Kestääkö ja kuinka paljon ? Ajettavuus ? Tyyppiviat ?
Ford Transit
13
9294
Vastaukset
- nsu
Noin yksinkertaiseen kysymykseen on helppo vastata. KYLLÄ!
- wyrd
uusissa transiteissa tahtoo olla pahana tyyppivikana polttoaineensyöttö.. 15-20tkm välein saa upottaa toista tuhatta euroa. ei hyvä.
parannusta ei ole vieläkään löytynyt. - PS
Mulla tällä erää toinen takavetoinen. Ekan vuosimalli 2001 ja tämä 2005. Molemmista meni etupyörän laakerit vaihtoon alle sadan tonnin, vaikka ovat olleet kevyessä käytössä. Uudemman EGR-venttiili piti tulpata heti uutena. Tulppauksesta ei ole aiheutunut mitään harmia katsastuksessa eikä ajossa, "nyökkiminen" jäi pois kiihdytyksen alussa. Hyvä ajaa ja miellyttävä käytössä. Nyt uudemmassa joku ihmeellinen pieni polttoainevuoto, vaikeuksia selvittää merkkihuollossa. Vuotaa muutamia tippoja syöttöpumpun seutuvilta, ts. "merkkaa reviiriään". Suosittelen
- Mulla on Yx
Transuja valmistettu jo meleko pitkään eli puhutaanko uudenkarheesta,10v vanhoista vai 80-lukuisista tai jostain ihan muusta ajasta?Etuvetoisista vai Takatyöntöisistä?Bentsiisipelistä vaiko Riisselistä turbolla/iliman?Mikähän se kilometrimäärä olisi moisessa vehkeessä mahdollisesti,ois kan mukava tietää vastausta sorvattaessa.
- etuveto-------------
Mulla on Yx kirjoitti:
Transuja valmistettu jo meleko pitkään eli puhutaanko uudenkarheesta,10v vanhoista vai 80-lukuisista tai jostain ihan muusta ajasta?Etuvetoisista vai Takatyöntöisistä?Bentsiisipelistä vaiko Riisselistä turbolla/iliman?Mikähän se kilometrimäärä olisi moisessa vehkeessä mahdollisesti,ois kan mukava tietää vastausta sorvattaessa.
oli porukka mitämieltä tahansa taitaa olla vähävikasin nyky paku?kaikissa on jotakin mut toisissa ne maksaa enempi.yks tykkää yhestä ja toinen toisesta mut ite en tunne ahtaanpaikan kammoa konttorissa ja näkee kunnolla joka puolelle,nuo käytetyt tila autot entiset taxit on järjestään ajettu 500 tuhatta ennenkuin on pois vaihdettu kai sekin jotain kertoo niistä?mut jos ei tunnu hyvältä hae joku ranskatar .
- kaikkee on nähty,joo
etuveto------------- kirjoitti:
oli porukka mitämieltä tahansa taitaa olla vähävikasin nyky paku?kaikissa on jotakin mut toisissa ne maksaa enempi.yks tykkää yhestä ja toinen toisesta mut ite en tunne ahtaanpaikan kammoa konttorissa ja näkee kunnolla joka puolelle,nuo käytetyt tila autot entiset taxit on järjestään ajettu 500 tuhatta ennenkuin on pois vaihdettu kai sekin jotain kertoo niistä?mut jos ei tunnu hyvältä hae joku ranskatar .
