Paljonko taitoluistelu maksaa?

...

Alla olevassa keskustelussa pohditaan, voiko luistelemalla rikastua. Mietin vaan että paljonkos täytyy ensin satsata, että pääsee niihin kisoihin jossa niitä rahoja jaetaan... 10-20 vuotta harjoittelua, eikä ole kai ihan halpaa puuhaa??? Ja harvahan se on joka sitten vielä huipulle pääsee ja luistelulla tienaa. Suomen oloissa sponsoritkin taitavat olla tiukemmassa... Eli ei varmaan kannata rahan takia aloittaa...
Mutta kiinnostuksesta aiheeseen. Paljonko maksatte luisteluharrastuksesta?

3

3527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yoooo

Luistelu ei todellakaan ole halpa harrastus. Pelkästään harrastelijamielessä kerran viikossa tunneilla käyminen maksaa parista sadasta eurosta viiteen sataan vuodessa. Jos oikeasti haluaa huipulle täytyy treenata joka päivä monta tuntia. Tunti jääaikaa maksaa noin 100 euroa. Lisäksi kisapuvut, -matkat, erilaiset leirit, harkkapuvut ja lisenssit maksaa yllättävän paljon. Myös luistimet ja terät on kalliita, n. 1000 euroa ja ne vaihdetaan huipulla yleensä joka vuosi. Lisäksi oheistreenit maksaa ja täytyyhän sitä maksaa esim. koreografille, pukujen suunnittelijalle, fysioterapeutille, hierojalle yms. Joten maksuja on paljon. Rahaa saavat vain ne luistelijat, jotka kohoavat huipulle ja esim. Suomessa niitä ovat vain Kiira ja Laura. Sponsoritulot ovat heilläkin varmaan suuremmat kuin kisoista saadut rahat. Lisäksi kisojen voittorahoista usein maksetaan ennalta sovittu prosenttiosuus valmentajalle. Muodostelmaluistelijat joutuvat myös maksamaan tosi suuria maksuja mutta he eivät pääse ikinä lajilla rikastumaan, vaikka voittaisivat maailmanmestaruuden.

• Jääneiti

Mä en tiiä miisä sä käyt, mutta mulla luistelu on huikeat 150 euroo kuussa (5 kertaa viikossa oheiset) sekä oheisbaletti 60 euroo puol vuotta. Luistimetkin kestävät ihan hyvin, itse olen kova hyppäämään niin kenkä pehmenee n. kahdessa ja puolessa vuodessa ja teriä käytin kuusi vuotta ennen teroitusvaran loppumista.

• Anonyymi

Montako maksaa luistelu yhdelle päivälle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      93
      4079
    2. Miksi juuri vasemmiston puolelta tulee niin paljon luusereita, kelapummeja jne.

Tämä asia ihmetyttää suuresti.
      Maailman menoa
      61
      3349
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3042
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      70
      3012
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2499
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2316
    7. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      184
      2017
    8. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      28
      2014
    9. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      64
      1979
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      95
      1403
    Aihe