielä väärän alan töitä joka ei tue/liity mitenkään työttömän suorittamaan ammattitutkintoon. Tätä asiaa eivät työkkärissä tunnu tajuava virkalijat esim laittavat hitsarin esim päiväkotihoitajan työhön tms
- Anonyymi
Älä vaan opiskele merkonomiksi! Hakijoita nyt todella paljon. Väh. 100 per paikka.
- Anonyymi
Miksi sitten? Lähihoitajat ja sairaanhoitajat valittaa ettei työtä kestä. Siellä on töitä mutta niitä ei jaksa tehdä. Erikoinen työelämä. Hitsaaja, hoitoala, erityisopettaja, lastentarhaopettaja. Siinä alat jotka varmaan työllistää. Siitä ei tiedä kiinnostaako alat ja onko mielekästä tekemistä.
- Anonyymi
Teollisuuteen haetaan jatkuvasti nahkarobotteja, eivät yleensä vaadi mitään koulutusta.
- Anonyymi
Jaahas, naiset saavat aina töitä, jos vain haluavat. Naisilla on maailman vanhin ammatti, helposti saa rahaa. Voit myös olla täysin kotona, tehdä mitä hyvittaa ja myydä esim. käytettyjä pikkareita netissä. Tienaat helposti satoja euroja kuukaudessa. Voit sitten niillä rahoilla tehdä mitä haluat.
- Anonyymi
Putkiasentajaksi. Saat paskaa käsiisi. Järvenpää on näköjään menestynyt sillä.
- Anonyymi
Olet jo syrjäytynyt ja enää 60v kärvistelyä ja elämäsi loppuu....
- Anonyymi
Sama täällä vaikka vanhempi henkilö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka923009GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770