Ford Transit

onko millainen ?

Kestääkö ja kuinka paljon ? Ajettavuus ? Tyyppiviat ?

13

9422

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nsu

      Noin yksinkertaiseen kysymykseen on helppo vastata. KYLLÄ!

    • wyrd

      uusissa transiteissa tahtoo olla pahana tyyppivikana polttoaineensyöttö.. 15-20tkm välein saa upottaa toista tuhatta euroa. ei hyvä.
      parannusta ei ole vieläkään löytynyt.

    • PS

      Mulla tällä erää toinen takavetoinen. Ekan vuosimalli 2001 ja tämä 2005. Molemmista meni etupyörän laakerit vaihtoon alle sadan tonnin, vaikka ovat olleet kevyessä käytössä. Uudemman EGR-venttiili piti tulpata heti uutena. Tulppauksesta ei ole aiheutunut mitään harmia katsastuksessa eikä ajossa, "nyökkiminen" jäi pois kiihdytyksen alussa. Hyvä ajaa ja miellyttävä käytössä. Nyt uudemmassa joku ihmeellinen pieni polttoainevuoto, vaikeuksia selvittää merkkihuollossa. Vuotaa muutamia tippoja syöttöpumpun seutuvilta, ts. "merkkaa reviiriään". Suosittelen

      • Mulla on Yx

        Transuja valmistettu jo meleko pitkään eli puhutaanko uudenkarheesta,10v vanhoista vai 80-lukuisista tai jostain ihan muusta ajasta?Etuvetoisista vai Takatyöntöisistä?Bentsiisipelistä vaiko Riisselistä turbolla/iliman?Mikähän se kilometrimäärä olisi moisessa vehkeessä mahdollisesti,ois kan mukava tietää vastausta sorvattaessa.


      • etuveto-------------
        Mulla on Yx kirjoitti:

        Transuja valmistettu jo meleko pitkään eli puhutaanko uudenkarheesta,10v vanhoista vai 80-lukuisista tai jostain ihan muusta ajasta?Etuvetoisista vai Takatyöntöisistä?Bentsiisipelistä vaiko Riisselistä turbolla/iliman?Mikähän se kilometrimäärä olisi moisessa vehkeessä mahdollisesti,ois kan mukava tietää vastausta sorvattaessa.

        oli porukka mitämieltä tahansa taitaa olla vähävikasin nyky paku?kaikissa on jotakin mut toisissa ne maksaa enempi.yks tykkää yhestä ja toinen toisesta mut ite en tunne ahtaanpaikan kammoa konttorissa ja näkee kunnolla joka puolelle,nuo käytetyt tila autot entiset taxit on järjestään ajettu 500 tuhatta ennenkuin on pois vaihdettu kai sekin jotain kertoo niistä?mut jos ei tunnu hyvältä hae joku ranskatar .


      • kaikkee on nähty,joo
        etuveto------------- kirjoitti:

        oli porukka mitämieltä tahansa taitaa olla vähävikasin nyky paku?kaikissa on jotakin mut toisissa ne maksaa enempi.yks tykkää yhestä ja toinen toisesta mut ite en tunne ahtaanpaikan kammoa konttorissa ja näkee kunnolla joka puolelle,nuo käytetyt tila autot entiset taxit on järjestään ajettu 500 tuhatta ennenkuin on pois vaihdettu kai sekin jotain kertoo niistä?mut jos ei tunnu hyvältä hae joku ranskatar .