Tottahan kaikki hajoaa joskus merkistä riippumatta ja käyttäjästä paljon kiinni vehkeiden kestävyys tietty.Noin kokemuspohjalta,Ilmasto mitä on ja omilla rahoilla pelatessa huomannut:Etelän vehkeet mukavia ajaa, vaan ei tänne passaa jos aikoo ilman sähkömurheita ym muovimurheita välttyä=Ranskalaiset ja Italiaanot(Rellu-Nissan/Citroen-Fiat-Peugeot), kierrän hihnajakopäineen kaukaa(VR Pendoliinoineen monille esimerkki toimivuudesta junapuolelta=),Japanilaiset ym Kamikazevehkeet turvattoman tuntuisia eli jännitystä hakevalle ok,muovi parempaa,meluisia,tilat suunniteltu kääpiöille,yhtä persoonallisia kuin tuulipuku taviksella,kestäviä ja toimivia ovat toisaalta.Saksanpelit VW:Ylihintainen,karu ja hihnajakopää ynnä kallis pidellä...Mersu:ylihintaa,osa Espanjassa kasattua ja sinne suunniteltukin lähinnä=kylmiä,kaikenlaista pikkumurhetta sähköistä tekniikkaan eli EI totuttua MB laatua.Isommat MB saksanpakut kelpo pelejä vaan Ylihintaisia ja Yliarvostettuja senkin vuoksi.Opel:paljon sähkömurheita,vaihdevikaa,jakopää hihnalla..kiva ajaa ja nätti.Amerikkalaiset(Ford-Usa/Dodge/Chevy/GMC) Ylivetoja ja eivät oikeastaan kuulu tähän sakkiin.Meluttomia ja kaikin luxusvarustein olevia,näyttäviä sekä hyvin henkilöautomaisia jenkkiautoihin tottuneille.Isoja ja hiukka kömpelöitäkin tottumattomille sekä Tripla- Kalliita ostaa ja pidellä.Isot koneet ilman hihnajakopäitä ym sontaa.Huoltopalvelut ongelma osassa Suomea ainakin ja tietotaito sitä sun tätä.Kulkupuoli eri planeetalta, niin B kuin D.Janoisia Machomiehen käyntikortteja ,jotka ärsyttävät monia .Ehkä hekin tahtoisivat oman...vaan ei munaa ostaa,pelottavat mystisyydellään perinteisiä pakuveikkoja=Camel Boots Miehille jotka kulkevat omia polkujaan.Ford-Euro:Nätti,valoisa,suht. meluinen,Ketjujakopää,aika karu ja viaton peruspeli.Eberi vakiona sekä tilaa kuskillekkin.Vaihteisto tihkeä ja hidas=vaihda sisään automaattiöljyt ja kuin toinen loota.Ehkäpä paras ostos avoimin silmin eli kestävä ketjukone,huolto ok,yksinkertainen rakenne,hinnat järkitasolla ja valinnanvaraa on.Tietty kukin ostaa miten ostaa:osa lukee TM testejä WCpytyllä ja uskoo mainosmiestä kuin raamattua,toiset perstuntumalla,jotkut hinnan/hyvityksen/työnantajan tai naapurin,Esson baarin tai vaimon väritoiveen mukaan...
- dud,l
kaikkee on nähty,joo kirjoitti:
Tottahan kaikki hajoaa joskus merkistä riippumatta ja käyttäjästä paljon kiinni vehkeiden kestävyys tietty.Noin kokemuspohjalta,Ilmasto mitä on ja omilla rahoilla pelatessa huomannut:Etelän vehkeet mukavia ajaa, vaan ei tänne passaa jos aikoo ilman sähkömurheita ym muovimurheita välttyä=Ranskalaiset ja Italiaanot(Rellu-Nissan/Citroen-Fiat-Peugeot), kierrän hihnajakopäineen kaukaa(VR Pendoliinoineen monille esimerkki toimivuudesta junapuolelta=),Japanilaiset ym Kamikazevehkeet turvattoman tuntuisia eli jännitystä hakevalle ok,muovi parempaa,meluisia,tilat suunniteltu kääpiöille,yhtä persoonallisia kuin tuulipuku taviksella,kestäviä ja toimivia ovat toisaalta.Saksanpelit VW:Ylihintainen,karu ja hihnajakopää ynnä kallis pidellä...Mersu:ylihintaa,osa Espanjassa kasattua ja sinne suunniteltukin lähinnä=kylmiä,kaikenlaista pikkumurhetta sähköistä tekniikkaan eli EI totuttua MB laatua.Isommat MB saksanpakut kelpo pelejä vaan Ylihintaisia ja Yliarvostettuja senkin vuoksi.Opel:paljon sähkömurheita,vaihdevikaa,jakopää hihnalla..kiva ajaa ja nätti.Amerikkalaiset(Ford-Usa/Dodge/Chevy/GMC) Ylivetoja ja eivät oikeastaan kuulu tähän sakkiin.Meluttomia ja kaikin luxusvarustein olevia,näyttäviä sekä hyvin henkilöautomaisia jenkkiautoihin tottuneille.Isoja ja hiukka kömpelöitäkin tottumattomille sekä Tripla- Kalliita ostaa ja pidellä.Isot koneet ilman hihnajakopäitä ym sontaa.Huoltopalvelut ongelma osassa Suomea ainakin ja tietotaito sitä sun tätä.Kulkupuoli eri planeetalta, niin B kuin D.Janoisia Machomiehen käyntikortteja ,jotka ärsyttävät monia .Ehkä hekin tahtoisivat oman...vaan ei munaa ostaa,pelottavat mystisyydellään perinteisiä pakuveikkoja=Camel Boots Miehille jotka kulkevat omia polkujaan.Ford-Euro:Nätti,valoisa,suht. meluinen,Ketjujakopää,aika karu ja viaton peruspeli.Eberi vakiona sekä tilaa kuskillekkin.Vaihteisto tihkeä ja hidas=vaihda sisään automaattiöljyt ja kuin toinen loota.Ehkäpä paras ostos avoimin silmin eli kestävä ketjukone,huolto ok,yksinkertainen rakenne,hinnat järkitasolla ja valinnanvaraa on.Tietty kukin ostaa miten ostaa:osa lukee TM testejä WCpytyllä ja uskoo mainosmiestä kuin raamattua,toiset perstuntumalla,jotkut hinnan/hyvityksen/työnantajan tai naapurin,Esson baarin tai vaimon väritoiveen mukaan...
Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..
- ransu--------------
dud,l kirjoitti:
Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..
mut jotain eroakin on kun niitä on kuulema lauennu ennen aikojaan?ja siinähän sen näkee et on ne ranskalaisekkin jotain oppinu kun on kuminauhasta eroon pyrkiny?
- nyt ketjukoneet
dud,l kirjoitti:
Onpahan tuo uusikorinen Citikka jo samalla ketjukoneella kun Transettikin..
eipähän tossa eri merkkien erittelijällä senkummempia vm ollutkaan,eikä kait tarkoituskaan jos kerta käytetyistä/kokemuksistaan kirjoitteli.Oletan että kyseessä n 2000-eteenpäin mallit?.Tokkopa uusista pakuista aloittaja onkaan kiinnostunut?Kuka yhtyy mielipiteisiin,kuka ei,vaan ovat hänen kokemuksiaan tai näkemyksiään autojen eroista sekä tärkeistä kriteereistä.Siitä kyllä yhtä mieltä ettei ole oikein meilläkään yhteistyöstä tullut ongelmatonta Ranskisten ja Italiaanojen kanssa.Volsuissa myös liikaa ilmaa hinnoissa ja josvaikka mitä miljoona-ajettua yritetään kehua kovalla myyntihinnalla.Ite myös välttänyt näitä hihna-hirviöitä ja opittu kantapään kautta kovin kipurahoin.Kelvoton keksintö kertakäyttökulttuuriin!Kestää,ei kestä-onko vaihdettu ja kunnolla vai sinnepäin/paperilla..?Jännää piisaa varsinkin kylmää konetta starttaillessa=)
- pavepave
Mulla on neljäs Transiitti edellinen 2005 ei mennyt kuin polttoaineen suodatin yksikkö ja joku tunnistin takuuaikana , ja seuraavan vuoden aikana 2 sulaketta ja muutama lamppu.
Tällä uusimmalla olen nyt ajanut 50000 km ja joku venttiili vaihdettiin takuuna (nyki kylmänä) takalasin pissapojan letkut on lähtenyt irti 2 kertaa (oven sisältä) mitään muuta ei ole tarvinnut tehdä.
Alakierroksien vääntö on ihan mitätön , jos pehmeä paikka voima ei yksinkertaisesti riitä ja kun joudut nostamaan kierrokset yli 2200 sutii tai kytkin tuoksuu.
Kulkee todella hyvin ja on hyvä ajaa , minulle ainakin just sopiva peli. - vw ennen
Muuten hyvä, mutta ruostuu käsiin. Mistä lie sardiini purkeista tehty? 2008 vuosimalli, ajettu 100tkm, Pientä ruoste kuplaa, tavaratilassa, konehuonessa, eli sellaisissa paikoissa jossa ei edes sää rasitusta. Onkohan maanantai kappale vai Fordin yleinen ongelma.Olen kuullut 2000 luvun Focus ´malleista samaa, takaisin vetoja maahantuojalle, ruostekorjaukseen.
- ihahhyväajaa
firman ensimmäinen 2008vm dieseli leipoi kiinni 5tkm jälkeen,uusi tietty takuuseen.
sähkövikoja on ollut aika paljon (mittaristo menee pimeeksi eikä sisävalot toimi)
2006vm on ollut uudesta lähtien sellainen vika että valot eivät mene kabiinissa automaattisesti päälle,joskus toimii,yleensä ei.
Kone pitää usein hirveetä nakutusta mutta koskaan ei ole huollossa löytänyt syytä siihen,saas nähdä koska laukee koko laitos,150tkm takana.
sanoisin että viimeistään 200tkm kohdalla kone on kirjaimellisesti loppuun ajettu.
Nafta lämmittimen palotila on melkein puhki,saas nähdä mitä tapahtuu jos kerkee palamaan puhki.
Ilman eberiä nämä koneethan ei lämpene lainkaan. - 1999
Transit parasta mitä voi housut jalassa ajaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau384102Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html453167Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343056Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4842754Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1912003Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431886Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat291512- 401447
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51281- 781222