Alla olevassa keskustelussa pohditaan, voiko luistelemalla rikastua. Mietin vaan että paljonkos täytyy ensin satsata, että pääsee niihin kisoihin jossa niitä rahoja jaetaan... 10-20 vuotta harjoittelua, eikä ole kai ihan halpaa puuhaa??? Ja harvahan se on joka sitten vielä huipulle pääsee ja luistelulla tienaa. Suomen oloissa sponsoritkin taitavat olla tiukemmassa... Eli ei varmaan kannata rahan takia aloittaa...
Mutta kiinnostuksesta aiheeseen. Paljonko maksatte luisteluharrastuksesta?
Paljonko taitoluistelu maksaa?
3
2974
Vastaukset
- yoooo
Luistelu ei todellakaan ole halpa harrastus. Pelkästään harrastelijamielessä kerran viikossa tunneilla käyminen maksaa parista sadasta eurosta viiteen sataan vuodessa. Jos oikeasti haluaa huipulle täytyy treenata joka päivä monta tuntia. Tunti jääaikaa maksaa noin 100 euroa. Lisäksi kisapuvut, -matkat, erilaiset leirit, harkkapuvut ja lisenssit maksaa yllättävän paljon. Myös luistimet ja terät on kalliita, n. 1000 euroa ja ne vaihdetaan huipulla yleensä joka vuosi. Lisäksi oheistreenit maksaa ja täytyyhän sitä maksaa esim. koreografille, pukujen suunnittelijalle, fysioterapeutille, hierojalle yms. Joten maksuja on paljon. Rahaa saavat vain ne luistelijat, jotka kohoavat huipulle ja esim. Suomessa niitä ovat vain Kiira ja Laura. Sponsoritulot ovat heilläkin varmaan suuremmat kuin kisoista saadut rahat. Lisäksi kisojen voittorahoista usein maksetaan ennalta sovittu prosenttiosuus valmentajalle. Muodostelmaluistelijat joutuvat myös maksamaan tosi suuria maksuja mutta he eivät pääse ikinä lajilla rikastumaan, vaikka voittaisivat maailmanmestaruuden.
- Jääneiti
Mä en tiiä miisä sä käyt, mutta mulla luistelu on huikeat 150 euroo kuussa (5 kertaa viikossa oheiset) sekä oheisbaletti 60 euroo puol vuotta. Luistimetkin kestävät ihan hyvin, itse olen kova hyppäämään niin kenkä pehmenee n. kahdessa ja puolessa vuodessa ja teriä käytin kuusi vuotta ennen teroitusvaran loppumista.
- Anonyymi
Montako maksaa luistelu yhdelle päivälle
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124070MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822091Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991395Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838