        Tottahan kaikki hajoaa joskus merkistä riippumatta ja käyttäjästä paljon kiinni vehkeiden kestävyys tietty.Noin kokemuspohjalta,Ilmasto mitä on ja omilla rahoilla pelatessa huomannut:Etelän vehkeet mukavia ajaa, vaan ei tänne passaa jos aikoo ilman sähkömurheita ym muovimurheita välttyä=Ranskalaiset ja Italiaanot(Rellu-Nissan/Citroen-Fiat-Peugeot), kierrän hihnajakopäineen kaukaa(VR Pendoliinoineen monille esimerkki toimivuudesta junapuolelta=),Japanilaiset ym Kamikazevehkeet turvattoman tuntuisia eli jännitystä hakevalle ok,muovi parempaa,meluisia,tilat suunniteltu kääpiöille,yhtä persoonallisia kuin tuulipuku taviksella,kestäviä ja toimivia ovat toisaalta.Saksanpelit VW:Ylihintainen,karu ja hihnajakopää ynnä kallis pidellä...Mersu:ylihintaa,osa Espanjassa kasattua ja sinne suunniteltukin lähinnä=kylmiä,kaikenlaista pikkumurhetta sähköistä tekniikkaan eli EI totuttua MB laatua.Isommat MB saksanpakut kelpo pelejä vaan Ylihintaisia ja Yliarvostettuja senkin vuoksi.Opel:paljon sähkömurheita,vaihdevikaa,jakopää hihnalla..kiva ajaa ja nätti.Amerikkalaiset(Ford-Usa/Dodge/Chevy/GMC) Ylivetoja ja eivät oikeastaan kuulu tähän sakkiin.Meluttomia ja kaikin luxusvarustein olevia,näyttäviä sekä hyvin henkilöautomaisia jenkkiautoihin tottuneille.Isoja ja hiukka kömpelöitäkin tottumattomille sekä Tripla- Kalliita ostaa ja pidellä.Isot koneet ilman hihnajakopäitä ym sontaa.Huoltopalvelut ongelma osassa Suomea ainakin ja tietotaito sitä sun tätä.Kulkupuoli eri planeetalta, niin B kuin D.Janoisia Machomiehen käyntikortteja ,jotka ärsyttävät monia .Ehkä hekin tahtoisivat oman...vaan ei munaa ostaa,pelottavat mystisyydellään perinteisiä pakuveikkoja=Camel Boots Miehille jotka kulkevat omia polkujaan.Ford-Euro:Nätti,valoisa,suht. meluinen,Ketjujakopää,aika karu ja viaton peruspeli.Eberi vakiona sekä tilaa kuskillekkin.Vaihteisto tihkeä ja hidas=vaihda sisään automaattiöljyt ja kuin toinen loota.Ehkäpä paras ostos avoimin silmin eli kestävä ketjukone,huolto ok,yksinkertainen rakenne,hinnat järkitasolla ja valinnanvaraa on.Tietty kukin ostaa miten ostaa:osa lukee TM testejä WCpytyllä ja uskoo mainosmiestä kuin raamattua,toiset perstuntumalla,jotkut hinnan/hyvityksen/työnantajan tai naapurin,Esson baarin tai vaimon väritoiveen mukaan...


      • dud,l
        kaikkee on nähty,joo kirjoitti:

        Tottahan kaikki hajoaa joskus merkistä riippumatta ja käyttäjästä paljon kiinni vehkeiden kestävyys tietty.Noin kokemuspohjalta,Ilmasto mitä on ja omilla rahoilla pelatessa huomannut:Etelän vehkeet mukavia ajaa, vaan ei tänne passaa jos aikoo ilman sähkömurheita ym muovimurheita välttyä=Ranskalaiset ja Italiaanot(Rellu-Nissan/Citroen-Fiat-Peugeot), kierrän hihnajakopäineen kaukaa(VR Pendoliinoineen monille esimerkki toimivuudesta junapuolelta=),Japanilaiset ym Kamikazevehkeet turvattoman tuntuisia eli jännitystä hakevalle ok,muovi parempaa,meluisia,tilat suunniteltu kääpiöille,yhtä persoonallisia kuin tuulipuku taviksella,kestäviä ja toimivia ovat toisaalta.Saksanpelit VW:Ylihintainen,karu ja hihnajakopää ynnä kallis pidellä...Mersu:ylihintaa,osa Espanjassa kasattua ja sinne suunniteltukin lähinnä=kylmiä,kaikenlaista pikkumurhetta sähköistä tekniikkaan eli EI totuttua MB laatua.Isommat MB saksanpakut kelpo pelejä vaan Ylihintaisia ja Yliarvostettuja senkin vuoksi.Opel:paljon sähkömurheita,vaihdevikaa,jakopää hihnalla..kiva ajaa ja nätti.Amerikkalaiset(Ford-Usa/Dodge/Chevy/GMC) Ylivetoja ja eivät oikeastaan kuulu tähän sakkiin.Meluttomia ja kaikin luxusvarustein olevia,näyttäviä sekä hyvin henkilöautomaisia jenkkiautoihin tottuneille.Isoja ja hiukka kömpelöitäkin tottumattomille sekä Tripla- Kalliita ostaa ja pidellä.Isot koneet ilman hihnajakopäitä ym sontaa.Huoltopalvelut ongelma osassa Suomea ainakin ja tietotaito sitä sun tätä.Kulkupuoli eri planeetalta, niin B kuin D.Janoisia Machomiehen käyntikortteja ,jotka ärsyttävät monia .Ehkä hekin tahtoisivat oman...vaan ei munaa ostaa,pelottavat mystisyydellään perinteisiä pakuveikkoja=Camel Boots Miehille jotka kulkevat omia polkujaan.Ford-Euro:Nätti,valoisa,suht. meluinen,Ketjujakopää,aika karu ja viaton peruspeli.Eberi vakiona sekä tilaa kuskillekkin.Vaihteisto tihkeä ja hidas=vaihda sisään automaattiöljyt ja kuin toinen loota.Ehkäpä paras ostos avoimin silmin eli kestävä ketjukone,huolto ok,yksinkertainen rakenne,hinnat järkitasolla ja valinnanvaraa on.Tietty kukin ostaa miten ostaa:osa lukee TM testejä WCpytyllä ja uskoo mainosmiestä kuin raamattua,toiset perstuntumalla,jotkut hinnan/hyvityksen/työnantajan tai naapurin,Esson baarin tai vaimon väritoiveen mukaan...

        Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..


      • ransu--------------
        dud,l kirjoitti:

        Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..

        mut jotain eroakin on kun niitä on kuulema lauennu ennen aikojaan?ja siinähän sen näkee et on ne ranskalaisekkin jotain oppinu kun on kuminauhasta eroon pyrkiny?


      • nyt ketjukoneet
        dud,l kirjoitti:

        Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..

        eipähän tossa eri merkkien erittelijällä senkummempia vm ollutkaan,eikä kait tarkoituskaan jos kerta käytetyistä/kokemuksistaan kirjoitteli.Oletan että kyseessä n 2000-eteenpäin mallit?.Tokkopa uusista pakuista aloittaja onkaan kiinnostunut?Kuka yhtyy mielipiteisiin,kuka ei,vaan ovat hänen kokemuksiaan tai näkemyksiään autojen eroista sekä tärkeistä kriteereistä.Siitä kyllä yhtä mieltä ettei ole oikein meilläkään yhteistyöstä tullut ongelmatonta Ranskisten ja Italiaanojen kanssa.Volsuissa myös liikaa ilmaa hinnoissa ja josvaikka mitä miljoona-ajettua yritetään kehua kovalla myyntihinnalla.Ite myös välttänyt näitä hihna-hirviöitä ja opittu kantapään kautta kovin kipurahoin.Kelvoton keksintö kertakäyttökulttuuriin!Kestää,ei kestä-onko vaihdettu ja kunnolla vai sinnepäin/paperilla..?Jännää piisaa varsinkin kylmää konetta starttaillessa=)


    • pavepave

      Mulla on neljäs Transiitti edellinen 2005 ei mennyt kuin polttoaineen suodatin yksikkö ja joku tunnistin takuuaikana , ja seuraavan vuoden aikana 2 sulaketta ja muutama lamppu.
      Tällä uusimmalla olen nyt ajanut 50000 km ja joku venttiili vaihdettiin takuuna (nyki kylmänä) takalasin pissapojan letkut on lähtenyt irti 2 kertaa (oven sisältä) mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.
      Alakierroksien vääntö on ihan mitätön , jos pehmeä paikka voima ei yksinkertaisesti riitä ja kun joudut nostamaan kierrokset yli 2200 sutii tai kytkin tuoksuu.
      Kulkee todella hyvin ja on hyvä ajaa , minulle ainakin just sopiva peli.

    • vw ennen

      Muuten hyvä, mutta ruostuu käsiin. Mistä lie sardiini purkeista tehty? 2008 vuosimalli, ajettu 100tkm, Pientä ruoste kuplaa, tavaratilassa, konehuonessa, eli sellaisissa paikoissa jossa ei edes sää rasitusta. Onkohan maanantai kappale vai Fordin yleinen ongelma.Olen kuullut 2000 luvun Focus ´malleista samaa, takaisin vetoja maahantuojalle, ruostekorjaukseen.

    • ihahhyväajaa

      firman ensimmäinen 2008vm dieseli leipoi kiinni 5tkm jälkeen,uusi tietty takuuseen.
      sähkövikoja on ollut aika paljon (mittaristo menee pimeeksi eikä sisävalot toimi)
      2006vm on ollut uudesta lähtien sellainen vika että valot eivät mene kabiinissa automaattisesti päälle,joskus toimii,yleensä ei.
      Kone pitää usein hirveetä nakutusta mutta koskaan ei ole huollossa löytänyt syytä siihen,saas nähdä koska laukee koko laitos,150tkm takana.
      sanoisin että viimeistään 200tkm kohdalla kone on kirjaimellisesti loppuun ajettu.
      Nafta lämmittimen palotila on melkein puhki,saas nähdä mitä tapahtuu jos kerkee palamaan puhki.
      Ilman eberiä nämä koneethan ei lämpene lainkaan.

    • 1999

      Transit parasta mitä voi housut jalassa ajaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      118
      5141
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2802
    3. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      35
      2651
    4. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      30
      2438
    5. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      22
      1710
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1637
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      10
      1580
    8. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      23
      1314
    9. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      10
      1188
    10. Hukkuu hukkuu

      Mitä houdiineja nämä kun ajaa veteen
      Laitila
      96
      1187
    Aihe